طلای خام چیست

گزارش بازرگانی، 320800،   4030508044

اصطلاح طلای خام را مطمئناً به دفعات زیاد قبلاً شنیده‌ اید، اما ما در این مقاله آموزشی قصد داریم بررسی نماییم که طلای خام دقیقاً چیست و به چه طلایی طلای خام گفته می‌ شود، همچنین قیمت طلای خام در بازار به چه صورت است و ویژگی‌ ها و کاربرد های طلای خام نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس اگر شما هم تمایل دارید که با انواع طلای خام و رنگ طلای خام و دیگر ویژگی‌ های آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله کاربردی ما را دنبال نمایید و مطالعه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

بورس شمش گلدن ارت با پیش از دو دهه سابقه درخشان در این صنعت پر رونق و زیبا در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز می باشد، شما عزیزان میتوانید برای خرید انواع طلا و شمش با یکی از شماره تلفن های گلدن ارت تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند، شماره تماس ها: 02632570013 و 02632570014 .

آدرس: کرج آزادگان برج میلاد طبقه همکف بورس طلا پلاک 2

شماره تماس ها: 02632570013 و 02632570014

آدرس وب سایت: بورس سکه

تعریف طلای خام

شاید بهترین تعریفی که بخواهیم از طلای خام ارائه بدهیم و بخواهیم به بهترین شکل بیان کنیم که طلای خام چیست و چه کاربردی دارد، در پاسخ به این سوال باید گفت که طلای خام در واقع همان طلای خالصی است که به طور طبیعی از معادن طلا استخراج می‌ شود، همانطور که می‌ دانید معادن طلای بسیار زیادی در کشور ما و در دیگر نقاط جهان وجود دارد، به عنوان مثال در کشور ما در استان‌ هایی مانند استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان، استان آذربایجان و غیره معادن طلای فراوانی وجود دارد و همان طلاهایی که از این معادن استخراج می‌ شود را طلای خام گفته می‌ شود.

البته این نکته مهم را هم در خصوص طلای خام باید بدانید که این نوع طلا ناخالصی زیادی دارد و هنگام خروج از معدن هیچ عملیاتی برای حذف ناخالصی روی آن انجام نمی‌ شود، پس بنابراین طلای خام بعد از خروج از معدن باید طی فرایند هایی در آزمایشگاه تصفیه شده تا حالت نرم و غیر قابل استفاده خود را از دست بدهد و مدت زمان تسویه طلا و حذف ناخالصی‌ ها به نوع معدن و نوع آزمایشگاه بستگی دارد و ممکن است تا چند روز هم طول بکشد.

پیشنهاد ویژه: برای خرید مطمئن طلا از پک امنیتی طلای زربد استفاده کنید.

عکس طلای آب شده

در این بخش برای اینکه شما بتوانید با معنی و مفهوم طلای خام بیشتر آشنا شوید می‌ توانید تصویر طلای آب شده و یا همان طلای خام را نیز مشاهده نمایید.

طلای خام از کجا بخریم

برای خرید طلای خام و به طور کلی خرید هر نوع از طلا و جواهر بهتر است که به مراکز معتبر عرضه کننده طلا و جواهر مراجعه نمایید و حتماً از مرکز مورد نظر فاکتور و گارانتی محصول را نیز دریافت نمایید تا با خیال آسوده این کار را انجام دهید، متاسفانه در بازار طلا و جواهرات کلاهبرداری‌ های زیادی اتفاق می‌ افتد و به راحتی می ‌توان انواع طلاهای تقلبی را به جای مثلاً طلای خام به فروش رساند پس در این خصوص بهتر است که به مراکز معتبر مراجعه کنید.

خرید طلای خام برای سرمایه‌ گذاری

شاید خرید طلای خام بهترین روش برای سرمایه ‌گذاری باشد و از آنجا که با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ تورم در کشورمان قیمت طلا روز به روز در حال افزایش است شاید بهترین روش برای سرمایه‌ گذاری خرید طلای خام باشد که از این طریق شما بتوانید ارزش سرمایه خود را حفظ نمایید، از آنجا هم که ارزش پول ملی ما دائماً در حال کاهش پیدا کردن است پس در نتیجه خریدن طلای خام یک روش موثر برای این است که شما بتوانید حداقل اگر سود هم نکردید ارزش پول خود را حفظ کنید.

پیشنهاد ویژه: برای خرید و دریافت راهنمایی حتما با بورس شمش گلدن آرت تماس بگیرید.

قیمت طلای خام امروز

جهت استعلام و مشاهده قیمت طلای خام مین امروز به شما پیشنهاد می ‌کنیم که به وب سایت گلدن ارت مراجعه نمایید و در این وب سایت می ‌توانید نرخ دقیق و آنلاین قیمت طلای خام و دیگر انواع طلا و جواهرات و حتی سکه و دلار را نیز مشاهده نمایید.

رنگ طلای خام

همانطور که در تصاویر این صفحه مشاهده می ‌کنید رنگ طلای خام به صورت زرد است، اما جواهرات طلا غالباً در رنگ‌ های زرد و سفید هستند و زمانی که طلا را از معدن استخراج می‌ کنند و وارد مرحله تصفیه می ‌شوند طلا با فلزات دیگری مانند نقره مس و نیکل البته بستگی به معدنی که استخراج شده است ترکیب می‌ شود و در نتیجه طلا می‌ تواند به رنگ‌ های مختلف دیگری مانند رز گلد، آبی، سفید، سیاه، خاکستری و بنفش مشاهده شود.

ویژگی‌ های طلای خام

در بخش زیر برخی دیگر از ویژگی ‌های طلای خام را ذکر کرده‌ ایم که شما با انواع طلای خام بیشتر آشنا شوید و اطلاعات بیشتری را در خصوص طلای خام داشته باشید.

  • رنگ زرد براق: طلا خام به شدت زیبا و درخشان است و به علت خلوص بالا شدت درخشندگی بالایی دارد
  • پایداری و چگالی: طلا یک عنصر پایدار با چگالی بالا است و این پایداری نشان می‌ دهد که طلا خام این توانایی را دارد که تحت تاثیر تغییرات شیمیایی قرار نگیرد و خواص خود را در شرایط سخت حفظ کند.
  • مقاومت در برابر اسید ها: طلا خام مقاومت زیادی در برابر اسیدها دارد. البته ناگفته نماند که تنها اسیدی که با طلا واکنش نشان می‌دهد، آکوا رژیا (نیترو هیدروکلریک اسید) است.
  • محل کشف: طلا خام اغلب در طبیعت و در میان سنگ‌ها، کانی‌های متبلور و رسوبات وجود دارد و اغب می‌ توان آن ‌ها را در بستر رودخانه‌ ها و شن ‌های فرسوده پیدا کرد.
  • نرمی و چکش خواری: طلا خام کاملا نرم و چکش خوار است و به راحتی تغییر شکل می ‌دهد.

کاربردهای مهم طلای خام

جالب است بدانید که طلای خام در زمینه های مختلفی نیز کاربردهای حائز اهمیتی دارد که این موارد باعث شده است که در حوزه ها و صنایع مختلف از آن استفاده شود، در بخش زیر برخی از کاربردهای مهم و قابل توجه طلای خام را به شما معرفی کرده ایم و امیدواریم که این بخش نیز مورد توجه شما قرار بگیرد.

  • طلای زینتی و جواهرات
  • فرایند ساخت شیشه
  • صنعت پزشکی و دندانپزشکی
  • لیزر درمانی
  • طلای خام در صنایع فضایی

در طراحی انواع طلای زینتی و جواهرات، ساخت انواع شیشه های تزیینی، همچنین یکی از نکات قابل توجه کاربرد ویژه طلای خام در صنعت پزشکی و دندانپزشکی، لیزر درمانی و در صنایع فضایی از این محصول استفاده می شود، به همین دلیل است که طلای خام ارزش بسیار بالایی دارد و خیلی از افراد از آن به عنوان یک روش سرمایه گذاری نیز استفاده می کنند.

معایب استخراج طلای خام چیست؟

در کنار تمامی کاربردها، ویژگی ها و مزیت های طلای خام، در انتها قصد داریم که به یک عیب بزرگ استخراج طلای خام اشاره نماییم، هنگام استخراج سنگ معدن حاوی عنصر طلا، ماده زهرآگین سیانید وارد رودخانه می‌شود و مرگ آبزیان را به همراه دارد. سپس، این ماده وارد چرخه خوراک انسان می ‌شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  21. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  24. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  25. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

آخرین عناوین