پارس‌ایر: درگیر تحریم داخلی هستیم/هزینه ۴.۶ میلیارد تومانی تعویض شیشه کابین خلبان

  4021025051 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمایی پارس در واکنش به پلمب دفترش در مهرآباد به دلیل گرانفروشی اعلام کرد: امروز درگیر تحریم داخلی هستیم و گمرگ قطعات هواپیما را ترخیص نمی‌کند.

پارس‌ایر: درگیر تحریم داخلی هستیم/هزینه ۴.۶ میلیارد تومانی تعویض شیشه کابین خلبان

به گزارش تسنیم،‌ روابط عمومی شرکت هواپیمایی پارس در واکنش پلمب دفتر این ایرلاین در فرودگاه مهرآباد توضیحاتی به شرح ذیل را جهت تنویر و آگاهی بخشی افکار عمومی منتشر کرد:
 
شرکت هواپیمایی پارس هم راستا با دیگر شرکتهای هواپیمایی، با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری دستوری حمل و نقل بار و مسافر هوایی و با هماهنگی کمیته اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی اقدام به اصلاح حداقلی نرخ فروش بلیت های خود در مسیرهای داخلی کرد. لیکن طی بازدید نمایندگان سازمان تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی از دفاتر فروش بلیت، بدون هیچگونه توجه به رای دیوان عدالت اداری و بدون اطلاع و تذکر و حکم قضایی قبلی در راستای فروش بلیت با نرخ عمومی کلیه ایرلاینها، دفتر فروش این شرکت پلمب شد.
 
پارس ایر در طول فعالیت خود با وجود تمامی فشارها و تحریم های ناعادلانه، به‌منظور حفظ و توسعه صنعت هوانوردی کشور تلاش می‌کند و علیرغم هزینه‌های بسیار گزاف ارزی شرکت‌های هواپیمایی از جمله تعمیر و نگهداری هواپیما، با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ایمنی، علاوه بر انجام پروازهای برنامه ای با افتخار میزبان هموطنان عزیز در مناطق کم‌برخوردار کشور از جمله ایرانشهر، آغاجاری، ماکو و..  بوده و پروازهای منظمی را جهت اتصال مناطق محروم کشور به مراکز استانی برقرار کرده است.

لذا با توجه  به افزایش نرخ ارز، هزینه های جاری ناشی از  تورم و نامتناسب بودن نرخ بلیت با هزینه ها، اقدام فوق را غیرکارشناسی و به نوعی خدشه وارد کردن به ایمنی پروازها می‌داند.  بر این اساس، نقش وزارت راه و شهرسازی در گشودن راه های لازم جهت تامین ایمنی هواپیماها نقشی کلیدی و اساسی است.

از سویی دیگر برخورد ناعادلانه با صنعتی که 4 دهه تحت تأثیر تحریم های ناجوانمردانه  است، صیانت از آن تنها با عرق ملی و تلاش و کوشش شبانه روزی تمامی کارکنان آن امکان پذیر شده است و ورود به مسائل اقتصادی آن با تعرفه های ناصواب، چیزی جز بی‌مهری، بی‌اعتنایی و عدم رسیدگی مسئولان به مشکلات و درخواست های شرکت های هواپیمایی نیست.

در زمان حاضر شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر تحریم های بین المللی، گرفتار تحریم‌های داخلی نیز هستند. کما اینکه در یک ماه اخیر، شرکت‌های هواپیمایی و این شرکت در حالی درگیر عدم ترخیص قطعات هواپیمای زمین‌گیر خود از گمرکات کشور بودند که این مهم یکی از علل زمین‌گیر ماندن هواپیماهاست و بلاشک رسیدگی به این امر یکی از وظایف مهم وزارت راه و شهرسازی است.

همچنین در همین محدوده زمانی، پارس ایر 3 فروند هواپیمای مسافری جهت افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی وارد کشور کرده است. طبیعتا حفظ و توسعه این صنعت امکان پذیر نیست مگر با پیگیری جهت رفع موانع و بروزرسانی قیمت بلیت هوایی. لذا انتظار دست اندرکاران شرکت های هوائی و این شرکت به‌عنوان خدمتگزار مردم ایران از مسئولان  دستگاه های نظارتی و خصوصا وزارت راه و شهرسازی، بررسی علت و علل کوچک شدن شبکه پروازی، کاهش تواتر پروازها، کمبود صندلی، زمینگیر شدن هواپیماها و نارضایتی مردم است.

مسلما کارشناسی و رسیدگی به موارد فوق، شرکت های هواپیمایی را در مسیر تخصصی و اقتصادی یاری خواهد کرد و قطعا موجب توسعه صنعت و رضایتمندی مردم عزیز کشورمان می شود.
 
در پایان به منظور آگاهی و استحضار هموطنان عزیز، بخش کوچکی از هزینه‌های جاری شرکت‌های هواپیمایی را به‌عنوان اطلاعات مهم و مالی ایرلاین به شرح ذیل منتشر می‌کنیم؛

نمونه اول: چنانچه فقط یک مورد از شیشه‌های کابین خلبان دچار شکستگی ناشی از تغییرات دما شود که هزینه آن شامل خسارت بیمه‌ای هم نخواهد بود، هزینه تامین آن به ارزش 115 هزار دلار (با نرخ ارز نیمایی 40 هزار تومانی) برابر با رقم هنگفت 4 میلیارد و 600 میلیون  تومان است که شرکت هواپیمایی پارس برای تامین هزینه ارزی فوق نیازمند حداقل فروش 3500 صندلی و به عبارتی انجام 75 سورتی پرواز با نرخ مصوب یک میلیون و 550 هزار تومان در مسیر تهران - شیراز با ضریب اشغال  90  درصد است که از مبلغ و درآمد مذکور مضافا مالیات و عوارض ها نیز کسر خواهد شد.
 
نمونه دوم: هزینه خرید 2 موتور در صورتی که با قیمت معقول و رفع معضلات تحریم ها وارد کشور شود برابر با 2.6میلیون دلار با امکان 4 هزار نشست و برخاست پرواز خواهد بود که هزینه هر مورد برخاست از زمین آن برابر با 650 دلار برای 2 موتور و به عبارتی 26 میلیون تومان در یک پرواز و اثر مستقیم آن در هر صندلی ساعت مبلغ 635 هزار تومان است.

نمونه سوم: هزینه خرید و تعویض لاستیک های هواپیما با ارزش 6500 دلار با طول عمر صرفا 20 روز پروازی است که هزینه ریالی آن در ماه معادل 390 میلیون تومان بوده و اهمیت بسیاری در حفظ ایمنی پروازها دارد.

نمونه چهارم: هزینه خرید و تعویض ترمز هواپیما هر 6 ماه معادل 200 هزار دلار است. این هزینه برای هر هواپیما در هر ماه معادل 33 هزار و 500 دلار است. هزینه ریالی تعویض ترمز برای هر هواپیما در هر ماه معادل 1 میلیارد و 340 میلیون تومان و به ازای هر صندلی ساعت، معادل 135 هزار تومان در روز محاسبه می شود.

و آخرین نمونه: هزینه اخذ خدمات هندلینگ زمینی هر پرواز برابر با 9 میلیون تومان است که اثر آن در هر بلیت حداقل 200 هزار تومان است.

به 5 نمونه مهم فوق هزینه های جاری نیروی انسانی، هزینه ارزی آموزش خلبانان در سیمولاتور، سوخت مصرفی موتور، روغن، امنیت پرواز، اجاره اماکن، قطعات مصرفی، هزینه استهلاک، شرکت فرودگاه ها، سوخت خودروها، کیترینگ، بیمه هواپیما، البسه کارکنان، حمل و نقل، فن آوری اطلاعات(نرم افزار و سخت افزار)، هزینه گمرک و ترخیص قطعات، تداوم صلاحیت پروازی، تهیه و بروز رسانی سرویس های داخل پروازی از جمله نشریات پروازی، بروز رسانی سیستم ناوبری، چک های متناوب فنی هواپیما، حقوق و دستمزد، بیمه و مالیات کارکنان، هزینه‌های بالا سری  و... نیز اضافه می شود.

در این شرایط، فروش بلیت هر صندلی کمتر از نرخ 2 میلیون تومان در شرایطی که تمام ارکان مرتبط، هزینه های خود را نقدا از ایرلاینها وصول می‌کند شرکتهای هواپیمایی را با شکست کامل مواجه خواهد ساخت و طبیعتا هیچگونه نقدینگی برای تامین قطعات باقی نمانده و در نتیجه، تامین به موقع قطعات با بهای تمام شده فوق مقدور نخواهد بود و این امر ایمنی پروازها را با مخاطره جدی مواجه می سازد. از طرفی فرآیند اجرایی مشارکت هر بخش خصوصی با زیان انباشته برای توسعه ناوگان خود دچار اختلال جدی خواهد شد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی پارس ضمن پوزش از تشویش ایجاد شده در اذهان عمومی، پیگیری و احقاق حقوق شرکت های هواپیمایی به‌عنوان خادم مردم شریف ایران در برابر تحریم‌های داخلی را از مسئولان امر درخواست کرده و انتظار دارد اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات عدیده همه شرکتهای هواپیمایی با قید فوریت تا حصول نتیجه و اطلاع رسانی عمومی انجام شود. ناگفته های بسیار باقی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۶۱۵۶۱۵:۲۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
جالبه که قیمت بلیط اتوبوس در مسیر مشابه هواپیما تقریبا یک سوم بلیط هواپیماست. این نشون میده که قیمت بلیط هواپیما چقدر غیر منطقیه
ناشناس۳۳۵۶۲۸۱۱۷:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مدیران ناشایست و رانتی و... خود می دانستند که هزینه ایرلاین داری و مسایل دیگر چگونه است، چرا مثل قارچ در این چند سال ایرلاین تاسیس کردن، لابد مزایابی داشته که با همه مخاطرات و هزینه چنین اقدامی کردن...ناگفته های بسیار دیگر
ناشناس۳۳۵۷۱۰۲۱۰:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
چون تحریم هستیم باید دمار از روزگار مردم به قیمتهای دلبخواهی بلیط ها درآوریم عجب !
ناشناس۳۳۵۷۱۲۳۱۰:۲۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
چند سال پیش تلویزیون با آب و تاب نشان داد که شیشه انواع هواپیما و هلی کوپتر توسط هسا ساخته می‌شود چی شد؟
ناشناس۳۳۵۷۱۳۵۱۰:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام. وقت بخیر من حساب کردم مثلا 3500 صندلی و 75 سورتی پرواز یعنی هر پرواز 47 صندلی ولی با اینکه قیمت بلیط سر به فلک کشیده و از دسترس ما خارج شده، هیچ موقع بلیط برای فردا و پس فردا پیدا نمیشه
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. وقتی افسار قیمت ها از دست دولت در می رود!

  2. گزافه‌گویی وزیر خارجه جولانی علیه ایران

  3. افشاگری صمصامی از پشت پرده گرانی ارز/چطور۱۰۰همت عاید دولت شد

  4. جانشین فرمانده کل سپاه: تا چند سال آینده حکومتی به نام اسرائیل وجود ندارد

  5. زن؛ از مسیحیت تحریف شده تا اسلام انقلابی

  6. فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضائیه به ۲۵ سال زندان محکوم شدند

  7. بازار مسکن؛ آرامش یا آتشِ زیر خاکستر؟!

  8. زنگ هشدار اتباع غیرمجاز/ فعالیت شاخه افغانستانی تروریست‌های تحریرالشام در نزدیکی مرزهای ایران

  9. واکنش‌ها به گامِ اول در رفع فلیترینگ

  10. دردسر این حرکات موزون برای دانش آموزان بابلی !

  11. اسحاق جهانگیری: همه اطلاعات اداره کشور را دارم/ آقای خاتمی اصرار می کرد که کاندیدا شوم/ به پزشکیان گفتم خودت باش و به حرف های دیگران گوش نده

  12. شلیک پدافند، عامل سقوط هواپیمای آذربایجانی بوده؟/ تصاویری که احتمال شلیک به هواپیما را تقویت می‌کند

  13. زمان ۱۴ ماهه برای مذاکرات رفع فیلترینگ کامل

  14. رتبه کشورهای جهان براساس بیشترین فیلترینگ

  15. روایت یک نماینده مجلس از نحوه حمله اسرائیل به ایران و خسارات آن/ ۱۰۰ جنگنده فرستادند و اکثر موشک‌ها خارج از مرز ایران منهدم شد/ ۱۸۳ موشک‌ ما از ۲۰۱ موشک به هدف خورد

  16. قطر: به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم

  17. رفع محدودیت دسترسی کاربران تلفن همراه به گوگل پلی و واتس اپ

  18. سیدحسن خمینی: دشمنان امید مردم را هدف قرار گرفته‌اند/در شرایط سخت، کار جمعی لازم است

  19. پزشکیان: صراط مستقیم حرکت در مسیر عدالت است

  20. موبایل قاپ در این صحنه عجیب گرفتار مردم شد | کتک خوردن سارق از مردم را ببینید

  21. میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ اعلام شد/ جزییات

پربحث‌های هفته

  1. وعده های الجولانی تو خالی بود؛ آتش‌ زدن نمادهای مذهبی در سوریه

  2. چرا مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی کند؟!

  3. آقایان، وقت کردید به مشکلات مردم هم فکر کنید!

  4. چرا به مردم نمی گوئیم! 

  5. چه کسی ماجرای قطعی برق را درست روایت می‌کند؟!

  6. عصبانیت شدید علم الهدی از عدم ابلاغ قانون عفاف و حجاب/دولت برای راضی کردن مردم در بحث ناترازی ها، بی حجابی را آزاد کرد!

  7. کالبدشکافی شایعه استعفای پزشکیان/ ماموریت چینی برای لاریجانی؟

  8. دفاع همتی از گران‌شدن دلار/ چراغ سبز آقای وزیر به تورم؟

  9. توهین جنجالی حمید رسایی به پزشکیان بعد از بغض کردن برای همسر مرحومش

  10. مخاطبان‌مان را فراری ندهیم !

  11. خداحافظی مردم با گوشت؟!

  12. توضیح فرزند پزشکیان درباره نقش خود در عزل و نصب‌ها

  13. وقتی افسار قیمت ها از دست دولت در می رود!

  14. استقبال از موضع اخیر قالیباف/ سهم‌خواهی‌ها صدای پسر رئیس‌جمهور را درآورد

  15. نشاطی که نباید از دانشگاه دریغ شود

  16. نکنید آقایان، نکنید!

  17. مردم دو درجه کمتر، دولت ۱۰ درجه!

  18. نامه کمیسیون امنیت ملی به دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم انتصاب ظریف

  19. امان از این یاغی!..

  20. همسایه جدید اموی - صهیونی اردوغان!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: تیم اقتصادی آقای پزشکیان حتی الفبای اقتصاد را هم بلد نیست/ مسئله حجاب برجسته می‌‎شود تا مردم سراغ مطالبات مهم نروند

  22.  کاسبان تسلیم و شلیک به اصلِ مذاکره در رسانه‌های اصلاح‌طلب

  23. توجه به زبان بدن در فضای بین المللی/ سقوط آزاد مهدی نصیری/ جهانگیری: اژه‌ای پای کار رفع حصر است

  24. یک ادعا درباره نقش زنگنه در ناترازی انرژی/ برسد به دست خانم سخنگوی دولت/ مذاکره می‌ کنیم اما با عزت

  25. اولین دیدار رسمی مقامات آمریکا با الجولانی

آخرین عناوین