ورود اتباع بیگانه به مرز مهران در ایام اربعین ممنوع است

  4030508069

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه از ورود اتباع بیگانه به مرز مهران در ایام اربعین ممانعت می‌شود، گفت: زائران غیرایرانی در ایام اربعین به مرزهای تعیین شده مراجعه کنند، در غیر این صورت برابر تدابیر کشور مقابل از خروج آنان ممانعت به عمل می‌آید.

ورود اتباع بیگانه به مرز مهران در ایام اربعین ممنوع است

سردار «جمال سلمانی» امروز دوشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۳، در جمع فرماندهان قرارگاه‌های ۹ گانه فرعی اربعین و کارکنان به‌کارگیری شده در مأموریت اربعین اظهار کرد: مرز بین‌المللی مهران در سال‌های گذشته سهم بیش از ۵۰ درصدی را در پذیرایی از زائران حسینی (ع) داشته است و در سال جاری پلیس ایلام این آمادگی را برای ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی دارد.

وی اضافه کرد: سفر سهل، ایمن و آسان که از تدابیر معظم له برای زائران اربعین حسینی (ع) ابلاغ شد، پلیس در این مقوله اقدامات خوب و موثری را انجام داده که ماحصل آن رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد پلیس در سال گذشته بود.

سردار سلمانی با اشاره به اینکه استفاده از تجربیات سال گذشته به عنوان چراغ راهی برای این مأموریت است گفت: سال گذشته با راه‌اندازی سامانه سجاد میزان ایستایی زائران در پایانه‌های مهران و کشور دوست و همسایه به ۴ تا ۵ ثانیه رسید که این ایستایی در سنوات گذشته در آن سوی مرز ایران بین ۴ تا ۷ دقیقه بود و این امر باعث ازدحام جمعیت در پایانه مرزی و در شهرستان‌های عقبه شده بود.

وی با تأکید بر اینکه سامانه سجاد برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اربعین امسال در تمامی مرزهای اربعینی کشور اجرا می‌شود، گفت: سامانه سجاد یکی از اقدامات موثر و با هدف ایجاد سفری سهل و آسان برای زائران حسینی است که نیاز است توسط اهالی رسانه برای مردم عزیز اطلاع‌رسانی شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام ایجاد سفر ایمن را یکی دیگر از اهداف پلیس در اربعین امسال دانست و گفت: تشکیل قرارگاه‌های فرعی ۹گانه در شهرستان‌های عقبه که مسئولیت این قرارگاه ها با فرماندهان انتظامی شهرستان ها می باشد را از برنامه‌های هدفمند پلیس در جهت کنترل شد و آمدی و تامین امنیت زائران حسینی(ع) در مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران عنوان کرد.

وی به اهمیت جایگاه امنیت در برگزاری کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: اجر و پاداش برقراری امنیت زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) کمتر از خدمت به امام حسین (ع) نیست و این مأموریت فرصتی است که نصیب بنده و همکارانم در مجموعه انتظامی استان شده و کارکنان انتظامی استان مثل سال گذشته با دل وجان و انگیزه در این مأموریت عاشقانه به زائران حسینی(ع) خدمت می‌کنند.

سردار سلمانی به پیش‌بینی برنامه‌های پلیس برای برگزاری اربعین و کنترل آمد و شد و کاهش ترافیک خبر داد و گفت: ساماندهی دستفروشان مستقر در پایانه و خودروهای زائران و مراجعه کنندگان به مرز مهران در پارکینگ‌های پیش‌بینی شده و با بکارگیری کارکنان باتجربه و باانگیزه از اهم اهداف پلیس در اربعین امسال خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان ایلام، جلسه توجیهی و هماهنگی برنامه های اربعین با حضورفرمانده انتظامی استان، معاونان، فرماندهان قرارگاه‌های فرعی نه‌گانه و کارکنان به‌کارگیری شده در اربعین حسینی(ع) در سالن اجتماعات غدیر انتظامی استان برگزار و بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر تأکید شد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  21. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  24. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  25. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

آخرین عناوین