مدرسه دولتی ویژه اتباع افغانستانی نداریم

  4030709049

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد. به عبارت دیگر، هیچ مدرسه دولتی ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

مدرسه دولتی ویژه اتباع افغانستانی نداریم

به گزارش تسنیم، حدود 600 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند. این دانش‌آموزان شامل مهاجران، پناهندگان و کودکان اتباع کشورهای همسایه، عمدتاً افغانستانی، هستند که برخی به صورت قانونی و برخی دیگر به‌طور غیرقانونی در ایران سکونت دارند.

بر اساس سیاست‌های ایران، این دانش‌آموزان مجاز به ثبت‌نام در مدارس دولتی هستند. امسال، روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از 24 شهریور آغاز شده است. علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، درباره ثبت‌نام این دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع، مانند همیشه ثبت‌نام می‌شوند، اما با سیاست‌های دقیق‌تر و بهتر.

داشتن شناسه یکتا شرط ثبت‌نام در مدارس است و دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام باید به ادارات اتباع دفاتر کفالت مراجعه و برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند، کار برای آن دسته از دانش‌آموزانی که والدینشان شناسه یکتا دارند، آسانتر است.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس گفت: تمام دانش‌آموزان اتباع دارای شناسه یکتا در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

وی افزود: در برخی مناطق کشور که تراکم حضور اتباع افغانستانی بیشتر باشد ممکن است جمعیت دانش‌آموزان ایرانی کمتر باشد اما تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان اتباع افغانستانی را بین مدارس مختلف توزیع کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد. به عبارت دیگر، هیچ مدرسه دولتی ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود ندارد، اما برخی مدارس دارای تعداد زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی هستند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی این وزارتخانه، فراهم کردن شرایطی برای آموزش دانش‌آموزان افغانستانی در کنار دانش‌آموزان ایرانی است. این رویکرد به دنبال ایجاد تبادل فرهنگی و افزایش تعاملات مثبت میان این دو گروه است.

قابل ذکر است: 22 مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان اتباع می‌توانند به صورت مجزا به آن مدارس وارد شوند این مدارس با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  4. هم «هو» شد، هم منزوی!

  5. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  6. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  7. رویابینی در سیاست خارجی !

  8. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  9. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  10. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  13. یک پیشنهاد مساله ساز !

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  15. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  16. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  17. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  18. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  19. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  20. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. خوابی که تعبیر نشد

  24. پرداخت ۱ میلیارد تومان به خانواده جانباختگان معدن طبس

  25. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

آخرین عناوین