به گزارش فارس، حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی کارگروههای ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ با اشاره به رویکرد و اهداف ستاد محرم ۱۴۴۲ اظهارداشت: رویکرد و شعار امسال ستاد محرم الحرام ۱۴۴۲ سازمان تبلیغات اسلامی «ایجاد پیوند و همبستگی اجتماعی» است که تمام ادارات و مؤسسات وابسته این سازمان هم با محور قرار دادن این شعار برنامههای خود را اجرا میکنند.
وی با تأکید بر این نکته که برنامه امسال بحث مردمیکردن تبلیغ و رویکرد برای مشارکت حداکثری مردم است، اذعان داشت: رویکرد امسال سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سالهای گذشته این است که ما امسال تولید محتوای جدیدی نکرده و رویکرد و شعارمان را نسبت به ندای مردم طراحی کردهایم و شاید آن آسیبی که در سالهای گذشته ایجاد شد و رویکرد تبلیغی نمیتوانست محور خود را با مردم یکی کند، به دلیل همین نکته بود که رویکرد اتخاذ شده جدای از صحبت و نگرش مردمی بود، اما امسال قصد داریم تا همان حرف مردم را از زبان دین بزنیم.
جلالی در ادامه و با بیان تدابیر جلوگیری از تعطیلی هیئات مذهبی در شرایط کرونایی تصریح کرد: طراحی ما به گونهای است که در بدترین و بهترین حالت وضعیت کرونایی ترتیب برنامههای خود را حفظ کنیم. در بدترین شرایط در مدلهای مختلف برگزاری هیأت از جمله هیأتهای خانگی را خواهیم داشت و تلاش داریم تا هیچ مراسمی را تعطیل نکرده و فقط شکل آن را تغییر دهیم.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اضافه کرد: ما تلاش داریم تا امسال هیأتهای خانگی و هیأتهای مجازی را جدی گرفته و اگر در شهری وضعیت کرونایی سفید بود، هیأت را به شکل عادی خود برقرار کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم امسال هم این است که رویکردمان را از تمرکز گرایی نسبت به استانها تغییر داده تا برنامههای استانی توسط خودشان و به صورت بومی طراحی شود، اینگونه برنامههای ویژه محرم به صدها عنوان پروژه ارتقاء یافته و در سطح کشور و در استانهای مختلف متنوع خواهد بود تا از این طریق شاهد خلاقیت و نوآوری در این حوزه باشیم.