در گفت‌وگوی الف با ناصر ایمانی مطرح شد: سرافراز و تناقض‌هایش/ فصل مشترک سرافراز با احمدی نژاد در چیست؟

گروه سیاسی الف،   3980215223 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

ناصر ایمانی فعال سیاسی در گفتگو با الف به تحلیل دیدگاههای اخیر محمد سرافراز رییس سابق صدا و سیما پرداخت و گفت :او از ابتدا ظرفیت پذیرش مسئولیت ریاست صدا و سیما را نداشت .... چگونه کسانی که دیگران را متهم به جاسوس سازی می‌کنند . آیت الله هاشمی رفسنجانی را جاسوس آمریکا معرفی کرده و آقای سرافراز سکوت می‌کند ؟

سرافراز و تناقض‌هایش/ فصل مشترک سرافراز با احمدی نژاد در چیست؟

جناب ایمانی مصاحبه اخیر آقای سرافراز رئیس سابق صدا و سیما بازتاب زیادی در داخل و خارج داشت، چرا چنین واکنش گسترده ای را شاهد بودیم؟

درباره مصاحبه آقای سرافراز با آقای عبدالرضا داوری که از نزدیکان آقای احمدی نژاد هستند چند نکته قابل توجه است.

اول اینکه در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی  افرادی را داشتیم که بعد از رفتن از مسئولیت (چه استعفا و چه برکناری یا فرار) مطالب تند و آوانگاردی را علیه نظام یا بخشهایی از نظام مطرح کرده‌اند. آقای سرافراز هم نه اولین نفر است و نه آخرین نفر این گروه از مسئولین.

این مصاحبه هم باعث تأسف بود هم باعث تعجب .تاسف از این جهت که  فردی که سالیان سال در کشور مسولیت داشته . خودش و خانواده اش دارای سابقه ی خوب و روشن انقلابی هم بوده چگونه چنین مطالبی را مطرح می کند.

تعجب من از نکات متناقضی است که در صحبت های ایشان وجود دارد.

 

چرا تاسف؟

در مورد قسمت اول که عرض کردم تاسف دارد، یک مقدمه‌ای به نظر من قابل طرح است. ما باید بررسی کنیم و ببینیم اساسا چرا افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بعضاً مسئولیت‌های بالایی هم داشته‌اند بعد از اتمام مسئولیت‌شان مواضع بعضاً غیر قابل باوری، علیه بخش‌هایی از حکومت می‌گیرند. این موضوع باید به طور جدی توسط صاحب نظران مورد بررسی قرار بگیرد.


تحلیل خود شما چیست؟

مایلم در پاسخ به این سوال که چرا اساساً این اتفاق رخ می‌دهد و بویژه درباره آقای سرافراز به دو نکته اشاره کنم.

 نکته اول این که هر فردی برای یک سطحی از مسئولیت مناسب است؛ یعنی اگر از یک اندازه‌ای بیشتر مسئولیت داده بشود، ممکن است فرد مورد نظر فاقد ظرفیت‌های شخصیتی و مدیریتی بوده و تحمل بار مسئولیت را نداشته باشد و مرتکب خطاهایی در دوران مسئولیتش بشود و بعد از دوران مسئولیت هم برای فرار از پاسخگویی در برابر خطاهای خود و ناکارآمدی با فرافکنی به سمت اتخاذ مواضع تند کشانده بشود.

یا فردی ممکن است ظرفیت مدیریتی و شخصیتی‌اش در  حد مدیر کل دستگاهی باشد. دادن مسئولیت یک معاونت به او خطاست که در نتیجه هم فرد کار را ضایع می‌کند هم شخصیت خود را.

جناب آقای سرافراز هم ۲۰ سال معاونت برون مرزی صدا و سیما بوده و حالا با نقاط ضعف و قوتی که داشته، انجام وظیفه میکرد؛ اما به اعتقاد بنده از ابتدا ظرفیت او در حد رئیس سازمان صدا و سیما نبود.

کارکنان و مدیران صدا و سیما شاهد اشتباهات مدیریتی او در دوران تصدی هستند.

موضوع دیگری که باید به آن دقت کرد این است که ما بعضاً مقهور برخی از خصوصیات مثبت برخی افراد می‌شویم و به اعتبار آن خصوصیات مسئولیت هایی را به آن‌ها می‌دهیم.

این ارزش‌ها در جای خود بسیار محترم و قابل اعتنا هستند اما برای سپردن مسئولیت کفایت نمی‌کند.

به طور مثال من عرض کنم جریان انقلابی و ارزشگرای ما در کشور بهای زیادی به ظواهر افراد از جهت ساده زیستی، و تقیدات مذهبی... می‌دهند و لذا مقهور خصوصیات فردی طرف مقابل می‌شوند و فکر می‌کنند کسی که این مشخصات را دارد حتما می تواند هر نوع مسئولیتی را بپذیرد.

در حالی که ما حداقل در دو مورد یعنی موضوع آقای احمدی نژاد و  آقای سرافراز شاید بودیم که این اتفاق نیافتاد و ما آسیب های جدی از این خوش خیالی خوردیم.

 

شما درباره توان مدیریتی ایشان الان به این جمع‌بندی رسیده‌اید یا قبلاً هم همین اعتقاد را داشتید ؟

من نظرم را  در زمانی که ایشان یکی از گزینه های تصدی ریاست سازمان بود منتقل کردم. و با توجه به شناخت قدیمی که از جناب سرافراز داشتم و با احترامی که آن زمان برای ایشان قائل بودم و الان نیستم. در آن زمان بنده اطلاعات خود را شخصا به عنوان شهروند به برخی از دوستانی که مسوولیتی داشتند رساندم و گفتم آقای سرافراز آمادگی و توانایی لازم را برای ریاست صدا و سیما را ندارد، ولی خوب شرایط در آن زمان به گونه‌ای پیش رفت که ایشان منصوب شدند.

 

ایشان می‌خواهد به مخاطب بگوید به خاطر مبارزه با فساد با مافیا درگیر و حذف شده است؟

در مورد مصاحبه‌ی آقای سرافراز به نظر من پارادوکس‌های زیادی وجود داشت که در واقع باید به آنها پاسخ داده شود. او اینگونه عنوان می‌کند که بنای اصلی‌اش را از ابتدای ریاست سازمان بر مبارزه با فساد گذاشته و چون برخی از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور نتوانستند این مبارزه ی با فساد توسط آقای سرافراز را تحمل کنند، زمینه های برکناری ایشان را فراهم کردند و بعد هم ایشان درهمان مصاحبه می‌گوید: تنها کسی که در این نظام می‌تواند مبارزه با فساد کند مقام رهبری است.

اینجا چند سوال مطرح می‌شود.

اولاً این که ایشان در ۲۰ سالی که معاون سازمان صدا و سیما بودند، چرا توجهی به این فسادها نداشتند؟؛ چرا اعتراضی به این فساد ها نکردند و اگر مسولان سازمان به این اعتراض‌ها بی‌ اعتنا بودند چرا ایشان استعفا ندادند؟

مطلب دومی که وجود دارد، اینکه که ایشان توسط رهبری برکنار شده است.


برکنار شدند یا استعفا دادند؟

به نظر من برکنار شدند. آقای سرافراز در مصاحبه خود می‌گوید: شخص رهبری تنها فردیست که می‌تواند با فساد مبارزه کند. خب همین رهبری ایشان را برکنار کرده، این دو موضوع با هم قابل جمع نیست. آیا رهبری توجه نداشتند که او مبارزه با فساد می‌کند که وی را برکنار کردند؟ این هم یک تناقض که در صحبت هایشان وجود دارد.

نکته دوم، اینکه همه مدیران کشور برای فرار از پاسخگویی همواره دیگری را متهم می کنند و می گویند دیگران نگذاشتند من کار کنم. آقای سرافرار هم بعد از سه سال زبان گشوده و برخی از نهادهای اطلاعاتی - امنیتی را متهم می‌کند که در فعالیت‌های اقتصادی شریک بوده و نمی‌گذاشتند که ایشان در سازمان مبارزه با فساد بکند.

این روش که هیچ کس نمی‌خواهد مسئولیت اقدامات خودش را بپذیرد و لذا دیگری را متهم می‌کند این چیز جدیدی نیست.

 

آقای سرافراز تأکید زیادی روی این نکته دارد که به بازرس ویژه ایشان اتهام جاسوسی زده شده است؟

نکته همین جاست، چطور آقای سرافرازی که می‌گوید علاقه زیادی در جمهوری اسلامی وجود دارد، برای جاسوس سازی و مسایلی را در دفاع از خانم شهرزاد بیان می‌کند هیچ حساسیتی به تهمتی که خانم میر قلی‌خان علیه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح می‌کند نشان نمی‌دهد؟

خانم بازرس ویژه آقای سرافراز  آیت الله هاشمی رفسنجانی یعنی دومین شخص کشور را متهم می‌کند به جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا از طریق عربستان سعودی؛ یعنی ایشان که آنقدر به مسئله جاسوس سازی حساسیت دارند، در همین مصاحبه چنین اتهام بزرگی را به چنین شخصیت بزرگی وارد می‌کنند و ایشان هم این مطالب را می‌شنود وسکوت می‌کند و این موضوع تناقض بسیار بزرگی است که در این مصاحبه وجود دارد.


شما چه نقشی برای این خانم در این ماجرا قائل هستید؟

برای همه دوستداران کشور و انقلاب این سوال و ابهام بزرگ مطرح است که از ابتدای مسئولیت سرافراز چطور فردی را که هیچ سابقه‌ای در جمهوری اسلامی ایران ندارد به عنوان  بازرس ویژه رییس سازمان منصوب می‌کند و چنین مسئولیت بزرگی را به این خانم می‌دهد؟

 

آقای سرافراز احساس می‌کند به این خانم ظلم شده است؟

این حرف پذیرفتنی نیست، چه بسا افراد دیگری هم باشند که احساس کنند به آن‌ها ظلم شده است. آیا آقای سرافراز حاضر است با تمام وجود و حیثیت وارد میدان شود و از آن‌ها دفاع کند؟

بدیهی است این رفتار غیرقابل توجیه منشاء شایعاتی می‌شود که اساسا چه رابطه‌ای وجود دارد که ایشان آنقدر حاضر است برای این خانم از خودش خرج کند و بعد درست در زمانی که دولت ایالات متحده، سپاه پاسداران را گروه تروریستی اعلام و آنها را متهم می‌کند که در فعالیت های اقتصادی ایران نقش دارند، درهمین زمان آقای سرافراز بر همین حرف‌ها صحه می‌گذارد و اطلاعات سپاه را متهم می‌کنند به اینکه فعالیت‌های گسترده اقتصادی دارد و مانع اجرای قراردادهای اقتصادی، مزایده‌ها و مناقصه‌ها می‌شود، این در واقع همزمانی این موضوع جای بسیار تعجب و تاسف دارد.

 

شما اشاره‌ای کردید به طرف گفتگو کننده با آقای سرافراز؛ آیا رابطه‌ای بین ایشان و آن جریان قائل هستید؟

شباهت آقای سرافراز و احمدی نژاد در این است که هر دو خود را قربانی اطرافیان خود کردند.

به هرحال اتفاقی است که برای آقای احمدی نژاد با تاکید بر روی شخصیت آقای مشایی و آقای سرافراز با قربانی کردن سابقه و شخصیت خودبرای خانم شهرزاد افتاده است.

 

آیا شما سهمی برای خطای دستگاه‌ها در این ماجرا در نظر نمی‌گیرید؟

البته ما هیچ دفاعی از عملکرد هیچ نهاد و سازمانی نمی‌کنیم و آنها را متهم هم نخواهیم کرد؛ البته ممکن است دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور همانند دستگاه‌های اقتصادی کشور، اشتباهاتی داشته باشند و قبلا هم سابقه این موضوع را در جمهوری اسلامی داریم و برخی از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خطاهایی را داشتند که به اطلاع عموم هم رسید.

ما نمی‌خواهیم هیچ دستگاهی را تطهیر کنیم؛ اما نمی‌توانیم تمامیت یک دستگاه اطلاعاتی و نظامی و یا مثلا فرهنگی، اقتصادی کشور را متهم به این کنیم که این‌ها دستگاه فاسدی هستند که در تمام فسادها شراکت دارند و اصلا کارشان در کشور فساد است و این هم اتهام نابجایی است، ولی دفاع هم نمیکنیم. ممکن است برخی تندروی‌هایی توسط برخی از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی صورت گرفته باشد که دستگاه‌های نظارتی باید رسیدگی کنند.

 

با این اتهامات چه باید کرد؟

دستگاه‌های مسئول باید پاسخ اتهامات اقای سرافراز و خانم همکار سابقه‌شان را بدهند تا در افکار عمومی اتهاماتی که ایشان زده است به عنوان گزینه قطعی و یقینی تلقی نشود.

به اعتقاد بنده برخی از قسمت‌های سازمان صدا وسیما می‌توانند در این خصوص اظهار نظر کنند؛ ولو به اختصار حرف‌های آقای سر افراز را پاسخ بدهند و همانطور حق پاسخگویی برای برخی از دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هم که ایشان متهم کرد وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۰۳۹۴۰۶:۱۱:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۶
هر دوشون پشتشون خیلی خیلی گرمه. هر کس دیگری بود حداقل حبس خانگی می شد.
ناشناس۸۹۰۵۶۵۰۸:۴۹:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
کارشناسی که استعفا رو هم عرض برکناری میدونه و میگه به نظر من برکناری بوده!!!
الف۸۹۰۵۹۸۰۹:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
الف عزیز اصولا من نمیدونم چرا هرکس ساز مخالف میزنه و انتقاد میکنه از نظر شما و همفکرانتان یا منافق است یا معاند است یا جاسوس است یا بی بصیرت است یا خائن است یا کلا مشکل از طرف مقابل هست !!!چرا نمیدانم ؟؟؟؟!!!! یعنی همه دشمن هستند
ناشناس۸۹۱۲۲۹۱۴:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
احسنت چرا همه بدن شما ها خوبید
لاری۸۹۰۶۵۸۰۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اصلا قیاس درستی نبود
ناشناس۸۹۰۷۷۰۱۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۶
خداییش این چه کشوری هست ما داریم. دائم گفته میشه باید به حرف های منتقدان و کسانی که نظرات مخالف دارن باید توجه بشه اما هر کسی کوچکترین حرفی بزنه معاند و خائن محسوب میشه. ثانیا این حرف که کسانی که مسئولیت داشتند حق اعتراض ندارند
ناشناس۸۹۰۳۹۶۰۶:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اتفاقا همین مخکوم کردن سرافراز دلیل صحت ادعاهای اوست !
ناشناس۸۹۲۶۸۱۱۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۷
عجب استدلال منطقی؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس۸۹۰۳۹۷۰۶:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
کسی اطلاع داره چرا و چگونه این خانم میرقلی خان از کشور فراری داده شد؟
ناشناس۸۹۰۶۵۰۰۹:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۶
فراری داده نشد، گفتن ادعای شما مبنی بر حضور ئر زندانهای آمریکا قابل اثبات نسیت و 48 ساعت وقت دارید ایران را ترک کنید !!!!!!! به همین سادگی !!
ناشناس۸۹۱۱۹۱۱۳:۴۷:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اینا ادعاهای شهرزاده قصه گوست
ناشناس۸۹۰۳۹۸۰۶:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
یک بار هم بگویید شاید حق با کسی باشد که به قول شما سالهای سال مسئولیت داشته ودارای خانواده خوب انقلابی هم هست باشد چرا بلافاصله علیه او جبهه می گیرید؟
ناشناس۸۹۰۳۹۹۰۶:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
مقالات آقای ناصر ایمانی در کیهان همیشه جالب و خواندنی هستند.
رامین۸۹۰۶۰۴۰۹:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۶
کسی که در کیهان مقاله مینویسد محمد ایمانی هست نه ناصر ایمانی. لابد بر اساس این اشتباه قضاوت هم می فرمایید و حق را به ایمانی می دهید و سرافراز را محکوم می کنید.
ناشناس۸۹۰۴۰۶۰۶:۴۲:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
همه این اقایون نور چشمی تون بودن ملت که همه رو کامل میشناسن
ناشناس۸۹۰۴۰۷۰۶:۴۷:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۱۶
گذر زمان همه چی رو روشن میکنه اولش میگه که مخالف انتصاب ایشان به ریاست صدا و سیما بوده!
ناشناس۸۹۰۴۰۸۰۶:۴۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اخه مشکل مملکت اینه شایسته سالاری نیست نه تخصص دارن نه توان انجام کار
ناشناس۸۹۰۴۱۴۰۷:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
باید پاسخ ادعاهای ایشان در مورد فساد سازمان یافته داده شود.
ناشناس۸۹۰۴۱۷۰۷:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۶
ناصر ایمانی " او از ابتدا ظرفیت ریاست سازمان صدا و سیما را نداشت" ولی وی توضیح نداد چرا منصوب شد؟
ناشناس۸۹۰۴۲۲۰۷:۲۱:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۶
یعنی در صدا و سیما تخلفی وجود ندارد؟؟؟؟؟؟
ن.د۸۹۰۴۲۵۰۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۶
بنده هم در پاسخ به جملات اول آقای ایمانی می گویم: همین تاریخ ثابت کرده که یک دونه از حرف های امثال سرافراز دروغ نیست و تنها بخش کوچکی از واقعیات را می گویند. در حقیقت فقط گوشه پرده را کنار می زنند.
علی۸۹۰۴۲۶۰۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
خوبه که شما یه سوژه جدید پیدا کردین که یه چند وقتی خودتون رو سر کار بذارین، یه خورده هم از قیمت دلار و سکه و تناقض های بانک مرکزی بفرمایید.
محمد قاسمی۸۹۰۴۳۰۰۷:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
هرکس حقیقتی رو بگه میشه مطالب آوانگارد... چرا اصل قضیه رو درست نمیکنید و فساد رو از بین نمیبرید؟
ناشناس۸۹۰۴۳۱۰۷:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۶
چرا افرادی که در دایره این تناقض ها هستندی به آن پاسخی نمی دهند؟
ناشناس۸۹۰۴۳۲۰۷:۲۸:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
جناب آقای سرافراز هم 20 سال معاونت برون مرزی صدا و سیما بوده و حالا با نقاط ضعف و قوتی که داشته انجام وظیفه می‌کرده. اما به اعتقاد بنده از ابتدا ظرفیت او در حد رئیس سازمان صدا و سیما نبود .
ناشناس۸۹۰۴۳۷۰۷:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
تخریب کردن کسانی که واقعیات را مطرح میکننند دیگه خیلی نخ نما و کلیشه ای شده و خریداری نداره
ناشناس۸۹۰۴۵۰۰۷:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۱۶
تناقضی نبود...
علي۸۹۰۴۶۳۰۷:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
چرا تا كسي انتقاد از سيستم مديريتي كشور ميكند تحمل نميكنيد و أو را متهم به هزاران مورد ميكنيد؟ كم آستانه تحمل خود را بالا ببريد
ناشناس۸۹۰۴۷۴۰۸:۰۱:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
شماها وابسته به چپ و راست هرکه با شما نباشد را توسط دستگاه های اطلاعاتی برایش پرونده درست کرده و به نابودی می می کشانید
بهزاد۸۹۰۴۷۶۰۸:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
جالبه ! به جای اینکه دادستانی سریعا وارد میدان شود و موضوع را پیگیری کننن مبنی بر اینکه آیا ادعای ایشان صحیح است یا خیر . شروع به ریشه زنی سر افراز میکنن مرد حسابی بزاریم بینیم این بنده خدا راست میگه یا نه ! بعد قیاس مع الفارق کنیم
کارمند صداوسیما۸۹۰۴۸۸۰۸:۱۷:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۶
این برادر صداوسیما را بهم ریخت هنوز هم اثار شوم آن تو سازمان هست وای به روزی که رییس جمهور شود
پارس آباد۸۹۰۴۹۰۰۸:۱۹:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
به نظر من اگر آقای سرافراز بجای گفتگو با آقای داوری با آقای مسیح مهاجری مصاحبه میکرد الان همه طرفدارش بودند
ناشناس۸۹۰۵۱۰۰۸:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اگه مثل احمدی نژادتون بصیرت داشت الان کاره ای بود
ناشناس۸۹۰۵۲۳۰۸:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اصلا قابل فبول نبود آقای ایمانی .
ناشناس۸۹۰۵۲۷۰۸:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۶
اکثر مسئولان این کشور ؛ سرافرازن ! تاریخ مشخص خواهد کرد
سر افکنده خانواده از بابت گرونی ها۸۹۰۵۳۶۰۸:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۱۶
متاسفانه مملکت ما پرشده از این دست مسئولین
ناشناس۸۹۰۵۶۴۰۸:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۶
سرافراز توی زمان ریاستش همه این اقایونی که منتقد هستند بیرون کرد.الان همه بسیج شدن خرابش کنند.
علي۸۹۰۵۷۲۰۸:۵۲:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۶
يعني به كسي كه ظرفيت پذيرش مسئوليت نداشت حكم دادند؟به نظر تناقض وجود دارد!
ناشناس۸۹۰۵۸۹۰۹:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
"استعفا داد یا برکنار شد؟بنظر من برکنار شد.
رسول مشهدي۸۹۰۵۹۳۰۹:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
حرفهاي شما برخی ها را از فساد اقتصادي مبرا نميكند.آقاي سرافراز وقتي معاون برون مرزي بود اختياراتي براي مبارزه با فساد نداشت ولي وقتي پسا رياست سازمان را قبول كرد اختيارات و مسئوليتش سنگين تر شد.ضمن اينكه امضاء رييس سازمان پاي قراردادهاي مهم گذاشته ميشود نه معاون برون مرزي.
حسین۸۹۰۶۰۲۰۹:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
توجیه قابل قبولی نیست،بجای توجیه لطف بکنید پیگیری کنید...
عباس۸۹۰۶۱۵۰۹:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۶
جناب ایمانی ایشان نقش اساسی در افشای برجام داشت بیشتر فشار دولت باعث برکناری اش شد
ح.م۸۹۰۶۵۱۰۹:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
من خودم کارمند صدا و سیما هستم در زمان سرافراز هیچ کس از دست ایشان ناراحت نبود . فقط مدیرانی که موقعیت شون در خطر بود نگران بودن.
ناشناس۸۹۰۷۰۰۱۰:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۶
جالبه اقایان متهم اصلی که بنده معتقدم که تک تک اتهاماتی که به آنها زده شده است درست است و فساد انها بیشتر از اینهاست متهم نمی شوند
ناشناس۸۹۰۷۶۷۱۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
ایشون اتهاماتی رو علیه صدا و سیما و برخی اشخاص وارد کرده و رسانه ایی شده !! یا باید این اتهامات رسیدگی بشه و خلافش ثابت بشه یا اینکه سکوت ، که علامت رضاست !! دیگه این همه آسمون ریسمون به هم بافتن نداره
ناشناس۸۹۰۹۹۰۱۲:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
چون میدونن حقیقت و گفته جز تخریب و کوبیدنش راه دیگه ای هم هست
علی 671۸۹۰۸۱۱۱۱:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۶
نمی دانم چه موضوعی است و پشت پرده چه خبر است که یک مدتی است این سر افراز ورد رسانه شده و خوب وبد از ایشان می گویند .برایش چه آشی پخته اند یا می خواهند چه بلایی سرش بیاورند خدا می داند .چون فقط می دانم مدتی مسئول صدا و سیما بود و می گقتند خیلی خشگ است .حالا دو باره علم شده نمی دانم چه خوابی برایش دیده اند چون فکر می کنم ایشان نه سر پیاز باشند و نه ته آن چه خبر است نمی دانم.ما را هم مطلع کنید .
ناشناس۸۹۰۸۵۱۱۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۱۶
الله هو اعلم. برداشت من اینه که آقای سر افراز درست میگه همانطور که احمدی نژاد درست می گفت ولی‌متاسفانه زورشون تا اینجا می رسه .
اقبال۸۹۱۳۹۷۱۵:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۶
خانم قلی خانی در آمریکا به چه دلیلی زندان بود؟ و چرا از ایران رفت؟
مبهوت۸۹۱۴۲۹۱۵:۵۴:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۶
باید به خاطر اشکالات و اتهاماتی که وارد کرده ببرن یه دادگاه واقعا علنی و مردم بشنوند ادله دو طرف را ....اینکه بگید ظرفیت نداشت و مقهور دورو بریهاش شد و بی خودی دفاع کرد از اون خانم و .... و اینها شد جواب مردم ؟؟؟
الف ر۸۹۱۷۴۷۱۹:۵۸:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۱۶
آقای ایمانی عاقبت شمارا هم خواهیم دید
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. «کیا» جان روحت شاد !

  2. تردید یا قاطعیت؟! یک قانون و هزار حرف

  3. چهارنعل رفتن اسب تورم !

  4. تیر خوردن که چیزی نیست، تکه تکه هم شده اند! اما...

  5. مزد خوش خدمتی جولانی به اسراییل

  6. توصیه‌های زیباکلام به پزشکیان/ تصور مردم از فساد مسئولان به روایت باهنر/ بانکی‌پور: فروکنندگان پونز، منتقد قانون حجاب شده‌اند!

  7. فواد ایزدی: سختگیری حجاب نشود، جوانان جلوی تیر نمی‌روند!

  8. وصله پینه کردن تا کی؟!

  9. واشنگتن پست: رفتار امریکا و اسرائیل ایران را به سمت سلاح هسته ای سوق می دهد

  10.  معامله بزرگ بر سر سوریه

  11. اظهارات بهزاد نبوی درباره مسئله مذاکره / روایت انفعال روحانی/ گلایه از گلایه‌های رئیس‌جمهور

  12. سرخوشی ترک‌ها در سوریه

  13. دیگ جوشان و گربه دست آموز!

  14. تخریب قبور شهدای مدافع حرم در جنب حرم حضرت زینب(س)

  15. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

  16. توهین جنجالی حمید رسایی به پزشکیان بعد از بغض کردن برای همسر مرحومش

  17. رهبر انقلاب: ریاکاری روش همیشگی استعمارگران و سرمایه‌داران غربی است

  18. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

  19. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

  20. اسد در سوریه؛ نه دولت_ ملت سازی، نه رفاه!

  21. پزشکیان: اختلافات را کنار بگذاریم/«ما می‌توانیم» مملکت را درست کنیم

  22. میرسلیم از FATF و قانون حجاب می‌گوید/ یک توصیه برای بوسیدن دست پزشکیان!/ ارسال پیام‌های مرموز از تهران به آمریکا

  23. همسایه جدید اموی - صهیونی اردوغان!

  24. فرزین: گروهی تلاش می کنند با پخش شایعه دل مردم را خالی کنند

  25. عضو هیات رئیسه مجلس توقف ابلاغ قانون عفاف و حجاب را تایید کرد

آخرین عناوین