علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  4030410098 ۲۱۴ نظر، ۴۴۶ در صف انتشار و ۱۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

ناامیدی از تغییر عامل مشارکت پایین در انتخابات است

محسن مهدیان، مدیرمسئول همشهری در این روزنامه نوشت: «برخلاف انتظار، مشارکت کاهش یافته است. اما چرا؟

پاسخ و روایت غلط این است که مردم به‌خاطر مشکلات اقتصادی با صندوق قهر کرده‌اند. این حرف حداقل بعد از روی کار آمدن این دولت، نادرستی‌اش آشکار است. این دولت در تمام شاخص‌ها از دولت قبل جلوتر است، پس چرا مشارکت کم شده است؟

از طرفی اتفاقا مشکلات خودش موتور محرکه برای مشارکت است. مردم رأی می‌دهند که وضع موجود اصلاح شود. این دوره که از همه سلایق نیز حضور داشتند؛ از آرای سبز و بنفش تا حضور همه اصلاح‌طلبان و تحریمی‌های سابق. پس چرا عده‌ای نیامدند؟

علت اول، ناامیدی مردم از تغییر است. چرا ناامیدند؟ سبک فعالیت‌های رسانه‌ای ضدانقلاب در کنار جماعتی که از سر غرض‌ورزی ‌یا جهل در فضای مجازی همه مسئولان را متهم به فساد می‌کنند این تلقی را ایجاد می‌کند که مسئولان قابل اعتماد نیستند. احساس فساد سیستمی را کسانی ایجاد کردند که چه در تبلیغات انتخاباتی‌ یا به بهانه‌های مختلف با بی‌اخلاقی تهمت و افترا به مسئولان و دروغ را در فضای مجازی رواج دادند و امروز ثمره‌اش می‌شود بی‌اعتمادی به همه مسئولان در همه جناح‌ها.

و اما دلیل دوم... ما چند سالی است که با گونه جدید و غریبی از عدم‌مشارکت مواجهیم. با جامعه‌ای مواجهیم که نفیا و اثباتا به مشارکت فکر نمی‌کنند؛ گویی انتخابات و صندوق رأی را نمی‌بینند. اینها چه ویژگی‌ای دارند؟

مهم‌ترین ویژگی‌شان این است که در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنند؛ دنیایی به دور از رسانه‌های مرجع و آمار رسمی و واقعیت‌های جامعه؛ دنیایی که عمدتا حول سرگرمی و تفنن شکل می‌گیرد؛ دنیایی خیالی که پایداری مختصات آن پای در واقعیت‌های پیرامونی ما ندارد.»

مرددین سرنوشت‌ساز

خراسان نوشت: «در حالی که اکثر قریب به اتفاق نظرسنجی های معتبر مشارکت را بالای 50 درصد پیش بینی می کردند اما آمار مشارکت40 درصدی اعلام شده در صبح شنبه شوکه کننده بود براساس آنالیز داده های نظرسنجی ها می توان گفت در بین 55 درصدی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند نزدیک به 20 درصد این جامعه 55 درصدی تا 7 تیر هنوز در انتخاب گزینه نهایی خود تردید داشتند به عبارتی می توان ادعا کرد شرایط رقابت های انتخاباتی به گونه ای پیش رفته است که تقریبا بخش مهمی از مرددین در انتخاب نامزد نهایی به علاوه کسانی که تمایلی به پاسخگویی نداشته اند ، از شرکت در انتخابات انصراف دادند به گونه ای که پیش بینی مشارکت های قطعی بالای 50 درصد به مشارکت 40 درصد سقوط کرده است.

نکته دیگری که می توان در مورد کاهش مشارکت گفت این که قطعی شدن دو مرحله ای شدن انتخابات و حذف آقای قالیباف از گردونه ی دوقطبی با آقای پزشکیان را می توان از جمله دلایل کاهش مشارکت دانست. در واقع بخشی از کسانی که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات را داشتند با اطمینانی که از حضور کاندیدای مد نظرشان در دوره دوم داشتند حضور خود در پای صندوق های رای را به 15 تیر ماه موکول کردند و بخش دیگر نیز پس از قطعی شدن دوگانه پزشکیان و جلیلی و نبود کاندیدای مد نظرشان (قالیباف)از حضور در پای صندوق رای منصرف شده اند.

علاوه بر عوامل داخلی در روزهای پایانی به انتخابات ،کمپین نه به انتخابات توسط رسانه های خارجی با قدرت بیشتری در دستور کار قرار گرفت که طبیعتا در بخشی از جامعه20 درصدی مردد برای شرکت در انتخابات 8 تیر موثر بوده اند.»

یک عامل مهم در کاهش مشارکت

احمد زیدآبادی در هم‌میهن نوشت: «این انتخابات جنبه‌های غیرمنتظره و شگفت‌آوری هم داشت.

نخستین امر غیرمنتظره، نرخ مشارکت شهروندان در انتخابات بود که پایین‌تر از برآورد و انتظار تحلیل‌گران و نتایج نظرسنجی‌های مؤسسات مختلف درآمد. اینکه چرا همگی نظرسنجی‌ها پنج تا ده درصد به خطا رفتند، محل مطالعه است، اما آنچه تحلیل‌گران را دچار اشتباه محاسبه کرد، پایه قراردادن انتخابات سال ۱۴۰۰ بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار شد. در انتخابات شوراها مردم عادی در هر محل، با انگیزۀ رقابت‌های فامیلی، خانوادگی، شخصی و قبیله‌ای پای صندوق رأی حاضر می‌شوند و در کنارش خواسته یا ناخواسته، تعرفۀ انتخابات ریاست‌جمهوری نیز بدان‌ها داده می‌شود که اغلب نام یکی از کاندیداها را روی آن می‌نویسند و به صندوق می‌اندازند.

در انتخابات جاری، اما فقط کسانی زحمت حضور در پای صندوق رأی در تابستان داغ را به خود دادند که انگیزۀ سیاسی قوی برای مشارکت داشتند و تعداد این افراد در مرحلۀ نخست انتخابات بیش از همین چهل درصد نبود.

نکتۀ دوم، جمع آرای دو کاندیدای منسوب به «جبهۀ نیروهای انقلاب» است که از رأی مرحوم سیدابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون کمتر شده است. برخی ناظران گمان می‌کردند که رأی ۱۸ میلیونی مرحوم رئیسی به سبد رأیِ دو کاندیدای «جبهۀ نیروهای انقلاب» می‌ریزد و بین آنها تقسیم می‌شود.

این اتفاق اما رخ نداد چراکه رأی آقای رئیسی در سال ۱۴۰۰ صرفاً جناحی و عقیدتی نبود و بسیاری از شهروندان عادی در واکنش به بن‌بست پیش‌آمده در برابر دولت شیخ حسن روحانی و افزایش گرانی و تورم در دولت او به مرحوم رئیسی رأی دادند. این رأی در واکنش به ادامۀ تورم و گرانی در سه سال گذشته، به تدریج ریزش کرد و از سبد مدعیان ادامۀ راه آقای رئیسی خارج شد.

حتی همدلی و همدردی بسیاری از مردم نسبت به حادثۀ فقدان آقای رئیسی و همراهانش، آن ریزش تدریجی را جبران نکرد زیرا سرشتی عاطفی و در نتیجه زودگذر داشت. همین موضوع سبب گمراهی و محاسبۀ نادرست ستادهای نامزدهای «جبهۀ نیروهای انقلاب» از گرایش عمومی جامعه شد و آنان را به طمع خام انداخت.»

چند روایت از علت شکست قالیباف

تابناک نوشت: « حتما در  شکست قالیباف عوامل متعددی وجود دارد از جریانی که سالهاست به دنبال حذف اوست تا مدل کمپین و مشاوره‌ها و .... اما مهمترین عامل شکست قالیباف عدم شناخت از پایگاه اجتماعی و نداشتن گفتمان دارای ارتباط معنایی با جریانش بود.

 ‏تصویر اصلی قالیباف از ناجا شکل گرفت. مدیرجوان و مدرنی که پلیس را نوسازی کرد با کت و شلواری متفاوت از مدیران سیاسی پا به عرصه انتخابات۸۴ گذاشت و طیف گسترده‌ای از طبقه متوسط جامعه که امید به توسعه و مدرن سازی کشور داشتند حامی او شدند.  

‏طرفداران قالیباف نه برای اصولگرا بودن و  نه اصلاح طلب بودن که برای توسعه و شعار« زنگی خوب برازنده ایرانی» با او قرابت یافتند. این روند در شهرداری شدت بیشتری یافت اما هرچه گذشت قالیباف از جامعه هدفش بیشتر دور شد و ادبیات سیاسی و مدل رفتاری تعریف شده اش فاصله زیادی از واقعیت ‏او پیدا کرد.

طرفداران قالیباف را می‌توان بخش مهمی از طبقه متوسط تحصیلکرده عملگرا تعریف کرد که دل در گرو ایران و احساس تعلق به انقلاب داشتند و از باند بازی و فضای بسته چپ و راست خسته بودند.

‏بزرگترین اشتباه قالیباف فاصله گرفتن از ادبیات و خواسته‌ای این طرفداران وفادار و رفتن به سمت یارگیری از جریاناتی شد که اساسا نه او را میپذیرفتند و نه نمایندگی خود را به قالیباف می‌دادند. جریان قالیباف برای یارگیری از جریانی که فکر میکرد با آن قدرتمند می‌شود، هم سرباز و ژنرال اجاره‌ای گرفت که دل در گرو او نداشتند و هم به اندازه این نیروهای اجاره‌ای دارایی های زیادی از دست داد.

او به واقع می توانست جریان مهمی در فضای سیاسی و اجتماعی ایران باشد و حتی با همان آرای ۳ میلیونی به پشتوانه یک جریان تحول گرا موثر باشد.

 اما‏ رفتارهای تقلیدی و عدم توجه به الزامات جریان سازی از قالیباف صرفا یک فرد با نفوذ ساخت که نه گفتمان روشن دارد، نه جریان ریشه دار دارد و نه اساسا در کنار او چهره موثری در عالم سیاست و اقتصاد و فرهنگ که حامل گفتمانش باشد دیده ‌می‌شود.»

خراسان نوشت: «در مورد ریزش رای آقای قالیباف نیز سه عامل به نظر می رسد:

1.مهم ترین عامل را می توان بلاتکلیفی سبد رای جریان اصولگرا تا ساعات پایانی برای انصراف یا عدم انصراف و اعلام گزینه نهایی دانست. 

2. تغییر برآورد افکار عمومی جریان اصولگرا از نامزد برنده اصولگرا از قالیباف به جلیلی در 72 ساعت پایانی نیز عامل مهمی است، در واقع بخشی از رای دهندگان از الگوی «رای  به فرد برنده» در انتخابات پیروی می کنند که این برآورد پس از مناظره سوم از آقای قالیباف به آقای جلیلی شیفت کرد.  

3.انصراف دو نامزد اصولگرا ( آقایان قاضی زاده و زاکانی) در 24 ساعت پایانی با توجه به دو نکته فوق عملا سهم 4 تا 5درصدی این افراد را به سبد رای آقای جلیلی افزود.

سه دلیل مذکور را می توان از جمله عوامل مداخله گر بیرونی در ریزش رای آقای قالیباف و افزایش رای آقای جلیلی در روز انتخابات دانست.»

سعدالله زارعی در کیهان نوشت: «در این انتخابات دو کاندیدا رأی بسیار بیشتری از سایر رقبا داشتند؛ دکتر پزشکیان و دکتر جلیلی که خود این جای مطالعه دارد. اگر در مقام مقایسه برآئیم می‌بینیم که این دو به یک بدنه مطمئن متکی بوده‌اند.

جریان اصلاحات بالاخره در طول زمان «بدنه ویژه» خود را پیدا کرده که شامل دو بخش مستقر و سیار می‌شود که می‌تواند در فاصله کوتاهی به خط ‌شود و به مدد یک کاندیدا ولو پیش از آن چندان شهرتی نداشته بیاید. دکتر سعید جلیلی هم در طول نزدیک به 15 سال گذشته از طریق مداومت در ارتباط با طیف‌های خاص به یک «شبه‌تشکل» رسیده و آن را به مدد بعضی همگنان سیاسی ـ مثل جبهه پایداری ـ فراگیر کرده است.

این به اصطلاح «دولت سایه» به دکتر جلیلی کمک کرد تا به بخش‌های کارشناسی حکومت هم وصل شود و با آنان در یک تعامل مثبت قرار گیرد.

این دو را وقتی با وضع حضور دکتر قالیباف مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم او با آنکه سابقه اجرائی بسیار بیشتری از این دو داشته و از این دو بسیار موفق‌تر بوده است، ولی فاقد تشکل و شبه‌تشکل می‌باشد و از این‌رو از «واسطه»‌ای که منطق و نیت او را از رسانه به توده برساند و به باور تبدیل کند و از آنان «یاورانی پا به کار» بسازد، بی‌بهره می‌باشد. »

در دور دوم شانس جلیلی بیشتر است یا پزشکیان؟

رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل سیاسی در دنیای اقتصاد نوشت: «رقابت دو نامزد همواره برای رای‌دهنده جذاب‌تر است و نامزد‌ها فرصت بیشتری برای رساندن پیام خود دارند. در این مرحله حمایت قالیباف از آقای جلیلی می‌تواند شانس او را بیشتر کند، اما بر اساس قاعده انتقال رای، این حمایت منجر به انتقال کامل سبد رای قالیباف به جلیلی نخواهد شد.

تقریبا نصف سبد رای قالیباف به سمت پزشکیان خواهد رفت و حدود 40 درصد سبد وی به جلیلی رای خواهد داد. اما نکته مهم‌تر این است که رقابت به سمت منتهی‌الیه دو طیف منتقل می‌شود. یعنی اصولگرایان تند در برابر اصلاح‌طلبان تحریمی قرار می‌گیرند. تجربه نشان داده است که در این حالت معمولا نامزد‌های اصولگرا شانس اندکی برای پیروزی دارند چون سبد رای آنها محدود است و شامل آرای مردد نمی‌شود.

 از طرف دیگر با شفاف‌تر شدن مواضع جلیلی در مناظره‌های دور دوم ترس طبقه متوسط از او بیشتر شده و تمایل آنها به مشارکت افزایش خواهد یافت. تشکیلات اصلاح‌طلبان هم یک هفته برای حضور در جامعه و اقناع حامیان سرخورده خود فرصت دارد.

بنابراین از نظر معادلات کمپینی مسیر پیروزی پزشکیان راحت‌تر از جلیلی است (اگر پزشکیان و قالیباف به دور دوم می‌رفتند این‌گونه نمی‌شد و رقابت عدم قطعیت بیشتری داشت).

کمپین پزشکیان باید همه توان خود را برای افزایش مشارکت به کار گیرد تا بتواند بخش از کسانی را که در دور اول رای نداده‌اند پای صندوق رای بیاورد.  اصلاح‌طلبان باید با بدنه ناراضی خود گفت‌وگو کنند. نشان دهند که از درد و رنجی که این سال‌ها بر آنها رفته است آگاهند. عذرخواهی از بابت کم‌کاری و به رسمیت شناختن ناراحتی آنها شاید بتواند بخشی از رای‌ندهندگان دور اول را پای صندوق بیاورد.»

حمله رسایی به پزشکیان از تریبون مجلس

به گزارش ایسنا، حمید رسایی، نماینده تهران در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده به یکی از کاندیداهای محترم تذکر می‌دهم که ستاد شما در دست وزرای دولت آقای روحانی قرار دارد و مراقب باشید یکی از وزرای دولت روحانی که در ستاد شما قرار دارد کاندیدای دیگری را طالبان خطاب می‌کند و به عبارت دیگر ۱۰ میلیون ایرانی را که به ایشان رای دادند اینگونه می‌بینند. از سوی دیگر آقای ظریف که از دیگر وزرای دولت روحانی بوده و در ستاد شما قرار دارد و سایر کاندیداها را خوش مغز و چماق‌دار خطاب می‌کند آن وقت شما از آشتی ملی صحبت می‌کنید و می‌گویید با کسی دعوا ندارم این دعوا نیست بلکه اعلان جنگ است.

وی در ادامه اظهار کرد: ظاهر ستاد شما همان باطن دولت شماست. می‌گویید بنده هر کسی که بیاید را به ستادم راه می‌دهم فردا نیز اگر در دولت مسئولیتی برعهده بگیرید آنگاه مسئولیت کارهای خود را نخواهید پذیرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین الان که بنده با شما صحبت می‌کنم دست‌هایی با شدت در حال سربریدن سرمایه‌های مردم در بورس هستند. دست‌هایی در پشت پرده تمام تلاش خود را به کار بستند تا بگویند آقای جلیلی ضد بورس است. شما با این کار دارید به مشارکت ضربه می‌زنید.

وی در ادامه تاکید کرد: همان‌هایی که در سال ۱۳۹۹ سرمایه‌های مردم را به بورس بردند و سپس سرمایه خود را بیرون کشیده و سرمایه مردم را سر بریدند امروز منافع ملی را هدف قرار داده‌اند. بنده به عنوان فردی که تمام این سال‌ها مدافع حقوق مردم بودم باید بگویم که فریب نخورید.

انتقاد یک نماینده از حمایت قالیباف از جلیلی

به گزارش مهر، محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) از طرفداری محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در واکنش به تذکر اظهار کرد: آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس نمی‌تواند اظهارنظر کند، منتهی ایشان همچنان مرخصی است و به همین دلیل امروز هم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکرد.

همچنین ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در توییتی نوشت: «شخصا اقدام آقای قالیباف در حمایت از آقای جلیلی را نمی پسندم. ایشان رئیس مجلس است و نباید منطقا از هیچ کدام از نامزدها حمایت کند تا در آینده که دولت بعدی به مجلس می آید،شائبه حمایت یا عدم حمایت از دولت خاصی به رئیس مجلس مربوط نشود. موقعیت ایشان با بقیه سران جبهه انقلاب فرق می کند.»

حضور جلیلی در بازار تهران

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی بازار تهران گفت: بازار قلب اقتصاد کشور است. در ۱۱ سال و مخصوصا در ۴ سال اخیر بیش از ۲۴ جلسه با اصناف مختلف داشته ام و این جلسات چند ساعته بوده و مفصل حرف ها و مشکلات آنها را شنیده ایم.

وی ادامه داد: جمع بندی از جلسات این بود که ما به ۱۷ موضوع در زمینه اصناف رسیدیم که باید ایرادات رفع شده و برنامه برای آن داشت. اگر این مسائل حل شود، تحول بزرگی در بازار ایجاد می شود و هم بازاری و هم مردم منتفع می شوند.

توییت پزشکیان درباره فیلترینگ و گشت ارشاد

مسعود پزشکیان در توییتی نوشت: «تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن بازی و فشارهای بیرونی در همه جلسات و تمام قد بایستد.»

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۰۱۴۳۲۰:۵۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
همین که میگی بر خلاف انتظار ها مشارکت پایین اومده خودش دلیل مشارکت پایین هست .
ناشناس۳۵۴۰۳۰۱۲۲:۳۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
این انقلاب تحت هیچ شرایطی بدست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۴۰۳۸۳۲۳:۱۲:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
خوشبختانه این دغدغه داره رفع میشه و با انتخاب پزشکیان به دست نااهلان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۴۰۶۲۷۰۰:۵۷:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
ماجرای صدیقی و حضور مکرر او در نماز جمعه پیام بدی برای مردم دارد.
مصطفی۳۵۴۰۶۳۵۰۰:۵۸:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
نااهل همین اختلاس گران وباندبازان هستند که مردم شناختن اونهاراانگارقحط الرجاله وحتما باید همینها باشنددراین گردونه
ناشناس۳۵۴۰۹۹۹۰۷:۵۵:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چرا تصمیم گیرندگان باز این افراد را تایید صلاحیت می کنند و کشور را اینگونه می کنند ؟!!
گرسنه۳۵۴۱۰۲۰۰۸:۰۲:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
نا اهل اقلیت جامعه هستند اکثریت صاحب کشور است حتی اگر مسلمان نباشد
ناشناس۳۵۴۱۱۲۱۰۸:۴۲:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یه توضیحی میدی چرا ایران اینترنشنال یا همون شبکه معاند انقدر علیه پزشکیان تبلیغ میکنه؟
علی اصغر اکبری۳۵۴۰۴۴۸۲۳:۴۹:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۰
آقای عبدالعلی زاد‌ه مطالب ارایه شده توسط آقای زاکانی وآقای قالیباف را نفهمیده اظهار نظر عجولانه کرده از مردم فهیم نظر خواهی کنند ببینند مطلب چه بوده آقای قالیباف رئیس قوه مقننه است نماینده ۸۵ میلیون نفر ایرانی است گفته مملکت نیاز به وحدت انسجام و همفکری دارد مثل شما گفته اید طرفداران ۱۰ میلیونی شما کوته فکر وطالبانی و...هستید اول بروید خودتان را اصلاح کنید تابعد ببینیم می توانید
الف لام میم۳۵۴۰۵۲۲۰۰:۱۵:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم خسته شدن از رانت و تحریم و اختلاس و آمار سازی،بسه شعار،کاسبان تحریم و دولت تورم ساز بسه،مردم میفهمند کی کار کرد و کی شعار داد،،،بسه بخدا دیگه فلاکت بیداد و بیکاری و مسکن و تورم بالا بیداد میکند.
ناشناس۳۵۴۰۹۱۲۰۷:۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یکی از مهمترین دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات تعدد انتخابات است انتخابات مجلس شورای اسلامی،ریاست جمهوری،شورای اسلامی شهر،مجلس خبرگان هنوز یکسال نشده که مردم خستگی انتخابات مجلس از تنشون بیرون نرفته که انتخابات ریاست جمهوری و سال بعد انتخابات شوراها را خواهیم داشت. در شهرهای کوچک انتخابات چهره به چهره است و کسانی که می بازند بشدت دچار آسیب روحی و روانی می شوند هنوز خستگی انتخابات مجلس مردم را آزار می دهد که ناگهان انتخابات ناخواسته ریاست جمهوری شروع شد و مردم نیاز به تنفس داشتند که به آنان فرصت داده نشد در ضمن‌ باید خود را برای رقابت سخت انتخابات‌ شوراهادر سال آینده آماده کنند. دلایل دیگر مثل شدت گرما در بسیاری از استان ها،فصل کشاورزی باعث کاهش مشارکت شده است.
ناشناس۳۵۴۰۱۴۸۲۱:۰۳:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
حتما اينم تقصيره روحانی هست
ناشناس۳۵۴۰۲۸۷۲۲:۲۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
در سال 88 میزان مشارکت 85 درصد و در سال 92 میزان مشارکت 73 درصد بود از سال 98 میزان مشارکت کاهش یافت و مقصر اصلی اون دولت روحانی بود.
ناشناس۳۵۴۰۳۸۲۲۳:۱۲:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
الان که کمترین مشارکت بوده حالا مقصر کیه ول کنید این حرف ها را مردم از وضعیت کنونی از بی عدالتی ها بیکاری جوانان اعتیاد جوانان... راضی نیستن
ناشناس۳۵۴۰۴۷۴۰۰:۰۲:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
همچنین دوستان این جریان که می‌گفتند رای بی رای و تحریم هم می کردن الان چی شده دنبال قدرت هستند؟!!!!
رحیم۳۵۴۰۷۶۷۰۳:۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چهار سال مجلس انقلابی و سه سال دولت انقلابی و یک دست فرصت فعالیت سیاسی و اقتصادی برای بدست آوردن رضایت مردم، حالا باز هم میگید تقصیر روحانی بود که مردم مشارکت نکردن ؟ انتخابات ۹۶ پایان چهار سال اول روحانی بود که دیدیم نزدیک به هفتاد درصد مشارکت کردن
ناشناس۳۵۴۰۸۴۹۰۶:۲۵:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
کاهش مشارکت را باید در تصمیمات دولت سایه جست .
ناشناس۳۵۴۰۹۸۵۰۷:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فریدون خودِ مشکله
ناشناس۳۵۴۰۶۱۹۰۰:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مشارکت زیر 50 حتی در زمان هاشمی و جنگ هم نبود اما در دولت روحانی باب شد و شما همچنان در تطهیر، حتی دولت رئیسی می توانست به شکل مصنوعی تورم را کم کند و همین دوره مشارکت را چند ده درصد بیشتر کند اما نکرد و کاری به جا هم بود و آرام آرام تورم می آید پایین تا شوک اقتصادی هم درست نمی شود که بعدا تورم از 10درصد برود به 40! و برای همین کار دولت بعدی بسیار راحت تر می باشد
ناشناس۳۵۴۰۷۱۶۰۲:۰۱:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بله یکی به خاطر نبودن انتخابات شوراهاوعلت دیگر بی اعتماد کردن مردم به نظام توسط آقای روحانی .
حمید۳۵۴۰۸۴۲۰۶:۱۷:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
روحانی هشت سال به کشور خسارت زد از بورس گرفته تا قیمت دلار وفاجع بنزین ۹۸ کم مردم به نظام بدبین نکرد کاری کرد مردم از رای دادن پشیمان بشن
ناشناس۳۵۴۰۱۶۲۲۱:۱۰:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
چیزی که من به صورت کلی در انتخابات مختلف فهمیدم این است که هر دولتی به شکل مصنوعی سرکوب ارزی کند به به می شود و مشارکت بیشتر می شود البته از 10 سال گذشته تبلیغ رای ندادن توسط دشمنان داخلی و خارجی
ناشناس۳۵۴۰۴۸۴۰۰:۰۶:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
برای قالیباف هم همین برنامه رخ داد که ترور شخصیتی کردن از چند وقت قبل آن هم نامردگونه و کسی که در سال 92 از جلیلی رای بیشتری داشت الان نصف آن هم رای نداشت درحالی که در بین تمامی نامزدهای انتخابات چه در آن سال و چه الان یک سرو گردن بالاتر هست و ضرر هم خود مردم خواهند کرد در هرحال باید از جلیلی حمایت شود تا کشور دوباره بیراهه نرود
ناشناس۳۵۴۰۶۳۳۰۰:۵۸:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یعنی مردم عقل ندارن به حرف خارجی بدون دلیل گوش میکنن
ناشناس۳۵۴۰۶۴۲۰۱:۰۶:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
موضوع ناکارآمدی است نه چیز دیگری ربطی به روحانی و احمدی نژاد وغیره ندارد همه یکی هستند وکل روش ناکارامدورییس جمهور دراین چرخه بازی رابه میدان باخته وسیاست هیچ کاره است اگر انتخابات است باید انتخابات باشه و تغییر سیاست ها و برنامه ها. نه میدانی برای انداختن تقصیرهای گذشته بردوش یک گروه دیگر درحالی که همه گروههایکی هستند.
ناشناس۳۵۴۱۰۹۸۰۸:۳۴:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
سفره مردم خالی معیشت سخت شده اجاره خونه وووو ربطی نداره به بیگانه
ناشناس۳۵۴۰۱۶۴۲۱:۱۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
طالبان افغانستان بر علیه وزیر سابق ارتباطات ایران که به آنها توهین کرده اعلام جرم و درخواست تحویل او را برای محاکمه بنمایند
ناشناس۳۵۴۰۲۹۸۲۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
اطرافیان پزشکیان که همان دار و دسته روحانی هستن خیال می کنند که با توهین و تحقیر کردن و طرف مقابل را طالبان و خشک مغز و چماق دار خطاب کردن می توانند رای جمع بکنند در حالیکه این توهین ها سبب انزجار مردم از اینها می شود.
نیازی۳۵۴۰۵۶۴۰۰:۲۷:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
برادر عزیز چرا وزرای دوران روحانی را با چوب روحانی مجازات میکنید اگر خوب فکر کنی متوجه میشی آقای ظریف فقط درحد یک وزیر امور خارجه وظیفه داشت ودر اکثر اجلاسها وجلسات وسفرهایش در سازمان ملل وقتی صحبت میکرد تمام مخاطبانش را میخکوب میکرد چون با سواد بود وراهکارهای خوب بلده تا با دنیا روابط خوبی ایجاد کنه ومیتونه بهترین وزیر برای دولت پزشکیان باشد
علی۳۵۴۰۶۸۲۰۱:۳۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تواگه نماینده مجلسی که نبایدطرفداری بکنی اونم علنی چکاره این شماکه درمورددکترپژشکیان نظرمیدین مشخصه که همتون میترسین ازش خیلی ازهواداران وافرادمنتصب به قالیباف طرفدارپزشکیان شدن واعلام امادگی کردن ومطمئن باشین بااقتداراول میشه
ناشناس۳۵۴۰۹۹۸۰۷:۵۴:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
پزشکیان خودش دار و دسته‌ی حسن فریدونه حسن فریدون هم دار و دسته‌ی رفسنجانیه
ناشناس۳۵۴۰۱۷۱۲۱:۱۵:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
الآن موقع مطرح کردن اختلافات درون جبهه انقلاب و چرایی اینکه آن کاندیدای جبهه انقلاب چرا رای آورد و دیگری چرا رای نیاورد نیست ! ( بعدا وقت بررسی بسیار است ) . الآن وقت پشتیبانی همه نیروهای انقلاب از جلیلی است . الآن هرگونه مسائل متفرقه ، سوق دادن آرا به سمت پزشکیان است
ناشناس۳۵۴۰۲۹۷۲۲:۳۳:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
جبهه انقلاب شامل همه گروههای سیاسی داخل کشور است.
ناشناس۳۵۴۰۳۳۸۲۲:۵۶:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
غربگرایانی که در سال 88 مملکت را 8 ماه به اشوب کشیدن و گرای تحریم به دشمن دادند و در زمین دشمن بازی کردند جزو جبهه انقلاب نیستن.
ناشناس۳۵۴۰۷۱۴۰۱:۵۶:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دست بردار تو رو خدا. اگه قرار به اشتباهات باشه همه اشتباه کردن . خیلی هم اشتباهات و خطاهای فاحش. اون انتخابات هم خود احمدی نژاد هم توش بی تقصیر نبود . مهم اینه که الان عده ای بر طبل نفاق و اختلاف می کوبند . گدشته ها گذشته. نمی دونم این فتنه ها رو تا کجا میخوار ادامه بدید . تا کجا میخواید ابن بازی رو ادامه بدید . شصت درصد مردم دیکه در انتخابات شرکت نمی کنند . تازه نصف اونایی هم که به طور سنتی پایگاه رای اصول گرایان بودند و دوره قبل به مرحوم رییسی رای دادن الان به پزشکیان رای دادند .
ناشناس۳۵۴۱۰۲۱۰۸:۰۴:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دوست محترم مشکل از همین جاست وقتی صدای مردم شنیده نمیشود نتیجه همینی میشه که داریم میبینیم بیش از 36 میلیون نفر رای ندادن به جای تعصبات باید درد مردم شنیده بشه وترتیب اثر داده شود فرقی نمیکنه از کدام جناح ودسته باشن
ناشناس۳۵۴۱۱۶۷۰۸:۵۷:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
شرق گرایان مثلا چکار کردند. غرب و شرقی وجود ندارد .هر کجا منافع ملی باشد باید آنجا حاضر بود .
ناشناس۳۵۴۰۴۱۵۲۳:۲۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
جبهه انقلاب شامل گروههای ضد انقلاب نمیشود !
ناشناس۳۵۴۰۴۶۹۰۰:۰۰:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
به غیر از جریان آمریکایی!
ناشناس۳۵۴۰۱۸۱۲۱:۱۹:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۰
چه ربط دارد ایشان نامزد انتخابات بود و دارد آرا خودش را به جلیلی سوق دهد
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۴۰۱۸۵۲۱:۲۲:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
عوامل کاهش مشارکت یکی دو تا و یا چند تای انگشت شمار نیست اما تعجب من از آنچه به عنوان کاهش مشارکت در انتخابات روز جمعه روایت شده است به حدی است که شاید باورتان نشود! براستی کمیت و کیفیت احراز صلاحیت کاندیداهای ثبت نام شده به این زودی ها باید به فراموشی سپرده شود؟! فرضا به صرف اینکه جبهه اصلاحات در این انتخابات صاحب یک کاندیدای خود شده است آیا کفایت می کند تا تمامی آنان که دنبال اصلاحات هستند از این نحوه احراز صلاحیت ها راضی گردند و لزوما در انتخابات شرکت نمایند؟! مضافا به غیر از دو جناح باصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب آیا دیدگاه های به غیر از این دو در میان کاندیداهای نهایی سهمی دارند یا خیر؟! آمار ۶۰ درصد عدم شرکت در انتخابات تعارف بردار نیست........ امید که لااقل در این چند روز باقیمانده صدا و سیما بتواند با درایت و خردورزی و همه جانبه نگری سهم و نقش بسزای البته بالقوه اش را برای برگزاری انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را به طور تمام و کمال ادا نماید. «و من الله التوفیق»
ناشناس۳۵۴۰۲۸۲۲۲:۲۵:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
متاسفانه در سالهای اخیر برخی از مردم با صندوق رای قهر کردند.
ناشناس۳۵۴۰۶۵۵۰۱:۱۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
برخی این مردم هم به خاطر پزشکیان برای رای دادن آمدن
ناشناس۳۵۴۰۹۷۹۰۷:۴۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
کاش لا اقل شورای نگهبان ۲ تا کاندیدای جوان با فکر و ایده نو و حرف های نو را تائید می کرد. کاندیدا تکراری ‌ .مجری تکراری . کارشناس تکراری . سوال تکراری .
فرهنگی۳۵۴۰۱۹۳۲۱:۳۱:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
جناب پزشکیان!مشکل مردم گشت ارشاد و فیلتر هست؟ نه مشکل مردم ترس از تعطیلی مجدد اقتصاد کشور و صنعت هسته ای و هزاران کارخانه و ویرانی بورس و بیکاری شاغلین است که اگر پزشکیان بیاید ادامه همین بدبختی های زمان کلید زنگ زده تکرار خواهد شد !!!! همه با هم همت کنیم برای ایران قوی و دیپلماسی عزت و رونق اقتصادی و اشتغال و مسکن با رای به دکتر جلیلی
ناشناس۳۵۴۰۳۰۴۲۲:۳۸:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
در سال 92 با وعده کنسرت رای جمع کردند و در نهایت قیمت دلار 10 برابر و اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند حالا می خواهند با وعده فیلترینگ رای جمع بکنند در حالیکه تلگرام در دولت روحانی فیلتر شده بود.
ناشناس۳۵۴۰۴۹۶۰۰:۰۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
صد روز رحمت به روحانی ...
ناشناس۳۵۴۰۵۶۲۰۰:۲۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
شماو دوستانتان همفکر با فیلترینگ موافقید یا مخالف؟
ناشناس۳۵۴۰۷۲۱۰۲:۰۸:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
خب عزیز دل کاندیدا که مریض نیست بیاد این چیزهای بی ارزش رو مطرح کنه. لابد خریدار داره ابن حرف ها که میگه . شما کاری کن که خریدار نداشته باشه اون وقت ببین میگه یا نمیگه. اگه بخشی از این دغدغه ها رو نمی گفت که همین چهار نفر هم نمی اومدن رای بدن. کاندیدا حرفی رو مطرح میکنه که دغدعه بخشی از جامعه باشه. در ابن دوره اتفاق عجیب تری هم افتاد و نصف پایگاه رای اصول گراها هم ریزش کرد و رفت سمت پزشکیان .
محمد۳۵۴۰۳۳۰۲۲:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
کاندیداها همیشه چیزی را میگن که شده ضعف جامعه. وقتی ضعفهایی بی اهمیت مثل فیلترینگ در جامعه وجود داره که با هر اعتراضی از جانب گروهی از مردم بلافاصله مسدود میشه پس مردم تشنه حرفهایی میشن که از مواضع مردم جانبداری و حمایت کنه. هر چند که در عمل ناونن فیلترینگ را رفع کنند اما در زمان رای جمع کردن تونستن اکثریت را به سمت خودشان سوق بدن.این نوعی ترفند تبلیغات و جمع کردن رای است.
ناشناس۳۵۴۰۳۵۰۲۲:۵۹:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
گشت ارشاد و فیلترینگ هم بخشی از مشکلات مردمه
بیکار۳۵۴۰۳۷۳۲۳:۰۹:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
دوست عزیز بهتره کارنامه دکتر پزشکیان را از دوران جنگ ودولت خاتمی وبعد مطالعه بفرمایید والبته از جناب جلیلی هم همین طور با چشم باز انتخاب کنیم
ناشناس۳۵۴۰۴۳۳۲۳:۳۷:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
تو این سه سال چی ارزون شده اینقدر از روحانی حرف میزنید
کاظمی۳۵۴۰۷۴۸۰۲:۴۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
واقعا با گندی که روحانی زد مرحوم رئیسی تو این دو سال و ده ماه معجزه کرد. زمانی که رئیسی دولت رو میخواست تحویل بگیره ، تمام کارشناسان چپ و راست معتقد بودند تو سال اول دلار سه رقمی میشه و تورم سربه فلک میکشه. دولت روحانی به غیر از اینکه تعطیلی کارخانه جات وکمبود آب و برق و نساختن نیرو گاههای جدید ونابودی کشاورزی و وضعیت عدم ذخیره سازی محصولات راهبردی کشور و ویران کردن بورس و عدم جهش علمی و گرانی بیسابقه ی ده برابری رو به کشور تحمیل کرد تمام ذخایر ارزی رو جارو کردو دلار رو ده برابر کرد.
ناشناس۳۵۴۰۷۵۲۰۲:۴۶:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اگه چیزی ارزون نشده گرونم اونقدر نشده تودولت روحانی هر6ماه 5 برابرمیشد.
ناشناس۳۵۴۰۸۰۴۰۴:۳۹:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اقتصاد ویران شده ای که روحانی تحویل رئیسی داد سالها طول می‌کشد تا درست شود.با رای دادن به پزشکیان دوباره این وضعیت را تکرار میکنیم و دوباره سالها عقب میفتیم.
ناشناس۳۵۴۰۹۹۴۰۷:۵۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تیم اقای نوبخت تابستان 1400 پیش بینی دلار 260 هزار تومانی و تورم 3 رقمی را کرده بودند در 3 سال گذشته از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شد.
ناشناس۳۵۴۱۰۰۵۰۷:۵۷:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
کف حقوق در سال 1400 100 دلار الان 120 دلار
ناشناس۳۵۴۰۸۲۴۰۵:۲۵:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دیپلماسی عزت ؟ واقعآ یکم با انصاف بوده و بدون حب و بغض، صادقانه قضاوت کنیم ، موضع گیری و نحوه تعامل چه کسی در مذاکرات هسته ای باعث صدور قطعنامه های سازمان ملل علیه کشور عزیزمون گردید ؟! البته شکر خدا ، ناکام ماندند، چون تیم مذاکره کننده ، جایگزین گردید و روند جهانی هم به تبع آن تغییر ریل داده و همون قطعنامه های ضد ایران کان لن یکن گردیده و ابطال شد، حالا شما بفرمایید، دیپلماسی عزت کدامه ؟! با ارزوی اعتلا و سربلندی کشور عزیزمون ، یاحق
ناشناس۳۵۴۰۸۳۹۰۶:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این ملت این است که از حاکمیت توقع صداقت و احترام دارند بله از گشت ارشاد و فیلترینگ خشمکین و ناراحت هستند و از خیلی تبعیض ها و بی عدالتی های دیگر ، از اقتصاد خراب نا امید و ناراحت هستند این مردم از حضور میلیونی افاغنه در کشورمان هم ناراحت و نگران هستند
ناشناس۳۵۴۱۱۰۹۰۸:۳۸:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بله مشکل من فیلترینگ و اینترنت هست،الان در تمام دنیا دارن میرن سمت دورکاری،ما با این اینترنت نمیتونیم دورکار باشیم،بخصوص کسایی که برنامه نویسی می کنن
ناشناس۳۵۴۱۱۲۷۰۸:۴۴:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
الان اقتصاد اگه تعطیل نیست چرا دوسال نصف تورم حقوق کارگران و کارمندان بالا بردید
ناشناس۳۵۴۱۴۹۵۱۱:۰۲:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مهمترین علت کاهش مشارکت این است که عده ای مثل شما بجای همه مردم حرف می زنند و تصمیم می گیرند شما از کی نماینده مردم شدید؟
ناشناس۳۵۴۱۹۱۹۱۳:۵۸:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
پسرخوب ما ازروحانی پشتیبانی نمیکنیم ولی 5تاانگشت هیچ وقت یکی نیست لااقل دردولت گذشته پراید40ملیون بود .
بازنشسته۳۵۴۲۱۹۹۱۶:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اول اینکه بسیاری از تحلیل های این رسانه درخصوص کاهش مشارکت اشتباه میباشد در دولت روحانی مشکل گرانی بود به روایتی مردم می‌گفتند نخریم تا ارزان شود ولی در دولت آقای رئیسی بدلیل افزایش قابل توجه تورم، و گرانی های کمرشکن که هیچگونه برنامه ای هم برای کاهش تورم و گرانی ها نداشتند مردم می‌گویند امروز بخریم تا فردا گران‌تر نشده است،عدم توجه به خواسته های مدنی مردم، فشارهای اقتصادی، نادیده گرفتن حقوق ‌شهروندی مردم، بی احترامی کردن به مردم با حربه امربه معروف و نهی از منکر، بی توجهی به اختلاس های بزرگ همچون چای دبش و موارد دیگر باعث شده است مشارکت پایین بیاید.
امیر۳۵۴۰۲۰۴۲۱:۴۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
خیلی خوبه که دنبال علل عدم مشارکت هستید.
پرویز۳۵۴۰۳۷۶۲۳:۱۰:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
تقصیر افتاد گردن بازی و اینترنت و تبلیغ خارجیها؟ و این همه هزینه های تبلیغ در داخل کشور پس چی؟
ناشناس۳۵۴۰۲۰۹۲۱:۴۴:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
علت کاهش مشارکت رد صلاحیت احمدی نژاد اگر احمدی نژاد رد صلاحیت نمیشد خیل عظیمی از مردم پای صندق رای میامدن
ناشناس۳۵۴۰۴۳۷۲۳:۴۱:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۰
لاریجانی را هم بخاطر اینکه موازنه رد صلاحیت احمدی نژاد ایجاد شود رد صلاحیت می کنند
علی۳۵۴۰۶۹۸۰۱:۴۰:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دقیقا 90 درصد مردم احمدی نژاد میخاسن چون ازش دیده بودن کار
ناشناس۳۵۴۰۸۷۱۰۶:۵۱:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دمت گرم حرف حق زدی
ناشناس۳۵۴۰۸۹۶۰۷:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این شد یه حرف حسابی
ناشناس۳۵۴۱۰۷۸۰۸:۲۶:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
واقعا درسته رد صلاحیت احمدی نژاد یکی از دلایل کاهش مشارکت بود بخصوص توروستاها وقشرکارگروضعیف جامعه
ناشناس۳۵۴۰۲۱۳۲۱:۴۵:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
من هم که درانتخابات شرکت کردم به خاطر پزشکیان که فرد بسیار باتقوا وپاکدست میباشد شرکت کردم
ناشناس۳۵۴۰۳۴۷۲۲:۵۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
بیشتر اعضای دولت روحانی از جمله جهانگیری و اخوندی و زنگنه و کلانتری و شریعتمداری و غیره که تو ستاد پزشکیان چادر زدند دارای سابقه سوء مدیریت و ... هستند.
حمید۳۵۴۰۷۸۵۰۳:۵۹:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
هر چی بودن زمان اونا زندگی خیلی راحت تر بود و فیلتر هم نبودیم..جوانان به آینده امیدوار بودند..بعد چند سال که کار میکردن میتونستن لااقل یه ماشین بخرن یا ازدواج کنن..علت مشارکت کم و اینجا سراغ کن این حرفا بهانه است..
ناشناس۳۵۴۰۸۱۶۰۵:۱۴:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
ایشون خودشون آدم خوبین ولی اطرافشون نه به خدا اگه روی کار بیاد پزشکیان خودشوهم قبول نمیکنن برنامه های روحانی وخاتمی خودشون اجرا میکنن
ناشناس۳۵۴۱۰۴۴۰۸:۱۰:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بابا بسه ديگه ! زاكانى و قاضى زاده تو مناظره ها يك چيزهايى گفتند شما هم داريد مثل طوطى تكرار مى كنيد پزشكيان كه گفت در ستاد هاى من به روى همه با هر تفكرى باز است .
ناشناس۳۵۴۰۲۱۷۲۱:۴۷:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
وقتی چند روز قبل از انتخابات که باید به معنی توجه به خواست ملت باشد کسانی حتی ریزترین خصوصیات دولت بعدی را مشخص می کنند قطعا سبب کاهش مشارکت مردم میشود ضمن اینکه عدم تداخل انتخابات این دوره با شوراها نیز سبب کاهش مشارکت شد
علی۳۵۴۰۲۲۸۲۱:۵۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
گزارش نسبتا کاملی بود و به نظر بی‌طرفانه بود.
امید۳۵۴۰۲۴۲۲۲:۰۱:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
شما و رییس شما که دولت سایه را اداره می‌کند الان همه چیز دست شماست چرا دیگران رو متهم میکنید
ناشناس۳۵۴۰۴۸۱۰۰:۰۴:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
خودتان قایم نکنید در فاجعه ای که رقم زدید در سال 83 88 و به خصوص 92
ناشناس۳۵۴۱۰۱۴۰۷:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آثار دوستانت هست که اسمش هست بانیان وضع موجود
Mgh۳۵۴۰۲۵۴۲۲:۰۸:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
رسانه ضد انقلاب و دیگر بهانه ها همه دلیل قهر با صندوق نیست
ناشناس۳۵۴۰۶۹۹۰۱:۴۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تهمت زدن به این وآن معنایی ندارد
ناشناس۳۵۴۰۲۷۹۲۲:۲۲:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
آقای ایمانی این چه حرفی
امید۳۵۴۰۲۸۰۲۲:۲۲:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۰
جلیلی به کجا می رود،!؟
محسن۳۵۴۰۲۹۲۲۲:۳۰:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
مابا شرکت نکردن در مرحله اول حرفمان رو زدیم واگر قرار بود گوشی بشنوه تا الان شنیده بود در مرحله دوم شرکت می کنیم
ناشناس۳۵۴۰۳۶۲۲۳:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
کسی که شرکت نمی کند یعنی به خودش می‌گوید هیس!!
ناشناس۳۵۴۰۴۳۲۲۳:۳۷:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
شرکت نکردن شما فقط باعث خوشحالی برندازان هست
ناشناس۳۵۴۰۴۴۲۲۳:۴۵:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
احسنت برشما
معصومی ثانی۳۵۴۰۶۰۴۰۰:۴۳:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
من به پزشکیان رای میدهم انقلابی هستم ولی من ایشان را پاک دست و راستگو می بینم دعوا نکنید هر دو بزرگوار خوب هستند ولی ایشان توانایی بیشتری دارد کاری بکنید مشارکت بره بالا وگرنه هر کسی با رای پایین رئس بشه در دنیا سر شکسته هستیم
ناشناس۳۵۴۰۳۲۲۲۲:۴۶:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
فیلترینگ شدید باعث ناراحتی مردم شده
ناشناس۳۵۴۰۳۳۳۲۲:۵۱:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
رای من فقط دکترجلیلی چون معلومه که حرفاش اصلا وعده توخالی نیست
ناشناس۳۵۴۰۳۳۶۲۲:۵۳:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
آقای جلیلی مثل شهید جمهور به فکر مردم هستند
رضا۳۵۴۱۵۳۵۱۱:۱۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فقط یک نگاه به ارزش پول ایران و قبض آب بعداز بعد بیا کامنت بده. نصف پولی که پرداخت میکنی مالیات است‌. مالیات مال کشورهایی است که هیچ منابعی ندارند نه اینکه ایران با این همه ثروت نفت و گاز و پتروشیمی و طلا و هزاران منابع دیگر. بورس رو یک نگاهی بنداز مردم بیچاره را بدبخت کردند و هزاران دزدی دیگر مثل چای دبش.....و هیچکس هم پاسخگوی مردم نیست.
ناشناس۳۵۴۲۴۸۴۱۹:۲۴:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
من خودم مخالف دولت روحانی بودم و هستم ولی شما را به خدا چشمتان را باز کنید و با دیده نورانی قضاوت کنید .
محمد۳۵۴۰۳۴۱۲۲:۵۶:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
من رای دادم مرحله دوم هم به پزشکیان رای میدم
ناشناس۳۵۴۱۱۳۰۰۸:۴۴:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
سلام ما باید به فکر دنیا و آخرت خودمان باشیم با لج کردن به جبهه حق و دفاع از طرفداران استکبار بیش از همه به خودمان ضربه می زنیم.به وجدان خودمان مراجعه کنیم
حسین۳۵۴۰۳۵۱۲۳:۰۰:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
انشاالله که آقای پزشکیان موفق باشد
ناشناس۳۵۴۰۷۶۴۰۳:۰۷:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
به فکر خودت نیستی به فکر فقرا باش باز افکار روحانی مگه هشت سال خودش بود چکار کرد الانم پشت پرده کارگردانی بکنه لطفا به دور از تعصبات اندیشه کنید باور کنید اگه تو مناظره ها یه حرف درست واسه گفتن داشت منم بهش رای میدادم
محمد۳۵۴۰۳۶۹۲۳:۰۷:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
باسلام من یک روستایی پیرمرد هستم مردم عملکرد رستی دراین چندین سال ندیدم رسانه خارجی روی مردم روستا اثرنگذاشته اند بلکه عملکردنادرست دولت وادارجات دولتی مردم روستا وخسته فاصله ایجادکرده دوم اختلاس وفساد وتورم وفقرو...... کجاست عدالت اجتماعی
ناشناس۳۵۴۰۳۷۲۲۳:۰۸:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۰
مرد حسابی یه دلار شده 60000 تومان. اینو میفهمی. یعنی ارزش ما نسبت به دنیا یک به 60000. گوشت کیلو 700000 تومان‌. میوه کیلو 100000 تومان. بالای 60 درصد مردم نه دیگه میتونن گوشت بخورن و نه میوه. گرانی کمر مردم را شکسته. اون وقت طلب رای میکنید
رسول۳۵۴۰۳۹۱۲۳:۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
تنها دلیل عدم رای دادن مردم به قالیباف حرف و حدیث هایی بوده که در مورد خانواده اش گفته می شد.
یوسفی۳۵۴۰۳۹۲۲۳:۱۵:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
دلیل اصلی اینه که مردم می‌بینند که رئیس جمهور اختیارات کافی برای ایجاد تحول در همه ابعاد زندگی را ندارد .
وطندوست۳۵۴۰۳۹۵۲۳:۱۷:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
بنده نمیخواستم درانتخابات شرکت کنم به خاطر جناب پزشکیان شرکت کردم به امید روز آبادانی کشور رای ماآقای پزشکیان عزیز دست پاک ودرستکار
اسماعیل۳۵۴۰۴۰۳۲۳:۲۱:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
همه دیدگاههایی که مطرح شد فرضیه است دلیل اصلی مشارکت پایین برمیگرده به شورای نگهبان و تایید صلاحیت ها اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شده بود مشارکت از 60بالاترمیرفت مادربطن جامعه فقیر زندگی میکنیم اکثراً نظرشون همین
علی۳۵۴۰۴۰۷۲۳:۲۴:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
اونهاییکه نمیخوان رای بدهند، بدانند اشتباه استراتژیک میکنند، پس باید قشر خاکستری احساس خطر کنند و بپا خیزند و در ۱۵ تیر امسال به پزشکیان رای دهند، ندادن رای خسارت بسیار بزرگی به ایران و ایرانی، وارد میکنه.
علی۳۵۴۰۴۱۲۲۳:۲۷:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
مردم که در انتخابات مشارکت داشتند بزودی خواهند فهمید قالیباف از دو گزینه باقیمانده بهتر بود و از ایجاد تنش جلوگیری می‌کرد و ...
ناشناس۳۵۴۰۴۱۳۲۳:۲۷:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
نویسنده مشخص هست که از هواداران قالیباف است ومغرضانه قلم زده مگه طرفداران زاکانی وقاضی زاده چقدر بودند که رای شون بسود جلیلی واریز شد .پس مخلص کلام قالیباف مقبول مردم نیست وسلام الکی ناجی نشونش ندید
ناشناس۳۵۴۰۴۱۷۲۳:۲۹:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
چند روايت از علل شكست قاليباف ! --------------------------------------- ناقلان اخبار ساليان پيش روايت كرده اند كه وقتي مرحوم « نلسون ماندلا » قهرمان مبارزه با آپارتايد بعد از ٢٧ سال زنداني از زندان رژيم نژاد برست افريقاي جنوبي با سلام و صلوات آزاد شد و آن رژيم نژاد پرست به زباله داني تاريخ انداخته شد ، جناب نلسون ماندلا به رياست جمهوري آن كشور افريقايي رسيد ، بعد از به اتمام رسيدن دوره رياست جمهوري اش ، ديگر كانديد نشد و خدا عالمه ، احتمالاً عده اي از افراد سرشناس به او گفته اند كه دو باره رئيس جمهور بشود ، اما حتماً گفته ديكه همين دوره بس است و بهتره كه عطايش را به لقايش ببخشيم ! ... --- ببخشيد برادر ! در اين مقوله صحبت از روايت هاي مختلف از شكست جناب قاليباف است ، و بايد از احتمالات شكست جناب قاليباف گفته شود ! حالا جواب شما به علت شكست ايشان چيست ؟ و چه ربطي به جناب نلسون ماندلا دارد ؟ -- به نظرم جواب سؤال شما داده شد !! ...
جلیل زاده۳۵۴۰۴۱۸۲۳:۲۹:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
سلام.شمای کارشناس بفرما،مشکل کارکجاست
ناشناس۳۵۴۰۴۱۹۲۳:۲۹:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
وجود آقای قالیباف در مجلس کافی است
حیدر۳۵۴۰۴۲۳۲۳:۳۲:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
علت اصلی قهر مردم شعارهای چندین ساله و متدوام هر دو جبهه سیاسی است
ناشناس۳۵۴۰۴۲۴۲۳:۳۲:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
جلیلی تجربه کار ندارد.
ناشناس۳۵۴۰۴۲۵۲۳:۳۳:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
رای ما آقای دکتر پزشکیان
ناشناس۳۵۴۰۴۳۴۲۳:۳۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
آقای جلیلی وطرفدارانش جوری صحبت میکنن که انگار از مدرسه امروز اومدن جناب آقایی که مدعی دولت سایه هست در سایه چه خدماتی کرده که در آفتاب داغ می‌خواهد ادامه بده لاقل پزشکیان دولت سایه نبوده .
ناشناس۳۵۴۰۴۳۵۲۳:۳۹:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
دلیل چیست که رسایی هرروز به یکی حمله میکند!!!! روحانی بعنوان معلم اخلاق درجامعه باید برای دیگران الگو باشد وتعلیم وتربیت اسلامی را الگو وسر لوحه کارش قرار دهد وازتفرقه واختلاف انداختی بین مسلمانان جدا خود داری کند تند خویی ونداشتن اخلاق حسنه زیبنده افرادی که سعی میکنند اخلاق جامعه رادر کانال هدایت قرار دهند نیست
ناشناس۳۵۴۰۴۳۶۲۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
مردم درک بالایی دارند و نمی خواهند چیزی به ایشان تحمیل شود عدم شرکت در انتخابات ۱ گرمای هوا ۲ عدم امکان رای دهی اینترنتی ۳ عدم برنامه های واقعی کاندیداها ۴بی توجهی دولتهای قبلی به تورم و عدم درآمد مکفی ۸۵ درصد جامعه ۵ عدم استفاده ا ز دستگاه دوروغ سنج در مناظره ها ۶استفاده از افراد ناکارآمد و فرصت طلب در دولتها و بی اعتنایی به جوانان‌ تحصیلکرده و فاقد درآمد ۷ اصولا ریس جمهوری باید توسط نمایندگان معرفی و با رای اکثریت مجلس تعیین شود و روش‌ فعلی باید اصلاح گردد زیرا کارآیی خودش را از دست داده ۸احترام به‌ شعور مردم‌ و تغییر دیدگاه نسبت به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نه کالای مصرفی تاریخ دار
آهنگ۳۵۴۰۴۴۷۲۳:۴۷:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
ملت از گرانی نظام خانواده و خانه گسسته شده پزشکیان هم همان روحانی هست که در دور دوم ملت را با خاک یکسان کرد آقایان بیایید با ملت آشتی واقعی کنید در همه موارد / جلوی دزدی و اختلاس های آشکار را بگیرید
ناشناس۳۵۴۰۴۴۹۲۳:۴۹:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
به عنوان یه دهه شصتی که از سال ۸۴ تا ۹۲ تک تک انتخابات ها را رای دادم .عرض میکنم من نامزد دلخواهم را در بین حضرات ندیدم. بنده سنم زیر ۴۰ سال هست ولی خوب به خاطر دارم در اوایل دهه نود با حقوق کارگری میشد خانه و ماشین خرید. نه ضد نظامم نه علاقه ای به وطن فروشان دارم. پای استقلال کشورم ایستادم و خواهم ایستاد ولی قلبا از وضعیت معیشتی و اینترنت ناراحت و دلسرد و دلگیرم
امیر۳۵۴۰۴۵۱۲۳:۵۰:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۰
چه خبره تواین مملکت که خاتمی روحانی دارن دست و پا میزنن و دارن حمایت الکی میکنن خودشون چه گل وسنبلی زدن سر این ملت .خجالت نمی‌کشن واقعا تو ولنجک نشستن برای مردم نقشه میکشن
علیرضا۳۵۴۰۴۵۷۲۳:۵۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
مشکلات یکی دوتا نیست لاف خود کفایی برای رانت خواران و ویژه خواران نو کیسه به بهانه تحریم ⁦البته در جیب کاسبان تحریم مردم صدای ندارند مسئولین با هزاران دیوار آهنین گوش شنوایی ندارند برخی مسئولین بی کفایتی که با رانت و پارتی بازی مسولیت و مناسب را تصاحب کرده اند و با ناکارآمدی پدر مردم را در آورده‌اند. گشت. فیلترینگ . پارازیت. گرانی. مالیات های کمر شکن. بی ارزش شدن پول ملی و البته تورم روز افزون. و وعده‌های تو خالی و صدها دلیل دیگر ..
ناشناس۳۵۴۰۴۵۹۲۳:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۰
تا‌‌وقتی‌مسئولین‌‌فلاکتی‌که‌ ‌برای‌مردم‌درست‌ کرده‌اند‌را‌‌گردن‌نگیرند‌روزبه‌روز‌مردم‌ازمسئولین‌ نفرت‌بیشتری‌پیدا‌می‌کنند‌غارتگری‌میکنند‌ میندازند‌گردن‌دیگران‌.
ناشناس۳۵۴۰۴۶۰۲۳:۵۷:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
بابا گرانی پدر مردم رو دراورده.
ناشناس۳۵۴۰۴۶۶۰۰:۰۰:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای رسایی شماوضعیت معیشتی مردم را درست کنیدمردم همان مردمی هستن که۸سال جنگ کردن.مردم با صندوق قهرندچون ناعدالتی رامیبینندجناح جناح بازی پدرمردم رادرآورده هرکس از جناح خودش میگویدبدون اینکه بمردم توجهی داشته باشد . آقای رسایی سری به کوچه وبازاربزنیدمردم دارندنابودمیشن ،مردم قدرت خریدندارندقدرت درمان مریض خودراندارندآنوقت تریبون مجلسی که به واسطه و لطف همین ملت بدستت افتاده فقط درصددبالا بردن پرچم نامزدخودت هستی.
علی اصغر اکبری۳۵۴۰۴۶۷۰۰:۰۰:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
باسلام جناب آقایان عبدالعلی زاده، چه کسی اول برجام را پاره کرد وازآن خارج شد ما به تعهدات عمل نکردیم یا اروپایی‌ها ما چقدر باید زیر بار ذلت ما برویم آنها اصلاح نخواهند شد ۸سال کشور را عقب بردید دست بردارید با عقل منطق‌وحمایت صادقانه رهبر معظم انقلاب پیش روی مملکت را به نااهلان نسپارد وحدت همدلی انسجام اقتصاد راخودکفا کنید‌
علی۳۵۴۰۴۷۲۰۰:۰۱:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چرا شما همیشه سعی می‌کنید همه چیز رو گردن ضد انقلاب دشمن و رسانه بیگانه و .‌.. بندازید عیب داخلی هستش ، شما میگید رسانه ما کدوم رسانه رو داریم که مقابله کنه یا کدوم پیام رسان رو داریم؟ ما کلا آموزشمون تنزل کرده ، وجدان کاری دیگه رنگ خودشو داره از دست میده و توی دنیا ما داریم خلاف جهت آب شنا میکنیم ‌. ملت همه از این وضع خسته شدن!!!!
ناشناس۳۵۴۰۴۷۶۰۰:۰۳:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
پزشکیان هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداره جز اینکه به ترامپ التماس کنه به برجام برگرده. ترامپ هم هم هسته ای رو می خواد نابود کنه و هم موشکی رو. یعنی کشور کلا ضعیف و آسیب پذیر بشه. از اون طرف با اومدن غربگراها چین دیگه نفت ما رو نمی خره و به همون فلاکت دوره روحانی دچار میشیم.
ناشناس۳۵۴۰۴۸۳۰۰:۰۵:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
وقتی رسایی از پزشکیان انتقاد میکنه یعنی پزشکیان ادم درستیه و من بهش رای میدم
ناشناس۳۵۴۰۴۸۷۰۰:۰۶:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
من در مرحله اول رای ندادم حالا به خاطر آقای پزشکیان رای خواهم داد چون در نظر سنجی فهمیدم لیاقت رییس جمهورشدن دارد ان شاالله
ناشناس۳۵۴۰۴۹۰۰۰:۰۷:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تفسیر همشهری از شرایط موجود نشان می دهد که این طیف هیچ درکی از اوضاع اجتماعی ندارد و همچنان دربشان بر همان پاشنه می چرخد.
ناشناس۳۵۴۰۴۹۵۰۰:۰۹:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یکی از عواملی که آقای قالیباف کم رای آورد این بود که مجلس بازنشستگان تامین اجتمایی رابه فلاکت انداخت وسفره آنان را کوچک وکوچکتر کرد در صورتی که این قشر کسانی هستند که در پیروزی انقلاب وجبهه بیشترین سهم را داشتند وروا نبود این موی سپیدان را بخاطر عدم اجرای قانون اینقدر در فشار وبدبختی قرار بگیرند در صورتی که انها چیزی فراتر از اجرای قانون نمی خواستند به نظر من یکی از عوامل کم رای آوردن ایشان ندیدن بازنشستگان وبعنوان رئیس مجلس عدم اجرای ماده ۹۶ تامین اجتمایی میباشد به امید اینکه از این به بعد قوانین ومواد قانون کار اجرا شود تاحق به حقدار برسد آمین
ناشناس۳۵۴۰۵۰۰۰۰:۱۰:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بعد از ۳ سال دولت رئیسی آمار مشارکت ۹ درصد و رای اصولگرایان ۸ میلیون کاهش داشت.این که دیگه تحلیل نمیخواد.
شهرام۳۵۴۰۵۰۲۰۰:۱۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تمام فهم وبرداشت نويسنده متن و جامعه آماری نهایتا این چند خط شد که نفهمیدند هنوز درد مردم چیست این جناح وان جناح بازی سیاسی عوام فریبانه ای است که تنها ماندن در قدرت به هر قیمت حاصلش شده . مشارکت وقتی معنی دارد که نتیجه اش قابل لمس باشد
حسین۳۵۴۰۵۰۵۰۰:۱۱:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فکر کنم انتخابات این دوره چون شوراها نبودودر بالا ترین سطح مدیریتی واجرایی کشور بود مردم روی خوش نشان ندادند
حسین۳۵۴۰۵۱۸۰۰:۱۴:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
من رای دادم به پزشکیان و تعدادی هم راضی کردم دور دوم رای بدن به پزشکیان
ناشناس۳۵۴۰۵۲۵۰۰:۱۶:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
عزیزم علتش اینه که دیگه همه‌ فهميدن که‌ رئیس جمهور هرکسی که باشه فرقی‌ نميکنه.
نیازی۳۵۴۰۵۴۹۰۰:۲۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
من به عنوان سرپرست خانوار ویک ایرانی وظیفه خود را در انتخابات مرحله اول انجام داده ام وبه آقای پزشکیان رای دادم چون ایشان وزیر بهداشت زمان آقای خاتمی بود وباز به علت تایید صلاحیتش و باز به علت شفاف صحبت کردنش در مناظرات تصمیم گرفتم به این جمع بندی برسم که به دکتر پزشکیان رای بدهم وباز هم این کار را خواهم کردم
ناشناس۳۵۴۰۵۵۱۰۰:۲۳:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
به نامحرم رای بدهید کشور عقبگرد بیشتر می کند آن وقت بیا و درستش کن
ناشناس۳۵۴۰۵۵۸۰۰:۲۶:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
معلومه شما هم درکی از واقعیت های دنیا و مردم نداری .
دیانا۳۵۴۰۵۷۲۰۰:۲۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
درود بر دکتر پزشکیان که حامی جوانان است.
ناشناس۳۵۴۰۵۷۳۰۰:۲۸:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
شما باعث شدید که مردم با صندوق قهر کنند شمایی که 5نفر اریک جناح و 1نفر از یک جناح تایید میکنید ای کاش اصلاح‌طلبان میومدند پای صندوق .
اشنا۳۵۴۰۵۸۶۰۰:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
پزشکیان با حربه روحانی جلو اومده دست گذاشته روی حجاب وفیلتر تا رای بیاره
ناشناس۳۵۴۰۵۹۰۰۰:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای رسایی شمارکه معممی و قاعدتا باید جانب انصاف را بگیری. ولی متاسفانه چنین نیست. چه اگر منصف بودی به جلیلی هم تذکر میدادی .
معصومی ثانی۳۵۴۰۵۹۲۰۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
با سلام واحترام به همه بزرگواران من به پزشکیان رای می دهم وانقلابی هستم نظرم ایشان هست دعوا و توهین نکنید مشارکت را ببرید بالا هر کدام از این دو بزرگوار باشند خوبه
ناشناس۳۵۴۰۵۹۵۰۰:۳۸:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فقط پزشکیان عزیز
ناشناس۳۵۴۰۶۰۵۰۰:۴۴:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چپ و راست اصلاح طلب اصول گرا همه دور زدن مردمه ما با تمام دنیا جنگ داریم یادمون رفته ما مسلمانیم اسلام دین معرفته دین برتره چرا بایداین همه اختلاس چپاول آقازاده‌ها و..... اتفاق بیفته
میثم۳۵۴۰۶۰۸۰۰:۴۵:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
رای به پزشکیان هم از سر صداقتش بود یعنی 12 میلیون رای فضای مجازی هم فیلتره کار دشمن نیست خودیه خودتون بهتر میدونید ایرادهاتون از کجاست
ناشناس۳۵۴۰۶۱۱۰۰:۴۵:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
واقعان خیلی سخته متوجه بشین چراشرکت نکردن چون ریس جمهور حق تصمیم نداردچهارچوب داره طبق آن عمل میکند یعنی ادامه همون راهه قبلی .دوم زندگی مردم را خراب کردید بااین گرانی
سعید۳۵۴۰۶۱۵۰۰:۴۷:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم تورو خدا گول این حرف ها رو نخورید منافق ها میخان حضور مردم رو کم جلوه بدن .دولت اصلاحات ۳۰ ساله دروغ بهتون گفته .الان وقتشه با حضور حداکثری در روز جمعه و انتخاب اقای جلیلی به دوران اصلاحات پایان بدیم
ناشناس۳۵۴۰۶۲۶۰۰:۵۷:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این بار اگه پزشکیان انتخاب نشه منم یقین پیدامی کنم که رای دادن الکی هست .علت دیگه رد صلاحیت شدن افراد پرطرفداراست.مردم ایران سربلندباشین.
ناشناس۳۵۴۰۶۳۰۰۰:۵۷:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
ماجرای صدیقی و حضور مکرر او در نماز جمعه پیام بدی برای مردم دارد.
ناشناس۳۵۴۰۶۳۴۰۰:۵۸:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مدیر مسوول همشهری نگفته چگونه این دولت در همه شاخص ها جلوتره؟
ایثار، صداقت۳۵۴۰۶۳۸۰۱:۰۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چرادراین3سال مرغ9تومانی شده84تومان وکسانیکه مهریه میدهندمیگن آخرین روزهای روحانی سکه11،5بودالان چرا42،5شده،تخم مرغ،روغن،برنج تایلندی سرسفره مردم دراین سه سال پرکشیده وکارگران روزمزدبدروزگاری رامیگذرانندباکرایه خانه 4برابری زمان دولت دوازدهم، میدونم حداقل10سال زمان میخواست آواردولتهای قبل برداشته بشه اما مردم تحمل رنج بیشترراندارندمردم ازرفتاربادنیا که به سفره شان وصل شده ناراحتندچرانمیخواهیدواقعیت راقبول کنید.
بهروز۳۵۴۰۶۳۹۰۱:۰۲:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دفعه بعد انتخابات شورا را با ریاست جمهوری هماهنگ کنید مشارکت بره بالا.
سعید۳۵۴۰۶۴۷۰۱:۱۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم گول این حرف ها رو نخورید پزشکیان دولت سوم روحانی هست خودشم گفت من هیچ برنامه ای و هیچ علمی برای اداره مملکت ندارم تورو خدا از روی لج بازی به پزشکیان رای ندید رای ما روز جمعه فقط جبه انقلاب اقای جلیلی
علی۳۵۴۰۷۶۳۰۳:۰۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
متاسفم از طرز فکرت.شما قیم مردم نیستید ومردم ما خودشان فهیم و عزیز هستند
ناشناس۳۵۴۱۳۸۱۱۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای پزشکیان همون آقای روحانی هستند و این یعنی برگشت ایران به چند سال پیش آقای پزشکیان اصلا کشور داری هیچی نمیدونن
اقاسی۳۵۴۲۲۴۲۱۶:۵۷:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
میشه بفرمایید برنامه جلیلی چیه؟؟ فقط تکیه کلامش شده عمق راهبردی
فرج‌زاده۳۵۴۰۶۶۴۰۱:۲۲:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
سایت محترم چرا در نظرات از پنجاه درصد طرفدار پزشکیان خبری نیست
آزادی۳۵۴۰۶۶۸۰۱:۲۶:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۱
چراهی روحانی را پیش می کشید چون روحانی را هم همین ملت سر کار آوردند از کجا معلوم این کاندیداهارا هم فردا مثل رییس جمهور های قبلی نفرین نکنید
حمید۳۵۴۰۶۶۹۰۱:۲۶:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آخد نفهمیدیم چرا دگتر پزشگیان میخاد رییس جمهور بشه و کار را بسپره به کاردانان خوب از همین حالا بسپره به کاردانان تا رئیس جمهور بشن بهتره که .
ناشناس۳۵۴۰۶۷۱۰۱:۲۸:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
علت کاهش مشارکت دوری مسئولین ازمردم است برنامه های کاندیداها هرچه بود باواقعیات امروزی جامعه هیچ سنخیتی نداشت...ناراحتی مردم از وضع نابسامان وتبعیض الوداست...درصورتیکه اکثرمسئولین ازاین سفره ی شبهه ناک ارتزاق میکنندواصلا کسی حرفی ازان نمیزند...دربحث واردات خودرو مردم احساس میکنند مجلس باتصویب ان قانون ونهایتا دولت با نوع اجرای ان قانون مردم رامسخره کردند...دربحث مسکن باوامهای عجیب وغریب چندصدمیلیونی که تقریبا هیچ یک ازاقشارفاقدمسکن توان بازپرداختش رانداردنیزبنوعی نمک پاشیدن برزخم مردم است...اصلا مسئولین زبان مردم رانمیفهمند...
ناشناس۳۵۴۰۶۷۷۰۱:۳۳:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
-- حالا در هر صورت ، به نظر شما جليلي در روز انتخابات برنده هست يا خير ؟ -- ميدوني برادر ، به هر حال دعا كنيم خدا رحم كنه ! رحم به مُلك و رحم به ملت ، حتي رحم به دين و نظام اسلامي ! -- البته كه خدا ارحم الراحمينه ! ... رحم خدا بسياره !
ناشناس۳۵۴۰۶۸۱۰۱:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
در کل همه افرادی که تایید صلاحیت می شوند آدمهای شریفی هستند وملت باید بهترینشان را انتخاب کنند آنهایی که خارج از دستور رهبری باعث ضرر وزیان ملت می شوند وبه یک دیگر تهمت می زنندمثل بالا رفتن از سفارت ویا شعار نوشتن بر دیوار سفار یک کشور که باید از جیب ملت خسارت پرداخت شود از منافقین بدترند چون دوست هیچ وقت حاضر به ضرر دوستش نیست این منافق هست همه جا دنبال ضربه زدن هست ملت با صحبت کردن طرف می فهمند چکاره هست.
رنجبر۳۵۴۰۶۸۹۰۱:۳۶:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۱
در مرحله دوم انتخابات به دکتر پزشکیان رای میدهیم ..چون بانیان تحریم وامریکا کشور را به این روز انداختن.. نمونه تحریم..کره شمالی را با کره جنوبی مقایسه کنید
ناشناس۳۵۴۰۶۹۲۰۱:۳۸:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اولین گام نارضایتی مردم ازرای ندادن به اصولگرایان نیم نگاهی بیاندازید و به عمل کردنشان نگریسته شود آیا عملکردشان درست بوده یا غلط همیشه اصولگرایان چه در مجلس وچه در دولت در مقابل خواسته های مردم ایستاده اند .
ناشناس۳۵۴۰۷۰۷۰۱:۴۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم رای ندادن چون خسته شدن از اینهمه فساد و مشکلات اقتصادی بیخودی داستان سرایی نکنید وضع مملکتو درست کنید مردم هم تایید میکنند وسلام
ناشناس۳۵۴۰۷۱۰۰۱:۵۱:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
خب کلا اقبال به انتخابات در اکثر کشورها پایین اومده و در ایران بیشتر . عدم مشارکت به این دلیله که روز به روز داره بر نرخ تورم افزوده میشه و دولت ها هم هیچ کاری ار دستشون ساخته نیست و به هیچ کدومشون اعتمادی هم نیست . مردم حس می کنند با رای دادن دردی ازشون دوا نمیشه. ‌۲
شهروند۳۵۴۰۷۱۱۰۱:۵۲:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم کاري به چپ و راست و بالا وپایین ندارندهمه دولتها هرچی جلوتر آمدند ضعيف ترعمل کردند . براي من شهروند عادی گوشت کلیوی۱۰۰تومن ۷۰۰تومن شده رومیبینم نه اینکه زيرساخت ساختندیاصندوق دولت پرشده گول حرف هاورسانه دشمن را نمی‌خورم پراید۳۰تومنی ۳۰۰تومن شده‌ رومیبینم .
شاهین۳۵۴۰۷۱۲۰۱:۵۳:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
در دور دوم ریزش در رای پزشکیان حداقل به سی درصد می رسد و آنهم در سبد رای جناب جلیلی می نشیند که بیشتر آن در مناطق ترک نشین اتفاق می افتاد
ناشناس۳۵۴۰۷۱۳۰۱:۵۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
تمام روستاهای و شهر های کوچک کلا مردم خواهان احمدی‌نژاد بودند شما به خواسته مردم جواب رد دادید خوب جوابش رو هم گرفتید.
ناشناس۳۵۴۰۷۱۵۰۱:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
باز دوباره اصلاح طلب واصولگرا شکل گرفت با این جریانها مردم ضرر دیدند
بهرام۳۵۴۰۷۱۹۰۲:۰۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یه علت درصد کم مشارکت این بود که دیگه باشورای شهر ونمایندگان مجلس هم زمان نبود که مردم طایفه ای به هم طایفه خودشون رای بدن در حقیقت میزان رای ریاست جمهوری همینه ی.
ناشناس۳۵۴۰۷۲۰۰۲:۰۶:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
سلام دوستان عزیزمنهم رای دادم ولی یادمان باشدچه کسی راانتخاب کنیم اگرکشوردست کسانی باشدکه ازامریکا می ترسندراه بجای نمی‌بریم بایدنترس باشیم من یک روستای هستم وبه شهدای کشورعزیزم ایران مانبایدکشورمونوبه آدمهای ترسوکه ازترامپ قمارباز می ترسندبدهیم تاپای جان برای ملتی که جوانهایش ۸سال جنگیدندجان فدامیکنیم
ایران۳۵۴۰۷۲۵۰۲:۱۱:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اگه پزشکیان کاندید نشده بود ،میزان مشارکت کمتر میشد.
علی۳۵۴۰۷۲۷۰۲:۱۵:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بخدا نه خنده ظریف نه کلید روحانی نه حرف پزشکیان کار رادرست نخواهد مسببان اصلی این اقصاد ویران رفسجانی موسوی به عنوان نخست وزیر خاتمی روحانی هستن که سی و چندسال قدرت دار بودن هرکاری دلشان خواست کردن الانهم امدن داد و فریاد ما منجی مردم از رنج بدبختی مردم نجات میدیم اگر کاری میکردین تو این سی سال میکردین مردم بخدا هیچ کاری نمی توانن بکنن اگر داردسته خاتمی روحانی سرکار باشن لبخند ظریف جنگجوی اخوندی راحتی روحانی نانی برای مردم داغ نمیشه
ناشناس۳۵۴۰۷۲۹۰۲:۱۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
ما جوانهای ایرانی ترک بلوچ کردوسایرزبانها روزجمعه پای صندوق رای برای ایرانی سربلندوباشکوه برای شهدای ۸سال دفاع مقدس گرانی هست بیکاری هم هست من زمانی داخل شرکت کار بودم مارابیکارکردندتودولت آقای روحانی ۲هزارنفرشرکتیهابیکارشدندچرا چون برجام درست کردند.
بهرام غلامی۳۵۴۰۷۳۳۰۲:۲۰:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
انشاالله رای مابوشهریها، بخصوص کنگانیها، یکدست به جبهه انقلاب هست، زنده باددکترجلیلی
محمد باقر۳۵۴۰۷۳۷۰۲:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این نظریات تماما ناشی از عدم شناخت مردم و عدم واقع بینی است . با این استدلالات مردم را دورتر می کنید بیشتر باید به عمل و صداقت درون خود نگریست و بعد نتیجه عمل خود را در فعل مردمان جست.مردمداری با حرف نمی شود باید دید انبیا چه کردند و چه خواستند که مردم به سمت آنان گرویدند و حاکمان تاریخ چه کردند و درون و برونشان چگونه بود که مردم مسیر دیگری بر گزیدند.قضاوت به وجدان منصفان واگذار میشود.لااقل با خود صادق و نان به نرخ روز خور نباشیم.سیاست اگر از صداقت دور شود ،فهم و شعور مردمان را خدایشان وکالت و راهنما می شود.
ناشناس۳۵۴۰۷۳۹۰۲:۲۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این را بدانید که هرکس رئیس جمهور شود کشور را اون اداره نمی‌کند بلکه مشاورین و وزیران و کارشناسانی که جمع میشن حالا مهم اینه که شخص رئیس جمهور آدم سالمی باشد و دورش هم اشخاص سالم و باتقوا جمع کنید و او کسی نیست جز پزشکیان
ناشناس۳۵۴۰۷۴۰۰۲:۲۸:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم خسته شدن از دروغ وعده های پوچ تنها دلیلش همینه
ناشناس۳۵۴۰۷۴۱۰۲:۲۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
خواهش میکنم رئیس جمهور آینده در گام اول مشکل مسکن خصوصا برای زنان بی سرپرست فقیر کم در آمد را حل کنید تو این گرونی چطور زندگی شو نو بچرخونن خواهشا مشکل مسکن اقتصاد کار برای جوانان بازار کار مناسب برای بانوان خواهشا مملکتی محکم و قدرتمند بسازید که همه آمریکا دولت های استعمار گر نتواند کوچکترین تعرضی نمایید
محسن۳۵۴۰۷۴۵۰۲:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
همه با هم برای حرمت خون شهیدان وطن از رئیسعلی دلواری ،میرزا کوچک خان و مدرس وشیخ فضل اله نوری و باکری و همت و سلیمانیها برای استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران بزرگ پای صندوق سرنوشت و عزت کشور برویم چشم دشمنان وطنمان کور باد ان شا الله
ناشناس۳۵۴۰۷۴۹۰۲:۴۵:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
دکتر قالیباف حیف شد هم فعال وعملگرا بود نه وابسته به احزاب تیپ وقیافش هم به ریاست می‌خورد وروابط اجتمایی قوی داشت واز هر لحاظ خوب بود امید به کشور می داد شایستگی بیشتر در کشور داره
کیوان توانا۳۵۴۰۷۵۱۰۲:۴۶:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اصول گرایان با آوردن نامزدهای پوششی مثل زاکانی و قاضی زاده اولین اصل صداقت و راستی را زیر پا گذاشته اند و مردم حقایق را درک میکنند
اگر برجام بد هست چرا دنبالش هستیم. همه احزاب.۳۵۴۰۷۵۴۰۲:۵۱:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اگر برجام تا اخرین تبصرش، اجرا. میشد وترامپ نمیرفت بیرون. وهواپیما ها را خریده بودیم. به اف ای تی اف. ملحق شده بودیم، صادرات و واردات رونق میگرفت ملت. بارشد ۸ درصدی درزمان اقای روحانی روبرو میشدند که واقعا تلاش کردند. اصول گراهای میانه رو واعتدال گرا را مردم براشون اهمیت قایلاند ولی تندروهای افراطی،،، کاری نکنند مردم سرد بشوندکه متاسفانه شدند. حق بگویید حق بنویسید وسمت درست وراست تاریخ بایستیم.
محمود۳۵۴۰۷۵۵۰۲:۵۳:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
وعده های روحانی را گوش کنید با این کپی همدیگه هستن .
برادری. برابری. شعار قالیباف وپزشکیان۳۵۴۰۷۵۷۰۲:۵۵:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
رای من قالیباف و بعدش پزشکیان. قالیباف و پزشکیان دو همکار ودوبرادر بودند سالها کنار هم واحترام همدیگر داشتن
ناشناس۳۵۴۰۷۶۰۰۳:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای دکتر پزشکیان یکی از کاندیدهای محترم این دوره می باشد و هدف وی آشتی ملی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان می باشد .ما اصلاح طلبان تابع مقام معظم رهبری هستیم و به آقای دکتر پزشکیان رای خواهیم داد. ایشالا افرادی هم که دردور اول شرکت ننموده امیدوارم قهر را به دوستی تبديل نمایند .به امید پیروزی دکتر پزشکیان عدالتخواه ومردم محور .ایشالا ما همه خواهیم آمد برای ارتقا کشور عزیزمان ایران
حمید۳۵۴۰۷۶۱۰۳:۰۴:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
داداش ملت رو فیلتر کردین توقع رای دارین؟ ما با فیلتر شکن هم به زور کارهامون انجام میشه چه ربطی به رسانه های بیگانه داره؟ گوشت کلیویی ۷۰۰ تومن و پراید ۳۰۰ میلیونی رو بیاد بیاور تا بفهمی چرا مشارکت پایینه
یا حسین۳۵۴۰۷۷۵۰۳:۲۲:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
نصف رای دهندگان بخاطر پزشکیان اومدن رای دادن ....التماس تفکر
خسروع۳۵۴۰۷۷۷۰۳:۲۵:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
قالیباف از جلیلی حمایت کرد .
فرزین۳۵۴۰۷۷۸۰۳:۲۷:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اصلاً نمیتوان باور کرد،خیلی سخت و ناراحت کننده است، که تا ۲ماه پیش از این خبر و صحبتها نبود.آقای پزشکیان توی خواب هم نمیدید که حتی بخواهد نماینده مجلس بشود،بعد یکدفعه صحبت ریاست جمهوری اش باشد. واقعاً خیلی متاسفم برای خودم و خانواده ام که چه عزیزی را از دست دادیم،و چه کسانی قرار است به جای شهید رئیسی عزیز،قرار بگیرند.
ناشناس۳۵۴۰۷۸۰۰۳:۳۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
علل کاهش مشارکت!! چرا نمی روید از کسانی شرکت نکردند بپرسید چرا شرکت نمی کنید؟ مردم در انتخابات شرکت نکردند شما علتش را می گویید!!!
فرزین۳۵۴۰۷۸۱۰۳:۳۴:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مردم عزیز ایران: تو رو خدا فریب وعده های اصلاح طلبان در خصوص رفع فیلترینگ،حجاب،ورزشگاه را نخورید. واقعیت اصلاح طلبان حسین فریدون،یا جهانگیری(بانک گردشگری) و امثالهم هستند.
بی نام۳۵۴۰۷۸۴۰۳:۵۰:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
یه موضوع رو کارشناس محترم نگفتی اونم جهل عده ای هست مردمی که خیلیاشون دنبال بهانه هستند که رای ندند وگرنه با دیدن شهید رئیسی و کارکردش باید امیدوار میشدند و میومدند متاسفانه امثال روحانی میان و خواسته یا ناخواسته با انحراف در مسیر انقلاب مردم رو بدبین میکنند البته بعضی از مردم چون عده ای از مردم خودشون روحانی رو میارند رو کار که اوضاع خراب بشه بعد بگن جمهوری اسلامی بده.
ناشناس۳۵۴۰۷۸۶۰۴:۰۱:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فقط پزشکیان اینقدر روحانی نزنید همین اقای جلیلی در شورای امنیت ملی چکار می کردند چرا ان روز جلو ای کارای که می گن در دولت روحانی اتفاق افتاده نمی گرفتند.
افشین۳۵۴۰۷۸۷۰۴:۰۵:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
معلوم نیست اصلاحات دنبال چی هست؟ یه مدت که دنبال رفع تحریمها بودن کلی امتیاز دادن که نشد..الانم فقط مبگن فلترینگ..کلیدشونم که قفل مردم رو پاره کرد..فکر میکنم اون ۱۰ میلیون رای مال پولدارهای بی درد هست فقط مشکلشون حجاب و فیلترینگ هست.
ناشناس۳۵۴۰۷۹۲۰۴:۱۶:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
خدا کند کسی که به فکر معیشت واقتصاد مردم هست وحرف وعملشان یکی است رای بیاورد وگرنه ملت بیچاره بازم بازیچه این باند بازی‌ها شده اند، فقط خود خدا به این ملت رحم کند وهرکدام که شایسته تر هست رای بیاورد برای خدمت به ملت دلیر ایران
مهدی۳۵۴۰۷۹۶۰۴:۲۷:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
.مردم می‌گن حجاب اجباری رو نمی خواهیم. مردم می‌گن فلان شخص رو بزارید بیاد تو انتخابات می گوید تحت هیچ شرایطی نمی تواند بیاید.
ناشناس۳۵۴۰۸۰۳۰۴:۳۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بنظر میاد عنوان مقاله مهدیان هیچ تناسبی با درک او از واقعیت نداره ایشان نمیتواند و یا نمیخواهد واقعیت را بیان کند. جواب عدم مشارکت مردم از خستگی مردم و ناامیدی از اینده است .
ناشناس۳۵۴۰۸۰۶۰۴:۴۳:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۱
مگه اصلاح طلبا ضد انقلابن که اون یکی هارو مینویسید جبهه انقلاب. اگه ضد انقلابن چرا خارج نیستن .
ناشناس۳۵۴۰۸۰۸۰۴:۴۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اصلاح طلبان مردم رو از فیلترینگ میترسونن در حالی که فیلترینگ دست دولت نیست و دست کار گروه مصادیق مجرمانه است اصلاح طلب یعنی دروغ و تزویر
حسین۳۵۴۰۸۱۱۰۴:۵۴:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
این آقا واقعا کارشناسه؟! ایشان حتی نمی دانند که وضع مردم بدتر شده و می گویند وضع مردم بهتر شده پس چرا مردم مشارکت نکردند؟ واقعا این آقا افزایش قیمت ها را نمی فهمند؟ کاهش ارزش پول ملی را نمی فهمند؟
ایرج۳۵۴۰۸۱۲۰۴:۵۷:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
میخواهید دولت سوم روحانی تکرار شود؟ از فوق پولدارها انتظار دارید مثل مرحوم رییسی مجاهدت کند برای احیا کارخانه های تعطیل و ایجاد اشتغال؟ سرمایه داران دولت روحانی آمده اند تا به ابر سرمایه دار تبدیل شوند.
ناشناس۳۵۴۰۸۱۵۰۵:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
حمید رسایی مطمئن باش تو از هرکس حمایت کنید مردم برخلاف نظرت حرکت خواهند کرد به عبارتی حرف نزنی بهتره
ناشناس۳۵۴۰۸۱۸۰۵:۱۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
متاسفانه من به عنوان یی روستایی و کشاورز نه از اصلاح طلب خیری ونه از اصولگرا خیری در این چند سال بهمون رسید.
ناشناس۳۵۴۰۸۲۰۰۵:۱۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
رئیس جمهور هر کی بشه اوضاع مردم فقط در ظاهرش دچار تغییرات میشه وگرنه قرار نیست آفاق بزرگی در سفره ها بیوفته،
حامیان رییسی۳۵۴۰۸۲۷۰۵:۲۹:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
کاش حب ریاست ومقام در اقای قالیباف نبود وبه نفع اقای جلیلی کنار میرفت وکار به دور دوم نمیرسید وهمان دورر اول جلیلی انتخاب میشد
ممد۳۵۴۰۸۳۰۰۵:۴۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
کسانی که شرکت نکردن تحت‌تأثیر رسانه ها وشبکه ماهواره بودند اگر همین نفرات یک هفته از این شبکه‌ها فاصله بگیرند نظر آنها عوض میشود
حسین۳۵۴۰۸۳۲۰۵:۵۱:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
بدون تردید علت مشارکت چهل درصدی مردم ایران.گران نمودن ارزاق عمومی هست ودیگری گران نمودن مسکن.ازنامزدها سوال کنید برای مسکن جوانان چه اندیشه ای در سر دارند.لطفا وام بی جهت بانکها را به سبد ساخت مسکن واریز نمایندوبس.
ناشناس۳۵۴۰۸۳۴۰۵:۵۴:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۱۱
با ساختاری که نظام اقتصادی کشور ما داره نمی توان احساس خوشبختی کرد.این ساختار دایم مردم را ناامید میکند.دایم رانت درست می کنه میده به یک عده ای خاص و انها هم یا ورشکسته می شوند ویا اختلاس گر.واگر هم توفیقی حاصل شود برای عده‌ای خاص می شود نه عموم مردم.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  3. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  9. زاکانی انصراف داد

  10. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  11. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  12. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  13. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  14. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  15. بازنگری کنید

  16. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  17. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  18. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  19. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  20. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  21. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  22. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  23. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  3. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  9. زاکانی انصراف داد

  10. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  11. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  12. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  13. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  14. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  15. بازنگری کنید

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  20. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

آخرین عناوین