آیا کسب درآمد از نات کوین واقعی است؟ +نحوه خرید و فروش نات کوین

  4030308117

نات کوین یک میم کوین مبتنی بر TON است که کار خود را به عنوان یک Mini App رایگان در تلگرام در اواسط نوامبر ۲۰۲۳ آغاز کرد.

آیا کسب درآمد از نات کوین واقعی است؟ +نحوه خرید و فروش نات کوین

نات کوین یک میم کوین مبتنی بر TON است که کار خود را به عنوان یک Mini App رایگان در تلگرام در اواسط نوامبر 2023 آغاز کرد. در همان ابتدا، تیم توسعه دهنده این پروژه شعار “احتمالا هیچ چیز!” را برای این بازی در نظر گرفت اما با این حال Notcoin کاربران زیادی را جذب و پایگاه اجتماعی بزرگی را ایجاد نمود. به طوری که در ماه های اولیه فعالیت نات کوین، نزدیک به 500 هزار کاربر به عضویت آن درآمده و در مجموع بیش از 60 میلیارد Notcoin استخراج کردند. مدت کوتاهی پس از عرضه رسمی نات کوین در 1 ژانویه 2024، محبوبیت این بازی به شدت افزایش یافت و تنها در 10 روز، حدود 6.3 میلیون کاربر به آن پیوستند. آنچه در مورد Notcoin جالب توجه است این است که این پروژه حتی یک ریال هم برای تبلیغات خرج نکرد و تمام کاربران آن از طریق لینک دعوت و تبلیغات دهان به دهان با آن آشنا شدند.

آیا نات کوین واقعا یک ارز دیجیتال است؟

با وجود موفقیت، نات کوین یک ارز دیجیتال واقعی نیست و در بلاک چین TON ساخته نشده است، و آن را بیشتر به یک پدیده بازاریابی اینترنتی تبدیل می‌کند. اشاره به فعالیت درون بازی آن به عنوان "ماینینگ" از نظر فنی نادرست است، زیرا هیچ ماینینگ واقعی ارز دیجیتال انجام نمی‌شود. یک پیام تلگرام خودکار این عدم قطعیت را برجسته می‌کند و می‌گوید: "هیچکس نمی‌داند که آیا Notcoin تولید می‌شود یا اینکه ارزشی دارد یا نه.

این بازی فاقد مؤلفه‌های استاندارد ارزهای دیجیتال مانند وب‌سایت، نقشه راه یا وایت‌پیپر است. در حال حاضر، بیش از 1.2 تریلیون Notcoin جمع آوری شده است، اما از آنجایی که این توکن به شکل قابل معامله وجود ندارد، هیچ ارزش واقعی یا گزینه نقدی وجود ندارد. اما، بازیکنان می‌توانند کمک‌های مالی واقعی را برای تقویت به دست آورند، به این امید که به ازای هر ضربه به گوشی، نات کوین بیشتری کسب کنند.

علاوه بر این، کاربران تلگرام هم اکنون می‌توانند به طور مستقیم از قسمت کیف پول اپلیکیشن، نات کوین را بازی کنند. بازی در زیر تب "بیشتر بیاموزید" در دسترس قرار گرفته است. پیش از این، کاربران برای شروع بازی باید یک ربات بازی را پیدا کرده و راه‌اندازی می‌کردند.

سریع‌ترین راه برای کسب ۱ میلیون نات کوین

برای بدست آوردن این تعداد سکه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • با ربات تلگرام NotCoin شروع کنید: به رباتی دسترسی داشته باشید که در آن پاداش 50 هزار NotCoin را دریافت کنید. پس از ورود، یک تیم را برای پیوستن انتخاب کنید و سفر خود را شروع کنید.
  • کسب سکه‌های اولیه: از بخش کسب درآمد دیدن کنید و پاداش 5هزارتایی تیم را دریافت کنید.
  • Boosts را فعال کنید: در بخش Boost، سطح اول Multitap، Energy Limit و Recharging Speed را فعال کنید.
  • شروع به ضربه زدن کنید: به صفحه اصلی بازگردید و شروع به ضربه زدن روی توکن کنید.
  • درخواست پاداش ضربه زدن: پس از کسب اولین هزار توکن خود، به بخش کسب درآمد برگردید تا ۳ هزار توکن اضافی را به عنوان جایزه دریافت کنید.
  • فول انرژی را شارژ کنید و از توربو استفاده کنید: به قسمت بوست بروید و Full Energy و Turbo را فعال کنید، می‌توانید آن را سه بار انجام دهید، سپس ضربه زدن را ادامه دهید.
  • رسیدن به لیگ نقره‌ای: تقریباً 10 دقیقه ضربه زدن باید 20 هزار سکه برای شما به همراه داشته باشد. پاداش ۱۲۵ هزار توکن خود را برای رسیدن به لیگ نقره‌ای در بخش کسب توکن، دریافت کنید.
  • مراحل وب ۳.۰ را کامل کنید: کارهای ساده‌ای مانند پیوستن به گروه‌ها یا بازدید از وب‌سایت‌ها در بخش مأموریت‌های وب ۳.۰ که برای هر کدام 100 هزار سکه دریافت می‌کنید.
  • تقریباً رسیدید: در حال حاضر، شما باید حدود 800 هزار NotCoin داشته باشید.
  • راه اندازی Tap Bot: در بخش کسب درآمد، Tap Bot را فعال کنید تا وقتی آفلاین هستید، توکن استخراج کنید.
  • برنامه را ببندید و صبر کنید: از ربات تلگرام خارج شوید و روز بعد دوباره بررسی کنید تا ببینید موجودی شما به 1 میلیون NotCoin رسیده است.

پس از کسب موفقیت آمیز اولین میلیون NotCoin خود، می‌توانید با درگیر شدن در ضربه زدن بیشتر، تکمیل ماموریت‌های اضافی یا دعوت از دوستان برای پیوستن به ربات تلگرام، به افزایش توکن‌های خود ادامه دهید.

نات کوین با استفاده از میم‌کوین‌ها و بازی‌های پلی تو اِرن، توانسته دوباره نوآوری خاصی را در این حوزه نشان دهد. این پروژه باتوجه‌ به اهدافش، می‌تواند تأثیرات قابل ‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین داشته باشد. تیم توسعه‌دهنده نات کوین اعلام کرده که در روزهای آینده شاهد لیست‌ شدن نات کوین در صرافی‌ها خواهیم بود.

 این اقدام می‌تواند به معنای تبدیل‌ شدن نات کوین به یک رمزارز واقعی باشد و امکان خریدوفروش آن در صرافی‌های مختلف و کسب درآمد از آن را فراهم آورد اما آینده نات کوین همچنان نامعلوم است.

 از تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ استخراج NOT در تلگرام متوقف شد. کاربران باید از طریق سایت اقدام به استخراج نات کوین کنند. برای فروش نات کوین باید تا لیست شدن در صرافی منتظر بمانند.

هر کاربری حتی اگر کمتر از ۱۰ میلیون  نات کوین جمع کرده باشد،  تمام ارزها تا روز لیست‌ شدن در صرافی در ربات نات کوین قفل شده و باقی می‌ماند، اما در حال حاضر امکان خرید و فروش آن وجود ندارد.

نحوه فروش نات کوین

جامعه طرفداران نات‌کوین پس از مدت‌ها انتظار، امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال را به دست آورده‌اند. البته در زمان نگارش این مقاله، همچنان صرافی‌های بزرگ اقدامی برای لیست کردن این دارایی انجام نداده‌اند؛ اما با این حال برخی پلتفرم‌ها نظیر getgems این ویژگی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

در صورتی که قصد فروش نات‌کوین را داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

کیف پول اصلی تلگرام امکان خرید و فروش نات کوین را فراهم کرده است. با این حال به دلیل تحریم‌های مالی، لازم است تا از کیف پول‌های جایگزین دیگری نظیر Tonhub یا Tonkeeper استفاده کنید.
پرداخت کارمزدهای مربوط به خرید و فروش نات‌کوین با استفاده از ارز دیجیتال تون (TON) صورت می‌گیرد. در نتیجه برای فروش این دارایی به میزان حداقل ۲ تون جهت پرداخت کارمزدهای انتقال نیاز خواهید داشت.
فروش نات‌کوین در قالب بسته‌های ۱۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون واحدی امکان‌پذیر است. در نتیجه برای فروش این توکن، حداقل به ۱۰ میلیون واحد از آن نیاز خواهید داشت.

با در نظر گرفتن نکات فوق، می‌توانید مراحل زیر را جهت فروش دارایی‌های خود دنبال کنید.

  • آماده‌سازی اولیه: در بخش پایین بازی نات کوین، گزینه Trade را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه، لازم است تا نوع بسته مورد نظر خود (۱۰ میلیونی یا ۱۰۰ میلیونی) را مشخص کنید.
  • انتقال به کیف پول: پس از انتخاب نوع بسته، لازم است تا تعداد واحدهای مشخص شده خود را به کیف پول تون کوین منتقل نمایید. با انتقال این بسته، نات‌کوین‌های شما به شکل یک NFT تبدیل خواهند شد. این NFT در بازار قابل خرید و فروش است. همچنین کارمزد این انتقال و تبدیل در زمان نگارش این مقاله حدود ۰.۱ دلار تخمین زده می‌شود.
  • اتصال کیف پول به بازار: در این مرحله نوبت به فروش نات‌کوین‌ها خواهد رسید. برای این کار به وب‌سایت getgems مراجعه کرده و گزینه Connect Wallet را انتخاب کنید.
  • سفارش فروش نات‌کوین: پس از اتصال کیف پول در پلتفرم getgems  گزینه My NFTs را انتخاب کنید. در این بخش باید NFT مربوط به نات‌کوین‌های شما قابل مشاهده باشد. سپس گزینه Put on Sale را انتخاب کنید تا فرآیند فروش ان‌اف‌تی آغاز شود.
  • تعیین قیمت: در نظر داشته باشید که در حال حاضر NotCoin قیمت مشخص و واحدی ندارد. در نتیجه در صورت فروش، می‌توانید هر قیمت دلخواهی را برای آن انتخاب کنید. طبیعی است که هرچه رقم انتخابی کمتر باشد، شانس فروش آن نیز افزایش خواهد یافت. با انتخاب گزینه Floor در بازار Getgems، می‌توانید کف قیمت را برای بسته خود انتخاب نمایید.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. آرای تعیین کننده قالیباف

  2. خاندوزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید

  3. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  4. واکنش سخنگوی دولت به نمایش نموداری از تورم در مناظره انتخاباتی

  5. هشدار باقری به اسرائیل/ واکنش وحیدی به اظهارات پزشکیان/ انتقاد اژه‌ای از بی‌اخلاقی در انتخابات

  6. شکایت ستاد سعید جلیلی از فرد هتاک در مرند

  7. جلیلی: شهید رئیسی تورم ۶۰ درصد را پایین آورد

  8. پزشکیان: به قدرت برسم حل مشکلات کولبران را پیگیری می کنم

  9. جلیلی: وقتی می‌گوییم برنامه‌تان چیست، می‌گویند برنامه مهم نیست!

  10. جلیلی: عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند

  11. توضیحات جبلی درباره‌ی نوع سوالات دو مناظره اخیر

  12. ۲ نکته در مورد هشدار جدید ایران به صهیونیست ها

  13. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  14. حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی

  15. پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  12. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  13. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  14. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. آرای تعیین کننده قالیباف

  17. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  18. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  19. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  20. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  21. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  22. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  23. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  24. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  25. ظریف: من به نوبه خودم اعلام می‌کنم مردم عزیز ایران من شرمنده ام

آخرین عناوین