سید حسن نصرالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

  4030407084 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش به ملت ایران مجددا تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت پخش شد، گفت: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت میکنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر آقایمان رهبر معظم انقلاب دام ضله الشریف و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف عرض می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ما بر اهمیت تبدیل تهدید به فرصت تاکید می‌کنیم. ما با رویداد بزرگی روبرو شدیم و رهبرانی را از دست دادیم، اما تهدیدها به فرصت تبدیل شدند و این باعث نهضت و زندگی جدید شد.

وی با اشاره به ترور ۲ فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابو مهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آنها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: الحمدالله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام، باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود. این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها پیامدهای خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی و مالی و معنوی منجر شود اما الحمدلله به برکت رهبری مسئولانه و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجددا از این حادثه سربلند بیرون آمد و الگویی پیشرفته از این نظام ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد، طبیعتا حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آنها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است. حضوری که در انتخابات رئیس جمهوری نمود پیدا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران ملت عزیز فداکار و کربلایی مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه و تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

وی افزود: تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز  می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ضله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.

ایشان سپس با همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری یزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آنها را حفظ کند.

وی در پایان یک بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفته و با آنها ابراز ههدردی کرده و تاکید داشت: آنها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آنها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آنها را با رسول خدا و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران و اوصیا و شهدا و صدیقین نصیبشان کند.

دیدگاه کاربران

محمدرضا۳۵۳۶۵۳۲۲۱:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۷
ظله الشریف درسته، نه ضله الشریف
ناشناس۳۵۳۶۷۲۰۰۰:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۸
اخیرا رژیم اشغالگر شش گروه از موساد و سین بت را مأمور دستیابی اطلاعات ونفوذ به تاسیسات اتمی و خرابکاری کرد مراقب باشیم با انتخابات اولین ضربه را خودمان با اوردن عوامل مشکوک امتحان پس داده به به کشور نزنیم
ناشناس۳۵۳۶۷۲۲۰۰:۲۴:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۸
در زمان جنگ که الان ایران هم در آن درگیراست هیچگاه عوامل مشکوک را به قدرت اجرایی نمی‌رسانند
ناشناس۳۵۳۶۷۳۳۰۰:۳۹:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۸
به گزارش اکسیوس به نقل از سه مقام ارشد اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور دو هفته پیش دستور تشکیل مجدد کارگروه‌هایی متشکل از اعضای نهاد‌های دفاعی و اطلاعاتی اسرائيل را برای تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران صادر کرده است و اکنون شش کارگروه بر این موضوع متمرکزند....مراقب به قدرت رساندن عوامل بتون ریزی هسته ای باشیم . ری عوامل آنها شویم
ناشناس۳۵۳۶۷۳۸۰۰:۴۸:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۸
ان شاءالله ما دلمان بخدا قرص است...
ناشناس۳۵۳۶۷۵۴۰۱:۱۲:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۸
به گزارش اکسیوس به نقل از سه مقام ارشد اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور دو هفته پیش دستور تشکیل مجدد کارگروه‌هایی متشکل از اعضای نهاد‌های دفاعی و اطلاعاتی اسرائيل را برای تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران صادر کرده است و اکنون شش کارگروه بر این موضوع متمرکزند. به گفته چهار مقام اسرائيلی و آمریکایی، این دو کشور میخواهند مانع از این شوند که جمهوری اسلامی از فرصت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تمرکز‌ها بر این رویداد برای پیشرفت برنامه هسته‌ای و حتی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. این مقامات می‌گویند که تمرکز رهبران آمریکایی احتمالا متوجه کارزار‌های انتخاباتی و ادامه بحران غزه خواهد بود و در نتیجه اتخاذ پاسخ عاجل به پیشرفت‌های اتمی جمهوری اسلامی ایران در این زمان برای آن‌ها دشوار می‌شود. مقامات همچنین می‌گویند که نگرانی‌هایی مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران از فرصت به وجود آمده به دلیل تغییر دولت پس از انتخابات آمریکا استفاده کند و به سوی تسلیحات هسته‌ای گام بردارد.
ناشناس۳۵۳۶۹۶۸۱۱:۲۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۸
همه انتظار بهره برداری از فرصت پیش رو را دارند اما نفوذی های داخلی ظاهرا خیلی قوی اند متاسفانه
ناشناس۳۵۳۶۷۶۰۰۱:۳۶:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۸
https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/216679 بخشی از سخنان حسین آب‌نیکی، رئیس اسبق مرکز توسعه و فاوا سازمان انرژی اتمی:...بازگشت به غنی‌سازی ۲۰درصد را یکی از واقعیت‌های تلخ صنعت هسته‌ای می‌داند که زحمات شهدای هسته‌ای را به باد داده است. به‌نظر وی که سابقه زیادی در عرصه هسته‌ای داشته و از همکاران نزدیک شهید احمدی‌روشن و شهید فخری‌زاده بوده، پذیرش برجام، صنعت هسته‌ای را حداقل یک دهه به عقب برگردانده است و اگر دو سه سال خوب وقت بگذاریم، می‌توانیم صنعت هسته‌ای را به قابلیت‌های سال ۹۲ برگردانیم و این‌که برخی‌ها می‌گویند ما هر آنچه را که تعلیق کردیم یا از بین بردیم با فشردن یک کلید Undo برمی‌گردانیم، اصلا صحیح نیست...
ناشناس۳۵۳۶۹۰۸۰۹:۴۵:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۸
آینده ی ملت ایران و منافع آنها هم از اولویت اصلی ست .
ناشناس۳۵۳۶۹۳۳۱۰:۲۷:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۸
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن (۷ تیر)، یعنی یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، چند شرکت‌ عامل حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران را به همراه کشتی‌های مرتبط با آنها تحریم کرد
ناشناس۳۵۳۶۹۶۳۱۱:۱۵:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۸
تکرار تاریخ ،باز تکرار سناریوی برجام ۱ توسط تخریبگران هسته ای و امنیت ملی ،افزایش تحریم ها با سیگنال نفوذی طرفداران برجام ها ی بی فرجام درست قبل از انتخابات که مسبوق به سابقه است ، برای آمریکا جهت تشدید تحریمها تا نتایج انتخابات را به نفع خود برگرداندند،جواب داد
ناشناس۳۵۳۶۹۶۵۱۱:۱۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۸
تلاش هماهنگ نفوذی های داخلی و دول متخاصم خارجی جهت تغییر نتایج انتخابات با ایجاد ترس و ارعاب ...دیگر باید چه کنند که متوجه شوید چه کسانی نفوذی هستند
ناشناس۳۵۳۶۹۶۶۱۱:۱۸:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۸
منظور از زدن علامت مثبت ،تایبد درست بودن پیشگویی انجام شده هماهنگی عناصر داخلی نفوذی با آمریکاست

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  20. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  21. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. قالیباف یا جلیلی؟

  20. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  21. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  22. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  23. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

  24. زاکانی: اختلاف نظری نیست که سعیدجلیلی تنها مصداق اصلح خواهد بود

  25. پزشکیان از ظریف برائت جست؟!

آخرین عناوین