برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  4030623058 ۱۷۳ نظر، ۱۲ در صف انتشار و ۱۶۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با وضعیت ساماندهی اتباع در کشور، اظهار داشت: سناریوهایی در خصوص حجم مهاجرین در ایران شنیده می‌شود که یکی از این سناریوها این است که با توجه به گستردگی مهاجرت نخبگان، پزشکان و جوانان ایرانی به خارج از کشور، برخی از مقامات ما بی علاقه نیستند که اتباع را جایگزین نخبگان و جوانان ما کنند.

برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

به گزارش خبرآنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امور مربوط به اتباع باید ساماندهی شود، گفت: اگر مانع مهاجرت اتباع افغانستانی به کشور شویم، در تامین نیرو در این بخش ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

شفقنا در خبری نوشت:احمد بخشایش اردستانی در رابطه با وضعیت ساماندهی اتباع در کشور، اظهار داشت: سناریوهایی در خصوص حجم مهاجرین در ایران شنیده می شود که یکی از این سناریوها این است که با توجه به گستردگی مهاجرت نخبگان، پزشکان و جوانان ایرانی به خارج از کشور، برخی از مقامات ما بی علاقه نیستند که اتباع را جایگزین نخبگان و جوانان ما کنند.

وی با انتقاد از این موضوع که نمی توان مهاجرین را جایگزین متخصصین کشور کرد، گفت: شاید با اتباع افغانستانی بتوان جمعیت را یکسان کرد اما از لحاظ تخصص قابل مقایسه نیستند؛ بنابراین شاید مسئولین به این فکر هستند که چون این افراد از لحاظ سطح تحصیل، پایین تر هستند، می توانند پیرو باشند؛ با توجه به اینکه افغانستان هم جزو ایران بوده لذا شاید عده ای این تحلیل را  خطاب به جوانانی که مهاجرت کردند، عنوان کنند که قرار است این مهاجرین جایگرین شما شوند اما ما این سناریو را نمی پذیریم چراکه تمام دنیا افراد با کیفیت و متخصص را به عنوان مهاجر می‌پذیرند.

اردستانی ادامه داد: من در استرالیا که درس می خواندم از نزدیک شاهد بودم که مقامات این کشور به دنبال افرادی بودند که به آنها نیاز داشتند. ما هم باید همین کار را انجام دهیم اما متاسفانه جمهوری اسلامی ایران به هر دلیلی مرزها را باز کرده و برخی از شهرها، به شهرهای اتباع تبدیل شده است. «طالبان» ناتوان در اداره افغانستان است؛ بنابراین مردم این کشور، چون راه ایران را باز می بینند، با مهاجرت به ایران دنبال کار می گردند تا پولی برای خانواده خود بفرستند؛ البته شاید ارزش پول افغانستان بالاتر باشد اما به دست آوردن آن سخت بوده و قطعا کیفیت زندگی در ایران بالاتر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید اتباع را ساماندهی کنیم و اجازه ندهیم هر کسی وارد کشور شود؛ اما این را هم نباید فراموش کرد که یکسری کارها در ایران مثل کارگری بیشتر توسط اتباع انجام می شود و ایرانیان خصوصا جوانان، آنها را انجام نمی دهند؛ بنابراین اگر کلا جلوی مهاجرت اتباع افغانستانی را هم بگیریم در تامین نیرو در این بخش ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۳۶۳۹۱۶:۱۵:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
حرف هاش درسته ، این که مرزها را باز گذاشتن ، بی دلیل نبود!
ناشناس۳۶۰۳۹۲۳۲۲:۱۲:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
آدم کاربلد نخبه ها روی چشمش میذاره.
ناشناس۳۶۰۴۰۶۰۰۴:۱۹:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
خیانت تا کجا
ناشناس۳۶۰۴۱۲۶۰۷:۴۷:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نخبگان رو خوب اومدی!!!!!!! یه تیتر می زنی که مخاطب هیجان زده بشه!!
اسلامی۳۶۰۵۲۶۱۱۱:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اینکه جوان ایرانی کارگری نمیکنه دروغ بزرگه به ارزانی افغان کارنمیکنه حق وحقوق درست بدید خانوادش واینده اش تامین باشه کارمیکنه
ناشناس۳۶۰۳۶۶۶۱۶:۴۷:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اگر غیرت اتباع از آن بی غیرت ها بیشتر باشد اشکالی ندارد
ناشناس۳۶۰۳۹۲۵۲۲:۱۵:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
احسنت ما هم میگیم این اتباع با غیرت خودشون برند کشور خودشون را آباد کنند چرا آمدند کشور بیگانه. این اتباع کشور خودشون را ول کنند با غیرتند ولی هموطن ما اگه بره میشه بی غیرت؟ نه داداش غیرت به این چیزها نیست.
ناشناس۳۶۰۴۹۷۳۰۱:۳۸:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۵
احسنت پس باغیرت های ایران هم باید برگردند به کشور خودمان!!!
امیر علی۳۶۰۳۹۶۷۲۳:۲۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
دولت باید هر چه زودتر تمام افغانها بندازه بیرون..همه افغانها...واقعا آسایش آرامش امنیت. و نان. آب. برق. گاز. و. از ما سلب کردن افغانها
ناشناس۳۶۰۵۳۴۱۱۳:۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
تمام قاتونی وغیر قانونی مهاحرین را بیرون کنید مرز های تان را با افغانستان ببندید.
محمد۳۶۰۴۷۹۵۲۰:۱۳:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
حنما. و قطعا خودت. اهل افغانستان هستی لطفا در مورد کشور و مردم ما حرف نزن برو کشور خودت
حبیب۳۶۰۵۲۰۷۱۰:۲۳:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۲۵
کدام بی غیرتی جوانی که تحصیلات عالی از بهترین دانشگاههای کشور دارد برای چی از مملکتش می رود ؟چرا هر که بیشتر به سرش بکوبند و او چیزی نگوید باغیرت حسابش می کنی ؟کدام امکانات را برای نخبگان محیا کردید؟مملکتی که به زعم شما متعهد ها جای متخصصان را بگیرد سرنوشتش فلاکت و فقر هست وبس. یک متخصص می تواند متعهد بشود اما یک متعهد هرگز متخصص نخواهد شد
Dadar۳۶۰۶۳۹۱۰۸:۱۷:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲۷
کسی که از جنگ کشور خودش فرار کرده با غیرت هست ؟
علی۳۶۰۳۶۷۰۱۶:۵۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
آقا خداوکیلی این اتباع هم گناه دارند، و انسان هستند و ما باید به این مهاجرین نه تنها پناه بدهیم، بلکه باید بگردیم ببینیم اگر خانه و سرپناه ندارند آنها را به خانه برده و از آنها نگهداری کنیم. کاش پای سخنان آقای علم الهدی می نشینید تا بیشتر به واقعیت ماجرا پی می بردید.
ناشناس۳۶۰۳۹۲۶۲۲:۱۶:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
مشکل این برادران با رها کردن کشورشون حل نمیشه. باید کمکشون کرد تا بروند و افغانستان را آباد کنند.
ناشناس۳۶۰۵۰۷۶۰۷:۴۱:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
ممنون از محبت شما
ناشناس۳۶۰۳۹۹۵۰۰:۰۵:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این جماعت که یارانه را می بلعند و سریع زاد و ولد می کنند همه جانبه باعث ضرر هستند
یه ادم۳۶۰۴۴۶۳۱۳:۵۴:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
یخورده چشماتو باز کن تو کشوری که جوونا دارن از بیکاری دارن له له میزنن و ادم باید نصف بدنشو بفروشه تا رهن خونه رو در بیاره بیایم به اتباع سر پناه بدیم؟مگه نوکر باباشونیم؟اینبار دیگه چشم و گوش مردم باز شده .
ناشناس۳۶۰۵۲۷۵۱۲:۱۷:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
نرخ بیکاری کاهش یافته!!
ایرونی۳۶۰۴۷۸۱۲۰:۰۱:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
خب خودت اول شروع کن
بی نام۳۶۰۵۰۶۸۰۷:۳۴:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اینجا ایران جولانگاه افغانی ها است جوون ایرانی بیکاره سن ازدواج بالا رفته با یارانه ایرانی و سهم ایرانی اینا با یک کارت آمایش دارن مفت همه چیز را استفاده می‌کنند.
سیما۳۶۰۵۰۷۰۰۷:۳۵:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانی برو کشور خودت .
ناشناس۳۶۰۳۷۰۶۱۷:۲۶:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
کلا خسته نباشید!
ناشناس۳۶۰۳۷۱۲۱۷:۳۳:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
همه ی افغانی ها مجازوغیرمجاز بیرون می کنند تا خانه ارزان ،موادغذایی ارزان وکار زیادشود آنوقت جوان ایرانی ازدواج میکند و به تعداد زیاد بچه دار می شود هم نیروی جوان تولید می‌کند هم جمعیت ازخط پیری دور می‌شود.
ناشناس۳۶۰۴۱۱۰۰۷:۲۶:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
همه رو بیرون‌کنید عامل بدبختی و‌ گرانی ۱۱ میلیون افغان هستن اجاره خونه رو بردن بالا از یارانه آب و برق و انرژی و آرد و نان استفاده میکنن .
ناشناس۳۶۰۳۷۱۹۱۷:۴۴:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
شمااخراج کن ببین چجوری کارمیکنندجوانای ایرانی
بخشایشی۳۶۰۳۷۲۹۱۷:۵۵:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
سلام، تصویرتان هیچ ارتباطی به متن‌تان ندارد. این تصویر یکی از مناطق افغانستان است نه ایران!
abdollarezaei۳۶۰۳۷۳۹۱۸:۱۵:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
واقعا هم حرف حقه من ماه رمضان از کنار شهرکی با دوستانم میگذشتم میگفتن ببینید طرف روزه داره گفتم تو از کجا میدانی گفت من در این شهرک کار میکنم و هرروز از اینجا میگذرم و افغانستانی ها دارند شهرک را میسازند با زبان روزه با تعجب گفتم مگر میشود زیر این افتاب سوزان بدون زبان روزه هم نمیشود چه رسد روزه بگیری و کاری بسیار دشوار است اصلا روزه هم نیگیری اخه کدام ایرانی این کار سخت رو انجام میده منکه نه انجام میدم نه میتونم انجام بدم پس مخالف افغانستانی ها در ایران نیستم چه یک ملیون چه 100 ملیون خدا رمزیمو میده و قطع نمیشه و خودش فرموده من روزیتونو میدم و روزی شما به عهده منه پس من روزیمو از خدا میخام نه از کس دیگه
ناشناس۳۶۰۴۰۰۳۰۰:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
برگرد همون افغانستان و اونجا از خدا روزیتو بخاه
ناشناس۳۶۰۵۴۰۵۱۴:۱۸:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۲۵
دقیقا ،خدایی که تو ایران است تو افغانستان هم هست و آنجا هم می تواند روزی افغانیها را بدهد ،افغانی در ایران روزی ایرانی را می خورد
ناشناس۳۶۰۴۰۳۳۰۱:۵۳:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
خب برو همون کشورت افغانستان . وقتی خدا روزیتو میده و بهش اعتقادداری چرا میای تو کشورما .
ناشناس۳۶۰۴۱۱۴۰۷:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما تمدن چند هزار ساله داریم بنا ها و مساجد و دژ های شگفت انگیز چند هزار ساله داریم آیا این تمدن را افغانها بنا کرده اند یا ایرانی ها ؟ البته شما افغان هستی ! برگرد به مملکت خودت و همین قدر زحمت بکش که سربار ما نباشی!
ناشناس۳۶۰۴۵۶۹۱۵:۱۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
لطفاً با منطق وبا مطالعه حرف بزن نه باچشم واحساس
احمد۳۶۰۴۶۰۵۱۶:۱۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
شما خودت تنبل و.. تشریف داری، از طرف بقیه جوونای ایران اظهار نظر نکن
آریا۳۶۰۴۹۱۴۲۳:۱۹:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
شما بیا به کارگر ایرانی حقوق خوب و بالا بده و تورم رو کنترل کن و تعرفه گمرکی واردات کالاهایی که در کشور امکان تولید ندارن و یا تولید کم آنها باعث گرانی بی منطق شده رو کم کن و جلوی علم روز دنیا و تکنولوژی گارد نگیر و با دنیا تعامل داشته باش اون موقع اگه کسی مهاجرت کرد.
ایرانی۳۶۰۴۹۴۶۰۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانی برگرد وطنت ، اگر واقعأ بخدا اعتقاد داری ؟؟؟ روزی ترا در افغانستان خواهد داد.
حبیب۳۶۰۵۲۱۲۱۰:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
حضمر میلیونها افغانی در ایران یعنی فاجعه . یعنی دستت را روزی می گیرند از مملکت خودت می اندازند بیرون . جالبه که نمی دونی این جمعیت آب و برق و گاز .. مجانی و بدون پرداخت مالیات دارند از کشوری خشک با امکانات چهل سال پیش می بلعند
علی۳۶۰۵۳۰۰۱۲:۴۵:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
درسته که خداوندبخشنده ومهربان است خوب چرا تشریف نمیبری باهمشهریای عزیزت به مملکت خودت طلب روزی کنی وطن خود را ول کردین اومدین وبال گردن ماشدین همه چیز هم از آب نان خاک همه چی مارو دارین می‌بلعین زادو ولدهم که نگو ماشالا جوجه کشی راه انداختین کل زایشگاه ها ایران پر شده از افغان .
ناشناس۳۶۰۶۳۳۱۰۲:۳۱:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۷
روزشون نمیخواد بگیرن بزار گوشی دزدی نکنن شما لطف کن دلت برا خودت بسوزه .
ناشناس۳۶۰۳۷۴۶۱۸:۲۲:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
از بس جوانا بیکار موندن اکثرا معتاد شدن شاید بعضی تن به کارگری ندن وگرنه کسی که گشنه باشه تن به کارگری میده صاحب کارا عادت کردن به کارگر افغانی ایرانی جماعت رو نمیگیرن
ناشناس۳۶۰۳۷۵۱۱۸:۲۷:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز
ناشناس۳۶۰۳۹۴۴۲۲:۴۳:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
ما خواستار اخراج تمام اتباع خارجی هستیم چه مجاز وچه غیر مجاز چقدر بگیم خسته شدیم
سارا۳۶۰۴۰۲۹۰۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آره واقعأ فقط اخراج وسلام
ناشناس۳۶۰۴۸۴۴۲۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بله قربان چشم حتماً
ناشناس۳۶۰۶۳۳۲۰۲:۳۸:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۲۷
احسنت افغانی اباد کننده است بره کشور خودش را آباد کنه . همه جا شده افغان بابا ۴تا ایرانی دور برمون نمی بینیم بس کنید.همه افغان ها چه مجاز چه غیرمجاز باید برن مامردم ایران خواهان اخراج وپاکسازی افغانی ازکشور عزیزمان ایران هستیم
علی۳۶۰۳۷۵۶۱۸:۳۳:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
خواسته ملت ایران اخراج افغانها از ایران
#من چرا دیده نمیشم!۳۶۰۴۴۴۵۱۳:۳۷:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
من یه دختر افغانستانی هستم ولی کشورم رو اصلا ندیدم کلا در ایران به دنیا اومدم و زندگیمو میکنم و چون تو کشورم و اون منطقه ای ک ما هستیم امکان درس تحصیل حق نظر دادن حق حرف زدن حق پیشرفت ندارن دختراش. و همشون یه زندگی روستایی رو میگذرونن من شخصا از کشورم و ملیتی ک دارم منتفر شدم بدم میاد الان که طالبان اومدن حق تحصیل ندارن فقط حق دارن قران تعلیم بگیرن و مرد سالاری بیش از اندازه در جریانه
ایرانی۳۶۰۴۹۴۰۰۰:۱۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
نمیخواهی ؟؟؟ بروی بکشورت ( افغا نستان ) اما کشور ایران هم « جای تو و افغانهای دیگر » نیست، از « ایران » برو بیرون ، هر کجا راهت دادند برو ، غیر از ایران .
رضا۳۶۰۳۷۶۰۱۸:۳۵:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
خودتان میگین نخبگان و پزشکان مهاجرت می‌کنند پس نیازی به ورود کارگر ما نداریم.
ناشناس۳۶۰۳۷۷۴۱۸:۵۳:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اخراج اخراج اینا الان ی دردسر بزرگ شدند
ناشناس۳۶۰۳۷۷۸۱۸:۵۹:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
افغانی و پاکستانی شدند اتباع
کارگر بیکار ایرانی۳۶۰۳۷۷۹۱۹:۰۰:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
از نظر نیروی انسانی ادم بیکار زیاد کشورمون داریم نزن این حرف رو هیچ احتیاجی به مهاجمان افغان نداریم جوانان خودمون بیکارند
ناشناس۳۶۰۳۹۵۶۲۳:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
حرف درست زدی .قبلا افغانی نبود کارهای این مملکت تو کی انجام می داد همان مردهای ایران بود
ناشناس۳۶۰۴۷۵۸۱۹:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
از اول این دو کشور برادر بودن از همون اول این افغانها بودن که همه جا رو ساختن عزیز
یک بیکار۳۶۰۴۹۴۸۰۰:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
تو که می خوای بسازی برو کشور خودت رو بساز
ناصر۳۶۰۵۱۰۳۰۸:۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۵
برن مملکت خودشونوبسازن.ما سازنده زیادداریم.افغانیهاهمه اخراج فوری.
ناشناس۳۶۰۵۷۴۹۰۳:۰۹:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۶
فقدبروکشورخودت‌توروخدا
ناشناس۳۶۰۶۳۳۳۰۲:۳۹:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۷
جمع کن برو کشورخودت بساز مانیاز به بنای افغانی نداریم
علی۳۶۰۳۷۸۵۱۹:۰۶:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اتباع خارجی باید بروند چه قانونی چه غیر قانونی
ناشناس۳۶۰۳۷۸۸۱۹:۰۶:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
مجاز وغیر مجاز همه رو بیرون کنید
مثبت نگر۳۶۰۳۷۹۳۱۹:۱۰:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
طالبان توان اداره افغانستان را ندارد ما هم توان نگهداری از مرزها را نداریم؟؟؟؟؟
محمد۳۶۰۳۸۰۱۱۹:۲۷:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
هیچ کشوری این مدل مهاجر قبول نمیکنه
ناشناس۳۶۰۳۸۰۳۱۹:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
از لحاظ اخلاق کاری درست کار هستند اما ما.....
مهدی۳۶۰۳۸۰۷۱۹:۳۹:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
ایران دو دستی تحویل افغانی بدهیم و برویم
سعید۳۶۰۳۸۱۰۱۹:۴۳:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
چرا یاد گرفتیم بگیم ایرانی تن بکار نمیده ولی اتباع خوب کار میکنن..چرا نمیگید بخاطر پول کم دادن بیمه نکردن کار زیاد کشیدن و غیره...ایرانی تن بکار نمیده.
ناشناس۳۶۰۳۸۱۴۱۹:۴۹:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
آن افراد اقلیت هستند ، خودشان بروند افغانستان
عباس۳۶۰۳۸۲۸۲۰:۰۵:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
برای مقامات خودمان متأسفم!!!!!چنانچه همچین تفکری داشته باشند!
شاکر۳۶۰۳۸۵۱۲۰:۳۱:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
این عکس مال افغانستانه
بهرام۳۶۰۳۸۵۵۲۰:۳۹:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اگر جوانان ما کارگری نمیکنن شغل‌های بازاری و آزاد که انجام می‌دهند ولی تمام مغازه ها و کاسبی ها دست افغانهای هاست و اجاره ها را بالا بردن و شغل‌ها را اشغال کردن جایی برای جوانان ما نمونده.
قیصر۳۶۰۳۸۵۸۲۰:۴۵:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
آنقدر افغانی تو تهران زیاد شدن من امروز با تپسی۱۰ سفر انجام دادم ۹سفر ش افغانی بودن
محمد۳۶۰۳۸۶۳۲۰:۵۲:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
نان را با کارت ملی .ویا به خانوار سهمیه ای بدهید .تا افقانها نتوانند از سهميه بندی نان استفاده کنند .تا اینکه مجبور شوند .به کشور خودشان .برگرداند.تا اینکه علاقه ای به آمدند به ایران نداشته باشند
ناشناس۳۶۰۳۸۶۵۲۰:۵۷:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
افغانستان جزو ایران بوده؟! از کی نبوده؟! جمعیت را یکسان کنیم یعنی چی؟! طالبان ناتوان در اداره افغانستان است؟! مانع مهاجرت افغانها شدن با این حجم و شکل مشکل برای اشتغال ایجاد میشود؟! راه ایران را باز میبینند؟!
ناشناس۳۶۰۳۸۶۸۲۱:۰۲:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
دقیقا همینه نخبه ها از مملکت رفتن به جاش افغانی وارد کردید
محمد۳۶۰۳۸۷۱۲۱:۰۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
هر چه زودتر اقدام اخراج اتباع مجاز وغیر مجاز کنید .بهترین گزینه .سهمیه‌بندی نان به خانوار به کد ملی باعث جلو گیری ومنع وبی میلی وهجوم بی‌رویه. افقانها خواهد شد.نان آزاد بدون کارت ملی.یا سهمیه‌ای. به قیمت ۵۰۰۰۰۰تومان یا بیشتر از آن.
محندعلی محمدی م.ریحان۳۶۰۳۸۷۵۲۱:۱۴:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
الان اصفهان شهر اتباع است. البته طبق پیش بینی ها تا ده سال دیگر برراثر بی آبی و فرونشست شهر ارواح می شود
لیلی۳۶۰۳۸۹۱۲۱:۳۸:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اخراجشون کنید
کارشناس۳۶۰۳۹۴۷۲۲:۴۷:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اگر نیروی انتظامی دستور اخراج داشته باشد ظرف ده روز همه را اخراج می کند اولا دستور اخراج ندارد ودوما مسولین دارند ما را سرگرم می کنند بقیه نظرها مثل نان ندهید ومنزل ندهید و....حرف های بی تاثیر هست چون آنکس که بهش کار میدهد برایش نان هم می خرد مسولین عزمشان براخراج نیست .
ناشناس۳۶۰۳۹۶۸۲۳:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
وقتی افغانیها هر جائی هستند الان هم بهترین کار و حتی کاسبی ها و بهترین باغ و ویلا در اختیار افغانیهاست و جای آنها با ایرانیها هم که عوض شده و آنها کارفرما و صاحب کار و ایرانیها هم شدن کارگر . افغانیها حتی از بنزین یارانه ای هم استفاده می کنن و حتی روزی چند بار سوخت میزنن وانبار میکنن و تخلیه می کنن و از طرفی هم قاچاق میکنن و متاسفانه راحت هم مواد مخدر وارد میکنن .‌ به امید اتحاد مسئولین و ملت ایران برای اخراج افغانیها . انشاالله
ناشناس۳۶۰۳۹۷۳۲۳:۲۷:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
هجوم افغانها مشکلات را تصاعدی بالا میبرد.
حسین۳۶۰۳۹۷۷۲۳:۳۱:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
حضور افغانی در ایران باعث کاهش دستمزد کارگر و افزایش کرایه منزل شده است و باعث فقیرتر شدن قشر کارگر و مستاجر ایرانی و ثروتمندتر شدن قشر مرفه ایران شده است ،با اخراج همه افغانها تا حد زیادی مشکل بی کاری و گرانی اجاره منزل و فقر و فلاکت کارگر و مستاجر ایرانی ،کاهش می یابد
ناشناس۳۶۰۳۹۸۵۲۳:۴۳:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
افغانیها نان وبرق واب وگاز یارانه حق ایرانی رامیخورن کارجوانهاراگرفته آند بهداشت وواکسن رایگان حق ملت را استفاده میکنند از طرف دیگر موادمخدر وارد کشور میکنند.
ناشناس۳۶۰۳۹۹۷۰۰:۰۷:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تورو خدا مسوولین یک فکری بحال شهر مشهد بکنید. بخدا تو پارکا. بانک‌ها. نانوایی ها. مناطق تفریحی. مدرسه ها. همه شده افغانی. مجاز و غیر مجاز رو اخراج کنین مسوولین. خودتون اون بالا نشستین یک نگاه به این پایینایم بکنید.
بازنشسته۳۶۰۴۰۰۰۰۰:۱۷:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ولله فردا وقتی اینا مسقرشدند کاراخراجشون با کرام الکاتبینه !!
مهدی۳۶۰۴۰۰۱۰۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
توروخدااینارواخراج کنیددیگه تو شهرستان اقلید کارگری هم گیرنمیادادم انجام بده
علی۳۶۰۴۰۰۵۰۰:۲۳:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
افغانی اخراج
عجب نمایندگانی۳۶۰۴۰۰۷۰۰:۲۴:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آقای به اصطلاح نماینده چرا داری ورود افغان ها را توجیه میکنی.؟ مگه چندتا شغل کارگری داریم ک بخاطرش میلیونها افغان وارد کردی ؟ کدوم عاقل بخاطر یک لیوان شیر میره گاو میخره ؟ تو ک مثلا نماینده هستی حرف را قبل از زدن، مزمزه کن تا یک حریانی را عادی نشون ندی. ضمنا افاغنه ای ک مد نظر جنابعالی هستند نابود شدند و افاغنه ی ایران دیگه هیچکدوم بسمت کارگری نمیرن همه دنبال قدرت و شغل با کلاس و خرید خانه و ماشینند.
ناشناس۳۶۰۴۰۱۵۰۰:۴۸:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
همه اتباع افغانی وپاکستانی چه مجازچه غیرمحاز همه روبیرون کنیدوقتی اینها نباشن ما کارگربیکارزیادداریم قتی دستمزدخوب بگیرن جرا کارنکنن افغانی بیادکارکنه وبدترین جنایت ها روهم مرتکب میشن واقعا ازترس اینها دختران وبچه ها مون نمیتونن بیرون برن بیرونشون کنین
ناشناس۳۶۰۴۰۲۸۰۱:۴۶:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
مطالبه ایرانی خروج همه مهاجم افغانئ خلافکار وبی هویت درود بر حافظان آرامش .امنیت ایران
سارا۳۶۰۴۰۳۲۰۱:۵۳:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اخراج افاغنه فقط خواسته ملت ایران این است....لطفا انقدر حاشيه پردازی نکنید ای سران مملکت به فکر مردم ایران باشیدوسلام
عرفان۳۶۰۴۰۵۲۰۳:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
باید اتباع بره ایران پرشده از اتباع چه با مجاوز چه بی مجاوز باید برن
غنیدل۳۶۰۵۷۸۴۰۸:۲۴:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۶
اخراج اتباع هم شده مثل باقی وعده های مسئولین ما
ناشناس۳۶۰۴۰۵۳۰۳:۴۲:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اینهمه جرم و قتل و جنایت از کجا آمده این خیلی معتاد در کشور را کی ایجاد کرده . شما با ورود اینها اهداف دیگری را دنبال میکنید. ما به نیروی کارگر ماهر و متخصص نیاز داریم که اینها نیستند. کارگر ساده می‌خواهیم اونم راه داره فقط مجاز و در حد نیاز با روادید کار موقت. اینکار شما ها دارید ملت را جایگزین میکنید.
ناشناس۳۶۰۴۰۶۱۰۴:۲۲:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما خواهان داشتن کشوری امن برای تمام ایرانی ها هستیم بدون داشتن حتی یک افغانی...اخراج افغانی ها هرچه زودتر
صفیه۳۶۰۴۰۶۲۰۴:۲۳:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
سلام لطفا اخراج کنید
ناشناس۳۶۰۴۰۸۳۰۶:۳۸:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
لطفاً اتباع را هرچه سریعتر اخراج کنید فرزندان ما باحضورافغانها امنیت ندارم از بس زیادشدن وماجرأت نمی‌کنیم بچه هامونو از خونه بیرون بفرستیم
ناشناس۳۶۰۴۰۸۶۰۶:۴۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
الان افغانی ها رستوران دارن ، سوپرمارکت دارن ، مکانیکی و غیره دارن ، اکثر کارگاه های کوچیک دست افغان هاست ، این بدبختا فکر میکنند افغانی ها فقط کارگری میکنند !
ناشناس۳۶۰۴۰۹۱۰۶:۵۳:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
خروج افغانی مطالبه ملی است برو کشور خودت خدا آنجا هم هست همانجا روزیت رو میده برو دیگه هم نیا .
ناشناس۳۶۰۴۰۹۴۰۷:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اقایان نماینده به زودی شاهد اعتراضات گسترده ملت برای حضور اتباع باشید
کامران۳۶۰۴۱۰۳۰۷:۱۸:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما ایرانی اصیل خواستار اخراج همه افغانها چه قانونی و غیر قانونی وارد شده هستیم .
ناشناس۳۶۰۴۱۰۸۰۷:۲۵:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
چرا افغانها را اخراج نمیکنید دستور تخلیه بدهید
فاطمه۳۶۰۴۱۱۳۰۷:۳۱:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اخراج همشون به نیروی کارشون هم احتیاج نداریم الان میوه و تره بار ها پر شدن از مواد غذایی و کارهای خدماتی و صنعتی باید محروم بشن وقتی جوان ایرانی نیاز به کار داره بعضی از مدارس آبسرد دماوند پر افغانیه.
خلیل خلیلی۳۶۰۴۱۱۸۰۷:۳۹:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بایدخیلی زودتمامی افغانهارابیرون کنندهرچه هستننداینهاکشورماراناامن کردن
ناشناس۳۶۰۴۱۲۳۰۷:۴۴:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تا وقتی کارگر افغانی داخل ایران هست وضع بدتر میشه دلتون رو به اینها خوش نکنید تا تقی به توقی بخوره ایران رودودستی تقدیم میکنندو هیچکدام رشادت جوانان ایرانی را ندارد پس قدر خودی را بدانیدوبرایشان کار و رفاه فراهم کنید تا جلوی خیلی معضلات گرفته شود یاحق
هدیه۳۶۰۴۱۲۴۰۷:۴۶:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
با عرض سلام چرا یک افغانستانی تحصیلکرده وارد ایران نمیشود ملت افغان هیچ آموزش و سوادی ندارند در حقیقت برایشان هزینه ای نشده به لحاظ فرهنگ و آموزش این ملت هزینه های سنگینی را بر کشور تحمیل میکنند
ناشناس۳۶۰۴۱۶۳۰۸:۳۷:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اتباع باید با مجوز وتحت کنترل در ایران زندگی کنند.نه اینکه هر طور خواستند به هر ابزاری که خواستند تبدیل شوند
نامدار۳۶۰۴۱۷۲۰۹:۰۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما اینها رو طرد میکنیم، درها رو میبندیم،تحت نظارت شدید با ضوابط خاص با صلاحدید ملت، در صورت نیاز تو بعضی رشته کارهای سخت افزاری، نیروی کار موقت و با مدت زمان مشخص وارد میکنیم،
حسن۳۶۰۴۱۷۶۰۹:۱۴:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
خواسته و مطالبه همه مردم ایران بازگشت افغانها به همون وطن خودشان است و به نفع افاغنه است که بروند و کشور خود را آباد کنند و از آوارگی و در به دری نجات پیدا کنند.قرار نیست که با پنجاه سال مهمان ناخوانده بودن کشور دیگری را اشغال کنند .
ناشناس۳۶۰۴۱۷۹۰۹:۱۷:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
من افغانیم ماباید بریم کشورمون نه این طوری باتحقیر توهین باخاطره خوب ازملت ایران چهل سال است ملت ماتوایران زنده‌گی میکند برای ما وقت داده شود حساب کتاب داریم اینهاراپاک کنیم بدون دغدغه کشور راترک کنم من شخص خودم ممنون ملت بافرهنگ ایران هستم چهل سال تحمل کردند
پریسا۳۶۰۴۱۸۴۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
واله همچین اتباع میگید انگار آلمانی سوئدی هم اومدن .
امیر۳۶۰۴۲۷۵۱۱:۰۲:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
سلام و عرض ادب شما هر جای ایران بری افغانی هستش یعنی پره بعد جالب اینجایه شما برای یه شرکتی برای کار میری میگن کار نیست ولی اون داخل پر افغانیه بعد چرا می‌ترسید اینا رو بیرون کنید داستانی است جمعشون کنید.
ناشناس۳۶۰۴۳۰۹۱۱:۴۰:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
مسولین، اتباع روبیرون کنند مردم ایران خودشون از پس کار هاشون بر میان
محمد۳۶۰۴۳۳۵۱۱:۵۶:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تمام ملت ایران خواستار اخراج هرچه سریع تر افغانهای مجاز و غیرمجازهستن دارن .
سید مجید موسوی۳۶۰۴۳۴۰۱۱:۵۹:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
افغانی چه دانشی دارد فقط بلد است نون آب ملت ایران بخورد ماشالله گارکر ایرانی بیسوادشم نخبه هست .
ناشناس۳۶۰۴۳۵۷۱۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اتباع باعث گرونی مسکن ومواد غذایی وقاچاق وغیرو ضررش واسه همه ملت است
ناشناس۳۶۰۴۳۵۹۱۲:۲۱:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
افغانی را اخراج کنید
ناشناس۳۶۰۴۳۷۲۱۲:۳۶:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اصلاچنین طرحی قابل قبول نیست برن کشورخودشون نخبگی کنندماباجان دل ازکشوردفاع کردیم ومیکنیم حتی اگربمیریم وزنده شویم فقط اتباع بیگانه نمیخاهیم همه بایداخراج شوندچه مجازوچه غیرمجاز
رز۳۶۰۴۳۷۹۱۲:۴۶:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اتباع اونقدر زیاد هستن که خیلی از نانوایی‌های دولتی پز فقط واسه اونها نون پخت میکنن . باقرشهر شهرری افغانستان دوم شده ما امنیت نداریم
ناشناس۳۶۰۴۳۹۷۱۳:۰۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
افغانستانی های پشتون و پاکستانی‌ها واقعا تهدید است، هر لحظه ممکن است دست به خرابکاری بزنند...
مهدی۳۶۰۴۴۱۰۱۳:۱۶:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این یعنی کلا مردم حرف نزنن .
رسول۳۶۰۴۴۱۴۱۳:۱۷:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ای داد وبیداد به چه روزی افتادیم
عثمان۳۶۰۴۴۳۴۱۳:۳۱:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اتباع افغان قسمت اعظمی از بودجه ایران را که باید صرف مردم ایران شود را می بلعند هیج کشوری به اندازه ایران بی در و پیکر نیست. این همه بودجه صرف امنیت و نگهداری مرزها می شود اما مثل مور و ملخ وارد ایران می شوند تازه زاد و ولد هم می کنند
مهدی۳۶۰۴۴۴۶۱۳:۳۸:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بخاطر بیکاری مردم خودمون به فلاکت افتادن بعد افغانها دارن براحتی پول و تمام مزایایی که متعلق به ایرانیها هست میبرن و از لحاظ امنیت هم مطمئنا بزودی دچار مشکل خواهیم شد.باید هر چی سریعتر افغانها چه مجاز چه غیر مجاز اخراج شوند
ناشناس۳۶۰۴۴۶۱۱۳:۵۳:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اگه کشورمون رو دوست داریم اول باید افغانها بفرستیم برن تا ما بتونیم جایگزین کنیم جوان‌های بیکار مون رو باید یکبار خونه تکونی کرد
ایرانی۳۶۰۴۴۸۵۱۴:۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
وقتی بجای اینکه طیف سرمایه دار داخلی مثل انبوه سازان ،کشاورزان ،کارخانه داران ،باغداران بجای پرداخت حقوق مکفی به جوانان بیکار ایرانی در حد حداقل ۳۰ میلیون در ماه به افغانی حدود۱۰ میلیون میدهد وبقیه را در جیب مبارک می‌گذارد یا برای اهل بیت مکرم برای خوشگذرانی به اروپا وآمریکا می‌فرستد، مسلم است که جوان ایرانی فدای فزون خواهی این جماعت شده و یا مهاجرت می‌کند یا افسرده ومعتاد و....خواهد شد
رمضان۳۶۰۴۴۹۱۱۴:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
جان مادرتان افغانیها را از ایران بیرون کنید
ناشناس۳۶۰۴۵۰۷۱۴:۳۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ماهم خواهان ساماندهی هستیم شناسایی انها و ثبت انها در سامانه جامع و سراسری کل کشور وخروج افراد غیر مجاز
مهدی۳۶۰۴۵۲۲۱۴:۴۳:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
هر چی اتباع مجاز و غیرمجاز هست رو بیرون بندازین ببینین چطور در کشور ارزانی،اشتغال بوجود می آید.این اتباع نصف درآمد مملکت رو دارن استفاده میکنن و هر کاری که دوست دارن رو انجام میدن.
وطن پرست۳۶۰۴۵۴۹۱۵:۱۱:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اخراج اخراج تمام افغانها خواست اکثریت مردم ایران
ناشناس۳۶۰۴۵۸۸۱۵:۵۲:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اگه افغانیا برن بالاخره مردم خودشون از پس اداره کشورشون برمیان ، شماها الکی برای موندن و زیاد شدن افغانیا دلیل نیارید ، لطفا
ناشناس۳۶۰۴۶۷۰۱۷:۴۷:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
باید اخراج شوند بعد به اندازی که احتیاج با قانون فقط برای کار بیاریم
ایرانی۳۶۰۴۷۲۲۱۸:۴۲:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
فقط اخراج این صدای 99درصد ملت ایران است
علی۳۶۰۴۷۳۶۱۸:۵۴:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نظرات مردم عزیز را خواندم همگی خواهان اخراج کلی همه افغانی ها هستند دولت یک نظر سنجی کند و سپس همه افغانی ها را بیرون کند
ناشناس۳۶۰۴۸۳۹۲۱:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
سلام
ناشناس۳۶۰۴۸۵۷۲۱:۳۸:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
دوستان این تصویر که منتشر شده است داخل خود افغانستان است
عزیزالله۳۶۰۴۸۶۸۲۱:۵۲:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما حتیاج به کارگران مهاجر نداریم ما کارگران چرا باید بریم برای عراق کار کنیم نظر همه ملت است اخراجشون
مهدی۳۶۰۴۹۰۴۲۳:۰۳:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
با خروج افغانی ها مخالف هستم به هزار دلیل یکی از کوچکترین آنها اینه که بیخودی ما کشورمونو محروم میکنیم از نیروی جوان پراز پتانسیل کار
ناشناس۳۶۰۴۹۸۶۰۲:۰۸:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
شاید خودت افغانی هستی که چنین نظری دادی
ناشناس۳۶۰۶۳۳۴۰۲:۴۸:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۷
ایران بی درپیکرما شده جولانگاه اتباع بیگانه به همه چی ما لطمه وارد کرده ما هرچ سریعتر اخراج همه افغانی ها را خواستاریم باورکنید امنیت نداریم ازدست اینا نون گیرمون نمیاد تو نانوایی
حسن۳۶۰۴۹۰۹۲۳:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تمام اروپا فقط افراد سرمایه دار راکه سرمایه خودرابه ان کشورببرنداجازه ورودبه کشورشان را میدهند.
مریم۳۶۰۴۹۴۳۰۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
من یه زن ۵۰ ساله‌ام در همسایگی ما یه خونه پر افغانیه به خدا روزا خودم تنهام می‌ترسم . تو رو خدا مسئولین اینا رو اخراج کنین برن تو کشور خودشون.
اسکندری۳۶۰۴۹۴۵۰۰:۱۶:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
خدا نگذرد از رسانه‌هایی که به خاطر جذب مخاطب و دیده شدن با انتشار هر شایعه و دروغی باعث دلسردی و ناامیدی مردم خصوصا نسل جوان و مشکلات بعداز آن میشوند .
ایرانی۳۶۰۴۹۵۸۰۰:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اینهایی که دروغکی دارند شعار میدهند« ما موافقیم افغانها در ایران باشند» یا افغانی هستند، یا صاحب کار ثروتمند ایرانی هستند که زورشان میآید حق درست و درمان بکارگر ایرانی بدهد، اما با « مزد خیلی کم » افغانی کار میکند برایشان، صاحبکاران ثروتمند ایرانی مزد حق و قانونی به کارگر ایرانی بدهید کارکند، اما هرگز حاضر نباش حتی مفتی مجانی کارگر بیگانه افغان برایت کار کند، کشور ایران برای تو و بچه ها و نوه نتیجه های تو هم هست.
امیر۳۶۰۴۹۶۰۰۱:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
هر چقدر هم بگردید نمیتونید توجیحی برای بودن افغانها در ایران ارائه بدین حضور تحمیلی افغان ها در ایران تماما ضرر و مشکله برای مردم ایران پس لطفا فقط و فقط تمام افغانهارو بیرون کنید مردم عزیز کشورم ایران هم با ندادن جا کار امکانات درآمد و حتی نان و حتی ورود به شهرهاشون بیرونشون کنیم
حسین۳۶۰۴۹۹۰۰۲:۲۲:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
مردم ایران خواستار اخراج تمام افغانها چه قانونی چه غیر قانونی از ایران هستند و کارگر هم زیاد داریم نیازی به حضور افغانها در ایران نیست
محمد۳۶۰۴۹۹۱۰۲:۳۰:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
از ورامین و پیشوا و قرچک و از باقر آباد و کهریزک تا قم و از شهریار و ملارد و صفادشت و جاده ماهدشت تا چهارباغ تا نظرآباد و هشتگرد شده افغانستان ، از شهریار تا یوسف آباد قوام تا چهارباغ اطرافش ، هزاران باغ و ویلایی و کارگاه و ..... هست که کارگران و نگهبان و سرایدار ها یشان افغانی هستند که از نظر ها محو هستند و اکثرأ کارگران ساختمانی افغانی رو میبینید .
ناشناس۳۶۰۴۹۹۹۰۳:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانهاروبیرون کنیدتاعمدی تمام جونای ایران را معتادنکردن .
علی۳۶۰۵۰۱۱۰۵:۱۹:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۵
بعضی موقع هاازخانه که میرم بیرون فکرمی‌کنم توافغانستان هستم همسایه افغانی نانوای افغانی پارکهاپرازافغانی اصفهان شده مهدافغانی همش تقصیرمسولین است که مرزهارابازگذاشتندوملت رابدبخت کردند
ناشناس۳۶۰۶۴۳۴۰۹:۴۵:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۷
واقعا درود به شرفت اصفهان وکاشان شده کابل ،لعنت بر کسانی که کار وخانه به افغانها بدهند برای سود بیشتر
ح۳۶۰۵۰۱۹۰۵:۴۰:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اتباع را خارج کنید واگر نیاز به نیروی کار بود طبق قانون وارد کنید نه این که مرزها باز باشد وهر کس بیاید ایران .
ناشناس۳۶۰۵۰۷۷۰۷:۴۲:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
الگی توجامعه سروصدا انداختند مرزها بازه افغانی هاهرروز بیشترمیشه .
حسین۳۶۰۵۰۹۰۰۸:۰۱:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اخراج اتباع بیگانه را کی باید تصمیم بگیرد چرا دولت دست روی دست میگذارد الان سازمان تامین اجتماعی که کسر بوجه داره به عناوین مختلف خرج این اتباع میشه چه از انرژی و چه از بیکاری گرفتن بازار توسط افغانیها نان وخیلی چیزهای دیگر افغانیها در ایران توان خرید خانه دارند اما خیلی ایرانیها ندارند چرا
ایرانی۳۶۰۵۹۰۴۱۲:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۶
برای اخراج افغانها دست رو دست گذاشتن و صدای ملت رو نمی‌شنوند .
محمد۳۶۰۵۱۱۶۰۸:۳۵:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
سلام ویزای موقت کارگری اونهم طوری که باعث بیکار شدن کارگران ایرانی نشود
مهمود۳۶۰۵۱۵۱۰۹:۲۲:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
دیگه‌نمیتونید‌افقانیها‌رو‌بیرون‌کنید‌انقدر‌زیاد‌هستند‌که‌اگر‌هم‌بخواهید‌نمیتونید
ناشناس۳۶۰۵۱۷۱۰۹:۴۳:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
در دنیا جایی را نشان دهید که مثل ایران بی در ودروازه باشد بدون مجوز وارد میشوند شغل ودر آمد ایران را غصب میکنند و یارانه نان آب برق و.... استفاده وجولان میدهند خلاف هم تا دلتان بخواهد مشهد پر شده از افغانی آب وبرق وگاز مفت مترو اتوبوس مفت کجا بروند بهنر از ایران باشد.
ایرانی۳۶۰۵۱۹۶۱۰:۰۴:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اتباع باید به افغانستان برگردند
ایرانی۳۶۰۵۲۲۱۱۰:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
تمام افغانی‌ها باید از ایران برند خودشون بچه‌هاشون هرکی که اینجا زاد و ولد کردند باید از اینجا برن اینجا کشور اونها نیست و نخواهد بود امروز نرن فردا باید برن هر کس برای این‌ها دلسوزی کنه روزی پشیمان خواهد شد هر کس از این‌ها حمایت کنه روزی پشیمان خواهد شد هر کس به این‌ها خانه بده کار بده و هر نوع امکاناتی در اختیار این‌ها بذاره به ملت خودش و به کشورش خیانت کرده
ناشناس۳۶۰۵۲۷۸۱۲:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
درود بر شرفت هم میهن ایرانی
ایرانی۳۶۰۵۲۲۴۱۱:۰۰:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانی‌ها که این همه زاد و ولد می‌کنند بروند کشور خودشون بچه‌هاشونم ببرن مملکت خودشونو آباد کنن اینجا ما نیازی به این‌ها نداریم ما دیگه خسته شدیم ۴۵ سال مهمانداری کردیم بسه.
حسین موذنی۳۶۰۵۲۵۳۱۱:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
مملکت اگر قانون داشت این همه افغانی تو ایران نبود. با مجوز و بدون مجوز بیرونشان کنید .
ناشناس۳۶۰۵۳۰۷۱۲:۴۹:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
باسلام‌وقتی‌که‌اتباع بیگانه‌‌معلوم‌نیست‌ازکجا‌امدن‌‌داخل‌کشور‌میشوندباخودشون‌هزار‌تا‌دردومریضی‌میارن‌که‌همش‌رودوش‌کشور‌ومردم‌عزیز ایران‌هست‌‌من خودم‌کشاورز هستم‌تمام‌زمین‌های‌کشاورزی‌روگرفتن‌‌ لطفا اخراج‌شون‌کنید
علی۳۶۰۵۳۳۶۱۳:۱۳:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
پذیرش مهاجر اون هم مصرف کننده جز تحمیل هزینه وصرف میلیاردها دلار هزینه هیچ سودی نداره جز بالا رفتن جرم وجنایت ونا امنی
ناشناس۳۶۰۵۳۴۴۱۳:۲۲:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
همه افغانها رو بیرون کنید
ناشناس۳۶۰۵۳۹۸۱۴:۰۲:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانی هارو بیرون کنبد تا نیومدن مملکت از دست ما نگرفتند واقعا خونه گیر نمی‌داد آب برق گاز بهداشت آخه کرج پرشده از افغانی چه وضعشعه
ولی۳۶۰۵۴۱۹۱۴:۳۱:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
دیگه گذشت اون موقع که با کلنگ پی ساختمان را میکندن الان دیگه مثل اون موقع نیست که مصالح را با قرقره و طناب میدادن بالا الان بالابر اومده ،الان کار راحت شده سنگ افغانی ها را به سینه نزن .چرا اومدن که الان نتوانی بیرونشون کنی .
حمید۳۶۰۵۴۲۳۱۴:۳۸:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
افغانی افغانیه و مجاز و غیر مجاز هم فرقی ندارند ،هر دو گروه فرصتهای شغلی و مسکن ایرانیان را اشغال می کنند و همه جور خلاف و جرم و جنایت هم می کنند و اون مجوز هم دست و پای افغانی را برای جرم و جنایت نمی بنده و افغانی مجاز فقط طلبکارتر هستند و راحت تر از همه امکانات ایران استفاده می کنند و بدون ترس همه جا میرند و همه کاری می کنند وتنها راه نجات ملت ایران از دست آنها ،اخراج همه افغانها است ،چه مجاز و چه غیر مجاز
تنها۳۶۰۵۵۹۶۲۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
یکی این مجاز را برای من تعریف کنه ممنون میشم
احسان۳۶۰۵۸۲۹۰۹:۵۰:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۶
افغان و تاجیک ایرانی یک روحیم در سه بدن
مهدی۳۶۰۶۰۲۲۱۴:۳۴:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۶
همین افغانستان اب رو سیستان بسته پس اون بلوچ روزی نداشت روزی شو افغانستان گرفته .
ناشناس۳۶۰۶۰۲۷۱۴:۵۰:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۶
جونهای مملکت نه کار دارن نه خونه وزندگی تمام سرایداریها باغها نگهبانی ها رو دادن به افغانی ها اون وقت جون ایرانی باید در به در دنبال کار میگرده وصف نانوایی پر افغان چرا نمیرن کشور خودشون وآباد کنن
ناشناس۳۶۰۶۰۶۰۱۵:۳۱:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۶
از اول انقلاب تا الان گفتیم نه شرقی نه غربی چرا ایران خودشو وابسته به مهاجران افغانی کرده نخبگان و پزشکان ما از ایران مهاجرت کردند وباید افراد بیگانه رو جایگزین ایرانی کنیم مگه همچین چیزی امکان داره ما ایرانی هستیم وخواستار بیرون کردن افغان ها قانونی وغیر قانونی هستیم
سخی داد۳۶۰۶۲۹۶۲۳:۳۱:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۲۶
پاکستان تمام اتباع را از کشورش اخراج کرده ما ممنونیم هستیم از جمهوری اسلامی که با آغوش باز پذیرایی میکنه...
ناشناس۳۶۰۶۴۳۲۰۹:۴۳:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۲۷
افغانها ی قانونی وغیر قانونی باید برن بیرون از ایران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. وقاحت غربی!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  14. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  16. زنگِ زور!

  17. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  18. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  19. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  22. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  23. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  24. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  25. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

آخرین عناوین