برنامه‌ریزی منسجم سازمان انرژی اتمی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص

  4030702066

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یکی از موارد بسیار مهم که در سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه انجام شده، بحث توسعه منابع انسانی با هدف آموزش و تربیت نیروی متخصص در صنعت هسته‌ای است.

برنامه‌ریزی منسجم سازمان انرژی اتمی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص

به گزارش ایسنا، «محمد اسلامی» در آیین بهره‌برداری از مجتمع آموزشی - فرهنگی شهدای هسته‌ای در کاشان اظهار کرد: توسعه منابع انسانی در سازمان انرژی اتمی ایران را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان در دیدار با کارکنان صنعت هسته‌ای در سال 1402، را به شکل مضاعف در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه جذب دانشجویان بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق کنکور در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر را سال گذشته آغاز کردیم و امسال نیز این روند ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه تا سال 1401 مدارس انرژی اتمی  فقط در 2 شهر وجود داشت و به همین خاطر توسعه این مدارس در استان‌هایی که دارای تاسیسات هسته‌ای بودند در دستور کار قرار گرفت، گفت: توسعه این مدارس را در راستای مسولیت‌های اجتماعی و ارایه خدمات آموزشی و فرهنگی دنبال کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در کاشان نیز توسعه این مدارس با احداث مرکز بزرگ رفاهی، مسکونی و خدماتی، آموزشی و فرهنگی را از سال 1401 آغاز کردیم.

اسلامی تصریح کرد: سال گذشته دبستان این مجتمع افتتاح شد و همزمان با نخستین روزهای سال تحصیلی1402-1403 نیز دبیرستان‌های این مرکز هم افتتاح شد و اکنون آماده ارایه خدمات به دانش‌آموزان هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: نکته مهم برای ما این است که آموزش را از مقطع دبستان آغاز کنیم و سپس با پرورش استعدادها به ارایه خدمات اجتماعی به منطقه بپردازیم تا به این ترتیب سطحی از آموزش را همراه با اقدامات تربیتی پایه‌گذاری کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این روند می‌تواند موجب توسعه علمی و شکوفایی استعدادها شود، گفت: با توجه به فرهنگ حاکم شاهدیم که مدارس انرژی اتمی جزو مدراس برتر کشور قرار دارند . از سال 1401 تا کنون توانسته‌ایم تعداد مدارس انرژی اتمی را در کشور به سه برابر افزایش دهیم و تعداد آن‌ها از 7 مدرسه به بیش از 20 مدرسه افزایش یافته است و این روند ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا بر روی استعدادهایی که از میان دانش‌آموزان خانواده‌های هسته‌ای و نیز مردم منطقه که در آنجا مستقر هستند؛ سرمایه‌گذاری کنیم زیرا به این ترتیب می‌توانیم تامین نیروی انسانی آینده سازمان را از این طریق و به شکل سازمان یافته و منسجم دنبال کنیم.

گفتنی است صبح روز دوشنبه، دوم مهرماه در مجتمع آموزشی – فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان، دو دبیرستان در مقاطع اول و دوم متوسطه پسرانه و دخترانه به نام شهید جمهور دکتر سیدابراهیم رئیسی و دبستان پسرانه نیز به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان مزین شد و با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  13. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  14. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  15. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  17. عددسازی چرا؟ 

  18. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  19. هنوز وقتش نرسیده؟!

  20. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  21. حزب الله از نفس نمی افتد

  22. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  23. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  24. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  25. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

آخرین عناوین