اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

  4030610001 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه حتما با تصمیماتی که در میان مدت بر بورس تاثیر می‌گذارد مخالفت خواهد کرد، گفت:اگر نتوانیم این اعتماد را بازگردانیم رشد اقتصادی ۸ درصد معنا نخواهد داشت.

 اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات خود در موضوع ارائه وام ازدواج غیرنقدی گفت: به نظر من برخی از دوستان در انتشار این خبر بی انصافی کردند. در مجلس این موضوع را مطرح کردم و مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت و منابع قرض‌الحسنه ازدواج کمتر از 20 درصد افزایش پیدا کرده اما وام ازدواج حدود دو برابر شده است؛ موضوع پرداخت نقدی قانون است و ما در قانون دخالت نمی‌کنیم.

وی افزود: طرحی که مطرح شد این بود که ممکن است بعضی از زوج‌ها بخواهند برای موارد مورد نیاز خود کالا تهیه کنند؛ برای این منظور بانک‌ها می‌توانند حتی بیشتر از رقم تعیین شده وام تهیه کالا ارائه کنند.

دفاع همتی از پرداخت وام به کارمندان بانک

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در مورد رقم عجیب پرداخت وام بانک‌ها به کارمندان خودشان گفت: بانکها وام قرض‌الحسنه به کارمندان خود ارائه نمی‌کنند. عدد دقیق آن در ذهنم نیست اما وام خود را با سود مشخصی به کارمندان می‌دهند؛ کارمندهای زحمت کش بانک نیز شرایط خود را دارند از آنها نیز باید دفاع کنیم. مسائل را نباید باهم قاطی کنیم اینگونه نیست که منابع وام مردم را به کارمندان خود بدهند.

وی افزود: این منابع رقم مشخصی دارد؛ در حال حاضر بانک ها بخشی از اوراق دولت را می‌خرند با توجه به مواردی مانند محدودیت ترازنامه نیز داشت با توجه به این شرایط نباید در حق بانک‌ها بی انصافی کرد. وام جوانان قانون است و جوانان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی8درصدمعنا ندارد

وی در پاسخ به سوالی در مورد مسیر تحقق رشد 8 درصدی گفت: قانون تعیین کرده است که 2.8 درصد باید از طریق بهره‌وری رشد کنیم. این رشد طی سال‌های اخیر چندان تغییر نداشته و بعضاً منفی بوده است. در صورتی که این موضوع محقق نشود تنها پنج درصد رشد باقی می‌ماند. این پنج درصد نیز نیازمند ثبات اقتصادی است که مردم بدانند حداقل سه سال قوانین تغییر نمی‌کند. در آمریکا، شاخص قیمتی به صورت دقیق پیش‌بینی می‌شود. ما به مردم می‌گوییم که به طور مثال وارد بورس شوند اما تغییر قوانینی انجام می‌دهیم که در نهایت بورس را دچار مشکل می‌کند.

همتی در خصوص اینکه چه سیاست‌هایی را برای ایجاد ثبات اقتصادی در پیش خواهد گرفت گفت: در خصوص پیش‌بینی پذیری با تیم اقتصادی دولت هماهنگ هستیم. یکی از موارد و مشکلات عدم رقابت‌پذیری، دخالت‌های دستوری و رانت اطلاعاتی است. عمده این اتفاق نیز به دلیل قیمت‌گذاری دستوری رخ می‌دهد. مهم‌ترین محل نگاه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه و بورس است. یکی از اهداف ما بازگشت اعتماد به بورس است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است تصمیماتی گرفته شود که در میان مدت شرایط میان مدت سرمایه‌گذاران بورسی را تحت تاثیر قرار دهد با آن مخالفت می‌کنم. اگر نتوانیم این اعتماد را بازگردانیم رشد اقتصادی 8 درصد معنا نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۹۵۵۹۶۰۴:۲۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۱۰
رشد و توسعه كشور بستگي تام به توليد دارد چنانچه وضعيت بورس فلاكت بار باشد نبايد انتظار بهبود توليد و رشد اقتصادي داشت
ناشناس۳۵۹۵۶۱۳۰۶:۰۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۱۰
از همین جمله آقای همتی مشخص است نمی خواد کاری کنه.چرا؟ چون کل اقتصاد رو گره زد به بورس . بورس هم که هزار اما اگر دارد
رضا۳۵۹۵۶۴۰۰۷:۴۰:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۱۰
یعنی چی وام کارکنان بانکها مگه کارکنان بانکها مالک بانک هستند
عباس۳۵۹۵۶۴۴۰۷:۴۷:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۱۰
هر کارمند بانک زندگی مرفهی دارد.اینها از پول مردم نیست؟مگر بانکها از اسمان آمدند ؟ پول بانک مال مردم است ،کارمند بانک در سال چند برابر یک کارگر باید هزینه برای کشور داشته باشد ؟
ناشناس۳۵۹۵۶۷۲۰۸:۳۰:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۱۰
کارمندان بانک مهم هستد ولی میلیونها جوان که در انتظار وام هستند مهم نیست ! پیرمردی که برای درمان نیاز به وام دارد مهم نیست و...
ناشناس۳۵۹۵۶۸۴۰۹:۰۲:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۱۰
اعتماد با حرف درمانی بر نمیگرده، سریع باید رئیس سازمان بورس جایگزین بشه، با بازارگردانها و حقوقیهای متخلف برخورد جدی بشه و قوانین بازارگردانی و قوانین مربوط به حقوقیها بروز رسانی بشه و نظارت دقیق بر کار حقوقیها انجام بشه طوری نباشه که سهامدار حقیقی خرد بازیچه سهامدار حقوقی باشه،مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های بورسی ملزم به پاسخگویی درست و دقیق به مطالبات سهامداران بشن ، کانون سهامداران حقیقی تشکیل بشه و...
ناشناس۳۵۹۵۷۴۲۱۰:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۰
شما که نبودی رشد اقتصاد 6 درصد بود
ناشناس۳۵۹۵۷۵۸۱۱:۰۱:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۱۰
دولت جدید بداند برای اصلاح اوضاع اقتصادی فقر وفساد زای فراگیر سه سال اخیر کشور بدون داشتن برنامه علمی کار آمد روشن برای بازگرداندن ارزش پول ملی به سطحی متناسب با ثروتهای کلان بی نظیر موجود و برای زدایش فقر و فساد فراگیر ؛ چهار سال دولت اخیر با نداشتن برنامه در وصله پینه کردن بیهوده مشکلات دامنگیر بزرگ خواهد گذشت و بی تردید سرانجام این چهار سال به زیان کشور و نظام و ملت و به سود دشمنان تمام خواهد شد .
ناشناس۳۵۹۵۸۰۴۱۱:۵۶:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۱۰
متاسفانه مردم به بورس و دولتها بی اعتماد گشته اند و دولت در بعد اقتصادی بسیار ضعیف و بد عمل کرده است . به جای افزایش بهره وری و اعتماد در سیستم اقتصادی کشور قوانین به ضرر مردم وضع می شوند نحوه برخورد با موسسات مالی و ضررهای میلیاردی مردم و همچنین افزایش بی رویه قیمت ارز در زمان دولت حسن روحانی و ضررهای هنگفت مردم از این طریق و ... نمونه های از آن است. برای جلب اعتماد مردم باید و باید مردم را ثروت مند کرد وگرنه با حقوق های حد اکثر چند صد دلاری و تورم بیش از 40 درصدی همه متضرر خواهند شد حتی دولت
ناشناس۳۵۹۵۸۲۱۱۲:۳۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۰
براي سرمايه دار فرق نمي كند در بازار بورس معامله كند يا رمز ارز يا طلا . اگر بورس جذابيت آن بازارها مثل باز بودن دامنه نوسان را نداشته باشد سرمايه ها به اين سمت نمي آيد .
ناشناس۳۵۹۵۸۲۳۱۲:۳۲:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۱۰
نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از بورس بعد ریزش سال 99 چی شد ؟ چرا نتایج منتشر نشد؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  12. پرخاش با چشمان بسته!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  17. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  18. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  19. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  22. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  23. زنگِ زور!

  24. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  25. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

آخرین عناوین