به گزارش فارس، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در تشریح روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: سازمان ثبت احوال کشور ظرفیت صدور 2 میلیون کارت در ماه را ایجاد کرده است و توانایی دارد تا ظرف 3 ماه عقب ماندگی کارت هوشمند ملی را در کشور مرتفع کند.
کارگر بیان داشت: مشکل اصلی روند صدور کارت هوشمند ملی، تامین اعتبار برای تهیه مواد اولیه بدنه کارت و خرید چیپ ست توسط دستگاههای ذیربط است و در صورت تامین اعتبار و تحویل بدنه کارت به این سازمان در کوتاهترین زمان مشکل صدور کارت مرتفع میشود.
وی ادامه داد: ستون دولت الکترونیک، نظام هویتی است و این امر توسط سازمان ثبت احوال کشور با اتقان در اسناد هویتی و ایجاد پایگاههای هویتی و جمعیتی و سرویسهای الکترونیکی مبتنی بر آن در حال انجام است و هرچه در تصمیم گیریهای خود به این امر توجه نماییم، استقرار دولت الکترونیک و هوشمند سازی در کشور با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.
هاشم کارگر با تشریح داده ها و اطلاعات مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال کشور با استفاده از داده های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور توانسته است اطلاعات دقیق و صحیحی در حوزه های گوناگون جمعیتی به کشور ارائه کند.معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: اطلاعات دقیق و با جزییات منطقه ای این مرکز می تواند در تصمیم گیری های کلان کشور تاثیر گذار باشد و می تواند اطلاعات جمعیتی کشور را به صورت مکان محور ارائه کند.
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.