انتقاد خاندوزی از عبارت «زمین سوخته» درباره عملکرد دولت سیزدهم/ تقدیر روزنامه اصولگرا از رفتار مردمی پزشکیان

  4030423076 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد خاندوزی از عبارت «زمین سوخته» درباره عملکرد دولت سیزدهم/ تقدیر روزنامه اصولگرا از رفتار مردمی پزشکیان

تقدیر روزنامه اصولگرا از رفتار مردمی پزشکیان

رسول سنایی راد در روزنامه جوان نوشت: «رئیس‌جمهور منتخب مردم در همان روز‌های نخست پس از انتخابات در نامه به سید مقاومت، سید حسن نصرالله، بر حمایت همه‌جانبه از مقاومت و ایستادگی در برابر صهیونیسم توسعه‌طلب تأکید داشته و در پاسخ به پیام تبریک اسماعیل هنیه ادامه حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین تا احقاق کامل حقوق آن‌ها را به صراحت یادآور شده است.

آقای پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد برای روابط با کشور دوست و همسایه، روسیه، اهمیت زیادی قائل هستیم و بی‌تردید این روابط را تقویت خواهیم کرد. همچنین او بر اهتمام دولت جدید نسبت به پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته با روسیه در دولت شهید رئیسی نیز تأکید کرد. 

نکاتی که گویای ادامه سیاست موازنه در روابط خارجی و تداوم روابط رو به توسعه با شرق می‌باشد. همچنین از او نقل شده که پذیرش برخی پروتکل‌ها که رنگ و بوی تشریفات دارد، برایش سخت است و تصویری از ورود به دور از تشریفات او به هیئت عزاداری امام حسین (ع) نیز پخش شد که خود کفش‌هایش را به دست گرفته و اجازه جابه‌جایی آن را به دیگران نمی‌دهد.

کما اینکه او هنوز پوشش غیر تشریفاتی یعنی استفاده از کاپشن به جای کت و شلوار را حفظ کرده که برخی اصلاح‌طلبان چنین رویه‌ای را برای یک رئیس‌جمهور در گذشته رفتاری پوپولیستی می‌نامیدند. 

اما آقای پزشکیان همین رویه و زیست ساده و مردمی را تا به حال ترجیح داده و تسلیم برخی پروتکل‌های تشریفاتی و رسمی نشده است. 

حضور ساده و مردمی او در هیئت‌ها تکرار و با گریه او در مرثیه‌سرایی برای امام حسین (ع)، معنوی‌ترین قاب نشست مردمی را از او به ثبت رسانده است. مهم‌تر از این‌ها، شاخص‌هایی است که برای انتصابات در دولت او مطرح شده که در آن اشتهار به پاکدستی، صداقت و شجاعت در کنار دوری از گرایش‌های جناحی، قومی، مذهبی و منطقه‌ای ذکر شده است. 

مجموعه این مواضع و رفتارها، تصویری از رئیس‌جمهور منتخب ارائه می‌دهد که می‌تواند موجب تقویت امید در جامعه شده و تصور بازگشت به ارزش‌های کمرنگ شده نزد بخشی از دارندگان قدرت و مدعیان سیاست را تقویت کند.»

***

دیدار معنادار مسئولین دفتر رهبری با پزشکیان

صبح نو نوشت: «آقایان گلپایگانی و حجازی که در دولت‌های گذشته در دفتر رئیس‌جمهوری حاضر نشده بودند، به صورت معناداری در دفتر رئیس‌جمهور منتخب حضوریافتند و با گرفتن عکس یادگاری، پیام خاصی را به جامعه منتقل کردند. 

علی‌رغم توصیه بزرگان نظام در پایان رقابت‌ها و آغاز رفاقت‌ها، اما هنوز عده‌ای فضای انتخاباتی را زنده نگاه داشتنه‌اند و علیه دولتی که هنوز شروع به کار نکرده تبلیغات منفی می‌کنند.

آنان با القای دو قطبی کاذب و با اهریمن سازی از جریان مقابل هر گروه، دسته، جریان و چهره‌ای که خارج از دایره خود باشند را در مقابل ارزش‌ها و خارج از دایره انقلاب معرفی می‌کنند و هر تغییری  را به تجدیدنظرطلبی نسبت می‌دهند و یا با تقلیل دادن دولت جدید به دولت سوم روحانی یا خاتمی، دولت‌هایی که عمر سیاسی آنان پایان یافته، هرگونه افق جدید برای تغییر و تحول مثبت در جامعه را از بین می‌برند. 

حال حضور نمایندگان رهبری در دفتر رئیس جمهور منتخب شاید برای این پیام به جامعه و بویژه جریان‌های سیاسی باشد که امروز وقت همدلی و همبستگی است که دولت جدید را باید فارغ از اینکه به کدام جریان سیاسی منتسب باشد در حل مشکلات یاری کنیم. 

البته علاوه بر رادیکالیزم راست، رادیکالیزم چپ نیز باید از گذشته عبرت گرفته و از تندروی‌ها که موجب به انحراف کشیده شدن مسیر دولت پزشکیان شود پرهیز کند و راه را برای تغییر و تحول در دولت او باز نگه دارد.»

***

توصیه فعال اصلاح طلب به پزشکیان درباره تشکیل کابینه

مهدی شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب با فهرست کردن سه مطالبه از پزشکیان در شرق نوشت: «مطالبه اول، بالانرفتن میانگین سن دولت است! یکی از مهم‌ترین اقدامات شهید رئیسی پایین‌آوردن میانگین سن دولت و شکستن حلقه تنگ و بسته مدیران نسل اول انقلاب بود. اگر اشکالی به دولت رئیسی وارد باشد، ایراد به جوان‌گرایی او نیست. اشکال در این است که جوانانی که به کار گرفته شدند، خود را بی‌نیاز از اتکا به بوروکراسی و مستغنی از مشورت بزرگان و کارشناسان می‌دانستند. به نظرم به عقب نباید برگشت! پزشکیان نباید میانگین سن دولت را بالا ببرد. عمل به این مطالبه، آسان‌تر از عمل به شرط سنی برای وزراست که در اخبار آمده بود.

مطالبه دوم سقف و کف قائل‌شدن برای برخی شاخصه‌هاست. سقف استفاده از وزرای روحانی، حداکثر سه نفر باشد. سقف استفاده از وزرای خاتمی، حداکثر سه نفر باشد. ضمن احترام به هر دو بزرگوار و دولتمردانشان و دفاع تمام‌قدی که از هر دو دارم، بناست دولت اول پزشکیان تشکیل شود، نه دولت سوم روحانی یا خاتمی!

مطالبه سوم این است که رئیس‌جمهور هیچ کس را از مجلس به دولت نبرد! تشکیل یک فراکسیون اقلیت در مجلس دوازدهم با خون دل بسیار همراه بوده است. دولت چهاردهم باید حضور هر یک نماینده همسو در مجلس را قدر بداند تا با سهولت بیشتری بتواند مسائل اجرایی کشور را پیش ببرد. ...

یک پیشنهاد فراخوان‌دادن به همه احزاب، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگراست تا کابینه پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور معرفی کنند. فارغ از نگاه قابل نقد رئیس‌جمهور به موضوع تحزب، این فراخوان می‌تواند مناسبات حامی‌پروری حاکم بر کمیته‌های تعیین مصادیق وزرا را کمرنگ و ضعیف کند. یک بانک داده از افرادی را به دست خواهد داد که می‌توان اطمینان داشت حداقل از حمایت بخشی از گروه‌های سیاسی برخوردار باشند.

به جای اینکه رئیس‌جمهور یا اطرافیانش از بالا تعیین کنند که چه کسی به نمایندگی از چه جریانی در کابینه حضور داشته باشد، با پرسش از خود گروه‌های سیاسی و مشارکت‌شان، نماینده‌شان در کابینه تعیین می‌شود. فراوانی اینکه یک فرد توسط چند حزب معرفی شده باشد، رئیس‌جمهور را به افرادی می‌رساند که احتمالا مقبولیت بیشتری دست‌کم در بین سیاسیون دارند. اگر بنا باشد رئیس‌جمهور به وعده‌هایش در استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی کشور عمل کند، اکتفا به مکاتبه با احزاب اصلاح‌طلب هدف ایشان را محقق نمی کند.

***

انتقاد خاندوزی از عبارت «زمین سوخته» درباره عملکرد دولت سیزدهم

به گزارش تسنیم سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی و پروژه تجهیز انبارها گفت: اواسط شهریور بود که رئیس جمهور شهید به مسئله وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی ورود کردند. با دستور رئیس جمهور و پیگیری رئیس قوه قضائیه شاهد بودیم که یکی از بهترین نمونه‌های اصلاح و تحول اساسی در کشور رقم خورده است. در هفته‌های پایانی دولت سیزدهم، سازمان اموال تملیکی در شرایطی تحویل می‌شود که شرایط آن با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: از 12 همت تعیین تکلیف کالا به 82 همت در این دولت جهش پیدا کردیم، ضمن اینکه اعاده کالا نیز از 3 همت به 40 همت رسید، همچنین 3.5 همت فروش کالاها به بیش از 24 همت رسیده است، استرداد کالاها از کمتر از 6 همت به بیش از 15 همت افزایش پیدا کرده است. وسعت انبارها به 170 هزار مترمربع رسید و قفسه‌بندی به‌اندازه 20 برابر کل دولت‌های قبل انجام شده است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: برخی رسانه‌ها از اصطلاح زمین سوخته برای عملکرد دولت سیزدهم استفاده کردند که با توجه به دستاوردهای دولت بی‌انصافی است. بانک جهانی در گزارش خود عملکرد اقتصاد ایران را در سال‌های اخیر بررسی کرده است. در میانه یکی از پرتنش‌ترین مناطق جهان، ایران توانسته است به رشد اقتصادی پایدار بالای 5 درصد برسد و بیش از 6.5 میلیون نفر را نیز از زیر خط فقر خارج کند.
این موارد دستاوردهایی است که در شرایط تحریم به دست آمد. هم‌اکنون وضعیت برخی از شاخص‌های اقتصادی مطلوب نیست اما چشم بستن بر دستاوردهای فعلی به‌دلیل منافع سیاسی و وارونه جلوه دادن آنها بی‌اخلاقی و بی‌انصافی است. امیدوار هستیم مسیری که در سازمان اموال تملیکی آغاز شد در دولت آینده ادامه پیدا کند.

خاندوزی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت استقراض از بانک مرکزی در پایان دولت سیزدهم گفت: در مقایسه با سال 1400 که خزانه دولت با 50 همت بدهی تنخواه بانک مرکزی تحویل شد، در سال 1401، 1402 و 1403 بدون استقراض تنخواه از بانک مرکزی بودجه عمومی دولت را پشت‌سر گذاشتیم و ان‌شاءالله در مرداد آخرین گزارش عدد و رقم آن ارائه خواهد شد.

***

20 نماینده بدون کمیسیون/کمیسیون فرهنگی بدون متقاضی

فرهیختگان نوشت: «بیشتر از 40 روز از تشکیل مجلس گذشته اما هنوز 20 نفر از نمایندگان در هیچ کمیسیونی عضو نشدند و از آنجا که حد  نصاب کمیسیون‌های مجلس به‌جز کمیسیونهای  آموزش‌ و بهداشت و اجتماعی تکمیل شده، نمایندگان چاره‌ای ندارند براساس آیین‌نامه‌داخلی در یکی از این کمیسیون‌ها عضو شوند. عضویت اجباری نماینده‌ها در وهله اول کار کارشناسی در این کمیسیون‌ها را از رمق می‌اندازد و آنها را تبدیل به کمیسیون‌های ذخیره برای نمایندگان مجلس می‌کند و نمایندگان عضو شده آن‌طور که باید، کار تخصصی در این کمیسیون‌ها را جدی نمی‌گیرند. در این بین نمایندگان به دنبال تغییر آیین‌نامه و برداشتن حدنصاب عضویت در کمیسیون‌ها هستند، امری که اگرچه مثبت است اما همچنان موضوعی مهم را مورد غفلت قرار می‌دهد و آن هم توجه به کمیسیون‌های کم‌طرفدار مجلس است....

 در مجلس دوازدهم بیشترین تقاضا برای عضویت در کمیسیون‌های اقتصادی؛ مثل برنامه و بودجه، انرژی و کمیسیون صنایع بوده و کمترین تقاضا هم برای کمیسیون‌هایی مثل بهداشت و کمیسیون فرهنگی بوده است. 20 نماینده‌ای که در حال حاضر در هیچ‌یک از کمیسیون‌ها عضویت ندارند، ازجمله نمایندگانی هستند که خواهان عضویت در کمیسیون‌های اقتصادی‌اند...

در میان کمیسیون‌های مختلف مجلس کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کمتر طرفدار دارند. این عدم اقبال در دوره‌های گذشته نیز سابقه داشته است. امری که نشان می‌داد نمایندگان مجلس توجه لازم را به حوزه فرهنگ و اجتماع نداشتند. این کمیسیون‌ها عموما به حدنصاب نمی‌رسند و افرادی که نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند به اجبار به یکی از این کمیسیون‌ها می‌روند درحالی‌که ورود افراد فاقد تخصص به این حوزه‌ها آسیب مستقیم به جامعه وارد می‌کند. خروجی چنین وضعیتی حضور نمایندگانی است که در این حوزه متخصص نیستند، علاقه لازم برای پیگیری اقدامات لازم در این کمیسیون‌ها را ندارند و در مواردی تصمیمات اشتباهی می‌گیرند. موضوعی که منجر به از رمق افتادن این کمیسیون‌های تخصصی می‌‌شود و کمترین آسیب آن این است که در آن دوره مجلس اقدام جدی از جانب آن کمیسیون دیده نمی‌شود.»

***

رقیب‌هراسی در انتخابات دیگر جواب نمی‌دهد

تابناک نوشت: «ترس افکنی عمل گسترش عمدی ترس یا وحشت در میان گروهی از افراد است که اغلب به عنوان یک تاکتیک برای کنترل یا فریب افکار عمومی یا جلب حمایت برای یک دستور کار خاص استفاده می شود.

در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شاهد استفاده  گسترده از روش ترس افکنی از جانب تیم هر دو نامزد اصلی انتخابات بودیم اما این بار کمپین جلیلی از آن استفاده ماهرانه تری کرد..

روش ترساندن از رقیب را پیش از این در اردوگاه جریان به اصلاح طلب شاهد بودیم. موضوع ترس هم یک چیز واحد بود، اگر رای ندهید جریان متحجر زمام امور را در دست می گیرد و شما را از آزادی های مدنی محروم و محروم تر می کند. بعد از دولت حسن روحانی و با وقوع اعتراضات سیاسی و در ادامه ایجاد تنش میان مردم و حاکمیت آنچه رخ داد قهر قشر خاکستری از صندوق بود و دیگر انتخابات برای انبوهی از مردم نوید بخش رهایی از تحجر و روزنه ای برای رسیدن به آزادی های مدنی نبود. تکنیک ترساندن تا حدود زیادی کارکرد خودش را حداقل  نسبت به انتخابات قبل از دست داد. مردم این دریافت را کرده اند که آنچه ترسناک است افراد نیستند، بلکه نظام فکری آنهاست که قابل حذف شدن هم نیست.

در انتخاباتی که گذشت ما شاهد این بودیم که طرف مقابل، سلاح همیشگی اصلاح طلبان را به غنیمت گرفت. این بار نوبت جبهه انقلاب بود که قشر خاکستری، آن هایی که علاقه مند به حزب و جناح خاصی  نیستند و از خود ایده ی مشخص سیاسی ندارند اما در عوض از بدتر شدن شرایط زندگی خود می ترسند، را بترسانند.

دلیل پررنگ تر شدن حربه  ترساندن در این انتخابات به جای ارائه برنامه را شاید بتوان به دلیل ناگهانی شدن برگزاری انتخابات و نداشتن آمادگی نامزدها برای ارائه برنامه دانست.

امروز و با پایان انتخابات و با مشخص شدن آمار مشارکت می توان به این نتیجه رسید که نه وحشت از هیولای دولت روحانی آن پنجاه و یک درصد را ترساند که بیایند و به جلیلی رای بدهند و نه قشر خاکستری مثل سابق از تحجر بیشتر ترسید و با صندوق به عنوان آخرین راه حل، آشتی کرد.

تبلیغات سیاسی قطعا هنوز هم از عوامل بسیار مهم در پیروزی های سیاسیون است اما آنچه ازاین انتخابات می توان نتیجه گرفت این که جریان های سیاسی باید بروند سمت راه های دیگری از تبلیغات، پروپاگاندای ایجاد ترس، زیادی تکراری است!»

***

تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است

عباس پاپی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، بنا بر مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس فرآیند برای تصویب را گذراند و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسیده است و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد.

وی در توضیح این لایحه بیان کرد: بر اساس این لایحه دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طور هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان به 40 ساعت در هفته موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است ، اظهار داشت: طبق فرآیند قانونی در این صورت لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع و مجدد بررسی می‌شود. پس از بررسی و تصویب در کمیسیون مربوطه جهت ارزیابی همه نمایندگان ، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود تا در نوبت بررسی جلسه علنی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت کمیسیون اجتماعی تکمیل نشده و اعضای هیئت رئیسه آن هم مشخص نشده است به محض تشکیل کمیسیون اجتماعی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌شود تا مورد واکاوی قرار گیرد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۵۸۹۰۲۳:۰۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اصلاح طلب را تطهیر نکنید .
ناشناس۳۵۵۶۱۶۹۱۰:۱۸:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۴
فعلا که گروه ها و ... دارن آقای پزشکیان رو پاگشا میکنن و بهش هدیه میدن.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۶۲۰۹۱۱:۰۰:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
فعلا که بنا به به روز رسانی شده ترین انتخابات تمایل اکثریت شرکت کنندگان به اصلاح طلبی و اصلاح طلبان در لوای رای دادن به دکتر پزشکیان به اثبات رسیده است! اصلاح طلبی نیاز به تطهیر ندارد و اگر نیاز به تطهیر باشد این نیاز بیشتر متوجه دیگران و بخصوص مخالفان اصلاحات و اصلاح طلبان و اصلاح طلبی است که روحشان هم خبر نداشت که این چنین بعد از سالها و با وجود همه فضاسازی ها و ایجاد جو منفی این چنین دوباره اصلاح طلبان با اقبال عمومی مواجه شوند. «تعز من تشا و تذل من تشا»
ناشناس۳۵۵۶۲۸۳۱۲:۲۱:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۴
دوباره که به اکثریت استناد کردی. بله در انتخابات مهم رای اکثریت است ولی قبلا هم برای شما با مثال ثابت کردم که اکثریت و اقلیت ملاک حق و باطل نیست
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۶۵۰۲۱۶:۵۹:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
خب ما هم موضوع مان همان انتخابات است که ملاک اکثریت است! درباره موضوعات دیگر هم می توان در جای خود درباره اینکه آیا برای تشخیص حق و باطل میزان اکثریت است یا نه به بحث و گفت و گو پرداخت اما خوشبختانه وقتی این اکثریت در موضع حق هم قرار داشته باشد باور کنید این کسب اکثریت موفقیت و پیروزی دوچندان محسوب می گردد........................... بنابراین وقتی این حقانیت توامان با کسب اکثریت حائز می گردد من سراپا تقصیر جز تسلیم به واقعیت یعنی رای اکثریت که حق نیز همین هست راه دیگری برای کتمان واقعیت برای خودم سراغ ندارم. موفق و موید باشید
ناشناس۳۵۵۶۳۵۲۱۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۴
اولا از شورای نگهبان ممنون باش به دو دلیل اول تایید صلاحیت جریان مرموزتان دوم نحوه چینش نامزدها و ایجاد ایجاد دودستگی در جبهه مقابل که توانستید با 10 درصد بیشتر راهی پاستور شوید!
ناشناس۳۵۵۶۳۷۳۱۴:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۴
تا زمانیکه به این حرفها دلخوشید از رفع عیوب ، کاستیهای خویش غافل خواهید شد و امکان بازسازی را از دست خواهید داد.
ناشناس۳۵۵۶۴۴۸۱۵:۳۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
فرار کردن از واقعیات هستید
ناشناس۳۵۵۶۵۵۳۱۸:۱۹:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
همیشه خواجه علی یک بار هم علی خواجه! نمیشه که همیشه شورای نگهبان باب میل شما عمل کند!
ناشناس۳۵۵۶۲۲۷۱۱:۳۰:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
دوست عزیز به اندازه یک عمر با جماعت اصلاح طلب و اصولگرا استخوان خورد کرده ایم فرقی با هم ندارند
ناشناس۳۵۵۵۸۹۵۲۳:۱۱:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
بعد آن دولت فاجعه اقتصاد را دولت سیزدهم به خوبی جمع کرد
از تهران پایتخت ایران۳۵۵۵۹۱۷۲۳:۳۳:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
زمین سوخته ، بدهی 50همتی روحانی برای دولت شهید جمهور بود. زمین سوخته ، کشته شدن 100 هزار ایرانی در زمان روحانی بود که برای کرونا مظلومانه می مردن و روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که زیاد باشه و بخریم!!! زمین سوخته زمان روحانی بود که هر روز 700 ایرانی برای کرونا می مردن و روحانی و ظریف کاری نمی کردن زمین سوخته سال 98 بود که روحانی با گران کردن بنزین ، آن بلاها را سر جوانان معترض در آورد.
ناشناس۳۵۵۶۴۱۷۱۵:۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
تاریخ رو وارونه روایت نکنید، شما قرار بود با واکسن برکت همه را نجات دهید و هر روز یک تاریخ جدید برای عرضه واکسن می دادید،تنها شانسی که آوردیم واکسن چینی جواب داد و در دسترس بود و نود و چهار درصد از مردم ایران واکسن چینی زدند!
علی۳۵۵۵۹۱۸۲۳:۳۸:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
بهترین روش این است که دولتمردان بجای کل کل کردن در رسانه ها و متهم سازی و افترابندی، آنچه در ابتدا تحویل گرفته اند و آنچه در پایان تحویل می دهند را به مردم و افکار عمومی بطور شفاف و با عدد و رقم گزارش دهند. متأسفانه دولتمردان ما پس از قریب به نیم قرن هنوز با بی تدبیری عمل می کنند و به بدبینی های عمومی که نتیجه اش عدم مشارکت ۶۰-۵۰ درصدی واجدین شرایط رأی دهی بوده دامن می زنند.
ناشناس۳۵۵۵۹۵۲۰۰:۳۲:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
از وزیر محترم اقتصاد آقای خاندوزی درخواست میشود به مسله پاداش های کلان ترازنامه مدیران بانک های اصل ۴۴ ورود جدی داشته باشند.
ناشناس۳۵۵۶۵۴۴۱۸:۱۱:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
تاریخ ۳۱ خرداد به حساب آنها رفته و یک پاداش جداگانه ۹۰۰ میلیون تومانی هم برای هییت مدیره علاوه بر پاداش ترازنامه یک پاداش مجمع عمومی نیز تصویب کرده اند
ناشناس۳۵۵۵۹۷۸۰۲:۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۴
تقدير روزنامه اصولگرا از رفتار پزشكيان ! -------------------- --- حالا چرا نوشته تقدير روزنامه اصولگرا ؟ لزومي نداشته ! آخه اين طور كه بنده جناب پزشكيان را مي سنجم و سبك و سنگين مي كنم ايشان در درجه اول بيشتر يك اصولگرا هست تا اصلاح طلب !! يعني تا اينجاي كار « اصولگرايي » خود را بيشتر ثابت كرده تا اصلاح طلبي ! ... به هر حال براي يكي مثل اينجانب فرقي نمي كند كه از نظر جناحي ، جناب رئيس جمهور منتخب اينوري باشه يا آنور ي ؟ اصل كار اينه كه خدمتگزار دين و مذهب و مُلك و ملت باشه ! ... درد مردم را حس كنه ! ... طوري عمل كنه كه همه بگويند كه ايشان رئيس جمهور همه هست ! خواجه حافظ شيرازي فرموده : « ما زياران چشم ياري داشتيم خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم » ! حالا زبانم لال طوري نشود كه بعد از مدتي از كار دولت چهاردهم من نوعي ، يا ما نوعي يك همچون مضموني همچون مضمون خواجه شيراز ، زير لب زمزمه كنيم و بگوييم : « خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم » !! .... ! بله ؟
ناشناس۳۵۵۵۹۹۹۰۶:۴۱:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
کاپشن پوشی و نون و پنیر خوردن در ملاعام دیگر ارزشی ندارد!عملکردها مهم است.
نادر۳۵۵۶۰۳۶۰۷:۵۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
جناب خاندوزی در قراردادهائی که کارفرما یا پیمانکار قبل از اتمام و تکمیل کار مجبور به فسق آن می شوند در زمان تحویل گیری (کار نیمه تمام) از پیمانکار مستقر و تحویل دهی کار به پیمانکار جدید (برای تکمیل و ادامه کار) کمیته ای تشکیل میشود متشکل از نماینده تام الاختیار پیمانکار قبلی، نماینده تام الاختیار کارفرما و نماینده تام الاختیار پیمانکار جدید( نظر این کمیته مورد قبول 2 پیمانکار و کارفرما می باشد) که تعیین میکنند از نظر فنی چه میزان از کار توسط پیمانکار قبلی انجام شده و چه میزان از کار باقی مانده است یعنی بقولی بررسی میکنند که الان در کجای کار هستند. بدون حب و بغض و تعصب بنظر تشکیل چنین کمیته ای در ابتدای ( انتهای)دولت ها کاری مفید و رهگشا بوده و دولت جدید کاملاً متوجه وضعیت فعلی شده و برای مشکلات آن میتواند راه حل های جامع تری را در نظر بگیرد. یا علی
st۳۵۵۶۱۶۰۱۰:۰۴:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
این پیشنهاد خیلی خوبیه بهش میگن تعیین فصل مشترک.
ناشناس۳۵۵۶۰۴۳۰۸:۰۲:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
جناب خاندوزی سفره ما که سوخت و من به عنوان کارمند هر روز امیدم کمتر و جیبم خالیتر و شرمنده خانواده میشم .
ناشناس۳۵۵۶۰۵۲۰۸:۰۷:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای خاندوزی یکی از مدیران ضعیف دولت شهید رییسی بود.
ناشناس۳۵۵۶۰۶۷۰۸:۱۷:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای خاندوزی،شخص شما با فریز مزدی کارگران سفره بازنشستگان و کارگران را کوچک کردید !
ناشناس۳۵۵۶۰۷۴۰۸:۱۹:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای خاندوزی شما فرمودید که دولت هیچ کار نکند تورم نصف می شود ولی نتوانستید تورم را کنترل و به جای آن حقوق کارگران و کارمندان را نصف تورم ترمیم کردید
ناشناس۳۵۵۶۱۴۹۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
همگی رخ داد و حتی قدرت خرید هم حفظ شد بعد آن 8 سال سیاه
ناشناس۳۵۵۶۲۵۱۱۱:۴۸:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۴
لااقل در مورد وضعیت معیشتی بازنشستگان در اینترنت جستجویی بکن .
ناشناس۳۵۵۶۳۵۴۱۳:۴۷:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
این هنر هست که ارز 4200 را به 28500 برسانی اما عموم کالا و خدمات با سال 1400 در میزان توان خرید یکی باشد حتی برای بازنشستگان
ناشناس۳۵۵۶۱۸۶۱۰:۳۴:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۲۴
برای کنترل تورم بهترین راه کاهش هزینه های دولت است و برای کاهش هزینه های دولت بهترین راه کاهش حقوق کلیه کارگران و کارمندان است که دولت شهید رئیسی با کمترین نارضایتی انجام داد.
ناشناس۳۵۵۶۰۸۹۰۸:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
آقای خاندوزی مرور نمایید که ایا وزارت ارزش این را داشت که حقوق کارگران و کارمندان را دو سال کمتر از نیمی از تورم ترمیم کنید تا کارگران و کارمندان شرمنده خانواده و شما مدیون همه کارگران و کارمندان و خانواده آنها باشید ! مردم هیچ وقت شما و آقای منظور و مرتضوی را فراموش نخواهند کرد !
u r۳۵۵۶۱۳۴۰۹:۳۲:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
به نظرم باید مشخص شود که دولت سیزدهم اسب زین کرده تحویل داده یا زمین سوخته ؟ و از اعلام نظرهای بی اساس ، تبلیغی و احساسی خودداری شود .
ناشناس۳۵۵۶۱۵۷۰۹:۵۸:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
سه نفر از دولت خاتمی و سه نفر از دولت روحانی وزیر شوند آنوقت به چه دلیل؟ اگر قرار است جوان‌گرایی شود آیا این شش نفر جوانند ؟ پزشکیان هرگز نباید فریب بخورد هر چند به او رأی ندادم اما اگر منصفانه رفتار کند قطعا بیشترین حامیانش از طرفداران جلیلی هست.
آل یاسین۳۵۵۶۱۹۷۱۰:۴۸:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
باسلام جناب آقای خاندوزی قبول داریدکه سفر ه های مردم خیلی کوچک شده است یانه ؟ اگر قبول ندارید پس انصاف ندارید یاحق
ناشناس۳۵۵۶۲۸۵۱۲:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
دولت سیزدهم سفره کارگران و کارمندان را از دو طریق کوچک کرد . اول افزایش حقوق به میزان یک سوم تورم و عقب ماندگی شدید دستمزد و دوم افزایش شدید مالیات حقوق بگیران .
ناشناس۳۵۵۶۳۵۷۱۳:۴۸:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
اطلاعات غلط ندهید
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

    2. پلیس باید خلع سلاح شود!

    3. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

    4. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

    5. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

    6. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

    7. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

    8. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

    9. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

    10. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

    11. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

    12. فقط وقت کشی و ژست !

    13. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

    14. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

    15. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

    16. عدالت کاغذی!

    17. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

    18. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

    19. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

    20. موسسه گوته در تهران پلمب شد

    21. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

    22. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

    23. واکنش مبینا نعمت زاده به درخواستش از رئیس جمهور و قبولی در رشته پزشکی

    24. پیام موشکی حماس

    25. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

    آخرین عناوین