پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  4030308097 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

به گزارش تسنیم، در جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری، اعضای این شورا از صادق محصولی دبیرکل این جبهه خواستند برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اقدام کند. بنا بر این گزارش، صادق محصولی فعلاً به درخواست اعضای شورای مرکزی پاسخ نگفته است اما احتمالاً وی در انتخابات آتی کاندیدا شود.

یک منبع نزدیک به پرویز فتاح به تابناک گفت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصمیمی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ندارد. به گفته این منبع، فتاح به ادامه ماموریت فعلی خود تمایل دارد.

محمدعلی انصاری از اعضای سابق دفتر امام خمینی(ره) در گفتگو با تسنیم، درخصوص احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اجمالاً می‌دانم که ایشان بنایی برای کاندیداتوری ندارند.

انصاری در خصوص نامزدی برادرش مجید انصاری نیز گفت: بنده بنای صحبت در این باره ندارم چون از سیاست‌های مجموعه‌ای که ایشان (مجید انصاری) با آن مرتبط است و سیاست خودش مطلع نیستم پس بهتر است اظهار نظر نکنم. ان‌شاءلله یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگو با ایسنا، با تایید نکردن خبر حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید ابتدا جلسه شورای مرکزی حزب برگزار شود. باید جلسه جبهه اصلاحات هم برگزار شود. در اخباری که امروز من در فضای مجازی مشاهده کردم، آمده که شورای مرکزی از نامزدی من حمایت کرده است، نه اینکه من نامزد شده باشم.

فرهیختگان نوشت: «عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نیز از‌جمله افرادی است که گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر حضور احتمالی وی در انتخابات منتشر شده است. اما پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد برخلاف اخبار منتشر‌شده، عزت‌الله ضرغامی هنوز تصمیمی مبنی‌بر حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است و گویا تمایل چندانی نیز برای حضور ندارد.

البته این احتمال وجود دارد که در ساعات پایانی ثبت‌نام انتخابات اتفاق دیگری رخ دهد و ضرغامی به‌عنوان داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند.

برخلاف عزت‌الله ضرغامی به‌نظر می‌رسد علیرضا زاکانی، شهردار تهران قصد حضور و نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد و این تصمیم هم قطعی است. زاکانی از‌جمله افرادی است که در انتخابات 1400 به نفع رئیسی کنار کشید؛ حالا اما مشخص نیست او قصد دارد‌ در شب‌های انتخاباتی به نفع کاندیدای کنار بکشد یا خیر.»

سید محمد صدر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه‌ایا در این خصوص دیداری با سید محمد خاتمی داشته یا خیر ، عنوان کرد: اینکه با آقای خاتمی دیدار داشتم صحت دارد در واقع آقای خاتمی  پیشنهاد کاندیداتوری را به بنده دادند ولی هنوز تصمیمی درباره ورود به انتخابات نگرفتم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تصمیم‌گیری در این خصوص در حال مشورت با دوستان هستم. در واقع هنوز مردد هستم.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار برنا، علاوه بر حزب کارگزاران سازندگی به عنوان حزب متبوع خود برخی شخصیت‌ها در احزاب دیگر نیز بر کاندیداتوری اسحاق جهانگیری به اجماع رسیده‌اند ولی او نیز همچون علی لاریجانی منتظر انجام مذاکراتی در سطوح بالا برای اطمینان از تایید توسط شورای نگهبان است.

علی آقازاده، معاون حزب اعتدال و توسعه، درباره گفت‌و‌گوی طیف روحانی با علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات به انتخاب گفت: اولین اقدام حزب اعتدال و توسعه صحبت با دکتر لاریجانی بود که روز چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. من به همراه آقای واعظی و نوبخت و جنتی، جلسه دو ساعته ای را با ایشان داشتیم. الان نمی توان گفت که آقای لاریجانی تصمیم به حضور گرفته یا خیر، اما من فکر می کنم که آقای لاریجانی در صورت عبور از فضای 1400، مایل است که ثبت نام کند. تلاش ها در 1400 بر این بود که یک نفر رئیس جمهور شود و چهره های دیگر رد شدند. در سال 1403، شرایط مثل 1400 نیست، ما این موضوع را به لاریجانی هم گفتیم. با توجه به نظر مثبت مقام معظم رهبری نسبت به آقای لاریجانی، جبران جفا در این انتخابات برای آقای لاریجانی تحقق یابد. هیچ دلیلی نیست که آقای لاریجانی تایید صلاحیت نشود.

اختلاف اصلاح‌طلبان درباره نحوه مشارکت در انتخابات

دنیای اقتصاد نوشت: «بر اساس شنیده‌ها تاکنون اعضای جبهه اصلاحات وارد بحث مصادیق نشده‌اند و در حال بحث و مذاکره درباره چگونگی حضور خود در انتخابات هستند. در حال حاضر دو نگاه در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. نگاه اول بر این مساله پای می‌فشارد که اصلاح‌طلبان تنها با تایید نامزد اختصاصی و با پرچم اصلاحات وارد فرآیند انتخابات خواهند شد.

 این دیدگاه را حزب اتحاد ملت و گروه‌های اقماری‌اش یعنی مجمع ایثارگران، انجمن اسلامی مدرسین، مجمع اسلامی فرهنگیان، تشکل زنان اصلاح‌طلب و انجمن اسلامی پزشکان نمایندگی می‌کنند.دیدگاه دیگر با تاکید بر اینکه هر جریان سیاسی نمی‌تواند نسبت به فرصت انتخابات بی تفاوت باشد، بر حضور در انتخابات به هر شکل ممکن تاکید می‌کند.

استدلال این گروه این است که اگر اصلاح‌طلبان نتوانند با نامزد اختصاصی وارد گردونه انتخابات شوند، باید از نامزدی حمایت کنند که توان تغییر شرایط کشور و باز کردن فضای سیاسی را داشته باشد. اگر چنین نامزدی در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها باشد، باید فرصت را مغتنم شمرد و در انتخابات با پرچم اصلاح‌طلبی شرکت کرد.

بنابراین با توجه به احتمال رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب در شورای نگهبان، خروجی این دیدگاه بر حمایت از نامزدی خارج از دایره اصلاح‌طلبان تاکید می‌کند. این دیدگاه را نیز احزابی چون اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان، خانه کارگر و حزب اسلامی کار نمایندگی می‌کنند.

گفته می‌شود در شرایط فعلی دیدگاه اول طرفداران بیشتری در جبهه اصلاحات دارد؛ ولی این مساله با توجه به شرایط کشور طی هفته‌های آتی می‌تواند تغییر کند. بهزاد نبوی نیز که مجددا در جلسات جبهه حضور پیدا می‌کند، از طرفداران دیدگاه دوم است و سمپات‌های آن نظیر حزب توسعه ملی ایران اسلامی (حزب جایگزین مجاهدین انقلاب) از او و دیدگاهش حمایت می‌کنند.»

محمدجواد روح، سردبیر هم‌میهن در این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد کلیت جبهه اصلاحات و سران آن، در این دوره عزم جدی برای به میدان آمدن دارند و جز برخی تک‌چهره‌ها، سایر احزاب و شخصیت‌های مؤثر اصلاح‌طلب، رویکرد مبتنی بر مشارکت را در پیش گرفته‌اند.

بااین‌حال، مجموعه مباحثی که تاکنون در میان اصلاح‌طلبان شکل گرفته؛ نشان از آن دارد که دو گرایش تحلیلی در قبال راهبرد انتخاباتی این جریان وجود دارد. گرایش اول، از معرفی یک تا حداکثر سه نامزد اصلاح‌طلب دفاع می‌کند و بر این اعتقاد است که تنها در صورت تاییدصلاحیت این نامزدها و عبور آنان از فیلتر شورای نگهبان، می‌توان وارد رقابت انتخاباتی شد و نباید به سناریوی بدیلی اندیشید.

گرایش دوم اما، بر این اعتقاد است که نباید دایره ثبت‌نام‌کنندگان و تاییدشدگان را محدود به یک یا چند گزینه قطعی کرد؛ چراکه دراین صورت، عملاً به طرف مقابل این پیام داده می‌شود که با حذف این گزینه‌ها، می‌تواند سناریوی خود را پیش ببرد و طبق چند انتخابات اخیر، با مشارکت نسبی (حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رای‌دهندگان کل کشور) به انتخاب گزینه‌ای مطمئن از جریان حاکم دست یابد و پروژه خالص‌سازی را پس از رئیسی نیز، تداوم بخشد.

این گرایش دوم تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان، پیشنهاد می‌کند همه چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو که منتقد وضع موجود هستند و از توان و تجربه لازم برای اداره کشور برخوردارند، پای به میدان انتخابات گذارند تا پس از تاییدصلاحیت‌ها، از میان نامزدهای باقیمانده تصمیم لازم گرفته شود و در صورت لزوم، برخی به سود نامزد با شانس و موقعیت مناسب‌تر کنار روند (مشابه روندی که در انتخابات ۱۳۹۲ رخ داد).»

پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «حضرت امیر علیه‌السلام در نامه ۶۲ نهج‌البلاغه به ۴ ویژگی ناپسند اشاره می‌فرمایند: « من آرزومند ديدار خداي خویشم و پاداش نيك او را انتظار می‌کشم‌، اما نگرانم كه بيخردان و تبهكاران اين امّت حكمرانى را به دست آرند، و [در این صورت است که‌] مال خدا [‌بیت‌المال‌] را در میان خود دست به دست گردانند و بندگان او را به خدمت گمارند، با افراد مؤمن و متعهد سر جنگ و ‌ستیز داشته باشند و با افراد فاسق یار و هم حزب باشند‌».

بدیهی است که شورای محترم نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی و تعریف شده خود به افرادی با خصوصیات یاد شده اجازه نامزدی نمی‌دهد ولی همراهی و هم‌حزبی احتمالی نامزدها با آن دسته از جریانات سیاسی که خصوصیات منع‌شده در نامه حضرت امیر علیه‌السلام را داشته و دارند نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

چرا که همسوئی نامزدها با جریانات یاد شده احتمال پیروی از آنها را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، کسانی که راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند. آمریکایی که در جریان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نه فقط حمایت‌کننده مالی و تسلیحاتی است، بلکه مدیریت این جنایات را برعهده ‌دارد، چگونه می‌توانند شایسته ریاست قوه اجرائیه کشور باشند!

ممکن است گفته شود امروزه دیگر هویت واقعی آمریکا و غرب را شناخته‌اند! ولی تیزبینی و هوشمندی باید یکی از ویژگی‌های بسیار ضروری رئیس‌جمهور باشد و ماهیت آمریکا پیش از این نیز به گواهی صدها دلیل مستحکم و غیر‌قابل تردید قابل‌درک بود بنابراین کسانی که از درک آن عاجز بوده‌اند حتی بر فرض که دیدگاه قبلی خود را رها کرده باشند، شایستگی و شرایط لازم برای ریاست جمهوری را ندارند.»

***

ابقای قالیباف در ریاست مجلس با رای فراکسیون مستقلین

به گزارش تسنیم، دومین جلسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 8 خرداد) با دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه برای یک سال برگزار شد.

برای کرسی ریاست، آقایان محمدباقر قالیباف (تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس)، منوچهر متکی (تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس) و مجتبی ذوالنوری (قم) نامزد شده بودند که قالیباف با 198 رأی به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مجتبی ذوالنوری 60 رأی و منوچهر متکی 5 رأی آورد و تعداد آرای باطله نیز 24 رأی بود.

همچنین با رأی نمایندگان، همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی (همدان و فامنین) با 175 رأی نایب‌رئیس اول و علی نیکزاد ثمرین (اردبیل، نمین، نیر و سرعین) با 169 رأی، نایب‌رئیس دوم شدند.

دیگر نامزدهای نایب‌رئیسی مجلس، آقایان حسین‌علی حاجی‌دلیگانی (شاهین‌شهر و میمه و برخوار) 96 رأی، عبدالرضا مصری (کرمانشاه) 115 رأی، حمید رسایی (تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس) 35 رأی، موسی غضنفرآبادی (بم و ریگان) 16 رأی، بودند.

نمایندگان برای کرسی دبیری هیئت رئیسه نیز به آقایانمجتبی بخشی‌پور (اسلام‌آباد غرب و دالاهو) 120 رأی، احمد نادری (تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس) 112 رأی، روح‌الله متفکر آزاد (تبریز، آذرشهر و اسکو) 101 رأی، مجتبی یوسفی (اهواز، حمیدیه، کارون، باوی) 98 رأی، محمد رشیدی (کرمانشاه) 97 رأی و علی‌اکبر رنجبرزاده (اسدآباد) 95 رأی دادند.

با رأی نمایندگان، همچنین غلامرضا نوری قزلجه (بستان‌آباد) با 130 رأی، علیرضا سلیمی (تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس) با 82 رأی، سید جلیل میرمحمدی (تفت و میبد) با 61 رأی به‌عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

حمایت فراکسیون مستقلین مجلس از قالیباف

مهرداد لاهوتی عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون مستقلین در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عصر دیروز جلسه فراکسیون مستقلین ولایی درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول برگزار شد.

وی ادامه داد: تصمیم اعضای فراکسیون این شد که فردا از کاندیداتوری آقای قالیباف برای ریاست مجلس حمایت کند.

در این زمینه گفتنی است آرای قالیباف نشان می‌دهد حمایت فراکسیون مستقل از وی باعث تداوم ریاست او بر مجلس شده است. از سویی دیگر غلامرضا نوری قزلجه از اعضای اصلی این فراکسیون حائز رای اول ناظرین هیئت رئیسه مجلس شد.

با نتایج انتخابات هیئت رئیسه مجلس وزن واقعی اصولگرایان مخالف قالیباف در مجلس مشخص شد. فقط 60نماینده به ذوالنوری برای ریاست مجلس رای دادند و حمید رسایی نیز برای نایب رئیسی مجلس فقط 35 رای کسب کرد.

نکته جالب و عجیب 24 رای باطله در انتخاب رئیس مجلس بود. پس از انتخابات 1400 و انتخابات مجلس که آرای باطله سهم قابل توجهی پیدا کرده بودند به نظر می رسد این بار آرای باطله راه خویش را به انتخاب رئیس مجلس هم باز کردند که این خود پیامهای بسیاری برای اهل خرد دارد.

***

فرزین: فعلا امکان تک نرخی کردن نرخ ارز را نداریم

به گزارش خبرنگار مهر رئیس کل بانک مرکزی در نشست تحلیلی «تبیین و ارزیابی سیاست‌های پولی و ارزی» که در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی و در شرایط تحریم به دلایل محدودیت‌ها، امکان تک نرخی کردن ارز وجود ندارد.

از سوی دیگر ایجاد انتظارات تورمی منفی از طریق کانال‌های غیر رسمی و بازار قاچاق، موجب اثرگذاری بر نرخ ارز شده و التهاب آفرینی از طریق نرخ گذاری‌های غیررسمی نیز در این شرایط مزید بر علت شده است تا به همراه شوک‌ها و مخاطرات سیاسی، نرخ ارز بعضی اوقات دچار تلاطم شود؛ بنابراین برای تأمین واردات نیازهای ضروری مردم و حفظ هویت پیش بینی پذیری بازار، چاره‌ای جز اجرای سیاست تثبیت نداریم اما در عین حال باید فاصله میان نرخ‌ها به حداقل برسد چون ایجاد فاصله در نرخ‌ها بستر ساز رانت است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۲۲۹۷۲۰:۴۴:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۸
آقای شریعتمداری بااین حساب هیچ کدام از دولت مردان قبلی و فعلی لیاقت این پست را ندارند!!!!
الاحقر شیخ حسنعلی سبد سبد گل یاس۳۵۰۲۳۳۷۲۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۸
درود بر سردار و سلطان قلم و بیان جناب شریعتمداری که حق مطلب را اینگونه قاطع و بر اساس قرائن محکم و مستدل بیان می کنند
ناشناس۳۵۰۲۴۶۴۰۱:۰۳:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۹
شریعتمداری از یک رسانه دولتی و غیر خصوصی که به او داده شده سوء استفاده می کند و در جهت عقاید خودش بهره برداری می کند.
ناشناس۳۵۰۲۵۸۴۰۸:۱۱:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۹
افراد نامحرم و نالایق نباید تایید صلاحیت شوند
ناشناس۳۵۰۲۶۹۵۱۰:۲۷:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۹
گل گفتی ولی تا کی باشه ؟؟
ناشناس۳۵۰۲۶۶۹۰۹:۵۲:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۹
گاهی اوقات حقایق به ذائقه برخی افراد مسأله دار خوش نماید چپ و راست هم ندارد آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است
ناشناس۳۵۰۲۸۰۷۱۱:۴۰:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۹
افکار شریعتمداری برگرفته از تعالیم قرآن و سیره‌ی نبوی و علوی صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعینه و قلم ایشون بر اساس معیارهای عقلی و اخلاقی میچرخه _____ بصیرت ایشون مثال زدنیه و توجه به این حرف‌ها ضروری به نظر میرسه شورای نگهبان در سخت‌ترین آزمون تاریخی خودش قرار داره اگه کسی نمیتونه جای شهید رئیسی رو به لحاظ کمّی و کیفی پر کنه به هیچ عنوان نباید تایید بشه سرنوشت ۸۵ میلیون ایرانی و حتی سرنوشت محور مقاومت و آزادیخواهان دنیا در گروِ این انتخابه
ناشناس۳۵۰۲۶۱۰۰۸:۵۰:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۹
اینطور که جناب شریعتمداری میفرمایند خب همان شورای نگهبان ایده ها و برنامه های افراد را هم بررسی کند و خودش یک نفر را انتخاب کند و هزینه برگزاری انتخابات بی جهت صرف نشود.
ناشناس۳۵۰۲۶۶۸۰۹:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۹
هر کسی عامل فساد مالی خود و بستگانش بوده لیاقت و شایستگی امانتداری اموال مردم را در پست ریاست جمهوری ندارد میخواهد از هر جناحی باشد
ناشناس۳۵۰۲۳۲۳۲۱:۴۴:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۸
پیشنهاد اقای شریعتمداری عجیب نیست ایشان نامه حضرت امیرالمومنین(ع) را متذکر شدند که کاملا درست است.
ناشناس۳۵۰۲۴۴۶۰۰:۳۸:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۹
بله در مورد نامه امام‌علی ع هیچ کس بحثی ندارد!! بحث بر سر تفسیر به رای جناب شریعتمداری است !!
ناشناس۳۵۰۲۶۴۶۰۹:۳۷:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۹
اموال حرام اموال حرام است و بهترین شاخص برای شناختن خائن و خادم ...نباید به گفتار افراد توجه کرد باید به عملکرد مالی آنها توجه کنید افراد صلاحیت دار عملکرد مالی شفاف دارند ...
ناشناس۳۵۰۲۶۰۶۰۸:۴۶:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۹
حضرت علی تو همون نامه معروف خیلی فرمایشات دیگه ای هم داشتند
ناشناس۳۵۰۲۳۳۱۲۱:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۸
کجای صحبت های آقای شریعتمداری عجیب بنظر می رسد برای کسی که الفبای درستکاری و متعهد بودن به اسلام و انقلاب و ایران را درک می کند؟!
عبدالحسین۳۵۰۲۳۴۵۲۲:۲۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۸
پیشنهاد آقای شریعتمداری کاملاً درسته یقیناً بسیاری از این افرادی که اعلام آمادگی برای نامزدی میکنن در تراز انقلاب اسلامی نیستن
ناشناس۳۵۰۲۳۵۰۲۲:۳۴:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۸
نمایندگان جدید ادعای یک سخنران مبنی بر دریافت ۱۴۰ سکه رشوه توسط یک نماینده مجلس یازدهم را شفاف سازی کنند که واقعیت چیست
ناشناس۳۵۰۲۶۳۸۰۹:۳۲:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۹
نمایندگان مجلس ثروت های نجومی ناشی از همکاری رانت محور سواپ نفتی به آذربایجان و ساخت ساز با آن پولها را پیگیری کنند
ناشناس۳۵۰۲۶۴۳۰۹:۳۴:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۹
چطور ناگهان برخی آنقدر ثروت نجومی پیدا میکنند که برجهای متعدد در مناطق شمال تهران می‌سازند و در حال ساخت دارند و کسی هم به آنها نمیگوینداین ثروت نجومی بابت چه بوده است
ناشناس۳۵۰۲۴۲۸۰۰:۱۸:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۹
جناب فرزین تمامی شاخص ها در دولت شما مثبت شده و قدرت خرید مردم هم بیشتر شده لطفا سرکوب ارزی را پایان دهید در همین مدت کم مانده و تک نرخی کنید
رضا۳۵۰۲۵۸۹۰۸:۱۵:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۹
چرا اینقدر توهین میکنید یعنی اینها که کاندید شدند بی خرد هستند و خودت رو عاقل وخردمند می بینی ؟
ناشناس۳۵۰۲۵۹۸۰۸:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۹
افرادی که بواسطه رانت سواپ نفتی به ثروت نجومی دست پیدا کردند لازم است ثروت شأن مورد مشروعیت سنجی قرار گیرد
ناشناس۳۵۰۲۶۳۴۰۹:۲۹:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۹
شما را بخدا به اسامی نگاه کنید، کسانی که راست و چپ خود را نمیدانند و از اداره یک نانوایی عاجز و درمانده اند میخواهند رئیس جمهور کشور ما شوند.
ناشناس۳۵۰۲۶۳۶۰۹:۳۱:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۹
امیرالمؤمنین‌(ع) در بخشی از آن نامه می‌فرمایند: «‌إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللهِ لَمُشْتَاقٌ وَ حُسْنِ ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ وَ لَكِنَّنِي آسَى أَنْ يَلِيَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَيَتَّخِذُوا مَالَ اللهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِينَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِينَ حِزْباً ... من آرزومند ديدار خداي خویشم و پاداش نيك او را انتظار می‌کشم‌، اما نگرانم كه بيخردان و تبهكاران اين امّت حكمرانى را به دست آرند، و [در این صورت است که‌] مال خدا [‌بیت‌المال‌] را در میان خود دست به دست گردانند و بندگان او را به خدمت گمارند، با افراد مؤمن و متعهد سر جنگ و ‌ستیز داشته باشند و با افراد فاسق یار و هم حزب باشند‌».
dayani۳۵۰۲۷۹۳۱۱:۳۲:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۹
چه توصیف روشنی از وضعیت کنونی!
ناشناس۳۵۰۲۸۰۰۱۱:۳۸:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۹
فکر نمی کردم روزی از انتخاب قالیباف خوشحال شوم
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

    2. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

    3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

    4. دروغ‌های بزرگ!

    5. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

    6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

    7. زاکانی انصراف داد

    8. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

    9. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

    10. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

    11. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

    12. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

    13. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

    14. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

    15. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

    16. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

    17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

    18. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

    19. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

    20. قالیباف یا جلیلی؟

    21. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

    22. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

    23. پزشکیان از ظریف برائت جست؟!

    24. توصیه احمد توکلی به نامزدهای انتخابات: در دولت خود از اقتصاددانان عدالت‌خواه و حامی اقشار ضعیف بهره ببرید

    25. دختر زاکانی: پدرم اصلا خشمگین نیست

    آخرین عناوین