گزارش الف از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی الف،   4030415002 ۲۸ نظر، ۱۶ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز با حضور رهبر انقلاب پای صندوق رای در حسینه امام خمینی آغاز شد.

گزارش الف از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش الف فرآیند اخذ رای از رای‌دهندگان مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رای سراسر کشور از  کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها  ۱۸  سال تمام باشد - یعنی متولدین روز ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - و قبل از آن با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد. رای دهندگان خارج از کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر خود نیز رای دهند.ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته؛ ۸ تیر ۱۴۰۳  با رقابت میان مسعود پزشکیان،  سعید جلیلی،  محمدباقر قالیباف و  مصطفی پورمحمدی برگزار شد، اما هیچ یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند. ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد؛   مسعود پزشکیان با  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای به مرحله داوم راه یافتند.

شناسه نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی - شناسه نامزد ۲۲

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

به استناد اصل «۱۱۷» قانون اساسی  و تفسیرشماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آراء می‌باشد. هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» و ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

هم‌چنین براساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رای دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع می‌باشد و به استناد ماده «۳۳» این قانون، خرید و فروش آراء تهدید و تطمیع ، رای دادن با مدارک هویتی جعلی ، اخلال در امر انتخابات جرم می‌باشد و هیات های اجرایی و نظارت موظفند در صورت دریافت گزارش در این خصوص مرتکبین را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

سامانه‌ای با عنوان «مردم ناظر» بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان قرار داده شده که همه مردم ایران از طریق این سامانه می‌توانند اگر با تخلفی یا موردی برخورد کردند، آن موضوع را همراه با مستندات از طریق این سامانه اطلاع دهند.

گزارش الف را از روند برگزاری انتخابت در زیر دنبال کنید



 رضا میرکریمی فیلمساز در حسینیه ارشاد رای داد

 دریادار حبیب‌الله سیاری  همراه با خانواده در محل صندوق أخذ رأی مستقر در ستاد فرماندهی کل ارتش حضور یافت

پدر شهیدی (شهید  حمزه درزی)  که امروز  در فریدونکنار بعد از رأی دادن به رحمت خدا رفت

طحان نظیف از مسجد لرزاده بازدید کرد

سیامک ره پیک ، قائم مقام دبیر شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد



رای مهدی کروبی در صندوق سیار 


بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رای خود را به صندوق انداخت

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان دخترانه شهید باهنر رای خود را به صندوق انداخت

رای  طیب نیا در مسجد جامع الرسول



محسن رضایی در مسجد لرزاده رای داد


محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام واقع در شهرک غرب تهران رای خود را به صندوق انداخت.



رییس سازمان انرژی اتمی رای خود را به صندوق انداخت


آیت الله فاضل لنکرانی رای خود را به صندوق انداخت
 
 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم روز جمعه با حضور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.


پورمحمدی در کرج رأی داد
 
 مصطفی پورمحمدی درکرج رأی خود را به صندوق انداخت


شهیندخت مولاوردی با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

 

عراقچی: شاید هیچ زمانی مثل این بار «رای من، رای تو، رای ما» تا این حد تاثیرگذار نبوده است 

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در مسجد امام صادق (ع) میدان اقدسیه، رای خود را به صندوق انداخت. 

علی اکبر صالحی رای خود را به صندوق انداخت

حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی دولت دوازدهم در حسینیه ارشاد

طحان‌نظیف: مردم رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند

سخنگوی شورای نگهبان: از ساعت ۸ صبح آغاز رای‌گیری را در سراسر کشور داشتیم و به موازات آن در بیش از ۹۵ کشور انتخابات در حال برگزاری است. ملت عزیز ایران رای دادن خود را به ساعات انتهایی موکول نکنند. در ساعات ظهر که شاید شعب اخذ رای با تراکم کمتری مواجه باشند مراجعه کنند.

مصطفی پورمحمدی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد

 اسلامی: مشارکت مردم نسبت به دور اول انتخابات افزایش یافته است 

 فرایند اخذ رای به صورت روان از ساعت ۸ آغاز شده و تا ۱۸ ادامه خواهد داشت و پس از آن با تشخیص وزیر کشور قابلیت ادامه دارد. گزارش‌های دریافتی حاکی از افزایش مشارکت مردم در انتخابات نسبت به زمان مشابه در دور اول انتخابات است.

مطابق قانون، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شوند.

علی باقری در وزارت امور خارجه رای داد

سرپرست وزارت امور خارجه با حضور پای صندوق سیار مستقر در بخش میز خدمت در محل وزارت امور خارجه، رأی خود را به صندوق انداخت.

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه: بر اساس اطلاعات و آماری که ارائه شده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این دوره از انتخابات نسبت به جمعه قبل افزایش پیدا کرده است. تک تک آرای مردم به عنوان یک مولفه پشتیبان و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند. در کشورهایی که ادعای دموکراسی وجود دارد عده‌ای  فضای غیر قابل توجیهی را ایجاد کردند که رای دهندگان از سوی افراد برانداز با خشونت مواجه شدند.

صادق زیباکلام: مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی از طریق صندوق رای امکانپذیر است

زیباکلام در حسینیه ارشاد: در نتیجه رای دادن ما ممکن است تغییری به وجود نیاید اما در نتیجه رای ندادن قطعا اتفاقی نخواهد افتاد

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور در خصوص لفرادی که توانایی نوشتن ندارند

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری و ثبت رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

شمخانی رای خود را به صندوق انداخت

 دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز -جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳- با حضور در یکی از حوزه های رای‌گیری، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

سخنگوی دولت رای خود را به صندوق انداخت

علی بهادری جهرمی با حضور در مسجدالنبی در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری شرکت کرد.

سرلشکر باقری در دور دوم انتخابات شرکت کرد 

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

سرلشکر باقری رای خود را در مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) اقدسیه به صندوق انداخت.

نوری: حضور حداکثری در انتخابات جشنی همگانی است

دادیار سابق قوه قضاییه: انتخابات حال حاضر بسیار حساس و پیچیده است. همان طور که بازگشت ناگهانی من به کشور یک جشن ملی شد، حضور حداکثری مردم در این انتخابات نیز یک جشن همگانی است. کشورهای غربی تلاش کردند حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ کنند اما مردم ما هوشیار هستند و به موقع در پای صندوق های رای حاضر شدند. حتی مردم منتقد و گلایه مند کشور نیز فهیم هستند. 

سید یاسر خمینی رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سید یاسر خمینی، نوه امام خمینی(ره) با حضور در حسینیه جماران رای خود در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

عبدالناصر همتی وارد حسینیه جماران شد

حضور محمود صادقی در حسینیه ارشاد

کواکبیان رای داد

 مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

زاکانی در انتخابات شرکت کرد

علیرضا زاکانی با حضور در مسجد میرزا عیسی، در دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداخت.

رادان رای داد

دقایقی پیش سردار احمدرضا رادان با حضور در مسجد مالک اشتر فراجا در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

فرمانده فراجا: الحمدالله تا کنون شاهد مشارکت بسیار خوب مردم بودیم تا به این لحظه انتخابات در سراسر کشور در کمال اقتدار و آرامش در حال برگزاری است و امنیت آن هم به خوبی تأمین شده است. مردم عزیز به خاطر دارند در اولین مرحله این انتخابات نیز همکاران ما با فداکاری و نثار جان شأن از آرای مردم مراقبت کردند و همچنان نیز در کنار مردم و برای آنان بوده و امیدواریم با مشارکت بالا اوقات بسیار خوبی رقم بخورد.

آیت‌الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید رای خود در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

بازداشت ۵ اخلالگر در روند برگزاری انتخابات ایران در استرالیا

 احمد صادقی در ارتباط زنده ویدئویی با ستاد انتخابات خارج از کشور گفت:  یک نفر در شعبه اخذ رای  سیدنی ، همچنین یک نفر در بریزبن و سه نفر در ملبورن  به دلیل مزاحمت‌هایی که برای رای دهندگان ایجاد کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

وی همچنین در این جلسه که اعضای شورای نگهبان نیز حضور داشتند از آنها خواست که برای انتخابات بعدی تمهیداتی فراهم شود که هموطنان ایرانی خارج از کشور بتوانند به صورت آنلاین در انتخابات شرکت کنند.

مجید انصاری رای داد

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ناصر کنعانی رای داد

«ناصر کنعانی»سخنگوی وزارت خارجه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

 حضور احمد مازنی، نماینده سابق مجلس در شعب اخذ رای حسینیه ارشاد

حضور بشیر بی‌آزار در شعبه اخذ رای تالار وحدت 

بیشتر گزارشات تخلفات انتخاباتی مستند نبود

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور با حضور در امامزاده صالح (ع) در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

دادستان کل کشور در حاشیه شرکت در انتخابات در رابطه با تخلفات انتخاباتی گفت: گزارش‌های متعددی به دادستانی کل کشور رسیده است که اکثر این گزارش‌ها یا مستند نبود و اگر هم دارای مستندات بوده با تذکر رفع شده است.

وی بیان کرد: تعداد گزارش‌های تخلفات انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده، کم است و دور اول انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: رئیس جمهور آینده باید به وظایف و تکالیفی که قانون اساسی برای رئیس جمهور در نظر گرفته است دقیقاً عمل کند. همچنین در سوگندنامه رئیس جمهور که باید در مجلس قرائت کند ۱۰ وظیفه برای رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که باید به این سوگندنامه عمل کند.

کرباسچی، دبیرکل سابق کارگزاران با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد

اطلاعیه: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق دخالت ندارند

ستاد انتخابات کشور: نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

ناصر کنعانی: مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات بیشتر از هفته گذشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه: گزارش‌های دریافتی از داخل و خارج موید این موضوع است که مشارکت هموطنان در این دوره از انتخابات نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات فصل جدیدی را در راستای افزایش اقتدار و قدرت کشور رقم می‌زنند.

پرویز فتاح در شعبه گلزار شهدای چیذر رای خود را به صندوق انداخت

تقوی حسینی در حسینیه جماران رای داد

نقوی حسینی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به همراه همسر خود با حضور در حسینیه جماران در مرحله دوم انتخابات شرکت کرد

استاندار تهران رای داد

 علیرضا فخاری، استاندار تهران، در تالار وحدت رأی خود را به صندوق انداخت.

استاندار تهران: ۷۰۱۰ نفر به نمایندگی از کاندیداها در شعبه‌ها حاضر هستند تا با نظارت اثبات شود، انتخابات با صیانت و سلامت کامل در حال تحقق است. حضور مردم پای صندوق‌های رای نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی را نمایان کرده است. ۱۰۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در کار برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران مشارکت دارند. درخصوص صندوق‌های سیار هیچ نگرانی وجود ندارد.

آیت الله جنتی رای خودرا به صندوق انداخت

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

مهدی تاج رای داد

مهدی تاج: حضور مردم پای صندوق های رای در دوره دوم انتخابات پرشورتر از دوره اول است

نمایندگان نامزدها از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند

نمایندگان ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳) از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید کردند.

عباس کریمی، نماینده مسعود پزشکیان و حسین طلا، نماینده سعید جلیلی در این بازدید حضور داشتند.

آذری جهرمی رای داد

 محمد جواد آذری جهرمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت روحانی در حسینیه جماران رای داد.

حسن روحانی رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به صندوق انداخت.

 حضور مسعود پزشکیان همراه با محمدجواد ظریف در قلعه حسن خان برای رأی دهی

سعید جلیلی با همراهی هواداران خود وارد مسجد جامع قرچک شد

سعید جلیلی در مسجد جامع قرچک: با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.

شهروند ۹۸ ساله با حضور در مسجد امیرالمؤمنین کاشان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد

زارع‌پور: ۹۹٪ استعلامات انتخابات برخط بوده است 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات: مثل سه انتخابات در ۶ ماه گذشته، ارتباطات نقش کلیدی در این فرایند دارد و استعلام هویت و احزار به شکل برخط انجام می‌شود.  از جمعه گذشته چهارصد تیم مشغول پایش زیرساخت‌های کشور هستند، برخی خرابکاری‌هایی از روز گذشته روی داده که اصلاح شد.

حضور عباس آخوندی در حسینیه ارشاد

قاصی‌زاده هاشمی با حضور در حسینیه ارشاد تهران رای خود را به صندوق انداخت

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات 

 دقایقی پیش و در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، محمد حسن صادقی مقدم، خیرالله پروین و غلامرضا مولابیگی از اعضای حقوقدان شورای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت انتخابات بازدید کردند. 

در جریان این بازدید اعضای شورای نگهبان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در سراسر کشور قرار گرفتند.

پزشکیان برای شرکت در انتخابات همراه با ظریف راهی شد

 سیدحسن خمینی: حقیقتاً بسیار امیدوارم که امروز مشارکت بسیار بیشتر از قبل بشود؛ گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها اینطور نشان می‌دهد

تولیت مرقد امام خمینی(ره) پس از مشارکت در انتخابات: امیدوارم که مردم در این انتخابات شرکت کنند و با انتخاب یک رئیس جمهور قوی بتوانند آینده خودشان را بهتر بسازند.بسیار رای بالا هم در اصل مشارکت هم برای شخص رئیس جمهور آینده و برای قدرتی که رئیس جمهور می تواند دارا بشود بسیار موثر است.

وی بیان کرد: ان شاءالله امروز را به یک جشن ملی تبدیل بکنیم. فردا روز وفاق است باید همه واقعا اختلافاتی که در دوره رقابت ها شکل می گیرد را کنار بگذارند و کمک بکنند به هر کسی که سر کار می آید بتواند مشکلات را برطرف کند. کارآمدی نظام اسلامی جمهوری اسلامی مهمترین هدفی است که ان شاءالله باید تحقق یابد.

 حضور معصومه ابتکار در حسینیه جماران برای حضور در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری

حضور داریوش ارجمند در شعبه صندوق رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و  رسانه

وزیر ورزش رأی خود را به صندوق انداخت

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران: إن شاء الله نتیجه انتخابات به خیر و صلاح مردم باشد. مطالبه جامعه ورزش از دولت آینده این است که برنامه هایش روی ریل اصلی ادامه یابد. توقع جامعه ورزش توقع بالایی نیست.

علی لاریجانی رای خودر را به صندوق انداخت

 علی لاریجانی در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینه شهدای روستای ییلاقی لوت لاریجان آمل رای خود را به صندوق انداخت.

سید هادی خامنه ای: «رای ندادن» هیچ جنبه مثبتی ندارد

سید هادی خامنه ای، فعال سیاسی اصلاح طلب پس از انداختن رای در جمع خبرنگاران گفت: رای ندادن بیشتر جنبه‌های منفی دارد و هیچ جنبه مثبتی ندارد. در این شرایط، مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است. همه دوستان و بزرگان نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند. مشارکت مردم در تعیین جایگاه رئیس‌جمهور تاثیر زیادی دارد. برخلاف آنچه که گفته می‌شود، رئیس‌جمهور "هیچ‌کاره" نیست، بلکه "همه‌کاره" است.

سیدمحمد خاتمی در حسینیه جماران رأی داد

رئیس‌جمهور اسبق در حسینیه جماران در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در انتخابات شرکت کرد

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در حسینیه ارشاد تهران در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انداخت.

چمران رای خود را به صندوق انداخت

مهدی چمران ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد پیامبر اعظم رای خود را به صندوق انداخت.

وی ضمن دعوت از شهروندان برای مشارکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات، تبلور جمهوریت و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و پاسداری و صیانت از این دستاورد عظیم و سترگ، وظیفه ای همگانی است.

چمران تاکید کرد:  انتخاب رئیس جمهوری پاک دست ،صادق، کارآمد و معتقد به مبانی اسلام و انقلاب، مسئولیت سنگین امروز ما برای تداوم روش و منش رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی است و ضامن اقتدار، امنیت و آسایش کشور می باشد.

توئیت رهبر معظم انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات

صفحه توئیتر منتسب به رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پس از انداختن رای‌شان در صندوق‌های اخذ رای توئیتی را منتشر کرد.

سخنگوی شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت

دقایقی پیش هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در محل این شورا، رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

علی مطهری در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق رای انداخت

حسینعلی امیری و محمد اشرفی اصفهانی ئای صندوق رای

حسینعلی امیری معاون پارلمانی دولت روحانی و حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی نماینده ادوار مجلس در حسینیه جماران حضور یافتند.

آیت‌الله نوری همدانی رأی خود را به صندوق انداخت

آيت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان باحضور در پای صندوق‌ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی، رأی خود را به صندوق انداخت.

 نوبخت رای خود را به صندوق انداخت

محمدباقر نوبخت در حسینیه جماران: آنطور که به من از سراسر کشور گزارش داده اند، مشارکت خوب بوده است. امیدوارم مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک‌مولفه اساسی در قدرت بالا باشد.

مخبر: حضور مردم نسبت به دور اول افزایش یافت

مخبر در بازدید از وزارت کشور: نسبت به همین ساعت استقبال بهتر و معناداری انجام شده است و تعداد بیشتری نسبت به هفته گذشته رایشان را به صندوق انداخته‌اند. دولت بدون هیچ گرایشی انتخابات را برگزار می‌کند و دقت کافی برای صیانت از آرا در حال انجام است.

آیت‌الله سبحانی رأی خود را به صندوق انداخت 

آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شيعيان رای خود در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به صندوق سیار ۱۷۴ انداخت.

اطلاعیه: هیچ مدرکی جز شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن قابل قبول نیست

به گزارش الف به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل انتشار یافت به این شرح است:

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

یادآور می گردد، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان پذیر نمی باشد.

ستاد انتخابات کشور

جهانگیری با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات شرکت کرد

 جهانگیری: هرکس به ایران علاقه‌مند است باید پای صندوق رای بیاید. رای‌ندادنِ ما باعث می‌شود فکر و اندیشه‌ای که قبول نداریم حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات، دشمن را ناامید کنند

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد جواد الائمه اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرعا و عقلا هر چیزی که باعث حفظ و تقویت نظام شود، واجب و قطعا انتخابات یکی از مولفه‌های تقویت کننده نظام است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات از دستاوردهای نظام به شمار می‌رود گفت: مردم ما ثابت کردند که اگر احساس تکلیف کنند در صحنه حاضر می شوند.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: به هر حال در دور اول انتخابات، دسته ای از مردم شرکت کردند اما در دور دوم، اشتیاق مردم استان برای شرکت در انتخابات به مراتب بیشتر شده است.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: میزان مشارکت در انتخابات توسط دشمنان رصد می شود لذا باید با انتخاب اصلح خود، دشمن را مایوس کنیم.

رئیس قوه قضائیه رای داد

 رئیس قوه قضائیه پس از حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری: اگر چناچه رئیس جمهور با آرای بالاتری  انتخاب شود از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار است و به عنوان مقام اول اجرایی کشور کارها و برنامه هایی که دارند را می توانند سریع تر انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر ما با دید ملی و دینی و سیاسی به قضیه نگاه کنیم و اگر نسبت به سرنوشت و پیشرفت کشورمان  نظر داریم باید امروز به صورت گسترده  در انتخابات شرکت کنیم و آن فردی را که تشخیص دادیم اصلح است به ان رای دهیم.

اطلاعیه: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است

به گزارش الف به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این اطلاعیه به شرح است:

 نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن)می باشند .

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

ستاد انتخابات کشور

توصیه سعید لیلاز به مرددین برای حضور در انتخابات/ «با عدم مشارکت ما به جایی نمی‌رسیم»

سعید لیلاز، اقتصاددان: مرددین محترم نتیجه اش را دفعه قبل دیدند و اگر ادامه بدهند دفعه بعد هم نتیجه اش همین خواهد شد. به طور کلی تجربه 10-15 سال اخیر نشان داده که ما با عدم مشارکت به جایی نمی رسیم. جمهوری اسلامی آلترناتیو ندارد و بهترین گزینه مشارکت و دخالت در روند سیاسی است.

محمود واعظی رای داد

واعظی و همسرش در حسینیه جماران آرا خود را به صندوق انداختند.

کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ رای خود را به صندوق انداختند

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور همراه با تنی چند از معاونین و سر کلانترها و روسای مناطق پلیس راهور تهران بزرگ در ساعات ابتدایی روز پانزدهم تیر ۱۴۰۳ در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکی از شعب اخذ رای پایتخت حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

 محمد مخبر، غلامحسین اسماعیلی و عیسی زارع پور رای خود را به صندوق انداختند

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز و دقایقی پس از آغاز فرآیند اخذ رأی دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور در جریان فرآیند رأی گیری قرار گرفت و رای خود را به صندوق انداخت.

 غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم نیز او را همراهی کردند و به ترتیب رأی خود را به صندوق انداختند.

قالیباف: همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

محمدباقر قالیباف صبح امروز ۱۵ تیر با حضور در حرم مطهر رضوی(ع)، رای خود را به صندوق انداخت و در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن دعوت از تمام مردم و به خصوص افراد مردد به شرکت در انتخابات، اظهار کرد: امروز زمان انتخاب مهم‌ترین شخص اجرایی کشور است؛ فردی که تمشیت امور کشور در دست او قرار دارد. اگر امروز کسی تردید کند و در انتخابات حضور نیابد، در حقیقت تصمیم‌گیری برای ۴ سال آینده خود را رها کرده است.

وی با ابراز تأسف از کاهش مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: در مرحله قبل ۴۰ درصد مردم مشارکت کردند که متاسفانه پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. امیدواریم مردم با حضور پرشور خود در این مرحله، مشارکت پایین مرحله قبل را جبران کنند و سرنوشت ۴ سال آینده خود را به درستی رقم زنند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم، افزود: رئیس‌جمهور هرگز نمی‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند. البته که ما در عین حال بر پاسخگویی رئیس‌جمهور تاکید داریم، اما کمک مردم و به خصوص جوانان به دولت برای پیشبرد اهداف ضروری است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی رای خود را در صندوق انتخابات انداخت

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار و امنیت ملی کشور تاثیر به سزایی دارد و باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم. 

وی افزود: کسی که امروز به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، کسی است که سرنوشت اجرایی کشور را بر عهده خواهد داشت و این مسأله بسیار مهم است. مشکلات کشور کم نیست و رئیس جمهور به تنهایی حتماً نمی‌تواند این کارها را انجام دهد. همه باید به هم کمک کنند و مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا بتوانند مشکلات عدیده‌ای که در کشور وجود دارد به ویژه مسئله معیشت و اقتصاد، تورم و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی و اجتماعی برطرف شود. 

وی ادامه داد: امیدواریم با همدلی، همیاری و هم افزایی همه نیروهایی که در صحنه‌های اجتماعی فعالند، بر این مشکلات فائق آییم و خداوند آنچه خیر است مقدر کند.

حسین دهقان رای داد

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در حسینیه ارشاد تهران رای خود را به صندوق انداخت.

سردار حاجی زاده: هر رای مانند یک تیر موشک است

سردار حاجی زاده پس از آنکه رای خود برای دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاتس جمهوری به صندوق انداخت در گفت‌وگویی تاکید کرد: یک خواهش دارم از مردم رای گیری موجب اقتدار است، مردم تنبلی نکنند شاید انتقاداتی هم باشد، هر رای مانند یک تیر موشک است.

وی ادامه داد: رأیی که ملت شریف ایران در صندوق می‌اندازند، به افزایش قدرت، اقتدار و هویت ایران در منطقه و دنیا کمک می‌کند.

محمدرضا عارف به همراه همسرش رای داد

عارف و همسرش در حسینیه جماران برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم حضور یافتند و رای خودرا به صندوق انداختند.


ناطق نوری رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری برای رأی دهی در حسینیه ارشاد حاضر شد.

وزیر کشور رای داد

 احمدی وحیدی و محمدتقی شاهچراغی در دقایق اولیه شروع رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به صندوق مستقر در وزارت کشور انداختند.

احمد وحیدی وزیر کشور پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز چشم جهان به ایران است. آنچه که در انتخابات اهمیت دارد مشارکت است. افزایش این مشارکت عزت و پایداری ایران را به ارمغان خواهد آورد و کشور را در پیشبرد اهداف یاری می‌رساند. 

حضور ملت ایران در این انتخابات بیش از زمان های دیگر اهمیت دارد. از همه مردم می‌خواهم در این انتخابات شرکت کنند، بالاخص رای اولی‌ها تا در سرفرازی این کشور  نقشی ایفا کرده باشند.

فهرست و نشانی شعب اخذ رأی در سراسر کشور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور برای اطلاع رسانی عمومی فهرست و نشانی شعب سراسر کشور برای اخذ رای دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

هموطنان گرامی و مخاطبان عزیز برای اطلاع از محل شعب اخذ رای اینجا کلیک نمایند.

مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه در سراسر ایران اسلامی و ۳۴۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور برگزار می شود.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، رأی خود را به صندوق انداختند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و … این برنامه را پوشش دادند.

رهبر انقلاب فرمودند: در این مرحله مردم باید همت‌شان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم

شنیدم شوق و علاقۀ مردم بیشتر از قبل است، خدا کند این‌طور باشد.

دستور وزیر کشور برای آغاز رای گیری
 احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (جمعه)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای برگزیدن رییس جمهور آینده از بین دو نامزد مطرح در سراسر کشور در ۵۸۶۳۸ شعبه در داخل کشور و همه شعبات خارج از کشور را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از همه عزیزان و مردم شریف دعوت می‌کنیم در آغازین ساعات روز در صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و با رای خود استحکام و اقتدار ملت ایران را بار دیگر به نمایش بگذارند.

حضور سخنگوی شورای نگهبان در مسجد فائق

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر امروز به مسجد فائق در محله خیابان ایران تهران که از شعب انتخاباتی است رفت و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

وی ضمن گفتگو با عوامل نظارتی و اجرایی و دریافت گزارش از آن‌ها در خصوص فرآیند اخذ رای و میزان استقبال مردم نسبت به هفته گذشته، دقایقی به گفتگو با رای‌دهندگان و دریافت نظرات آنان درباره رای‌گیری پرداخت.

طحان‌نظیف پیگیر نحوه عملکرد دستگاه احراز هویت و میزان رضایتمندی مردم و عوامل اجرایی و نظارتی شد و در این شعبه به گفتگو با افرادی که با خانواده پای صندوق‌های رای حضور یافته بودند و همچنین یک خانم مسن پرداخت.

حضور عروس و داماد شهرقدسی پای صندوق های رای در آخرین ساعات رای گیری

عروس و داماد شهرقدسی در مهمترین روز زندگی شان با حضور خود پای صندوق های رای به بزرگترین جنبش سیاسی کشور پیوستند.

به گزارش ایسنا؛ فرید جلیلی و معصومه جمادیان با حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرقدس در اولین رویداد مشترک سیاسی خود شرکت کردند.

آن ها دلیل رای دادن شان در این روز را همدلی و همفکری سیاسی شان عنوان کرده و گفتند: همیشه دوست داشتیم که روز عقد مان با روز انتخابات یکی باشد تا باهم پای صندوق های رای برویم و در سرنوشت سیاسی کشورمان نقش آفرینی کنیم.

عروس جوان شهرقدسی همدلی سیاسی را نقطه عطفی در زندگی مشترک خواند و گفت: برای ازدواج، نیاز به اشتراک ها و تفاهم های  بسیاری است که اشتراک سیاسی یکی از آن ها است. خوشحالم که من و همسرم این نقطه اشتراک را داریم و برای به ثمر نشاندن آن تلاش می کنیم.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۶۶۶۴۰۸:۲۴:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۵
حضور گسترده مردم در انتخابات باعث دوام و استحکام نظام اسلامی می شود.
ناشناس۳۵۴۷۲۷۶۱۷:۲۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۵
همه اونایی که تا دو ماه پیش انتخابات رو تحریم کرده بودن حالا با کمال وقاحت اومدن پای صندوق . ظاهرا بعد از سه سال که دستشون از بیت المال کوتاه شده بود ، دوباره یاد پست و میز و مقام افتادن .
ناشناس۳۵۴۷۲۸۹۱۷:۲۷:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
هر رای ملت ، تو دهنی به امریکا و اسراییل و انگلیسه .
ناشناس۳۵۴۷۲۹۵۱۷:۲۹:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
رای بالای مردم نشون میده که نظام از بحران ها عبور کرده و قدرتمندتر از همیشه به جلو میره
ناشناس۳۵۴۷۳۰۰۱۷:۳۱:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۱۵
مهمترین اتفاق این انتخابات ، تفرقه در اردوی مخالفان نظامه . بیچاره ها قرار بود رای ندن ، ولی باز اومدن به نظام رای دادن .
ناشناس۳۵۴۷۴۷۲۲۰:۰۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
با نحوه تایید صلاحیت ها تفرقه در جبهه انقلاب انداخته شد ....
ناشناس۳۵۴۷۴۰۶۱۸:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۵
برای آنکه برخی افراد مسبوق به سابقه فساد اقتصادی اخوی و فرزند و داماد ... که بسیاری از آنها در پوشش حمایت از برخی خیز مجدد جهت تسخیر صندلی های مدیریت کشور برداشته و برای تسلط بر منابع ملت و کشور دست و پا میشکنند مجددا با فرایند رانت محور فساد « با دوچرخه بیا و با رانت خود و اخوی و پدر و ....با پورشه نروند» تکرار نشود ،لازم است من بعد نظیر تمام دنیا اموال مدیران و کارکنان دولت و بستگان آنها بطور مستمر پایش و مانیتورینگ شود. خوشبختانه فناوری اطلاعات این امکان را مهیا نموده و ابلاغیه مشروعیت سنجی سال ۹۸ مجلس به دولت و اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی بسترهای قانونی اجرا آن هم فراهم است ، متاسفانه تاکنون این فرایند شفافیت زا و مانع فساد که در کنوانسیون شفافیت سازمان ملل هم مستندا به آن تاکید شده و هر گونه افزایش غیر عادی مدیران که توسط پایش مستمر تشخیص داده شود مجازات کیفری دارد بدرستی انجام نشده و موجب افزایش فساد رانتی مقام محور و تضعیف پشتوانه مردمی نظام شده است . بموازات باید وعده های داده شده ،برنامه و ارزیابی عملکرد مدیر توسط کارگروه های متشکل از سازمان های نظارتی هفتگی و ماهانه بررسی و رسانه ای و پیگیری شود تا از تحقق وعده ها اطمینان حاصل شود و در عیر اینصورت رییس جمهور یا هر مقام توسط مجلس بازخواست شود با این روش ،سمت مدیریت صندلی داغ شده و هر کسی جرات نشستن بر آن را نخواهد است
ناشناس۳۵۴۶۶۷۲۰۸:۳۳:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۵
به منظور هر چه بهتر برگزارشدن انتخابات و جلوگیری از سو استفاده احتمالی از نامزدها باید هر دو نامزد تا پایان رسمی شمارش آرا در قرنطینه قرار بگیرند
ناشناس۳۵۴۶۶۷۷۰۸:۳۷:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۵
این انقلاب تحت هیچ شرایطی بار دیگر به دست سیاسیون مسله دار رفوزه و نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۴۶۹۲۶۱۱:۵۰:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۵
فعلا که شورای نگهبان این ها را تایید صلاحیت کرده
ناشناس۳۵۴۶۹۶۷۱۲:۱۸:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۵
حتی اگر اکثریت آرا را کسب کند؟!
ناشناس۳۵۴۶۶۸۱۰۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
شنبه دولت سایه آفتابی میشود از عموم درخواست میشود عینک های آفتابی خود را استفاده کنند نور زیاد آنها را اذیت نکند
ناشناس۳۵۴۶۹۷۱۱۲:۲۰:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۱۵
اما اگر رای نیاورد باید به آرا و منتخب مردم احترام گذاشته و از تشکیل دولت سایه خودداری کند.
ناشناس۳۵۴۷۴۷۱۲۰:۰۴:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۵
لطف بفرمایید دولت سایه چی کار می کند و چه اتفاقی می افتد!!!
ناشناس۳۵۴۷۲۸۴۱۷:۲۵:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۵
اگر دولت سایه بیاد که عالیه .
ناشناس۳۵۴۷۲۸۷۱۷:۲۶:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۵
همون عینک افتابی زدی که شدی طرفدار پزشکیان ، وگرنه چشمت میدید دور و برش رو
ناشناس۳۵۴۷۲۹۸۱۷:۳۰:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۵
جماعت نون به نرخ روز خور که تا دیروز از تحریم انتخابات میگفتن . چی شد یهو یادشون رفته و دوباره اومدن تو صف رای ؟؟؟
ناشناس۳۵۴۷۲۹۹۱۷:۳۰:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۵
شماها نبودین که میگفتین رای بی رای ؟ چی شد حالا ؟
مردم۳۵۴۷۳۹۴۱۸:۳۱:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
اگر نشد چی؟ باز هم در سایه میمانند ؟
ناشناس۳۵۴۶۶۸۶۰۸:۴۲:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
قابل توجه هر دو نامزد محترم و طرفداران آنها با توجه به اینکه یکشنبه روز اپل محرم است و شب شنبه اولین شب ماه محرم هر کدام از نامزدها که پیروز انتخابات شدند باید از طرفداران خود بخواهند کاملا حرمت این ماه عزیز را از هر لحاظ گرامی بدارند
ناشناس۳۵۴۷۲۸۲۱۷:۲۴:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۵
برخی طرفدارهای پزشکیان مگه این چیزا رو متوجه میشن ؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۴۶۷۲۶۰۹:۱۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۵
«خدا کند این طور باشد» موجزترین تعبیری که رهبری و هر ایرانی عاشق ایران برای شوق و علاقه بیشتر مردم برای حضور در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به دور اول آن دارند و به امید حق انتظار می رود در این جمعه بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط رای در صحنه انتخابات حضور بهم رسانند و رئیس جمهور منتخب خود را برگزینند. «آمین یا رب العالمین»
ناشناس۳۵۴۶۸۵۹۱۱:۰۱:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۵
والله اعلم
ناشناس۳۵۴۶۷۵۸۰۹:۵۵:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۵
امام علی ع: «من با این مرکب و با این خرقه به خلافت آمدم و اگر با بیش از اینها بروم خیانت کرده‌ام » مردم در جهت حفاظت از منابع کشور به کاندیدایی رای میدهند که حامیانش سیاسیونی نباشند که بستگانشان پرونده قطور فساد و رانت اخوی و فرزند و دامادوپدر داماد را دارند و برخیشان هنوز بدلیل دست بردن در اموال ملت در زندان هستند ...کاندیداهای مقبول ملت ،کسی است که سیاسیون حامی انها کسانی نباشند که اخوی دارای پرونده قطور فساد را خط قرمز خود اعلام کردند
ناشناس۳۵۴۷۰۵۰۱۳:۳۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۵
مایه گذاشتن از اعتقادات دینی و مذهبی مردم در این جنگ قدرت به هیچ وجه کار صحیحی نیست.
ناشناس۳۵۴۷۵۵۹۲۲:۳۶:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۵
به کدامش شک دارید آیا بستگان برخی مفسدان اقتصادی در اکیپ فلان کاندیدا نیستند
ناشناس۳۵۴۶۹۷۰۱۲:۲۰:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۵
گزارش ها حاکی از مشارکت بالا دارد و تمامی شرکنتدگان و شرکت نکنندگان دلشان با نظام است و فقط نیم درصد گمراه خود فروخته ، مخالف نظام مقدس الهی میباشند
ناشناس۳۵۴۷۲۷۷۱۷:۲۲:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۵
من برای حفظ اسلام و ایران .. به پزشکیان رای دادم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. نشست رئیس جمهور منتخب با فعالان ستادی

  2. چرا تهران در مقابل کاهش قیمت مسکن مقاومت می کند؟!

  3. جزئیات جلسه دونفره جلیلی و پزشکیان

  4. محسن برهانی راهی زندان شد

  5. جشن پیروزی

  6. رهبر انقلاب: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید بود

  7. تماس ظریف و آذری جهرمی با مرد خوزستانی که پدرش را به دوش گرفته و رای داده بود

  8. جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد

  9. تحلیل روزنامه دولت از رای جلیلی و پزشکیان/ نقش مهم قالیباف در کمک به اجماع برای حل مشکلات مردم

  10. پزشکیان ایران را به کدام سو می‌بَرَد؟

  11. ظریف: برای پست گرفتن نیامدم

  12. پزشکیان: نوه‌ام تا صبح پیگیر نتایج بود؛من خودم خوابیدم!

  13. پاسخ ایران به ادعاهای اتحادیه عرب در نامه به شورای امنیت

  14. نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب

  15. طعنه لاوروف به فرانسه

  16. حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت

  17. دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب

  18. دهنوی جایگزین جبرائیلی شد

  19. تداوم سبزپوشی بازار سهام در دومین روز هفته

  20. سلیمی: احتیاجی به استعفای «پزشکیان» از نمایندگی مجلس نیست

  21. شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد

  22. قدردانی پزشکیان از مخبر برای اداره امور اجرایی و برگزاری بدون حاشیه انتخابات

پربحث‌های هفته

  1. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  2. دیدار پزشکیان با رهبر انقلاب

  3. پزشکیان؛ نهمین رئیس جمهور ایران

  4. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  5. یک تبریک و چند یادآوری به رئیس جمهور منتخب

  6. آغاز توزیع گوشت و کالاهای اساسی به درب منزل تهرانی‌ها

  7. بانک جهانی: کاهش ۶.۲ میلیون نفری تعداد فقرا در ایران در دولت رئیسی

  8. نشست رئیس جمهور منتخب با فعالان ستادی

  9. آرای تعیین کننده قالیباف

  10. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  11. رییس‌جمهور جدید چه کارهایی را نباید بکند

  12. رای‌ندادن دردی را دوا نمی‌کند

  13. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  14. چرا تهران در مقابل کاهش قیمت مسکن مقاومت می کند؟!

  15. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  16. جزئیات جلسه دونفره جلیلی و پزشکیان

  17. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  18. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  19. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  20. جبرائیلی: «جلیلی» برای پایان دادن به حاکمیت دلار بر اقتصاد کشور آمده است

  21. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  22. خاندوزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید

  23. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  24. سید محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

  25. محسن برهانی راهی زندان شد

پربحث‌های هفته

  1. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  2. دیدار پزشکیان با رهبر انقلاب

  3. پزشکیان؛ نهمین رئیس جمهور ایران

  4. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  5. یک تبریک و چند یادآوری به رئیس جمهور منتخب

  6. آرای تعیین کننده قالیباف

  7. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  8. رای‌ندادن دردی را دوا نمی‌کند

  9. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  10. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  11. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  12. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  13. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  14. جبرائیلی: «جلیلی» برای پایان دادن به حاکمیت دلار بر اقتصاد کشور آمده است

  15. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  16. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  17. محسن برهانی راهی زندان شد

  18. تبریک قالیباف به پزشکیان

  19. گزارش الف از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

  20. پیشنهاد یک اصلاح‌طلب برای حضور مخبر در دولت پزشکیان/ تبریک سران کشورها و نامزدهای انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب

  21. پزشکیان در مناظره با جلیلی: بنزین را گران نمی‌کنیم/ قابل قبول نیست در کشور ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند

  22. رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود

  23. پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

  24. هشدار باقری به اسرائیل/ واکنش وحیدی به اظهارات پزشکیان/ انتقاد اژه‌ای از بی‌اخلاقی در انتخابات

  25. واکنش سخنگوی دولت به نمایش نموداری از تورم در مناظره انتخاباتی

آخرین عناوین