مهلت انتخاب‌رشته کارشناسی‌ارشد مجدد تمدید شد/اعلام رشته‌محل‌های جدید

  4030321028

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن اعلام تمدید مهلت انتخاب‌رشته آزمون کا

مهلت انتخاب‌رشته کارشناسی‌ارشد مجدد تمدید شد/اعلام رشته‌محل‌های جدید

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۱ خرداد و اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اعلام رشته‌محل‌های جدید در تاریخ ۱۶ خرداد، ضمن اعلام اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۲۰ خرداد) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده تا بتوانند تا پایان امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه جاری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی، اطلاعیه قبلی و مندرجات این اطلاعیه، ضمن مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی انتخاب رشته کرده اند، می توانند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ ۲۱ خرداد نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

داوطلبان فوق برای مشاهده رشته محل های جدید و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ به سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی و در شش گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی روز چهارم اسفند برگزار شد. داوطلبان می‌توانستند بر اساس علاقه به رشته یا رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حداکثر در دو مجموعه امتحانی (اصلی یا شناور) در این آزمون شرکت کنند.

بنابراین آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز بودند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز دریافت و چاپ می‌کردند و زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور کارشناسی ارشد بعدازظهر امروز (جمعه ۴ اسفند) ساعت ۱۴:۳۰ بود. رشته‌های شناور هنگام نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده بود.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته نیز سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد) مرد بودند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام ( آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد می‌گیرد.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

    2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

    3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

    4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

    5. دروغ‌های بزرگ!

    6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

    7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

    8. زاکانی انصراف داد

    9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

    10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

    11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

    12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

    13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

    14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

    15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

    16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

    17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

    18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

    19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

    20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

    21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

    22. قالیباف یا جلیلی؟

    23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

    24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

    25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

    آخرین عناوین