مطالبه‌ای که در حال به‌ثمر نشستن است

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4030605100 ۵۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
مطالبه‌ای که در حال به‌ثمر نشستن است

از اوایل سال گذشته به موجب نمایان‌شدن تبعات افزایش جمعیت اتباع غیرمجاز، علی‌الخصوص افغانستانی‌هایی که تزایدشان در شهرهای مختلف کاملا هویداست مطالبه‌ای در خصوص ساماندهی به وضعیت آشفته حاکم شده شکل گرفت که این خواسته در شبکه‌های اجتماعی نمود بسیاری یافت.

هر چند که هم‌‌راستا با این مطالبه، برخی جریان‌های افراطی که ایرانیان را برتر از دیگر نژاد‌ها و ملت‌ها می‌دانند از این خواسته سوء‌استفاده کرده و با نگاه نژادپرستانه‌ای خواستار قلمع و قمع همه اتباع و اخراج آنان از کشور شده اما نقطه کانونی این مطالبه بر ساماندهی و خروجی اتباعی تمرکز داشت که به‌صورت غیرمجاز وارد ایران شدند و خواسته‌ای منطقی تلقی می‌شد.

ورود بی‌ضابطه اتباع افغان و تمایل بسیاری از کارفرمایان به در اختیار داشتن چنین نیروهایی به‌دلیل عدم نیاز به پرداخت دستمزدهای مصوب وزارت کار، ملزم‌نبودن به بیمه‌کردن این افراد و درگیر نبودن با رابطه حقوقی کارگر و کارفرما و همچنین مخاطرات اجتماعی و امنیتی که به‌واسطه بی‌هویت‌بودن این اتباع و فراهم‌شدن شرایطی برای ارتکاب جرم و جنایت پدیدار شد، صدای واحدی را نسبت به ساماندهی اتباع به گوش مسئولین امر رساند و کاملاً مشخص است که این دغدغه اجتماعی مهم در عرصه سیاسی جایگاه قابل‌توجهی پیدا کرده است.

از تصمیم‌گیری برای ساخت دیوار در مرزهای شرقی گرفته تا اقدامات وزارت کشور و فراجا برای اخراج اتباع غیرمجاز و همچنین ورود مجلس به این مسئله، همگی حاکی از اثرگذاری مطالبه مدنی جمعی ایرانیان دغدغه‌مند است. حتی در دوره جدید وزارت کشور در دولت چهاردهم هم این مسئله به‌عنوان یک چالش بسیار مهم مدنظر قرار گرفته و آن‌طور که وزیر جدید کشور هم در جلسه رای اعتماد خود و هم پس از نشستن بر صندلی وزارت‌خانه تاکید کرده، از جمله برنامه‌های بسیار مهم و یکی از اولویت‌هایش ترک خاک ایران توسط اتباع غیرمجاز تا آخر امسال است که این برنامه در سطوح مختلف باید مورد حمایت قرار گیرد. 

طنین‌اندازشدن این مطالبه عمومی در فضای مجازی و به‌ تحرک واداشتن مسئولین امر برای انجام اقدامات عملی نشان داد چگونه ایجاد کمپین که برخاسته از دغدغه‌های واقعی مردم است می‌تواند به‌صورت مدنی طرح شده و در فضای رسمی شنیده شده و اثرگذار باشد. جامعه به‌درستی احساس کرد که ازدیاد اتباع غیرمجاز بحران‌های اجتماعی و امنیتی بسیاری را پدید آورده و باید در حد توان خود به مقابله با این وضعیت مخاطره‌آمیز برخاست. اگرچه در وهله اول اثرگذاری این کمپین در فضای رسمی نمایان است اما ضروری است که تا پایان تحقق وعده‌ها پای کار بود و به‌واسطه رسانه‌های رسمی و غیررسمی مقامات امر را نسبت به ساماندهی و اخراج اتباع غیرمجاز پاسخگو کرد.

ممکن است برخی به‌واسطه چالش‌های اقتصادی کشور و اولویت آن برای مردم، برجسته‌شدن و تاکید زیاد روی مسئله اتباع غیرمجاز را ضروری ندانند اما تدقیق در خصوص ازدیاد این افراد و خطراتی که پدیدار شده، خود گویای اهمیت دوچندان آن برای ایجاد و پیگیری چنین پویش‌هایی است. آمار جرم‌های مرتکب‌شده توسط اتباع غیرمجاز، قرابت‌های فکری با گروه‌های بنیادگرا و آمادگی برای انجام عملیات‌های تروریستی، ایجاد آشفتگی در بازار کار و نظام دستمزدی و تغییر بافت جمعیتی در برخی مناطق همجوار ایران با افغانستان، نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای اخراج مهاجرین غیرمجاز و کم‌کردن از جمعیت 8 میلیونی این افراد است که امید می‌‌رود وزیر جدید کشور و نیروهای نظامی و انتظامی به‌ بهترین شکل ممکن اقدامات مربوطه را در جهت ساماندهی به این وضعیت انجام دهند. 

دیدگاه کاربران

جواد۳۵۹۲۱۴۱۰۹:۱۷:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۶
در روستاهای اطراف دماوند وقتی برای خرید نان درصف می ایستید احساس میکنید در افغانستان هستید و شما خارجی؟
ناشناس۳۵۹۲۲۱۰۱۰:۳۵:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۶
اگه قانونی اومده باشن مشکلش چیه؟!؟
ناشناس۳۵۹۲۲۴۱۱۱:۰۸:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۶
قانونی نیامده اند. گرفتن ویزای ایران مانند گرفتن ویزای هر کشور دیگری تابع مقررات و شرایطی است. هیچ کشوری در دنیا به افراد فاقد سرمایه، تحصیلات عالی و تخصص ویزا نمی دهد.
ناشناس۳۵۹۲۴۲۱۱۴:۲۳:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۶
حضور میلیونها افغان در ایران باعث شده فقط افغانها از آن بهره برده و کشور میزبان ایران، متضرر می شود.
ناشناس۳۵۹۳۲۴۸۱۱:۴۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۷
ایران اجازه میده عزیز خودم دوتا کارگر دارم که با پاسپورت آمدن الآنم نزدیک یکسال هستن باز میرن میتونن بیان دوباره
ناشناس۳۵۹۳۳۱۱۱۲:۱۴:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
پس همه اینا که اومدند همشون سرمایه و تخصص دارند
ابوعلی۳۵۹۳۳۹۲۱۲:۴۶:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
متاسفانه کشوری که افغانها اقامت میده معنیش همینه تعهدی برای امنیت ،معاش،کار،مسکن،ورفاه رو برای مردمش نمی خواهد.
ناشناس۳۵۹۳۵۳۵۱۳:۵۸:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
خوب مگه سفارت وکنسول گری های ایران درافغانستان نمیدونن که اینها براکارمیرن ایران خوب چراویزا میدن
م ج۳۵۹۳۵۶۰۱۴:۱۲:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
ایا ازمملکتمون خاکمون حاکمیتمون دفاع کنیم افراطی هستیم !
حسین۳۵۹۳۷۱۳۱۵:۵۹:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
خیلی هم راحت با پول ویزا میدهند
ناشناس۳۵۹۳۸۰۴۱۷:۱۲:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۷
اقامت معمولاً محدودیت دارد نه سی سال.
ناشناس۳۵۹۴۱۶۶۰۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۸
آفرین
حمید۳۵۹۴۴۱۵۰۹:۴۰:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۸
پس چطور اینهمه افغان با مدارک معتبر در ایران هستند که هیچ سواد و سرمایه ای ندارن و کارگر ی می کنند ونان خشک میخرن
ناشناس۳۵۹۲۲۶۴۱۱:۳۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۶
ما ظرفیت و توان پناه دادن به این حجم افغان را نداریم قانونی و غیر قانونی فرقی نداره سیاست پذیرش این جمعیت افغان از اول اشتباه بوده
حسن۳۵۹۲۹۹۱۰۹:۲۷:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۷
از اول کار اشتباه بوده و امیدوارم که این دولت برای اخراج اینها کاری کنه کارستان .
احمد احمدی۳۵۹۳۲۷۸۱۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
اقا‌اگر‌همسایه‌باکارت‌دعوت‌به‌خانه‌ویامجلست‌. تشریف‌بیاره‌فدمش‌رویچشم‌ولی‌اگر‌بدون دعوت‌از‌دیوار‌بپره ویااز‌پنجره‌دزدکی‌بیادمنزل‌‌همسایه‌ایا‌کاردرستی‌کرده‌نه‌باید‌اوراباجدیت‌برگردانند‌به‌خانه‌خودش‌.
ناشناس۳۵۹۳۶۹۱۱۵:۴۵:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
دقیقا.همه خونه ها چه خرید چه مستأجری قیمتاشون رفته بالا
علیرضا۳۵۹۳۷۸۱۱۶:۴۷:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج تمام افاغنه
ناشناس۳۵۹۲۳۲۰۱۲:۵۷:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۶
ایراد این هست که مالیات نمیدن از یارانه ها برخوردارند اگر ایرانی باشیم اولویت مردم سیستان و کرمان و ... هستند نه اتباع چه مجاز چه غیر مجاز
ناشناس۳۵۹۲۶۴۶۱۹:۴۰:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانی...از یارانه پنهان میخورد..و از مالیات معاف...و درآمدش به افغانستان میفرستد...اینجاه درآمدش خرج نمیکنه که 4 نفر ایرانی هم نانی بخورن.....افغانی امنیت. سلامت. فرهنگ. مشاغل. و..و به خطر انداخته
ایرانیهای بااصالت۳۵۹۲۹۶۳۰۸:۵۴:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
افرادمجاز درهمه دنیامورداحترام هستند.بایدفقط باافرادغیرمجازوعوا مل واسطه انهامثل راننده موجر کارفرمای ایرانی برخوردی شدیدکرد.
ناشناس۳۵۹۳۱۹۳۱۱:۲۰:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
تمام دنیا مشکلات ما را ندارند تمام دنیا مهاجر پولدار و تحصیل کرده و کارآفرین و متخصص جذب می کنند این نمی شه که مردم افغانستان در اوج بد بختی مدام بچه تولید کنند و صادر کنند به ایران
ناشناس۳۵۹۳۲۰۸۱۱:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
اشتباه گرفتی هیچ یارانه ای نمیگیرن درتمام مراحل هم مالیات میدن !
ناشناس۳۵۹۳۲۷۹۱۲:۰۲:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
واقعا دمتگرم ایرانی وطن دوست
ناشناس۳۵۹۳۴۱۷۱۲:۵۹:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
متاسفانه مالیات که نمیدن هیچ بلکه ۸۰ درصد نان یارانه ای را میخورن گاز برق بنزین یارانه ای استفاده میکنند بدون اینکه یک ریال مالیات بدن در تمام کشورهای دنیا برای مهاجر پذیری شرایط سختی دارن اول اینکه تا نخبه و متخصص نباشی نمی پذیرن ثانیا اگر نیروی کار باشی جهت خدمت به مردمشان باید نسبت به مردم آن کشور حقوق کمتری بگیرید ثالثا وقتی مدت اقامت تمام شد برای تمدید آن طرف را ارزیابی میکنند که در آن مدت که در کشور میزبان بوده تخلفی نداشته باشد و کارفرما راضی باشد بعد از بررسی شرایط تمدید میکن ولی در ایران هرچه افغانی نان خور بدون تخصص بیسواد وارد ایران شدن مسئولین باید اینها را اخراج کنند و افرادی هم که بصورت قانونی ساکن هستن تمدیدنمیکنند کشورهای دنیا بر اساس نیازشان مهاجر متخصص جذب میکنند افغانی ها باعث گرانی کرایه خانه شدن باعث افزایش مصرف آب و برق و گاز شدند.
محمدبرزگری۳۵۹۴۱۶۴۰۰:۰۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۸
واقعا حرف حق زدی کرمان خیلی زیاد افغانی دارد زبونشون دراز وجوابگوئ هم میکنند انگاربرعکس ماامدیم تو کشور اونا اینجانب راننده مینی بوس هستم تعداد 30 نفر افغان با دستور پیمانکار سوار کردم که به کارگاه پسته ببرم مامورین گشت مینی بوس با افراد داخل کلانتری بردن یکساعت نشده بود گفتن ازاد درصورتیکه 20 نفرشون مجاز نبودندبعضی .
ناشناس۳۵۹۳۸۲۳۱۷:۲۴:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۷
افراد مجاز مالیات میدن
ناشناس۳۵۹۴۱۷۶۰۰:۲۳:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۸
احسنت
ناشناس۳۵۹۲۳۳۹۱۳:۱۲:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۶
باید در قانون تجدید نطر کرد... در کشوری که مردم خودش مشکلات اقتصادی دارند نباید بخش عمده یارانه هزاران میلیارد تومانی نان نصیب مهاجران شود
ناشناس۳۵۹۳۲۹۱۱۲:۰۷:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۷
فعلا که اکثر قوانین به سود پولداران می باشد
ناشناس۳۵۹۲۳۴۴۱۳:۱۵:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۶
تعریف شما از قانون چیست؟
ناشناس۳۵۹۳۴۵۲۱۳:۲۰:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
تعریف ما از قانون، همان قانون جهانیه. هر کشوری بخوای پا بذاری، مثلا استرالیا، باید شصت میلیارد تومان پول ببری یا تخصصی داشته باشی که ازت امتحان می گیرند، یا باید بورسیه تحصیلی داشته باشید. در غیر این صورت، ورودتان غیر قانونی است و از اونجا اخراج می شید.
ناشناس۳۵۹۲۳۸۸۱۳:۵۸:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۶
مشکلش اینه که اینجا مملکت و آب و خاک ماست و ما مردم ایران تصمیم میگیریم که باشند یا نباشند نه شما برادر یا خواهر عزیز افغانی
ناشناس۳۵۹۳۰۰۸۰۹:۴۸:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۷
صدرصد
محمدرضا۳۵۹۳۱۲۸۱۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
احسنت
سهراب سیفوری۳۵۹۳۳۱۵۱۲:۱۵:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
ما خودمون ۴۵ است بااستکبار درحال جنگ وتحریک هستیم وبادورزدن تحریم‌ها مملکت خودرا سرپانگه داشته ایم وکمبود دارو ومایحتاج داریم وکشور افغان دیگر جنگ نیست مهمان عزیز برگرد به خانه ات کم جنایت نکردید .
مرتضی۳۵۹۳۸۸۴۱۸:۳۲:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۷
کلیه افاغنه بایست از ایران بروند.میهمان بازی دیگر بس است
ناشناس۳۵۹۴۶۶۶۱۶:۱۳:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۸
دوست عزیز فرموده شما عالی ؟ولی باید اینم در نظر داشته باشید که جناب عالی هم. یک فرد هستی. نه تصمیم گیرنده.
ناشناس۳۵۹۲۵۴۰۱۶:۴۴:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۶
قانونی هم آمده باشند شما بگو سودش چیه؟؟؟ چه نفعی برای عموم مردم داشته؟
بینام۳۵۹۳۱۷۰۱۱:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
سودش برای کارفرماها است.
سید محمود۳۵۹۳۳۸۲۱۲:۴۲:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۷
باسلام برادر خوب ازشما میپرسم آیا شما حاضرین که درگاوداری مرغ داری چوپانی کشاورزی کوره آجرپزی واینچنین مشاغل سیاه کارکنید.
محمد۳۵۹۳۶۵۰۱۵:۱۸:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
نزدیک به 10میلون افغانی در ایران هستند و باید اخراج شوند.
ناشناس۳۵۹۲۸۴۲۰۲:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
اهمیتی نداره. تو پاکستان هم قانونی زیاد بود ولی دولت بخاطر ملتش بخاطر امنیت بیشتر بخاطر صرفه جوی آب و برق گاز نان و بهداشت امنیت دانش اموزاش همه رو اخراج کرد. برید کشور خودتون.
مرتضی۳۵۹۳۱۶۳۱۱:۰۶:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
برادر من بروند یعنی چی؟ اینا دوست ندارند بروند.ما خودمون بایدکاری کنیم.ملک بهشون اجاره ندیم کار بهشون ندیم اکثرافروشگاها بخاطر تنبلی خود. اتباع رو میذارند در مغازه باید ازاین فروشگاها خرید نکنیم تا خود صاحب فروشگاه به خودش بیاد
ناشناس۳۵۹۳۸۶۸۱۸:۰۴:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
پاکستان اخراج کرد ریختن توایران سودش چیه دیگه
ناشناس۳۵۹۴۰۰۷۲۱:۰۷:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
میدونی پاکستان که اخراج میکنند یک سیاست هست با طالبان چرا طرف شمال افغانستان از قوم پشتون نیست خوب طالبان می خواهد که از قوم پشتون رو در آنجاه جا ومکان براشون درست کند
ایرانی۳۵۹۲۸۹۲۰۷:۰۰:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر قانونی وجود دارد که اجازه ورود بی رویه اتباع کشورهای خارجی را به ایران می دهد، حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد.
ایرانی۳۵۹۲۹۰۶۰۷:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
مشکلش اینه که اگر بقول شما قانونی هم آمده باشند ، باید قانون هم اصلاح شود
حسنعلی۳۵۹۳۰۵۵۱۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
در هر صورت میهمانواز چند روز و چند سال حالا چه قانونی چه غیر قانونی ،بعضیهاشون احساس قدرتمندی میکنن که غیر قابل تحمل است ، اگر خدای نخواسته این مهاجرت برای ما می‌بود یک روز تحمل نمیکردن این برادران.
ایلیا۳۵۹۳۱۰۶۱۰:۳۵:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
مشکل این هست که چون شما افغان هستی مالیات نمی‌دید و دارید از یارانه که مال ایرانی هست استفاده میکنید .
ناشناس۳۵۹۳۲۸۸۱۲:۰۶:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
درود برشما
ناشناس۳۵۹۳۷۰۵۱۵:۵۴:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اتباع یارانه مستقیم نمی گیرند ولی از یارانه نان،آب ،برق،سوخت و.....استفاده می کنند و باعث بیکاری جوانان ایرانی و افزایش اجاره خانه شده اند و مشکلات اجتماعی و اقتصادی را سبب شده اند.
ناشناس۳۵۹۴۴۹۷۱۱:۵۹:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۸
مابلوچها اصیل ترین ایرانی بیکاریم
سارا۳۵۹۳۱۵۷۱۰:۵۹:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
مشکل اینه که قانونم برای خودش حساب و کتابی داره یک کشور نام ببر که اتباع بیگانه رو چند میلیون در خویش جا داده باشه بعد حرف بزن. ایرانیها در سراسر جهان چند هزار نفر در هر کشوری هستن نه اینکه ده میلیون جمع بشن یک جا و پدر اون مملکت و مردم و سرمایش رو دربیارن .
ناشناس۳۵۹۳۵۵۳۱۴:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۷
حرف همه دوستان درسته افغانی خیلی زیاده ولی مایی که چند سال بودیم گناه ما چیه کاش همه مون را بیرون کنند بریم باهم حداقل دیگه بچهامون آواره نمیشن ما از کشور عزیز ایران سپاس گزاریم که به ما همیشه لطف داشتن ولی بخدا دیگه خسته ایم از آوارگی .
ترنج۳۵۹۳۶۰۸۱۴:۴۵:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ایرانی ها اگر در کشوری هستن با ویزا و قانونی هستن، نه مثل افغانستانی ها که اگر فکری برای خروجشان نشود جمعیتشان در ده سال آینده دو برابر میشود و ما میشویم میهمان و آنها میزبان
ناشناس۳۵۹۳۲۶۹۱۱:۵۹:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
اصلا غیر از مسئله مخارج یا یارانه و مالیات ندادن انها و میلیاردها دلار ضرر زدن افغان ها بر ایران تحمیل کردند مشکل اصلی امنیت کشور است .
ناشناس۳۵۹۳۶۳۹۱۵:۱۳:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
مشکل اینه که افغانی برو کشورخودت آبادکن تاجوان ایرانی توکشورخودش کارگیرش بیاد.
ناشناس۳۵۹۳۷۹۲۱۶:۵۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
به شرطی که دولت تعداد محدودی رو قانونی راه بده وگرنه اگر قرار باشه میلیون میلیون قانونی باشه که بازم مشکل زاست
ناشناس۳۵۹۳۹۲۰۱۹:۱۲:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی خود مشکله
مهران۳۵۹۴۰۳۸۲۱:۳۶:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اگه کسی ۴۵سال مهمان خونه شماباشه مشکلش چیه؟بعنی بنظرشماچندمیلیون انسان که دارندازیارانه آب وبرق نان وگازبنزین ملت استفاده میکننداشکالی نداره ؟؟
ناشناس۳۵۹۴۱۳۸۲۳:۳۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
قانونی باشه مدارک داشته باشه کاری ندارن ولی اکثریت غیر قانونی اینجا هستن
ناشناس۳۵۹۴۱۶۵۰۰:۰۵:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۸
قانونی هم ایراد داره. باید همشون برگردن کشور خودشون یا هرجا غیر از ایران
ناشناس۳۵۹۴۱۷۰۰۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۸
اونا باید تو کشور خودشون باشند مگه ما میرم کشور اونا به قول شما بصورت مجاز
ناشناس۳۵۹۲۲۳۱۱۰:۵۹:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۶
هر چه زمان می گذرد، از یک طرف تعداد افغانی ها در ایران بیشتر شده و از طرف دیگر به علت فهمیدن راه و چاه بهره بردن از امکانات موجود در ایران و خو گرفتن به شرایط و محیط پیرامون، اخراج آنها از ایران مشکل تر خواهد شد.
علیرضاقربانی۳۵۹۲۸۰۲۰۰:۰۵:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
همین الان هم کلی دیرشده واسه اخراجشون به قتل داریوش مهرجويی وزنش وصدهاقتل وتجاوزدیگر افغانیها به ایرانیها نگاه کنین نصف بیشتراینا تفکروهابی دارن عبدالمالک ریگی روقهرمان میدونن .
محمد۳۵۹۳۱۹۶۱۱:۲۲:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانها قاتل ودزد نیستن فقط کسی را ندارندکه از مظلومیت شان دفاع کند.
ناشناس۳۵۹۴۶۹۳۱۶:۵۳:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۸
واقعآ،همین،طور،است،جنایتهایی،که،افغانهادرایران انجام میدن که حتی شنیدنش هم،سخته تا اینکه همه دارن میبینن که چه جنایت‌های توی این سرزمین انجام میدن،جوان بدبخت ایرانی بیکار ولی هرجا که میری میبینی همه کاره شدن افغانها .
ناشناس۳۵۹۲۲۳۹۱۱:۰۶:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۶
انسان در حیرت می ماند که این چند میلیون افغانی ساکن ایران چطور از مرزهای شرقی وارد کشور شده اند. چرا نظارت کافی بر ورود آنها به کشور صورت نمی گیرد؟ خدا می داند که چه تعداد از آنها تفکرات افراطی از نوع طالبان در سر دارند.
ناشناس۳۵۹۳۴۹۲۱۳:۴۱:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
فقط بخاطر باندهای قاچاقی هست که این همه وارد کشور می شوند.
حسین۳۵۹۳۶۷۶۱۵:۳۳:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام : دوستان اصلاافغانی ها مقصرنیستند مقصرومجرم اصلی مسئولین مملکتی ودولت ومجلس هستند اون هم ازسالهاودهه های گذشته که ازاینها حمایت کردند کافیه بخشنامه کنند ازاین به بعد هیچ نانوایی حق فروش نان به افغانی هارا ندارند ونان وبا واردکردن کدملی ایرانیان دردستگاهی مانند کارتخوان درنانوایی ها اجباری کنند وازکلیه حقوق وامکانات اجتماعی محروم شوند به یک ماه نرسیده همشون با التماس برمیگردند خیلی راههای ساده ای هست که درصورت اجرا ; خودشون باپای خودشون برمیگردند هرکارفرمایی که ازافاغنه استفاده کند جرم باشه وزندان وجریمه نقدی درنظربگیرندواجراکنند
Mb۳۵۹۳۸۰۱۱۷:۱۰:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
دقت کرده باشید اکثر مهاجرین غیر مجاز مجردی وارد شدند
ناشناس۳۵۹۲۴۱۳۱۴:۱۳:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۶
در لاکچری ترین نقاط شمال شهر تهران هم حضوری بسیار گسترده و واضح و آشکاری دارند
ناصر۳۵۹۲۴۳۱۱۴:۴۰:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۶
تنها دماوند نیست ما توتهران ازدست این افغانی‌ها نان گیرمان نمیاد . باید سه ساعت صف به ایستیم یا درگیر شویم دوتا نان بگیریم .
ناشناس۳۵۹۳۶۹۹۱۵:۵۰:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
خدا خیر دولت بده همه رو بیرون کنه ما تو مشهد سر نان و تو صف ایستادن دعوامون میشه با کمال پررویی میگن میخاستین تو کشورتون راه ندین
ناشناس۳۵۹۴۷۹۱۱۹:۵۸:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۸
چاره فقط اخراج اونم با تمام توان و در تمام شهر هیچ کشوری این حجم از مهاجر رو نمیپذیره
ناشناس۳۵۹۲۷۵۶۲۲:۳۸:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۶
متاسفانه در قم اطراف حرم حضرت معصومه ع و جمکران هزاران افغانی غیر مجاز زندگی میکنن . مدارس اطراف حرم پر است از افغانی .
ناشناس۳۵۹۲۸۹۳۰۷:۰۴:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
کاش فقط نان بود شهرکهای صنعتیح اکثر شرکتها کارگراشون افغانی بدون مجوز بخاطر بیمه فولاد نیما الان ۴۰تا کارگر اتباع داره
محمد۳۵۹۲۹۱۴۰۷:۵۱:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
بر فرض قانونی هم بیایند باز هم میروند سر کار قبلیشان ودولت نمیتواند کاری بکند همان اش وهمان کاسه است هیچ فرقی نداره چه قانونی بیاد جه غیر قانونی .
ناشناس۳۵۹۲۹۴۷۰۸:۳۵:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
تنها راه جریمه‌های سنگین برای کارفرمایان است. تا بازم نخوان برگردند و جلوی هزینه‌های سنگین را بگیرند... درضمن اینها طبق آمار رسمی سالانه پنج میلیارد دلار ارز (اسکناس)به افغانستان میفرستند که باعث بالا رفتن قیمت دلار و متعاقب آن افزایش وحشتناک تورم می‌شود. دلاری که در شرایط سخت تحریمی با مصیبت فراوان تهیه و به کشور وارد میشود. فقط اگر بتوانند جلوی این مشکل را بگیرند کار بسیار بزرگی اتفاق افتاده است.
Sam۳۵۹۳۱۲۹۱۰:۴۹:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
همه اینها خونه میخوان و دلیل بزرگ گرون شدن کرایه خونه و گیر نیومدن خونه این هستش که افغانستانی ها هم جایی برای زندگی میخوان و امسال من باید ۸۰ درصد درآمدم رو بدم برای کرایه خونه ... مسئولین باید یه شماره تلفن بزارن برای ‌گزارش دادن اتباع غیر مجاز که دارن کار میکنن ..
ایرانی۳۵۹۳۲۷۳۱۲:۰۰:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
قانونی آمده باشند هم مهمان یک روز دوروز یک ماه دوماه یک سال دوسال .نه اینکه ادعای تملک کند.
Mb۳۵۹۳۸۳۲۱۷:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
اینایی که غیر قانونی و غیر مجاز اومدن باعث شده که مردم ایران خواستار اخراج کل افغانها بشن . ولو خیلی از این عزیزان افغانستانی انسانهای شریفی هستند اما نمیشه تعداد ده میلیون مهاجر رو تو یک کشور که خودش معادل یک کشور هست رو با این وضعیت بحرانی اقتصادی و تحریم تحمل کرد
منصور۳۵۹۴۳۶۸۰۸:۵۷:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۸
واقعا دولت ایران ای همه مهمان نوازشده..چرا ملت خودش توسختی زندگی کنه..من استا کارم والله یکساله بیکارم .سرقیمت کاربهم نمیدن افغانی پایینترکار میکنه..چون چندنفر خونه کرایه میکنن فشاری روشون نیست ...ما زن بچه داریم نمتونیم چندنفرتویه خونه باشیم .
ناشناس۳۵۹۳۶۶۱۱۵:۲۲:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
در این بحران اقتصادی وجود میلیونها افغانی.... امنیت مردم و آذوقه مردم بر باد می رود
ناشناس۳۵۹۳۸۷۷۱۸:۱۳:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
بله دوستان حرف همه شما قابل احترام است اما چرا و چگونه این مشکل حل شده باید برگردیم به تاریخ گذشته چرا در گذشته اگر افغانی سفر به ایران میکرد مجرم و محکم به بند بود در کشور خودش چون یک حکومت قدرتمند و با اقتدار داشت جنگ های چند ساله باعث این مهاجرت شده از تجاوز روسیه تا آمریکا حال باید چه کرد 1 مهار آب های افغانستان که زمینه زراعت ایجاد خواهد کرد و اکثریت افغانها مشغول کشاورز ی خواهد شد 2ساختار یک ارتش قدرتمند که پاسخگو دست درازی های قدرت ها بیگانه در این خاک شود 3 روابط نیک باکشور های همسایه 4 رابطه باچین و روسیه اقتصاد ی و نظامی
ناشناس۳۵۹۳۸۸۷۱۸:۳۳:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
دیگه مرم چجوری بگند از حضور افغانیها ناراضی اند. ایکاش نظر مردم ذره ای برای مسئولین ارزش داشت
محم۳۵۹۳۹۱۸۱۹:۱۰:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
قانونی وغیر قانونی باید اخراج شوند.
ایرانی۳۵۹۴۱۸۸۰۰:۴۰:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۸
بروید کشور خودتان و خودتان را با آنجا وفق دهیدما نیازی به اتباع افغانی نداریم
ناشناس۳۵۹۲۱۶۰۰۹:۴۱:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۶
خطرات حضور میلیون ها اتباع بیگانه ناشناس و غیرمجاز (صرف نظر از ملیت) کاملا مشهود است. اینکه چرا چنین امری برای مسئولین ایران تاکنون محلی از اعراب نداشته و یا تلویحا از حضور اتباع افغان حمایت هم کردند جای پرسش است. به عنوان یک هموطن که منافع ملی ایران از همه چیز برایم مهم تر است چند درخواست دارم: الف- اخراج سریع افاغنه. اینکه تا پایان سال مهلت داده شده، و در عین حال آموزش و پرورش را ملزم کردند تا مهر ماه از فرزندان اتباع (حتی غیر مجاز) رایگان ثبت نام کنند، هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارد. آیا اتباع غیرمجاز خودشان از کشور خارج می شوند؟ شما که امکان مستقر شدن با ثبت نام فرزندان آنها را هم فراهم کردید؟! ب-- نیروی انتظامی باید از همین امروز، به مثابه وقوع یک خطر آنی، اتباع را بازدداشت و اخراج کند. تعلل یک روزه هم جایز نیست. ج- کسانی از مسئولین که حمایت های بی دریغ از حضور افاغنه در کشور داشته اند و دارند باید توسط نیروهای امنیتی مورد بازخواست قرار گیرند و چرایی آن مشخص شود. د- با کارفرمایان و صاحبخانه هایی که به اتباع سرویس می دهند باید بشدت برخورد شود. ه- تحصیل رایگان فرزندان اتباع در مدارس دولتی، استفاده از زایشگاه ها ممنوع اعلام شود.
ناشناس۳۵۹۲۲۰۶۱۰:۳۲:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۶
فکر کنم امارات که الگوی شما هستند باید کلا تخلیه شود چون نصف بیشتر آنان غیر اماراتی هستند!!
ناشناس۳۵۹۲۲۴۰۱۱:۰۸:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۶
نصف امارات اتباع غیرمجاز هستند؟!!! شما جرات دارید به صورت غیرمجاز به امارات یا همین افغانستان بروید بعد اگر مجالی شد سرنوشت خود را بنویسید!!!
ناشناس۳۵۹۲۲۷۸۱۲:۰۱:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۶
شما دنبال اخراج کل افغانی ها هستید!!!
ناشناس۳۵۹۲۳۱۷۱۲:۵۲:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۶
دقیقا مسکن و شغل و آب برای خودمان هم کم است شماها پر زاد و ولد هستید ماندن شماها برای ما منطقی نیست
ناشناس۳۵۹۲۳۴۹۱۳:۱۷:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانها باید یکبار بطور کامل اخراج شوند و سپس در صورت نیاز و همینطور داشتن استانداردهای لازم با درخواست ورود آنها موافقت شود.
ناشناس۳۵۹۳۹۷۴۲۰:۱۹:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام آری منم یک کشاورز ایرانی هستم بچه هام بیکارند به خاطر همین افغانی ها به خدا قسم ما کنتور گذاشتیم برای آب کشاورزی یک کیلو گندم ۲۴۵لیتر آب ودنیایی هزینه های دیگه بعد ازحق ما افغانی ها ،نان آب وبرق بنزین گاز یارانه ای دراختیارشان است
ناشناس۳۵۹۴۰۶۲۲۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
ایرانی بامدارک کامل را راه نمیدن چطور افغانستانی بی مدرک را راه میدن؟ این حرفاراازکجات درمیاری؟
ناشناس۳۵۹۲۲۴۶۱۱:۱۹:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۶
امارات مهاجرپذیره ولی ایران مهاجرپذیر نیست افرادی که اونجا مهاجر هستن هم قانونی رفتن قیاس شما اشتباهه
ناشناس۳۵۹۲۴۳۹۱۴:۴۶:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۶
چه ربطی داشت؟ امارات اولش که مهاجرپذیر نبوده
ناشناس۳۵۹۲۶۲۸۱۸:۵۴:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۶
امارت یک کشور مهاجر پذیر هست ایران مهاجر پذیر نیست افرادی که در امارات هستند هم همه اقامت قانونی دارند هم پاسپورت و شناسنامه دارند هم ویزای معتبر امارات را گرفته اند کسی که میخاد مهاجرت کنه باید به قوانین کشور مقصد نگاه کنه اروپا و قاره امریکا مهاجر پذیره کسانی که قصد مهاجرت دارند باید این کشورها را انتخاب نمایند ایران قابلیت مهاجر پذیری ندارند نیازی هم ندارد از نظر فرهنگی هم امکانش وجود ندارد در حد زیر 500 هزار را میتوان ویزای اقامت موقت داد موید باشید
ناشناس۳۵۹۳۱۴۸۱۰:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
امارات اگه سرمایه اولیت اگه کمتر 20میلیون دلار باشه وتحصیلاتت کمتر از لیسانس باشه صف سفارت هم راتون نمیدن .
ناشناس۳۵۹۲۲۴۹۱۱:۲۴:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۶
ما کارگر بی سواد و بی پول به جایی صادر نمی کنیم اتفاقا نخبه ها و سرمایه دارها و کارآفرین های ما به امارات و جاهای دیگه مهاجرت می کنند چون شرط پذیرش مهاجر توسط اون کشورها یا سواد است یا سرمایه و یا تخصص
ناشناس۳۵۹۲۴۴۲۱۴:۴۷:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۶
الان رفتید رو فاز سرمایه!! یعنی اگر افغانی ها با سرمایه کلان وارد کنند و یا سواد بالا مشکلی ندارید؟!!!
ناشناس۳۵۹۲۳۰۰۱۲:۳۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۶
آیا در امارات هم فقیر ترین و غیر تخصصی ترین ایرانی ها هستند؟ بهترین ها و ثروتمندترینها در امارات هستند با تخصص های بالا.
ناشناس۳۵۹۲۴۱۴۱۴:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۶
همه نوع قشری در آنجا می‌روند!!
ناشناس۳۵۹۲۶۷۳۲۰:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۶
امارات اولا بیشتر سرمایه گذار جذب میکنه نه افراد بی پول که وبال اقتصاد سیستم بهداشتی و آموزشی باشن دوما امارات در مورد کارگران هم ویزای مدت دارکاری ارائه میده مثلا اقامت یکساله و به شدت هم این اقامتها کنترل میشه به محض پایان یافتن اگر اقامت تمدید نکنی حق ماندن در کشور نداری و البته تعداد ویزا و اقامت کاری هم به اندازه نیاز ارائه میشه اینجا ما چند میلیون افغانی داریم .
ناشناس۳۵۹۳۰۳۹۱۰:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
امارات به افراد پولدار و دارای تخصص اجازه ورود میده .
ناشناس۳۵۹۳۳۰۰۱۲:۱۰:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
امارات اقتصادش پویا و کارگر نیاز داره از طرف دیگه ممکنه پولدارها را بپذیره کار افرینی بکنه یا نیروی متخصص جذب کنه مثلا ایرانی چقدر خرجش شده تبدیل به یه پزشک یا مهندس شده .مفت اونو میپذیره.بعدشم ایرانی جماعت مهاجر میشه درامدشو به ایران برنمیگردونه تازه از ایران بازم پول میبره ولی یه افغان تو ایران پولشو سر برج میفرسته افغانستان .کره شمالی با اعزام کارگر به کشورها تامین میشه الان پیشرفت افغانستان مدیون همین مهاجراش هست انگار در خارج از افغانستان هزان چاه نفت مفت پولش سرازیر میشه انجا
ناشناس۳۵۹۳۷۲۱۱۶:۰۸:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
داداش من اتباع اونجا همه سرمایه دار و تحصیل کرده هستند ب رشد اون کشور کمک میکنن
حسین۳۵۹۳۷۳۷۱۶:۱۸:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
توی امارات حضور ایرانیان و اتباع سایر کشورها بر اساس قانون بوده و هر فرد مشخصه که کیه و از کجا آمده ضمن اینکه اون افراد حتما برای جامعه و کشور امارت منافع حساب شده به همراه دارن .یا صاحبان سرمایه هستن یا صاحبان دانش و تخصص .تحت هیچ شرایطی هم نمیتونن مورد امنیتی ایجاد کنن و به حقوق دیگران تجاوز کنن. وقتی مهاجرین جوان افغان در دسته های چند صد و گاه هزار نفری وارد ایران میشن بدون همراه داشتن خانواده و همسر و....باید هم تبعات امنیتی و روانی برای جامعه ایران ایجاد کنن .این حجم جوان بی خانواده و بی هویت ثبت شده در صورت تجاوز به ناموس و مال مردم چطور باید پیگیری بشه .
اصغر۳۵۹۳۷۷۲۱۶:۴۲:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
شما درست می فرمایید ، همین الان با بقیه اتباع افغانی برو امارات
محسن۳۵۹۴۱۳۱۲۳:۲۷:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
تو حضور مهاجرین افغان توایران رو با کسانیکه توامارات هستن رویکی میدونی اونجا وتمام کشور‌های دیگه یا باید تحصیلات عالی داشته باشی که مورد نیازکشورشون باشه یاسرمایه کلانی وارد کشور کنی تا بهت اقامت بدن
ناشناس۳۵۹۴۱۶۹۰۰:۱۱:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۸
امارات جرات داری غیر قانونی برو. جرات داره بیگانه خلاف کنه. جرات داره قتل و تجاوز کنه
علی۳۵۹۴۲۲۹۰۱:۵۸:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۸
نه عزیزم امارات افراد دارای تخصص رو قبول کرده. شما اگه ی تخصصی نداشته باشی اصلا نمیزارن وارد کشورشون بشی.
در محمد براهویی۳۵۹۲۸۶۶۰۵:۲۱:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
باید لحظه های سخت وسرنوشت ساز را هم از یاد نبرده . بسیاری از همین اتباع به اصطلاح بیگانه در برابر نقشه شوم غرب وتشویش وخطر بزرگ وحقیقی داعش مدافع حریم بودند تا حرم !!! آنها برای حفظ کیان و آرمانها در لحظه های سخت وجدی با با ما شریک شدند ، در برابر بیگانگانی با انسانیت بیگانه سینه سپر کردند و در این راه سلاخی وبرای امنیت م وکشور ما ادر حقیقت قربانی شدند !!
ناشناس۳۵۹۳۰۷۵۱۰:۲۲:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
برن از وطن خودشون دفاع کنن ما خودمون مرد زیاد داریم نیاز به مردونگی افغانی نداریم
ناشناس۳۵۹۴۸۳۳۲۲:۳۸:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۸
همین افغانی ها هستن که میگن آب هیرمند حق ایران نیست براچی نگهشون داریم از آب نان ایران استفاده کنن
محمدرضا۳۵۹۳۱۵۳۱۰:۵۸:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی اگر جنگجو بود که برای کشور خودش میجنگید.
ناشناس۳۵۹۳۱۶۷۱۱:۰۸:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا این کارا رو واسه کشور خودشون انجام ندادن
ناشناس۳۵۹۳۷۹۸۱۷:۰۷:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
چون دارن با این کار تو ایران تابعیت میگیرن
ناشناس۳۵۹۳۲۳۲۱۱:۳۷:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
دستت دردنکنه ممنون برادر محترم حقیقت را گفتی
ناشناس۳۵۹۳۳۱۷۱۲:۱۵:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
راست میگن برن کشور خودشونو از طالبان داعشی بگیرن .این ما بودیم حمایتشون کردیم . ایران وایرانی برای دفاع از خودش ۸۵ میلیون سلیمانی وصیاد وباکری وکاظمی داره.پس آب توآسیاب بیگانه نریزاگر ایرانی هستی
ناشناس۳۵۹۳۴۱۱۱۲:۵۴:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی با تفکر طالبانی خطری بزرگ واسه این مملکت است .
حسینی۳۵۹۳۴۱۸۱۲:۵۹:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
تمام تیپ فاطمیون باویزا وارد کشور شدن وفقط در امور نظامی در بعث سوریه و بعد پایان به کشورشان برگشتن یا با اقامت و قانونی توی ایران هستن
ناشناس۳۵۹۳۴۶۱۱۳:۲۵:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
افاغنه اگر اهل جنگ بودند همان موقع که با عراق می جنگیدیم شوروی در افغانستان بود یا بعد تر امریکاوطالبان می ایستادند ومیجنگیدن. در کشورشان... ایران به انداره کافی مردان دلاور جنگی داشته ودارد احتیاج به افغانی جماعت هیچ زمان نداشته و ندارد
حجت۳۵۹۳۵۶۵۱۴:۱۷:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
این که دلیل نشد ما هم توسوریه لبنان عراق با داعش جنگیدیم حالا همه باید بریم مزاحم اون کشور بشیم .
ناشناس۳۵۹۳۶۴۹۱۵:۱۶:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
با این تحلیل شما ایرانیهاهم که توسوریه جنگیدند وکلی شهید دادند و کلی هزینه،الان باید میلیونی پاشن برن سوریه رو قبضه کننداصلا مسئولانش چنین اجازه ای میدن؟ مگر فاطمیون چندهزار نفرند ؟ میلیونها افغان وارد ایران شده و میشن. صاحبخانه ای که از پس هزینه های فرزندان خودش برنمیاد میهمان میخواد چیکار؟ #فقط اخراج همه افغانها
ناشناس۳۵۹۳۶۶۷۱۵:۲۶:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
دفاع ازاسلام وحرمین وظیفه همه بودماهم کم شهیدندادیم وداعش اگربرمنطقه مسلط میشد برای همه کشورهاخطربزرگ محسوب میشد.و ناگفته نماندکه اگرحضورایران نبوداین گروه تروریستی نابودنمیشد
ناشناس۳۵۹۳۶۹۵۱۵:۴۶:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام افغانی اگر فداکار بود از کشور خودش دفاع می کرد من یک معلم هستم وقتی سر کلاس می روم انگار در کشور افغانستان هستم چون نصف بیشتر شاگردان اتباع افغانستانی هستند .
ناشناس۳۵۹۳۷۲۵۱۶:۱۰:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
همین داعش مگه مثل طالبان نبودند. هزاران شهید دادیم تا وارد کشورمون نشن
ناشناس۳۵۹۳۸۳۰۱۷:۳۲:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
شما برو افغانستان اگر گذاشتن زندگی کنی
ناشناس۳۵۹۴۱۲۵۲۳:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها اگه میخواستن دفاع کنن چرا از کشور خودشون دفاع نکردن ،اما ملت ایران ۸ سال جلوی رژیم عراق ایستاد و چقدر جوانهای غیور ایران از وطن و ناموس ایران دفاع کردن و این همه شهید دادیم اما الان افغانی ها هجوم آوردند به کشور باعث این همه قتل و تجاوز،و جنایت میشن و راحت فرار میکنن چون هیچ هویتی ندارن
رضا۳۵۹۴۵۸۲۱۴:۱۹:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۸
اینا اگه میخان جلو داعش را بگیرند اول برن خانه و مملکت خودشونا که دو دستی بدون هیچ جنگی به طالبان دادند پس بگیرند خیلی هنر کردند که در مواردی از داعش هم طالبان تندروتر هستند البته با اطمینان میگم نیمی از این افغانها اموزش دیده هستند و با تفکر تکفیری به ایران امده اند.
ناشناس۳۵۹۳۱۷۱۱۱:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
مدارس و کارهای صنعتی و ساختمانی پر از افغانی شده و تعداد بیکار شدن مردان زن های ایرانی هر روز بیشتر میشود
ناشناس۳۵۹۳۵۴۳۱۴:۰۳:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
فقط اخراج از طرف دولت با کمک مردم
ناشناس۳۵۹۴۱۷۷۰۰:۲۴:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۸
من از شما خواهر و برادران و هم وطن عزیزتر از جونم خواهش دارم بهشون خونه ندیم و کار ندیم بیاییم ازمردم تبریز و آذربایجان یاد بگیریم ی دونه افغانی تو شهرشون نیست .
امیر۳۵۹۳۲۹۸۱۲:۰۹:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
شما کاملا درست میگی در پاسخ به اون دوستی که امارات را مثال زد.اولا امارات مهاجر غیر مجاز نداریم دوما شرایط ویزا اقامت امارات راحت چند میلیارد پول میخواد سوما ویزا کارگری هم با توجه به نیازشون میگیرن چهارم اقتصاد امارات خیلی خیلی بزرگتر از اقتصاد ایرانه و در آخر ما کشور تحریم شده هستیم سالانه چند میلیارد دلار اینا ارز از کشور خارج می‌کنند.امارات از وقتی پول کاغذی ساختن پنجاه شصت سال پیش تورمی نسبت به دلار نداشتن.امارات رو ایرانیا و هندی ها ساختن .
ناشناس۳۵۹۳۴۷۰۱۳:۲۹:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
سفارت و کنسلگریهای دولت ایران در افغانستان روزانه بین ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر را ویزا میدهند و از هر نفر ۸۰ یورو تا ۱۲۰یورو پول میگیرند و مبلغی هنگفتی از این ممر درآمد کسب میکنند تعداد کثیری از همین افرادی که با ویزا وارد ایران شده اند بعد از انقضای ویزایشان میشوند غیر مجاز. اگر از افزایش حضور افغانیها شکوه دارید صدور ویزای تان را کم کنید. سیاست های دولت تان در بخشهای مختلف متناقض هست.
ناشناس۳۵۹۳۵۴۱۱۴:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
پس کشاورز هایی که هکتار ها باغ دارند و با این بازار خراب میوه خوراک ما را تامین می‌کنند چطور می‌خواهند هکتار ها باغ و تنهایی جمع کنند اتباع افغانی را نباید کلا خارج کرد باید جلوی وارد شدن غیر قانونی آنها را گرفت
حجت۳۵۹۳۵۵۹۱۴:۱۲:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
احسنت این خواسته همه ملت ایران است باید بدانیم چه کسانی وبا چه نیتی ایران را افغانستان کرده اند واز آنان پشتیبانی می‌کنند
جهان۳۵۹۳۵۷۸۱۴:۲۷:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
فراموش نکن ایران ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و در این مرز بیشتر اقوام به دو قسمت تقسیم شده اند و پیوند خونی دارند مثل اینکه افغانستان و ایران یک کشور بودند در قدیم . اخراج و تهدید و دشمنی راه حل نیست همین حالا اگر مرز دوغارون و میلک بیایی اون وقت متوجه میشوی که این دو کشور جدا شدنی نیستند
ناشناس۳۵۹۲۱۶۳۰۹:۴۸:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۶
اکنون همین افغان ها معظلی شدند برای حکومت چرا که بدون مدرک هویتی در کشور حضور دارند و امکان رهگیری و دستیابی به آنها در صورت تخلف وجود ندارد.برخی از اتباع براحتی دزدی می کنند قتل انجام می دهند و خلاف می کنند و به افغانستان بر می گردند.
ناشناس۳۵۹۴۲۴۶۰۴:۱۰:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۸
وجودافقانی تو ایران یعنی بدبختی فقر بیکاری ناامنی برا مردم ایران .
ناشناس۳۵۹۲۱۶۹۰۹:۵۷:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۶
خانه ای که آتش گرفته را همین الان باید خاموش کرد. اینکه هشت ماه به افاغنه مهلت دادند تا از کشور خارج شوند! نشان دهنده تعلل مسئولین است. آنها نمی خواهند در این رابطه اقدام مثبتی انجام دهند اما تحت فشار افکار عمومی وعده ای داده اند. جالب هم اینجاست که مهر ماه هم آموزش و پرورش را ملزم به ثبت نام رایگان فرزندان انها در مدارس کردند!! افاغنه از کسی برای ورود به کشور اجازه نگرفته اند، پس به حرف کسی هم گوش نخواهند کرد.
ناشناس۳۵۹۲۲۰۵۱۰:۲۸:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۶
یعنی اقلا 9 ماه دیگر به خاطر بچه هایشان میهمان هستند
ناشناس۳۵۹۳۵۳۹۱۴:۰۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
حق با شماست هم وطن اصلا نژاد پرستی هم نیست
اصلانی۳۵۹۴۲۳۳۰۲:۱۶:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۸
همین افغانیها رابیرون کنند 50درصد مشکلات حل خواهد شد
ناشناس۳۵۹۲۱۷۱۰۹:۵۷:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۶
متاسفانه مسئولین نمیگویند و یا نمی‌دانند تعداد افغان های حاضر در ایران چقدر است؟ ولی آمارهای ارائه شده تکان دهنده است. نیروی انتظامی که مسئول مرزبانی است باید پاسخگوی ورود این همه اتباع غیر مجاز به داخل کشور باشه. غیر مجاز ها باید اخراج گردند. واقعا من نمی‌دانم پلیس چرا برای اینکار انرژی نمی‌گذارد و وقت و امکانات خود را وقف حاشیه هایی مثل حجاب که بحثی فرهنگی است و شل وسفت شدن آن از عهده پلیس خارج است می‌کند.
ناشناس۳۵۹۲۲۳۳۱۱:۰۰:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۶
با نظر شما در مورد خروج اتباع غیر مجاز کاملا موافقم اما در مورد حجاب نه. حجاب هم بسیار مهم هست و کار فرهنگی به تنهایی کافی نیست چون بعضی افراد هیچ سخنی با آن ها فایده ندارد مانند افرادی که هر چه بگوئی زباله می ریزند و خطاهای دیگر
ناشناس۳۵۹۲۲۶۰۱۱:۳۷:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۶
با درگیر کردن پلیس با مقوله حجاب بسیار مخالفم چون پلیس را از وظایف ذاتی خود منحرف می کند .
ناشناس۳۵۹۲۲۹۱۱۲:۲۵:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۶
امنیت اخلاقی جامعه هم وظیفه پلیس هست
ناشناس۳۵۹۲۳۴۲۱۳:۱۵:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۶
نگهداشتن روسری بر سر زنان ضامن امنیت اخلاقی نیست
ناشناس۳۵۹۲۴۰۶۱۴:۰۸:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۶
یکی از مقوله امنیت اخلاقی حجاب هست
ناشناس۳۵۹۳۷۵۶۱۶:۳۲:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
هرچیز سر جای خودش وظیفه پلیس امنیت مرز وفرهنگ هست که ازشون ممنونیم از طرح نور پلیس هم تشکر میکنیم امنیت واستواری خانواده دررعایت حجاب و عفاف هست چه بخواهیم چه نخواهیم
ناشناس۳۵۹۳۳۹۹۱۲:۴۸:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
بی حجابی خارج از عرف وهرزگی در میان افغانی های خیلی بیشتر از ایرانی هست اکثر معضلات کشور. و بیشتر زندانی های کشور افغانی هست .
محمد۳۵۹۳۵۷۲۱۴:۲۵:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۷
بی حجابی را دشمن کنترل می کند و برای بیشترشدن آن سالها تلاش کرده و می کند تنها امید دشمن برای نابودی مملکت بی حجاب کردن نسل دختر ها و زنها است
ناشناس۳۵۹۳۷۴۷۱۶:۲۴:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
بنده با شما در بحث مهاجرت بی رویه مردمان کشور همسایه و جلو گیری آن موافقم و در بحث حجاب مخالفم
ناشناس۳۵۹۴۰۷۵۲۲:۲۱:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
هرگونه بد حجابی توسط افغانها است در افغانستان مدارس و دانشگاه تعطیله ایران که میرسند همه بی حجاب میگردند باید همه افغانها توسط دولت جمع شوند وبه کشورشان برگردند
ناشناس۳۵۹۲۱۷۶۱۰:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۶
مقصرین کلا ۳ دسته هستند . اول وزارت کشور که جلوی هجوم این پناهندگان را نگرفت ، دوم کارفرمایانی که به طمع درآمد بالاتر به هموطن خود پشت میکنند و سوم صاحبخانه هایی که برای کسب اجاره بالاتر به افاغنه خانه اجاره میدهند . می‌بینید که یک ضلع تقصیرات به دولت وارد است و دو ضلع دیگر به خودمان مربوط است . پس از ماست که بر ماست .
ناشناس۳۵۹۳۴۸۷۱۳:۳۸:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر مقصر اول کارش رو درست انجام بدهد به مقصرین بعدی چیزی نمی ماند
اسی۳۵۹۳۷۶۳۱۶:۳۵:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها يارانه نان وبنزین را استفاده می‌کنند چوبش را ایرانی می‌خورد
مجتبی یارمحمدی۳۵۹۲۱۸۶۱۰:۱۰:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۶
در خوشبینانه ترین حالت ممکن ، الان ۱۵ درصد جمعیت ما افغانستانی هستند . شما نگاهی به آمار بکنید می‌بینید با اخراج فوری این جمعیت ، تمامی مشکلات مملکت از قبیل مشکل آرد نانوایی و واردات گندم ، واردات بنزین ، قطعی برق و آب آشامیدنی ، کمبود کلاس درس ، ترافیک ، بیکاری ، اجاره بهای واحد‌های مسکونی و حتی جرایم سازمان یافته کشور به سرعت مرتفع خواهد شد . مگر نه اینکه اداره برق میگوید با ۱۰ درصد صرفه جویی مشکل برق حل میشود ؟ مگر نه اینکه سازمان آب میگوید با ۱۰ درصد صرفه جویی به همه مردم آب با کیفیت خواهد رسید ؟ مگر نه اینکه با خالی ماندن واحد‌های اجاره ای قیمت اجاره ماهیانه به خاطر کم شدن تقاضا کم میشود ؟ ایران برای ایرانی هاست . همه چیز ما ملی است و ما ملت ایرانیم . حق ما را به دیگران ندهید که این حق الناس است .
ناشناس۳۵۹۲۲۳۴۱۱:۰۲:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۶
درصد رو بالا گفتین
آل یاسین۳۵۹۲۲۵۴۱۱:۳۳:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۶
باسلام این هموطن عزیر دقیقا درست می گویند میلیون ها افاغنه غیرمجاز در کشور بی مهابا انرژی کشور را مصرف می کنند یقین بدانید با طرد آنها به کشورشان بیشتر مشکلات انرژی خاصه برق و آب حل خواهد شد ضمن آنکه ماهانه میلیون ها دلار توسط مهاجرین غیرمجاز از بازار ارزایران به سمت افغانستان سرازیر می شود.
محمد۳۵۹۲۹۳۰۰۸:۰۸:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
این همه افعانی تو کشور ایران معلوم است کلا مرزهای شرقی باز بوده و کنترل نمیشود .
جلال۳۵۹۳۰۶۳۱۰:۱۷:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
شما که فکر میکنی ۱۰درصد خونه ها خالی میشه و وضع مسکن بهتر. فکر اینرو نکردی که اونوقت شاید ۵۰درصد از روند تولید مسکن کاسته میشه چون دیگه کارگر ارزان افغانی نیست .
ناشناس۳۵۹۳۴۷۷۱۳:۳۳:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
نظر شما درست ولی یه سر به گذر شهرت بزن ببین چقد کارگر ایرانی منتظر نشستن بعضیا تا شب به امید کار میشینن ولی چه سود خودم کارم تاسیسات ساختمونه سر کار احساس غربت میکنم تو شهر خودم درضمن دستمزد کارگر ایرانی با افغانی چندان تفاوت نداره.تفاوتش تو بحث بیمه است که به افغانی ها تعلق نمیگیره.
ناشناس۳۵۹۳۴۹۰۱۳:۳۹:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
شما برید اشکال نداره ما با جون و دل کشورمون رو اباد میکنیم . بعدشم شماها نباشین کارگرا و کارفرمای ما به نرخ روز حقوق رو محاسبه میکنه فقط برید
ناشناس۳۵۹۳۸۶۶۱۸:۰۳:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
اونوقت کار هم زیاد میشه و بیکار نداریم بازم برامون بهتره ما با افغانها مشکل نداریم با غیر مجاز بودنشون که زیادی ایران و پر کردن وهر طرف نگاه میکنی افغانی بیشتر از ایرانی می بینی مشکل داریم منابع ما رو اینها به یغما میبرن وگر نه تو هر کشوری خارجی مجاز هست اونها هم مثل ما بنده خدا هستن و انسانن
ناشناس۳۵۹۳۹۴۷۱۹:۴۸:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
پس بقیه کشورها چیکار می‌کنند حتما اونجا هم افغانستانی ها براشون کار می‌کنند برید بابا ما کارگر نمیخوایم شما فقط دارید سرمایه دارها را چاق تر می‌کنی و کار گر ایران را بدبخت .
جواد کیانی۳۵۹۳۹۴۹۱۹:۵۰:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
کشور هایی که مردمش در رفاه هستند هم افغانستانی ها براشون کار می‌کنند برید بابا ما کارگر نمیخوایم شما فقط دارید سرمایه دارها را چاق تر می‌کنی و کارگر ایران را بدبخت .
ناشناس۳۵۹۴۱۷۸۰۰:۲۸:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۸
نباشه خب هموطنان خودمون مگه نمیتونن کار کنن درست بهشون دست مزد بدن کار هم میکنن
ناشناس۳۵۹۴۵۹۴۱۴:۲۹:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۸
آمار جوانان ایرانی بیکار بسیار بالاست که در تمام بخش‌های تولید مسکن حاضربکار بوده و در پروسه پیشرفت صنعت و تکنولوژی دیگر مثل ۴۰ سال قبل نیست که یک افغانی با بیل و کلنگ در نیمی از روز کلی کار میکردو.....امروزه تمام مشاغل مکانیزه و مدرنیزه شده که جوانان بیکار ایرانی خود، انجام خواهند داد
ناشناس۳۵۹۳۲۱۵۱۱:۲۹:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
عالی گفتید حرف دل همه‌ی ما ایرانی ها رو زدید .زود اخراج شوند .مثل پاکستان
محمد۳۵۹۳۹۱۱۱۹:۰۴:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۷
شما درست می‌گویید برادران گرامی ایرانی حق شماست خاک شماست .کشورتان است .ما افغانها هیچ حقی نداریم در کشور شما.ولی من به عنوان یک مهاجر که در ایران به دنیا آمدم.درس خواندم با فرهنگ و اداب مردم شریف ایران بزرگ شدم.ولی چند سال قبل با روی کار آمدن دولت جمهوری رفتم با تمام خانواده .ولی الان آمدم. مجبورم در کشوری که به ما فارسی زبانان کافر می‌گویند. با شیعیان در تضاد هستند .به ریش و موی سر و حمام .زن مردم کار دارند کار به غیر از پشتو زبانها به ما نمی‌دهند. مدرسه دخترانه.حمام .باشگاه ورزشی مردانه.را بسته اند.کافی شاپ را بسته آن تالار عروسی داماد حق ندارد پیش عروس برود .موسیقی را ممنوع کردند.تمام وسایل موسیقی را آتش زدند .زمینه کار را قطع کردن .بدتر از کره شمالی .ما در آنجا اسیر و برده هستیم .برادران و خواهران ایرانی . ما چه کنیم .به کجا پناه ببریم .لطفا درک کنید .
ناشناس۳۵۹۲۱۹۵۱۰:۲۰:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۶
اینا برنامه های دشمنه نباید فریب خورد .
ناشناس۳۵۹۲۲۰۰۱۰:۲۴:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۶
من چرا همه جا افغان می بینم ؟ یعنی اینها همه مجاز هستند ؟ چه تعداد مجوز اقامت و کار برای افغانها صادر شده ؟ چرا اعلام نمی کنند ؟
افغانستانی۳۵۹۳۷۶۶۱۶:۳۵:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
تعداد قانونی های دقیقا یک میلیون نفر هست. از مقامات ایران ، درخواست دارم ، غیرقانونی ها رو اخراج کنید.
ناشناس۳۵۹۲۲۰۲۱۰:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانها خیلی خیلی سریع و زیاد زاد و ولد می کنند هر افغان که در خیابان راه می ره کلی بچه افغان تولید کرده در یک آلونک که چند سال دیگه همه اینها مدرسه و آموزش و بهداشت و کار و مسکن و ازدواج و درمان و نان و برق و آب می خوان ! یعنی فقط نوک کوه یخ را نبینید ماجرا از این خیلی بزرگتره !
افغانستانی۳۵۹۳۷۵۹۱۶:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
من به عنوان یه افغانستانی که تو ایران بدنیا اومدم، درخواست دارم غیرقانونی ها رو اخراج کنید. از این ۸ میلیون نفر فقط ۱ میلیون نفر قانونی زندگی میکنند. اخراج غیرقانونی ها مطالبه ما هم هست.
ناشناس۳۵۹۲۲۱۱۱۰:۳۵:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۶
از سر مرز تا تهران ۲۵ تا پاسگاه انتظامی است ؟؟؟؟!!
ایران۳۵۹۲۶۹۹۲۰:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۶
تا دیر نشده یه فکری بکنید .
علی۳۵۹۳۲۷۷۱۲:۰۱:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
این معضل بزرگی است دولتمردان همت کنند مردم هم یاری کنندافاغنه مجبوربه ترک ایران بشوند
ناشناس۳۵۹۲۲۱۴۱۰:۳۹:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۶
مشکل مدارای بیش از حد ایران با حکومت طالبان است
ناشناس۳۵۹۲۲۵۰۱۱:۳۰:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۶
طالبان مردم خود را آزار می دهد که فرار کنند به کشورهای دیگر و کار کنند و برای خانواده خود پول بفرستند ! یعنی به خودشان زحمت نمی دهند که زیر ساخت اشتغال و سواد آموزی ایجاد کنند یک کلام تحصیل دختران را ممنوع می کنند و دختران برای تحصیل می روند کشورهای دیگر و آنها که می مانند زیر یوغ طالبان کار زاد و ولد را انجام می دهند چون از نظر طالبان هنر و توانی جز زایمان ندارند. جامعه جهانی باید جلوی طالبان را بگیرد. علمای اسلام باید از طالبان اعلام برائت کنند .
افشین۳۵۹۳۵۳۴۱۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
این تعداد بسیا ر زیاد است بجز آنهای که با خانواده ایرانند بقیه باید اخراج شوند طالبان با ازبکستان روابط خوب داره افغانها هم برن ازبکستان
خداداد۳۵۹۳۶۸۷۱۵:۴۰:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام واحترام باید مردم افغانستان با ظلم وبیداد طالبان مبارزه کنند نه که خودشان از ترس فرار کنند وانتظار ازدیگران داشته باشند برادران وخواهران افغانی باید حق وحقوق خود رو از حکمرانان در کشور خود بگیرند
ناشناس۳۵۹۲۲۲۳۱۰:۴۷:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۶
باید سریعاً اجرا شود درصد بالای یارانه نان و دارو را این افغانیها مصرف میکنند کشور در شرایط شدیدترین تحریم ها است این افغانیها هم مشکل عمده ای شده اند
ناشناس۳۵۹۲۳۰۶۱۲:۴۳:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۶
اولا کار می کنند دوم هم شما نگران نباش روزانه تا چند ده میلیون دلار بابت سرکوب قیمت ها دم مرز دارد جنس قاچاق می شود .
ناشناس۳۵۹۲۳۴۷۱۳:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۶
جوانان خودمان بلد هستند کار کنند افغانها تشریف ببرند مملکت خود را آباد کنند
ناشناس۳۵۹۲۴۱۵۱۴:۱۴:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۶
نرخ بیکاری کاهش یافته!
ناشناس۳۵۹۲۵۰۷۱۶:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۶
عزیزم اگه کارگر هستی کار زیاده
ناشناس۳۵۹۴۱۱۱۲۳:۰۲:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
شاید کار باشه ولی به قیمت افغانی نمی خواهیم کار کنیم اینجا مملکت ماست و خودمان بایست رابطه بین کارگر و کارفرما رو تعیین کنیم
محمد۳۵۹۳۳۶۴۱۲:۳۴:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
برین توکشورخودتون .
ناشناس۳۵۹۲۳۵۸۱۳:۲۴:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۶
بروند در مملکت خودشان کار کنند
ناشناس۳۵۹۲۴۰۹۱۴:۱۰:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۶
دستشون درد نکنه. ما به عنوان ایرانی و اینجا هم سرزمین ما هست نیازی نداریم به کار شماها. لطفا برگردید کشور خودتون. خیلی محترمانه بروید
ناشناس۳۵۹۲۴۳۵۱۴:۴۲:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۶
نگفته که کار نمیکنند دارند یارانه مردم ایران را که خودشان در شرایط سختی هستند مصرف میکنند بله کار هم میکنند و فرصت های شغلی ایرانیان را اشغال میکنند باید بروند کشور خودشان
محمد اسلام۳۵۹۳۴۴۶۱۳:۱۸:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام داداش مگر به افغانی یارانه میدن اینو از کجا درآوردی من افغانستانی هستم
ناشناس۳۵۹۲۶۲۱۱۸:۴۴:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۶
قاچاق کالا ، وجود افغانستانیهای غیر قانونی را توجیه نمی‌کند.
ناشناس۳۵۹۲۶۳۶۱۹:۱۵:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۶
اولا برای چی توو کشور ما کار میکنند دوما یارانه نان و بنزین و دارو و آموزش را دارند مصرف میکنند باید بروند
سارا۳۵۹۳۱۶۶۱۱:۰۸:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
برگرد کشور خودت کار کن ما نیاز نداریم . چرا باید این همه ثروت خرج غریبه بشه وقتی سیستان بلوچستان هست؟ اصلا ما کجا و شما کجا؟
وحیدبلوچ۳۵۹۳۹۶۹۲۰:۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
دمت گرم حرف حق زدی الله همراهت
ناشناس۳۵۹۲۲۲۸۱۰:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۶
با وجود این همه افغان و سرعت زاد و ولد بالای آنها تغییر بافت آشکار جمعیت ایران در آینده ای نه چندان دور (5 سال دیگر) رخ خواهد داد. خواهشا همین امروز اخراجشان کنید!
ناشناس۳۵۹۲۲۸۱۱۲:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۶
پس فرهنگ غربی را دور بیاندازید و مانند آن ها بچه بیاورید!!
ناشناس۳۵۹۲۳۰۴۱۲:۴۱:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۶
مگه دیوانه هستیم که در این شرایط اقتصادی و بیکاری و تورم و گرانی و بحران آب و برق با افغانها بر سر تولید بچه کورس بگذاریم ؟ بچه پول و امکانات وآموزش و آینده می خواد
ناشناس۳۵۹۲۳۹۹۱۴:۰۴:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۶
توجیهات!!!
ناشناس۳۵۹۲۶۲۴۱۸:۴۸:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۶
چه ربطی به وجود افغانیهای غیر مجاز دارد؟
ناشناس۳۵۹۳۳۴۱۱۲:۲۵:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
ربطش اینه که کارگردان داریوش مهرجویی و همسرش راکشتند به افقانستان گریختن بخاطرپول این یک نمونش هست .
ناشناس۳۵۹۲۲۴۴۱۱:۱۱:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۶
چرا باید بگذارند که کارد به استخوان برسد؟ چرا از همون اول جلو ورود بی ضابطه این حجم ار اتباع غیر مجاز گرفته نشد؟ چرا از ابتدا به خواسته ها ، دردها و دغدغه های به جای مردم بی توجهی می شود؟الان باید هی صبح با زحمت اتباع غیر مجاز رو سوار اتوبوس بکنند تا غروب برسند به مرز ایران و افغانستان باز دوباره اونا از دم مرز مجددا فرار کنند و خودشونو به شهرهای ایران برسونن و این چرخه مدام تکرار بشه
حسین۳۵۹۲۲۵۵۱۱:۳۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانی ها رو اخراج کنید و هر کس به آنها کار داد رو جریمه های سخت کنید. یک ساله جمعیتشون نصف میشه
ناشناس۳۵۹۲۲۵۷۱۱:۳۵:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۶
آموزش و پرورش باید از ثبت نام بچه های افغان جلوگیری کنه وزارت بهداشت باید اعلام کنه که از پذیرش افغانها در بیمارستان دولتی معذور است و فقط بیمارستانهای خصوصی با هزینه بیشتر از ایرانی ها پذیرش می کنند به این طریق اقلا یک سوم جمعیت افغانها بدون درد سر خارج می شوند
ناشناس۳۵۹۲۲۷۰۱۱:۴۶:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۶
چرا اجازه دادیم که وارد کشور بشن بعد خودمان را درگیر کنیم و فرصت بدهیم و هزینه کنیم که از کشور خارج کنیم
ناشناس۳۵۹۲۷۰۰۲۱:۰۲:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۶
نه تنها از ورود آنها جلوگیری نمی کنند بلکه با ثبت نام رایگان در مدارس دولتی و استفاده رایگان از زایشگاه های دولتی و بیمه خدمات اجتماعی و ...حمایت هم می شوند. کجا بهتر از ایران؟ چرا نیایند؟
ناشناس۳۵۹۲۳۱۲۱۲:۴۷:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۶
دولت و خاصه وزیر کشور سابق باید جوابگوی این معضل باشند مجلس چرا پیگیری نکرد
ناشناس۳۵۹۲۳۲۷۱۳:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۶
سریعتر باید اخراج بشوند در حد 200 هزار افغان را اجازه دهید بمانند الباقی برگردند بیش از 200 هزار تا ظلم به کشور هست کشورشون هم که دیگه آرامه و امن و امنه سریعا برگردن و موفق هم باشند در کشور خودشان
زینب بانو۳۵۹۲۳۲۹۱۳:۰۷:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۶
خدا نگذرد از کسانی که باعث هجوم افغانها به ایرانی شدند . که در تحریم و تورم است و بیشترین ضربه را به قشر ضعیف کارگر زدند اکثر افغانها کارگر هستند پولدارهای افغان کمتر به ایران می آیند به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند .و فقیران افغان به ایران هجوم می آورند
ناشناس۳۵۹۲۳۳۶۱۳:۱۰:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۶
کاری کنید برن از ایران
ناشناس۳۵۹۲۴۲۹۱۴:۳۸:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۶
نمیرن. از در میندازی بیرون از پنجره میان تو
ناشناس۳۵۹۲۳۵۳۱۳:۲۱:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۶
خواست ملت ایران اخراج همه اتباع افغانی است. حالا که جنگ در کشورشان نیست چرا نمی روند . ملت ایران از مسئولین به جد می خواهند همه ی افعانی ها چه مجاز و چه غیر مجاز را برگردانند.
ناشناس۳۵۹۴۲۴۷۰۴:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۸
میدونی چرا زودتر دوباره از مرز برمیگردن چون نصف بیشتر ماشین های شوتی که میارندشون افغانی هستند دوباره ازشون پول میگیرند راه ها را هم بلد هستند دوباره بر می‌گردند یک استان دیگه این چرخه ادامه داره البته در این راه باج دادن هم باب شده .
مهدی۳۵۹۲۳۸۳۱۳:۵۵:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۶
درود بر شرف تمامی مسولین باغیرت که تلاش می‌کنند این افغانی ها و پاکستانی ها رو از ایران عزیزمان بیرون کنند.
ناشناس۳۵۹۲۳۹۲۱۴:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۶
مشکلاتی که افغانیا درست کردن توی ۱خط ۲خط نمیشه تعریف کرداز دزدی،جرم وجنایت گرفته تاتورم مشکل ثبت‌نام ایرانیا درمدارس،بیکاری جوانان،اجاره خونه های سرسام اور و غیره که باخراج افغانیا خیلی ازاین مشکلات خود به خود برطرف میشه
ناشناس۳۵۹۲۳۹۶۱۴:۰۲:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۶
تو پارک میریم تماما افاغنه هستند. تو صف نانوایی میرویم بهمین شکل. مدرسه و کوچه و بازار همجا. سریع رسیدگی کنید و اینهارو اخراج کنید .
ناشناس۳۵۹۲۳۹۸۱۴:۰۴:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۶
خواهشا مسئولین سریع اقدام کنند. چرا جدی نمیگیرید مسئله رو؟؟؟؟!!!!
ناشناس۳۵۹۲۴۰۱۱۴:۰۵:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۶
خدا آخر و عاقبت هممون و این مملکت رو بخیر کنه
ناشناس۳۵۹۲۴۰۵۱۴:۰۷:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۶
تو پارک همه افاغنه. تو نانوایی همه افاغنه. تو مدرسه همه افاغنه. تو کوچه و بازار همه افاغنه. آخر کجای دنیا به این شکل هست؟ مگه ما این آب و خاک رو از سر راه آورده ایم که همینجور بگیم بفرمایید, بیاید داخل و استفاده کنید.
ناشناس۳۵۹۲۴۱۶۱۴:۱۵:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۶
سریع تر اینهارو اخراج کنید. تا دو سه سال دیگر با سرعت زاد و ولدی که دارند کل مملکت میشود افغانی اونهم با تفکرات خطرناک و عجیب غریب. البته همین امروز هم دیر هست
بانوی گل۳۵۹۲۴۱۹۱۴:۲۲:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۶
خیلی امروزو فردا میکنید. برای افغانن ها لطفا زمان نخرید
Ali۳۵۹۲۴۴۰۱۴:۴۶:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۶
فقط بندازیدشون بیرون بروند کشور خودشون .
علی۳۵۹۲۵۰۵۱۵:۵۹:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۶
با این زاد وولدی که اینها دارند تا ۵سال آینده جمعیتشان حیرت آور میشود از کسانی که به اینها کار میدهند انتظار اینو نباید داشت که فکر هموطنان خود باشند.
ناشناس۳۵۹۲۵۵۴۱۷:۱۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانستان باید به یک کشور مقتدر و پیشرفته مسلمان تبدیل شود هم منابع فراوان طبیعی دارد و هم نیروی انسانی زرنگ و با هوش هم چون ایرانی ها. این کار جز به دست برادران مسلمان افغانستانی حاصل نمی شود لذا نخبه های افغانستانی خودشان برنامه ریزی کنند و کشورشان را به یک کشور پیشرفته تبدیل کنند قطعا ما ایرانیها هم به آنها مشورت و یاری می دهیم و نباید عزت برادران مسلمان افغانستان که در کشورهای مختلف بخصوص در ایران هستند مورد خدشه قرار گیرد و باید همه کشورهای مستقل و مسلمان تلاش کنیم تا با اتحاد و همبستگی و بر پایه توان بالای مردم خودمان در هر کشور به پیشرفت و آبادانی برسیم.
ایرانی۳۵۹۳۶۹۷۱۵:۴۹:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
شما افغانیها رو برادر می‌دونی اما این افاغنه هیچ احساسی نسبت به ایرانیها ندارن .
ناشناس۳۵۹۴۱۹۲۰۰:۴۶:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۸
آنهایی که به کارگر ارزان طمع دارند خائن هستند آنهایی که به افاغنه پناه داند خائن به کشورند منابع ایران مال ایرانیست
ناشناس۳۵۹۴۸۷۷۰۰:۰۱:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۹
انسان در کشور خودش باید سعی کنه کشورش رو به پیشرفت برسونه ما نیازی به افغان‌ها نداریم آنها هم برن کشور خودشون درست کنند ما به اندازه کافی نیروی متخصص در کشور داریم که نیازی به اینها نداشته باشیم
ناشناس۳۵۹۲۶۶۵۱۹:۵۷:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۶
اگر حکومت بنظرمردم صبور و با معرفت خودش ارزش قائله ! لطفا به حضور بی ضابطه سر شار هرج و مرج افاغنه در ایران را فیصله دهد. چون مردمند در هر شرایطی پشت دولتند.
ناشناس۳۵۹۲۶۷۵۲۰:۲۵:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۶
یک باره خودتون درب نانوایی و پارک بیایید ببینید کشور شده افغانستان
نجیب۳۵۹۲۶۹۲۲۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۶
با رفتن اینها از ایران قیمت نیروی کار سر به فلک خواهد کشید.
ناشناس۳۵۹۳۵۰۳۱۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۷
قیمت همه چیز که سر به فلک هست بزا قیمت کارگر زحمت کش ایرانی هم سر به فلک بکشه زیادن کسایی که با پول کارگری دارن زندگی میکنن وبخاطر افغان ها بیکارن.
ناشناس۳۵۹۳۵۱۳۱۳:۴۹:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
خودتون را گول نزنید که قبل از اینکه افغانیها به ایران هجوم بیاورند چه کسی کشور مارا می ساخت جوانان خودمان بودند حالا هم بروند اگر زرنگ هستند کشور خودشان را بسازند ما به آنها احتیاج نداریم
معصوم۳۵۹۳۶۳۵۱۵:۰۷:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
اصلا نگران بالا رفتن قیمت نباشید همین الانم افغانها بیشتر دست مزد میگیرن تا یه فرد ایرانی حقوق یه کارگر ایرانی سر جمع در ماه به ده میلیون نمیرسه
ا۳۵۹۳۸۳۵۱۷:۳۴:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
جناب من آذربایجان زندگی میکنم وافغان اینجاازقدیم حق ورود نداشته نه کاری زمین مونده نه حقوق کارگرش با بقیه جاها فرق داره بقیه ایرانم همینه
ail۳۵۹۴۹۳۸۰۴:۱۵:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۹
میگم تو غصه خودت را میخوری چون افغانی برایت سود دارد.
ناشناس۳۵۹۲۶۹۵۲۰:۴۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۶
تهران و شهر ری و ورامین پر از افِغانیه باید مسوولان را مجبور کنیم آنها را اخراج کنند.
ناشناس۳۵۹۲۷۰۲۲۱:۰۶:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۶
اینکه همه اتباع افغانی باید به کشورشون برگردند خواسته بحق مردم هست. اتباع مجاز هم اول غیرمجاز وارد شدند و شما بهشون کارت دادید و مجازشون کردید
ناشناس۳۵۹۲۷۰۷۲۱:۱۸:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۶
افغانی مجاز و غیر مجاز نداریم بیگانه پذیرفتنی نیست چه مجاز چه غیر مجاز بیرون بریزید لطفا.
ناشناس۳۵۹۲۷۲۰۲۱:۵۲:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۶
فکر کنم یکی از دلایل آمدن وآوردن افغانها به ایران نیروی کار ارزان برای شرکت ها وکارگاهها ی کوچک بوده .
لیلا۳۵۹۲۷۴۲۲۲:۱۸:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۶
سرعت هجوم افغانیا بالاست سرعت اخراجشون درحد لاک پشت چرا؟خیلی دوست دارم بدونم چه نفعی برای مسئولین داره که اینجوری دست گذاشتن پشت افغانیا افغانیاهم باخیال راحت موندگارن؟
ماشاالله.صفرعلی۳۵۹۲۷۵۷۲۲:۴۷:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۶
هر کشوری برای اتباع خارجی قانون داره..از یک افغان که کارگربود پرسیدم چطور میآید ایران یک ویدیو که خودش گرفته بود نشونم داد به جرات میتونم بگم صدنفر بودن با خیال راحت اومدن توی مرز ایران هیچکس کاری به اینا نداشت..
ناشناس۳۵۹۲۷۶۸۲۳:۰۷:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۶
من نمی دونم چرا نیروی انتظامی هیچ اقدامی در مورد افغانها نمیکنه ...
امیرجمشیدی راد۳۵۹۲۷۹۱۲۳:۴۶:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۶
اخراج تمام افاغنه با کارت وبدون کارت
ناشناس۳۵۹۳۸۵۴۱۷:۵۴:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
مجاز و غیر مجاز باید بیرون برن.
ناشناس۳۵۹۴۱۹۵۰۰:۵۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۸
چرا مسئولین فکر ملت ایران نیستند ملت ایران ازماندن افغانها در ایران راضی نیستن پس زودتر آنها را به کشور خودشان برگردانیدبرن کشور خودشان را آباد کنن
مرضی۳۵۹۲۷۹۵۲۳:۴۹:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۶
شهر ری شده کابل البته بینشون خوب هم هست ولی اینها مجانی رایانه انرژی آب نان و مواد غذایی رو مصرف می کنن پسرهای ما باید برن سربازی. اونا حتی مالیات هم نمیدن و نکته جالبش اینه که حق آبه ایران رو نمیدن و سیستان رو بیابون کردن
فاطمه۳۵۹۲۷۹۸۲۳:۵۸:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۶
خواسته کل مردم ایران اخراج افغانی چه مجاز چه غیر مجاز
ناشناس۳۵۹۲۸۰۵۰۰:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
دولت سریعا باید به انتقال خانواده های افغان به کشورشان اقدام کند ، چون با زایش میخواهند موقعیت خود را تثبیت کنند!
زززز۳۵۹۲۸۳۲۰۱:۴۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
مسئولین محترم افغانیا رو باید اون زمانی که تو مشهد به روحانیان حمله کردند خیلی سری اخراج میکردند از نقطه به نقطه کشور نباید فرصت میداد، ما اون زمان هم خیلی گفتیم ولی کسی پاسخگو نبود. هر روز دارن زیاد میشن .
ناشناس۳۵۹۲۸۴۵۰۲:۳۹:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
سری‌که‌دردنمیکندچرادستمال‌میبندندکشورپهناورشان‌ازنعمتهای‌الهی‌چه کم‌دارد،.
هادی جمالی۳۵۹۲۸۴۷۰۳:۱۲:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام. بیرجند یک سر بزنید تمام شهر شده پر از افغان. مردم عزیز لطفا به افغان ها نه خانه اجاره بدین و نه کار بدین خواهش میکنم. تمام مغازه های بیرجند و اجاره کردند و بشدت اجاره بها نجومی شده با حضور افغان ها..
هادی انقلابی۳۵۹۲۸۴۸۰۳:۱۷:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام..اخراج فوری اتباع افغان را خواستار هستیم. بیرجند را تمام افغان ها گرفته اند. مردم عزیز لطفا به افغان ها نه خانه و نه کار بدهید. مشکلات امنیتی و اقتصادی برای مردم بوجود آورده اند. لطفا برگردند کشور خودشون تا ما مردم ایران نفس راحتی بکشیم
ناشناس۳۵۹۲۸۴۹۰۳:۳۱:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
دراصل مقصر نیروی مرزی یا انتظامی نیست مقصر سفارت ایران هست که ویزا میده بدون معطلی قانونی میان ایران ودیگر بازگشتی نیست
ایران فقط برای ایرانی۳۵۹۲۸۵۷۰۴:۴۰:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۷
مجاز و غیر مجاز نداره.همه بیرون.یالا
ناشناس۳۵۹۲۸۶۰۰۴:۴۷:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
هموطن جاوکار به افغانی نده اخراج افغانی مطالبه ملی است
حمید۳۵۹۲۸۶۹۰۵:۴۴:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام،من از ملتم سوال میکنم! به نظر شما چگونه این همه افغانی به کشورمان سرازیر شدن !؟ آیا نباید اولا وزیر کشور و فرمانده فراجا را مسوول بدانیم و شدید ترین اعتراضات را به این مسوولان بکنیم که چگونه این همه افغانی وارد کشورمان شده اند و با توجه به هزینه های هنگفت حقوق که به مرزبانان و ماموران انتظامی می‌دهیم چطور و چگونه این هجمه با زن و بچه و پیر و جوان حتی تا پایتخت ایران آمده اند آنهم قاچاق!؟زمانی که اعلام کردن برای گرفتن مجوز به اداره اتباع بیایند دیدید که بجای یک هفته ماه‌ها طول کشید.
علی۳۵۹۲۸۸۵۰۶:۳۳:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
تا مرزهای شرقی بسته نشود امنیت برقرار نمیشود مملکت بی درو پیکر عاقبت همین است.
محسن۳۵۹۲۸۸۸۰۶:۴۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
به وضوح شاهد این بودم که هر وقت تو شهر محل سکونتم.بازاریا خرید نون میرفتم پربوداز اتباع افاغنه حتی بعضی از مواقع تو صف تعدادشون ازخودمون بیشتربود.
یاس۳۵۹۲۸۹۰۰۶:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۷
از خود مردم کمک بگیرید اگر راست میگید هر فرد ایرانی در کوچه و خیابان افغانی دید ازش مدرک بخواد اگر نداشت زنگ بزنید ماموران بیان .
ناشناس۳۵۹۳۸۵۱۱۷:۵۲:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
توی ورامین و شهرری. پر از افغانی هست
فرامرز۳۵۹۲۸۹۵۰۷:۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
خواست مردم ساماندهی این افراد نبود خواست مردم اخراج کامل و تا آخرین نفر این مهاجرین افغانی است چرا خواست مردم را منحرف می‌کنید .
ناشناس۳۵۹۲۹۰۴۰۷:۳۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی برو افغانستان خلاص
بی نام۳۵۹۲۹۰۷۰۷:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ امری مهمتر از خروج این افغان ها واجب تر نیست ..دیر بجنبیم . دیگه چیزی از کشور مون باقی نمی‌ماند
نورمحمد۳۵۹۲۹۱۵۰۷:۵۵:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
همانطور که در نظر اکثریت مردم و افراد فوق آمده افغانی قانونی و غیر قانونی نداریم و راه دادن به داخل ایران اشتباه است از دو سال پیش با سرازیر شدن افغانی ها اجاره مسکن هرساله پنجاه الی هفتاد درصد افزایش داره چون خانه خالی پیدا نمیکنید
پردیس۳۵۹۲۹۱۶۰۷:۵۶:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
در اصفهان هم وجود افغانیها غوغا میکند . بنظر من ضمن اخراج افغانیها باید کلیه مایحتاج آنها آزاد حساب شود یا براساس نرخ دلار . طبق مقررات سازمان میراث فرهنگی کلیه بلیطها برای خارجیها براساس ترخ دلار حساب میشود . پس کلیه اقلام بخصوص نان که دارای یارانه است برای خارجیها مثل افغانستانیها باید آزاد حساب شود . یا امکاناتی مثل آموزش باید آزاد حساب شود .‌
نبی۳۵۹۲۹۲۵۰۸:۰۱:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
جوان ایرانی اول که نمیتونه زن بگیره چون کار ها همه دارن میدن به افغانی ها دوم اگر هم جوان ایرانی ازدواج کنه فقط یه بچه میاره ایران داره با قشنگی میشه افغانستان.
ناشناس۳۵۹۲۹۳۴۰۸:۱۱:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا بچه گداهای افغانی را از سر چهار راه‌ها بویژه خیابان یکم شهران جمع نمی کنند چهره شهر را خیلی زشت کرده اند آقای شهردار و وزیر کشور ونیروی انتظامی کجایید.؟
م.م.محبی۳۵۹۲۹۳۸۰۸:۱۸:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
درود دولتمردان و مسئولین کشور لطفا نسبت به اخراج اتباع غیرمجاز و نسبت به ساماندهی و برنامه ریزی صحیح اتباع مجاز اقدام نمایید... که موجب بروز مشکلات عدیده برای کشور و ملت نگردد
ایرانی۳۵۹۲۹۴۱۰۸:۲۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
مسولین که برای خود شیرینی که دیگران وسازمان ها از آن ها تعریف وتمجید کنند این بلای خانمان سوز را به سر مردم آوردن واکنون هم از افغان هراسی دم می زنند ونسبت به این سیل جمعیت افغان ها وهجوم بی ضابطه ی آن ها بی تفاوت وحتی حمایت هم می کند کجای دنیا این همه ولنگاری و بی درو پیکری نسبت به ورود این همه افغانی می بینید مسولین باید پاسخگوی این کار وحشتناک خود باشند
منصور۳۵۹۲۹۴۲۰۸:۲۹:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
زمانی که رسانه ها. ومردم اعلام کردن حضور بیش از حد افغان ها در کشور ومشارکت آنان در سرقت. قتل. تجاوز و..باعث نگرانی مردم شده. اقای وزیر کشور. قبل (وحیدی) انکار میکردن.
ایرانی۳۵۹۲۹۴۳۰۸:۳۲:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
این همه افغانی بازادو ولدزیادی که دارن جمعیت آنان تا چند سال دیگر سر به فلک می کشد ای وای بر مسولین بی فکر و بی درد وبی تفاوت همه افغان ها مجاز وغیر مجاز اخراج‌کنید این همه افغانی مجاز چگونه برگه ی گرفتن وسربار یک ملت که در حال جنگ اقتصادی وتحریم است شدن ؟؟؟؟؟
ایرانی۳۵۹۲۹۴۹۰۸:۳۵:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
مطالبه ملت ایران:اخراج اسرع وقت افغانهای مجاز و غیرمجاز +همسر +فرزندان شان است،،مجدد هم راه ندهید بکشورمان،مرزهای ایران را با هر ترفند کاملأ غیر قابل ورود کنید.
ناشناس۳۵۹۳۵۵۴۱۴:۱۱:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
دارن دیوار میسازن در مرز شرقی کشور.تکمیل بشه ان شاء الله مشکل ورود غیرمجاز به کشور حل میشه. تنها کار واقعی که در مورد اتباع در ایران داره انجام میشه همین کار بوده
اتنا۳۵۹۳۹۰۳۱۸:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۷
آره واقعا باید از ایران برن تازه همه دست فروش ومغازه ها هم افغان شدن
ناشناس۳۵۹۲۹۵۲۰۸:۳۹:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
چند میلیون افغانی ریخته تو ایران کارگر و مستاجر ایرانی رو بیچاره کردن مگه زمان قدیم افغانی خونه می‌ساخت برا ایرانی که الان نبودشون بخواد به ساخت و ساز ضربه بزنه با رفتن اینا کار و بار بهتر میشه
ناشناس۳۵۹۲۹۶۶۰۸:۵۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
بااین حجم از اتباع و زاد و ولدی که دارند نان ندارند اما هر کدام حد اقل ۶ فرزند دارند مسئولین ایران در خطر است .
عباس۳۵۹۲۹۷۱۰۸:۵۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
مادخودمون هزارتا مشکل داریم بعد اینا هم امدین هر چی خانه.نان.کار غصب کردن کل مردم ایران ناراضی هستن برای چی مسولین به حرف مردم گوش نمیدن انقدر تعدادشون زیاد شده که میگن ما اگر بریم اقتصاد شما خراب میشه.
سام۳۵۹۲۹۷۲۰۹:۰۰:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
باید سریعا همه این افغان ها اخراج بشوند
ناشناس۳۵۹۲۹۷۴۰۹:۰۰:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
این چه سیاستی است که مردم ایران را دچار بلای خانمان سوزجمعیت بسیار افغان ها کردید بگذارید برن سر خانه وزندگانی خودشان ومردم ایران را آزاد کنید از این همه نگرانی و شلوغی و ناامنی و بیچارگی وگرانی و و............
مردم۳۵۹۲۹۸۳۰۹:۰۹:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
آن پیمانکار برای اینکه ارزان کار کند کارگر افغانی می‌آورد آن کارخانه دار کار کند کارگر افغانی می‌آورد من دیدم دوستانی که شرکت برق راه داری کشاورزی صنعتی و غیره دارن برای اینکه از بیمه استفاده نکن کارگر افغانی میارن پس دولت باید یک فکری به حال ما کارگران ایرانی بکند یا باید جوابگوی ما باشد
بهارک۳۵۹۲۹۹۰۰۹:۲۴:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ما نگران آینده بچه هامون و ایران عزیزمان هستیم فداکاریها و شهادتها ایران تا اینجا حفظ کرده ما اجازه نمیدیم بیگانگان در کشورمان جولان بدهند و از منابع و منافع بهره ببرند باید اتباع مجاز و غیر مجاز اخراج بشن این خواسته همه ایران هست.زنده باد ایران
ناشناس۳۵۹۲۹۹۹۰۹:۳۷:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
بچه های افاغنه تمام مدارس ایران رو اشغال کردن آمار کلاس ها ۴۰ تا ۵۰ نفره . بچه های ایرانی با وجود اتباع دیگه درس هم نمیتونن درست بخونن . .
جاوید۳۵۹۳۰۰۹۰۹:۴۸:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
کهک یک شهر کو چک است اما به اندازه یک شهر بزرگ افقانی دارد روی تمام اجاره‌ای خانها بالا رفته چرا بداد مردم نمی رسن
سلطان۳۵۹۳۰۱۷۰۹:۵۲:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
اخه دلیلی نداره افغانیا بیان اب نون مواد غذایی مارو بخورن و ما تاوانشونو بدیم باعث همه گرونیهای اجاره مسکن همین افغانیان هیچ جای دنیا ی اینطوری نیست
ناشناس۳۵۹۳۰۳۲۰۹:۵۸:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
این افغانها وقتی وارد ایران می شن و امکانات رو می بینند تازه به فکر زایش می افتند .
ایرانی۳۵۹۳۰۳۳۰۹:۵۹:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
به داد هموطنان و برادران و خواهران خودمان در سیستان و بلوچستان وغیره برسید مهاجران افغانستانی هیچ تعلق خاطری به ایران ندارند برگردن به کشور خودشان اونجا را آباد کنند نه ایران رو خراب.
ناشناس۳۵۹۳۰۳۵۱۰:۰۰:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
از تمام امکانات رایگان استفاده کردن ومیکنن در حالی که در کشور های دیگر مهاجرین رو به سختی می پذیرند و باید تمام قوانین کشور مقصد رو رعایت کنن و در محله های خاصی ساکن می شوند امادر ایران طوری،رفتار می کننن ک انگار ما ایرانیان باید تاوان بی ثباتی کشور اونها رو بدیم انگار ما ایرانیان باعث اوارگی اینها شدیم .
سعید۳۵۹۳۰۳۸۱۰:۰۲:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۷
واقعا اگه ارزش پول افغانستان بالا رفته به این دلیل هستش که اکثر جمعیت آن در کشورهای همسایه والخصوص ایران می‌باشد واز همه امکانات و منابع سوبسید برخوردار میشوند،وبار سنگینی را بر دوش مردم ایران گذاشته اند
ناشناس۳۵۹۳۰۴۰۱۰:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
ورود حساب نشده اتباع غیر مجاز از مرزهای شرقی چند صدهزار نفر در شبانه روز باید متوقف شود.
ناشناس۳۵۹۳۰۵۲۱۰:۱۰:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
ورود بی رویه اتباع غیر مجاز افغانی بخاطر اینه که مرزها ول هستند .
هادی۳۵۹۳۰۵۴۱۰:۱۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
مهاجران افغانی کشوررادچارمشکلات اقتصادی و امنیتی وسیاسی کرده و از امکانات رفاهی ملت ایران استفاده کرده و به مردم ازلحاظ مسکن وموادغذایی وغیره سختی زیادی از سوی این جمعیت مهاجر تحمیل می شود.
حسین۳۵۹۳۰۵۷۱۰:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
بعضی از دوستان میگن افغانی ها هم برادرهای ما هستن.. خب اگه برادر من هم دوشب بیاد خونم شب سوم حتما برمیگرده خونش چرا که متوجه میشه بودنش تو خونم برام آزار داره.. برادرهای عزیز افغانی خب شما هم باید همچین حسی داشته باشین..
ناشناس۳۵۹۳۲۴۰۱۱:۴۲:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
حرف حساب و منطقی زدین .والا ما خونه ی مادرمون هم یه شب بیشتر نمی مونیم اگه اونم بمونیم
ناشناس۳۵۹۳۰۶۱۱۰:۱۶:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها باید اخراج شوند افغانی ها باعث شدند من شغلم را از دست بدم اجازه خانه ها را آنقدر بردن بالا دیگه نمیتونم خونه اجازه کنم میلیونها افغانی تو کشور ما یک تهدید جدی هستند هرچه زودتر باید اخراج شوند
علی۳۵۹۳۰۷۲۱۰:۲۱:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۷
رئیس جمهور و مجلس باید هرچه سریع تر اقدامات عملی بکنن حرف زدن فایده ندارد،مهاجر از یک کشور ۵۰هزارنفر با صدهزار نفر یا پانصدهزار نفر چرا ۱۰میلیون مهاجر از یک کشور گرفتید مقامات باید پاسخگو باشند
محمد۳۵۹۳۰۷۳۱۰:۲۱:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
مگه طالبان دولت اسلامی نیست؟پس چرا افغانها فرار کردن اومدن ایران؟هفته پیش رفتم نان بگیرم دیدم شلوغ هست نانوا گفت شما برید نان به شما نمیرسه؛نگاهی به صف کردم دیدم پر از افغانی هست . بخاطر این افغانی ها به من توی مملکت خودم نان نمی‌رسه .
جهانگیر۳۵۹۳۰۷۷۱۰:۲۳:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا نه میلیون افغان را به ایران راه میدند تا منابع و شغل ها را به اختیار بگیرند. و پولش را به افغانستان بفرستند.
لیلا۳۵۹۳۰۸۷۱۰:۲۷:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
کشور امارات رو با ایران مقایسه نکنید ،هرچی آدم حسابی وپولدار میره امارات .
مهدی۳۵۹۳۰۹۱۱۰:۳۰:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
با اخراج کلی افغانی ها کشور عزیزمون،پاره تنمون ایران از هر چی ناهنجاری اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی پاکسازی میشه و مردم با امکانات بیشتر و با خیال راحت به زندگیشون ادامه میدن.دولتمردان و مسئولین تا از این دیرتر نشده این اتباع افغانی چه مجاز و چه غیر مجاز رو از کشورمون بیرون بندازین.حرف دل همه مردم عزیز: این افغانی ها رو از مملکتمون بیرون بندازین.
ناشناس۳۵۹۳۰۹۵۱۰:۳۰:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
این هموطن درست میگند اگر افغانی را بیرون کنند چه مجاز چه غیر مجاز ایران گلستان می‌شود افغانی نان می‌خرد به قیمت نانی که من میخرم .
ناشناس۳۵۹۳۱۱۳۱۰:۴۰:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
تو قطار شهری سوار شدم تمام واگن افغانی بودن ..کدوم کشور همسایه اینقدر راحت اینارو راه میده ..ما خودمون نه برق داریم نه آب نه اقتصاد درست ..حالا اینام اومدن مارو فقیرتر کردن ‌.
ناشناس۳۵۹۳۴۷۶۱۳:۳۳:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۷
میلیونها افغانی هرکدام پس انداز200دلار میفرستن افغانستان واز یارانه نان وآب و....استفاده وایجاد تورم در کشور ما و ارزشمندی پول افغانی شدن،فاجعه نزدیک است .
همایون۳۵۹۳۱۱۵۱۰:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
اصلا از پایه واساس اشتباه بوده هست آنهم در منطقه خاورمیانه .چرا هم کسی اندکی نگاه دقیق داشته باشه به این موضوع جوابشو میدونه.ولی ایران اصلا هیچ یک از شرایط اولیه رو نداره هیچ ،مردم کشورش دچار مسائل ومشکلات خاص خودشون هستند .واقعا الان باید یفکری به حال وروز خود مردم ایران بشه
محمدعارف۳۵۹۳۱۱۸۱۰:۴۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
طوریکه نظریات مختلف را در رابطه به اخراج اتباع افغانستان مطالعه نمودم از همه ایرانیان محترم سپاس گذاریم ونظریات همه قابل تقدر است ، طوریکه میدانیم از قدیم ایام این دو کشور روابط ومشترکات زیادی داشته اند، با ٱنکه اتباع از خود مشکلات دارد ولی نیروی انسانی در بخش های مختلف سهم داشته اند از سوی دیگر دست های مغرضانه در انداختن عداوت در بین مسلمانان کار میکنند باید همچون کسان از طرف حاکمان جمهوری اسلامی شناسایی شوند.
ناشناس۳۵۹۴۲۰۱۰۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۸
لطفاً کشور مارا ترک کنید ما خودمون نیازمند کار نان نفت و تمام سرمایه های ملی خود هستیم اما شما زندگی را به ما سخت و تلخ کردید
علی۳۵۹۳۱۲۰۱۰:۴۴:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
خواست مردم بزرگوار ایران اخراج کلیه افغانی ها چه قانونی و چه غیر قانونی.وسلام.تو رو خدا زود اینا رو بیرون بندازین تااز دیرتر نشده...
ناشناس۳۵۹۳۱۲۳۱۰:۴۶:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
با مردم همدست شوید ومشکلات کار جوانان را حل کنید تا خود به خود مشکل کار وازدواج حل شود وان هم بیرون کردن اتباعی هست که تمام کارهای ریز ودرشت را اشغال کردن من خودم ساختمان ساز هستم و در بتن کار وقتی اتباع هستند و راحت‌ترم کارام را به صورت اختیاری وغیر اختیاری به آنها می‌سپارم برای سود بیشتر حال اگر اتباع نباشد ومن را مجبور به استفاده از نیروی داخلی کنند کم کم روال بر می‌گردد.
ایران۳۵۹۳۱۲۴۱۰:۴۷:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۷
چه قانونی ، چه غیر قانونی، تماااام افغانها باید اخراج بشن، این خواسته ی همه ی مردم ایرانه
علیرضا۳۵۹۳۱۲۶۱۰:۴۸:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
افغان ها از یارانه نان آموزش حمل و نقل درمان استفاده میکنن و اینها به ضرر مردم ایران است مسولین محترم از شما عاجزانه تقاضا داریم میهن عزیز مان ایران را که با خون شهیدان گلگون شده را قدر نهیم.
روح انگیز۳۵۹۳۱۳۵۱۰:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
لطفا افغانی ها رو از پیشوا و جوادیه بیرون کنید
جانباز۳۵۹۳۱۳۷۱۰:۵۲:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
لطفا دولت و حکومت نسبت به جمع آوری افغانی هایی که بصورت غیر قانونی در شرکت ها و کارخانه ها و گلخانه ها و ویلاها و خانه باغ ها در شهرهای مختلف بصورت غیر قانونی مشغول بکار هستند اقدام کند زیرا جوان ایرانی بیکار و باید کارفرمای ایرانی را نقره داغ کرد تا از به کارگیری افاغنه خود داری کند.
قاسم مرادی۳۵۹۳۴۸۳۱۳:۳۷:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
سرازیر شدن افاغنه برای ایجاد بی ثباتی در ایران است،از وقوع فاجعه باید جلوگیری کنیم
علی۳۵۹۳۱۳۸۱۰:۵۲:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
اینا همه هدف مند هستن که از یه طرف به افغانها سرویس میدن از طرف دیگه به اونها ضرب الا عجل میدن که کشور رو ترک کنن .
علی۳۵۹۳۱۴۱۱۰:۵۳:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ما تقصیر خودمان هم هست اگر به این افغانیها خونه وکار ندیم خودشان از این مملکت می روند
ناشناس۳۵۹۳۵۲۹۱۳:۵۶:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
بله درسته بهشون کار و خونه ندید شما دانید و خدای خودتون امکانات در اختیارشان نذارید
ناشناس۳۵۹۳۱۴۶۱۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
ایا از این همه نظر یک نفر هست که موافق حضور چه قانونی وچه غیر قانونی اتباع در ایران هستند پس به خواسته مردم خواهشمندیم دولتمردان گوش فرا داده و عاجزانه تقاضای اخراج اتباع چه قانونی وچه غیر قانونی هرچه سریعتر داشته ولطفا ولطفا اقدام فرمایند . ومن الله توفیق
ناشناس۳۵۹۳۵۱۲۱۳:۴۹:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
الحق که خواسته کلی مردم همین موضوع است.
ناشناس۳۵۹۳۱۵۴۱۰:۵۸:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
با اخراج ده نفر و از اون طرف با وارد کردن بیست نفر به صورت زیرزیرکی کاری درست نمیشه.
محمد۳۵۹۳۱۵۵۱۰:۵۹:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
بسیار کارآمد و مفید است ، کاش یک کمپین هم راجع به صدای گوش خراش موتورسیکلت ها می نمودید که راکبین با دستکاری اگزوز موتورسیکلت آسایش را از ساکنین شهرها ربوده آند و شب و روز ، وقت و بی وقت ، پیک موتوری و آشغال جمع کن دست به دست هم داده آند تا سلامت روحی و روانی و بالطبع سلامت جسمانی مردم را بگیرند . و
رضا۳۵۹۳۱۵۸۱۱:۰۲:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی برو افغانستان
رستم۳۵۹۳۱۶۸۱۱:۰۹:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
آقای رییس جمهور به وزیر کشور دستور دهید افاغه را در اسرع وقت اخراج کنند چون این یک خواست ملی است و هیچ دلیلی قابل قبول نیست
محمدامین۳۵۹۳۱۷۳۱۱:۱۱:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۷
بنظر من نبایداجازه داد اینها از یارانه نان، اب، برق، گاز استفاده کنند و مخصوصا شغلهایی کاری که دارن میگیرن انها را اخراج و از این هزینها برای ایجاد شغل و کارهای عمرانی برای مردم استفاده بشه مگه کم فقر بیکاری تو کشور هست
ناشناس۳۵۹۳۱۷۷۱۱:۱۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانستان ابتدا مورد حمله شوروی قرار گرفت تعداد محدودی پناهنده به کشورهای اطراف مهاجرت کردند، بعد ها مورد حمله آمریکا قرار گرفت باز تعداد اندکی بصورت کوتاه مدت مهاجرت کرده ودوباره برگشتند ولی وقتی مورد حمله طالبان قرار گرفت همه فرار کردند تحمل طالبان از بیگانگان مشکل تر بود
مریم۳۵۹۳۱۸۷۱۱:۱۹:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۷
از مردم عزیز ایرانی صاحب خانه های گرامی کار فرمای گرامی از شما خواهش میکنیم به افغانی ها خونه ندید کار ندید جوانای خودمون بیکارن مردم در بد ترین شرایط دارن زندگی میکنن تمام پیاده روهای ما پر از دست فروش افغانی شده.
عرفان۳۵۹۴۶۰۲۱۴:۳۶:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۸
دقیقا مردم ایران جدی بگیرید اینارو بهشون کار ندید خونه ندید اینا چند سال آینده نسل ایرانی هارو ازبین میبرند .
ناشناس۳۵۹۳۱۹۷۱۱:۲۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
دولت محترم باید وقت بزاره براه سروسامان دادن به این افغانی ها والا همین روند پیش بره ،جمعیت آنها از ما بیشتر میشه،با این زادو ولدی که میکنند،،،،
محمد۳۵۹۳۲۰۱۱۱:۲۴:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
وزیر محترم کشور خواهشا با تصمیم قاطع افغان ها را از کشور بیرون کنید چه مجوز دار و چه بدون مجوز و دیوار کشی مرز را سرعت دهید و این دیوار ها را برقدار کنید که افغانی نتواند از روی ان رد شود .
سعید۳۵۹۳۲۰۲۱۱:۲۴:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی مجازوغیرمجازنداریم من خودم مغازه دارم افغانی اومدکرایه بالاترداد من مجبورشدم مغازه راتخلیه کنم وبازارگردی کنم
ذوالفقار۳۵۹۳۲۱۶۱۱:۲۹:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام این اقدام باید خیلی زودتر از اینها انجام میشد متاسفانه جرم و جنایتی که این افغانها تو این مملکت مرتکب شدند زیانهای زیادی به مردممون زد اینها جز خرابی و بی نظمی و جنایت چیز دیگه ای واسه عرضه ندارن امید وارم روزی برسه این خاک از وجود بیگانه پاک بشه
ناشناس۳۵۹۳۲۳۹۱۱:۴۲:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام : در هر صورت چه مجاز و چه غیر بایداکثریتشون اخراج بشن، نباید با خانواده بیان و موندگار بشن، اگه جایی کارگر نیازه، حساب شده باشه تا کارگر ایرانی بیکار نشه،، اگه اینا کارگرن چرا همه جا مزاحمن، خیلی جاها به کارفرماها خیانت میکنن و اخراج میشن، بعد سراغ کارفرمای دیگه میرن در صورتیکه اگه قانونی و حساب شده حضور داشتن با یک خلاف باید دیپورت میشدن. نباید اگرکارگر مورد نیاز کشور هست از یک کشور باشه تا امنیت رو به خطر بیندازن. در هر صورت اینها باید اخراج بشن نشون دادن که اکثریتشون بدرد نمیخورن. شاید اقلیتی بدرد بخورن اون هم باید با حساب و کتاب.
کارگر۳۵۹۳۲۴۵۱۱:۴۴:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
دو سال است درحسرتم یه روز کار به قیمت قانونی انجام بدم به بخاطر افاغنه با قیمت ارزان کار میکنم به خدا ازروی خانوادم شرمندم انصاف هم خوبه
ناشناس۳۵۹۴۱۴۵۲۳:۴۲:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۷
واقعا فکرشو نمیکردم تو کشور خودم برای کار حسرت کارکردن رو بخورم افغانی هروز میره سرکار
ناشناس۳۵۹۴۱۹۶۰۰:۵۷:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۸
ازمسئولین مملکتم میخوام افاغنه رو برگردونید به کشورخودشون .
داود۳۵۹۳۲۴۹۱۱:۴۷:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام کافیه فقط یک سری به شهرک صنعتی شمس آبادوخودشهرستان شمس آبادبزنیدخواهیدفهمیدچه خبره اینهاازیارانه آردونان آب وبرق وخدمات دارویی وپزشگی استفاده میكنند بعداگرکسی هم معترض بشه حمله به طرف میکنند آما رجرایم خشن کیف قابی آنها نیز روز به روز بیشتر می شود.
عبدالله۳۵۹۳۲۵۰۱۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام و تشکر از دولتمردان ایرانی که به فکر ساماندهی کنترل و جمع آوری مهاجران افغانستانی از ایران شدن ... با توجه به حضور بالای میلیونها مهاجر افغانستانی در کشور ایران که تقریبا ۲۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل داده اند و مهمتر زاد و ولد بالای افاغنه یعنی هر خانوار بین ۵ تا ۸ بچه حداقل جمعیت دارند و اکثر شهرهای ایران را در بر گرفته اند ... لذا پیامدهای ناخوشایند اجتماعی ،فرهنگی، اقتصادی، سیاسی را به دنبال داشته و دارد ... و با توجه به مدعی بودن افاغنه به ویژه قوم پشتون زبان سنی مذهب... و جمع آوری و اخراج آنها کنترل ودیوارکشی مرزهای شرقی و ضروری به نظر می رسد.به جای صرف انرژی و بودجه برای اتباع بیگانه افاغنه، ما می توانیم با حمایت از قشر جوان ایرانی زمینه اشتغال و ازدواج را برای نسل ایرانی الاصل فراهم کنیم تا فرزند پروری رونق بگیرد و جمعیت جوان ما افزایش پیدا کند ...
ناشناس۳۵۹۳۲۵۳۱۱:۴۹:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام مسؤلین مگه از مردم اجازه دارن که یارانه آب و برق و سوخت و نان و.... در اختیار اینها قرار دادن، اگه این ظلم حق الناس نیست پس چیه، اگه به آخرت واقعا اعتقاد دارید از این حق الناس دوری کنید. نگذارید وضعیت بحران ایجاد بشه، به اندازه کافی از اینها جرم و جنایت دیدیم وشنیدیم
ناشناس۳۵۹۳۲۵۵۱۱:۵۱:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
باید فوراً افغانی چه مجاز وغیرمجازبدون مجوز اخراج شوند چرا باید حق مردم رو به این ها داد حالا که دیگه تو کشورشون جنگ نیست که بهانه‌ای داشته باشند.
ناشناس۳۵۹۳۲۵۷۱۱:۵۲:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج شوند همشون باهم .حتی یک دونه افغانی هم نمی خواهیم.
خلیل۳۵۹۳۲۶۵۱۱:۵۶:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
این همه نیروی انتظامی پاسگاه هنگ مرزی سپاه ، چرا به این راحتی رد میشن و میایند کار و رزق و روزی ما را میگیرن بخدا درست نیست .
مسعود۳۵۹۳۲۶۸۱۱:۵۸:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
در شهر ما کهنوج جمعیت افاغنه غیر مجاز بیشتراز ایرانیها است وهر شب تاکید می‌کنم هر شب صدها افغانی غیر مجاز از همین راه کهنوج وارد می‌شوند البته حتما برادران زحمتکش نیروی انتظامی خبر ندارن افاغنه اگر هر کاری در هر زمانی در هر منطقه ای بخواهند انجام بدهند از آب خوردن برایشان آسان‌تر است از لحاظ مالی از ایرانیها قوی‌تر وهمدیگر را کمک مالی می‌دهند واقعا اگر یک ایرانی در هر کشور دیگری باشد در عرض نیم ساعت شناسایی ودیپورت می‌شود وقتی افغانی غیر مجاز میگیرن بیشترین کار عبور آنها به مرز خودشان است اگر یک ایرانی در افغانستان بطور غیر مجاز بدست طالبان بیفتد آنها با این ایرانی چه کار میکنند؟؟؟؟؟
سید جلال۳۵۹۳۲۸۰۱۲:۰۲:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج اتباع افغان مطالبه ی ملی است ،،افغانی مجاز و غیر مجاز نداره از دم همشونو بیرون کنید ،مملکت ما توان نداره که آب و برق خانه گاز مدرسه خوراک کار بهداشت درمان و هزار تا چیز دیگه به افغانی جماعت بده .
شیدا۳۵۹۳۲۸۶۱۲:۰۴:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ما چند روزه که تو این گرما هم آب و هم برق منطقه مون قطع می شه . اگه اینا نباشن مصرف آب و برق و گاز هم پایین میاد و کفاف مردم خودمونا می ده . کلی جوون بیکار داریم اگه اینا برن مردم خودمون به جاشون می رن سرکار مشکلات خانوادگی که به خاطر بیکاری و بی پولی هستش کم تر می شه . تو روستاها هم رفتند از بس زیاد شدند.
ایرانی۳۵۹۳۲۹۷۱۲:۰۹:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر دست رو دست بزاریم وبشینیم وسکوت کنیم چندسال دیگه دچار مشکل خواهیم شد دولت بفکرنیست خودمان دست بکارشیم بهشون کارندیم ولو تمیزی راه پله ها خونه ندیم اگرچه گرون اجاره کنن بیرونشون کنیم .....
علی۳۵۹۳۳۰۱۱۲:۱۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام و خسته نباشید والله درهیچ کشوری مثل ایران اینقدر مرزها ول نیست دوم جریان چیه که اینقدر به افغانیها بهامیدهیدچرا
سعید۳۵۹۳۳۱۲۱۲:۱۴:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
میلیونها افغان آمده و تمام کسب وکارها را قرق کردن و هزار تا بدبختی دیگر ولی دولت این حجم از افغانها را نمیبینه و کاری باهشون نداره این اخبار هم همش دروغه که دارن جمع میکنن و بر میگردن افغانستان
علی۳۵۹۳۳۱۳۱۲:۱۴:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
تمامی کشورها افغانی‌ها را اخراج کرده اند چرا ایران آنها را اخراج نمی کند؟
ناشناس دلسوخته ایرانی۳۵۹۳۳۱۸۱۲:۱۶:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
آقایون مسوولین مملکتی هیچ فکر کردید، که چرا افغان‌ها فقط چند شهرستان را برای خود انتخاب کرده اند؟؟ شیراز، اصفهان، تهران، مشهد، البرز، بجای دورغ گفتن وچپاول اموال مردم، کمی به فکر سرزمین خود باشید.
عمار .۳۵۹۳۳۲۴۱۲:۲۰:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
به نام خداوند جان خرد : دولت محترم مردمی وفاق ملی ایران اسلامی عزیزمان هر چه سریعتر باید مطالبات به حق ملت ایران را در امور کل اتباع خارجی اجرایی عملیاتی کند چرا که هم به منفعت نظام اسلامی ایران است هم به منفعت امنیت نظام ایران اسلامی عزیزمان است هم به منفعت دولت و ملت ایران اسلامی است از هر لحاظ نزدیک به ۵۰ سال میهمان نوازی کردید بس است سهم انسانیت اسلامیتان را نسبت به دین مذهب عرف شریعت عدل انصاف ادا کرده آیید دیگر بس است مردم ایران اسلامی خودشان هزاران مشکلات معضلات مصائب مختلف دارند و حضور ده میلیون نفری جمعیت اتباع خارجی غیر قابل تحمل و تعامل شده است سر صدای اکثریت ایرانیان درآمده است اکثریت مشاغل ایرانیان را تصاحب کرده اند.
علی۳۵۹۳۳۳۰۱۲:۲۳:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
در مشهد شاهد آمدن افغانهای بسیار هستیم همینطور پیش بره خود ایرانیها اقلیت می شوند.
ایرانی۳۵۹۳۳۳۱۱۲:۲۳:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
بیرون کنید این افغانها را
ناشناس۳۵۹۳۳۴۹۱۲:۲۷:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا برای اخراج افغان هابهانه میارید و تعارف میکنید .همه اعضای اون خانواده افغانی ازبزرگ وکوچک کارهارواشغال کردن اونوقت همون خونه رواملاکی به خاطرتقاضای افغان ها وبی خبری املاک ها به ایرانی بیشتر اجاره میدن یه نفری بایدکارکنه کمرش بشکنه نتونه اجاره کنه باعث تورمن چراده ملیون افغان بایداز یارانه نانف آب ،برق سوخت و......استفاده کنه . مدارس شده کلاافغانی جابرایرانیا نیست چرابه فکرفقرای بی امکانات بدبخت بلوچستان خوزستان کهکیلویه وخیلی ازنقاط ایران نیستید اماتحصیلات افغان هابراتون مهم تره .
عطا۳۵۹۳۳۵۲۱۲:۲۹:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
باید اخراج شوند
ناشناس۳۵۹۳۳۵۴۱۲:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
مردم ایران بارها نظر خود رو گفته اندولی اقدام مناسبی صورت نگرفته و دولت امروز وفردا می‌کند .
سید صفر حسینی۳۵۹۳۳۶۱۱۲:۳۳:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
من خودم مخالف حضور بی رویه افاغنه در ایران هستم من پرستاری یک درمانگاه کار میکردم یکی از برداران مهاجر افغانی گفت فلانی بیماری در منزل دارم بیا سرم و آمپول داشت رفتم منزلی ۳۰ نفر بودند همه با ریش بلند وجوان روز دیگه رفتم باز یک عده ای دیگر اینها جدید میامدن میرفتن.
ناشناس۳۵۹۳۳۶۶۱۲:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
بایدازکشوربیرون رانده شوند ، چه افغان با مجوز چه بی مجوز، وباید مسئولان شورای امنیت ملی وچه وزارت کشور بایددر رابطه با این بی تفاوتی وبه چالش کشیدن امنیت ملی پاسخگوباشند
بهرام۳۵۹۳۳۷۶۱۲:۴۰:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۷
فقط چاره اخراج تمام افاغنه هست نه اینکه پول بدن اقامت بگیرند. اخراججججم
افغان هستم۳۵۹۳۳۸۱۱۲:۴۱:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام برای دوستان ایرانی نگران نباشین ایران اگر بهشت باشد ما این جا مونده نیستیم .
ناشناس۳۵۹۳۳۸۴۱۲:۴۲:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
شاید سیاسته خود طالبانه که اینارو میفرسته هی زادو ولد کنن وزیاد بشن .
حسینی۳۵۹۳۳۹۴۱۲:۴۶:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
تمام ساختمان های مسکونی وبرج ها نگهبانان و سرایدارها افغانی هستند در سراسر تهران و ایران در کل اگر از کشور عزیزمان اخراج شوند کرایه خانه کم میشود و تمام بی کارها دارای کار میشوند اوضاع اقتصادی مردم بهتر می‌شود همچنین کاری به نفع مردم و ضرر سرمایه دارها و پیمانکار ها است
علی۳۵۹۳۴۰۶۱۲:۵۱:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام محضر ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی ،ایران بهشت افغانستانی ها است ،خواهشمندیم سریعا کلیه اتباع غیر مجاز از هر ملیتی را از ایران عزیز خارج نمایید
مسعود۳۵۹۳۴۱۵۱۲:۵۶:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
من در استان سیستان و بلوچستان شهر زابل زتدگی میکنم اگه این قانون تصویب هم بشه،باز هم قاچاقچیان از راه هایی که خودشون میدونن افغان ها رو وارد ایران میکنن...
بازنشسته۳۵۹۳۴۱۶۱۲:۵۸:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
در آذری تهران سیری بکنید مثل اینه که در کابل افغانستان هستی اکثر کسبه بخصوص میوه فروشان افغانی هستند
ناشناس۳۵۹۳۴۲۷۱۳:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
لطفاً افغانی ها رو اخراج کنید یا بدون پاسپورت وویزا نزارین بیان داخل ایران
بختیاری۳۵۹۳۴۳۰۱۳:۱۰:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
امریکا و اسراییل و... نتوانستن غلطی بکنن حالا ما از طالبان و افغانی باید استرس بگیریم!! بابا بندازید بیرون چه مجاز چه غیرمجاز. مجاز هم با پول مجاز شده و این مجاز بودن باعث میشه غیر مجاز را پناه بده.
ایرانی۳۵۹۳۴۳۱۱۳:۱۲:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
درود به لشکر فاطمیون و زینبیون
کیان۳۵۹۳۴۳۳۱۳:۱۳:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
خیلی نگران آینده فرزندان خودم هستم، چون واقعاً از الان دارم میبینم که طی چند سال آینده ، در کشور خودشان ، میان افغانها غریب و بیگانه اند...
ناشناس۳۵۹۳۴۴۲۱۳:۱۵:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
باید مانند سایر کشورها قانون باشه وهرکس هرجور خواست وارد کشور نشه وبرای افغان‌ها راحترن جا ایران است، این مسولین جوابگو باشن انتخابشون نکردیم که هرجور دلشون خواست قانون بزارن باید خواسته مردم وصلاح کشور در الویت باشه تو کشورمون فقیر زیاده نمی خواهیم افغان‌ها هم اضافی شن بیرونشون کنید
اکبر اسدی۳۵۹۳۴۴۵۱۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
مسئولانی که در مورد اخراج میلیون ها افغانی سهل انگاری یا ساده انگاری می کنند باید پاسخگوی فجایع و خطرات ناشی از این اقدامات خود باشند
ناشناس۳۵۹۳۴۵۷۱۳:۲۲:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
باید از فضای مجازی ومردم آگاه که در این خصوص اطلاع رسانی کردند تشکر و قدردانی کرد
ناشناس۳۵۹۳۴۵۹۱۳:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
مجاز و غیر مجاز همه باید اخراج شوند این افاغنه مملکت ما را از همه لحاظ به خطر انداختن و هر جرم و جنایتی انجام میدن
جواد۳۵۹۳۴۶۰۱۳:۲۴:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
کدوم کارگرارزون بروقیمت بگیرببین قیمت کارگرافغانی چقدره توشرکتها ازایرانیابیشترپول میگیرن
ناشناس۳۵۹۳۴۶۵۱۳:۲۶:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
مشکل کشور کمبود اصلی بالا رفتن سن نیروی کار مرد میباشدوبا توجه به وضعیت اقتصادی که باعث شده هر خانواده ایرانی با یک فرزند ولی اتباع با هفت فرزند در آینده نزدیک با بودن اتباع دیگر ایرانی در داروخانه نانوایی درمانگاه آرایشگاه تولیدی ها کارخانه ها و..... هیچ کاره خواهند بود لطفاً اتباع اخراج وکار را بدست مردم خودتان بسپارید
ناشناس۳۵۹۳۴۶۷۱۳:۲۷:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۷
باسلام باید به طور احساسی به قضیه نگاه نکنیم یه جوری شده که آلام نیروی کار خودمون می‌ره عمان عراق و کشورهای دیگه سفت و سخت میگیرن مجوز تاریخ دار قشنگ تحت کنترل ولی اینجا قول قدیما شده راه آسیاب میرن میان بدون هیچ کنترلی بهترین درآمدها رو دارن هر کار دلشان خواست میکنن بدون هیچ کنترلی نظارتی اگر می‌خواهند باشند باید با مجوز وتحت کنترل دقیق تا هیچ مشکلی در آینده پیش نیاد اگر ساماندهی نشن دیگه جای جبران نیست
ناشناس۳۵۹۳۴۶۹۱۳:۲۹:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
تعدادمجازشونم زیادن بایداینهاهم تمدیدنشه وبرگردندکشورشون .ایران بایدمنابعش برای ایرانی باشه مهمانان ناخوانده برگردندکشورشون
ناشناس۳۵۹۳۴۷۱۱۳:۳۰:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام هم مسوولین کم کاری وکم توجهی کردندهم ساختمان سازهامون همشون کارگرافغان بکارمیگیرندچون هم ارزانندهم بیمه نمیخوادبراشون پرداخت بشه وهم صاحبخونه هاباپول هنگفتی خونشون به افغانهااجاره میدهندپس ازماست که برماست .
ناشناس۳۵۹۳۴۸۴۱۳:۳۷:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام و عرض ادب چرا این برادران و خواهران افغانی بر نمی گردند شهر و دیار خودشون تا با مقابله با مشکلات .و اتحادشون بتونن کشورشون رو آزاد کنن بخدا مردمانی کشور ما هم با طاغوتیان جنگیدند. اما شما به جای مقابله فرار میکنید تا کی ، باعزت زندگی کردن بهتر از این جابجایی است ما همه ایرانی ها از حضورتان ضربه خوردیم ومیخوریم برگردید و مملکت خود را آباد کنید
حسین۳۵۹۳۴۹۸۱۳:۴۳:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
خواسته تمام مردم ایران اخراج تمام افغانیها است .
ناشناس۳۵۹۳۴۹۹۱۳:۴۴:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
زادوولدشان بخاطر ارزان قیمت بودن و در اختیار گرفتن فرصت‌های شغلی در کشور است.
یک ایرانی۳۵۹۳۵۱۱۱۳:۴۸:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
همزمان با جمع آوری مهاجرین افغانی در سطح شهر بیشتر زنان سیاه پوستی هم بتدریج دیده میشود که ظاهری ژولیده دارند در مترو ، و گوشه کنار شهر هم هستند که مشخص نیست از کدام کشور آفریقایی به ایران آمده اند امیدوارم که وزارت کشور و نیروی انتظامی برخورد کنند.
ناشناس۳۵۹۳۵۱۵۱۳:۵۰:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی چه مجاز چه غیر مجاز باید برگردن کشور خودشون منابع ما جوابگوی خودمون هم نیست چه برسه به اینکه اتباع هم سر بار وضعیت بد اقتصادی ما شدند
زهرا۳۵۹۳۵۲۳۱۳:۵۴:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
ما داریم زجر میکشیم کار نیست هر جا میری میگه افغانی گناه ما چی تو مملکت خودمون کار بهمون نمیدن چرا به داد مردم نمیرسین چرا همش ما باید بدبختی بکشیم همه کارا افتاده دست افغانی حتی کار دستفروشیم برامون نیست دیگه به داد مردم برسین دیگه اون بماند خونه گیر نمیاد نون گیر نمیاد اب گیر نمیاد .
مسعود۳۵۹۳۵۲۴۱۳:۵۴:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
تو کاشان الان همه خونه می‌خرن هم ساخت و ساز میکنن صاحب خونه شدن چطوری بیرون میکنید میری زمین بخری قیمت سر به فلک کشیده حرف میزنی اعتراض میکنی میگن برو افغانی بیشتر می‌خره من ده سال برای یک شرکت کار می‌کردم الان ۸ماه بیکارم کردن بجای ما افغانی کار میکنه به کی اعتراض کنم کسی گوش نمیده
ناشناس۳۵۹۳۵۲۵۱۳:۵۴:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
میگن دارن بیرون میکنن ولی جایی که من زندگی میکنم پر از افغانیه وهیچ کدوم نرفتن و همه هم غیر مجازند کاش دولت یه شماره تماس برای گزارش افغانی های غیر مجاز به مردم می داد
ناشناس۳۵۹۳۵۲۷۱۳:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۷
در اطراف محله ماافغانی ها با پوشش های مختلف مثل گل فروشی،ضایعات فروشی،... مواد مخدر می فروشند در نانوایی ها نان به سختی گیر مون میاد در جامعه خودمون ،ما بیگانه ایم و آنها صاحبخونه ان ایرانیها در کشور خودشان اضافی شدن مسئولی هست که صدای ملت اش رابشنوه و بهش بها بده
ناشناس۳۵۹۳۵۳۲۱۳:۵۷:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی رو بیرون کنید . چه مجاز چه غیر مجاز
ایرانی۳۵۹۳۵۴۰۱۴:۰۳:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
ایرانیان خود از همه لحاط در سختی هستن از لحاط معیشت ، کار و .... اتباع به خصوص افاغنه باید اخراج شوند .
ناشناس۳۵۹۳۵۴۲۱۴:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها باید هر چه زودتر از ایران برند بیرون که دیگه جایی برای ایرانی ها نمونده
ناشناس۳۵۹۳۵۴۴۱۴:۰۴:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام افغانی باید بره مملکت خودش
ناشناس۳۵۹۳۵۴۸۱۴:۰۵:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
الان که در افغانستان جنگ نیست و خود افغانستانی ها هم مدعی هستند که امنیت افغانستان خوب است. پس پناهندگان چه مجاز و چه غیرمجاز باید برگردن کشور خودشون و افغانستان را آباد کنن.همسایه های محترم! هیچ جا کشور خودتون نمیشه. کشورهای دیگه هم برای مدت کوتاهی از پناهنده پذیرایی میکنن نه مادام العمر
ناشناس۳۵۹۳۵۶۱۱۴:۱۵:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
در بحث حضور افغان ها در ایران چند مورد هست مورد اول اینکه از منابع کشورمون دارن استفاده میکنن مثل آب برق گاز نان دارو مسکن و ... مورد دوم باعث بیکاری کارگرای زحمت کش ایرانی شدن مورد سوم و درد ناک تر دزدی قتل تجاوز و... آقای مسئول میدونی اینا یعنی چی یه سر به محل های افغان نشین بزن، تا عمق فاجعه رو میبینی هیچ افغانی به فکر آباد کردن کشور من نیست اون به فکر چپاول کردن کشور من هست تا باهاش شکم خودشو سیر کنه خواهر و برادر افغان بفرما کشور خودت را بساز همون طور که ما بعد از هر ویرانی کشورمونو ساختیم زنده باد ایران من
ایرانی۳۵۹۳۵۶۳۱۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
قبل از سه سال بهانه داشتید.اما حالا بهانه ندارید و باید برید کشورتون را آباد کنید.چون دیگه کشورتون از جنگ وجدال وکشتن خبری نیست و اتفاقا امنیتش خیلی هم خوبه وپولش هم خیلی باارزش تراز ایرانه والله ما موندیم بجای اینکه توی این سه سال قدرت طالبان. بجای اینکه مهاجرین افغان کمتر بشن وبرن کشورشان را ابادکنند.خیلی بیشتر شدن وموج موج دارن تعدادشان توی ایران بیشتر شدن.از مسولین ایران خواهش میکنیم ی چاره اساسی واسه این موج افغانها کنند چون اگر مرزها را کنترل نکنید بعدا پشیمان می‌شوید.درضمن ازکجا معلوم که دادن کشور افغانستان از طرف آمریکا به طالبان وسرازیر شدن موج افغانها توی کشور ایران توطئه نباشه.قبل از اینکه کشور ایران را افغانها بگیرند جلوی این نقشه را بگیرید...
ناشناس۳۵۹۳۵۶۴۱۴:۱۶:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
آیا افغانها اجازه میدادن این تعداد ایرانی به راحتی در افغانستان زندگی کنند اونها به خودشون رحم نمیکنن چه برسه به ایرانی چند سال دیگه بچه هامون با اونها به مشکل خواهند خورد .
منصور۳۵۹۳۵۶۶۱۴:۱۸:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
احسن به این مردم فهیم ایران، واقعا خروج افغانها یکی از دغدغه های بزرگ ملت ایران است. چونکه هم از سوبسید بنزین ، آب، برق و .... که حق ملت ایران است نه حق یک بیگانه،، دارند استفاده میکنند حالا تو اگر جرأت داری برو تو افغانستان به این راحتی که افغانیها در ایران زندگی میکنند برو زندگی کن و بجز این موارد دارند جرم و جنایت میکنند مثلاً با ماشینهای شوتی دارند سوخت بری میکنند و اگر کسی هم زیر چرخ ماشینش رفت و کشته شد نمی ایستد و متواری می شوند.
علی۳۵۹۳۵۶۹۱۴:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
از حکومت تقاضا مندیم مرز را ببندد.
جوان تبریزی۳۵۹۳۵۷۴۱۴:۲۵:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
در هیچ کجای دنیا تعداد مهاجران از چندصد هزار بیشتر نمیشه و این ربطی به نژادپرستی نداره.
منصور۳۵۹۳۵۷۹۱۴:۲۷:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۷
اتباع بیگانه زیر یک میلیون باید باشد در کشور، اگر افغانیها بروند هم کار زیاد میشود و هم خانه برای اجاره و هم سرمایه کشور کمتر مصرف میشود اینها کار میکنند و پولش را روانه افغانستان میکنند و هیچ منفعتی برای کشور و ملت ایران ندارد. پس ای مسئولین دولت آقای پزشکیان هر چه سریعتر اقدام کنید تا ملت از شما راضی باشند
امیر۳۵۹۳۵۸۵۱۴:۳۰:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ جای دنیا این افغانی ها رو راه نمی‌دن حتی پاکستان اعلام کرده اینها هیچ هنر و نقطه مثبتی ندارد فقط بلد هستن تولید مثل کنن باید بیرونشون کرد جواب خوبی مردم ایران رو با تجاوز و دزدی و قتل میدن .
منتقد۳۵۹۳۵۹۳۱۴:۳۶:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
عقل میگه پناهنده تا حدی که به کمک کشور بیاد اشکال نداره ، پناهنده تاجر ،دکتر،سرمایه دار و حتی نیروهای کار و خدمات ، ولی دیگه نه انقدر که علاوه بر غارت جیره و خوردوخوراک و مشاغل و.... آدم درست و حسابی هم نمیاد تو این کشور همه گشنه تر از خود مردم ایران جرم و جنایت هم که میکنن .
ناشناس۳۵۹۳۵۹۴۱۴:۳۹:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
جناب آقای وزیر محترم کشور جناب آقای رادان فرماندهی انتظامی کشور مگر نه اینکه هر فردی بخواهد از کشور خود خارج شود باید کشور میزبان تمامی اطلاعات شخص مورد نظر را داشته باشد برای چه به این کشور سفر می‌کند آدرس محل سکونت وی کجا خواهد بود چه کسی این فرد راساپورت می‌کند چه مدت زمانی قرار است این فرد در این کشور بماند به هر حال من بعنوان یک ایرانی از شما مسئولین محترم تقاضا دارم هرچه سریعتر به این نابسامانی برابر پرتوکل های بین‌المللی سروسامان بدین
احمد۳۵۹۳۵۹۹۱۴:۴۰:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
بجز کسانیکه همسر ایرانی دارند همگی باید اخراج شوند اینها حتی مدارک هویتی ندارند وبصورت غیر قانونی شبانه وارد خاک ما شدند و همه جوره تهدید بحساب میایند از هر نظر که فکرش رو بکنید تا دیر شده با یک حرکت جهادی بیاید به کشورشان باز گردند الحمدرالله دیگه بهانه ناامنی هم که ندارند
علی۳۵۹۳۶۰۰۱۴:۴۰:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
رای همه مردم ایران برگشت همه افغانی ها به افعانستان، ما خودمان کلی مشکلات داریم با این حجم از افغانی چطور مشکلاتمان را حل خواهیم کرد ؟مسئولین به فکر باشید.
ناشناس۳۵۹۳۶۰۴۱۴:۴۲:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
۱- درخواست ما اخراج همه افغانیها اعم از مجاز وغیرمجاز که طی این ۴۵ سال وارد ایران شده اند . نه ساماندهی افاغنه . ۲- افغانی‌ها طی این سالها از انواع یارانه بنزین ، آب ، آرد ،نان ، بنزین ،خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ، تحصیل رایگان استفاده کردند بطوریکه آمارها در خصوص تحصیل نشان می‌دهند بیشتر مدارس دولتی را افغانها تصاحب کردند بطوریکه آموزش و پرورش به رایگان افغانها را ثبت نام می کند ولی برای ثبت نام یک ایرانی جا ندارند.چرا ایرانی مالیات بپردازد و از بیت المال بهره ای نبرد ولی افغانها براحتی از یارانه ها و سوبسیدها استفاده کنند و حقابه ایران را هم ندهند. ۳- آمار جرم و جنایت قاچاق موادمخدر وتجاوز به نوامیس مردم ، این افغانها بسیار وحشتناک است ولی دولت‌ها این آمارها را منتشر نکردند ونسبت به اخراج این افاغنه اقدام نکردند. ۴- افاغنه بسیاری از بیماری‌ها ازجمله وبا ، گال ، انواع بیماری پوستی و.... در ایران منتقل کردند. ۵- ضربه اقتصادی که بر ایران وارد کردند بسیاراسفناک هست خروج ارز از کشور ، اشتغال ،عدم تخصص و....
کامران۳۵۹۳۶۱۱۱۴:۴۸:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
این افغان ها باعث فقر و غارت منابع ایران و ایرانی شدند واز یارانه آب نان سوخت وسایراقلام استفاده کرده اند این کشور ایران بدست خود ما ایرانیان ساخته شده و ادامه دارد ما نیازی به این مهاجرین نداشته و نداریم قانون باید با ایرانیان که به انان کار ومسکن وسایر امکانات میدهند برخورد سنگین کنه استفاده از مهاجر یعنی خیانت به ایران و ایرانی.
ناشناس۳۵۹۳۶۱۲۱۴:۴۸:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
باید دولت ببیند چه دستی تو کار هست که این کارفرماها اتباع افغانی بدون مجوز به کار میگیرند.
اشکان۳۵۹۳۶۱۶۱۴:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۷
هر کشوری برای ورود اتباع بیگانه قوانین خودش داره مگه میشه آشکارا این حجم از اتباع وارد کشور بشن و تصمیمی واسشون گرفته نشه دوستان خاطرتون باشه زمان جنگ عراق و کویت خیل عظیمی از جنگ زده های کویتی وارد کشور شدن و خیلی خوب ساماندهی شدن وبعد از جنگ هم به مهین خودشون برگشتن ولی متأسفانه این مسئله واسه مردم جنگ زده افغانستان با سو مدیرت به اینجا کشیده شده و چالش بزرگ اقتصادی فرهنگی امنیتی سیاسی و اجتماعی برای همه ما بوجود آورده مخاطراتی که این موضوع بوجود آورده بدون شک سالها گریبان گیر این مرز و بوم خواهد بود
ناشناس۳۵۹۳۶۲۱۱۴:۵۷:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
چه مجاز چه غیر مجاز رو از ایران بیرون کنید . اگر این اتباع بروند همه جوانان ازدواج میکنند دغدغه مسکن شده که با اخراج اتباع حل میشود
ناشناس۳۵۹۳۶۲۳۱۴:۵۸:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
تعداد اندکی ایرانی برای کار به ژاپن رفتند با خلاف تعداد کم ایرانی دولت ژاپن همه ایرانی ها را اخراج کرد،قابل توجه مسئولین. افغانی باید اخراج شود .اولویت سیستان و بلوچستان و کرمان ،دیگر ایرانی ها میباشد.از خود افغان ها درس بگیرید بابت آب رودخانه هیرمند!
ناشناس۳۵۹۳۶۲۶۱۵:۰۰:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر دولت می‌خواهد جرم وجنایت کم شود افغان هارابه کشورشان برگرداند ماسپاسگزار نیروهای سپاه و ارتش هستیم آن شاالله ایرانی آباد داشته باشیم
ناشناش۳۵۹۳۶۲۹۱۵:۰۲:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
ویران کندکاشانه را مهمان که صاحبخانه شد
نورالدین۳۵۹۳۶۴۶۱۵:۱۵:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
درصد بیکاری در مناطق غرب و شرق ایران خیلی زیاده و مجبورشدند به کولبر ی و قاچاق روی بیارن اگر افغانها بروند و جوانها کار خوب و درآمد داشته باشند ازدواج و فرزند آوری بیشتر خواهد شد
حسین۳۵۹۳۶۵۱۱۵:۱۹:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
خروج افغانی ها از ایران باید از اولویت های مهم دولت باشد. در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری این همه مهاجرت بی رویه را نمی پذیرد. کدامیک از ما میتوانیم برویم به کشور دیگری و از امکانات رفاهی آنجا بی هیچ قانون و قاعده ای استفاده کنیم؟
ناشناس۳۵۹۳۶۵۴۱۵:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
بندازین بیرون افغانی ها را
ناشناس ۳۵۹۳۲۰۳۳۵۹۳۶۵۹۱۵:۲۱:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام از مسئولان کشور تقا ضا داریم هر چه سریعتر افغانی ها را اخراج کنید از کشور باتوجه به این زاد وولدشون چند سال دیگه کشور مارو تصاحب می‌کنند
علی پوراحمد۳۵۹۳۶۶۰۱۵:۲۲:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اینکه باید این وضعیت سروسامان پیدا کند و اتباع غیر ایرانی وضعیتشان مشخص شود یک حقیقت غیر انکار است . افغانها از دولت آقای هاشمی وارد کشور شدند و در همان زمان هم نیروهای امنیتی و بسیاری از مسئولین با این کار مخالف بودند ولی صاحبان سرمایه به دنبال سود بودند . حالا آقای پزشکیان باید مردانه وارد شوند و حداقل این یک قول که به مردم داده اند را عملی کنند .‌‌‌‌‌‌‌‌
ایرانی۳۵۹۳۶۶۴۱۵:۲۴:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
جوانان ما به خاطر یک وجب خاک جنگیدند و پر پر شدند و به کشورهای دیگه فرار نکردند اما جوانان و نوجوانان اتباع به جای حمایت و دفاع از آب و خاک وطنشان به کشورهای دیگر رو می آورند . و این باعث مشکلات همه جوره در کشور شده این عزیزان هم مثل ما وطن و جای اقامت دارند کاش برن و کشورشون رو آباد کنند هرچند سخت باشه . ما هم آرزو داریم همه در صلح و آرامش زندگی کنند .
ناشناس۳۵۹۳۶۶۵۱۵:۲۵:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
الان اکثر کارفرماها کارگرافغانی میگیرن الان همه افغانیها درایران کار دارن درآمد دارن ایرانیها بیکار شدند.
محمد۳۵۹۳۶۶۶۱۵:۲۵:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
اخه نه تابستان برق داریم نه زمستون گاز نه اب برامون مونده نه امنیت نه شغل برید دیگه خسته شدیم گرفتار شدیم از دست اتباع
Ali۳۵۹۳۶۶۹۱۵:۲۷:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
یکی از مهمترین خواسته ما از دولت جدید بیرون کردن اتباع بیگانه است واگر اینکار الان انجام نشود بعدا دیگه خیلی دیر شده چون بافت جمیعتی داره بهم میخوره و هزارتا مشکلات امنیتی و گرفتاری‌های دیگر برای کشور و مرد و نسل‌های آینده درست میشه.
رامین۳۵۹۳۶۷۲۱۵:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
باید مرز دست ارتش باشد فعلا که جنگ نیست تا نیروی زیاد تسلیحات نظامی بتونه از ورود بی رویه اتباع جلوگیری کنه
ناشناس۳۵۹۳۶۷۷۱۵:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افزایش نیروی انسانی خارجی مساوی کاهش نیروی انسانی داخلی. یعنی بیکاری ،از طرفی افغانی ها دارای مذاهب گوناگون و لهجه های متفاوت و با افکار متناقض وارد خاک ما میشوند که علاوه بر بار اقتصادی و اجتماعی،فرهنگ و مذهب ما رو تحت الشعاع قرار میدهد.نمونه اش در تشکیل خانواده است که بعضی هاشون ازدواج کرده و دارای فرزند هستند.و خیلی از اتباع به ازدواج تن نداده و به هیچ روش و قانونی پایبند نیستند.چون هویت ندارند برای شناسایی لذا هر کاری می کنند .
ا م۳۵۹۳۶۸۲۱۵:۳۷:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
همگی درست میگید ،دلسوز این مملکت هستید ولی کو ،گوش شنوا،کار خودشون را انجام. من خودم انقدر افغانی می بینم که دلم زده،خدا کنه هر چه زوتر برند،،،،
ناشناس۳۵۹۳۶۹۰۱۵:۴۴:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانها غیر از اینکه از سهمیه آب .برق .بهداشت .آموزش مفت بهرمند هستند از بنزین همه امکانات بلکه کارهای خلاف هم انجام می دهند.اصلا معلوم نیست چند میلیون افغانی تو ایران هست باید ترسید هر چه زودتر همه شأن باید اخراج بشن چه قانونی باشند چه نباشند
محمد۳۵۹۳۶۹۲۱۵:۴۵:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
راننده اسنپ هستم نود درصد مواقع مسافر ایرانی به تنهایی برای رسیدن به یک مقصد مثلا ۴۰ هزار تومان کرایه میده و همون مسیر رو چهار تا پنج نفر افغانی سوار میشن همون کرایه میده.میخوام بگم یک مسیر برای یک ایرانی ۴۰ تومانه و برای یک افغانی ۱۰ تومان گاهی اوقات کمتر از ده تومان هزینه داره.یعنی توی اسنپ هم افغانی شرایطش خیلی از ایرانی ها بهتره یعنی ظلم به مردم ایران
نازنین زهرا مسلمی۳۵۹۳۷۰۰۱۵:۵۱:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
میگین کشورهای دیگه سالانه مدارک تمدید میشه اینجا هم همینطوره سالانه مدارک تمدید
ناشناس۳۵۹۳۷۰۳۱۵:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
این افغانی هارو باید بیرون کرد مجاز یا غیر مجازش تو این کشور برای زن و بچه های ما خطر ناک هستند .
حسین۳۵۹۳۷۰۴۱۵:۵۳:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانها چه قانونی چه غیر قانونی از ایران باید اخراج شوند این خواست ملت ایران هست .
معلم۳۵۹۳۲۴۶۳۵۹۳۷۰۶۱۵:۵۵:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام: همه جا پر از افغانی شده فکری کنید مسئولین مملکت از همه امکانات کشور دارن استفاده می‌کنند مجاز وغیر مجازرواخراج کنید لطفا برن کشور خودشون رو بسازند
ناشناس۳۵۹۳۷۰۷۱۵:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
نظرهمه مااینه اول کل افغانی هااخراج شوند.
میثم۳۵۹۳۷۱۰۱۵:۵۷:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج فقط اینها جماعتی هستن که منابع ایران را که متعلق به ملت است استفاده می کنند و اکنون هم در کشورشان امنیت وجود دارد چرا برنمی گردند.
محمدی۳۵۹۳۷۱۷۱۶:۰۱:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
بهترین بناها گچ کارها نما کارهاو..... کارگران و بهترین استادکارهای ساختمان ایرانی اکثر بیکارن اگر مسولین جدااز مردم نیستن افغانهارا بیرون کنید این خواسته همه ماست تا دیر نشده خواهشن بیرون کنید هرچند که خیلی هم دیر شده .
مجید۳۵۹۳۷۲۳۱۶:۰۸:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
درهمه مواردکه درتحریم هستیم دلیل ندارددولت یارانه به دیگران بدهد.
علی۳۵۹۳۷۳۰۱۶:۱۳:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
همه مردم ایران میخوان و میگن که افغانیها باید به وطن خود برگردن ولی دولت ایران درخواستهای ملت خود را همیشه نادیده میگیرد چه چیزی برای افغانیها شیرین تر از بازگشت به وطن باید باشد چرا این مهمانهای ناخوانده به کشورشان باز نمی گردند .
ح۳۵۹۳۷۳۱۱۶:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانیها،که تو مملکت ما جولان میدهند نزدیک ۱۵میلیون نفرندچرا نمیرن کشور خودشونو از دست طالبان نجات دهند پسر مسعود شاه را تنها گذاشتن و آمدند داخل کشور من،، مردم آزاری میکنند.همشون دست بدست هم بدهند کشورشونو آزاد و آباد کنند وهیچ غریبه ایی را به کشورشون راه ندهند
حمید۳۵۹۳۷۳۹۱۶:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
سالانه هزاران تن از نخبه های دانشگاهی فارغ تحصیلان و دکتران و مهندسان تا پرستار معمولی.و مهندسان نیروهای نخبه فنی از ایران مهاجرت میکنن و متاسفانه بجاش میلیونها نفر افغان بی ضابطه وارد ایران می‌شوند چرا کسی نیست فکری باحال این مردم بکنه تا کی آزمون و خطا تا کی
محمد۳۵۹۳۷۴۱۱۶:۲۲:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
تو شهر ما بخاطر سایت مهمات چندین ساله افغانی ها رو بیرون کردن، تعداد محدودی آن هم مجوز دار زندگی می‌کنند، ولی قبلاً یه منطقه ای بود مختص خودشون، بعد از خروج اونها خیلی از مسائل حل شده، متاسفم برا اونایی که مطالبه ملی برا خروج افغانی ها رو نادیده می گیرند.
ناشناس۳۵۹۳۷۴۴۱۶:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
کسانی که نوشته اند ایرادش چیست، بسیار سطحی نگر هستند. ایرادش را چند سال دیگر در سطحی گسترده و همه جانبه و در ابعاد بسیار وسیع مشاهده خواهید کرد.
اکبری۳۵۹۳۷۴۹۱۶:۲۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
کسانی که به مهاجران کارمسکن میده بایدمجازات سخت شوند مسئولینی که باعث شدن اینهمه مهاجرواردکشورشودبایدمجازات شوندخواست ملت ایران اخراج مهاجران است .
جعفر۳۵۹۳۷۵۷۱۶:۳۲:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
اینها را بریزید بیرون.چه‌بامجوز‌چه‌بی‌مجوز.
ناشناس۳۵۹۳۷۶۰۱۶:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
چه قانونی چه غیر قانونی فقط اخراج
ناشناس۳۵۹۳۷۶۴۱۶:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا ده میلیون افغانی باید از یارانه آب ، برق ،گاز،نان و....استفاده کنه...چرا ورزشگاه امام رضا مشهد را نه به تیم ملی و نه به پرسپولیس یا استقلال ندادن اما تیم ملی فوتبال افغانستان و تیم باشگاهی آنها رو راه دادن...باید برخورد بشه و حداقل نود درصد آنها اخراج بشه...ما مردم تا اخراج آنها از خواسته خود عقب نمی نشینبم..
ناشناس۳۵۹۳۷۷۳۱۶:۴۲:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ما مردم مخصوصا من خودم توپاکدشتم به تنگ اومدم ازدیدن وبودنشون تومدرسه تومحل تونونوایی تودرمانگاه وهرجایی این مسوولین خودشون که مجازغیرمجازمیکنن بیان باافغانیا تویه محل زندگی کنن بفهمن مردم چی میگن بسه دیگه !تابه کی نه خونه میشه رهن کرد نه زندگی کردتومدرسه هاهم نه جا هست نه معلم چرا امکانات دولتی صرف افاغنه بشه؟چرا من ایرانی دارم مالیات عوارض میدم پارکم نمیتونم برای تفریح برم
ناشناس۳۵۹۳۷۷۶۱۶:۴۳:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۷
اینو خوبه مسئولان بیایند از رسانه تلویزیون صحبت کنند و بگند این همه افغانی تو این خاک چکار میکنن،،،
ناشناس۳۵۹۳۷۷۷۱۶:۴۴:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
بابا ما ایرانیها گناه نکردیم هرکس مشکل داره میاد اینجا ازدست این همه افغانی برید کشور خودتون
ناشناس۳۵۹۳۷۸۰۱۶:۴۶:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
برای کشوری سربزیری دارد که اتباع بیگانه بدون مجوز وارد آن شوندوارامش شهروندان آن را برهم بزنند آنگاه بزرگان وتصمیم گیرندگان آن کجایند وچکاره اند؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۹۳۷۸۷۱۶:۵۳:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
همه افغانها رابه کشورسان برگردانید چه مجاز وغیرمجازش را، ایران کشورماست فقط ایرانی حق آب وکل دارد ،تعداد افغانها زیاد شده از یارانه نان آب وبرق وامکانات رفاعی وبهداشت ومدرسه وغیره استفاده می کنند وخطرناکند آسایش ماراسلب کردند امنبت نداریم میلبونها افغانی باعث بیکاری ملت ایران شدند. مدرسه دولتی حق ایرانیان است پرشده ازافغانی بافت جمعیت راتغییر می دهند مفت خوری می کنند بفرمایند کشورشان
ناشناس۳۵۹۳۷۸۸۱۶:۵۶:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
مسئولان عزیز همه رو بفرستید برن چون اتباع مجاز که بمونن آنقدر زاد و ولد می کنن که جای غیرمجازهارو پرمی کنند.
ناشناس۳۵۹۳۷۹۴۱۷:۰۱:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی باید هرچه زودتر از ایران بره. ایران تو دخل و خرج مردم خودش مونده، از اونور بی ضابطه افغانی وارد می کنه
باران۳۵۹۳۷۹۶۱۷:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
به نظر تون مردم هم وطن خودمان درسیستان بلوچستان واجب تر از افغانیها نیست
ناشناس۳۵۹۳۸۰۰۱۷:۰۸:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۷
اینا که خیلی ادعای سازندگی دارن برن مملکت خودشون رو بسازن ما خودمون سازنده داریم سر سفره پهن شده نشستن ادعا هم دارن
ایرانی۳۵۹۳۸۰۵۱۷:۱۲:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افاغنه را اخراج کنید مهمان یک روز یادوروز نه چهل و پنج سال
کاشان۳۵۹۳۸۰۶۱۷:۱۵:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر یه سر بازار سنتی کاشان میدان کمال‌الملک برید مطمئن میشید وسط کابل هستین..کارگر مغازه ها همه افغانی‌..تردد کننده ها همه افغانی‌..اصلا باور کردنی نیست
الیاس۳۵۹۳۸۰۷۱۷:۱۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
باید تمام افغانی ها را از کشور بیرون کنن تمام افغان هارو بعدشم اون دیوار چارمتری که زدن هیچ فایده ای ندارد چون مثل آب خوردن ازاون دیوارها بالا میرن ومیان توخاک کشورمون فقط وفقط باید اساسی کار رو درست کرد الان جوان های ایرانی بیکار هستن چرا که یه افغانی اومده کارشو گرفته کلآ باید تواین امر تمام ملت ایران باهم یکپارچه وارد عمل شوند وتمام افغانیها روبندازن بیرون
ناشناس۳۵۹۳۸۰۸۱۷:۱۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۷
باسلام و احترام خدمت مسئولین از شما عاجزانه تقاضا دارم که هرچه زودتر اتباع را از کشور بیرون کنید واقعا ما جوون دادیم شهید دادیم برا خاک ایران عزیزمون نه اینکه بیوفته دست افغانستانیا.. کوچه،خیابونا،مدارس،بازارها،وحتی تمام خونه های اجاره‌ای که دست اینا افتاده ما آواره کوچه خیابونیم
ناشناس۳۵۹۳۸۲۸۱۷:۲۷:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اتحاد مردم شهرها در عدم استفاده از افغان ها دراشتغال ومسکن خیلی مهم است ،
ناشناس۳۵۹۳۸۴۱۱۷:۴۱:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
نمیخواهد دیوار بکشید ۳۰تا استانداران شهر ها یا استان بگویید حق هیچگونه افغانی چه با مدرک یا غیر مدرک به کار نگیرند بعد ببین یک نفر مهاجر تو ایران پیدا میشود نمیخواهد دیوار بکشید وقتی کار نباشد میخواهند بیایند چکار کنند
معصومه تشکر گلستانی۳۵۹۳۸۴۷۱۷:۴۹:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
از رئیس جمهور محترم، وزیر کشور میخوایم که سریعاً نسبت به معضل وجود افغان ها که در ایران زندگی می‌کنند و آنها را اخراج نمایند بابا تو شرایط اقتصادی برادر خونی آدم هم بیاد خونه آدم مهمونی فوق یه هفته میمونه اینا مهاجم هستند نه یارانه بنزین، آب و برق، بهداشت و درمان، نان و هیچ چیزی رو پرداخت نمیکنند به وفور هم از همه اینا استفاده میکنند
ناشناس۳۵۹۳۸۴۸۱۷:۵۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
آقا بریزید بیرون اینهارو. مگه ما مملکتمون دروپیکر نداره آخه؟ این چه وضعیتی هست که درست کردید
ناشناس۳۵۹۳۸۷۳۱۸:۱۱:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
صورت مسئله را لطفا تغییر ندهید افغانی مجاز که کمتر از 15 سال در ایران هستند هم بایستی از ایران بروند . الآن تعداد افاغنه آنقدر زیاد شده که واقعا کنترلشان خیلی سخته و تعداد فرزندان هرکدام هم زیاده و سال به سال هم هم زیادتر میشود و از طرف دیگر با کمبود امکانات زاد و ولد ایرانیها هرسال کمتر میشود . کوتاهی در اخراج افغانی ها در واقع بزرگترین دهن کجی به مشکلات مردم است . حدااکثر جمعیت افغانی های گرامی نهایتش 500 هزار نفر باشد که همین عده هم طی چند سال به میلیونها تبدیل میشوند.
ناشناس۳۵۹۳۸۸۰۱۸:۱۸:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
بایدازایران بروندخیلی شلوغ شده
ناشناس۳۵۹۳۸۸۶۱۸:۳۳:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
اکثر کارخونه ها نیروی کار ارزان و بدون بیمه افغانی میگیرن اخیرا هم با خانواده هاشون اومدن و خونه ها رو بهشون گرون اجاره میدن که سبب شده خونه های ارزون هم اجاره شون گرون بشه
شعبان۳۵۹۳۸۹۸۱۸:۴۸:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
وجود این مقدار افاغنه کشور رو به چالش برده ، دولت باید بیاید پای کار ، بالای ۱۱میلیون هستند ، خودش یک کشوره ، شوتی های که پول می‌گیرند واینها رو غیرقانونی وارد می‌کنند رو جریمه کنند ، مرزها را کنترل بیشتر بگذارند ، واقعا ایران شده افغانستان .
ایرانی۳۵۹۳۹۰۱۱۸:۵۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانها را بیرون کنید ...نصف گرانی ها و کمبود ها گردن همین قوم است ...برای بیرون کردن مهلت دادید ...مگه اونها با رضایت به ایران آمده اند ...قاچاق آمده اند باید بازداشت و از کشور اخراج بشن
سعید۳۵۹۳۹۱۳۱۹:۰۷:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
باید بروند
ناشناس۳۵۹۳۹۲۱۱۹:۱۳:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۷
مدارس که اشغال شده اگر نبودند همسایه های زیادی بچه هامون صبح می رفتند و بعد از ظهر هم به کارهای دیگرشان می‌رسیدند البته تعداد 100هزار معلم هم نیاز نبود
ع ح۳۵۹۳۹۲۴۱۹:۱۶:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
ان شاالله هر چه زودتر با قاطعیت تمام این اتباع رو از کشور بیرون کنند ،وضعیت خوبی نیست با این تعداد افغانی که کشور رو در معرض هر خطری قرار میدن
ایرانی۳۵۹۳۹۲۷۱۹:۱۸:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
ما با وجود افغانی در ایران مخالفیم قانونی هم نداریم
ناشناس۳۵۹۳۹۲۸۱۹:۱۹:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
مجاز و غیر مجاز یعنی چه، همه افغانی ها را به کشور خودشان بفرستید.
محمد۳۵۹۳۹۳۳۱۹:۲۴:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج افاغنه اصلا بگیر و ببند نیاز نیست اگر دولت واقعا میخواد سرو سامان بده به تمام املاکیها دستور بده اجاره نامه ثبت نکنن و صاحب خانه هم شدیدا جریمه بشه خود بخود تشریف میبرن
عشق وطن۳۵۹۳۹۳۶۱۹:۲۸:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
زودتر این افغانیها رو بیرون کنید..خدا شاهده اگه ایرانی مجبور بود بره افغانستان. همین افغانیا روز اول راهش نمی دادند.
محمد۳۵۹۳۹۳۸۱۹:۳۲:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
واقعا اتباع انقدر زیاد هست که آدم فکر میکند در کابل یا هرات هست
ناشناس۳۵۹۳۹۴۰۱۹:۳۶:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
بابا بیرون کنید این افغانی ها رو .
حق گو۳۵۹۳۹۴۲۱۹:۴۰:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
مسئولین ذیربط به خواسته های ملت که زیر بار گرانی نمی توانند نفس بکشند احترام بگذارید اولویت زندگی در ایران ، با مردم ایران است اقای پزشکیان به فکر جوانان ایرانی باشید ، نه دلسوز اتباع ،که مشکلات را روز به روز افزایش می دهند
علی۳۵۹۳۹۴۳۱۹:۴۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
باعث تمام گرانی‌ها
علی.۳۵۹۳۹۴۸۱۹:۴۹:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
تمام گرانی‌ها الان از مسکن گرفته تا خورد خوراک باعث بانیش این افغانی ها هستن .هم وطن خودمون بیکارن ...اون وقت صاحب کار افغانی میاره .آقا برید بیرون از کشور خودمون تحریم هستیم خواهش میکنیم برید کشور خودتون..
حجت۳۵۹۳۹۵۳۱۹:۵۳:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۷
مقصر اصلی دولتهایی هستند که از اول جلو ورود افاغنه رو نگرفتند در تمام دنیا جنگزده ها رو میپذیرند و تحت نظر سازمانهای امداد رسان بین المللی در اردوگاه نگه میدارند متأسفانه کشور ما اینا رو رها کرده داخل کشور .حفظ ایران در زمان جنگ با مردم ایرانه دادن مالیات بدولت دادن عوارض بعهده مردم ایرانه اونوقت این مهمانان ناخوانده اندازه یک ایرانی از یارانه نان و بنزین و اب و برق و مدرسه و ووواستفاده میکنند واخر هم از مردم ایران طلبکارند
ناشناس۳۵۹۳۹۵۸۱۹:۵۶:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۷
باسلام چرا برای اخراج افغانها زمان مشخص میکنید دولت و مسئولین باید با تمام قدرت برای اخراج آنها اقدام کنند اینکه همه آنها آدمهای بدی نیستند قابل قبول اما این سیل مهاجران غیر قانونی باید خیلی زود به کشورشان برگردند
حسین۳۵۹۳۹۵۹۱۹:۵۶:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام بدون هیچگونه تعصبی‌گویم که این برادران افغانی نظر بسیار نامساعدی نسبت به ما دارند ایران برای آنان حکم بهشت را دارد خودشان اگر در بیابان‌های افغانستان چوب از بیابان جمع کنند به شدت برخورد می‌کند آن وقت در ایران از منابع ما گاز بنزین نان به اموال ایرانیان ستفاده می‌کنند . اگر ما آنجا برویم با ما چه می‌کنند کشور ما با وجود این همه افغانی بدون هویت بسیار در خطر است اگر فکری نکنیم فردا دیر است.
بنده خدا۳۵۹۳۹۶۱۱۹:۵۸:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام ببینید یه عده آدم بد که همه جای دنیا دارند نمیشه پای همه نوشت من از دولت میخام منطقی و عقلانی برخورد کنه مردم میگن افغانستانی ها برگردن کشورشون باشه بر می‌گردن ولی خیلی ها کسب وکار و پول پیش خانه و چک وجنس و دستگاه دارند دولت ورود کنه و این چک ها رو نقد کنه کارخانه ه و وسایل شون را به قیمتی که می ارزه بخرند و به افغانستانی ها بدن میرن کشورشون این راهش نیست که به زور و کور کورانه بخواهند برگردونند.
م الف۳۵۹۳۹۶۳۲۰:۰۱:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام.بر دولت مردان ایران این افغان ها تابع هیچ قانونی نیستند تهران را افغان ها گرفتن هرجا پا می‌گذاری افغان . بایداز نظر اقتصادی واجتماعی تکلیف شان را دولت مشخص کند؟ دیگر کاربرای ایرانی نیست حتی جمع کردن ضایعات سطل آشغالی ؟
ناشناس۳۵۹۳۹۶۵۲۰:۰۳:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها رو بیرون کنید ملت ایران به ستوه اومدن این چه اوضاعی درست کردین
بهمن۳۵۹۳۹۷۳۲۰:۱۶:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
خدایی ،دمشون گرم بچه های اردبیل،اجازه ندادن یدونه افغانی وارد استان اردبیل بشه.
ناشناس۳۵۹۳۹۷۷۲۰:۲۱:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
حق مسلم هرایرانی است که خواهان اخراج این اجنبی های افغانی از ایران باشد.
ستاره۳۵۹۳۹۷۹۲۰:۲۱:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
افعانها باید اخراج بشن مجاز غیر مجاز نداریم تو محله ما اینقدر بچه هاشون زیاد شده ک تو بازی‌های جمعی بچه های ایرانی رو راه نمیدن .
مهدی۳۵۹۳۹۸۰۲۰:۲۲:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام ..مهاجران افغان از تمام امکانات کشور استفاده می‌کنند از قبیل نان و سوخت و دارو و غیره وهیچ گونه مسئولیتی هم بر گردن ندارن و هر از گاهی یک جنایت و دزدی هم انجام می‌دهند و چونکه هیچ هویتی و هیچ مدرکی از قبیل اسکان برای آدرس و پیگیری فرد خاطی وجود ندارد براحتی. جابجا می‌شوند و در گوشه دیگری شروع به کار می‌کنند...خلاصه بجز بدبختی برای کشور چیزی دیگری ندارند و کارگر بیچاره ایرانی هم باید بیکار بشه....اگه واقعا اینا اخراج بشن عالیه....
علی۳۵۹۳۹۸۱۲۰:۲۵:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
مگه مرزبان نداریم مگه نیروی انتظامی نداریم چرا هیچ کس برخورد نکرد مردم ایران چند ساله از این وضعیت افغانی ها ناراضی هستند کسی به حرف مردم اهمیت نداد.. این دیوار که می سازید به چه درد می خورد وقتی میلیونها افغانی در ایران جا خوش کرده اند.
فرهنگی بازنشسته۳۵۹۳۹۸۲۲۰:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
بی هیچ درنگی به سرعت اخراج شان کنیداول ازنوجوانان بی خانواده وبعدازخانواده هاشروع کنید.من دیگرازهیچ مغازه ای که کارگرافغان داردخریدنمیکنم مردم بایدتحریم عدم خریدازاصنافی که ازافغانها استفاده میکنندشروع کنندتاورشکسته شوندبسازبفروش هاهم اگرازکارگرافغان استفاده کنندهیچ وام ومساعدتی باآنهانشود.
ناشناس۳۵۹۳۹۸۹۲۰:۴۲:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
من به عنوان یک تهرانی تغییری نمی بینم. همچنان سر هر چهار راه یک افغانی مشغول دستفروشی است، در نانوایی و تره بار و سوپر مارکت و سرایدار ساختمان مجلل و ... افغانی می بینم، همچنان در مترو افغان می بینم، در بیمارستان دولتی و مدارس دولتی افغانی می بینم، ...
حسین۳۵۹۳۹۹۳۲۰:۵۱:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام اگر مردم حواستار اخراج اتباع افغانی هستند حرف نژاد پرستانه نیست خواسته به حق جامعه است . اگر اخراج انها ظاهری نیست چطور دوباره تعدادی از انها دوباره در شهر یا روستا دیده میشوند با اینکه هیچ گونه مجوزی ندارند اگر هم از هر طریقی ویا افرادی سازمان یافته ساماندهی در باغ ها گله داریها و گاو داریها وغیره به انها جا ومکان میدهند راحت نیروهای انتظامی میتواند پیدایشان کند وخواهشا دولت دستور قاطع بدهد به خدا خیلی مواقع بعضی مکانها انقدر تعدادشان زیاد است که تظاهر به قدرت نمایی میکنند همین ایرانیان اگر غیر مجاز در افغانستان بگیرند چه برخوردی می کنند.
حمید۳۵۹۳۹۹۴۲۰:۵۱:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
ماخودمون کار نداریم خونه برا اجاره نداریم آب برق گاز یارانه ای استفاده می‌کنند الا برا چی برق مردم باید قط بشه بخاطر این که ملیونها افغانی برق مصرف میکنن امنیت دیگه نداریم مردم یه پارک ساده که قبلا میرفتن الا از ترس افغانيها نمیتون برن . این خواسته هشتاد ملیون ایرانی است که افغانيها برن .
رضا۳۵۹۳۹۹۷۲۰:۵۶:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
خواسته همه مردم اخراج همشونه.
ناشناس۳۵۹۴۰۰۴۲۱:۰۵:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
پذيرش پناهنده حد و حدودی دارد که باید قانون تعیین کند نه آنکه بیش از ده در صد از کل جمعیت کشور بیگانه به اسم پناهنده پذیرفته شود کجای دنیا چنین بی مهابا به ۱۰ ملیون آدم از یک کشور اجاز ی ورود داده شده
حسنخان۳۵۹۴۰۰۹۲۱:۰۸:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
برای خریدن دوتا نان سنگک یا بربری باید دوساعت بسشتر تو صف نان باشی از بس افغانیها میان فقط بربری و سنگک میخرند نفری ده پانزده تا نون سنگک میگیرند
ناشناس۳۵۹۴۰۱۳۲۱:۱۲:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
بعضا اینقدر ازشون حمایت میشه و اعتماد به نفس پیدا کردن، که خیلی پاشون رو فراتر از حريمی که دارن می زارن بیشتر مواقع دنبال ایجاد درگیری هستند تا بگویند به مهاجرین ظلم می شود هر چه جرم وجنایت است مرتکب می شوند .
ناشناس۳۵۹۴۰۱۵۲۱:۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
فقط باید بیرونشون کنن چه مجوز دار چه بدون مجوز
ناشناس۳۵۹۴۰۲۱۲۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی‌ها جنگ کردن آمریکا و شوروی را انداختن بیرون، الان هم دولت اسلامی دارند، چرا نمیرن کشور خودشان که بابتش خون وشهید دادن. و همه ول کردن آمدن ایران. این نشان از آتش زیر خاکستر است.
ناشناس۳۵۹۴۰۲۲۲۱:۲۱:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی های مجاز هم بازنگری بشوند چه خبره ۱۰یا۱۲ تا بچه دارند عین زالو افتادند به جون مملکت ایران هی می گویند ماکارمیکنیم مزد کارتونومی گیرد باید قانون درمورد افغانی های مجاز هم بازنگری شود . ترکیه و پاکستان هم افغانی هارا بیرون کردند فقط کشور ماست که میلیونها افغانی حضور دارند. بیرونشون کنید مجاز و غیر مجاز هم نداریم همه شون بیگانه اند ودلشون برای کشور نمی سوزد .
کریمی۳۵۹۴۰۴۷۲۱:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
مقصر‌دولت‌وبعد‌کار‌فرها‌هست‌به ایرانی کار نمی هند‌باید زود جلو اینها بگیرند من در رباط کریم کار میکنم اینجا حداقل چهل شرکت کار میکنند همشان کار گر افغان دارند‌کلان‌چهل‌نفر‌ایرانی‌نیست‌
محمود صفرنیا۳۵۹۴۰۵۶۲۱:۴۹:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۷
این افغانیهارا بیرون کنید همه هرچه جرم و جنایت هست اینامیکنند.
ناشناس۳۵۹۴۰۶۴۲۱:۵۹:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام مادرشهریارهستیم برخی باغدارها باغهایشان را به افغانیها اجاره میدهندو انها بهترین میوه ها و بهترین آب و هوا وبهترینهارواستفاده میکنند.اب وبرق وگازی بیت المال ایرانیها .دم به دقیقه می‌زایند.من میروم نانوایی ده تا افغانی دوتاایرانی .ایرانی بدبخت یه بربری افغانی هفت هشت تا. یه جوری هم نگات میکنن انگارما مملکتشونو گرفتیم و اضافه این.سربازی و مالیات هم که ندارند.ارزوبه دلم مونده یه روز چشم واکنم وبه جای این همه افغانی هم وطنان خودمو ببینم.
محمد۳۵۹۴۰۶۸۲۲:۰۸:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
صاحب کارهایی که به اتباع کار میدن شرف ندارن اگر غیرت و شرف داشتن جوان ایرانی هم کمتر از افغانی کار نمیکنه چرا جوان ایرانی بیکاره چون که طرز تفکر خراب بعضی از افراد باعث دلسردی جوانان نسبت به کار میشه بعضی میگن ایرانیا کار کن نیستن یا اونایی که خونه وباغ و سرپناه در اختیار این افغانی ها میذارن باید بگم اون کسی که همچین کاری می‌کنه اول از همه داره ظلم به خودش وبعد ظلم به هم وطن خودش می‌کنه این اشتباه واقعا غیر قابل جبران هست .
ناشناس۳۵۹۴۰۶۹۲۲:۱۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
کمکم غربال کنید اول عیرمجازهابعدازاون اون مجازهامدرک دارهابعدهم اونایی که باویزاپاسپورت اومدن لقمه رونچرخونید
رضا جم۳۵۹۴۰۷۲۲۲:۱۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۷
ساماندهی‌مرزها . نطارت‌.کننرل شبکه حضور افاغنه در بعد زیستی. اجتماعی‌.سیاسی فرهنگی‌و اقتصادی‌ ‌در کشور‌از اهمیت ویژه ای برخوردار است..عنایت فرمایید...سپاس‌
ناشناس۳۵۹۴۰۸۵۲۲:۳۳:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
تهرانی ها کرمانی ها مشهدی ها کلا هراستانی که افغانی راه میده چرا ازمردم تبریز و کردستان الگو نمی گیرند که افغانی راه نمی‌دادند یاشاسین آذربایجان زنده باد غیرت وتعصب وطن دوستی...
ناشناس۳۵۹۴۰۸۸۲۲:۳۴:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
قانونی، غیر قانونی نداره .اونها که قانونی هستن چه نفعی برای ما دارند؟!!! همه باید کشور ایران را ترک کنند و فرصت شغلی به سرپرستان نیازمند شغل خانواده های ایرانی بیفتد!!!
اسماعیل۳۵۹۴۰۹۱۲۲:۳۸:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۷
از مسولین عزیز کشور خواهشمندیم سریعا عزیزان افغان رو از کشور خارج کنید لطفا . با تشکر از کسانی که دلسوز مملکت هستن
ایرانی۳۵۹۴۰۹۷۲۲:۴۶:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها چراغرب ایران نمیان (حتی یک نفر)!!! مردم ایران خودشون بایدحامی هم باشن.
جواد۳۵۹۴۰۹۹۲۲:۵۰:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانیها هم از یارانه مردم ایران استفاده میکنن هم مالیات نمیدن هم بازار کار ایرانیا رو اشغال کردن هم وضعیت دستمزد کارگر ایرانی و خراب کردن الان بسیاری از کارگران ایرانی بیکارن چون کارگر افغانی اون شغل و اشغال کرده.یه نفر بیاد توضیح بده ببینیم فایده این افغانیا برا ایران چی بوده؟ جز این که یه عده کارفرمای سودجو که چون میخواد پول بیمه کارگر نده و با هر حقوقی که دلش بخواد افغانی و بکار میگیره.اینا سالیانه هم که کلی پول ایران و از مملکت خارج میکنن و میفرستن افغانستان.کلا از هر طرفی نگاه کنی افغانیا برا ایران ضرر دارن
علی۳۵۹۴۱۰۱۲۲:۵۱:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
درمورد به قول بعضی از دوستان، برادران افغان ما همین بس که با بستن آب هیرمند و حتی منحرف کردن آن به بیابان در سالهای پربارش باعث مهاجرت و فقر مطلق عزیزان و هم وطنان ما از سیستان وبلوچستان شده اند و هیچ افغانی با این موضوع حتی به زبان مخالف نیست . پس همه این قوم متخاصم را از کشور بیرون کنید ودیگر هیچ
هاشم۳۵۹۴۱۰۲۲۲:۵۳:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
گذشته از تمام مشکلات،، وجود نزدیک به 10 میلیون افغان خطر امنیت هست ،مگه داعش چند نفر بودن به 100 هزار هم نمی‌رسیدند دیدید چه وحشتی به کل دنیا انداختند، بعد 10 میلیون افغان از بالاشهر تهران تا دورترین نقطه ایران همه جا هستند.
بهنام۳۵۹۴۱۰۷۲۲:۵۶:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
جمعیت ۸ میلیونی اتباع یا ۱۵ میلیونی؟!
ناشناس۳۵۹۴۱۱۴۲۳:۰۶:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۷
با سلام . اول باید مرز با دیوار بتنی کامل مسدود گردد . بعد همه افغانها از کشور بروند . زاد و ولدشون از ایرانیها بیشتر شده . زنگ خطری بزرگ برای کشور هستن
ناشناس۳۵۹۴۱۱۷۲۳:۰۷:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
ایران مال ایرانی است نه افغانی بهتره آقایانی که سنگ افغانی رابه سینه می زنند به افغانستان تشریف ببرد جوانان این سرزمین بودند که درهشت سال دفاع مقدس جانانه از سرزمین شان دفاع کردند الان هم ایرانی حق دارد درکشورش آسوده خاطر زندگی کند
وحید۳۵۹۴۱۴۰۲۳:۳۷:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
اینهااگرماایرانیهااینگونه وارد افغانستان شده بودیم همان روزهای نخست بدترین برخوردها را می کردند.
ناشناس۳۵۹۴۱۴۱۲۳:۳۷:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۷
دولت آقای پزشکیان سازمان مهاجرت راه اندازی کرده البته هنوز لایحه تصویب نشده .
سلطان۳۵۹۴۱۴۶۲۳:۴۳:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج تمامی اتباع بیگانه چه قانونی چه غیر قانونی این درخواست ملی ملت ایران است
ایران ما۳۵۹۴۱۴۷۲۳:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
اخراج اتباع خارجی مطالبه ملی است
ناشناس۳۵۹۴۱۴۹۲۳:۴۶:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانستانی ها برن کشور خودشون تا در ایران ارزانی شود و جوان ایرانی به موقع ازدواج کند وزادآوری بشود و جمعیت کشور جوان شود.افغانستانی برگرد کشور خودت.
جنوب۳۵۹۴۱۵۷۲۳:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
در خوزستان تمام مرغداری وحوضچه پرورش ماهی وکارخانه اجر پزی توسط افغانها اداره می‌شودبا اخراج آنها چقدر جوان ایرانی سرکار می روند اصلان چقدر مصرف برق دارند؟؟؟
ناشناس۳۵۹۴۱۶۷۰۰:۰۸:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۸
از ایران خواهشا برید دیگه بر نگردید.
محمد۳۵۹۴۱۷۳۰۰:۱۸:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۸
ضرری که افغانها به مردم ایران میزنند به دولت نمیزنند
ناشناس۳۵۹۴۱۷۹۰۰:۲۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۸
باز وعده اما دریغ از عملکرد صحیح، ۸ ماه فرصت یعنی اینکه تمایلی برای اخراج ندارند .
پیمان۳۵۹۴۱۸۵۰۰:۳۴:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۸
به نظر من دروهله اول یک جریمه سنگینی برای اون کارفرمایی که نیروی افغانی راجذب کرده بایددرنظر گرفت که هیچ وقت کارگر افغانی را بخاطر اینکه عیدی،سنوات،وسایر مزایارانمی دهند به ایرانی ترجیح ندهند،اگر این مورد کارندادن به افاغنه رعایت شود خود افغانها مجبور به ترک کشور ایران میشوند،درغیر این صورت اینها اینجا جا خوش کرده‌اند،،،درپایان اخراج هرچه سریعتر آنها راا کشور ایران خواستاریم..
ناشناس۳۵۹۴۱۹۴۰۰:۴۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۸
با سلام من یک افغان هستم خیلی از نظرها رو خوندم من به نوبه خودم از دولت و ملت ایران خیلی سپاس گذارم بابت مهمان نوازیتون ....دولت عزیز ایران شما را قسم به هرچیزی قبول دارید ماهارا بیرون کنید یک سری از اقوام ما بدون اینکه شما بیرونشان نکنید نمیرن هر دین و مذهبی که دارید ماها رو بیرون یا اخراج کنید ...با تشکر از سایتهای که خبرهای بیرون کردن ماها رو پخش میکند
داریوش۳۵۹۴۱۹۷۰۱:۰۳:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۸
متاسفانه بعضی از مسئولین بدون اینکه از وضعیت کشور اطلاع دقیقی داشته باشند و از جرم جنایت ها توسط اتباع غیر مجاز مجرد که وارد کشور شدند حمایت های بچگانه و ساده لوحانه ای می کنند
هادی۳۵۹۴۱۹۹۰۱:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۸
مشکل اینجاست که فعلا فقط مردهایی که غیرقانونی وارد شدند رو میفرستند افغانستان و با زن ها و بچه ها کاری ندارن و مردها بعد از بازگشت به افغانستان ویزا و پاسپورت میگیرن و دوباره اینبار قانونی برمی‌گردن ایران این که نشد .
مصطفی۳۵۹۴۲۰۶۰۱:۱۷:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۸
به افغانی ها توصیه میکنم برای ساختن کشورشان و بخصوص بدست اوردن حق زندگی و ازادی بایستی به کشورشان برگردند و بر ضد طالبان و داعشی ها و حتی نیروهای غربی مثل امریکای جنایتکار مبارزه کنند، چون اگر قرار باشد افغانها در ایران بمدت طولانی زندگی کنند هیچوقت مشکل کشورشان حل نخواهد شد.
ناشناس۳۵۹۴۲۱۱۰۱:۲۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۸
همه جا پر شده ازافقانی فکر می‌کنی تو کشور خودت غریبی .
ناشنای۳۵۹۴۲۱۲۰۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۸
اسنپ و تپسی باید برای جابه جایی افغانی های غیر مجاز قانونی را اعمال کند چون همه افغان های غیر مجاز با سیم کارت تلفنی که آزاد خریداری کرده اند یا صاحب کار در اختیارشان گذاشته اقدام به گرفتن اسنپ برای جابه جایی میکنند چون نمیخوان گرفتار پلیس شوندلطفأ در این مورد تصمیم گیری کنید وبه رانندگان اسنپ و تپسی اعلام کنید
ناشناس۳۵۹۴۲۱۷۰۱:۳۶:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۸
اون کارفرما خبر نداره دیگه امروزه افغانیا ممکنه هر لحظه هر بلایی سرش در بیارن..حالا هی برن دنبال کارگر افغانی
طاها۳۵۹۴۲۲۳۰۱:۴۹:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۸
خواهشا هر چه زودتر چه مجاز چه غیر مجاز اخراج کنید.
محمد طاها۳۵۹۴۲۲۶۰۱:۵۴:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۸
باید برن بیرون دیگه غیر قابل تحمل شدن
فریور۳۵۹۴۲۲۷۰۱:۵۵:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۸
اقای پزشکیان محترم تاریخ را بیاد ارید چطور افاغنه اصفهان را تسخیر کردند فکر نکن امریکا از افغانستان رفته هر وقت لازم بشه دوباره وارد میشه
عشقی حسین۳۵۹۴۲۴۸۰۴:۴۴:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۸
افغان هابایدازکشورخارج بشن چه قانونی چه غیرقانونی کشورماشده پرافغانی شمال شهرتهران شده پرافغانی یه عده پولداربی سواد به حساب سرایدار یه مشت افغانی رودرمحل زندگی خودراه می دن درخونه بازمیشه افغانی شیلنگ به دست ازخانه میادبیرون و براش مهم نیست فقط باشیلنگ آب پرقدرت همه جاروتمیزمیکنه .
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. قدردان پلیس هستیم اما...

      2. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

      3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

      4. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

      5. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

      6. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

      7. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

      8. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

      9. موحد: به سمت رفع فیلترینگ برویم

      10.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

      11. دیوان عدالت حکم ابطال محدودیت سنی را در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اجرا کند

      12. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

      13. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

      14. چمران: درخواستی از شهرداری برای جایگزینی کارگران ایرانی با اتباع نداشته‌ایم

      15. دستور اژه‌ای به دادستان کل برای بررسی پرداخت وام به اعضای هیئت مدیره بورس

      16. صدور حکم اعدام برای راننده اسنپ متجاوز به کودک ۱۲ ساله در یزد

      17. زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان اعلام شد

      18. چه تعداد ملک قولنامه ای در کشور وجود دارد؟!

      19. دادستان کل کشور: کسی که تمرد می‌کند، حق کتک زدن او را نداریم

      20. توضیحات کنکوری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

      آخرین عناوین