۵ برابر کشورهای خاورمیانه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خریم!

  4021018058 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی را ۲.۱ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشورهای خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه یافتگی اتفاق خوبی است؛ چرا که خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

۵ برابر کشورهای خاورمیانه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خریم!

به گزارش ایسنا، موسی احمدزاده در نشست خبری اظهار کرد: اعضای انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران، همه واردکننده هستند و روزی بیش از ۲۳۰ شرکت کوچک و متوسط عضو این تشکل بودند، اما با ممنوع شدن واردات، این شرکت‌ها عضویت خود را تمدید نکرده و به سمت تولید رفتند. البته با ورود به بخش تولید متوجه بروکراسی پیچیده تولید در ایران شده و با مشکلات زیادی مواجه شدند. همین وضعیت باعث شد برای نخستین بار ایده تولید بدون کارخانه در ایران در دستور کار قرار گیرد تا شرکت‌ها در زمینه تولید، توزیع و صادرات وارد بازارهای منطقه و جهانی شوند.

وی با بیان اینکه قاچاق پس از ممنوعیت واردات، از ۱.۶ میلیارد دلار به ۲.۱ میلیارد دلار رسیده، تصریح کرد: بازار لوازم آرایش ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی، از ۷ میلیارد دلار عبور کرد و ارزش این بازار سالانه حدود ۳.۷۲ درصد رشد دارد.

به گفته ‌انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشورهای خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه یافتگی اتفاق خوبی است. چراکه خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

احمدزاده در ادامه با بیان اینکه ایران در بازار جهانی نسبت به رقبای منطقه‌ای سهم پررنگی در تولید محصولات آرایشی ندارد، گفت: با خلق برند مشترک، شرایط برای شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم می‌شود تا در ایونت‌های جهانی شرکت کنند و وارد بازارهای جهانی شوند.

وی افزود: البته ما همچنان بر امکان رقابت سالم بین تولید داخل و محصول خارجی تاکید داریم و معتقدیم ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی سیاست درستی نیست.

مرتضی دانایی - عضو ‌انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران - نیز در ادامه این نشست خواستار آزاد شدن واردات بالک به کشور شد تا تولیدکنندگان بتوانند برندهای دنیا را تحت لایسنس در کشور تولید کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات مواد اولیه در حال انجام است، تصریح کرد: اما واردات مواد اولیه به شکل بالک ممنوع است. در اصل بالک یعنی فرآیند تولید آماده‌سازی شده و محصول در کشور بسته‌بندی می‌شود و لازم نیست روی مواد کار شود. دلیل درخواست ما برای واردات بالک هم این است که تولیدکنندگان مطرح دنیا در مرحله اول قبول نمی‌کنند فرمول خود را به سایر شرکت‌ها ارائه کنند، اما ممکن است بعد از مدتی با اعتمادسازی این شرایط هم فراهم شود.

دانایی با بیان اینکه اگر هدف، تولید در سطح کیفیت جهانی باشد، 90 درصد مواد اولیه وارداتی خواهد بود، چراکه هنوز این صنعت در ایران ایجاد نشده، گفت: آزاد شدن واردات بالک در نهادهای مختلفی تصویب شده، اما در وزارت صمت متوقف شده است. به نظر می‌رسد علت این وضعیت هم برخی تولیدکنندگان داخلی هستند که ابتدا از ممنوعیت واردات خوشحال بودند، اما وقتی واردکنندگان وارد بخش تولید شدند و سهم بازار بیشتری گرفتند از این شرایط ناراضی هستند.

دیدگاه کاربران

K۳۳۴۹۶۳۶۲۰:۴۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
وقتی سو تغذیه بعلت تورم افزایش میابد، وقتی آلودگی هوا منجر به تخریب پوست می شود ،وقتی استرس بدلیل معیشت افزایش می یابد ،وقتی ازدواج بدلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال کاهش می یابد،و همه و همه در تخریب پوست موثر قطعا افزایش استفاده از وسایل آرایشی عجیب نمی باشد
ناشناس۳۳۴۹۷۷۷۰۰:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این هم از یک توجیهات که هرچیز بی مربوط گفتن ! آن وقت در عربستان نشان از چی هست؟!!!!
ناشناس۳۳۴۹۸۵۱۰۷:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
لوازم آرایشی منشاء اغلب امراض پوستی و جلدیه هرقدر استفاده از لوازم آرایشی بیشتر میشه ، به همون اندازه استرس و اضطراب و انواع بیماری‌های روحی و جسمی و اخلاقی افزایش پیدا میکنه وقتی محتوا نباشه ظاهرسازی و فریب و گمراهی عارض میشه
K۳۳۴۹۶۴۳۲۰:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کشور ما دچار به معضل استفاده بی‌رویه از لوازم آرایشی است. به این موضوع می‌توان از ابعاد مختلف روان‌شناختی و جامعه‌شناختی پرداخت.
ناشناس۳۳۴۹۸۷۹۰۸:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
دلیلش خیلی ساده است. در خارج دختران برای اینکه زیبایی خود را نشان دهند لباس های متنوعی می تونن بپوشن. اما در ایران چون لباس محدودیت دارد مجبور هستند آرایش کنن.
ناشناس۳۳۴۹۹۹۶۱۰:۳۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آرایش هم محدودیت دارد
ناشناس۳۳۵۰۰۰۴۱۰:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
جوانان دختر و پسر دوست دارند شاد و متنوع و زیبا باشند و این خاصیت جوانی است
ناشناس۳۳۴۹۶۴۸۲۱:۰۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
یکی از دلایل استفاده بیش از حد از لوازم آرایش در بین ایرانیان مشکل کاهش اعتماد بنفس است که دلیل تاریخی آن است؛ اعتماد به نفس ایرانیان در برهه‌های مختلف تاریخی توسط حکام زمان از میان رفته است. علاوه بر این باید بر تاثیر شکست بر کاهش اعتماد به نفس در افراد اشاره کرد. اعتماد به نفس را یک وضعیت روان‌شناختی می‌دانند که در اثر اتفاقات محیطی تعریف می‌شود. فردی که زندگی‌اش با پیروزی‌ها و اتفاقات خوب همراه باشد، نگرشی مثبت پیدا می‌کند و در نتیجه به خود نیز نگرشی مثبت خواهد داشت. حال فرد و یا اجتماعی را تصور کنید که شکست‌های زیادی را تجربه کرده باشد، چنین فردی حس منفی نسبت به خود پیدا خواهد کرد. جامعه ما همیشه درگیر استرس‌های زیادی بوده است. این جامعه حالا نیز مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی بارزی دارد که همگی نوعی شکست هستند. در نتیجه همه این شرایط و اتفاقات در طی سال‌ها منجر به کاهش اعتماد به نفس ایرانی‌ها شده‌اند در نتیجه افراد جامعه که اعتماد به نفسی شکست خورده دارند، تلاش می‌کنند تا آن را به نحوی جبران کنند و "لوازم آرایش" یکی از راه‌های آن است! هرچند که آرایش کردن نمی‌تواند شکست‌ها را جبران کند، اما فردی که اعتمادش به خود دچار تزلزل شده به اشتباه از آن مدد می‌جوید. این فرد تنها یک فرد نیست و بخش زیادی از جامعه را شامل می‌شود؛ افراد تلاش می‌کنند تا زمانی را صرفِ دور شدن از استرس‌هایشان کنند و برچیز دیگری متمرکز شوند. برای مثال دختری که با خانواده‌اش در تنش است، زنی که دچار شکست عاطفی شده و... سعی می‌کند تا با "عاملِ حواس‌پرتی" همچون آرایش کردن رنج و درد را کمتر متوجه شود. اما این عامل تنها به افراد در زمان کوتاهی کمک خواهد کرد و پس از آن مجددا افراد به همان استرس‌ها و مشکلات همیشگی‌اشان بازمی‌گردند.
ناشناس۳۳۴۹۹۸۰۱۰:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
پس دلیل استفاده افراطی مردم کره جنوبی ( زن و مرد ) از لوازم آرایشی ، چیست ؟
ناشناس۳۳۴۹۶۵۰۲۱:۰۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
درباره راه‌حل‌های موجود برای کاهش دادن به استفاده از لوازم آرایشی گفت: ما نباید در این شرایط با جوانانی که آرایش زیادی می‌کنند برخورد بدی داشته باشیم و آن‌ها را هدف دهیم. این معضل با برخوردهای تند حل نخواهد شد، بلکه آن را افزایش داده و به نسل جوان‌تر خواهد کشاند. بهترین راه‌حل شناسایی عوامل زمینه‌ساز استفاده از لوازم آرایشی است؛ عواملی همچون استرس. ما باید همواره به یاد داشته باشیم که جامعه مانند یک پازل است و اگر بیشتر تکه‌های آن به شکلی صحیح کنار هم چیده شده باشند، بخش باقی مانده نیز می‌تواند درست شود. بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که وقتی همه‌چیز، از مسائیل سیاسی تا اقتصادی و غیره معیوب و دچار مشکل است، رفتار جوانان جامعه رفتاری صحبح باشد.
ناشناس۳۳۴۹۶۵۳۲۱:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در كشورهاي آمريكايي دختران تا قبل از سنين قانوني، فقط پيرايش مي‌كنند و استفاده از لوازم آرايشي مخصوص زناني است كه در سنين بالا قرار دارند.
كاظم۳۳۴۹۸۲۱۰۵:۵۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
در کشورهای آمریکایی کجاست ؟
ناشناس۳۳۴۹۸۷۵۰۸:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
هر کاری که دختران آمریکایی می کنند رو باید الگو قرار بدیم؟
ناشناس۳۳۵۰۰۱۳۱۰:۴۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
شما کلا متوجه نیستی در امریکا و اروپا آرایش کمه ولی در مملکت ما ارایش زیاده قرار نیست کسی الگوی کسی باشه مشکل اینه که در مملکت ما آرایش زیاد و ضرر داره و برای جوانان خوب نیست
ناشناس۳۳۴۹۹۷۸۱۰:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این آمار مال نسل قدیم است .نسل های متولد بعد از دهه نود میلادی اصلا اینطور نیستند .از سنین پایین آرایش می کنند
ناشناس۳۳۴۹۶۵۴۲۱:۰۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
نشان از وضع خوب اقتصادی مردم و توجه آنها یه حفظ سلامتی پوست و مو است
ناشناس۳۳۴۹۶۵۵۲۱:۰۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در کشور ما مصرف بیشتر همسو با الگوی مدل ها و جریان رسانه های غربی است اما در کشور های غربی مردم غالبا بر خلاف جریان های رسانه ای خود عمل می کنند. در واقع وضعیت آرایش در ایران، اروپا و امریکا غالبا متفاوت و بعضا متناقض است اکثر کسانی که از خارج به ایران می آیند با مشاهده شرایط تعجب کرده و ابراز تاسف می کنند.
ناشناس۳۳۴۹۶۵۹۲۱:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در آمریکا وقتی در مکان های عمومی در طول هفته یا تعطیلات آخر آن حاضر می شوید آرایش آنچنانی به چشم نمی آید وضعیت مانند ایران نبوده و اکثرا بسیار بسیار کم است و کسانی که مانند ایران آرایش های غلیظ داشته باشند انگشت شمارندجوان تر ها در سن دبیرستان بیشتر به ناخن ها و موهای خود اهمیت می دهند و در قشر دانشگاهی هم آرایش ها خفیف و کم است ، حتی در رستوران رفتن های آخر هفته نیز آرایش چندانی ندارند.حتی در مهمانی های خاص هم همه اینگونه نیستند که آرایش آنچنانی داشته باشند، بر خلاف آرایش غلیظ که در ایران بسیار دیده می شود اینجا به ندرت به چشم می آید و می توان گفت آرایش با سطح اجتماعی افراد و خانواده ها رابطه دارد؛ بعضا در محله هایی که توان مالی پایین تری دارند مانند سیاه پوستان این موارد بیشتر دیده می شود.
ناشناس۳۳۴۹۸۷۶۰۸:۰۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
درباره پوشش دختران جوان آمریکا هم بگویید.
ناشناس۳۳۵۰۰۳۱۱۰:۵۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
هر کس مطابق طرز فکر خود انتخاب می کنه در آمریکا هم محجبه کامل هست و هم لباسهای آزاد تر بیشتر تیشرت و شلوار جین می پوشند و لباسهای سخت و ناراحت را در محیط کار و تحصیل انتخاب نمی کنند لباسهای مجلسی و شب فقط در جشن های رسمی انتخاب می شه و پارچه های نخی و خنک طرفدار داره در زمستان به دلیل گرانی سوخت مردم حتی در خانه - برعکس ما - لباسهای کاموایی و گرم می پوشند چرا که تمام اتاقها گرم نیست و گرمای خانه مناسب لباس تابستانی نیست
ناشناس۳۳۴۹۶۶۲۲۱:۱۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کسی که در غرب زیر 50 و 55 سال یعنی زیر سن سالمندی آرایش می کند، یا تبعه آن کشور نیست یا از رفتار هنجاری خوبی برخوردار نیست، خانم های اروپایی معتقد هستند، زیبایی زیباست، یعنی خود جوانی زیباست؛ ولی در کشور ما از بدترین الگوها بدون اینکه اصلاً بدانند مفهوم آن الگو چیست، استفاده می کنند، در حالی که در آنجا کسی از لوازم آرایش استفاده می کند که زیبایی طبیعی اش را از دست داده باشد، بعضی از چیزهایی که ما از کشورهای اروپایی استفاده می کنیم ماهیت خود را 30 تا 40 سال است که دیگر از دست داده است.
ناشناس۳۳۴۹۶۶۴۲۱:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
متاسفانه در کشور ما در آرایش میان دختری 18 ساله، 27 ساله و چهل ساله تفاوتی چندانی وجود ندارد حتی در آرایشی که در سطح خیابان، دانشگاه، محل کار و یا مهمانی هم انجام می شود تفاوتی در فرهنگ، میزان و نوع آرایش دیده نمی شود! همه اینها نشان از فرهنگ اشتباه در این زمینه دارد. آرایش هایی که به صورت روزمره و معمول در خیابان ها دیده می شود در کشورهای غربی مورد مذمت بوده و به کسانی که با این تیب در خیابان ها ظاهر می شوند به دید مثبتی نگریسته نمی شود. در واقع الگوی آرایش بسیاری از جوانان ما الگویی است که در خود غرب هم مورد پسند نیست.
ناشناس۳۳۴۹۸۷۸۰۸:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
قرار نیست یک فرهنگ رو گزینشی انتخاب کنیم. حالا که از سطح آرایش دختران غربی می گویید از پوشش هم بگویید.
ناشناس۳۳۴۹۶۶۶۲۱:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
آرایش و پیرایش جزئی از فرهنگ ملی ایرانیان است اما متاسفانه فرهنگ غلط و افراط در آن حتی بر خلاف الگوی حاکم در کشورهای غربی که آرایش را مختص سالمندان میدانند ، آسیب های روانی، جسمی، مالی و خانوادگی را به جامعه تحمیل می کند از افزایش فساد و طلاق در جامعه تا هزینه های گزاف و آسیب های جسمی که بر اثر استفاده از لوازم غیر استاندارد وارد می شود
ناشناس۳۳۴۹۶۶۸۲۱:۲۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
همواره دلایل مختلفی بعنوان علت گرایش به آرایش مورد اشاره قرار گرفته است از قبیل عدم اعتماد به نفس، بالارفتن سن ازدواج، شباهت به گروه همسالان، جلب توجه جنس مخالف به علل مختلف و نبود سرگرمی و تفریحات برای دختران؛ مواردی که باید از سنین پایین برای عدم به وجود آمدن آنها فرهنگ سازی و برنامه ریزی شود
ناشناس۳۳۴۹۶۷۰۲۱:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کشورهای اروپایی و غربی در حالیکه خود تولید کننده لوازم آرایشی اند، اما به دلیل آموزش درست در سنین پایین، کمتر از لوازم آرایش استفاده می کنند. استفاده بی‌رویه از لوازم آرایش در سنین پایین علاوه بر بیماری های پوستی که ناشی از تأثیر مواد شیمیایی بر پوست است،‌ از نظر اجتماعی نیز برای فرد تبعات منفی در بر خواهد داشت
ناشناس۳۳۴۹۶۷۵۲۱:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
تحقیقات معاونت سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به مساله ای دردناک اشاره دارد و آن این که هشتاد و شش درصد لوازم آرايشي و بهداشتي که با مارک هاي تقريبا معروف عرضه مي شود تقلبي است و به طور مستقيم سلامت مصرف کنندگان را تحت تاثير قرار مي دهد
ناشناس۳۳۴۹۶۷۷۲۱:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
به گفته کارشناسان 296 عارضه در کمین افرادی است که از مواد آرایشی تقلبی استفاده می کنند
ناشناس۳۳۴۹۶۷۹۲۱:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در کشورهای اروپایی عمدتا افراد در سنین بالا از مواد آرایش استفاده می‌کنند اما در ایران استفاده بی قید و شرط از لوازم آرایش در ایران به زیر ۱۵ سال رسیده و باید بحث فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به نوجوانان را از مدارس به طور جدی دنبال کنیم. ۸۵ درصد سُرب مصرفی در کشور از طریق استفاده از مواد آرایشی وارد بدن می‌شود، هر اندازه که ماندگار مواد آرایشی بر روی پوست بیشتر باشد خطر و ضرر آن نیز بیشتر است و در کلینیک‌ها با بیمارانی مواجه می‌شویم که به دلیل مصرف مواد آرایشی نامرغوب و غیراستاندارد دچار امراض پوستی خفیف تا عمقی شده‌اند.
ناشناس۳۳۴۹۶۸۴۲۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
مصرف لوازم آرایشی از جنبه پزشکی نیز قابل بحث است. بسیاری از مواد تشکیل‌دهنده لوازم آرایشی ممکن است عوارض پوستی داشته و سلامت انسان را به خطر اندازد. کارشناسان پزشکی معتقدند ترکیبات سرب و آرسنیک که داخل کرم‌های آرایشی، رژ لب و غیره باید به ترتیب زیرppm 2 و 10ppm باشد، در این صورت مصرف این مواد آرایشی هیچ عارضه‌ای به دنبال نخواهد داشت. اما از آنجا که حجم بیشتر لوازم مصرفی آرایشی موجود در بازار را کالاهای تقلبی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و معمولاً کیفیت پایینی نیز دارند، تشکیل می‌دهند و از طرفی، با توجه به اینکه بسیاری از افراد که سطح درآمد پایینی دارند به این نوع لوازم آرایشی روی می‌آورند، سلامت این فرآورده‌ها و اثرات مخرب آن بر سلامت پوست و مو نیز مورد سوال است که در این زمینه باید از اظهار نظر متخصصان پوست و مو بهره برد. خشکی و التهاب پوست و مخاط‌ها، التهاب چشم، نازک‌شدن پلک‌ها، حساسیت‌های گوارشی و تنفسی، اختلال در فعالیت‌های غددی و ضعف عمومی از جمله خطراتی است که در صورت استفاده بلند مدت از لوازم آرایشی در افراد عارض مي‌شود.
ناشناس۳۳۴۹۶۸۶۲۱:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کسی که خلاء عاطفی- احساسی دارد، فردی است که در دوران کودکی، نوجوانی و در جوانی که ازدواج کرده، از طرف خانواده خود یا همسرش، از زیبایی‌اش تعریف و تمجید نشده و همیشه سرکوفت شنیده است و چون سر دلش مانده که همسرش یا خانواده‌اش به او بگویند چه زیبا هستی، چون توجهی نمی‌کند همه را کنار می‌گذارد. این می‌شود همان خلاء احساسی که از دوران کودکی تا زمان ازدواجش و پس از آن همراه او بوده است. چنین خانمی حاضر است مردم هر تصوری در مورد او داشته باشند ولی به جایش از او تعریف و تمجید کنند.
ناشناس۳۳۴۹۶۸۷۲۱:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خانمی که همیشه در حال آرایش کردن است، وقتی آرایش ندارد درست مثل این است که چیزی گم کرده باشد و این قشنگ نیست؛ این یعنی اینکه از خویشتن خودمان جدا شده‌ایم. ماسک زده‌ایم و اگر ماسک و نقاب را از صورتمان برداریم، قبولمان ندارند
ناشناس۳۳۴۹۶۸۸۲۲:۰۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بر اساس برخی مشاهدات و پژوهش‌ها مهم‌ترین علت گرایش بعضی از خانم‌ها به آرایش بیش از حد، توهم خودزشت‌پنداری است. کسی که خود را زیبا بداند، نیازی به آرایش‌های مصنوعی ندارد. بنابراین بخشی از زنان و دختران تصور می‌کنند با آرایش زیاد معایب چهره‌شان پوشیده می‌شود. در حالیکه ۸۵ درصد لوازم آرایش موجود در بازار ایران، تقلبی است و کشور ما در مصرف لوازم آرایش، مقام هفتم دنیا و در آسیا مقام دوم را به خود اختصاص داده است. در بسیاری از کشورهای اروپایی، دختران و زنان جوان تا ۴۰ سالگی یا آرایش نمی‌کنند یا اگر به جهاتی قصد این‌کار را داشته باشند، بسیار ساده و کم‌رنگ این‌کار را انجام می‌دهند.
ناشناس۳۳۴۹۶۹۰۲۲:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
75 درصد از لوازم آرايشي موجود در كشور تقلبي بوده و كپي سازي مي‌شوند، اظهار كرد: حتي اگر لوازم آرايشي مصرفي اصل باشند و اگر هر زن به طور متوسط روزانه يك بار آرايش كند در طول يكسال 5/2 كيلوگرم مواد شيميايي از جمله اكسيد آهن، جيوه، سرب و ... را وارد بدن خود مي‌كند كه باعث بروز سرطان‌هاي زنانه، ريزش مو، مشكلات عصبي و پوستي و بيماريهاي نوپديد مي‌شود
ناشناس۳۳۴۹۷۲۰۲۳:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
هر وقت همه چیزمان مثل کشورهای خاور میانه بود مصرف لوازم آرایشی ما هم مثل آنها میشود
ناشناس۳۳۴۹۷۳۳۲۳:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بر عکس کشورهای اروپایی که دارن به سمت زندگی سالم و ورزش منظم و روزانه و غذای گیاهی و ارگانیک عدم مصرف الکل و سیگار می روند ما به سمت آرایش زیاد و فست فود و کمبود تحرک و مصرف الکل و سیگار می رویم ! حتی در ترکیه هم دختران جوان اغلب بدون آرایش و ساده هستند و ورزش و زندگی سالم بین جوانآن در حال رایج شدن است و زندگی واقعی در ترکیه با فیلم های ترکی تفاوت اساسی دارد من متوجه نمی شم کسانی که ادعا می کنن که تعداد زیادی از جوانان ما غربگرا هستند چطور این تناقض را توجیه می کنن ؟
ناشناس۳۳۴۹۷۴۴۲۳:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اگر در اینستاگرام بچرخی بیشتر پیج های آشپزی غذاهای سرخ شده همراه با پنیر پیتزا و چربی و سوسیس کالباس یا گوشت فراوان اموزش داده می شه یل تبلیغات رستورانها هم اغلب فست فود های ناسالم است ولی در اروپا سالاد بارها رونق دارند و برنامه های آشپزی به سمت گیاه خواری و سالم خواری و مصرف گوشت کمتر و سبزی و میوه بیشتر می رود ! این موضوع شاید ظاهرا به مصرف زیاد لوازم آرایش ربط نداشته باشه ولی در حقیقت انتخاب زندگی سالم و ساده و پر تحرک به جای کارهای نا سالم هم در تغذیه رایجه هم در لباس پوشیدن و هم در آرایش کردن مهم انتخاب زندگی سالمه و این به نرم های اجتماعی و شرایط روانی جامعه مربوطه
ناشناس۳۳۴۹۸۸۳۰۸:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
زنهای عرب هم زیر چادر عربی با حجاب کامل آرایش بسیار غلیظ دارند اصلا آرایش خلیجی معروفه در ایران هم تعداد زنانی که با چادر و حجاب کامل آرایش غلیظ و ناخن های کاشته بلند و عمل های زیبایی متعدد دارند کم نیست در ایران تعداد زنانی که حتی موهای سفید را رنگ نمی کنند و آرایش ندارند و سبک و ساده لباس می پوشند و ورزش می کنند زیاد نیست ولی در مناطق بالای شهر دیده می شود همه چیز به انتخاب افراد بستگی داره بدیهی است کسی که مداوم ورزش می کند آرایش غلیظ و کفش پاشنه بلند و لباسهای تنگ و ترش را انتخاب نمی کنند و سبک زندگی سالم دارند به نظر می رسه باید سبک زندگی سالم و ورزش را تبلیغ کرد و امکانات زندگی و تغذیه سالم فراهم کرد تا جامعه کم کم به آن سمت برود
ناشناس۳۳۴۹۹۶۸۱۰:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چاره ای جز ترمیم اوضاع خراب روحی و روانی مردم با بهبود شرایط اقتصادی و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی نیست .
ناشناس۳۳۴۹۹۷۳۱۰:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
افراط وتفريط در همه امور داريم
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  2. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  3. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  4. واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی/ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

  5. درخواست عجیب آلمان از حماس در پی ادعای شهادت السنوار  

  6. ادعای خبرساز سخنگوی ارتش اسراییل / یحیی السنوار به شهادت رسید؟

  7. پاسخ تهران به اظهارات صدراعظم آلمان 

  8. عکس / ماجرای تصویر تاریخی یحیی السنوار که حرص مقامات اسرائیل را در آورد

  9. چرا جوانان از ازدواج هراس دارند؟  

  10. سود حساب پس‌انداز چه حکمی دارد؟  

  11. دموکراسی به سبک آمریکایی!

  12. ده فرمان برای کاهش مصرف سوخت/ عزتی: رقم قاچاق سوخت تنها به این دو کشور ۱۵ میلیون لیتر است

  13. پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد

  14. بررسی ادعای رسانه‌های غربی درباره اقدام ضدایرانی احتمالی اسرائیل / پاسخ کوبنده تهران به خطای تل‌آویو

  15. غیبت «قاآنی» عملیات فریب‌ ایران بود/ معادله جنگی جدید در راه است  

  16. گمانه‌زنی‌ها درباره شهادت یحیی سنوار

  17.   طباطبایی جواب امیر قلعه‌نویی را داد/ به شعور مردم توهین نکنید!  

  18. افزایش عرضه اوراق از چه مسیری به ریزش شاخص بورس منجر می‌شود؟            

  19. نتانیاهو خبر «ترور السنوار» را تأیید کرد/ جنگ هنوز تمام نشده است  

  20. وقتی فلسطینی‌ را انسان نمی‌دانند!

  21. ارتش انگلیس در لبنان؛ پروژه ناتو برای آینده خاورمیانه چیست؟

  22. دعانویسی که مدعی طب سنتی هم بود، از دختران جوان کلاهبرداری می کرد  

  23. آمریکا با بمب‌افکن‌های بی ۲ یمن را بمباران کرد/ انصارالله: آمریکا بهای تجاوز خود را می‌پردازد  

  24. واکنش آمریکا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

  25. عراقچی: دوران «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها به سر رسیده است

پربحث‌های هفته

  1. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  2. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  3. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  4. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  5. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  6. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  7. سکانداری تورم

  8. شهرداری تهران شعر سعدی را وارونه نوشت

  9. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  10. خودروی خوب حق مردم است اما …

  11. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  12. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  13. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

  14. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  15. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  16. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  17. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  18. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

  19. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  20. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  21. پشت پرده کاهش حملات هوایی صهیونیست ها به بیروت چیست؟

  22. سردار قاآنی و گیجیِ سعید الصحاف های مجازی!

  23. دشمن دیرینه ایرانیان

  24. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

  25. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

آخرین عناوین