واکنش پورمحمدی به شایعات کناره‌گیری از انتخابات/ انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف

  4030403094 ۱۵ نظر، ۱۳ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش پورمحمدی به شایعات کناره‌گیری از انتخابات/ انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف

در دور دوم شانس پزشکیان بیشتر است؟

تسنیم نوشت: «نکتۀ مسلّم این است که در زمان حاضر و با عنایت به همه نظرسنجی‌ها، احتمال دور دومی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری «تا اینجا»، بسیار بالاست، البته ممکن است در این هفته پایانی اتفاقاتی مثل بعضی انتخابات دیگر رخ دهد، اما به‌هرحال تا اینجای کار، دور دومی شدن، بسیار محتمل است...

اگر انتخابات به دور دوم برود، روندها و تحلیل‌ها و تجربه‌های انتخابات پیش نشان می‌دهد که ستاد و هواداران آقای پزشکیان امیدوارتر خواهند بود و احتمال رأی‌آوری او را جدی‌تر خواهند شمرد؛ البته این احتمال در نسبت به اینکه کدام یک از آقایان جلیلی یا قالیباف با آقای پزشکیان به دور دوم بروند تفاوت می‌کند؛ اما یک نکته ثابت است و آن اینکه شانس آقای پزشکیان افزایش خواهد یافت، همچنان که آقای احمدی‌نژاد هم در رقابت با آقای هاشمی در دور اول انتخابات 84، رتبه دوم را کسب کرد و به دور دوم رفت؛ اما در دور دوم، آقای هاشمی را پشت‌سر گذاشت و راهی پاستور شد...

روندها و خیلی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر اصولگرایان بتوانند ظرفیت‌های خود را بر یک کاندیدا در دور اوّل متمرکز کنند، احتمال پیروزی‌شان در همین دور اوّل هم بالاست، هیچ چیز را قطعی نمی‌توان گفت، اما به‌هرحال عدد و رقمهای تقریباً قاطبه نظرسنجی‌ها چنین احتمالی را تقویت می‌کند...

راهکار رسیدن به یک روند مقبول بین نامزدهای اصولگرا پیچیده نیست؛ علم نظرسنجی در ایران قدرتمند است و مؤسساتی که نام برده شد همگی مؤسسات معتبر و آزموده‌شده‌ای هستند. روش علمی هم در این زمینه پاسخگوست و می‌تواند اختلافات را حل کند، لذا نامزدهای این جریان می‌توانند با توافق بر سر یک روش صحیح نیل به تصمیم نهایی، مسیر نزدیک‌ترین را به حالت برنده‌شدن پیش بگیرند.

قاعدتاً در این مسئله دو آیتم باید مورد توجه قرار بگیرد؛ نخست میزان رأی هر یک از نامزدهاست و دوم‌ اینکه در صورت انصراف هر نامزد، رأی او به‌سمت کدام نامزد دیگر خواهد رفت.

اما نکته تقریباً قطعی این است که دور دوم بیشتر به‌نفع پزشکیان خواهد بود و در دور اول احتمال پیروزی یک نامزد اجماعی اصولگرایان وجود دارد، لذا همه‌چیز بستگی به این دارد که به روندها توجه کنند و یا کار بیشتر به شانس و اقبال واگذار شود.»

شرایط پیچیده وحدت اصولگرایان

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره وحدت اصولگرایان به خبرآنلاین گفت: «الان بر طبق نظرسنجی‌های اعلام شده – که نمی‌دانم تا چه حد دقیق است – آرای آقای جلیلی و قالیباف به هم نزدیک است و فاصله معناداری ندارند. این کار را مقداری سخت تر می‌کند. برای این که کدام یک از این دو فرد صرف‌نظر از تمایل شخصی خودشان، بتوان آن‌ها را مجاب کرد از صحنه کنار بروند.

هر دو نفر سابقه انصراف از انتخابات را به خاطر وحدت این جریان دارند وهم آقای قالیباف این کار را کرده و هم آقای جلیلی یک دوره انصراف دادند. ولی این که آیا برای این دوره از انتخابات نیز این آمادگی را دارند، باتوجه به این که آرایشان نسبتا نزدیک به هم است؛ این اقدام را انجام دهند مقداری کار را برای اصولگرایان سخت و پیچیده کرده است.

اگر هر دو نفر آقایان انصراف ندهند، با آماری که تا امروز داریم، قاعدتا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. در دور دوم یا آقای جلیلی یا آقای قالیباف بالا خواهند آمد یا یکی از دو نفر آقای قالیباف و جلیلی با آقای پزشکیان به دور دوم خواهند رفت. در این صورت نیاز به انصراف نیست و در دور دوم دو نفر هستند و این که کدام یک موفق خواهند شد هفته بعد رآی مردم را کسب کنند باید منتظر بود و دید و آن زمان تحلیل کرد.

ولی اگر یک نفر از این آقایان کنار برود، بستگی به این دارد که کدام یک کنار خواهد رفت و سبد آرایش به نفع چه کسی خواهد بود. مثلا اگر آقای جلیلی کنار برود چند درصد آرایشان در سبد آقای قالیباف و چند درصد آرایشان در سبد آقای پزشکیان می‌رود و بالعکس. اگر آقای قالیباف انصراف دهند این اتفاق چطور رخ خواهد داد. آیا اساسا این جریان موفق خواهند شد که یکی از این دو بزرگوار را مجاب کنند برای این که از صحنه کنار بکشند؟ این واقعا کار مشکلی است. اگر فاصله آرای آقای جلیلی و آقای قالیباف زیاد بود می‌شد راحت تر تصمیم گرفت. ولی الان تصمیم گیری گروهی مقداری سخت شده است.»

چرا نتایج نظرسنجی‌ها متفاوت است؟

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب به دنیای اقتصاد گفت: «بدون اینکه بخواهم به تک‌تک این نظرسنجی‌ها ارجاع دهم معمولا این نظرسنجی‌ها با سوگیری‌های نسبی همراه است. برای مثال به نظرم نتایج ایسپا اعتبار گذشته را ندارد. در نظرسنجی‌ها حتی اگر دست هم نبرند خیلی راحت می‌توان با تغییر نمونه‌گیری و حجم نمونه مناطق نتایج را به‌طورکلی متفاوت کرد‌.

ولی دلیل اصلی این تغییرات موضوع دیگری است که آن را توضیح خواهم داد‌. یکی از عواملی که نتایج را ناپایدار می‌کند عدم تصمیم و مردد بودن مردم در پاسخ به این سوال است که آیا مشارکت می‌کنید و اگر بلی به چه کسی رای می‌دهید؟ عده زیادی هنوز در مشارکت مرددند.

آنان هم که می‌خواهند شرکت کنند هنوز نمی‌دانند چه کسی را باید انتخاب کنند. در واقع تعداد مرددین در اصل شرکت در انتخابات و اینکه به چه کسی رای دهند بسیار زیاد است. به‌علاوه آنان هم که تصمیم گرفته‌اند به چه کسی رای دهند وضعیت روشنی ندارند و نظر آنها می‌تواند تغییر کند.

از سوی دیگر به این ناپایداری‌های‌ موجود باید احتمال انصراف برخی از نامزدهای اصولگرا را هم اضافه کنیم که ناپایداری و عدم قطعیت را افزایش می‌دهد‌. ولی علت اصلی متفاوت بودن نتایج نظرسنجی‌ها این است که نهادهای اصلی ما در این موضوع مستقل نیستند و از طرف دیگر چون تعداد نظرسنجی‌ها زیاد شده است اعتبار و میزان کارشناسی آنها هم پایین آمده است.»

اصلاح‌طلبان بازی باخت-باخت سال 88 را تکرار نمی‌کنند

هم‌میهن نوشت: «این روزها عده‌ای اینجا و آنجا می‌خواهند بگویند که ممکن است اتفاقات پس از انتخابات ۸۸ تکرار شود و از این حیث حکومت، مردم و ستادهای انتخاباتی را نگران و از حضور پرشور انتخاباتی دور کنند. این گزاره نادرست است؛ چون مقتضیات آن اعتراضات و مهم‌ترینش یعنی «معجزه هزاره سوم» مفقود است و البته، شرایط سیاسی ایران هم در دو مقطع به‌کلی متفاوت است و نیز همه طرف‌های ماجرا درس گرفته‌اند که وارد بازی باخت-باخت نشوند.

بازی امروز سیاست در ایران افزایش مشارکت است که هم حکومت منتفع می‌شود و هم مردم حضور خواهند داشت تا اراده خود را نشان دهند و به‌طور طبیعی هم معلوم است که با افزایش مشارکت چه کسی پیروز انتخابات است.»

یخ مشارکت در انتخابات هنوز نشکسته است

فرهیختگان نوشت: «نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که پیش از آغاز جدی رقابت انتخاباتی، مشارکت روی 50 تا 55 درصد قرار داشت. تصور این بود که با شروع رقابت‌های انتخاباتی و با وجود حضور نامزدهایی از طیف اصلاح‌طلب، میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و ممکن است به 60 تا 70 درصد هم برسد. اما درحالی‌که تقریبا رقابت‌های انتخاباتی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان مشارکت افزایشی نداشته و همچنان روی 50 درصد قفل شده است.

برخی نیز از کاهش میزان مشارکت به زیر 50 درصد حکایت دارند. در واقع شروع رقابت‌های انتخاباتی نه‌تنها منجر به افزایش مشارکت نشده است، بلکه منجر به کاهش آن نیز شده است.

براین اساس با در نظرگرفتن نتایج نظرسنجی‌ها تا الان، انتظار این است که مشارکت در بهترین حالت روی 50 درصد باقی بماند. به نظر می‌رسد‌ مناظرات انتخاباتی که می‌توانستند نقش موثری در رقابتی کردن فضای انتخابات و ترغیب مردم برای حضور پای صندوق‌های رای داشته باشد، نتوانستند آن‌طورکه باید در ایجاد این حس رقابت موثر باشند. برخلاف آنچه تصور می‌شد، مناظرات انتخاباتی نتوانستند، یخ مشارکت را بشکنند و آن را به سمت صعودی و افزایشی شدن ببرند.»

واکنش پورمحمدی به شایعات کناره‌گیری از انتخابات

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه هنوز نهایی نشده و طراحان این لایحه اختلاف دارند.  کارشناسان به پیامدهای اجرایی آن باید توجه کنند تا در نهایت تصویب شود.

پورمحمدی در واکنش به این پرسش که آیا به نفع پزشکیان کناره‌گیری خواهید کرد، گفت: از سوال شما متعجبم در حالی که گفتمان بنده گفتمان انقلاب اسلامی بدون حاشیه‌هایی که به آن اضافه شده، است. بازگشت مشخص به مواضع نظام، انقلاب و رهبری باید رقم بخورد. بنده این مواضع را دنبال خواهم کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای رئیس جمهور شدن سبدی نگذاشته بودم و اگر این حادثه تلخ(شهادت رئیس جمهور و همراهانش) اتفاق نمی‌افتاد، هرگز پا در این عرصه نمی‌گذاشتم، اما رقبا با ساختارسازی و شبکه سازی در سراسر کشور برای این حوزه برنامه‌ریزی داشتند. خودم را تا این مرحله از رقابت‌های انتخاباتی موفق می‌دانم؛ چرا که پیام‌های روشنی را از جامعه دریافت می‌کنم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رقبا در تلاشند که بنده را به سمت خود جذب کنند تا بتوانند سبد رایشان را افزایش بدهند اما بنده چنین برنامه‌ای ندارم.

وی ادامه داد: تکرار نکنید که سبد رای بنده و آقای پزشکیان یکی است. دوستان و اصولگرایان در زمین دیگران بازی نکنند. حتماً در دولتم از همه جریان‌ها از جمله حزب‌اللهی‌ها ، اصولگرایان و تحصیل کردگان کاربلد استفاده خواهم کرد.

وی متذکر شد:  آقای پزشکیان متخصص خوبی هستند، اما برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. آقای ظریف هم دیپلمات خوبی است، اما نمی‌تواند راهبرد دیپلماسی کشور را بنویسد. اگر مربی خوب داشته باشد ایشان بازیگر خوبیست. بازیگران هم در اصولگرایان و هم در اصلاح‌طلبان وجود دارند. این مربی خوب است که بازیگران خوب را دور هم جمع می‌کند.

انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف

به گزارش تسنیم محمدباقر قالیباف در جمع مردم قم با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند‌ قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، گفت:‌ خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتن و گفتند چند هفته تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند، اما مجلس با درایت قانون شورای راهبردی را تصویب کرد که همگان دیدند رهبر معظم انقلاب از آن حمایت و تمجید کردند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما پروتکل الحاقی را داوطلبانه پذیرفتیم ولی آنها می‌خواهند به ما تحمیل کنند، ادامه داد:  می‌گفتند اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را 60 درصد کردیم جنگ شد؟ ‌این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند.

وی با بیان اینکه دولت وقت 300 هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کرد ولی با اقداماتی که انجام دادیم به یک میلیون و نیم بشکه رسید،‌ گفت: من با مذاکره‌ مخالف نیستم؛ مذاکره یک روش مبارزه‌ است؛‌ ما با دشمن روبه رو هستیم؛ با آمریکایی که جنایتکار، دروغگو و زورگو‌ست؛ ما در قانون راهبردی چیزی داریم به نام اقدامات پایا پای‌ و باید برای مردم نفع اقتصادی داشته‌ باشد.‌

قالیباف با بیان اینکه بیش از 30 سال دولت دست جریان شما بوده با همه امکانات‌ خاطرنشان کرد: ما در کشور ظرفیت‌ها و دارایی‌های زیادی داریم؛ من به عنوان یک خدمتگزار هرکجا بودم نگفتم پول نیست و نمی‌شود و همانطور که در عملیات وعده‌صادق دیدید که ناتو و همه دشمن با 6 لایه پدافندی به میدان آمدند ولی دیدید شجاعت و قدرت‌ و درایت نیروهای ما را و این‌ها می‌گویند روی موشک نوشته مرگ بر اسرائیل و این را نشون ندهید.

پزشکیان: به‌خاطر رای، وعده‌ای نداده‌ام

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه برخی نگاه و ذهنی بسته دارند و ادعا می کنند که ما می‌توانیم، افزود: ما می‌توانیم اما عقل حکم می‌کند که نظر کارشناسان را جویا شویم تا بهترین ها را خلق کنیم؛ ما می توانیم به شرط اینکه عاقلانه عمل کنیم و از نظرات و کارشناسی های داخل و خارج از کشور و آمایش سرزمینی استفاده کنیم، در آن زمان آینده را با اطمینان خواهیم ساخت.

وی تصریح کرد: اگر برای ایران و کشور دل‌مان می‌سوزد باید از اختلافات دست برداریم و با هم باشیم و بپذیریم که شرایط یک مرتبه درست نمی‌شود بلکه از نظر علمی تغییر رفتار طی یک دهه رخ می‌دهد. باید از نظر علمی تجربیات را بپذیریم و آن را ادامه دهیم و به هم کمک کنیم. من هیچ وقت بخاطر رای وعده‌ای ندادم؛ الان هم در مناظرات وعده‌ای ندادم و فقط گفته‌ام که از کارشناسان استقاده خواهیم کرد؛ الان هم می‌گویم که من از کارشناسان استفاده خواهم کرد؛ کارشناسانی از دانشگاه‌ها و همچنین نظرات کارشناسی بین‌المللی و قطعاً به دنبال آن هستیم که مشکلات روابط خارجی مان را حل کنیم؛ اگر این کار را انجام ندهیم و FATF را حل نکنیم، به پیر و پیغمبر نمی‌شود کاری انجام داد.

پاسخ جلیلی به شبهه نداشتن سابقه اجرایی

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در برنامه بدون تعارف درباره اینکه مردم چه شبهه ای درباره شما دارند، تصریح کرد: یکی دو شبهه شنیدم؛ طرف اجرایی هست یا نه؟ البته باید بدانیم تعریف ما از مدیر اجرایی در راس قوه مجریه چیست؟ انجام چند کار ساختمانی یا عمرانی می شود کار اجرایی؟ نه اینگونه نیست. جایگاه ریاست جمهوری جایگاه تصمیمات صحیح و به موقع است و اینکه بدانید تصمیمی که گرفتید به نتیجه رسیده است یا نه؟ آیا مردم نتیجه کار را می بینند یا نه؟ از پایین ترین سطح وارد دولت شدم. کارشناس، معاون اداره، رئیس اداره، مدیر کل و معاون وزیر شده ام و روند ساختار اجرایی را می شناسم و می دانم تصمیمی که گرفته می شود چه مسیری را طی کرده و چه موانعی دارد.

وی ادامه داد: شنیدم که گفته اند این ها جمع بسته ای هستند و اطرافیان جلیلی محدود هستند. در همین 11 سال در دولت سایه در دفترمان به روی بیش از صدها جوان، مدیر، استاد دانشگاه و فضلای حوزه، جمعیت های کارگری و کشاورزی باز بود و نوع جدیدی از سیاست ورزی را دنبال می کردیم. بیش از 140 سفر به اقصی نقاط کشور داشته ام. اگر بسته بودن به معنای حضور در گعده های سیاسی و لابی هاست، من به آنها اعتقادی ندارم. زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم، فردی شناخته شده تماس گرفت که کسی مطالبی درباره بحث امنیتی دارد و فوریت دارد. وقتی آمد، انتظار داشتم فردی جا افتاده و پخته مساله امنیت ملی را مطرح کند که دیدم جوانی آمد و من جا خوردم. گفت شما امروز ملاقاتی با هیات خارجی دارید که می شود توصیه ما را برای کار اقتصادی بکنید؟ بیرونش کردم، این کارها ضدارزش است.

قاضی‌زاده: رئیسی وفاق ایجاد کرد

به گزارش ایسنا، قاضی زاده هاشمی در نشست دانشجویی در دانشگاه تهران اظهار کرد: در دهه ۹۰ سفره ایرانیان ۳۰ درصد کوچکتر شد. باید کاری کرد تا اعتماد عمومی به جامعه برگردد. برای این کار یا باید چهره های اجماع ساز مثل شهید رئیسی و حاج قاسم به میدان بیایند و یا باید از نهادهای میانجی استفاده کرد.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: نباید قهرمان های ملی خود را در انتخابات هزینه کنیم. بنده که عضو کابینه ایشان بودم نمی گویم که راه ایشان را ادامه می‌دهم. نباید شهید رئیسی را تمام کنیم. شهدا باید شاخصه ای برای سنجش مردم شوند. اما وقتی به بزرگی دسترسی نداریم معمولا نزد شاگرد او می رویم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی بود که وفاق ایجاد کرد و این افراد دیگر بودند که وقتی روی کار آمدند تا دربان خود را نیز عوض کردند. اما خیلی ها به شهید رئیسی می‌گفتند چرا هنوز مدیران دولت روحانی در دولت ایشان حضور دارند؟ در حال حاضر کشور نیاز به عناصری دارد که مبانی انقلاب را قبول داشته باشند و حاضر به فداکاری برای آن باشند.

زاکانی: در کشور امکانات کم نداریم

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در اجتماع جامعه ورزش و جوانان، گفت: ما در کشور امکانات کم نداریم، توزیع امکانات ناعادلانه است و این سبب شده عده ای از نداشتن نتوانند سر بر بالین بگذارند و به دلیل بی سرپناه بودن آرامش نداشته باشند اما ما با شناختی که از منابع داشتیم اول رفع نیاز و پس از آن پیشرفت و آبادانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه رفع نیاز مردم، اولویت را سبد رفاه قرار دادیم. توزیع عادلانه یارانه طلا برای همه در همین زمینه است. همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا ۶ گرم یارانه طلا یعنی معادل اعتباری آن را دریافت خواهند کرد که از آسیب تورم در امان است و ارزشش کم نمی‌شود.

***

مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت درباره معافیت خدمت نظام وظیفه

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، معافیت خدمت نظام وظیفه مشمولان بالای ۳۵سال سن و دارای دو فرزند را با اصلاحاتی به مصلحت دانستند.

به گزارش ایسنا، در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضا، مدیر قوه مجریه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی، برای بررسی موارد اصراری مجلس در خصوص لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، برگزار شد، اعضای مجمع، تبصره (۱) بند «ت» ماده (۱۰۲) درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵سال سن و دارای دو فرزند را با اصلاحاتی به مصلحت دانستند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۹۱۴۵۲۲:۵۶:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۳
ظریف 8 دقیقه صحبت کرد 7 دقیقه آن حرف های نادرست بود
نام اشنا۳۵۲۹۳۷۰۰۷:۱۷:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۴
ظریف اگر جرات دارد بیاید و درباره رابطه اش با جان کری , یانکی ها شفاف سازی کند. او باید بگوید که چرا به سوئیت جان کری بدون معاونانش رفت وامد داشته .
ناشناس۳۵۲۹۶۵۴۱۱:۰۶:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۴
روحانی و ظریف بعد از خروج امریکا از برجام برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا به اروپا التماس می کردند اما اروپایی ها حتی نفت در برابر غذا را هم نپذیرفتن !
ناشناس۳۵۲۹۱۴۶۲۲:۵۹:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳
همانند بقیه اصلاح طلبان دنبال خارجی ها هستند تا کشور درست شود و تا هزارسال دیگر هم این جماعت بازیچه و کشور معطل ولی خداروشکر راه شهید ادامه دار هست و اصلاح ساختار اقتصادی تکمیل خواهد شد و ثبات اقتصادی بعد 60 سال به ایران می آید
ناشناس۳۵۲۹۱۵۸۲۳:۲۴:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۳
۱۰۰ درصد آقای زاکانی به نفع آقای جلیلی کناره گیری میکنه و آقای قاضی زاده هاشمی هم احتمالش هست که به نفع جلیلی کناره گیری کنه..
ناشناس۳۵۲۹۳۶۶۰۷:۱۱:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۴
از اول هم قرار همین بوده کاندیدای پوششی یعنی همین!!!
ناشناس۳۵۲۹۱۸۵۲۳:۵۳:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۳
دور اول اجماع شود جبهه مردم واقعی پیروز هست و اجماع نکنند دور دوم باز هم پیروز هستند چون مردم به جبهه کاندیدای مردم واقعی رای می دهند توسط آنانی که به کاندیدای دیگر دادن که جبهه مردمی بودن و نه نامحرم و مقایسه با سال 84 تفاوت دارد
ناشناس۳۵۲۹۲۸۹۰۱:۳۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۴
چقدر جالبه. 5 اصولگرا و یک اصلاح طلب.
ناشناس۳۵۲۹۶۵۲۱۱:۰۵:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۴
اصولگرا و اصلاح طلب با هم هستن و فرقی ندارند.
ناشناس۳۵۲۹۳۶۷۰۷:۱۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۴
حماسه دیگری در راه است به امید خدا و همت مردم آگاه
ناشناس۳۵۲۹۴۷۹۰۸:۴۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۴
من برام جای سواله از یه طرف میگن بتن ریختن تعطیل کردن اخراج کردن بعد با تصویب یه مصوبه مجلس یهو ما که قبلاً ۲۰ درصد غنی میکردیم حالا ۶۰ درصد غنی کردیم و یهو ذخیره کیک زرد چند برابر شد یهو ir9 تولید شدش مگه میشه یا اولی دروغه یا دومی یکی دروغه
ناشناس۳۵۲۹۵۳۵۰۹:۲۸:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۴
چون فردو بتن ریزی نشده!!!
ناشناس۳۵۲۹۶۵۷۱۱:۰۹:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۴
قلب راکتور اراک را بتن ریختن و هنوز بعد از گذشت 9 سال بازسازی نشده است غنی سازی 60 درصدی هم مصوبه مجلس یازدهم بود با برجام غنی سازی ایران به 3/5 درصد محدود شده بود.
ناشناس۳۵۲۹۵۱۰۰۹:۰۱:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۴
سه ضلعي آقايان قاليباف ، پور محمدي و جليلي هرسه از يك سيستم فكري اصولگرايي با مدل هاي مختلف هستند و طبيعتا نبايد كنار بروند چون سيستم فكري قاليباف با جليلي بسيار متفاوت هست و جليلي نشان داده كه با قاليباف زاويه داره و اين وسط پورمحمدي هيچ كدام از اين دو رو به اضافه پوششي ها آقايان زاكاني و هاشمي را قبول ندارد. مشاركت پايين مي تواند قاليباف را رئيس جمهور كند و مشاركت بالاي 55 درصد به احتمال زياد در دور اول پزشكيان را به پاستور خواهد فرستاد.
ناشناس۳۵۲۹۶۲۳۱۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۴
...علم نظرسنجی در ایران قدرتمند است و مؤسساتی که نام برده شد همگی مؤسسات معتبر و آزموده‌شده‌ای هستند....

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  15. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  16. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  17. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  18. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  19. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  20. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  21. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  22. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  23. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  24. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  25. قالیباف یا جلیلی؟

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  18. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  19. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  20. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  21. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین عناوین