بازی با کلمات

حسین علی زاده، گروه فرهنگی الف،   4030202040 ۱۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
بازی با کلمات

بیایید فرض کنیم پس از رفع کاستی های فرهنگی در امر حجاب و تقویت و تجدید نظر در معارف و بلاغت آن و زمینه سازی های دیگری که هر چند خارج از حوزه فرهنگ اند (مانند معیشت و اقتصاد) اما اثرگذاری مستقیمی روی مقوله اقناعی حجاب دارند ، می خواهیم با بی حجابی (در معنای عرفی آن، نه شرعی) در جامعه مبارزه کنیم و یک بعد این مبارزه هم ورود پلیس است؛ چه می کنیم؟

بدون اینکه تعریف و حدود این جرم را برای خودمان یا نیروی پلیس معلوم کرده باشیم و ماهیت و کمیت جمعیت آن را در نظرگرفته باشیم صرفا بر اساس تصور اجمالی خودمان از اینکه چه چیزی بی حجابی یا بدحجابی هست یا نه اقدام به مواجهه با جمعیت هدف می کنیم؟!

بدون مشخص شدن این تعریف و حدود برای خودمان و البته برای مردم، که بی حجاب از نظر عرفی کیست، بی توجه به حساسیت های اجتماعی و به خصوص دوقطبی که در این زمینه وجود دارد و از آن سوی آب ها هم بر آتش آن دمیده می شود به هر شکلی که ممکن است ولو خشونت بار و دور از همان حدود شرعی و عرفی، افراد بی حجاب را از خیابان ها جمع می کنیم؟!

 آیا نباید به افکار عمومی این اطمینان را داد که این برخوردها هم از لحاظ صورت و هم از لحاظ محتوا مطابق با همان باورها و عرف های آنان و برای حفاظت از آنان است؟! برای این اطمینان دادن آیا صرفا گفتن اینکه به ما اعتماد کنید کفایت می کند یا باید نوع برخورد پلیس در این زمینه ها مستند، دقیق  و قابل گزارش به افکارعمومی باشد؟! مثلا دوربین های روی لباس پلیس یا عکسبرداری و فیلمبرداری از موارد مورد ادعا نمی تواند در این زمینه کمک کند؟ 

یقینا اطلاع رسانی درست به مردم در زمینه برخورد پلیس در این جرم انگاری نقش مهمی در خنثی کردن تبلیغات مغرضانه در این زمینه خواهد داشت. 

باید به یاد داشت بدون اندیشیدن به این موارد و موارد دیگری که در امر جرم انگاری پوشش بانوان وجود دارد ، صرف بازی با کلمات و تغییر نام طرح های پلیس برای ورود به این میدان ( دیروز گشت ارشاد، امروز طرح نور) دردی را دوا نمی کند.

نباید با سهل انگاری، بی دقتی و عجله در این زمینه ها که به منزله نرم افزارهای لازم پلیس برای چنین امر مهمی است او را در عرصه عمل تنها گذاشت و به حال خود رها کرد. پیامدهای منفی این اهمال برای پلیس که حافظ نظم و امنیت است و جامعه که نیازمند این نظم است آشکارتر از آن است که نیاز به تاکید کردن داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۲۹۹۱۱۲:۰۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲
واقیعت این است که این مسئله برای مردم مهم نیست و اغلب مردم از این که انرژی و وقت پلیس به جای اینکه صرف مقابله با دزدی و جنایت و... شود صرف چنین مسائلی شود راضی نیستند...
ناشناس۳۴۶۳۰۲۸۱۲:۳۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲
درسته
ناشناس۳۴۶۳۲۱۱۱۵:۱۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲
مهم‌ترین چیز وجود قانون است با توجه به اینکه مسولان از چند سال گذشته تا حال ترک فعل در اجرا و نظارت بر قوانین عفاف و حجاب داشته اند لذا جهت جبران مافات قانون جامع جدید باید هرچه سریعتر تصویب شود تا قانون حاکم و فصل الخطاب باشد
farhad m۳۴۶۳۲۶۸۱۶:۳۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲
مگه جبران تورم در میزان حقوقها قانون نیست، آموزش و پرورش رایگان تا متوسطه قانون نیست! چرا بر اجرای کامل و سریع این قوانین تاکید و تظاهرات نمیکنین و فقط چسبیدین به قانون حجاب!!
ناشناس۳۴۶۳۳۹۴۲۰:۰۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲
خب اگر حقوق‌ها به اندازه تورم افزایش داشته باشد، تورم سال بعد بیشتر می‌شود و تعدیل نیرو هم بیشتر می‌شود و در نهایت خودمان ضرر می‌کنیم. لطفا بدون فکر و بررسی نظر ندهید و به ضرر خودمان کار نکنید
ناشناس۳۴۶۴۴۶۲۱۶:۰۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۳
دوست من..قانون برای بهتروراحتتر زندگی کردن نوشته میشه..درضمن باید اکثر مردم هم قبولش داشته باشند
مهرو۳۴۶۴۴۶۹۱۶:۰۴:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۳
اره وجود قانونی که اکثریت ملت قبولش ندارن و فقط باعث تفرقه بین مردم و دوقطبی سازی جامعه شده؟
علی۳۴۶۴۵۹۰۱۷:۴۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۳
آیا قانون فقط برای عفاف و حجاب است ،کدام قانون رعایت میشه وکدام مشکل حل شده که چسبیدن به حجاب، حجاب سلیقه ای هستش هر کسی رو هم تو قبر خودش میزارن ولی جریان چیز دیگریست مردم اهمیتی برای دولت ندارند چطور حجاب اینقدر مهم شده وقتی فقر و بیکاری و مسکن و معیشت و فساد وجود دارد و روز به روز داره وضع بدتر میشه مسئولان ما خیلی مردن و خیلی به فکر مردم هستن مشکلات بزرگتر و با این جدیت و به قول خودشون با اقتدار حل کنند .
ناشناس۳۴۶۴۷۱۹۱۹:۴۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۳
شما قانون اساسی رو اجرا کن بعد برو سراغ قوانين فرعي!
هادی۳۴۶۵۴۰۵۱۱:۴۸:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۴
قانون اساسی پیاده کردن قوانین اسلامه. یکی از اونها که از قضا بسیار هم نمود بیرونی داره و علنی هست همین حجابه. اجرای قوانین حجاب خواسته بنده و بسیاری دیگر از مردمه. هر چیز سر جای خودش باید رسیدگی بشه.
ناشناس۳۴۶۳۰۳۲۱۲:۳۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲
دوقطبی سازی بعدی چی هست؟ مانند مدینه فاصله که از دزدی هم عبور کردن و ملت کاری با آنها ندارند و به راحتی دزدی می کنند؟!!!
ناشناس۳۴۶۳۲۳۳۱۵:۴۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲
مفید و مختصر با شبیخون فرهنگی که بسیار خطرناک‌تر از جنگ است روبرو هستیم بر این اساس باید نیروی مردمی بسیج به میدان بیاید و نسبت به قلع و قمع نمودن مروجین مزدور فساد اقدام کند والسلام عزت زیاد
ناشناس۳۴۶۳۰۸۳۱۳:۱۶:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲
شما از قول خودت حرف بزن
ناشناس۳۴۶۳۳۲۶۱۸:۰۲:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۲
نیروی انتظامی و دیگر ضابطان که به ناقضین قوانین عفاف و حجاب تذکر شفاهی می دهند لازم است کد ملی و یا اثر انگشت آنان را نبز اخذ کنند تا اگر تعداد تذکرات زیاد و چندین مورد شد برای شخص پیام‌ اخطار لازم فرستاده شود و الا این تذکرها بازیچه ای بیش نیست
ناشناس۳۴۶۴۳۲۳۱۴:۰۳:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۳
در هیچ کجای کشورهای مسلمان به اين روش با حجاب وبی حجاب بی برخورد نمی‌کنند .
ناشناس۳۴۶۳۱۰۹۱۳:۳۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲
تیغ دزد و قمه کش رو زن بیحجاب تیز میکنه چون بهش میگه من علنا فرهنگ و قانون و دین رو میذارم زیر پا چون زورم میرسه، تو هم دزدی کن چون زورت میرسه.
ناشناس۳۴۶۳۲۸۷۱۷:۰۱:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲
حالته خوبه!!!!
یه دختر۳۴۶۴۱۹۹۱۲:۴۷:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۳
کسی که تابع قانون شرع نیست خودش خلاف کاره بهانه دزدی نکنید .
علیدوست۳۴۶۴۲۷۸۱۳:۴۲:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۳
کاملا درسته، البته ناهنجاری‌های بیشماری در سایه ی بی حجابی و ولنگاری وجود داره که متأسفانه برای بعضیا اصلا قابل درک نیست و بسیار ساده انگاری میکنند
ناشناس۳۴۶۵۱۸۶۰۸:۱۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۴
تیغ دزدی و قمه کشی رو اقتصاد خراب و سفره خالی تیز میکنه اگر قانون برای همه یکی هست پس کوچیک و بزرگ نباید داشته باشه
ناشناس۳۴۶۳۱۱۰۱۳:۳۹:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
واقعیت اینه که مردم میبنند شعارهایی که مسئولان برای گسترش عدالت و برابری و ریشه کنی فقر و پیشرفت داده بود بر زمین مانده و توجهی به وظایف و شعارهای خود ندارد اما در مورد حجاب چون این مردم هستند که باید رعایت کنند حاکمیت با شدت بدنبال اجرای آن است.
بهروز۳۴۶۴۶۱۱۱۸:۰۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳
حجاب حکم خداست سرپیچی ازآن سرپیچی ازخداست باید بابی حجابی به شدت برخورد بشه برای چهره کشوری که هزاران شهید وجانباز داده عیب بزرگی است.
ناشناس۳۴۶۶۱۰۸۲۲:۰۲:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
حجاب توصیه قرآن است و هیچ مجازاتی در قرآن برای بی حجابی وجود ندارد.
ناشناس۳۴۶۳۱۱۳۱۳:۴۲:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲
آیا برخوردهای فعلی بر اساس نظر مردم است؟
بهروز۳۴۶۴۶۱۸۱۸:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۳
نظر مردم اهمیت نداره درجایی که خدا به شفاف دربحث رعایت حجاب تذکر داده خدا پیامبران را برای اصلاح جامعه فرستاد نه رضایت افراد کافر راه نجات انسان اجرای احکام الهی است
هادی۳۴۶۵۴۰۸۱۱:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۴
مردم نظام جمهوری اسلامی رو انتخاب کردند که بر اساس احکام خدا کشور اداره بشه. حجاب هم حکم خداست پس در جمهوری اسلامی باید تمام قوانین در راستای حفظ حیا و عفت و حجاب باشه. کسی نگه مگه همه چی درست شده فقط حجاب مونده... تو همه زمینه ها باید تلاش بشه از جمله حجاب. از قضا حجاب چون نمود بیرونی داره بسیار مهمه
ناشناس۳۴۷۰۱۲۵۰۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۹
آیا نظام جمهوری اسلامی فقط در مورد حجاب بایدحکم خدا را اجرا کند. ولی درمورد دزدی آشکار و فسادهای بیشمار دیگر نباید حکم خدا اجرا شود وباید به راحتی از کنارشان بگذرد.
ناشناس۳۴۶۳۴۰۹۲۰:۲۱:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۲
یکی از چیزهایی که باعث جرم و جنایت می شود همین بحث بی حجابی
رضا۳۴۶۴۴۸۸۱۶:۲۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۳
سویس و دانمارک و هلند وچند کشور دیگر جزو سالم ترین کشور ها از ابعاد گوناگون از جمله جرم و جنایت هستند.
ناشناس۳۴۶۴۳۲۱۱۴:۰۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۳
برای شما این جرم در حد دزدی و جنایت نیست در صورتی که در حدیثی از پیامبر بی حیایی و نداشتن عفت سر منشا گناهان کبیره بزرگی است ،و البته کوچک شمردن یک گناه خودش گناه کبیره است،،حمایت غرب از این جرم آشکار و کوچک شمردن آن ،وسیله ایست برای از همپاشیدگی اجتماعی و به طبع ان سواری مجدد بعد از بیرون کردن عامل انها در سال ۵۷
روشنگر۳۴۶۴۳۶۷۱۴:۳۹:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۳
اره خب برای کسانی که در فرهنگ غرب غرق شدن ودیگه نمیدونن کی هستن وبودن خیلی چیزا مهم نیست .درست مثل سگ اوردنشون تو خونه که غرببها به جهت اطلاعات علنی بالا دادن این عادت غلط را کم گم ترک میکنن درحالیکه برخی ایراتیها به تقلید ازاونها وبرای تجدد نمایی به سرعت وشدت از اونها پیروی میکنن
رضابلالی۳۴۶۴۸۲۰۲۱:۳۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳
درود برشما
ناشناس۳۴۶۵۰۳۲۰۰:۵۳:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۴
اتفاقا از پلیس می خواهیم که آدم های بی حجاب رو از کف خیابون جمع کنه!! به جای که حواسمون به درآمد و علم جمع بشه، پرت این مسائل شده!
سیدحسین۔۳۴۶۵۸۷۶۱۸:۰۱:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
افکارخودتو جای مردم جانزن۔۔هرچیزی سرجای خودش
داود۳۴۶۶۳۶۵۰۵:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۵
شما از طرف خودت صحبت کن مردم را مبنا قرار نده همانطور که پلیس به دنبال دزدان و سوداگران و مواد مخدر شهید میدهد یعنی در تمام امور حضور دارد . اون وحشیهایی که به پلیس حمله میکنند باید به دست قانون سپرده شوند و به اشد مجازات محکوم شوند . اگر اقتدار پلیس از بین برود هیچ قانونی تضمین اجرایی ندارد.
ناشناس۳۴۶۳۰۱۵۱۲:۲۷:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲
سانسور نفرمایید که فرار کردن از واقعیات هست با دنبال رو غرب که کردید در عوض کردن تفکر زنان و بدپوششی را هم جلوی آن را نگیرید در سال های آتی با بیماری های جنسی فزاینده روبرو خواهید شد
نوری۳۴۶۵۰۰۶۰۰:۱۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۴
آفرین درست گفتی غیرازاین هم نیست.،،
ناشناس۳۴۶۳۰۱۸۱۲:۲۹:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲
پروژه حیا زدایی دشمن به همراه دنبال رو داخلی آنان و برخی ساده لوحان در پازل آن قرار گرفتند وقتی قانون حجاب اجرا نشود دشمن را بیشتر جری تر می کند برای انگونه کارها!!
ناشناس۳۴۶۳۱۳۸۱۳:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲
بعضی ها واقعا نداشتن نیم متر روسری رو مساوی با بی حیایی ،بی عفتی ،ضدیت با خدا،فساد ،بی بندوباری و… میدونند؟
ناشناس۳۴۶۳۱۶۰۱۴:۲۶:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲
کسی که از عمد حجاب درست ندارد قطعا بی حیا هست اما به معنی قطعی بودن بی عفتی یا علیه خدا بودن نیست، اما قطعا مروج فساد خواهد بود حتی ندانسته
ناشناس۳۴۶۳۳۲۱۱۷:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲
چرا روسری عفاف می اورد؟
ناشناس۳۴۶۳۶۱۷۲۳:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲
مگر عفاف به معنی پاکدامن نیست؟
ناشناس۳۴۶۳۳۸۵۱۹:۴۸:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲
من با شما موافق نیستم
یه دختر۳۴۶۴۲۲۴۱۳:۰۴:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۳
درد بعضیها با نیم متر روسری که یک سوم اندازشم سر زناشون نیست که بود دردی نبود کارشون به شلوارک و نیم تنه و دامن تا زانو بی جوراب ساپورت کشیده امثال شما بایدم صداتون دربیاید به سال و خورده ای با کار فرهنگی زبان خوش باهاشون حرف زدن کار دویست سال غرب تو این مدت تمام کردین حالا هم که تذکر فقط لسانی با کت و شلوار کوتاه راه میرین چقدر هم مردها مانع میشن که زنها روسریش سر کنه ولی مامورها فقط یه روسری تونو تذکر میدن که آنقدر برخی قانون شکن هستند که ده قدم اون ورتر می‌اندازند یا میرن تو کوچه پس کوچه ها خیابان های مامور نیست.
ناشناس۳۴۶۴۳۹۹۱۵:۰۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۳
نه شما ‌ونه هیچ کس دیگه ای نتونسته سندی نشون بده که پیامبر ‌ و ائمه توی کوچه و خیابون به لباس مردم کاری داشتند. شما که از غربگرایی صحبت میکنید ،مگر در شرق که چین و روسیه و بقیه هستند یا کشورهای مسلمان حجاب اجباری وجود داره؟؟؟
ناشناس۳۴۶۶۳۷۰۰۵:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۵
خود شل حجابا هم صداشون دراومده بود از رها شدن جامعه و بی حیایی الحمدالله مردم جوگیر و گول خورده با یه تذکر براحتی قبول میکنند معاندان هستند که قانون شکنی میکنند که ان شالله به همت مردم و پلیس جمع میشن از سطح جامعه
سامان۳۴۶۳۰۱۹۱۲:۲۹:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲
آیا نیروی انتظامی سرخود گشت ارشاد را راه انداخته یا دستور از بالا آمده؟ مگر یک نیروی نظامی می تواند بدون دستور مافوق و برخلاف قانون کاری را شروع کند؟
بهروز۳۴۶۴۶۲۵۱۸:۱۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳
نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی می تواند طبق قانون می تواند باجرم مشهود ازجمله بی حجابی برخوردکندونیازی به دستور نداره مشکل بیشتر ما کم اطلاعی ازقانون است
ناشناس۳۴۶۶۰۶۱۲۱:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۴
دوست عزیز.بدحجاب باکسی که روسری نداره فرق میکنه.چه بساکشورهایی مثل ژاپن کانادا نروژکه به حساب ماحجاب ندارن.جزپیشرفته ترین هاهستن.پلیس وظیفه نطم وامنیت داخلی جامعه رادارد.ماتابع قانون هستیم.ولی این امرهنوزقانون نشده.وبه پلیس مربوط نمی شه
ناشناس۳۴۶۶۰۵۰۲۰:۵۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۴
بنده هم بابی حجابی مخالفم.بدحجاب یابی حجاب باکسی که روسری یاشال نداره فرق میکنه.وبایدباافرادبدحجاب برخوردکرد.امااین مسئله هنوزقانون نشده ودرحیطه وظیفه پلیس نیست.
ناشناس۳۴۶۳۰۲۳۱۲:۳۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
اجرای چنین طرح هایی به جز خسران و نقصان اعتماد اجتماعی چیزی برای حاکمیت به ارمغان نخواهد آورد. مظاهر دین خدا را بازور نمی‌توان و نباید گسترش داد‌. اگر غیراز این بود "الله الواحد القهار" چنین می کرد. مردم را فقط بامحبت و اثبات کارآمدی احکام خداوند ر سعادت دنیوی و اخروی می‌توان جلب کرد. ...
ناشناس۳۴۶۳۱۲۱۱۳:۴۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲
اجرای قانون حال بر گرفته از احکام خدا است کاری به اعتقادات شما ندارد که چی هست
علی۳۴۶۴۲۷۰۱۳:۳۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۳
دزدی وربا چی جزو احکام خدا هست یا نه
بهروز۳۴۶۴۶۳۳۱۸:۲۴:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳
دزدی درهرجامعه ای جرم است مختص ایران هم نیست هرکشوری بری دزدی بکنی پلیس برخورد میکنه احکام الهی رابا قوانین جامعه قاطی نکنیم مرسی
ناشناس۳۴۶۴۶۷۳۱۹:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳
در حال اجرا هست
بهروز۳۴۶۴۶۲۸۱۸:۱۹:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۳
نظر شما درست ولی درجایی که طرف به قانون شرع وعرف جامعه اهمیت نمیده باید گونه دیگر برخورد کردتاجامعه اصلاح بشه مگر دل بخواهیه
مهرداد۳۴۶۳۰۲۶۱۲:۳۲:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
فکر میکنید که کسی از ترس مامور به زور حجاب سرش کرده پیش خودش اعتقادش به حجاب بیشتر شده یا کمتر شده؟ چرا بین این همه کشور مسلمان فقط ایران هست که انقدر حجاب براش تبدیل به مسئله بزرگی شده است؟؟؟آیا کشور مسائل مهمتری در خصوص رفاه و اقتصاد و سیاست و امنیت نداره که حجاب براش تبدیل به مسئله اول شده؟
ناشناس۳۴۶۶۳۷۵۰۶:۰۰:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۵
پلیس کارش هدایت نیست وظیفه ش جلوگیری از هنجار شکنی است یکسال و نیم جامعه رها بود شورش رو در آوردند کار فرهنگی جای خودش که متاسفانه کم کاری کردند و اونا هم باید به میدان بیان و مردم رو اقناع کنند گرچه هیچ کس رو به زور نمیخوان هدایت کنند ولی وظیفه حکومت اسلامیه که احکام دین رو جاری کنه
ناشناس۳۴۶۳۰۳۹۱۲:۴۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب امری فرهنگی ست و با کار فرهنگی قابل پذیرش میشود .
ناشناس۳۴۶۳۲۵۰۱۶:۰۵:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب امری مذهبی است نه فرهنگی
ناشناس۳۴۶۳۳۹۲۲۰:۰۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲
هم مذهبی هست و هم فرهنگی و همدیگر را تایید می کنند
ناشناس۳۴۶۳۸۸۲۰۹:۱۷:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۳
در هیچ جای قران و سیره پیامبر حجاب اجباری نشده و برای بی حجابی مجازات تعیین نشده
ناشناس۳۴۶۳۰۵۲۱۲:۵۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲
متاسفم
ناشناس۳۴۶۳۰۵۳۱۲:۵۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲
عدالت و امر به معروف واقعی مبارزه پلیس با اختلاس گران و زمین خواران باید باشد نه ایجاد رعب و وحشت برای چند جوان و نوجوان که هیچکدام خلاف اصول دین رفتار نمی کنند
بهروز۳۴۶۴۶۰۶۱۷:۵۹:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۳
باهرفسادی چه اختلاس چه بدحجابی باید به شدت تمام برخورد کرد تاریشه فساد کنده بشه دهه شصت چرافسادبه اندازه امروز نبود چون قاطعیت بود
گندم۳۴۶۳۰۵۸۱۳:۰۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲
یا نباید به افکار عمومی این اطمینان را داد که این برخوردها هم از لحاظ صورت و هم از لحاظ محتوا مطابق با همان باورها و عرف های آنان و برای حفاظت از آنان است؟...خیلی نویسنده با کلمات بازی کرده و باید بدونه وظیفه ی پلیس کار اقتاعی نیست کارسلبیه و کار اقتاعی به عهده ی امثال الف هست
ناشناس۳۴۶۳۰۶۲۱۳:۰۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲
وضع قانون و مشخص کردن مجازات باید ریشه عرفی داشته باشد که الان این نوع پوششها عرف شده است و برای همین هم مردم عکس العمل نشان می دهند. در سال 57 بی حجابی و یا کم حجابی عرف نبود و بنابر این براحتی جمع شد.
ناشناس۳۴۶۳۳۹۳۲۰:۰۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲
بر اساس قانون اساسی وضع قانون باید بر اساس احکام اسلامی باشد
ناشناس۳۴۶۴۲۲۹۱۳:۱۰:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳
در احکام اسلامی اجبار به حجاب نیست....
ناشناس۳۴۶۳۰۷۷۱۳:۱۳:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲
خودتان هم به درستی اشاره کردید که خواستار مبارزه با بی حجابی در معنای عرفی و نه در معنای شرعی هستید ( چه بسا که اگر خواهان مبارزه با بی حجابی در معنای شرعی بودید باید تمام زنانی که حتی یک تار مویشان نمایان است را دستگیر می‌کردید) اما انگار معنای عرف را به درستی متوجه نشده‌اید عرف یعنی هنجاری که خود مردم برای ارزش هایشان تعیین میکنند ، عرف ها در زمینه حجاب تغییر کرده وقتی دختری بدون ترس از حرف های پشت سرش بی حجاب به خیابان می‌آید یا دیگر مردم به یک زن بی‌حجاب خیره نمی‌شوند و زیر لب باهم درباره پوشش او صحبت نمی‌کنند یعنی هنجار ها درباره حجاب تغییر کرده و این ذهنیت مردم را نمیتوانید تغییر دهید .
ناشناس۳۴۶۳۰۸۶۱۳:۱۶:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲
اصرار بر تکرار روش های قبلی و توسل به خشونت در این امر فرهنگی اعتقادی جز خسارت مطلق هیچ ثمری ندارد.
ناشناس۳۴۶۳۱۰۵۱۳:۳۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲
جلوی دوقطبی سازان قانون را بگیرید که دارند به شکل افراطی نفرت پراکنی می کنند و نهاد پلیس را می زنند
محمد۳۴۶۳۱۱۷۱۳:۴۵:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲
اول تکلیف حجاب را مشخص کنیم ، اسلام خطاب به مومنین دستور داده که به جز دست و پا تا مچ و گردی صورت پوشیده باشد والسلام . اینکه چادر بپوشند یا مانتو یا کت و شلوار یا هر لباس دیگری ، حتی به شارع هم ربطی ندارد چه برسد به مسئولان . اشتباه اصلی از جایی شروع شد که برخلاف سنت و تاریخ کشورمان که همه زنها در تمام مناطق کشور ، لباس رنگی ، شاد و راحت و در عین حال پوشیده ای داشتند، دستور دادند که همه چادر و مانتو ، مانتو هم فقط مشکی ، سرمه ای ، قهوه ای . روزگاری بود که به جوراب سفید هم گیر می دادند ، همین سخت گیری هایی غیر عقلانی کار را به اینجا رسانده است . اول تعریف خود را از حجاب ، مشخص کنید و بعد برای مردم تعیین تکلیف کنید.
ناشناس۳۴۶۳۱۵۷۱۴:۲۲:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲
در تمامی ادیان الهی حجاب اجباری هست پوشش تنگ و زننده هم مصداق بی حجابی هست
محمد۳۴۶۳۳۴۰۱۸:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب یعنی تعیین خط قرمز های پوشش مردان و زنان . اما آنچه در عمل اتفاق افتاده ، تعیین تکلیف برای مردم آنهم بدون کسب رضایت آنها .
ناشناس۳۴۶۴۲۷۵۱۳:۳۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳
لباس رنگی چه ایرادی داره ؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۶۴۷۰۴۱۹:۳۰:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳
از لحاظ شرعی، اگر کسی نخواست مومن باشد هیچ الزامی به حجاب برای وی وجود ندارد.
ناشناس۳۴۶۳۱۱۹۱۳:۴۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
کشور بدون نیروی انتظامی وارد هرج و مرج می شود و نباید توان این نیروی ارزشمند و مفید را مصروف اموری مانند حجاب کرد.
محمدی۳۴۶۳۱۲۲۱۳:۵۰:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲
پوشش مسئله شخصی است از تجربه دیگر کشورهای مسلمان درس بگیرید
ناشناس۳۴۶۳۱۵۴۱۴:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
کشور مسلمان لابد اردن و عربستان وهابی رو میگی یا ترکیه سکولار با آنتالیا و مارماریسش
ناشناس۳۴۶۳۱۷۴۱۴:۴۷:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲
تو یک مدینه فاضله رو مثال بزن
ناشناس۳۴۶۳۲۷۱۱۶:۴۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲
فراموش نفرمایید نص صریح قرآن سفارش بر زنان مومن و قطع ید دزد است!
سامان۳۴۶۴۱۰۵۱۱:۴۴:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۳
شما یک کشور که در پوشیدن روسری اجبار باشه بگو .
ناشناس۳۴۶۳۲۳۶۱۵:۴۵:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲
ایران فرق می کنه ایرانی ها خیلی در چشم و هم چشمی و دنبال دیده شدن هستند. طبق آمار، مصرف لوازم آرایشی در ایران 5 برابر خاورمیانه است
ایرانی۳۴۶۳۲۶۴۱۶:۲۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲
آیا باید از تجربه امریکا با درصد بالای حرامزاده و فرانسه و برزیل و کلمبیا با درصد بالای حرامزاده استفاده کنیم؟ نباید بگذاریم این بلیه ی نسل بر انداز در میان ملت ما عادی شود. همین امروز ما چندین هزار سقط جنین غیر قانونی داریم و ادامه این یعنی بر اندازی نسل ایرانی حال فکر کنید حجاب و یا بی حجابی آزاد شود و به دنبال آن قطعاً دیسکو و کاباره و شراب فروشی و بعد هم شهر نو و ... مثل دوران سیاه پهلوی آزاد خواهد شد و آن وقت ببینید آیا چیزی از نسل ایرانی باقی می ماند؟!!
ناشناس۳۴۶۴۲۷۷۱۳:۴۱:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۳
بحث حجاب شخصی هست و من نمی توانم به یک شخص چادری بگم چادر نزن
ناشناس۳۴۶۴۴۶۴۱۶:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳
با عملکرد ضعیف دولت در حوزه های اجتماعی مفاسد بسیار گسترده شده و بنیان خانواده ها سست . که البته 90 درصد آن ناشی از فقر و بیکاری و اختلافات طبقاتی و فسادهای دولتی است که باعث سرخوردگی بیشتر و ایجاد معضلات اجتماعی بیشتر شده . متاسفانه ما همه رو رها کردیم و مشکل رو فقط در مسئله حجاب داریم جستجو می کنیم که قطعا راه به جایی نخواهد برد
ناشناس۳۴۶۳۲۷۲۱۶:۴۱:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲
مدینه فاضله مانند سوئد که در روز روشن باید در حین رانندگی چراغ روشن کنی اما در بقیه جاها اجبار نیست!!
ناشناس۳۴۶۳۳۳۹۱۸:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲
سوئد با توجه به نزدیک بودن به قطب در مواقعی از سال روز های تاریک هم داره.
ناشناس۳۴۶۴۱۲۳۱۲:۰۲:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۳
دقت کن چی گفته شد در روز روشن و قانون خاص سوئد!!!
ناشناس۳۴۶۳۱۳۵۱۳:۵۸:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲
متاسفانه با این طرح پلیس به جای سازمان هایی که متولی امور فرهنگی هستند مورد قضاوت قرار می گیرد
ناشناس۳۴۶۳۱۵۲۱۴:۲۰:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
تو این یکسالی که گشت ارشاد نبود دوستان بگن چه کار فرهنگی کردند . جز بی حجابی بیشتر. حالا که دوباره حاکمیت میخواد اعمال قانون کند یاد کار فرهنگی افتادند.
ناشناس۳۴۶۳۱۵۳۱۴:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲
با قدرت در مسئله حجاب ورود کنید و خاطیان، مجرمان و قانون شکنان را مجازات و جریمه های گزاف کنید و هرگز نگذارید در کشور، قانون شکنی یک امتیاز شود زیرا هرج و مرج، بزهکاری، و فسادهای علنی کشور را فرا خواهد گرفت و دیگر از عهده هیچ کسی کاری ساخته نیست و باید در مقابل تمام هنجار شکنی ها و جرم و جنایت ها سکوت کرد
ناشناس۳۴۶۳۱۵۵۱۴:۲۲:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲
اگر پلیس برای این کار بی اهمیت اینقدر نیرو دارد، چرا به کارهای اصلی خود نمی‌رسد و جامعه اینقدر ناامن است.
مهران۳۴۶۳۱۶۶۱۴:۳۴:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲
لباس زنان کرد و گیلک و جنوب کشور با رنگ شاد و سنتی هستش آیا می شه اونجاها با پتو زنان رو جمع کرد یا فقط شامل شهرهای بزرگه؟!!!!
ناشناس۳۴۶۳۲۰۸۱۵:۱۶:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲
لباس های شاد هست ولی بی حجابی نیست . بی حجابی در هیچ یک از اقوام ایران زمین وجود نداشته است.
مهران۳۴۶۳۳۸۹۱۹:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲
کاملا درسته ولی اگه خانمی با همون لباس تو تهران راه بره ممکنه به جرم بدحجابی بازداشت می شه
ناشناس۳۴۶۳۱۸۰۱۴:۵۸:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲
اصرار بر ادامه یک راه اشتباه زیانبار هیچگاه موجب حل این مسئله نمی شود .
ناشناس۳۴۶۳۲۱۳۱۵:۲۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲
حجاب حکم خداست گشت ارشاد هم موظف هست قانون خدا رو اجرا کنه اگه بی حیایی رو جلوش نگیریم باید شاهد از بین رفتن بچه های خودمان باشیم
ناشناس۳۴۶۴۷۳۹۲۰:۰۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳
حکم خدا خیلی چیزای دیگه هم هست آیا همه اجرا میشه !!!
مهدی۳۴۶۵۸۹۸۱۸:۱۹:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۴
اگر حجاب حکم خداست پس دزدی نکردن هم حکم خداست.
ناشناس۳۴۶۳۲۹۱۱۷:۰۴:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲
وای خدای من چرا بعضی از مردم این همه خودشون رو به نفهمی میزنن آقا حد حجاب که مشخصه وقتی یه خانم روسری از سرش د میاره یا روسری پوشیده اما ازنپوشیدن بدتر هست تمام موهای پشت سر وجلوی اوم مشخصه لباسی که پوشیده تمام ناف اون مشخصه شلواری که پوشیده تمام ساق پاش مشخصه به نطر شما این خانم حجاب داره؟
ناشناس۳۴۶۳۷۷۱۰۶:۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۳
امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در مورد بعضی مسئولان اعمال بشه .
ناشناس۳۴۶۴۲۹۶۱۳:۵۱:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳
زحمات پلیس قابل تقدیراست.
ناشناس۳۴۶۳۳۰۴۱۷:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲
إِنَّا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ فَمَنِ اهْتَدَى فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ ما اين كتاب را براى [رهبرى] مردم به حق بر تو فروفرستاديم پس هر كس هدايت ‏شود به سود خود اوست و هر كس بيراهه رود تنها به زيان خودش گمراه مى ‏شود و تو بر آنها وكيل نيستى. سوره الزمر- آیه 41
ناشناس۳۴۶۳۳۲۴۱۸:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲
بلایی که سر فلسطین و لبنان و بقیه کشورهای مسلمان اومده و داره میاد از فتنه ی بیحجابی و بیحیایی شروع شده.حجاب مسئله نبوده و نیست ولی مسئله اش کردن.چون راه نفوذ فساد به اقتصاد و فرهنگ و هویت یک ملته.. ولی قانون حجاب و حیا فقط متوجه زنان نباید باشه.
ناشناس۳۴۶۳۸۷۵۰۹:۰۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳
مسئله حجاب یا یک مسئله فرهنگی است یا دینی . اگر فرهنگی است که دستگاه های فرهنگی کشور که ماشاالله تعدادشان هم کم نیست باید به مسئله رسیدگی کنند . اگر مسئله دینی و شرعی است که میبایست در مجلس قانونی در این خصوص وجود داشته باشد که اگر کسی خلاف آن عمل کرد با آن برخورد شود . تا جایی که میدانم همچین قانونی وجود ندارد ... پس تنها فقط مسائل سیاسی میماند که با بی حجابی مشکل دارد . بهتر نیست سیاسیون به کار خود بپردازند و این گره سردرگم را کور تر نکنند ؟
روشنگر۳۴۶۴۳۶۳۱۴:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۳
اگر ایرانی هستید که حتما میدانید برهنگی حتی در زمانهای کهن درایران باب نبوده پس فرهنگی هست بعد از امدن اسلام به کشورمان هم شد یک مسئله دینی فرهنگی
جمشید۳۴۶۴۱۷۳۱۲:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۳
هیچ نیرویی قویتر ازعرف جامعه وجود ندارد با دخالت پلیسی فقط زمینه افراط و تفریط در طرفین حاصل می شود.
ناشناس۳۴۶۴۲۷۲۱۳:۳۲:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳
بی حجابی اگه از منظر دین بهش نگاه نکنیم .واز منظر قانون هم دورش رو خط بزنیم .بسیار برای ملتها و دولتها و بشریت خطرناکه .
مجید اکبری۳۴۶۴۲۷۴۱۳:۳۳:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳
تعریف و حدود جرم را قانون مشخص کرده همه موظف هستند از قانون تبعیت کنند .
ناشناس۳۴۶۴۳۲۷۱۴:۰۳:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۳
سلام بر سربازان امام زمان خداقوت دستتون درد نکند بی حجاب جمع آوری کنید.
ناشناس۳۴۶۵۹۰۳۱۸:۲۲:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۴
پس چرا دزدی‌ها رو جمع نمی‌کنند .
ناشناس۳۴۶۴۳۳۶۱۴:۰۶:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۳
سلام لطفا جلوی بی حجابی رابگیرید.والابعضی ازمردها بی جنبه اند و زودگول میخرن وزن وبچشونو ول میکنن میرن سراغ هرزگی .
آنا۳۴۶۴۳۴۸۱۴:۱۸:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۳
بی حجابی از دزدی بدتر است چون دزدی به مال است بی حجابی مانند اروپا و آمریکا از هم پاشیدگی خانواده است دوم اینکه خداوند وقتی انسان را خلق کرد به خود بخاطر چنین خلقتی آفرین گفت حیوانات بی حجابند و در کنارهم
روشنگر۳۴۶۴۳۵۹۱۴:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۳
الان کنجکاوم بدانم ما تو خیابون واقعا گشت ارشاد داریم
ناشناس۳۴۶۴۴۵۱۱۵:۵۲:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳
پاک چشمی و حجب و حیا همیشه و همواره جزو خصیصه های مردان و زنان ایرانی بوده و ربطی به حجاب نداره .
شهلا۳۴۶۴۴۷۹۱۶:۱۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۳
بهتره این مقوله حجاب رو به خود مردم واگذار کنید.
سحراب۳۴۶۴۴۸۲۱۶:۱۷:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۳
آقا مگرکشورهای عربی همسایه ما مسلمان نیستن اونجا خانما ازادی دارن محجبه هم هست خانم حتی عربستان خانه خدا اونجاست وازادی هم هست حتی سوریه مگر حضرت زینب وحضرت رقیه قبرشان اونجانیست حجاب ازاده .
امین۳۴۶۴۵۰۲۱۶:۲۹:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۳
شخصیت افراد در اجتماع به خود افراد وابسته است به من و شما و هیچ حکومتی مربوط نمیشه. دینداری و بهشت و... اجباری که نمیشه.
سلام علی ال یس۳۴۶۴۵۱۷۱۶:۴۶:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۳
حجاب حکم شریعت است ،اگه همه مرم بخواهند دزدی ،بی حجابی ‌....انجام دهند ،بازهم قابل قبول درحکومت صالحان نیست ونبوده وخداقوم گنه کار را نابودكرده و مردم مؤمن رانجات بخشيده مردم سالارى مطابق با احكام اسلام واجراى احكام ان مورد نظرشر يعت است.ياعلى
ناشناس۳۴۶۴۵۸۹۱۷:۴۴:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳
خواهران‌وبرادران‌مومن‌همه‌باید‌یک‌صدا‌باشن‌ومحکم‌در قبال‌این‌هنجار‌شکنان‌وایستن‌ سکوت‌جایز‌نیست‌.سکوت‌ یعنی‌مثل‌همان‌کسانی‌که‌امام‌حسین‌کشتن‌سکوت‌کردن‌ودر‌خانه‌خود‌نشستن‌ما‌هم‌باسکوت‌امام‌زمانمان‌را‌تنها‌ میزاریم‌.
*****۳۴۶۴۶۰۹۱۸:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳
برخی بافحاشی، ناسزاگویی،بی بندوباری،قمه کشی ونعره کشیدن، عملا بی حجب وحیایی راگسترش میدهند.درخانه،خیابان،کلیه اماکن دولتی،عمومی ومذهبی،حال چه اهمیتی داردکه پوشش ظاهریشان چه باشد!حجب وحیا،ادب واحترام،عفت،درستکاری،راستگویی و...همه برحجاب ولباس تن مقدمند.
ناشناس۳۴۶۴۶۲۹۱۸:۲۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳
نظامی ها همیشه باید تابع دستورات مافوق باشند وگرنه سرپیچی حساب میشود و بالاترین مقام یک نظامی هم گوش به فرمان سیاسیون مملکت است .
مریم۳۴۶۴۷۲۳۱۹:۵۳:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۳
شما باید آرامش را برای مردمتون فراهم کنید،این همه گرانی وفساد مملکت رو جمع کنید ،بی شک بقیه اتفاقات خوب هم میفته
لیندا۳۴۶۴۷۷۷۲۰:۴۵:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۳
واقعا بی حجابی های افراطی باعث شده،فساد در جامعه بیشتر شود.کاش یک فکری برای بهتر شدن شرایط کنند.
خانم۳۴۶۵۰۷۱۰۲:۰۲:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۴
کشور ما کشور هست اسلامی از نظر امنیت موفق بوده و ما نمی‌توانیم قبول کنیم که افرادی وطن فروش با دین و اسلام ما بازی کنند الان ماموران ما دارن کار خوبی میکنند تا این جا هم خیلی بهتون بها دادن ما شهید ندادیم که در کشور بی حجاب باشه ما مدیون خون شهدا هستیم ویک قطره خون شهدا رو هم نمی‌توانیم جبران کنیم اینو دشمنان اسلام بدانند که ما هیچ وقت اجاره نمی‌دهیم که در دین اسلام و قرآن خدشه وارد بشه .
حسن۳۴۶۵۹۹۸۱۹:۴۸:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۴
سلام حجاب باید به خود مردم سپرده شود.
هیچکس۳۴۶۶۰۷۵۲۱:۱۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۴
قیمت دلار رابیاریدپاین‌مشکل‌‌فقرراازبین‌ببریدبعد‌جلوی‌دزان‌رابگرید‌.این‌مهریه هارابیاریدپایین‌اینقدرطرف‌زن‌رانگیرن‌ دادگاه ها .
علی۳۴۶۶۲۰۷۲۳:۴۶:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۴
درود خداوند برمردان وزنان وطن پرست ایران زمین.. هیچکس یا فردی بجای خداوند نمیتواند باشد.. مشکل ما یادیگران حجاب نیست.. دارو گرسنگی بیکاری گرانی وبی ثباتی اقتصاد.. تفاوت اجتماعی.. بلاخره این اختلافات تا کی ادامه دارد؟ مملکت ارامش نداره .. چرا ارزش پول کاهشی شده کمی انصاف داشته باشید ... غیرت فقط حجاب نیست..
سلما۳۴۶۶۴۱۱۰۷:۴۱:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۵
واقعیت این هست که مردم میدونن پلیس دیگه ابزاری هست برای اون مسئولینی که اول وعده و وعید میدن و بعد که به مقام رسیدن فکر میکنن مردم رعیتشون هستن..البته به عده ی این وسط نون به نرخ روز خور و مواجب بگیر هستن که حساب کتابشون جدا هست با بقیه مردم
مجتبی شهسواری۳۴۶۶۷۰۰۱۱:۵۴:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۵
دوستان عزیزخداوندمتعال نعمتهای رابرمامیبخشدوازمابندگانش طبق آیات قرآن اطاعت فرامین وشکرگذاری اش رامی خواهدومسئله حجاب درقران ازطرف خداوندماننداحکام دیگرش امده چه بساروزه خواریاباحجاب یا...که درملا عام باروزه خواری وبدحجابی گناه رادرجامعه اسلامی ترویج میدهدشایدکه ازدست مامورین دولتی عبورکندولی ازحیطه فرمانروایی خداوندبرزمین عبورنمیتواندبکندوصددرصددرهمین دنیاخداندبه علاوه دراخرت به بلایاوگرفتاریهای زیادی درزندگی روزمره اش اورادچارخواهدفرمود.[که شخص خودمن بارهادرزندگی ام درسالهای پیش نتیجه منفی نافرمانی خداوندرادرزندگی ام تجربه کرده ام]
ناشناس۳۴۶۶۸۸۱۱۴:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۵
بیشتر بی حجابی مربوط به دختران دهه ۸۰به بالاست اینهازیرنظر پدرمادران سهل گیر تربیت شده اند.وهیچ دولتی نمی‌تواند باچماق جای تربیت پدرومادرراپرکند.‌فراموش نکنید.این دختران امروز مادران آینده این سرزمین هستند.
اهو۳۴۶۶۹۳۳۱۵:۳۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۵
از وقتی شعار زن زندگی ازادی گفته شد دنیا به گند کشید ..اگه بدونی چه کارهایی میکنن .نه ابرو مونده نه حیایی مونده نه کوچکی بزرگتری مونده ..
ناشناس۳۴۶۷۵۶۰۱۱:۲۸:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۶
باید در موردحجاب ریشه ایی عمل بشه اگه دقت کرده باشید بیشتر بی حجابی ها دختران راهنمایی ودبیرستانی هستن چرا آموزش وپرورش در این زمینه کار فرهنگی نمیکنه .
یک شهروند۳۴۶۷۵۷۷۱۱:۵۷:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۶
هیچ فرهنگی با زور ،ارعاب درست نمی شود اگه با مردم لج نکنند مشکل اساسی دراین کشوربغیرازتورم و معیشت مردم نیست .
ناشناس۳۴۶۷۹۲۲۱۸:۲۳:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۶
بهترین راه برای حل این بدحجابی کمک به نیروی انتظامی است دیگه شورشو دراوردن باید جمع بشن خدا قوت میگم به نیروی انتظامی همیشه در صحنه
نازگل۳۴۶۹۳۰۰۱۱:۱۶:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۸
خیلی وقته که در مورد حجاب و محجبه بودن در اماکن عمومی یک سوال در ذهنم نقش بسته و آن اینکه در کشورهای دوست و برادر همچون عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و عربستان که مبنای اسلامی و دینی دارند چرا در اماکن عمومی و کلاً جاهای پر تردد، خانمها و دخترخانمهای این کشورهای اسلامی اکثرشان بدون حجاب هستند و حتی خانمهای روسای جمهور آنها که الگو باید باشند در کشور خود و یا در سفرهای مختلف به نقاط جهان بدون روسری و با کت و دامن رفت و آمد میکنند و هیچ مشکلی هم بوجود نمیاد و هیچوقت هم زیر ذره بین نیستند؟!!!
محبوبه۳۴۶۹۵۴۹۱۴:۵۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۸
کارمند دانشگاه هستم و شاهدم به خاطر بی حجابی وبی اهمیت بودن روابط آزاد دختر و پسر چه بر سر فرهنگ ایرانی ما آمده حدیث اگر حدیث حجاب بود غمم نبود حدیث حدیث نوجوانان وجوانانی ست که نه تنها از دین و حجاب بلکه از اخلاق هم بسیار فاصله گرفته اند
ایرج۳۴۶۹۶۳۹۱۶:۰۴:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۸
ولله مشکل اساسی که همه میدونن مراجع هم اعلام کردن،وقتی سفره مردم خالی باشه مشکلات اجتماعی نمایان می شود،مسولان ما اگه مشکل فقر و اقتصاد را درست کنند و روی این موضوع انرژی بزارن مسئله حجابم درست میشه.
ایحاق۳۴۶۹۸۵۰۱۹:۲۵:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۸
قران کریم پوشیدن لباس مشکی وتیره رو در سوره نسا مکروه اعلام کرده وسفارش به پوشیدن رنگ های شاد.زرد.سفید.سبز....نموده .در هیچ جای قران چیزی به اسم حجاب وحود نداره .
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. وقتی افسار قیمت ها از دست دولت در می رود!

    2. گزافه‌گویی وزیر خارجه جولانی علیه ایران

    3. افشاگری صمصامی از پشت پرده گرانی ارز/چطور۱۰۰همت عاید دولت شد

    4. زن؛ از مسیحیت تحریف شده تا اسلام انقلابی

    5. بازار مسکن؛ آرامش یا آتشِ زیر خاکستر؟!

    6. واکنش‌ها به گامِ اول در رفع فلیترینگ

    7. دردسر این حرکات موزون برای دانش آموزان بابلی !

    8. فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضائیه به ۲۵ سال زندان محکوم شدند

    9. اسحاق جهانگیری: همه اطلاعات اداره کشور را دارم/ آقای خاتمی اصرار می کرد که کاندیدا شوم/ به پزشکیان گفتم خودت باش و به حرف های دیگران گوش نده

    10. زمان ۱۴ ماهه برای مذاکرات رفع فیلترینگ کامل

    11. رتبه کشورهای جهان براساس بیشترین فیلترینگ

    12. شلیک پدافند، عامل سقوط هواپیمای آذربایجانی بوده؟/ تصاویری که احتمال شلیک به هواپیما را تقویت می‌کند

    13. قطر: به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم

    14. رفع محدودیت دسترسی کاربران تلفن همراه به گوگل پلی و واتس اپ

    15. سیدحسن خمینی: دشمنان امید مردم را هدف قرار گرفته‌اند/در شرایط سخت، کار جمعی لازم است

    16. موبایل قاپ در این صحنه عجیب گرفتار مردم شد | کتک خوردن سارق از مردم را ببینید

    17. میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ اعلام شد/ جزییات

    پربحث‌های هفته

    1. وعده های الجولانی تو خالی بود؛ آتش‌ زدن نمادهای مذهبی در سوریه

    2. چرا مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی کند؟!

    3. آقایان، وقت کردید به مشکلات مردم هم فکر کنید!

    4. چرا به مردم نمی گوئیم! 

    5. چه کسی ماجرای قطعی برق را درست روایت می‌کند؟!

    6. عصبانیت شدید علم الهدی از عدم ابلاغ قانون عفاف و حجاب/دولت برای راضی کردن مردم در بحث ناترازی ها، بی حجابی را آزاد کرد!

    7. کالبدشکافی شایعه استعفای پزشکیان/ ماموریت چینی برای لاریجانی؟

    8. دفاع همتی از گران‌شدن دلار/ چراغ سبز آقای وزیر به تورم؟

    9. توهین جنجالی حمید رسایی به پزشکیان بعد از بغض کردن برای همسر مرحومش

    10. مخاطبان‌مان را فراری ندهیم !

    11. خداحافظی مردم با گوشت؟!

    12. توضیح فرزند پزشکیان درباره نقش خود در عزل و نصب‌ها

    13. وقتی افسار قیمت ها از دست دولت در می رود!

    14. استقبال از موضع اخیر قالیباف/ سهم‌خواهی‌ها صدای پسر رئیس‌جمهور را درآورد

    15. نشاطی که نباید از دانشگاه دریغ شود

    16. نکنید آقایان، نکنید!

    17. مردم دو درجه کمتر، دولت ۱۰ درجه!

    18. نامه کمیسیون امنیت ملی به دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم انتصاب ظریف

    19. امان از این یاغی!..

    20. همسایه جدید اموی - صهیونی اردوغان!

    21. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: تیم اقتصادی آقای پزشکیان حتی الفبای اقتصاد را هم بلد نیست/ مسئله حجاب برجسته می‌‎شود تا مردم سراغ مطالبات مهم نروند

    22.  کاسبان تسلیم و شلیک به اصلِ مذاکره در رسانه‌های اصلاح‌طلب

    23. توجه به زبان بدن در فضای بین المللی/ سقوط آزاد مهدی نصیری/ جهانگیری: اژه‌ای پای کار رفع حصر است

    24. یک ادعا درباره نقش زنگنه در ناترازی انرژی/ برسد به دست خانم سخنگوی دولت/ مذاکره می‌ کنیم اما با عزت

    25. اولین دیدار رسمی مقامات آمریکا با الجولانی

    آخرین عناوین