مهر و مهربانی با مهار ترافیک

  4030629064
مهر و مهربانی با مهار ترافیک

روزنامه «ایران» به مناسبت بازگشایی مدارس و روز بدون خودرو در گزارشی نوشت:

مهر رنگارنگ از راه می‌رسد، یکی از زیبایی‌های پاییز، دیدن کودکانی است که با لباس‌های رنگی خنده بر لب، راهی مدرسه می‌شوند. ایجاد روزهایی بانشاط و شاد برای کودکان و نوجوانان با آغاز سال تحصیلی از جمله وظایف مهمی است که والدین، اولیای مدرسه و مسئولان حوزه شهری باید در نظر داشته باشند.

در کنار توجه به روحیه دانش‌آموزان، افزایش ترافیک شهری بویژه در کلانشهرها را هم باید در نظر داشته باشیم تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق عزیزانمان را راهی مدرسه کنیم. در این خصوص استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین می‌تواند کمک‌کننده باشد.

همزمانی روز بدون خودرو با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس می‌تواند به عنوان یک گوشزد به همه شهروندانی باشد که به جای روی آوردن به استفاده از حمل و نقل عمومی هر روز در آلوده کردن شهر و محل زندگی خود سهیم هستند. بدون شک باید از کودکی و از همان روز اول مدرسه در مدارس استفاده از حمل و نقل عمومی آسان را سرلوحه آموزش‌ها قرار دهیم.

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه ستاد استقبال از مهر و کمیته حمل و نقل ترافیکی از ابتدای مرداد تشکیل شده است، به «ایران» می‌گوید: چهار کارگروه روان‌سازی جریان ترافیک، ایمن‌سازی اطراف مدارس، ارتقای عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و آموزش و اطلاع‌رسانی ذیل کمیته مربوطه فعالیت می‌کنند. علاوه بر فعالیت‌های اجرایی در چهارچوب اقدامات نگهداشت شهر مانند تجهیزات ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی، اصلاح هندسی و اصلاح گذرگاه‌های عابر پیاده در مناطق ۲۲ گانه شهر تصمیمات مدیریتی کلان گرفته شدند.

به گفته او، در تاریخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ هیأت وزیران بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن واحدهای نظامی، امنیتی و انتظامی از ساعت ۶ و نیم صبح، واحدهای صنعتی ۷ صبح، ادارات ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور، مدارس متوسطه ۷ و نیم صبح و ابتدایی ۸ صبح و بانک‌ها ۷ و نیم صبح و مراکز آموزش عالی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت و درمان ساعت ۸ صبح و همچنین اصناف و بازاریان ساعت ۹ و نیم صبح فعالیت خود را آغاز کنند. البته در این خصوص، در سال ۱۴۰۲ ساعات مذکور به صورت صددرصدی اجرا نشد. در سال‌جاری باید پیگیری‌ها و نظارت بیشتری انجام شود و فعالیت در این ساعات به صورت کامل رعایت شود تا شاهد ترافیک کمتری در ساعات پیک در مهرماه باشیم.

اجرای برنامه‌های متنوع با آغاز سال تحصیلی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با تشریح برنامه‌های حوزه فرهنگی برای آغاز سال تحصیلی می‌گوید: همه‌ساله، ستادی به منظور برنامه‌ریزی برای استقبال از مهر در حوزه اجتماعی و فرهنگی تشکیل می‌شود.

محمدامین توکلی‌زاده، در ادامه بیان می‌کند: رویکردهای مختلفی را برای استقبال از مهر شامل توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم‌رهبری، ترویج سبک زندگی، توجه ویژه به محلات محروم، ایجاد شادی و نشاط اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون شهرداری در نظر گرفتیم تا بتوانیم خدمات ویژه‌ای را ارائه دهیم. برنامه‌هایی در قالب جشن در روز اول مهر در ۳۰۰ مدرسه شهر تهران برای دانش‌آموزان با حضور مدیران ارشد شهری برگزار می‌شود.‌ امسال به مناطق ۲۲گانه ابلاغ کردیم که حتماً مدارس را به پرچم و پایه پرچم تجهیز کنند تا در مناسبت‌های مختلف از جمله آغاز سال تحصیلی بحث اهتزاز پرچم را داشته باشیم.

نقش مهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم درباره زیباسازی مدارس در آستانه بازگشایی و شروع سال تحصیلی جدید می‌گوید: همزمان با نزدیک شدن به ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، سازمان زیباسازی پایتخت را آماده استقبال شکوهمند از این ماه می‌کند.

مهدی مذهبی می‌افزاید: نقاشی ۶۹ دیوار مدارس تهران که بخشی از معماری شهری و بخش مهمی از نمای شهر و هویت پایتخت هستند در قالب فراخوان «نقش مهر» با محوریت شاعرانگی، روایتگری، تخیل و هویت ملی و بومی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان زیباسازی در ابتدای مهرماه خواهد بود. همچنین در حوزه مجسمه‌های شهری، از سه سردیس مفاخر ایرانی از جمله شهید مرتضی مطهری، توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی در این ماه رونمایی خواهد شد. از سوی دیگر پویش فرهنگی «سلام به آینده» با محوریت امید به آینده کشور از طریق علم‌آموزی کودکان این مرز و بوم نیز کمپین تبلیغات فرهنگی است که سازمان زیباسازی برای استقبال از مهرماه در بیلبوردهای شهری پایتخت اجرا می‌کند.

سرویس مدارس باید برچسب داشته باشد

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با اشاره به اینکه امسال سازمان تاکسیرانی در حوزه سرویس مدارس خدمات‌رسانی می‌کند، بیان می‌دارد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی سرویس مدارس دانش‌آموزی مصوب هیأت وزیران در سال گذشته، شهرداری تهران به عنوان مرجع تأیید صلاحیت و صدور مجوز برای شرکت‌های متقاضی خدمت در این حوزه و همچنین رانندگان متقاضی مشخص شد. از سویی دیگر با تعامل سازنده‌ای که میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و آموزش و پرورش صورت گرفت و همچنین بر اساس جلسات متعدد که با حضور نهادهای مربوطه مانند وزارت کشور، استانداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و سایر نهادها برگزار شد و بر اساس ابلاغ هیأت وزیران در خصوص آیین‌نامه دانش‌آموزی مقرر شد که از ظرفیت و پتانسیل مدارس نیز در جهت ساماندهی سرویس مدارس در سال‌جاری استفاده شود.

مالکی یادآور می‌شود: ناوگان خودرویی مورد تأیید در سامانه سپند مجهز به برچسب سرویس مدارس هستند و اگر خودرویی نسبت به سرویس مدرسه اقدام کند و مجهز به برچسب سرویس مدارس نباشد، بر اساس هماهنگی با پلیس راهور توسط گشت‌هایی که به صورت مشترک میان پلیس و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انجام خواهد شد، اعمال قانون و جریمه خواهند شد. با این همه والدین حتماً نسبت به برچسب سرویس مدارس حساسیت ویژه‌ای داشته باشند؛ همچنین پیمانکاران موظف هستند طبق نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران خدمات را ارائه دهند و پیمانکارانی که با مدارس همکاری می‌کنند و مقرر است در زمان دیگری در سامانه سپند ثبت نام کنند، حتماً باید طبق نرخ مصوب مبالغ را دریافت کنند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

    2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

    3. پرخاش با چشمان بسته!

    4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

    5. وقاحت غربی!

    6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    9. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

    10. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    14. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

    16. زنگِ زور!

    17. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

    18. هنوز وقتش نرسیده؟!

    19. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    20. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    21. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    22. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

    23. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

    24. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

    25. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

    آخرین عناوین