شیخ نعیم قاسم: برای عبور تل‌آویو از خط قرمزها برنامه داریم/ بانک اهداف آماده است

  4030410070 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون دبیر کل حزب‌الله با تاکید بر پایبندی به حمایت از غزه، نسبت به هر حماقتی علیه لبنان هشدار داده و تاکید کرد اگر صهیونیست‌ها به دنبال گسترش جنگ باشند، پاسخ ما را خواهند دید.

شیخ نعیم قاسم: برای عبور تل‌آویو از خط قرمزها برنامه داریم/ بانک اهداف آماده است

به گزارش مهر حزب‌الله لبنان، اولین جبهه محور مقاومت بود که به نبرد طوفان الاقصی برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین پیوست و بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه، همانند سایر جبهه‌های مقاومت، به موضع خود پایبند مانده و به ویژه در دوره اخیر، عملیات‌های خیره‌کننده‌ای علیه اشغالگران انجام داده است.

از ابتدای ورود حزب‌الله به این نبرد، رژیم صهیونیستی و حامیان آن تلاش زیادی برای متوقف کردن عملیات‌های مقاومت لبنان انجام داده و هیات‌های غربی و آمریکایی به شکل مکرر در حال سفر به بیروت بوده‌اند. آخرین مورد از این تلاش‌ها، سفر فوق العاده عاموس هوکشتاین مشاور ویژه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به بیروت بود که با ارعاب و تهدید سعی داشت مقامات لبنانی را متقاعد به تحت فشار قرار دادن حزب‌الله جهت آرام کردن جبهه جنوب لبنان کند؛ تلاش‌هایی که نتیجه نداشت و فرستاده آمریکا برای پنجمین بار در طول جنگ غزه، دست خالی از لبنان برگشت.

خبرگزاری مهر در این راستا و در سایه تحولات اخیر در جبهه شمالی فلسطین اشغالی گفت‌وگویی با شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان انجام داده که مشروح به شرح زیر است:

شما واقعیت کنونی در این تقابل تاریخی نیروهای محور مقاومت در همه جبهه‌ها ضد رژیم اشغالگر و حامیان آن از نیروهای استکبار جهانی و رژیم‌های مرتجع عربی را، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همه می‌دانند که رژیم صهیونیستی توسط استکبار جهانی ایجاد شد که تاسیس رژیم جعلی با اقدامات انگلیس آغاز و سپس از سوی آمریکا دنبال شد، همچنین این تلاش‌ها با حمایت اروپا و برخی از کشورهای بزرگ ادامه یافت. هدف اصلی از ایجاد رژیم صهیونیستی، سیطره بر منطقه و گسترش اشغالگری صهیونیست‌ها بود تا امکان بهره‌کشی اشغالگران از منافع، امکانات و توانایی‌های منطقه ما را فراهم کند.

طوفان الاقصی، پاسخ مقاومت به ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بود؛ رژیمی که همه مناطق فلسطین را اشغال کرد و هیچ‌کس نمی‌توانست به آن آسیب بزند و تلاش داشت با شهرک سازی و مختل کردن زندگی فلسطینی‌ها، این سرزمین را از بین ببرد. طوفان الاقصی تاثیرات و نتایج زیادی دارد و طبیعتاً بر واقعیت موجودیت صهیونیستی و به عنوان گامی راهبردی برای متزلزل کردن این رژیم، تاثیر می‌گذارد. با آغاز عملیات طوفان الاقصی ضروری بود که محور مقاومت در کنار مقاومت فلسطین در غزه و کل فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر که تحت حمایت کامل آمریکا و اروپا به یک نسل کشی و ارتکاب انواع جنایات علیه مردم فلسطین زده است، بایستد. محور مقاومت باید یک موضع حمایتی قاطع اتخاذ کند که آغاز کننده مرحله جدید بوده و مانع از تحقق اهداف صهیونیستی آمریکایی می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس، استراتژی امنیتی خود را بر این اساس ایجاد کرده که تنها قدرت منطقه است و می‌تواند هر قدرت منطقه‌ای را به ویژه در محیط عربی از بین ببرد، یا مانع ظهور یک قدرت منطقه‌ای شود. آیا از نظر شما وضعیت اکنون هم به همین شکل است و یا اینکه رژیم اشغالگر همزیستی با نیروهای مقاومت در منطقه که تهدید واقعی برای هژمونی این رژیم هستند را می‌پذیرد؟

آنها همواره درباره قدرت ارتش رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند که بر پایه تجاربی حاصل شده که از سال ۱۹۴۸ باقی مانده است. این صحبت‌ها تا جایی بود که رژیم صهیونیستی را دارای ارتش شکست ناپذیر می دانست؛ یعنی زمانی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت قطعنامه تقسیم فلسطین و مشروعیت بخشیدن به اشغالگری صهیونیست‌ها را صادر کردند. بر این اساس، آنها معتقد بودند که اقدامات بعدی باید دائماً در راستای تقویت قدرت رژیم صهیونیستی و همچنین افزایش فروپاشی و ضعف جهان عربی- اسلامی باشد.

اما به لطف خداوند متعال، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برپایی جمهوری اسلامی به دست بنیانگذار این انقلاب مقدس، یعنی امام خمینی (ره) و تشکیل سپاه قدس از ابتدای پیروزی انقلاب در سال ۱۹۷۹، تلاش خستگی ناپذیر برای حمایت از مسائل به حق و در راس آنها مسئله فلسطین و مقابله با تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی به عنوان یک مسئولیت دینی، سیاسی و اخلاقی، به طور کلی یک انقلاب تدریجی در موازنه‌های قدرت در سطح منطقه به وجود آورد.

در این مرحله، جنبش‌های جهادی مقاومت فلسطین روز به روز رشد کردند و با وجود همه مشکلات و پیچیدگی‌ها، ما با تشکیل نیروهای مقاومت در فلسطین و منطقه به شکل قدرتمند و فعال روبرو هستیم که این نیروها توانستند چندین بار اهداف صهیونیست‌ها را در لبنان و فلسطین شکست دهند. اکنون هم این نیروها در نبرد طوفان الاقصی در برابر تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

امروز توانایی رژیم صهیونیستی برای تحمیل حضور و شرایط خود در منطقه دیگر مانند گذشته نیست. این رژیم بسیار ضعیف‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسید و اگر حمایت نامحدود آمریکا در همه زمینه‌ها نبود، رژیم صهیونیستی حتی چند روز هم دوام نمی‌آورد. اما امروز حتی با وجود همه این حمایت‌های آمریکا، ضعف رژیم صهیونیستی به شکل آشکار در جبهه داخلی این رژیم و همچنین در اقتصاد و آینده آن ظاهر شده است.

من معتقدم بعد از پایان این جنگ، خطرات و چالش‌های زیادی در واقعیت موجودیت صهیونیستی آشکار خواهد شد و در اینجا دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از همزیستی یا عدم همزیستی با نیروهای مقاومت صحبت کند؛ زیرا نیروهای مقاومت تبدیل به یک حقیقت موثر در منطقه شده‌اند که رژیم اشغالگر و همه حامیان آن هرگز قادر به غلبه بر این نیروها نیستند. مقاومت صاحب حق در سرزمین خود است و این حق را دارد که از پروژه نسل‌های آینده خود حمایت کند. مقاومت دارای قدرت، اراده، عزم، توکل به خداوند، شجاعت و جهاد است و همه این‌ها عاملی اساسی برای رشد مقاومت و تزلزل و ضعف تدریجی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله پیام‌های تهدیدآمیزی از جانب صهیونیست‌ها شنیدیم که توسط عاموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان منتقل کرده بودند. همچنین کابینه رژیم صهیونیستی درباره تصمیم برای گسترش جنگ علیه لبنان صحبت می‌کرد. شما رفتار مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله و نقشه نظامی و سقف‌هایی که پیش روی صهیونیست‌ها قرار گرفت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ همچنین آیا از نظر شما فشار سنگین بر حماس می‌تواند موجب توقف جنگ شود؟

از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه، تهدیدات دائمی از سوی دشمن صهیونیستی برای تجاوز به لبنان وجود داشت که هدف از این تهدیدات، توقف عملیات‌های حزب الله علیه جبهه شمالی فلسطین اشغالی بود. اما تصمیم حزب الله که از زبان سید حسن نصرالله و همه رهبران مقاومت لبنان بیان شده، این است که تا زمانی که تجاوزات دشمن علیه غزه متوقف نشود، جبهه جنوب لبنان آرام نخواهد شد.

این موضع حزب الله صرفاً محدود به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ادامه عملیات نظامی در رفح یا عدم موافقت این رژیم برای آتش بس نیست؛ بلکه تا زمانی که جنگ در غزه ادامه داشته باشد، جبهه جنوب لبنان به حمایت از غزه ادامه خواهد داد و هیچ‌یک از تهدیدات، واقعیت را برای ما در لبنان تغییر نمی‌دهد، زیرا موضع و تصمیم ما کاملاً قاطع است. ما هرگز در برابر تهدیداتی همچون گسترش جنگ تسلیم نمی‌شویم؛ زیرا مصمم هستیم که در جبهه حمایت از غزه بمانیم و تا زمانی که کشتار و تجاوزات اشغالگران علیه غزه ادامه داشته باشد، عملیات‌های ما نیز ادامه دارد.

اگر اسرائیل جنگ را گسترش داد، ما هم آن را گسترش می‌دهیم و اگر وارد جنگی فراگیر شد، ما هم بدون عقب نشینی وارد آن می‌شویم. ما در مقاومت اهداف زیادی داریم و برجسته‌ترین آنها، اکنون نابودی اهداف رژیم صهیونیستی در تجاوزات آن علیه غزه و همچنین حمایت از غزه، کل فلسطین و مقاومت در آنجاست.

همه فشارهایی که اکنون بر حماس و مقاومت برای توقف جنگ وارد می‌شود، بر این اساس است که حماس و مقاومت فلسطین از شروط خود برای آتش بس عقب نشینی کنند و رژیم صهیونیستی برخی از اسرای خود را در ازای آزادی شماری از اسرای فلسطینی آزاد کند و سپس مجدداً جنگ را از سر بگیرد. این چیزی است که مقاومت فلسطین هرگز آن را قبول نمی‌کند و تا انتها ایستاده است. بنابراین یا جنگ به طور کامل متوقف می‌شود یا اینکه به شکل نامحدود ادامه خواهد داشت و مقاومت هم آن را ادامه می‌دهد.

به جبهه شمالی فلسطین اشغالی نگاهی بیندازیم که عملیات‌های نظامی ضد دشمن صهیونیستی و ابتکارهای مقاومت در وارد کردن ضربات به اشغالگران به ویژه با پهپاد «هدهد» که اخیراً وارد عمق فلسطین اشغالی شد و اقدام به تصویربرداری دقیق از مواضع حساس صهیونیست‌ها در حیفا کرد، بیشتر شده است. سید حسن نصرالله گفت آنچه که نشان داده شد بخش ساده‌ای از چندین ساعت تصویربرداری پهپاد هدهد بود. شما این تحول تاریخی پیشرفته در عملیات‌های مقاومت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی که حزب‌الله جبهه جنگ با صهیونیست‌ها را در راستای حمایت از فلسطین گشود، به تدریج روند تقابل خود با دشمن را تشدید کرد؛ به طوری که همزمان با تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی، حزب الله نیز عملیات‌های خود را تشدید کرده و حملات پیشرفته‌ای ضد دشمن انجام می‌داد. بر این اساس هر زمان که صهیونیست‌ها از مرزهای جغرافیایی تعیین شده برای درگیری‌ها عبور می‌کردند، یا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دادند، حزب الله متقابلاً پاسخ می‌داد.

همچنین حزب الله هر بار و در هر مرحله سلاح‌های جدیدی وارد نبرد کرده تا صهیونیست‌ها متوجه شوند که ما گزینه‌های متعددی برای تقابل داریم. همچنین همه تشکیلات پدافندی رژیم صهیونیستی مانند گنبد آهنین یا بالن‌های جاسوسی، جنگنده‌ها، موشک‌ها و یا تمامی تجهیزاتی که اشغالگران برای تامین امنیت اطلاعات شناسایی یا عملیات‌های نظامی خود به کار می‌گیرند، همگی زیر ضربات و آتش مقاومت قرار دارد و مقاومت، اطلاعات دقیقی از دشمن حتی در پشت کوه‌ها و حتی در اماکن محرمانه دارد. این بدان معناست که اسرائیل صراحتاً به توانایی‌های فنی و عملیاتی مقاومت در حوزه شناسایی، تحقیقاتی، نظامی، موشکی و پهپادی در انواع مختلف آن پی برده است.

همه این‌ها حامل پیامی درباره توانمندی‌های مقاومت هستند و تصاویری که پهپاد هدهد جمع آوری کرد، تنها نمونه‌ای از توانایی‌های گسترده مقاومت در هدف قرار دادن عمق فلسطین اشغالی در صورت تجاوز این رژیم از خطوط قرمز است. ارتش رژیم اشغالگر و مقامات این رژیم به خوبی این پیام‌ها را می‌فهمند.

جمهوری اسلامی ایران چه نقشی در ایجاد انگیزه و همچنین حمایت از مقاومت و روحیه مقاومت در لبنان و منطقه دارد. شما به کسانی که می‌گویند جنبش‌های مقاومت اسلامی در کشورهای عربی، بازوهای ایران هستند، چه پاسخی می‌دهید و از نظر شما منافع ایران در هدایت جبهه مقاومت در مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین چیست؟

ایران کشوری با بینش فرهنگی و سیاسی منحصر به خود بوده و به خوبی می‌داند که امور خودش را چگونه اداره کند. جمهوری اسلامی در ایران بر پایه اصول اسلام، یعنی اصول حق، یاری دادن به ضعفا، آزادی، استقلال ملت‌ها و رد اطاعت از استکبار بنا شده است. همه این‌ها اصولی هستند که جمهوری اسلامی ایران به آنها ایمان دارد و به شکل عملی تحت رهبری امام خمینی طی ۱۰ سالی که ایشان رهبری این جمهوری را بر عهده داشتند، به این اصول پایبند بوده و بعد از امام خمینی، حضرت امام خامنه‌ای به این روش عمل کردند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران تا همین امروز بر مبنای همین قواعد و روش عمل کرده است و این رویکرد امام خمینی به همین منوال ادامه خواهد داشت.

یکی از پایه‌های رویکرد جمهوری اسلامی ایران، حمایت از جنبش‌های آزادی‌خواهانه و ایستادن در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از فلسطین و قدس به عنوان مسئله محوری جهان بوده است. این رویکرد جمهوری اسلامی ایران همان چیزی است که به حمایت از مقاومت برای آزادی، ایستادن در برابر دشمن صهیونیستی و مقابله با کشورهای استکباری که از این رژیم حمایت می‌کنند، نیاز دارد. اعتقاد جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا نقش مهمی در حمایت از مقاومت دارد.

ما در اینجا در منطقه طرف‌هایی را می‌بینیم که به این اصول اعتقاد دارند. ملت فلسطین می‌خواهند سرزمین خود را آزاد کنند و برای خودشان اعتقادات دین و ایمان دارند و خود را ملزم به اخراج اشغالگران از سرزمینشان می‌دانند. مردم فلسطین برای تحقق این هدف به سلاح، امکانات و آموزش نیاز دارند و بنابراین طبیعی است که این مردم، ایران را تنها کشور در جهان بدانند که هر آنچه ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خودشان به آن نیاز دارند را به آنها می‌دهد.

همچنین مقاومت در لبنان نیز به همین رویکرد جمهوری اسلامی ایران ایمان دارد و معتقد است که رژیم صهیونیستی نه تنها خطری برای فلسطین بلکه برای لبنان، اردن، سوریه، مصر، عراق و همه منطقه است؛ همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند.

از این رو هماهنگی اعتقادی منسجمی میان حزب الله و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای حمایت از مقاومت در همه سطوح نشان داده است. اینکه بگوییم فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها، حزب الله، حماس یا هر طرف دیگری ابزارهای ایران هستند کاملاً اشتباه است؛ زیرا این طرف‌ها در کشورهای خود و در راستای پروژه‌های خودشان عمل می‌کنند و ایران هم از آنها حمایت می‌کند.

هر کس هرچه که می‌خواهد بگوید. مهم این است که ملت‌های منطقه اعتقادات خود را بیان می‌کنند و این به نفع ایران و مقاومت است. هرچه که به نفع ایران باشد به نفع مقاومت هم هست؛ زیرا آنها اعتقادات و اهداف مشترک دارند و دشمن آنها هم یکی است. بنابراین طبیعی است که همه کسانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؛ در کنار یکدیگر قرار بگیرند و وارد خصومت (با مقاومت و ایران) شوند.

سوال ما این است که چرا دنیا، آمریکا، اروپا، کشورها و سازمان‌های بزرگ که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند را محکوم نمی‌کند و این عمل را یک اقدام طبیعی می‌داند، اما اتحاد و هماهنگی محور مقاومت با ایران و رهبری آن را امری غیرطبیعی و آسیب‌زا می‌داند. در هر صورت ما مطمئنیم کاری که انجام می‌دهیم به نفع ما و کشورمان در وهله نخست و به نفع محور مقاومت در وهله بعدی است. این همان چیزی است که فلسطینی‌ها به آن ایمان دارند و ما نیز به این رویکرد ادامه می‌دهیم و بر همین موضع باقی خواهیم ماند.

از وقتی که در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزاریم و می‌دانیم که وقت شما بسیار با ارزش است. به عنوان آخرین سوال، شما واقعیت و آینده جمهوری اسلامی ایران، بعد از شهادت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ رئیس جمهوری که با وجود دوره کوتاه ریاست جمهوری خود توانست رونق و توسعه زیادی به اقتصاد ایران بدهد و پروژه‌های مختلفی برای رفاه مردم اجرا کرد و مردم ایران هم تعلق خاطر زیادی به ایشان داشتند. این همان چیزی است که در مراسم تشییع پیکر ایشان شاهد بودیم و شما هم در این مراسم حضور داشتید. مردم برای مشارکت در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی به خیابان‌ها آمدند، زیرا ایشان خدمتگزار مردم بود. این چیزی است که ما در هیچ کشور عربی یا اسلامی و یا غربی نمی‌بینیم. همچنین فراموش نمی‌کنیم که عملیات وعده صادق که یک ضربه استراتژیک به دشمن وارد کرد و بسیاری از معادلات و موازنه‌ها را با رژیم موقت صهیونیستی تغییر داد، در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی انجام شد.

امروز بعد از شهادت جناب دکتر رئیسی و همراهان ایشان همه دنیا متوجه شدند که علی رغم نقش و اهمیت شهید دکتر رئیسی و شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان و تیمی که با ایشان کار می‌کردند و دستاوردهایی که کسب کرده بودند، اما جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه، کشور کار موسساتی است؛ به طوری که بلافاصله بعد از شهادت دکتر رئیسی و همراهانشان، جمهوری اسلامی ایران به شکل مستقیم و طبق قانون اساسی و با مدیریت و نظارت خردمندانه امام خامنه‌ای و با رهنمودهای ایشان که فرموده بودند، باید امور طبیعی کشور بدون عقب نشینی ادامه داشته باشد، رو به جلو حرکت کرد. این همان اتفاقی است که با تعیین زمان انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب معاون رئیس جمهور به عنوان جانشین موقت ایشان و نیز انتخاب معاون وزیر امور خارجه، به عنوان وزیر خارجه موقت، رخ داد.

همه نیروها و نهادها در جمهوری اسلامی ایران طبق اختیارات و نقش‌های خود عمل می‌کنند. ما اینجا از جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنیم که توانسته همه حوادث خطرناک و مشکلات را در دوران ۸ سال دفاع مقدس پشت سر بگذارد و حتی ترور روسای جمهور، دانشمندان و مقامات ایران طی دهه‌ها و سال‌های گذشته هرگز موجب نشد تا این کشور حتی یک روز از انجام امور قانونی خود عقب بماند. همچنین هیچیک از این مشکلات، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی و … را در ایران به تاخیر نینداخته است؛ حتی در دل حوادث خطرناکی که در طول ۸ سال جنگ با عراق وجود داشت.

بنابراین روشن است که جمهوری اسلامی ایران که در همه موقعیت‌ها و شرایط به بهترین شکل عمل کرده، اکنون چگونه خواهد بود. از نظر من جمهوری اسلامی ایران پیام مهمی به جهان داده است، با این مضمون که ملت ایران ملتی پویا، فعال و دوست داشتنی هستند؛ ملتی که با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهیدشان حمایت خود را از رهبری، نهادها و آینده درخشان ایران اعلام کردند.

ما از وقوع چنین حوادثی (شهادت دکتر رئیسی و همراهانشان) برای ایران نمی‌ترسیم. ایران همان کشوری است که با عملیات وعده صادق خود در واکنش به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه و ترور سردار زاهدی، به شکل مستقیم با موشک‌ها و پهپادهای خود عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار داد و جهان را در حیرت فرو برد؛ موشک‌ها و پهپادهایی که از مسافت بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر شلیک شدند.

این نشان می‌دهد که ایران کشوری دارای استقلال، عزت و کرامت است و هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذارد و به شکل مناسب واکنش نشان می‌دهد. این یک عملیات استثنایی بود که در دوره شهید دکتر رئیسی به رهبری امام خامنه‌ای انجام شد و یکی از نشانه‌های قدرت و شکست ناپذیری ایران است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  4. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  12. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  23. قالیباف یا جلیلی؟

  24. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  25. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

آخرین عناوین