گام های یک جنایت

عباس مدحجی،   4001118112 ۳۰۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
گام های یک جنایت

فاصله ی زمانی کم وقوع جنایت هولناک مونا_حیدری تا دست بدست شدن تصاویر  سر بریده شده اش بین مردم این بار رکورد جدیدی از زمان بندی خشونت را در کشور ثبت کرد. هرگامی که قاتل فاتحانه در خیابان برمیداشت اخلاق، روح، روان و احساسات جامعه چندین متر سقوط میکرد و در این میان شیطانِ خشونتِ عریان بود که پیروزمندانه تکثیر می شد. 

برای دست بردن به عملی چنین فجیع قطعا گامهای بزرگی در جامعه برداشته شده است. از ضعف قانون و آموزش گرفته تا فقر (از همه انواعش) و چرخه ی خشونتی که هر بار برنده تر از قبل بازگشته است اما پنج گام آخری که قاتل با بی رحمی تمام و هربار مطمئن تر از قبلی برداشت، مهر تاییدی بود بر ناکارآمدی هرآنچه تاالان بعنوان سد محکمی برای حفظ جامعه از آسیبها میدانستیم.

گام اول تصمیم به قتل، گام دوم انجام قتل در خیابان و انظار عمومی در میانه ی روز ، گام سوم ذبح تا آخرین رگ و پوست گردن‌، گام چهارم گرداندن سر بریده شده در خیابان برای نمایش پیروزی و گام پنجم لبخند فاتحانه و تشویق اطرافیان و جالب تر توجیه و گاهاحمایت عده ی نه چندان قلیلی در مجازی از تمام چهار گام قبلی ! 

اینکه این حجم ترسناک از انحطاط و خود محق پنداری چگونه در فرد پدید آمده بحث دیگری ست؛ اگرچه علل و ریشه هایش چندان هم پنهان نبوده و جنایات مشابه حتی در سالهای اخیر از شمال تا جنوب کشور وجود داشته و دارد که با بررسی های اجمالی [اگر اراده ای واقعی پشت آن پدید بیاید] میتوان به درصد بالایی از آنها دست یافت. 

 مبرهن است که هرجنایت عریانِ این چنینی جرقه ی جنایت بعدی را در جانی دیگری زنده میکند. هر خشونت فاتحانه، زنجیره ی انجامش را قوی تر میکند. و از آن بالاتر هر عدم مجازات متناسبی زنجیره ای به این سلسله ی شوم می افزاید. هر توجیه و حمایتی احتمال تکرار هولناک تری را تشدید میکند. تا کِی، تا چند جان و تا چند روح و روان دیگر باید بگذاریم این گام ها ادامه پیدا کنند؟ جان ها به لب آمده، روان ها مغشوش گشته، چاره ها ناچار شده . 

بدتر از قتل_ناموسی، توجیه، حمایت و حتی بی چاره گی پس و پیش از انجامش است. پدیده ای که گویی آنهایی هم که دستشان میرسد، تمایلی به کاری کردن ندارند.

 هر قطره خون مسولان زیادی دارد که قاتل فقط یکی از آنهاست. عجله کنید، معلوم نیست چند جان دیگر در صف قربانی ها هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۰۱۷۸۸۰۸:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دست روی هر چیز که بگذاری همین. طوره. بی برنامگی و ناکارآمدی در همه چیز عیان است و از نظر مسئولان همه چیز تقصیر دشمن است
ناشناس۲۴۰۲۰۵۴۱۰:۱۵:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قانون این مملکت سن قانونی را 18 سال می داند و افراد زیر 18 سال صغیر نامیده می شوند. اما یک دختر 12 ساله را آن قدر دانا و هوشیار می داند که می تواند بزرگترین تصمیم زندگی خودش را گرفته و به عقد و ازدواج یک مرد درآید.
ناشناس۲۴۰۲۲۲۱۱۱:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تناقض قانون مدنی و قانون شرعی!!!!
ناشناس۲۴۰۲۳۰۷۱۱:۴۵:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چرا شرع اسلام ازدواج یک دختر با داشتن 9 سال قمری را جایز می داند؟
ناشناس۲۴۰۲۳۷۱۱۲:۱۱:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
9 سال قمری برابر با 8 سال و 9 ماه خورشیدی است.
ناشناس۲۴۰۲۳۹۸۱۲:۲۱:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کدام یک از مسئولان ، دخترانشان را کم سن و سال راهی خانه بخت کرده اند؟
ناشناس۲۴۰۲۷۴۷۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چه ربطی به مسوول دارد؟ هر خانواده خودش باید تشخیص دهد در چه سنی ازدواج صورت گیرد
ناشناس۲۴۰۳۰۱۵۱۷:۰۵:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
هر کاری که قابل انجام است لزوما نباید انجام داد شما می توانید گوشت اسب و ... را بخورید از نظر اسلام مجاز است اما اینکار را می کنید از نظر اسلام خوردن علف و برگ درخت حرام نیست آیا شما انجام می دهید ؟!!!!!
ناشناس۲۴۰۳۸۸۷۰۸:۴۵:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
پاتو تو کفش خدا نکن. اجازه داده مجبور که نکرده. خب این کارو نکنین.
ناشناس۲۴۰۳۶۹۷۰۱:۴۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ریس دیوان عالی کشور مگه اینجاسوریه یاعراقه خواهش میکنم تمنا ازمسولین جان برکف فقط فقط اعدام اشد مجازات براش درنظربگیرن نوکرتم آقای اژه ای اعدامش کن
ناشناس۲۴۰۲۲۳۸۱۱:۲۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
و مادر شود !
قاطمه۲۴۰۲۶۶۸۱۴:۳۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
درست میگه
ناشناس۲۴۰۲۶۷۱۱۴:۳۳:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ازدواج در اسلام هم آداب فراوانی دارد که برخی از آن آداب در قالب قانون درآمده‌اند. ولی برخی رعایت نمی‌کنند؛ مثلاً اختلاف زیاد سنی با هم‌کفوی مغایرت دارد. فرزندآوری پیش از آگاهی یا با اجبار با اخلاق اسلامی متناقض است و خیلی چیزهای دیگر. آداب اسلامی بیشتر از خیلی از قوانین غربی به سلامت انسان کمک می‌کند و البته برخی از قوانین غربی هم با اسلام هماهنگی دارند و نه همه.
آریابان۲۴۰۲۹۱۷۱۶:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
البته امروز اعلام شده که دست یک باند فروش دختران و زنان ایرانی (با رضایت خود طرف البته !!!!!) در کار بوده و رئیس باند هم علاوه بر اخاذی دویست میلیونی از داماد، دائما وی را مورد تحقیر و توهین قرار میداده
مهدی۲۴۰۳۰۶۱۱۷:۲۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اختلاف سنی ربطی به هم کفو بودن ندارد. برای توجیه مسائل قوانین اسلام را تحریف نکنید
ناشناس۲۴۰۳۴۸۱۲۲:۰۰:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
سن 9 سال و 12 سال درست نیست در قران چنین چیزی نیست، در روایات شیعه هم نیست.
ناشناس۲۴۰۳۶۱۲۲۳:۵۱:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
میشه بگی چی گفتی چیرومیخوای برسونی
مهدی۲۴۰۳۹۶۶۰۹:۵۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
نه عزیزم در ایران اگر فردی را به قتل برسانید اول باید نصف دیه یک انسان را بدهید بعد اعدام کنید در هالی که اگر آن فرد پول نداشته باشد به زندان می افتد و فرد قاتل راست راست راه میرود این قبول نیست که اگر فردی به ما توهین کند مادر جواب سکوت بمانیم
ناشناس۲۴۰۲۰۷۰۱۰:۲۲:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اونی که میگفت تقصیر دشمنه حسن روحانی بود باعث و بانی اوضاع وحشتناک امروز هم خودشه خداوکیلی _______ این داعشی و اون داعشی در شیراز رو باید زودتر اعدامشون کنن تا بخشی از سیاستهای روحانی هم خنثی بشه
ا.ر۲۴۰۲۴۵۴۱۲:۵۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نه شماها که اصلا از کلمه دشمن استفاده نمیکنید
ناشناس۲۴۰۲۵۱۹۱۳:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
روحانی همه ی مشکلات را به گردن دشمن می انداخت و فرار به جلو می کرد.
ناشناس۲۴۰۳۰۴۳۱۷:۲۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از نظر ۹۸٪ از مردم هر دوشون دشمنن هم اونایی که نسخه‌ی خیانت رو پیچیدن هم کسانیکه نسخ‌ها رو نعل به نعل پیاده کردن هر دوشون دشمن مردمند
ناشناس۲۴۰۲۴۵۷۱۲:۵۵:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
واقعاً باعث و بانی و عامل بخش زیادی از وقایع وحشتناک در چند سال اخیر و چندین سال آینده روحانی و دوستان و عزیزانش هستن این یه حقیقت تلختر از زهره اما حقیقت داره
ناشناس۲۴۰۳۰۰۵۱۷:۰۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چه ربطی داره خب راست میگه دیگه ترویج هست دست کیه دشمن پس زود قضاوت نکنید
ناشناس۲۴۰۲۲۶۶۱۱:۳۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خوزستان، مشهد و تهران باید برنامه جامعی برای کنترل جرم در این 3 شهر اجرا بشه. متاسفانه اکثر جنایات مربوط به این 3 شهر است
جواد۲۴۰۲۵۲۳۱۳:۲۴:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خوزستان شهره؟
علی هاشمی۲۴۰۲۶۹۷۱۴:۴۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همه استان هستند عزیز
ناشناس۲۴۰۳۹۳۰۰۹:۲۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
استان
ناشناس۲۴۰۴۰۴۶۱۰:۵۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
تو ببخش حالا
ناشناس۲۴۰۲۹۸۴۱۶:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بعد خودت مال کدوم جای محترمانه هستی لابد سوئیس زندگی می کنی
حق۲۴۰۲۳۱۰۱۱:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مگن طرف عاضارش به مورچه نمیرسه چی شد الان سر یک انسان ایقدر راحت می برن داریم بر میگردیم به جاهلیت بیشعوری افراد زمان پیامبران اخر زمان دیگه پدر این دختر هم باید جواب پس بده چرا ازدواج زورکی حتی این دختر هم اگر گناه کار بود باید سرش ببرن مگر میشه خدا بخیر کنه اخر عاقبتمون رو نسل جوانی که بیشتر لاتن نامرد نه لات جوانمرد
ناشتاس۲۴۰۳۴۲۴۲۱:۱۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آزارش نمیرسه.
ناشناس۲۴۰۳۵۲۴۲۲:۳۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اره خدایی طفلک گناه داره
ناشناس۲۴۰۱۷۹۰۰۸:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از نظر شما اینکه قانون اجازه میده که یک دختر بچه 12 ساله که هیچ قدرت تحلیل و درک ازدواج رو نداره به همسری در بیاد در حالی که هنوز بچه است فریب بخورد و از خانه فرار کند هم هیچ نقشی در این حادثه غمناک ندارد؟!!! کدام قانون غیر عقلانی اجازه ازدواج یک دختر بچه 12 ساله رو می دهد؟
ناشناس۲۴۰۲۰۱۵۱۰:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تفکرات فمینیستی خودتان را برای خودتان نگه دارید که گند زدید به جامعه
ناشناس۲۴۰۲۲۰۹۱۱:۱۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما اصلا می دونی فمنیسم چیه و چه حرفی داره ؟ فمنیسم برعکس تبلیغاتی که شما شنیده ای مرد ستیزی نیست فمنیسم یعنی برابری خواهی و برای جوامعی است که در آنها دیه زن نصف مرد نیست و شهادت یک مرد معادل دو زن نیست و زن به ناچار با ابزار مهریه خرید و فروش نمی شود فمنیسم برای جامعه ما خیلی زود است زنان ما اول باید اثبات کنند که نیمه انسان نیستند بعد دنبال برابر بودن حقوق اجتماعی خود باشند
ناشناس۲۴۰۲۴۹۰۱۳:۰۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ما طرفدار قوانین سوئیس و سوئد و فنلاند هستیم. نتیجه قوانین اونها رو هم داریم می بینیم. نتیجه قوانین شما رو هم داریم می بینیم.
ناشناس۲۴۰۲۹۳۷۱۶:۳۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بعله قوانین منطقه اسکاندیناوی که بیشترین آمار خود کشی دارند مشخص است!
ناشناس۲۴۰۲۹۵۷۱۶:۳۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آمار بالای مصرف داروهای ضد افسردگی در این کشورها و متلاشی شدن نهاد خانواده هم نتیجه همین قوانین هست؟
ناشناس۲۴۰۳۱۷۱۱۸:۲۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نتایج آنها در خیانت نصف زوجین و بالاترین افسردگی و خودکشی در جهان
بی نام۲۴۰۲۷۳۶۱۵:۰۰:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
، نه حتما اوضاع به همین منوال باشه ، کسی فمینیستی نخواست بکنه، برابری زن و مرد همین نه حتما میخوای زن بکشی قاتل
ناشناس۲۴۰۳۲۷۸۱۹:۴۰:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اصلا میدونی فمنیستی چیه . فقط از زاویه عاطفه .ترحم.وانسانیت به موضوع نگاه کن یک کودک ۱۷ را قربانی جهل خودشون کردن و مسولین کاری نمیکنند
ساچ واو۲۴۰۳۶۷۶۰۱:۰۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ببخشید عالم دهر میشود بفرمایید فمنیست یعنی چه اصلا میدانید فمنیست چیست
ناشناس۲۴۰۲۰۵۶۱۰:۱۶:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دختر 12 ساله کودک است. باید برایش عروسک و اسباب بازی خرید. نه اینکه شوهرش داد
ناشناس۲۴۰۲۹۲۶۱۶:۲۳:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پس چرا دنبال ۰۰۰۰۰وشوهر تااونور دنیا رفته
ناشناس۲۴۰۳۰۷۵۱۷:۳۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چون بچست...
ناشناس۲۴۰۳۲۰۴۱۸:۴۶:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فرار کرده شاید از ظلمی که بهش میشد نه اینکه دنبال شوهر بره شوهر که داشت
عباس ت۲۴۰۳۳۰۶۲۰:۰۰:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تا زمانی که در مدرسه دانشگاه پادگان با جوانان در باره ی هنر برقراری ارتباط با دیگران اموزشی ندهیم همین بلا سر ما می اید
ناشناس۲۴۰۳۵۷۲۲۳:۱۰:۰۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این توهینه وتهمت لطفا مودبانه حرف بزنید
ناشناس۲۴۰۳۶۹۰۰۱:۳۲:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
اونموقع ۱۲ سالش نبوده که رفته
بی نام۲۴۰۳۸۶۷۰۸:۳۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
جوانی و جاهلی همه اشتباه میکنن و تنبیه میشن بخاطر کاری که کردن ولی نمیشه که ادمی ک اشتباه کرده رو کشت
حسن۲۴۰۳۸۶۸۰۸:۳۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلام...1بخاطر ناراضی بودن از شوهر2-هوس
ناشناس۲۴۰۱۸۱۷۰۸:۲۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تقصیر آمریکا و اصلاحطلبان است
ناشناس۲۴۰۱۹۳۷۰۹:۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نخیر مقصر اصلی دشمن است . رسانه های معاند هم بی تقصیر نیستن
ناشناس۲۴۰۲۰۱۳۱۰:۰۴:۲۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
رسانه های معاند گفتند با دختر 12 ساله ازدواج کن و طوری رفتار که که فرار کند و بعد گردنش را بزن ؟؟
ناشناس۲۴۰۲۳۶۷۱۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تو اینستا با مردی سوری آشنا شده بوده رفتن ترکیه چهار ماه پیش باهم عروسی میکنن عکس واسه شوهرش می‌فرستاده که پدرش و پدر شوهرش میرن میارن ایران و شوهرش وقتی متوجه میشه که برگشته میکشه
ناشناس۲۴۰۲۴۷۷۱۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این رفتار یک کودک است نه یک انسان بالغ وقتی زن 12 ساله می گیرد باید انتظار رفتار کودکانه داشته باشد
ناشناس۲۴۰۲۶۷۶۱۴:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نمیدانستیم کودکان هم دنبال شوهران متعدد هستند!!
ناشناس۲۴۰۳۱۴۸۱۸:۱۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حالا شما علم غیب داری که پسره طوری رفتار کرده که دختره فرار کرده و ایراد از دختره نبوده؟
ناشناس۲۴۰۳۷۲۲۰۲:۰۸:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ایا شما اونجا بودی این گونه سخن می گویی هیچکس هیچی نمی داند
ناشناس۲۴۰۲۱۱۱۱۰:۳۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خدا از سرت نگذره دشمن
ناشناس۲۴۰۲۲۲۹۱۱:۱۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مردم هم ایستادند هرکی هرچی بگه گوش کنند؟ نه این به خود مردم برمیگرده اگر سطح شعور وفرهنگ از زمان جاهلی بیرون کشیده بشه همه چیز درست میشه فقط باید مردم خودشونو درست کنند
ناشناس۲۴۰۲۰۱۸۱۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی با تقلید کورکورانه از غرب زن را ها می خواهید مردانه کنید معلوم هست چه وضعی درست می شود
علی۲۴۰۲۵۷۱۱۳:۴۶:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
برادر در کجای غرب زنان را سر میبرند و در خیابان به نمایش می گذراند ؟
ناشناس۲۴۰۲۷۵۳۱۵:۱۱:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
منظور صرفا سر بریدن نیست بلکه قوانین و فرهنگ هست
ناشناس۲۴۰۲۹۶۱۱۶:۴۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
یک سر به آمار خشونت علیه زنان در غرب بزنید متوجه می شوید بدتر از این در غرب، آن هم بدون خطایی از زن انجام می شود.
ناشناس۲۴۰۲۹۹۶۱۶:۵۵:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در همه جای غرب ... بیا یه جنایاتی بهت نشون میدم تو غرب از این ترسناک تر
ناشناس۲۴۰۳۰۵۳۱۷:۲۳:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
داداش مثل اینکه تو باغ نیستی گردن زن ها قلاده می اندازند و در خیابان میگردونن این که چیزی نیست
ناشناس۲۴۰۳۲۶۸۱۹:۳۰:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در فرانسه هر ۵روز یک زن قربانی خشونت خانوادگ میشود کجا ایران اینطور است؟
س،ن۲۴۰۳۴۸۹۲۲:۰۹:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بردار برو نگاه روزنامه گاردین کن توی ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست مردان کشته شدند ، و از اونجا که قوانین نایس غرب اعدام نداره پس قاتلان این زن ها هم قرار نیست اعدام بشه
فاطمه۲۴۰۳۹۹۳۱۰:۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
در غرب از این اتفاق ها می افته متاسفانه اصلا حقوق زن به ملیت ربطی ندارد باید در کل دنیا بذار مرد باشه
ناشناس۲۴۰۳۷۲۸۰۲:۲۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
چه ربطی به امریکا داره
وااا۲۴۰۳۸۶۶۰۸:۳۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
الان اونا چیکارن میخوام ببینم آمریکا اونور دنیاس
ناشناس۲۴۰۱۸۲۱۰۸:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
گام های جنایت های ناموسی: 1) فرهنگ غلط جامعه، 2) قوانین نامتناسب با زمان کنونی، 3) مرد سالاری و زن ستیزی، 4) ترویج خشونت در جامعه توسط مسئولان و متولیان امور، 5) تبلیغات خشونت توسط فیلم و سریال، فضای مجازی و مطبوعات.
ناشناس۲۴۰۲۰۰۷۱۰:۰۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قطعا سریال های ترویج خیانت ترکی مقصر نیست!
ناشناس۲۴۰۲۲۱۳۱۱:۱۴:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
صدا و سیما مردم را به سمت ماهواره سوق داد
ناشناس۲۴۰۲۷۳۵۱۵:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
صداو سیما نمی تواند برنامه ضد امنیت ملی پخش کند که علیه خودتان باشد یا برنامه و فیلم های غیر اخلاقی
ناشناس۲۴۰۲۲۳۵۱۱:۲۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چند همسری یک مرد، بزرگترین خیانت است. خیانت در حق زنهایش.
مقدم۲۴۰۲۸۹۳۱۶:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چطور جند همسری جرم وزشت اما چند دوست دختر نیست،
ناشناس۲۴۰۲۲۵۱۱۱:۲۵:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
و همین طور شبکه های اجتماعی
تبریزی۲۴۰۲۶۱۰۱۴:۰۵:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما سریال ترکی دوست نداری نگاه نکن!!! ما دوست داریم و می بینیم!!! و کسی که سریال بهش درس زندگی میده آدم نرمالی نیست!!! پس چطوره موزیک های فارسی رو هم مقصر بدونیم همه اش از "تو من رو تنها گذاشتی و رفتی و .." حرف می زنن!!!
ناشناس۲۴۰۲۷۵۵۱۵:۱۲:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به جای پاسخ های سطحی یک کمی به مقوله یاد گیری غیر مستقیم یاذضمیر ناخودآگاه بپردازید تا بفهمید فیلم و حتی برخی موسیقی چه بلایی سرتان می اورد
ناشناس۲۴۰۲۸۸۲۱۶:۰۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اینکه از کودکی به پسران گفته می شود که غریزه جنسی یک امر غیر قابل کنترل است و زنان باید از کودکی پوشانده شوند و از دسترس دور شوند که مورد تعرض و تجاوز قرار نگیرند در ناخوآگاه مردان این موضوع را تقویت نمی کند که نیازی به کنترل امیال خود ندارند و حق دارند به حکم مرد بودن چشم چران و بی اخلاق باشند ؟؟
ناشناس۲۴۰۳۵۱۴۲۲:۲۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خودنمایی نکردن هست و یک بخش آن هم سخن گفتن هست که قرآن گفته به نازک و کرشمه سخن گفته نشود
مهدی۲۴۰۱۸۲۲۰۸:۲۶:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
صدا و سیما و آموزش پرورش در تربیت عمومی جامعه عملا هیچ نقشی ندارن
ناشناس۲۴۰۱۹۲۶۰۹:۱۵:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
هیچ نقشی ندارن ؟!!! کارتون های داخلی تلویزیون رو نگاه کن نقش های کارتونی اکثرا درحال درگیری و ریختن خون همدیگه با شمشیر و جدا کردن سر و کله همدیگه هستن
کلاه ها را قاضی کنید:۲۴۰۱۸۳۳۰۸:۳۱:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تا وقتی دیه زن نصف دیه مرد است، تا وقتی شهادت دو زن برابر با یک مرد است، تا وقتی زن بدون اجازه شوهرش حتی از خانه هم نمی تواند خارج شود، تا وقتی زن حق طلاق نداشته باشد، تا وقتی خضانت بچه به پدر و فک و فامیل پدر می رسد، تا وقتی زن به اسم فرزندش نمی تواند حساب باز کند و تا وقتی برادر، شوهر و پدر می توانند خواهر، زن و دختر را بکشند و با گذراندن چند سال زندان رها شوند، همین آش و همین کاسه ادامه خواهد داشت.
ناشناس۲۴۰۲۰۳۶۱۰:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قصدم توجیح توحشی که رخ داده نیست ولی چطور اون خانم در صورتی که به قول شما بدون اجازه شوهرش نمی تونسته از خانه هم خارج بشه رفته ترکیه؟!!!!!!!!! البته باید یک بار برای همیشه قوانین اصلاح بشن چون الان خیلی ها از بی اطلاعی افراد سوء استفاده میکنن و جامعه رو بدتر از حقیقتی که هست دارن جلوه میدن
ناشناس۲۴۰۲۵۹۰۱۳:۵۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فرار کرده. همانطور که زندان فرار می کنند.
ناشناس۲۴۰۳۲۷۴۱۹:۳۴:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فرار از زندان مال فیلم هاست بزرگوار ! این جرم و جنایات ریشه در چیز های بسیار زیادی دارند ! از فرهنگ و شعور کم افراد گرفته تا فضای جامعه
ناشناس۲۴۰۳۸۵۱۰۸:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خب فرارکرده
ناشناس۲۴۰۲۰۵۹۱۰:۱۹:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بسیاری از خواهران نان آور خانه بوده و برادرهایشان را کمک مادی می کنند. اما از ارث پدری نصف برادرشان سهم می برند!!!
ناشناس۲۴۰۲۳۲۰۱۱:۵۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بسیاری از زنان سرپرست خانوار و شاغل هستند تعداد دختران مجرد رو به افزایش است ولی همچنان ارث برادر دو برابر خواهر است چرا ؟ چون مرد مهریه و نفقه می پردازد و زن مهریه و نفقه می گیرد ! تکلیف دختر مجرد و زن سرپرست خانوار که مهریه و نفقه ندارد چیست ؟؟ چرا مهریه و نفقه یک زن دیگر باید از جیب خواهر و مادر یک مرد پرداخت شود ؟؟
ناشناس۲۴۰۲۵۹۴۱۳:۵۷:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر زن پا به پای مرد بیرون از خانه کار نکند، خرج زندگی می چرخد؟؟
ناشناس۲۴۰۲۹۴۳۱۶:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مگر قبل از این چند دهه زن ها چگونه بودن؟ کارمند بودن؟ کارهای خانگی می کردن و خرجی در می اوردن
ناشناس۲۴۰۲۵۶۰۱۳:۳۸:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اینکه خوبه، زن از شوهرش یک هشتم ارث می برد!!!
ناشناس۲۴۰۲۱۰۲۱۰:۳۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
هزاران سال هست این چیزها بوده مشکلی نبود ولی از وقتی فمینیست‌ها آمدن مشکلات ناموسی هم درست شد در ضمن این چیزها برای این بوده که زن بنشیند در خانه و کمترین مواجهه با غریبه ها داشته باشند چون خدا میدانسته اگر این چیزها را نگذارد می شود این روزهای فعلی شما که در طبیعت خدا دستکاری شده است و در مشکلات اخلاقی هستید
ناشناس۲۴۰۲۵۹۸۱۴:۰۰:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
هزار سال در حق زنان ظلم می شده است.
ناشناس۲۴۰۳۶۴۶۰۰:۳۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
مقصر اصلی انهایی هستند که بچه های این سرزمین را با وعده های انچنانی در انطرف مرز میدهند باید‌قانون سر انهارا ببرد.
ناشناس۲۴۰۳۰۵۹۱۷:۲۵:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اولا که الانه اگه زن بشینه تو خونه مرد مثل خرلنگ تو مخارج خونه میمونه ثانیا زن باید بشینه خونه مرد هم بره دنبال عیش و نوشو عشق و حالش ؟ چه عقاید جاهلی
ناشناس۲۴۰۲۱۴۵۱۰:۴۷:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
زن را عملا نصف انسان می بینند استدلال می کنند که چون زن نان اور نیست پس دیه اش نصف است ! چرا دیه جنین پسر دو برابر مادر اوست ؟ مگه جنین نان اور است ؟ این همه زن شاغل و سرپرست خانوار نان اور نیستند ؟؟ با این قانون مادری و همسری و فرزند پروری را کاری بی ارزش و نصف نان آوری ارزیابی می کنند و انتظار دارند دختران تحصیل کرده و توانمند امروزی در خانه بمانند و مادر و همسر شوند و علیرغم توانمندی قبول کنند ارزششان نصف انسان کامل است چون نان اور نیستند ! چرا شهادت دو زن معادل یک مرد است ؟؟ چون زن نان اور نیست ؟؟ چون مردان همیشه راستگو و درستکار هستند ؟ اونوقت انبوه آدم های علاف و بیکار که در اطراف محاکم پرسه می زنند که پول بگیرند و شهادت دهند اسمشون چیه ؟؟
ناشناس۲۴۰۲۱۷۳۱۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از یک طرف می گویند بهشت زیر پای مادران است. از طرف دیگر بعد از طلاق، بچه را از مادر گرفته و به پدر می سپارند. حتی اگر مقصر جدایی پدر باشد. پدر حتی حق طلاق غیابی همسرش را هم دارد!!!!!!!
ناشناس۲۴۰۲۴۱۶۱۲:۳۰:۳۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از یک طرف می گن اوج عزت زن مادری و فرزند آوری و همسری است از اون طرف می گن دیه زن نصف مرد است چون زن نان اور نیست ! یعنی نان آوری دو برابر مادری ارزش داره
ناشناس۲۴۰۳۶۷۹۰۱:۱۳:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
اگر اینجا حقی که مرد بر زن دارد و نمیدانی بگویم از فردا دنبال گرفتن آنها هستید
ناشناس۲۴۰۲۴۵۰۱۲:۵۱:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دروغ نگویید حضانت فرزند مساوی تقسیم شده ۷ سال اول مادر و ۷ سال بعدی پدر و در ادامه با مظر خود فرزند.
ناشناس۲۴۰۲۹۹۹۱۶:۵۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حضانت فرزند تا دو سال و دو ماه که از شیر گرفته بشه با مادره بعدش پدر میتونه بچه رو بگیره ،
ناشناس۲۴۰۳۷۰۸۰۱:۴۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلام واحسنت برشماکه مختصر جامع جواب دادید
ناشناس۲۴۰۲۸۸۴۱۶:۰۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مادر دیگر نه اینکه بعضی از مادرها بنا به شرایطی قید بچه اش را میزنند و به دنبال زندگی دیگر ی میروند میتوانید اینرا توضیح دهید ؟
ناشناس۲۴۰۳۱۶۵۱۸:۲۳:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به همون دلیل که بعضی مردان زن و فرزند را رها می کنند و همسر جدید می گیرند و دیگر یادی هم از زن و فرزند نمی کنند
...۲۴۰۲۷۴۳۱۵:۰۷:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دیه مرد دوبرابر زن است چون اگه مرد از دنیا بره دیه اش به همسرش میرسه و وقتی زن از دنیا بره دیه اش به شوهرش پس اینجا اسلام به نفع زن هست اگه قراره کسی معترض باشه اون مرده چون به اون نفع کمتری میرسه.گوش ها و چشم هاتون را بستین و دهانتون را باز گذاشتین فقط کافیه کمی فکر کنید
ناشناس۲۴۰۳۹۳۷۰۹:۳۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دیه به همسر نمی رسه به فرزندان و پدر و مادر می رسه
ناشناس۲۴۰۲۷۶۱۱۵:۱۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نفقه ومهریه واجرت المثل و...خوب است پولم ماله خودمه خوبه،من وظیفه ندارم کاری بکنم خوبه،من سربازی نرم خوبه،چیه شترگاو پلنگ که نمی شه مثل غربی هاهمه چیز را دونگی کنید البته آمار زنان تحت خشونتشان هم بررسی شود
ناشناس۲۴۰۳۳۰۵۱۹:۵۸:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این ها رو یادت رفت بگی: تا وقتی زن مهریه دارد، تا وقتی هزینه خوراک، لباس، درمان و ... به عهده مرد است و ...
ناشناس۲۴۰۳۴۹۴۲۲:۱۳:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حرفهات رو باید با طلانوشت...
ناشناس۲۴۰۳۵۷۷۲۳:۱۳:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
عزیزم برو یکم اطلاعاتتو بروز کن بعد بیا نطق کن عمل این وحشی رو به هیچ عنوان نمیشه توجیح کرد و امیدوارم به تقاصشو پس بده اون خانم هم یک انسانه و ی اشتباهی کرده وحقش این نبوده اینا هیچ کدوم هیچ ربطی به این چرندیاتی که تو داری میگی نداره مرد از روی تعصب کور کورانه و حماقت محض این کارو کرده چه ربطی به قوانین داره آخه
ناشناس۲۴۰۳۸۱۳۰۷:۲۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
آفرین واقعا باید افسوس خورد
ناشناس۲۴۰۱۸۴۴۰۸:۳۴:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چرا غیرت بسیاری از مردها فقط در مورد نوامیس خودشان گل می کند، اما آزاد هستند به نوامیس مردم توهین و بعضاً دست درازی کنند؟؟؟
ناشناس۲۴۰۲۱۳۴۱۰:۴۲:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
احسنت
ناشناس۲۴۰۲۱۳۶۱۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ناموس و دفاع از ناموس هیچ جایگاهی در قانون ندارد. تنها دستاویز و انگیزه ای است برای انجام جرم و جنایت.
ناشناس۲۴۰۲۱۳۹۱۰:۴۵:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اکثر مردها فقط و فقط دنبال امیال و غرایز خودشان هستند.
ناشناس۲۴۰۲۱۴۲۱۰:۴۶:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در فرهنگ این مملکت این گونه جا افتاده که مرگ خوب است اما برای همسایه!!!
ناشناس۲۴۰۲۷۸۴۱۵:۲۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
جالب هم هست ، ی عده وقتی هم میبینن ک ی مرد ی کار اشتباهی میکنه ، همه مرد هارو مقصر میدونن ، و همه مرد هارو جمع میبندن و میگن مرد ها همشون فلانن .
ناشناس۲۴۰۲۸۸۵۱۶:۱۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تو خوبی
ناشناس۲۴۰۳۵۲۲۲۲:۳۲:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
توروخدا دیگه پشت سر این مرحوم حرف نزن ید گناه دار
ناشناس۲۴۰۲۹۷۰۱۶:۴۲:۵۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ممنون .عالی گفتی
ناشناس۲۴۰۱۸۶۰۰۸:۴۴:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قوانین دینی و فقهی همیشه ثابت هستند. در حالیکه اجتماع همواره در حال تغییر است. آیا اوضاع جامعه ایران همان اوضاع جامعه 40 سال پیش یا حتی 10 سال پیش است؟ قانون باید هر چند سال، روزآمد و اصلاح شود.
ناشناس۲۴۰۲۰۵۱۱۰:۱۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نمونه اش قانون مهریه از یک طرف با ازدواج حق طلاق و انواع و اقسام حقوق انسانی از زن سلب می شود و خانواده ها را واردار می کند با شمشیر مهریه در صورت لزوم دختر خود را نجات دهند از طرفی پسران بی چاره را تا آخر عمر گرفتار می کند یا حتی زندانی به زن نصف مرد ارث می رسد چون زن مهریه و نفقه می گیرد ! طرف بعد فوت پدر خانه و زندگی مادرش را می فروشد و یک هشتم انرا به مادر می دهد و بقیه را برمی دارد چون قرار است مهریه و نفقه بدهد و مادر بیچاه اگر مهریه نداشته باشد عملا توسط پسران خود آواره می شود ! می بینید که این قانون مهریه به همه جا سرایت کرده و زن اگر مهریه نداشته باشد عملا مالک زندگی که خود ساخته هم نیست !
ناشناس۲۴۰۲۱۵۶۱۰:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
جامعه به سمت انحطاط و غربگرایی می ره خداوند مرد را برای کار و جهاد خارج از خانه افریده و زن را برای فرزند اوری و همسری هر چیز خارج از این الگو یعنی گمراهی فقه بر راه و روش درست پافشاری می کند و تسلیم امواج سهمگین غربگرایی و انحطاط و گمراهی بشر نخواهد شد انسان باید تسلیم امر خدا و پیامبر و بعد پیامبر فقیهان عاقل و اگاه باشد که نیست چرا فقه از مواضع خود یعنی خواست خدا عقب نشینی کند ؟ غربگداها باید به راه خدا برگردند
ناشناس۲۴۰۲۳۹۴۱۲:۱۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بنده خدا، اگر زن کار نکند، حقوق مرد برای گذران کافی است؟ اگر یک روز مرد خواست تجدید فراش کرده و زن کنونی اش را وادار به طلاق کند، آن زن اگر از خودش تحصیلات، هنر و کاری نداشته باشد، از کجا باید خرج زندگیش را درآورد؟ دنیای امروز با دنیای چند قرن پیش فرق می کند.
ناشناس۲۴۰۲۷۸۹۱۵:۲۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شوما از کجا این قانون را درآوردی؟ نشنیدی زنان همراه پیامبر به جنگ رفتند؟ حضرت زینب در کربلا نبود؟ در کوفه سخنرانی نکرد؟ جلو یزید سخنرانی نکرد؟ چطور طبق قانون اسلام درامد زن متعلق به خودش هست اگه کار نمیکرد که درامد نداشت؟ مگر امام در وصیتنامشون نگفتن زنان باید در همه عرصه ها حضور داشته باشن؟ البته که خانه داری هم خیلی مهمه البته که پرورش فرزند هم خیلی مهمه ؟ بعد هم مگه حالا ایشون کار میکرده بیرون از خونه که در مورد کار کردن زنان افاضات میکنید
ناشناس۲۴۰۲۱۹۱۱۱:۰۷:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دلیل مهم این همه پرونده در دادگستری های ایران همین امر است.
ناشناس۲۴۰۱۸۶۱۰۸:۴۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
باید هر چه سریعتر کمیته از جامعه شناسان وروان شناسان اجتماعی وحقوقدآنان وعالمان برای برسی وجلوگیری از چنین اتفاقهای ناگوار جمع شوند ومسئله را بطور کاملا علمی وریشه ای برسی واگر لازم باشد در مجلس ودولت قوانینی برای جلو گیری از تکرار این گونه وقایع به تصویب رسانند وبا جدید ت وبدون هیچ گونه بخششی عوامل ومسائل تاثیر گذار در این جنایت وجنایت مثل این را شناسایی وسزای عمل خود برسانند وآرامش را به جامعه برگردانند فقر فرهنگی ولا پوشانی وکودک همسری وتمام عوامل این گونه پدیده خطرناک را هر چه سریع تر ریشه یابی ودرست کنند وگرنه دیگر امنیت برای مردم خواب وخیالی بیش نخواهد بود نه برای مردم بلکه دامن گیر مسئولان نیز خواهد شد از ما گفتن
علیرضا۲۴۰۱۸۶۵۰۸:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
باید قانون اصلاح بشه.اگر قرار مجازات کننده ای وجود داشته باشه،اون مجازات کننده باید قوه قضائیه باشه.با حکم دادگاه عادل.نه اینکه قانون از اینگونه افراد حمایت کنه . اگر خیانتی انجام شده باید تو دادگاه صالحه ثابت بشه و بعد مجازات توسط خود قوه قضائیه صورت بگیره.اینجوری پیش بره سنگ روی سنگ بند نمیشه.تازه این‌موارد به مدد شبکه های اجتماعی رسانه ای میشن.والا تعداد قتلهای باصطلاح ناموسی فکر کنم خیلی بیشتر از اینهاست.
محمد۲۴۰۳۶۸۰۰۱:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
بله دادگاه طرف زن میگیره
ناشناس۲۴۰۱۸۷۸۰۸:۵۰:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آقای نویسنده خودتو بذار جای قاتل و فرض کن زنت با داشتن یک بچه بهت خیانت کنه و بره ترکیه و با یک سوریه ای عقد کنه و عکساشو بفرسته و تو محله و شهر همه انگشت نمای بی غیرتی ات کنند. مطمینا تو بدتر از این کار را میکردی. ولی الان تریپ روشنفکری برداشتی.
ناشناس۲۴۰۱۹۱۹۰۹:۱۰:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
توحش را توجیح نکنید
ناشناس۲۴۰۱۹۳۱۰۹:۱۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
واقعا؟! یعنی یک مرد این قدر هویتش وابسته به این مساله است؟!متاسفم که تصور میکنید که یک مرد حتی در صورت صحت چنین مساله ای، توان مدیریت موضوع به هیچ روش دیگه ای رو نداره. فقط در نظر بگیرید که امثال شما هستید که مردان ضعیف و ناتوانی رو که توان مدیریت مسائل رو ندارند به سمت بدترین گزینه ها سوق میدین. شما هم مسئولید با این طرز فکر
ناشناس۲۴۰۱۹۵۸۰۹:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قطعا میشد طلاق داد و این کار نکرد این فرهنگ باید عوض بشه چرا کشتن؟ خوب وقتی طلاق هست و با زندگی چند خانواده هم بازی نمیکنی
ناشناس۲۴۰۲۰۰۴۱۰:۰۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
عزیز من شما در این مناطق زندگی نمیکنی و شاید خبر نداری که این مرد و خانواده های هر دو طرف چه رنج و درد و چه نگاهها و زخم زبان هایی در این مدت تحمل کرده بودند. نگاهی به خنده و لبنخند های مرد قاتل گویای خیلی از مسائل است.
ناشناس۲۴۰۲۴۲۸۱۲:۳۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این یعنی فرهنگ غلط چرا دختر 12 ساله را شوهر دادند ؟ چرا وقتی دیدند رضایت نداره اجازه طلاق و رهایی نداشت ؟ چرا مردم اینقدر توی زندگی خصوصی هم دخالت می کنند این یعنی فرهنگ غلط و باورهای غلط
ناشناس۲۴۰۲۶۸۶۱۴:۳۹:۳۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
رضایت را از کجا آوردی؟ در ضمن رضایت هم نداشته باشد نمی رود با کس دیگری ازدواج کند! آن هم وقتی شوهر داشته! شما مدعی کودک بودی!
ناشناس۲۴۰۳۷۲۵۰۲:۱۰:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ببخشید،، عزیز، اگرقضیه برعکس بودهم همینجوری میگفتید می‌گفتند؟
ناشناس۲۴۰۲۰۰۸۱۰:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
طلاق نمی دهند چون فکر می کنند این زن جزو اموال آنهاست و حق آنهاست برای خود حق قایل هستند که اگر میلشان کشید زنهای دیگر هم داشته باشند ولی حاضر نیستند این زن از جهنم خارج شود و زندگی جدید شروع کند
کریم۲۴۰۲۵۶۹۱۳:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همیشه حس مالکیت نیست بعضا مرد یا زن انقدر به زندگی و همسر خود وابسته هست که بعد خیانت هیچ گونه آرامشی ندار و به هیچ طریق آرام نمی شود . حتی با انتقام . اون مرد با این انتقام برای همیشه نابود شد
ناشناس۲۴۰۲۶۹۵۱۴:۴۰:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مرد اگر ظلم کند علیه زن حق طلاق از او سلب می شود و لطفا ادای روشنفکری هم در نیاورید
ناشناس۲۴۰۲۸۱۴۱۵:۴۱:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پس به نظرت زن هم حق داره مثله مرد باشه؟! اگه اینجوری بود که اونوقت سنگ روسنگ بند نمیشد مشکله تووامثالت اینه که دستورات اسلام وپیغمبر روقبول نمیکنید،یاشایدم جیزی از اسلام نمیدونید
ناشناس۲۴۰۳۷۶۵۰۴:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
از این دیدگاه هم میتوان به قضیه نگاه کرد که چون دختر عموی قاتل بوده باز هم ناموسش به حساب می آمده
ناشناس۲۴۰۴۰۰۴۱۰:۲۵:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دختر عمو نامحرم هست
ناشناس۲۴۰۱۹۷۹۰۹:۴۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
می تونست قبل فرار کردنش طلاق بده و بذاره بره دنبال زندگی خودش ازدواج دختر 12 ساله و مادر بودن دختر 14 ساله از نظر شما عجیب نیست ؟ مگه می شه زنی که مادر هم بوده خوشبخت و راضی هم بوده این همه خطر را به جان بخرد و فرار کند ؟؟ مشکل از فرهنگ جامعه است مگر این مرد مالک این زن بوده ؟ زن اگر خوشبخت و راضی بود که فرار نمی کرد ریشه این رفتار وحشتناک در حس مالکیت مرد نسبت به این زن است فکر می کرده کسی اموالش را دزدیده ! در جامعه ما مردان به خودشان حق می دهند به نام صیغه و هزار کلاه شرعی دیگر انواع خیانتها را انجام دهند و با چشم های ناپاک انواع تعرض ها را به زنان دیگر داشته باشند ودر بند هیچ تعهدی نباشند ولی زن جزو اموال آنهاست و تا آخر عمرش باید سخت ترین مشکلات و بد رفتاری ها و خشونت ها را تحمل کند و در صورتی که خودش را نجات دهد باید بمیرد به جای دفاع کردن از وحشی گری و تبعیض و زن ستیزی فکر کن شاید این اتش دامن خواهر و دختر خودت را بگیرد
ناشناس۲۴۰۲۰۴۰۱۰:۱۱:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به خودت اجازه می دی جان یه نفر را بگیری؟ خدا که خداست گناه را می بخشه.
ناشناس۲۴۰۲۱۴۹۱۰:۵۰:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما حاضرید بچه دوازده ساله خود را مجبور ازدواج کنید؟؟؟
ناشناس۲۴۰۲۲۴۹۱۱:۲۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خوب آخه آدم نفهم این راه‌ها که سر یه آدم ببری تو دستت بگیری هار هار بخندی تو خیابون راه بری مثلا نمیشه بری طلاقش بدی اگر اینه باید وقتی مردا خیانت میکنن زن چاقو بگیره دستش سر شوهرشو ببره دراین صورت حق خواهد بود درغیر این صورت یک کار خیلی وحشیانه و حیوانی بیش نیست
ناشناس۲۴۰۲۳۴۲۱۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فرستادن زن خیانتکار به آن دنیا دستور صریح خدا هست البته نه شکلی که در خیابان و..
ناشناس۲۴۰۲۴۸۵۱۳:۰۶:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این حرفا چیه. زن ومرد نداره پس جزای مزد خیانتکار چی میشه. اونا آزادن از نظر شما وعملشون خیانت حساب نمیشه.
ناشناس۲۴۰۳۶۸۱۰۱:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
مجازات فرق دارد
محمد۲۴۰۲۸۵۵۱۵:۵۷:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از دستورات خدا فقط کشتن یاد گرفتی ؟..هزاران دستور خدا و نمونه تاریخی حکم ائمه در بخشش و گذشت و چشم‌پوشی و احترام به زنان و مقابله با توحش اعراب جاهلی در ملک دانستن دختران و دختر کشی ندیدی؟؟؟ سلام ای بوجهل
ناشناس۲۴۰۳۲۱۹۱۸:۵۷:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر مرد خیانت کند چه میشود؟ اگر این قانون برابر بود الان هیچ مردی بر کره زمین وجود نداشت .
عمران۲۴۰۲۳۸۴۱۲:۱۶:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چرا از آن طرف نگاه نمیکنید؟ این گونه نبوده که فرد قاتل تا لحظه ی فرارِ همسرش رفتار نا متعادل نداشته باشد و یک دفعه این چنین دیوانه شده باشد. قطعا رفتار خشونت بار انجام داده تا جایی که هرکس جای زنش بود از ترس جانش فرار میکرد و از مرد سوریه ای یا غیر سوریه ای استمداد میکرد.
ناشناس۲۴۰۳۰۰۲۱۶:۵۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حتما مشکلی بوده و هست که پدر غزل از داماد جانیش شکایت کرده و گفته جیگرم رو آتیش زد به هیچ عنوان رضایت نمیدم ، خوب دیده بچه ش رو دربدر کردن و آخرش این کار رو کردن
کاربر888۲۴۰۲۴۰۶۱۲:۲۷:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این وسط جمع سرو چرخونده وحشی بازی در اورده این توجیه خوبی واسه وحشی بازیش نیست که میاد سر و میچرخونه و می خنده بازم زنا حق دارن نمیشه مرده هر وقت دلش خواست جون زنشو بگیره کسی هم کاری نداشته بگه دعوای ناموسیه و دخالت نمی‌کنیم
ناشناس۲۴۰۳۷۶۸۰۴:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
اگر ایشون ناموس پرست بودن .سر لخت همسرش رو توی خیابون نمی چرخوند
ناشناس۲۴۰۲۵۸۱۱۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حالافکرکن جای مردبازن عوض بشه اونوقت زن بیچاره که شوهرش یه همچین، بلایی سرش اورده چه بایدبکنه، بشینه به حکم زن بودنش سکوت کنه، وپای بچه اش بسوزه ودم نزن چون زنه وحق حرف زدن ودفاع نداره یعنی زن احساس نداره یازن روجز وسیله حساب میکنند واگرهم یه همچین کاری بکنه همه بهش مردومیتونه چندزن بگیره وهمونجا زن بیچاره به حکم دفاع ازاحساسش یه مشت، مردمتعصب میکشتنش
ناشناس۲۴۰۲۵۸۵۱۳:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اون مرد با زنش چه کار کرده بوده که به فکر فرار و ازدواج و ترک فرزند گرفته بوده؟؟؟؟؟ اون زن بیچاره شاید همین مقدار به فکرش رسیده که فرار کنه. اگر هم از تصمیمش راضی بود که بر نمی گشت. نهایتا مگر مجری قانون خیانت اثبات نشده شوهر بوده؟
ناشناس۲۴۰۲۷۴۸۱۵:۱۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به نظر من خوب بلایی سرش آورد از زندگی ناراضی بود میرفت خونه باباش نه اینکه به قول روشنفکرا یه کودک سر از ترکیه دربیاره کسی که خیانت می کنه باید بمیره چه زن باشه چه مرد
ناشناس۲۴۰۳۰۳۰۱۷:۱۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چی میگی چرت میگید خودتان را بذارید جای اون دختر وقتی یه بچه 17 ساله خسته شده باشه بنظرت چکار کنه تو خودت بودی فرار نمیکردی،،
ناشناس۲۴۰۳۸۷۴۰۸:۳۸:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
احسنت ... هر مرد دیگه ای هم جای این بود همین کارو انجام می‌داد...
ناشناس۲۴۰۴۰۹۵۱۱:۴۳:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کاملآ درسته
فرزاد۲۴۰۲۸۰۳۱۵:۳۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بانظرت موافقم،نباید از این زن دفاع کرد جون خودش مقصر بوده،اول خیانت به شوهر ودوم سقط جنین که خودش قتله،هرچیزی اعم ازشر وخیر که سره ادم میاد ۸۰درصدش خودم ادم مقصره ولاغیر،چه معنی میده که زن متاهل بره یه کشوردیگه وازاین غلطا بکنه،والا قتلش حلاله،
ناشناس۲۴۰۳۲۴۵۱۹:۱۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دمت گرم گل گفتی
ناشناس۲۴۰۱۸۸۱۰۸:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این موارد نیاز به بررسی علمی و غیر سیاسی دارد. این موارد مسلما ریشه در انحطاط اخلاقی جامعه و بی بند و باری دارد. فرهنگ ما نمی پذیرد که خانمی چنین کاری کند و از طرفی راهکار آن ، در فرهنگ ما این نوع فاجعه نیست. اصولاً اسلام برای این موارد راهکار دارد و آن طلاق است نه این که انتقام کف خیابان. البته طعنه های مردم و تحریک او ، نقش مهمی در این عصبانیت دارند
ناشناس۲۴۰۱۸۹۳۰۸:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ضعف عملکردی حوزه های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی در ارتقای باورهای دینی مردم به رغم برخورداری از بودجه های کلان
ناشناس۲۴۰۱۹۸۷۰۹:۵۱:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از همین حوزه ها ازدواج دختر بچه ها و تبعیض جنسیتی و زن ستیزی به قانون سرایت کرده و باعث دین گریزی و دین ستیزی مردم شده نمونه : قانون مهریه قانون ارث قانون دیه قانون ازدواج و طلاق هم زن و هم مرد با این قوانینی که سنخیتی در فرهنگ کنونی جوامع بشری ندارد گرفتار هستند
ناشناس۲۴۰۲۰۴۱۱۰:۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دین گریزی از وقتی آمد که آموزش دنیا پرستی داده شد به امثال شماها وگرنه تا 100 سال قبل مردم داشتند زندگی تقریبا آرام خودشان را می کردن
ناشناس۲۴۰۲۱۷۹۱۱:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
منظور شما دوران قاجاره ؟؟!!!!!!!!!
ناشناس۲۴۰۲۲۱۱۱۱:۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
صدسال پیش هم قتل ناموسی بود وحتی بیشتر فقط کسی خبردارنمیشد
ناشناس۲۴۰۲۳۴۶۱۲:۰۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همه می‌دانند قبل ها جامعه این شکلی نبود یعنی بود ولی به ندرت
ناشناس۲۴۰۳۰۱۰۱۷:۰۲:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قوانین مدنی به شدت نیاز به تغییر دارند ، قانون ارث ، دیه ، شاهد ، حق طلاق و ... باید تغییر کنند ، به خانم ها حق طلاق بدهید تا بتوانند سرشان را از بریدن نجات بدهند
ناشناس۲۴۰۱۸۹۵۰۸:۵۷:۴۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مرگ اخلاق در کشور
ناشناس۲۴۰۱۹۰۵۰۹:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ترویج فرهنگ جنگ و درگیری و خونریزی میشود این
ناشناس۲۴۰۲۰۶۹۱۰:۲۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
برعکس گفتی ترویج فرهنگ بی بند و باری می شود همین چیزی که بارها گفتیم
رحیمی۲۴۰۲۴۹۶۱۳:۱۲:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بی بند و باری کدومه؟ طرف شوهرش رو دوست نداره به هر دلیلی میخواد جدا بشه. بابد سرشو برید؟
ناشناس۲۴۰۲۷۰۳۱۴:۴۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دنبال چی هستی که می‌گویی دوست نداشته؟ دوست نداشته از کجا میدونی؟ شوهر دارد می رود ازدواج می کند؟!!! چی می‌گویی واسه خودت
منیب۲۴۰۴۱۴۸۱۲:۲۰:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
طلاق میگرفت بعد خیانت میکرد نه اینکه شوهرشو انگشت نما کنه
ناشناس۲۴۰۱۹۰۸۰۹:۰۶:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تو خوزستان چه خبره واقعا اکثر این خشونتا مال اونجاست
ناشناس۲۴۰۱۹۱۵۰۹:۰۹:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چه بر سرمان آمد که به رغم داشتن فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله و وجود بزرگانی چون کوروش کبیر که بنیان گذاران فرهنگ و تمدن در ایران باستان بودند به این نقطه رسیده ایم ؟!!
ناشناس۲۴۰۲۰۵۲۱۰:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی دنبال رو فرهنگ نحس غرب شدید و اسیر حقوق بشر قلابی آنها شدید منتهی آنها بی غیرت کامل شدن و از خیانت ها می گذرند ولی در ایران هنوز غیرت کاملا نرفته
ناشناس۲۴۰۲۲۲۰۱۱:۱۷:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حقوق بشر شما و فرهنگ تبلیغی شما را هم دیدیم و زندگی کردیم و نتیجه اش چی بوده اخلاق مدار تر و دیندار تر هستیم ؟ فساد کمتر شده ؟ شاد تر هستیم ؟ بسه بابا شما ها چرا فکر می کنید مردم نمی بینند و درک نمی کنند ؟
ناشناس۲۴۰۲۳۴۸۱۲:۰۴:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بسیاری از حقوق بشر فعلی ما از غرب آمده عزیز
نینا۲۴۰۲۵۰۵۱۳:۱۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی همسرت دوستت نداره باید بره، نمیشه به زور نگهش داری اسمشو بذاری غیرت.
ناشناس۲۴۰۱۹۲۴۰۹:۱۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همانطور که قتل فرزند توسط پدر جرم نیست قتل همسر خیانتکار هم توسط شوهر جرم نیست .
ناشناس۲۴۰۱۹۹۱۰۹:۵۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خیانت هم باید اثبات شود باید شخص دو نفر را در حال ارتکاب زنا ببیند و چند شاهد هم لازم است
ناشناس۲۴۰۲۰۳۸۱۰:۱۰:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چی جوری باید توی ترکیه رو میدید ؟! عکساش توی اینستا شما رو قانع نکرده ؟!!!
ناشناس۲۴۰۲۴۳۱۱۲:۳۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
فرستادن اون عکس ها از بلوغ بود یا از کودکی ؟ این رفتار کودکانه است چرا که اون دختر کودک بوده و توان مدیریت غصه ها و ستم هایی که تحمل کرده نداشته و می خواسته با کودکانه ترین شکل ممکن انتقام بگیره چه رفتاری با او انجام شده که در آن جامعه بسته هم جرات فرار داشته هم انگیزه انتقام ؟؟
ناشناس۲۴۰۲۰۴۵۱۰:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ایشان در حین داشتن شوهر دوباره ازداج کرده و خودش با ارسال عکس هایش اقرار کرده و اقوام و فامیل و شوهر سابقش را تحریک‌کرده.
ناشناس۲۴۰۲۴۶۰۱۲:۵۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اون فامیل چرا نگفتند با دختر 12 ساله ازدواج نکن ؟ انتظار داشتند دختر 12 ساله چقدر پخته و فهمیده باشه؟
ناشناس۲۴۰۲۷۰۸۱۴:۴۵:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
عقده سن و سال داری؟
ناشناس۲۴۰۲۷۲۷۱۴:۵۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما فرض کن این زن مجرم بلاشک محاکمه ی مجرم و مجازات او بعهده دادگاه هست نه شوهر
ناشناس۲۴۰۳۵۳۳۲۲:۴۱:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مگه میشه زن شوهر دار ازدواج کنه من زیاد شنیدم به حق چیزهای عجیب عاقد کوره نمیبینه توی شناسنامه طرف اسم شوهره؟ توی صفحه طلاق چیزی ننوشته چطور عقد میکنه؟
ناشناس۲۴۰۳۱۲۷۱۸:۰۲:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پس اونموقع که مردی به زنش خیانت میکنه اون زن هم بایدپاشه سرشوهرش ببره که فکرمیکنم اون موقع توی ایران ما جنس مذکرخیلی کمیاب بشه
ناشناس۲۴۰۱۹۳۳۰۹:۲۰:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی از کودک همسری حمایت می کنید. وقتی واژه های مانند غیرت را به ابتذال می کشید، نتیجه همین میشه
ناشناس۲۴۰۲۰۲۹۱۰:۰۸:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کودک همسری!!! از نسل های قبل خودت سوال کن ببین چند سالگی ازدواج کردن
ناشناس۲۴۰۲۹۷۱۱۶:۴۳:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ای کاش قوه قصاعیه امارمیداددوبرابرمردهازنها شوهرکشی کرده اند
ناشناس۲۴۰۲۰۷۴۱۰:۲۳:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چه ربطی داشت به کودک همسری؟ از آب گل آلود ماهی نگیرید
ناشناس۲۴۰۱۹۵۹۰۹:۳۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به جای اینکه راه حل پیدا کنه اول میاد خبرگزاری می بنده این راه حل ها ما را کشتن
ناشناس۲۴۰۲۰۳۲۱۰:۰۹:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پاک کردن صورت مسئله هم یک نوع راه حل است !!!!
ناشناس۲۴۰۲۱۷۶۱۱:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ترویج خشونت و نمایش در عموم آن جرم هست
ناشناس۲۴۰۱۹۶۰۰۹:۳۴:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
متاسفانه اینهمه ارگان ها و مراکز فرهنگی موازی هم که بودجه سنواتی مملکت را میبلعند و هیچ دست آورد ملموسی ندارند
ناشناس۲۴۰۱۹۷۰۰۹:۴۲:۳۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همه ی این مشکلات ناشی از فقر حاکم بر جامعه می باشد معلم در گیر فقر نتیحه تمام تلاش او صرف ادامه زندگی می باشد وقتی برای تعلیم و تربیت نداره پدر درگیر تامین معاش وقتی برای در کنار خانواده بودن نداره وقتی در منزل هست خسته وبی روح می باشد فضای مجازی ولنگ وباز بچه هاهم به امید خدا نتیجه این آقا می باشد وقت آن رسیده سیاست های کلی اداره جامعه اصلاح بشود
ناشناس۲۴۰۱۹۸۹۰۹:۵۲:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ازنظر نویسنده حرمت پیمان ازوداج حرمت مادربودن حرمت اخلاق جابگاهی ندارد .آیا مقتول نقشی نداشته.....
ناشناس۲۴۰۲۰۴۹۱۰:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چه کسی حکم به مرگ زن خائن داده است؟ در دین هم چنین حکمی نداریم پس بهتر است کاسه داغتر از آش نشویم و همگی این جنایت را محکوم کنیم فارغ از اینکه زن چه کاری کرده و چه کاری نکرده.
ناشناس۲۴۰۲۱۸۲۱۱:۰۴:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چیزی به اسم سنگسار شنیدی؟ این فقط نمونه کوچک آن هست که اجرا نمی شود
ناشناس۲۴۰۲۳۱۵۱۱:۴۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خیلی ناراحتی اجرا نمیشه؟ حق طلاق روبدید به زن که هر وقت با یک روانی مثل ایشون زندگی کرد بتونه راحت جدا بشه بره نه به زور مجبور باشه با هر لاتی زندگی کنه که فقط بگن شوهر و زندگی داره!
ناشناس۲۴۰۲۰۶۵۱۰:۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مقتول 17 ساله بوده 12 ساله ازدواج کرده و 14 ساله مادر شده در این سن تعهد چه معنی دارد ؟
...۲۴۰۲۷۸۵۱۵:۲۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مقتول ۱۷ ساله بود نه۷ساله چرا طوری وانمود میکنید که اون بچه بوده و هیچی رو نمیفهمیده هرچند که من خودم با کشته شدنش مخالفم
ناشناس۲۴۰۱۹۹۶۰۹:۵۶:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
ازدواج در سنین زیر ۱۸ سال را ممنوع کنید. کسانی که در سن پایین ازدواج می کنند گمان می کنند سرشان کلاه رفته است و چیزهای زیادی از دست داده اندو پس از چندی چنین کارهایی می کنند و در نهایت هم میفهمند که در این چیزی را از دست نداده اند.
ناشناس۲۴۰۲۰۶۰۱۰:۱۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بعله راست می‌گویی ممنوع شود و فقط از طریق دوستی با جنس مخالف تامین شود چیزی که داریم می بینیم در جامعه حتی بدون آن قانون حتی سن های بالاتر
ناشناس۲۴۰۲۳۷۶۱۲:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نتیجه ازدواج 12 ساله ها را نمی بینی ؟؟ تکلیف اون بچه با مادر سربریده و پدر قاتل چیه ؟
ناشناس۲۴۰۲۷۱۲۱۴:۴۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نتیجه ازدواج سن بالاتر چی هست؟ قتل های آن؟ خیانت های آنها؟ سفسطه نفرمایید با مقایسه های بی جا
کریم۲۴۰۱۹۹۷۰۹:۵۷:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
سرزنش اطرافیان مجبورش به این کار کردن وگرنه هیچ مردی حاضر نمیشه با همسرش چنین کاری بکنه الا داعشی ها
ناشناس۲۴۰۲۰۸۶۱۰:۲۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از کجا معلوم که درگیر تفکرات داعشی ها نبوده ؟ ما تفکر داعشی در مملکت خود کم نداریم
ناشناس۲۴۰۲۰۰۰۰۹:۵۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مگر این زن نمی دانسته چه می کند و عاقبتش چیست؟ با داشتن یک فرزند ، شوهر و فرزندش را رها کرده و به ترکیه فرار می کند و با اینکه هنوز همسر شرعی و قانونی داشته اقدام به ازدواج با مردی دیگر می کند و نکته اینجاست که عکس های ازدواجش و بودنش با مردی دیگر را برای آشنایان و شوهر خود ارسال می کند تا به انگ بی غیرتی و بی آبرویی شوهر و خانواده خود دامن برند.
ناشناس۲۴۰۲۲۲۸۱۱:۱۹:۰۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این زن ؟ نه جانم این دختر بچه ! مقتول 17 ساله بوده 12 سالگی ازدواج کرده
ناشناس۲۴۰۲۳۵۵۱۲:۰۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در حقوق بشر دنیایی بله کودک ولی از نظر خدا انسان بلوغ یافته
ناشناس۲۴۰۲۵۲۲۱۳:۲۴:۰۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
هنگام خروج از کشور بچه نیست ولی الان بهش میگی بچه!
ناشناس۲۴۰۲۷۱۶۱۴:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
یعنی نابودش کردی با همین که گفتی رفته خارج
ناشناس۲۴۰۲۳۹۲۱۲:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پس به نظر شما حقش بوده؟
عمران۲۴۰۲۳۹۷۱۲:۲۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آنچنان با اعتماد بنفس راجع به قضیه نظر دادید من گمان میکنم بازپرس پرونده باشید! شایعه پردازی نکنید.
ناشناس۲۴۰۲۷۱۰۱۴:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اخه چرا؟ شاید زندگی خوبی نداشته،نمیتونیم خودمون قضاوت کنیم
ناشناس۲۴۰۲۰۱۹۱۰:۰۶:۴۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چرا درباره جنایت قبل از آن که زن با وجود داشتن شوهر و بچه با مرد خارجی دوستی می گیرد و به ترکیه فرار می کند و در حالیکه هنوز شوهر دارد به عقد مرد دیگری در می آید و عکس هایش را برای شوهر و فامیل خود می فرستد! چرا این را کسی نمیبیند؟ و‌ چرا جنایت پیش از این یعنی شوهر دادن دختر ۱۲ ساله را کسی نمی بیند ودرباره آن چیزی نمی گوید؟
ناشناس۲۴۰۲۰۴۶۱۰:۱۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر تاوان خیانت قتل بود و زنان نیز چنین توانی را برای قتل می داشتند نسل مردان رو به انقراض می رفت!!! فرهنگ عمومی جامعه رو به زوال است و قوانین مجازات موجود نیز بیشتر مجرم پرور است. هرو باید اصلاح شود و از آنها مهمتر فقر بعنوان ریشه بیشتر جرائم باید ریشه کن شود. که صد بلید انتظار داشت البته با شرایط موجود اوضاع روز بروز رو به وخامت بیشتر برود.
ناشناس۲۴۰۲۸۹۹۱۶:۱۴:۵۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آن شاء الله از این به بعد نسلشون رو به انقراض میره تا بفهمن سر بریدن اولاً نشونه مردونگی نیست و دوما اینقدر هارت و پورت الکی نکنن
ناشناس۲۴۰۲۰۵۵۱۰:۱۶:۰۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
یکسری ار قوانین با توجه با شرایط موجود نیاز به بارنگری دارند. مهریه - دیه - ارث - طلاق - تمکین - اجرت المثل - نفقه
ناشناس۲۴۰۲۰۸۷۱۰:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آن روزی که زن ها را کار می دادین که در کنار مردان نامحرم کار کنند باید به این روزها فکر می کردین که حیا بین نامحرم ها از بین خواهد رفت و در جامعه رسوخ خواهد کرد و در آن غرق خواهید شد
ناشناس۲۴۰۲۲۳۳۱۱:۱۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
زنها از ظلمت قاجاری خارج شده اند بیدار شو
ناشناس۲۴۰۲۳۱۹۱۱:۴۸:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اتفاقا از زمانی از ظلمت خارج شدید فساد و جنایات هزار برابر شد به شماها نباید زیاد رو داد
ناشناس۲۴۰۲۳۵۴۱۲:۰۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اتفاقا بر عکس گفتی از این به بعد زن هم شوهرشخیانت کرد سرشرو میبره تا به هیچی ننازید
ناشناس۲۴۰۲۳۶۱۱۲:۰۷:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به شماها باید رو داد که با قمه و داس و بکشید و با سر بریده در خیابان بگردید !
ناشناس۲۴۰۲۴۴۹۱۲:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
الان کی فساد کرده ؟ اون که با دختر 12 ساله ازدواج کرده اون که بلایی به سرش آورده که فرار کنه و برای انتقام از کودکانه ترین روش استفاده کنه اون که سر بریده و در خیابان با افتخار قدم زده تمام اینها مرد هستند الان کی پر رو شده ؟
ناشناس۲۴۰۲۳۶۴۱۲:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قاجار!! هنوز نمی دانی هزاران سال هست
dayani۲۴۰۲۱۴۰۱۰:۴۵:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چگونه یک زن شوهر دار بدون اجازه شوهرش از ایران به ترکیه رفته است و چگونه همین زن با والدینش از ترکیه به ایران آمده اند؟ وقتی پدر و مادرهای هر دو طرف میدانستند که کار به اینجا میکشد، چرا دختر را از ترکیه به ایران آوردند و در دسترس مرد قرار دادند؟ آیا والدین نمیتوانستند بجای بردن دختر به کلانتری از کلانتری بخواهند که به خانه آنها بیاید؟ و چندین پرسش دیگر مانند همیشه بی جواب در این دیار پر از بزن و در رو .
ناشناس۲۴۰۲۱۶۴۱۰:۵۹:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تسلیت میگم به خودم وکشورم باید یه فکری به حال داعشی های خودمون بکنیم ول کنیم داعشی های خارجی را مملکت به حال خودش رها شده
ناشناس۲۴۰۲۱۶۸۱۱:۰۱:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به روانشناسی و اثر و چرایی کار آنانکه از این وا قعه،فاجعه و حادثه فیلم گرفتند و باشتراک گذاشتند هم باید توجه کرد .
ناشناس۲۴۰۲۲۱۵۱۱:۱۴:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما اول باید در مورد علت این حرکت حرف بزنید که چرا این شخص به این مرحله می رسد یعنی از آن زنش که مقصر اصلی هست بگیر تا بقیه چیزها
ناشناس۲۴۰۲۳۹۵۱۲:۱۹:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما مراقب باش زن خودت به اینجا نرسد. هر وقت خیانت مرد رو مجازات کردیداز تقصیراین زن! نوجوان هم حق داریدصحبت کنید
ناشناس۲۴۰۲۲۴۸۱۱:۲۴:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
یه چیز زده بود که سرشو برید
ناشناس۲۴۰۲۳۸۷۱۲:۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نه چیزی نزده مردم دیگه بریدن دست به کارهای میزنم که واقعا از انسان و آدم بعیده چه زن چه مرد .کانون خانواده تو کشور داره از هم پاشیده میشه . خونواده ها دل خوشی ندارن تفریح ندارن وقت با هم بودن ندارن یه زن و مرد شاید تو روز و شب یک ساعت همو ببینم خوب نتیجه میشه همینی که میبینیم هر روز هم بد تر میشه باید چکار کرد نمیدونیم
ناشناس۲۴۰۲۳۱۴۱۱:۴۶:۳۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اون زمانی که از مشروب و مواد مخدر و این حرفا دفاع میکنید باید بفهمید سقوط انسانیت چه موجود ترسناکی از یک انسان میسازه
ناشناس۲۴۰۲۳۳۳۱۱:۵۶:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آمار شوهرکشی از زن کشی بیشتره بابا چرت نگید انقدر
ناشناس۲۴۰۲۴۷۱۱۳:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کی گفت اون خوبه ؟ دو نفر که تا این حد از هم تنفر دارند باید جدا شوند نه اینکه یکدیگر را بکشند
ناشناس۲۴۰۲۴۳۷۱۲:۴۲:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر زن در ملت ما جای خوبی داشته باشد .حق تصمیم داشته باشد .این اتفاقها اصلا پیش نمی اید.بیشتر مردان این کشور زن مثل یه برده هست کار کند اشپزی بچه داری اخرش هم درمورد زندگی خودش حق تصمیم نداشته باشد.ودر سن کودکی شوهرش بدن.مطمعنن همچین جنایاتی پیشخواهدامد.اگر به زن بودن احترام بزارن وحق تصمیمو بدن چرا یه دختر ۱۲ساله باید ازدواج کند چرا باید در سن ۱۷سالگی یه بچه یادوبچه داشته باشد واخر کارش به فرار یاخودکشی یا قتل منجرب شود.خواهشن رسیدگی کنید تا دیگر ازاین اتفاقها پیش نیاید.
ناشناس۲۴۰۲۴۴۵۱۲:۴۸:۱۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به چه دلیل دختری ک هنوز چیزی نمیدونه چیزی بلد نیستن باید شوهرش داد. چرا مردا هر غلطی ک دلشون بخواد میکنن ولی دختری ک ۱۷سالشه و ما تو دهنمون داریم میگیم بچه. ینی عقلش کامل نشده هر کاریم ک‌ کنه
ناشناس۲۴۰۲۴۸۶۱۳:۰۷:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نظر من اینه که جرم خیانت قصاص نیست طلاقه ، طلاق؛ هیچ کس حق نداره جون یک نفر دیگه را بگیره در مورد مرگ کسی فقط خدا تصمیم گیرندست وبس
ناشناس۲۴۰۲۷۲۵۱۴:۵۳:۲۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خدا هم گفته زن خیانتکار جرمش مرگ هست
ناشناس۲۴۰۲۸۲۲۱۵:۴۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
پس جرم مرد خیانتکار چیست ؟
ناشناس۲۴۰۳۳۴۱۲۰:۲۴:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مرگ
ناشناس۲۴۰۲۶۰۲۱۴:۰۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نتیجه استفاده نادرست از اینستاگرام و شبکه هاب اجتماعی و سپردن عقل و احساس به سریال های سرتاسر خیانت و ... همین است. شوهر از صبح تا شب سر مغازه بوده ، فرزند را هم که جاری نگه می داشته ، خانم هم مشغول ارتباط اینستایی با مرد نامحرم.
ناشناس۲۴۰۳۹۰۷۰۹:۱۰:۲۴ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
آفرین گل گفتی بخدا این کانال مجازی برای مردم کشورهای جهان سوم جز بدبختی چیز دیگ‌های نداشته چون هنوز آگاهی نداریم این جریان مونا بسیار دردناک هست ولی قضاوت زود نکنید حرفای پدرش رو گوش بدید متوجه جریان میشید
سلام۲۴۰۲۶۴۱۱۴:۲۱:۱۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دنیا جای خیلی بدیه خیلی بد حرف های زیادی برای گفتن دارم اما حوصله گفتنش رو ندارم ههعی.
ناشناس۲۴۰۲۶۸۵۱۴:۳۸:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شوهر و فرزندش را ترک کرد و به ترکیه رفت و با وجود داشتن شوهر باز با مردی دیگر ازدواج کرد . چرا عکس هایش با مرد غریبه را می فرستد برای خانواده و شوهر؟
ناشناس۲۴۰۳۱۸۵۱۸:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چون کودک بود ۱۷ ساله واقعا کودک است
زهرا۲۴۰۲۶۸۷۱۴:۳۹:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر همون اول پدر دختر معصومی به اسم رومینا رو اعدام کرده بودن و مجازات میشد چنین کسایی جرات اینطور حماقتایی رو به خودشون نمیدادن به نظر باید زجر کششون کنن و اعدام بشن
ناشناس۲۴۰۲۷۲۶۱۴:۵۴:۲۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما اول برو دستورات شرع را بخوان هرچند وقتی والدین فرزندان را رها می کنند در جامعه....!
ناشناس۲۴۰۲۷۸۳۱۵:۲۵:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
یکبارم زنی سر شوهر را ببرد از خواب بیدار میشن یه فکری میکنن ،،
ناشناس۲۴۰۳۳۸۸۲۰:۵۱:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کاملا درسته
ناشناس۲۴۰۳۴۱۰۲۰:۵۹:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
تو همین خوزستان ۱۰ سال پیش زنی شوهرش که دبیرستان درس می داد رو شبانه سربرید ودرباغچه خانه چال کرد
مادر۲۴۰۲۸۱۷۱۵:۴۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
میترسم دخترم و پسرم رو تواین جامعه بزرگ کنم خدایا کمکم کن
ناشناس۲۴۰۲۹۱۵۱۶:۱۹:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مادر جان خواهشا همونقدر که به پسر قند عسلت محبت میکنی بهش یاد بده واقعا با خواهرش فرقی نداره و ارزش و احترامشون یکی هست. خانواده ها جای پسر دیو و جلاد تحویل میدن بس که لوسش میکنند
ناشناس۲۴۰۳۰۱۷۱۷:۰۶:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
زن غلط کرده بره آبرو خانوادش رو ببره
بینام۲۴۰۲۸۴۹۱۵:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
نمیخوام ازقاتل حمایت کنم ولی خداوکیل اونی که ازمقتول دفاع میکنه اگه جای شوهراین زن بود وکمی هم غیرت داشت چکار میکرد
ناشناس۲۴۰۳۰۳۴۱۷:۱۵:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
طلاق
ناشناس۲۴۰۳۳۵۵۲۰:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اگر زن محق نبوده به دادگاه شکایت میکرد. اون جنگله که هرکسی کاری میخواهد میکند.
ناشناس۲۴۰۳۳۸۴۲۰:۵۰:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مثل آدم زنشو طلاق بده نه وحشی بشه واونو به طرز فجیعی بکشه مگه قانون جنگله پس انسانیت کجاست
ناشناس۲۴۰۲۸۶۸۱۶:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این مفسد فی الارض هرچه سریعتر باید اعدام شود
ناشناس۲۴۰۲۸۸۱۱۶:۰۶:۴۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به نظرمن اگرزنی نخواست زندگی کنه راحت جدابشه تاحادثه ای رخ نده کسی ازدرون کسی خبرنداره که شایدنفرباحیوان صفتیه کامل سرطرفوجداکرده ومیاره توخیابون میچرخونه بایداعدام بشه لااقل بخاطرظالمانه بودن این جریان عملی کاملاداعش گونه و وقیح
ناشناس۲۴۰۲۸۸۹۱۶:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
من خودم زن هستم دارم مینویسم پسرخاله شوهرم زنش بهش خیانت کرده طلاقش داده داره مهر میده چون دادگاه ها اصلا خودشون رو وارد این قضیه نمیکنن مهر میده از دو تا بچه 17 و ده ساله هم مراقبت میکنه اجاره خونه میده حالاببینید این مرد بخواد دوباره ازدواج کنه با مخارج کمر شکن این روزها چطور میتونه زندگی کنه؟ و از این موارد زیاد هست بعد هم اینکه دوستان گفتن اگه شوهرش بد نیبود فرار نمیکرد ؟ در مورد اینجور مسائل هیچ چیز قطعی وجود نداره مسائل عشقی خیلی مواقع رفتارها با هیچ عقل سلیمی جور در نمیاد. به آدمها باید اموزش داد فقط در مورد وقوع قتل باید به شدت نکوهش کرد و محکوم کرد تا این رسم از بین بره
بهنام۲۴۰۲۹۲۰۱۶:۲۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چندین سال هست که اوضاع ایران از لحاظ روابط بین دختر و پسر آشفته شده به محض ازدواج با چندین نفر . مردم زیاد احساساتی نشین ما چه بدونیم چی شده. چرا قضاوت کنیم. قضاوت نکنیم بهتره. تا مورد قضاوت واقع نشیم
انسانیت۲۴۰۲۹۳۰۱۶:۲۵:۲۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
من پسر ۱۷ ساله دارم گیم بازی می کنه کارتون نگاه می کنه چه طوردختر این با این سن وسال زندگی تشگیل بده
ناشناس۲۴۰۳۰۳۹۱۷:۱۸:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
چرا نمی خواهید باور کنید که مردم هر قوم و طایفه و قبیله ای براساس شرایط اجتماعی خودشان زندگی میکنند و نه براساس شرایط اجتماعی حاکم بر سعادت آباد ، شهرک غرب ، شمیران ، لواسانات ، باستی هیلز و ..... !
چه ربطی داره۲۴۰۳۲۳۶۱۹:۰۷:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
منم با سی سال سن پی اس بازی میکنم آخه این چه استدلالیه شما دارین؟؟
ناشناس۲۴۰۳۶۲۴۰۰:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
پسرمن ۱۰سال داره میادکمکم تعمیرماشین پسرشماعقلی کوچکه بحث خوب کنید
رضایوسفی۲۴۰۲۹۳۴۱۶:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
اقاسجاد بایدبه تو مدال افتخاربدهند هیچ کشوری دیگر جرات حمله به ایران را ندارد واقعا دست داعش رااز پشت بستی دست مریزداصل جانی هستی
ناشناس۲۴۰۳۰۲۸۱۷:۱۰:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی بچه ی سه ساله ی این مقتول ۱۷ ساله بزرگ بشه بهش چی میگن ایا میگن پدرت سر مادرت رو برید؟به همین راحتی میشه گفت؟
کاوه۲۴۰۳۰۴۲۱۷:۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
این جنایت نتیجه تحریک احساسات یک فرد متعصب و مغرور توسط مرد سوری و اطرافیان بوده است . بیایید برای یکبار هم شده در روابطمان با دیگران حرمت قانون را نگه داریم و خودمان تصمیم نگیریم .
السا۲۴۰۳۰۶۵۱۷:۲۷:۳۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
از خیانت مردها هم بگید اگه این زن بیچاره یه بار به شوهرش خیانت کرده مردها صد بار به زنشون خیانت میکنن
ناشناس۲۴۰۳۱۰۱۱۷:۴۸:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
غیرت به این چیزا نیست؛ اون طرف باید انقد مرد باشه که همسرش حتی به کسی به جز همسرش فکر هم نکنه
ناشناس۲۴۰۳۱۱۴۱۷:۵۴:۵۴ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
با قاتلینش همین رفتار باید بشه سرشونو جدا کنید ودور شهر بچرخونید که دیگه جا پای خدا نگذارن
ناصر۲۴۰۳۵۲۳۲۲:۳۲:۱۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قانون عربستان رو میخواد
رز۲۴۰۳۵۹۹۲۳:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
حساب کنید اگر زنهای ایرانی بخوان به خاطر مسئله خیانت سر مرداشونو ببرن ایران میشه گورستانی از مردان بدون سر
ناشناس۲۴۰۳۶۱۰۲۳:۴۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
آدم باید هیچ آزاری به کسی نرساند آزار جسمی و روحی
ناشناس۲۴۰۳۶۱۴۲۳:۵۳:۰۲ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همه چیز تقصیر آمریکاست مرگ بر امریکا
آدم۲۴۰۳۶۲۹۰۰:۱۷:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
سلام جای قاضی بودم اعدامش نمیکردم
ناشناس۲۴۰۳۶۳۱۰۰:۲۲:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
من از قاتل حمایت نمکنم اون که رفته طلاقش میداد دوباره ازدواج میکرد با کشتنش هم خودشو هم خانواده شو بیچاره کرد
زهرا۲۴۰۳۶۴۵۰۰:۳۴:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خداکنه اعدام بشه قاتل روانی
ترامپ دیوانه۲۴۰۳۶۶۰۰۰:۵۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
زورت به یک زن بی دفاع میرسه اگر جرعت داشتی با یک مرد در می افتادی
توپ۲۴۰۳۶۶۵۰۰:۵۹:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
همیشه گفتن, مقصر اونی هست که مرده اگه اون یارو خارجیه رو دوست داشت چرا ابراز پشیمانی کرده و برگشته ایران.پس شوهرش هرچی بوده از اون بهتر بوده. خیانت کرده هم به شوهرش هم به بچه اش هم به آبروی پدرش. حقش بود
ناشناس۲۴۰۳۷۰۰۰۱:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
لطفا اینقدر شلوغش نکنید!!! زنه فاسد و کثیف بوده، و شوهرش اونو به خاطر همه ی خیانتهایش مجازات کرده
ناشنا۲۴۰۳۷۳۳۰۲:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
این قتل بایداعدام شدتاسرزن خودرودرخیابان وکوچه ودربین مردم نچرخاند
نا شناس۲۴۰۳۸۶۴۰۸:۲۹:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
اخه دختر ۱۲ ساله که خیلی بچه هست خوب صبر میکردن تا به سن قانونی برسه ایجوری ظلم هست در مقابل دختره خدا از شوهرش و برادر شوهرش نگذره ایشالا
ناشناس۲۴۰۴۰۱۸۱۰:۳۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
قاتل باید سریعا اعدام بشه
Sorena۲۴۰۳۸۷۰۰۸:۳۳:۰۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
حرفای مردم و اطرافیان و همسایه ها باعث بریده شدن سر منا حیدری شد نه چاقوی همسرش ، اندکی فکر کنید ...
علی۲۴۰۳۹۱۴۰۹:۱۶:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
واقعا این وقایع روبه دشمن وآمریکا نسبت داد اشتباه برادر این واقعیت جامعه ماست ازدواج وخیانت وبعد کشتن خدا ریشه مسببان روخشک کنه مملکت ما باید از نظر فرهنگی رشد کنه
مم۲۴۰۳۹۶۰۰۹:۵۵:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
امان از بی بندوباری امان از خیانت چوب خیانت خورده، متاسفانه جامعه مون زیادن هستن
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  2. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

  3. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  4. فضائلی: رهبری مخالف اصلاح قانون تابعیت‌های غیرقهری هستند

  5.   مهاجرت ۲۵درصد اساتید/ تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی اساتید  

  6. توضیحات اتابک درباره افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا  

  7. گرانی‌ها به کشور ضربه می‌زند مسئولان باید به داد مردم برسند

  8.  یارانه نقدی ۱۴۰۴ با افزایش ۳۵درصدی ارز ترجیحی زیاد می‌شود؟

  9. حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد /انتشار یک مطلب اشتباه و تکذیب آن از سوی عضو دفتر رهبری

  10. جنایت هولناک در پارک قیطریه/پیاده‌روی بامدادی رنگ خون گرفت!

  11. پزشکیان:حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست

  12. راه اندازی بوستان کودکان اتیسم در منطقه ۲/ پیگیری مناسب سازی بخشی از بوستانهای تهران برای معلولان  

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  7. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  8. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  9. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  10. بدهکاران، طلبکار شدند!

  11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  13. درد بیمار و ناز طبیبان !

  14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  15. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  16. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  17. یارانه‌ها واریز شد

  18. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  19. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

  20. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  21. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  22. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  23. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  24. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

  25. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

آخرین عناوین