روایت رضایی از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛ مومنی: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد

  4030523035 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کشور برنامه‌های خود را ارائه داد و راهکارش برای ساماندهی اتباع بیگانه، انسداد مرزی است.

مومنی: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسکندر مؤمنی صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت کشور ارائه کند.

وی ادامه داد: سردار مؤمنی اشاره‌ای به سوابق خود کرد و دیدگاه‌های خود را تبیین کرد و گفت که وزارت کشور یک وزارت بین‌بخشی است و بسیاری از امور در قالب شوراهای مختلف به صورت مستقیم مأموریت‌ها را انجام نمی‌دهند، بلکه وزارت کشور تقسیم کننده و هماهنگ کننده سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور را پیش ببرند.

ملاک اصلی ما در انتصابات، شایسته‌سالاری خواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین وی روی موضوع وفاق ملی که شعار دولت است تاکید کرد و گفت که استفاده از افکار مختلف مدنظر است. وی اشاره‌ای کرد که کابینه مسعود پزشکیان تنها کابینه‌ای است که بیشترین استفاده را از کابینه‌های قبل از خودش داشته است و گفت که ما در استان‌ها هم همین سیاست را داریم و ملاک اصلی ما در انتصابات، شایسته سالاری خواهد بود و شاخص‌هایی را در کارگروه‌ها تعیین می‌کنیم و ملاک‌هایی را در نظر می‌گیریم و تعدادی پیشنهاد می‌شوند و بر مشورت با مجلس و نمایندگان در این زمینه تاکید کرد و گفت که اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران جا به جا شوند.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور تاکید کرد کسانی که کار می‌کنند، به کار خودشان ادامه خواهند داد و کارآمدی هم مهم‌ترین مؤلفه در موضوع انتصابات است و استانداران، فرمانداران و بخشداران همگی باید افراد کارآمدی باشند.

وی بیان کرد: محور بعدی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، امنیت عمومی بود که گفت امنیت را با نگاه امنیت سلبی و ایجابی تأمین می‌کنیم و در تأمین امنیت، سرمایه‌های اجتماعی نیز مد نظر ما خواهد بود. محور بعدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، موضوع همسایگی بود که اشاره کرد که باید تعامل لازم را برای توافق‌های مرزی با همسایگان داشته باشیم.

باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سردار مؤمنی به تعدد و تراکم اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت که در گام اول باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود و بعد هم باید آنها را ساماندهی کنیم که راهکارش برای ساماندهی آنها انسداد مرزی بود که گفت برای این کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رضایی اظهار کرد: محور بعدی اظهارات سردار مؤمنی درباره تقسیمات کشوری بود و همین طور محور بعدی نظارت بر شوراها بود و بر حساسیت‌های آن هم تاکید کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند. سردار مؤمنی در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور توضیحاتی داد و به سابقه آشنایی خود از دانشگاه تبریز و از سال‌های قبل با پزشکیان اشاره و تاکید کرد که کسی برای معرفی وی واسطه نبوده و کسی او را معرفی نکرده و از قبل با پزشکیان آشنایی داشته است و کسی توصیه نکرده که وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور معرفی شود و به صورت مستقیم با خود پزشکیان جلساتی داشته و صحبت کرده است.

افراد شایسته ابقاء می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر آن بود که سردار مؤمنی درباره انتصابات گفت که رئیس جمهور تاکید کرده است که در انتصاب فرمانداران، استانداران و مدیران وزارت کشور بر اساس همین مدل فعلی یعنی مدل تشکیل کابینه شما جلو بروید و شاخص‌هایی را بگذارید و بر اساس شاخص‌ها پیش بروید و شاخص‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد و از قول رئیس جمهور گفت که اگر استانداری شایسته است، آن را ابقاء کنید و کار را با او ادامه دهید و اگر دیدید فردی کارآمدی دارد، با وی ادامه دهید.

رضایی گفت: مطلب بعدی آن است که سردار مؤمنی گفت که اگر فردی کارآمدی داشته باشد و شایستگی داشته باشد، کارش را ادامه خواهد داد و اصلی‌ترین کار ما هم همین موضوع انتصابات است و بر اساس همین شاخص‌ها و سازوکارها، انتصابات را دنبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: همچنین نمایندگان بر لزوم داشتن نظریه برای اداره وزارت کشور، لزوم تعامل با نمایندگان مجلس و مشورت با آنان در انتصابات، تعامل با سایر دستگاه‌ها، توجه به جایگاه وزارت کشور، طراحی امنیتی دقیق برای اداره کشور، مقابله با شبکه ترانزیت اتباع بیگانه و مدیریت آن، بالا بردن هزینه حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در کشور، انتخاب استانداران لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم، لزوم تشکیل تیم اندیشه ورز برای طراحی امور، راستگو بودن و کارآمدی استانداران، لزوم نظارت بر استانداران، تهیه ساز و کاری برای ارتقای کارکنان وزارت کشور و توجه به معیشت آنان، تشکیل سازمان ملی مهاجرت، توجه به نظرات نمایندگان، نداشتن تعجیل در تقسیمات کشوری، اصلاح قانون انتخابات، رسیدگی به بی‌نظمی در سطح شهر، اصلاح برخی از قوانین و نظارت بر کارکرد مالی شهرداری‌ها تاکید کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۰۳۳۴۱۲:۰۳:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ساماندهی چیه فقط اخراج برید یک کم پدافند غیر عامل بخونید بفهمید تهدید یعنی چی این همه مصرف کننده چیه تو این هاگیر واگیر تحریم به کشور اضافه کردید
ناشناس۳۵۸۰۴۳۷۱۳:۳۵:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۳
هم مشغول استفاده از کالاهای یارانه ای هستند وهم به شدت فضای آموزشی مدارس رو اشغال کردند. باید هر چه سریعتر پیش از آغاز سال تحصیلی برگردن کشورشون. از طرفی باعث افزایش شدید اجاره بها بویژه در حاشیه شهر ها هم شده اند
ناشناس۳۵۸۰۷۲۸۲۱:۰۳:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۳
الان ایران و افغانستان در واقع یک کشور هستند پس بهتراست رسما افغانسان را مانند کذشته ها به خام خود اضافه کنیم
ناشناس۳۵۸۰۵۵۶۱۶:۰۷:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
در طی چند دهه که تعداد مهاجرین بسیار اندک بودند نتوانستیم یا نخواستیم هیچ کنترلی بر آنها داشته باشیم و حالا که تعداشان نزدیک به ۸ تا ۱۰ میلیون معادل ۱۰% جمعیت کشور است چه می توان کرد
ناشناس۳۵۸۰۵۶۲۱۶:۱۹:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
خیلی بیشتر از جمعیت کل کشورهای حوزه خلیج فارس در چند سال اخیر مهاجرین غیر قانونی افغانستانی به ایران آمده اند و حالا چگونه می خواهید و می توانید چنین جمعیتی چند میلیونی را ساماندهی کنید .
ناشناس۳۵۸۰۷۲۳۲۰:۳۸:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
افغانها به شدت زاد و ولد می کنن اگر در مدرسه و بیمارستان دولتی پذیرش نشوند نیمی از ماجرا حله
ناشناس۳۵۸۰۷۲۷۲۰:۴۶:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ایشان به هیچ عنوان اطلاعات دقیق و به روزی از جمعیت و وضعیت زندگی اتباع بیگانه در ایران ندارند که اگر داشتند هرگز چنین ادعایی را بیان نمی کردند
ناشناس۳۵۸۰۳۴۰۱۲:۱۳:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
عامل های وضع موجود راه حل وضع موجود نیستند.
ناشناس۳۵۸۰۳۴۵۱۲:۱۵:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ساماندهی اتباع بیگانه یعنی چی ؟ باید توضیح بدند
ناشناس۳۵۸۰۴۸۶۱۴:۲۵:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
شاید منظور دادن حق اقامت قانونی به آنهاست. فردا می گویند ما اتباع بیگانه غیرمجاز نداریم!
ناشناس۳۵۸۰۴۰۳۱۲:۵۵:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
خود طالبان هم فراخوان داده است همه افغانستانی ها به کشورشان باز گردند و برای آنها امکانات اولیه غذا و مکان و اینترنت و سیم کارت رایگان هم فراهم کرده است تا بتدریج در کشورشان جاگیر شوند الان بهترین فرصت است تا فقط نیروی کار بسیار ضرور را برای ماندن در ایران ساماندهی کنیم و بقیه را پس از سال ها مهمان موازی با احترام به کشورشان بفرستیم
ناشناس۳۵۸۰۸۲۴۰۰:۱۹:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
همه شان باید بروند. تا الان کشورمان را ساخته ایم و به پای آرمان هایمان ایستاده ایم، بعد از نیز انشاءالله ادامه خواهیم داد، مصرف کننده خارجی را نیز در کشورمان نمی پذیریم.
ناشناس۳۵۸۰۴۰۶۱۲:۵۹:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
طی برنامه زمانبندی خروج افغانی ها را ساماندهی کنید و جریمه های بسیار سنگین برای کارفرمایان و افغانی های غیر مجاز تعیین و حتما اجرایی کنید تا ساماندهی نتیجه بخش باشد
جواد۳۵۸۰۴۲۲۱۳:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
دماوند و روستاهای اطراف آن محل تمرکز اتباع بیگانه شده بحدی که باید متاسفانه برای گرفتن نان درصفی که اکثریت غالب آن اتباع بیگانه غیر مجاز میباشند و خیالی راحت نسبت به عدم کنترلشان دارند بیاستیم؟؟؟
ناشناس۳۵۸۰۵۱۱۱۴:۵۷:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اوضاع اکثر شهرها همینه...
ناشناس۳۵۸۰۴۲۹۱۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ابقای افراد فعلی وعده رییس جمهور نبود!
حمید۳۵۸۰۴۷۹۱۴:۱۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
دزدی و قتل و فسادهای دیگر که در جامعه امروز شاهد آن هستیم از برکت وجود این افراد بیکار و سودجو افغانی است که باید با شدت با آنها برخورد کرد.
محمد۳۵۸۰۴۸۱۱۴:۱۹:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اتباع بیگانه را بریزید بیرون. امنیت ملی مون پس چی میشه جلو مهاجرت شهربه شهر هم ای کاش گرفته میشد. برید شهرهای شمالی رو نگاکنید بخصوص استان گلستان نازنینو ببینید چی شده .
ناشناس۳۵۸۰۹۵۱۰۸:۲۳:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۴
پس آمریکا هم همینطور باشد!!!
ناشناس۳۵۸۰۴۸۴۱۴:۲۳:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
وزیر محترم ساماندهی معنی ندارد، فقط اخراج کنید. در شرایط تحریم و وضعیت بد اقتصادی چرا میلیون ها نفر به صورت ناگهانی باید هوار بر سر ملت شوند؟ استفاده از نان، دارو، مدارس، بیمارستان ها ، سوخت، آب ....به کنار، اصلا نادیده می گیریم، با افزایش سریع جمعیت آنها، هویت کشور ایران طی کمتر از ده سال تغییر می کند. فرض غیرممکن که غیرممکن نیست! اگر به هر دلیلی فردا قدرت پیدا کردند و خواستار تشکیل یک کشور جدید در ایران شدند (با توجه به جمعیت زیاد انها و حمایت دشمنان خارجی ایران از آنها) می خواهید چکار کنید؟! همین الان اخراج کنید که فردا دیر است.
ناشناس۳۵۸۰۵۹۵۱۷:۰۵:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
سپاس سردار
ناشناس۳۵۸۰۶۵۴۱۸:۵۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ساماندهی چیه دیگه؟! بیرون کنید لطفا. ما خودمان آب و برق و گاز نداریم. چرا باید اجنبی ها از منابع ملی ما استفاده کنند آن هم وقتی که خودمان کمبود داریم. اگر افغانی ها را اخراج کنید خیلی از مشکلات کشور خود به خود حل خواهد شد.
ناشناس۳۵۸۰۷۰۹۲۰:۲۲:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
افغانستان ۳۵ میلیون جمعیت داره و ۱۵ میلیون هم اتباع در ایران، و اینکه سازماندهی می کنید وهزونطرف میگید با ۱۰۰ میلیون شناسنامه میدیم تضاد داره
ناشناس۳۵۸۰۷۱۵۲۰:۲۹:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
توی خیابان که میری انگار غروب های کابل هست
ناشناس۳۵۸۰۷۲۶۲۰:۴۵:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
متاسفانه افغانها در بد ترین و آشفته ترین شرایط اقتصادی و امنیتی هم بطور مداوم بچه تولید می کنند طرف کفش تعمیر می کنه و در یک کیوسک کنار مسجد زندگی می کنه دو تا بچه داره و زنش مجدد بارداره ! این افراد در کوتاه مدت سه یا چهار برابر می شوند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. قدردان پلیس هستیم اما...

  5. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  6. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  15. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. فکرش را هم نمی کردند!

  22. چماق بنزین !

  23. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  24. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. حالا چه می گویید؟!

    3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    5. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    7. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    8. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    10. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    11. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    12. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

    14. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

    16. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

    17. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

    18. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

    19. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

    20. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

    21. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

    22. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

    23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

    24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

    25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

    آخرین عناوین