شهردار تهران: با تکمیل پروژه ۸۰۰۰ واحدی، پرسنل آتش‌نشانی صاحب‌خانه می‌شوند

  4030803062 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مختلفی مانند مجموعه مسکونی آتش‌نشانان، تراموا و مجموعه خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در بیست و دومین رویداد قرار خدمت با بیان اینکه از صبح امروز برنامه قرار خدمت در منطقه ۲۱ شروع شده و دیدار با جمعی از اهالی محل را داشتیم و پروژه‌های سطح منطقه را بازدید کردیم، با یادآوری آنکه بخشی از پروژه‌های در حال ساخت در منطقه ۲۱، در حوزه اجتماعی قرار می‌گیرد به پروژه «شهردخت» اشاره و گفت: امیدواریم این پروژه تا نیمه سال آتی به بهره‌برداری برسد. هم‌چنین یک ساختمان ویژه خانواده نیز در کنار آن ساخته می‌شود و شرایط فرهنگی و ورزشی مناسبی دارد که خانواده‌ها می‌توانند با بهترین کیفیت از آن استفاده کند. ایده احداث مجموعه خانواده، ایده جدیدی است که غیر از منطقه ۲۱، در منطقه ۲ نیز در حال ساخت است. خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مراکز، از خدمات متنوع فرهنگی و ورزشی بهره‌مند شوند. 

شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۲۱ هم صنعتی است و هم سکونتی، افزود: دیگر پروژه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت، پروژه‌های زیرساختی مثل تقاطع غیرهم‌سطح «فتح-باغستان» بود که بخشی از آن افتتاح شده و ورودی سمت غرب آن نیز بزودی فتتاح می‌شود. 

زاکانی به رکوردشکنی در حوزه ترمیم آسفالت معابر اشاره و افزود: در سال‌جاری (۱۴۰۳) بالغ بر ۹۰ هزار تُن آسفالت در معابر منطقه ۲۱ ریخته شده که نصاب جدیدی تا این لحظه است و امیدواریم از نصاب سال گذشته پیشی بگیریم. در کل شهر تهران سالی ۵۰۲ هزار تُن آسفالت بصورت میانگین در دهه ۹۰ ریخته بودند. این در حالی است که سال گذشته از نصاب یک میلیون و پانصد هزار تُن عبور کردیم. امسال نیز تا این لحظه از یک میلیون و دویست هزار تن آسفالت‌های توزیع شده در معابر مناطق مختلف عبور کرده است. 

وی با بیان اینکه عمده گلوگاه‌های پروژه‌ها منابع مالی است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با پشت سر گذاشتن این مشکلات، با همراهی پیمانکاران پروژه‌های خدماتی را افتتاح کنیم تا زیرساخت‌ها توسعه یابد. 

 شهردار تهران در ادامه درباره پروژه مسکونی آتش‌نشانان واقع در منطقه ۲۱، توضیح داد: این پروژه بخشی از از آن ۲۰۰ هزار واحدی است که قبلاً عملیات عمرانی آنها آغاز شده بود. ظرف دو ماه گذشته موضوع خاک‌برداری انجام شده و بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکونی در آن ساخته می‌شود.  

علیرضا زاکانی با اشاره به آنکه موضوع مسکن یکی از مهم‌ترین مطالبات پرسنل شریف آتش‌نشانی از گذشته بود، تأکید کرد: با ساخته شدن این واحدها بیش از ۹۰ درصد از پرسنل شریف آتش‌نشانی صاحب‌خانه خواهند شد. زمان‌بندی پروژه نیز حدود ۲ سال به طول خواهد انجامید. 

وی گفت: این مجموعه یک شهرک الگو است و همه سرانه‌های هفت‌گانه اعم از فضای سبز و سرانه‌های های تجاری و ورزشی آن تأمین خواهد شد. هم‌چنین در این شهرک، ۲۵ هکتار فضای سبز جدید ایجاد خواهد شد که پرسنل شریف ما می‌توانند از آن استفاده کنند. هم‌چنین این بوستان تازه تأسیس می‌تواند در آینده دسترسی به پارک چیتگر نیز داشته باشد و مورد استفاده عموم شهروندان محترم قرار گیرد. 

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: دو دستگاه تراموا اهدایی از جانب چین نیز در حال حمل به سمت کشور است. امیدواریم با ورد این دستگاه به پایتخت، خط ۱ تراموا بزودی از میدان آزادی شروع به فعالیت کند. البته در آینده نزدیک بهش تکمیلی آن از میدان آزادی به سمت تهرانسر نیز ادامه خواهد یافت.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  3. پس چرا وزیر شدید؟!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  7. توطئه پنداری یک نقد !

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. ابو موسی یا "بوموسی"

  10. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  11. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  12. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  13. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  14. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  18. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  19. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  20. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  21. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  22. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  23. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. سایه‌روشن‌‌های اظهارات رئیس‌جمهور

آخرین عناوین