ده گوشی پرفروش سال ۲۰۲۴ در جهان

گزارش بازرگانی، 333840،   4030611050

رقابت بین شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند سال به سال بیشتر می‌شود و سازندگان بزرگ با تولید گوشی‌هایی جذاب تلاش می‌کنند تا نظر افراد بیشتری را به سمت خود جلب کنند. اگر به فکر خرید گوشی هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که کدام گوشی‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین فروش را داشته‌اند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

بهترین گوشی حال حاضر شرکت اپل همین ایفون ۱۵ پرو مکس است، پرچمداری که توانست در صدر لیست قرار بگیرد و بیشترین فروش را داشته باشد. این محصول با بهبودی جذاب در زمینه دوربین‌ها، فریم تیتانیومی، Action button، نمایشگر با حاشیه‌های کمتر و البته تراشه بسیار خوب A17 Pro با امکان اجرای بازی‌های کنسولی از راه رسیده و مورد توجه کاربران قرار گرفت.

ایفون ۱۵ پرو مکس اولین گوشی اپل با دوربین پریسکوپ تله فوتو و امکان زوم اپتیکال ۵ برابری به حساب می‌آید و به لطف استفاده از تیتانیوم، وزن و ارگونومی بهتری هم دارد. همه این موارد و اکوسیستم شگفت کوپرتینویی‌ها باعث شده تا این گوشی به فروش بالایی دست پیدا کند.

ایفون ۱۵

آیفون ۱۵ نسخه پایه‌ای پرچمداران شرکت اپل است. این نسخه هر سال فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کند و کاربران زیادی که به امکانات حرفه‌ای نیاز ندارند به سراغ آن می‌روند. این گوشی به نسبت ایفون ۱۴ بهبودهای بسیار خوبی داشته و همچنین کمتر بودن قیمت گوشی ایفون ۱۵ به نسبت سایر مدل‌ها باعث شده تا کاربران زیادی آن را انتخاب کنند و به گوشی آیفون نیز علاقمند شوند.

آیفون ۱۵ به نسبت قبل تراشه بهتری دارد و از صفحه نمایش روشن‌تر با داینامیک آیلند بهره می‌برد. باتری این گوشی بهتر شده و دوربین اصلی آن حالا از سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی و بسیار جذاب بهره می‌برد. گوشی پایه‌ای اپل ارگونومی بسیار خوبی دارد و امسال از قاب پشتی مات مانند نسخه‌های پرو استفاده می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو

بسیاری از کاربران امکانات حرفه‌ای را از یک گوشی می‌خواهند ولی نیازی به صفحه نمایش بزرگ ندارند و ترجیح می‌دهند تا گوشی ارگونومی خوبی داشته باشد. برای این دسته از کاربران ایفون ۱۵ پرو بهترین انتخاب ممکن است و این گوشی پرچمدار دقیقا به همین جهت موفق شده تا سهم زیادی را به خود اختصاص دهد.

ایفون ۱۵ پرو ابعادی شبیه به ایفون ۱۵ دارد ولی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند و دوربین‌های آن نیز شبیه به ۱۵ پرو مکس است، هرچند که به روی این گوشی لنز پریسکوپ تله فوتو دیده نمی‌شود.

ایفون ۱۴

جالب نیست که هر چهار رتبه اول در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در اختیار اپل قرار دارد؟ غول آمریکایی امسال هم به خوبی ثابت کرده که رقابت کردن با آن بسیار دشوار است و گوشی‌های گران قیمت این شرکت بیشتر از گوشی‌های ارزان سایر برندهای فروش دارند.

ایفون ۱۴ نسخه پایه‌ای از پرچمداران سال قبل اپل است که تا حد زیادی شبیه به ایفون ۱۳ به نظر می‌رسد. این محصول به نسبت سال قبل با ۱۰۰ دلار قیمت کمتر به فروش می‌رسد و همین سبب شده تا بسیاری از افراد به سراغ آن بروند.

گلکسی S24 اولترا

بالاخره نوبت به سامسونگ می‌رسد، جایی که گلکسی S24 اولترا توانسته رتبه اول فروش این شرکت و رتبه پنجم لیست را به خود اختصاص دهد. جالب است که کاربران در خرید گوشی سامسونگ بیشتر به سراغ گران‌ترین گزینه ممکن رفته‌اند و بهترین نماینده کره‌ای‌ها را انتخاب کرده‌اند.

این کهکشانی از نظر دوربین خیلی با نسل قبلی تفاوتی ندارد ولی به لطف تراشه جدیدتر و صفحه نمایش تخت و روشن‌تر توانسته نظر افراد زیادی به سمت خود جلب کند. گلکسی S24 اولترا شارژدهی باتری عالی دارد و از فریم تیتانیومی مانند ۱۵ پرو مکس استفاده می‌کند.

گلکسی A15

پس از بهترین گوشی سامسونگ نوبت به یکی از ارزان‌ترین نمایندگان این شرکت کره‌ای یعنی گلکسی A15 می‌رسد. این سری همواره در بین گوشی‌های سامسونگ محبوبت بالایی داشته و حالا نسل جدید به لطف برخورداری از صفحه نمایش سوپر امولد ۹۰ هرتزی و دوربین مناسب و سخت افزار رضایت بخش در جایگاه ششم لیست قرار بگیرد و تعداد بالایی فروش را تجربه کند.

گلکسی A54

گلکسی A54 اولین میان‌رده سامسونگ با قاب پشتی شیشه‌ای به حساب می‌آمد که سخت افزار مناسب و البته دوربین‌های خوبی داشت و شارژدهی مناسبی را نیز ارائه می‌داد. تمام این موارد در کنار هم و همچنین حذف گلکسی A74 باعث شد تا این کهکشانی فروش بالایی را به دست آورد و در جایگاه هفتم لیست قرار بگیرد. این محصول هنوز هم محبوبیت بالایی دارد ولی قیمت گوشی سامسونگ A55 باعث می‌شود تا بیشتر افراد به سراغ این کهکشانی جدیدتر با تراشه قوی‌تر و کیفیت ساخت بالاتر بروند.

آیفون ۱۵ پلاس

سری آیفون ۱۵ در چهار نسخه در دسترس قرار گرفتند که به سه گزینه در ابتدای لیست اشاره کردیم و ایفون ۱۵ پلاس نیز در جایگاه هشتم فروش جهانی قرار گرفته است. این گوشی همان ایفون ۱۵ است با این تفاوت که صفحه نمایشی ۶٫۷ اینچی دارد و به طبع از شارژدهی بسیار بهتری نیز بهره می‌برد. در واقع نسخه پلاس همان نسخه پایه‌ای با صفحه نمایش بزرگ است و عملا هیچ برتری دیگری ندارد.

گلکسی S24

گلکسی S24 نسخه پایه‌ای پرچمداران سامسونگ است و رقیب مستقیم ایفون ۱۵ به حساب می‌آید. این کهکشانی ارگونومی بسیار خوبی دارد و می‌توانیم آن را در بین خوش دست‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان قرار دهیم. جالب است که گلکسی S24 در رتبه نهم فروش قرار ولی خبری از S24 پلاس نیست.

گلکسی A34

رتبه دهم از لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴ به گلکسی A34 می‌رسد، میان‌رده‌ای که نزدیک به گلکسی A54 عمل می‌کند ولی با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد. گلکسی A35 در حال حاضر در بازار حضور دارد و همین باعث شده تا روند فروش این گوشی کندتر شود.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5. پرخاش با چشمان بسته!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  12. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  15. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  16. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. زنگِ زور!

  23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  24. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  25. فکرش را هم نمی کردند!

آخرین عناوین