پرده‌برداری دیلی‌میل از تنش‌های پشت‌پرده دموکرات‌ها

  4030605119

در حالی که تنها ۲ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، چهره‌های برجسته حزب دموکرات مانند «جو بایدن»، «باراک اوباما» و «نانسی پلوسی» شاهد افزایش تنش‌های داخلی خود بوده‌اند، تنش‌هایی که در بعضی موارد هیچ ارتباطی با دنیای سیاست نداشته و از خصومت‌های کاملا شخصی نشات گرفته‌اند.

پرده‌برداری دیلی‌میل از تنش‌های پشت‌پرده دموکرات‌ها

به گزارش ایسنا، ‌دوشنبه هفته گذشته قرار بود بایدن حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت محلی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو آخرین سخنرانی خود را انجام داده و مشعل را به کامالا هریس تحویل دهد.

بااین‌حال، سخنرانی او آن‌قدر به تعویق افتاد که وقتی به پایان رسید، ساعت ۱۲:۱۵ نیمه‌شب بود و بیشتر آمریکایی‌ها به خواب رفته بودند. اجرای یکی از خوانندگان محبوب بایدن و برنامه پخش فیلمی برای ادای احترام به وی هم در دقیقه ۹۰ لغو شد.

علاوه بر این، سخنرانی «جیل بایدن» همسر جو بایدن و دخترشان «اشلی» هم از نظر بسیاری از شرکت‌کنندگان کوتاه بود، هرچند که کاخ سفید هرگونه دست‌کاری در مدت سخنرانی آن‌ها را رد کرده است.

به گزارش دیلی میل، در هفته‌های اخیر جیل بایدن به صورت فزاینده‌ای از آنچه آن را «خیانت» دموکرات‌ها به همسر خود می‌نامد، شکایت کرده است.

در اوایل ماه میلادی جاری دیلی میل گزارش داد «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و از چهره‌های برجسته ایالات متحده به بایدن پیغام داده که اگر از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری نکند، علیه او سخنرانی خواهد کرد. یک روز پس از این پیام تهدیدآمیز، بایدن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا کناره‌گیری کرد.

به گزارش دیلی میل، ضرب‌الاجل پلوسی به بایدن دوستی پنجاه ساله این ۲ خانواده را برهم زده و نشان از تنش‌های فراوانی دارد که در هفته‌های گذشته در حزب دموکرات در جریان بوده است.


سخنرانی متفاومت میشل از باراک

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که بایدن در دولت وی مقام معاونت رئیس‌جمهور را برعهده داشت، در سخنرانی خود در کنوانسیون دموکرات‌ها بایدن را «برادر» خطاب کرد، اما همسر وی، «میشل»، در طول سخنرانی پرشور ۲۳ دقیقه‌ای خود حتی یک‌بار هم نامی از بایدن نبرد.

بسیاری از منابع داخلی حزب دموکرات این اقدام میشل اوباما را یک توهین آشکار می‌دانند و گفته‌اند که تا قبل از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها، میشل سخنرانی در کنوانسیون دموکرات‌ها را نپذیرفته بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همسر سابقِ «هانتر بایدن» پسر جو بایدن از دوستان صمیمی همسر اوباماست و میشل از رفتار خانواده بایدن با او پس از طلاق آن‌ها در ۲۰۱۷، بسیار ناراحت است و در دوران نامزدی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، میشل هرگز از او حمایت نکرد.

نانسی پلوسی هم در اجلاس دموکرات‌ها حضور داشت. در روز دوشنبه هنگامی که خبرنگار دیلی میل از بایدن پرسید آیا هنوز از پلوسی عصبانی است یا با او صحبت کرده، بایدن تنها گفت: «نه، با او صحبت نکرده‌ام.»

به گزارش رسانه انگلیسی، حمایت سریع و قاطع بایدن از کامالا هریس به‌نوعی با هدف انتقام‌گیری از نانسی پلوسی صورت گرفته است، زیرا این ۲ چهره رابطه نزدیکی ندارند و هنگامی که هریس در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار برای سمت دادستان کل ایالت کالیفرنیا نامزد شد، پلوسی از نامزد رقیب او حمایت کرد.


کینه شتری بایدن از اوباما

بر اساس این گزارش، پلوسی نگرانی‌های فراوانی نسبت به هریس داشته و پس از کناره‌گیری بایدن، با انتخاب او به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات مخالف بود، اما بسیاری بر این باورند که بایدن چند ساعت پس از کناره‌گیری خود از هریس حمایت کرد تا به پلوسی اجازه ندهد هریس را هم مانند او از رقابت‌ها خارج کند.

دستیاران بایدن مدعی هستند که جو و جیل بایدن گذشته‌ها را فراموش کرده و به آینده چشم دوخته‌اند، اما منابع داخلی کاخ سفید چیز دیگری می‌گویند.

در گزارش دیلی میل آمده است: «گفته می‌شود که بایدن همچنان از رئیس سابق خود (اوباما) کینه دارد، زیرا او در سال ۲۰۱۶ به جای حمایت از نامزدی بایدن، از هیلاری کلینتون حمایت کرد.»

خشم بایدن از اوباما آنقدر زیاد است که به گزارش دیلی میل، هریس در روز سه‌شنبه یک گردهمایی انتخاباتی ترتیب داد تا توجیهی برای عدم شرکت در سخنرانی اوباما پیدا کرده و به احساسات بایدن احترام گذاشته باشد.

این در حالی است که هریس به حمایت اوباما نیاز دارد و گفته می‌شود که این ۲ نفر به هم نزدیک هستند. هریس از نخستین حامیان نامزدی اوباما در سال ۲۰۰۸ بوده و آن‌ها به صورت منظم گفت‌وگوی تلفنی دارند. اوباما نیز به‌محض اعلام نامزدی هریس، به‌گرمی از حضور وی در انتخابات حمایت کرد.

در انتهای گزارش رسانه انگلیسی آمده است که تنها ۷۰ روز تا انتخابات مانده و دموکرات‌ها نباید بگذارند مشکلات داخلی ناشی از حذف بایدن، کمپین هریس را از مسیر خارج کند.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین