میقاتی: اسرائیل کل منطقه را در معرض انفجار قرار داده است

  4030705047 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست وزیر دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه تجاوز، شیوه معمول رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم همواره همه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته است، تاکید کرد که اسرائیل باید تجاوزات خود در همه جبهه‌ها از جمله غزه را متوقف کند.

به گزارش تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان امروز پنجشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت درباره لبنان، اعلام کرد: امروز ما با نقض آشکار حاکمیت کشور خود و زیر پا گذاشتن حقوق بشر از طریق اقدامات وحشیانه دشمن اسرائیلی مواجه هستیم و این رژیم با جنگنده‌ها و پهپادهای خود همواره حاکمیت لبنان را در حریم هوایی ما نقض می‌کند.

اسرائیل زنان و کودکان را قتل عام می‌کند

میقاتی افزود: در جریان این حملات وحشیانه دشمن اسرائیلی، تعداد زیادی از غیرنظامیان لبنانی از جمله کودکان، زنان و جوانان به شهادت رسیده‌اند، تعداد زیادی از خانه‌های مردم ویران شده و مردم در سایه شرایط سخت انسانی آواره شده‌اند. علاوه بر آن، فضای رعب و وحشت گسترده‌ای در میان شهروندان لبنانی ایجاد شده و همه این اتفاقات در مقابل چشم همه جهانیان اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم، تشدید بی‌سابقه اوضاع است و دشمن در تجاوزات خود، به ابزارها و سازوکارهای جدید به ویژه ابزارهای الکترونیکی برای آسیب رساندن به فرزندان ملت ما متوسل شده است. دشمن متجاوز ادعا می‌کند که فقط افراد مسلح و تسلیحات را هدف قرار می‌دهد، اما من به شما اطمینان می‌دهم که بیمارستان‌های لبنان، مملو از مجروحان غیرنظامی از جمله ده‌ها زن و کودک است.

این مقام لبنانی ادامه داد: بنابراین چه کسی تضمین می‌کند که در صورت عدم اتخاذ تدابیر بازدارنده و تنبیهی قاطع علیه رژیم متجاوز اسرائیل، چنین حملاتی علیه کشورهای دیگر رخ ندهد. همچنین چه کسی تضمین می‌کند که در لبنان یا هر کشور دیگری، آب، غذا و هرگونه موادی که وارد خاک آن می‌شود، از هرگونه آسیبی مصون باشد. وقایع امروز را نمی‌توان از تاریخ طولانی درگیری‌ها و تجاوزاتی که لبنان طی دهه‌های گذشته شاهد آن بوده است، جدا کرد.

نجیب میقاتی گفت: حملات مداوم اسرائیل به خاک لبنان، نقض آشکار حاکمیت ملی و حقوق ما به عنوان کشور عضو سازمان ملل است. البته این وضعیت جدیدی نیست، زیرا لبنان دوره‌های طولانی از تنش‌ها و تجاوزات دشمن اسرائیلی را پشت سر گذاشته، اما با این وجود در برابر همه چالش‌ها مقاومت کرده است. لبنانی‌ها شجاعانه در برابر همه تجاوزات می‌ایستند و از هر وجب از خاک خود دفاع می‌کنند.

تجاوزات اسرائیل در همه جبهه‌ها باید متوقف شود

نخست وزیر دولت موقت لبنان اظهار داشت: من در اینجا به نام لبنان صحبت می‌کنم و صرفاً برای ارائه شکایت و یا دادن توضیحات دقیق درباره تعداد شهدا و مجروحان و ویرانی‌هایی که دشمن در کشورمان به جای گذاشته است، به اینجا نیامده‌ام؛ زیرا افکار عمومی دنیا با چشم خود همه این حقایق را می‌بینند. بلکه حضور من در اینجا به خاطر آن است که با یک راه حل جدی مبتنی بر تلاش‌های مشترک همه اعضای شورای امنیت، جهت تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف تجاوزات آن در همه جبهه‌ها و بازگشت امنیت و ثبات به منطقه ما، از این جلسه خارج شویم.

نجیب میقاتی تاکید کرد: مردم لبنان جنگ را رد می‌کنند و همواره به دنبال ثبات و آرامش بوده‌اند. لبنان یکی از تدوین کنندگان منشور سازمان ملل متحد بوده و همچنین در تهیه پیشنویس اعلامیه جهانی حقوق بشر هم مشارکت کرد. این امر نشان دهنده تعهد عمیق لبنان به ارزش‌های بشردوستانه و عدالت بین‌المللی است و امروز ما به نام همین ارزش‌ها زیر چتر سازمان ملل جمع شده‌ایم.

اسرائیل همه قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد

این مقام لبنانی خاطرنشان کرد: تنش‌های کنونی نتیجه یک لحظه نیست، بلکه نتیجه انباشت طولانی درگیری‌ها و حملاتی است که راه حل‌های ریشه‌ای پیدا نکرده است. اسرائیل همواره همه قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و اکنون هم دست از نقض این قطعنامه‌ها بر نمی‌دارد، از جمله قطعنامه 1701 که قرار بود چهارچوبی برای تحقق ثبات دائم در جنوب لبنان باشد. اما متاسفانه ما همچنان شاهد نقض حاکمیت کشورمان از سوی دشمن اسرائیلی به شکل شبانه روزی در زمین، دریا و هوا هستیم. تحرکات متجاوزانه دشمن اسرائیلی، همه تلاش‌ها برای رسیدن به ثبات را تضعیف کرده و کل منطقه را در هر لحظه در معرض خطر انفجار قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: از این رو ما بر تعهد دولت لبنان به قطعنامه 1701 صادر شده در سال 2006 توسط شورای امنیت تاکید می‌کنیم و امروز از این شورا می‌خواهیم به شکل جدی و فوری برای تضمین خروج اسرائیل از همه اراضی اشغالی لبنان و پایان دادن به نقض مکرر حاکمیت کشور ما، تلاش کند. ما همچنین بر ضرورت توقف فوری تجاوزات اسرائیل به غزه نیز تاکید می‌کنیم؛ زیرا پیامدهای اتفاقاتی که در غزه می‌افتد؛ مستقیماً بر وضعیت لبنان و کل منطقه منعکس می‌شود. ناکامی در رسیدن به یک راهکار فوری و جدی؛ اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و ادامه خشونت‌ها تنها منجر به تشدید بیشتر تنش‌ها می‌گردد که به نفع هیچکس نیست‌.

نجیب میقاتی تصریح کرد: سازمان ملل برای ایجاد ثبات، تاسیس شده، اما امروز می‌بینیم که جامعه جهانی همچنان قادر به توقف فاجعه انسانی در منطقه ما نیست. بنابراین من به نام مردم لبنان از شما می‌خواهم مسئولیت‌های کامل خود را برای اتخاذ موضع فوری و قاطع که به رنج‌های ملت ما پایان می‌دهد، بر عهده بگیرید.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در پایان سخنان خود گفت: آینده‌ای به دور از شبح جنگ و وحشت و درگیری، حق همه فرزندان ماست و من به شورای امنیت و جامعه جهانی می‌گویم که زمان آن رسیده است که خشونت و جنگ را متوقف کنیم و قطعنامه‌های بین‌المللی نباید صرفاً روی کاغذ بماند و باید اجرا شود.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین