بالگرد ارتش آمریکا بدون خلبان پرواز کرد

  4030724040

نسل بعدی بالگرد مشهور بلک هاوک(Black Hawk) متعلق به ارتش ایالات متحده بدون خلبان و با یک مغز رباتیک پرواز می‌کند. این پیشرفت به این بالگرد اجازه می‌دهد تا بدون توجه به حضور انسان به طور مستقل عمل کند.

بالگرد ارتش آمریکا بدون خلبان پرواز کرد

به گزارش ایسنا، «مغز رباتیک» در حال تعبیه در بالگرد آزمایشی UH-60M ارتش ایالات متحده است. این پیشرفت به این باگلردها اجازه می‌دهد تا بدون توجه به حضور انسان در بالگرد به طور مستقل و خودران عمل کند.

شرکت سیکورسکی(Sikorsky) زیرمجموعه شرکت لاکهید مارتین(Lockheed Martin) اعتبار ۶ میلیون دلاری را از آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده(دارپا) برای نصب سیستم پرواز خودمختار ALIAS/MATRIX بر روی بالگرد آزمایشی بلک هاوک ارتش ایالات متحده دریافت کرده است.

این بالگرد ارتقایافته با پسوند MX، فرماندهی توسعه قابلیت‌های رزمی ارتش ایالات متحده(DEVCOM) را قادر می‌سازد تا طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های خودمختاری و بدون خلبان را آزمایش و ارزیابی کند.

مغز رباتیک

ریچ بنتون(Rich Benton) معاون رئیس و مدیرکل شرکت سیکورسکی می‌گوید: یک بالگرد خودران، بار کاری خلبان را کاهش می‌دهد، ایمنی پرواز را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد و به فرماندهان نبرد، برای انجام مأموریت‌های پیچیده در فضای جنگی پر ازدحام در روز یا شب و در هر شرایط آب و هوایی انعطاف‌پذیری قابل توجهی می‌دهد.

وی افزود: ارتش تا دهه ۲۰۷۰ به بالگردهای بلک هاوک متکی خواهد بود و مدرن‌سازی آنها برای چندین دهه سودبخش خواهد بود.

سیستم خودران ماتریکس(MATRIX) هسته برنامه «سامانه اتوماسیون کار در کابین خلبان»(ALIAS) دارپا را تشکیل می‌دهد.

سیکورسکی به عنوان بخشی از ALIAS در سال ۲۰۲۰، پشتیبانی سخت افزاری و مهندسی را برای افزودن کنترل‌های پرواز با سیم به بالگرد MX ارائه کرد و هنگامی که با سیستم خودران ماتریکس ترکیب شود، بالگرد MX یک نمونه تقریباً دقیق از بالگرد UH-60A سیکورسکی خواهد بود که به صورت خودران هدایت می‌شود.

بلک هاوک در سال ۲۰۲۵ خودمختار می‌شود

سیکورسکی سیستم ماتریکس را در سال ۲۰۲۵ در بالگرد MX ادغام خواهد کرد.

این هواپیما DEVCOM را قادر می‌سازد تا کاربردهای عملی و مفاهیم عملیاتی بالقوه یک سامانه استقلال مقیاس‌پذیر را بررسی کند و به بلوغ برساند.

این ارزیابی شامل ارزیابی مجموعه‌های حسگر مختلف برای درک و اجتناب از تهدیدها، موانع و توسعه استانداردها و مشخصات مرتبط با سیستم ماتریکس و یک سیستم کنترل پرواز با سیم است.

سیکورسکی و دارپا در ژوئیه ۲۰۲۴ به پرسنل ارتش ایالات متحده و مقامات ارشد وزارت دفاع نشان دادند که چگونه بالگرد بلک هاوک با خلبان اختیاری می‌تواند به راحتی توسط یک اپراتور در کابین یا روی زمین با یک تبلت کنترل شود و به اهداف ماموریتی سطح بالا برسد.

این نمایش‌های اخیر از پروازهای خودمختار در «پروژه همگرایی ۲۰۲۲» معرفی شد، زمانی که سیکورسکی و دارپا با موفقیت به ارتش ایالات متحده نشان دادند که چگونه بالگرد بلک هاوک با خلبان اختیاری و بدون حضور انسان در کابین عمل می‌کند و می‌تواند به طور ایمن و قابل اعتماد ماموریت‌های تامین مجدد محموله‌های داخلی و خارجی را انجام دهد.

قابلیت‌های خودمختار مانند فناوری ماتریکس بخش کلیدی چشم‌انداز «امنیت قرن ۲۱» شرکت لاکهید مارتین است که شامل مدرن‌سازی بالگرد بلک هاوک برای جلوتر بودن از تهدیدات جدید و نوظهور است.

بالگردهای بلک هاوک ارتش ایالات متحده علاوه بر خودمختاری می‌توانند به موتورهای نسل جدید برنامه‌ریزی شده برای عرضه در سال ۲۰۲۵ مجهز شوند. این موتور که تحت برنامه موتور توربین بهبود یافته(ITEP) طراحی شده است، عملکرد، برد و طول عمر بهتری را نسبت به موتورهای موجود نوید می‌دهد. با این حال، این موتور به دلیل مشکلات فنی و زنجیره تامین، تاخیرهای زیادی را تجربه کرده است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  4. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  5. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  6. زبان فارسی،ذهن عبری!

  7. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  8. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  9. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  10. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  11. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  12. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  13. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  14. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  15. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  16. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  17. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  18. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  19. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  20. دشمن دیرینه ایرانیان

  21. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  22. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

  23. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

  24. وطن‌فروشی به سبک مهدی نصیری

  25. سردار قاآنی کجاست؟ | روایت یک ترور هدفمند

پربحث‌های اخیر

آخرین عناوین