دلیل فوت ماماهای رامهرمزی اعلام شد

  4030806081 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نامه ای به دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزییات سانحه واژگونی خودرو منجر به فوت سه نفر از ماماهای شبکه بهداشت و درمان رامهرمز را تشریح کرد.

دلیل فوت ماماهای رامهرمزی اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین،در این گزارش آمده است، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۷/۳۰ تعدادی از همکاران مامایی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان رامهرمز جهت شرکت در کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت مادر و نوزاد (بررسی مرگ نوزادان ترم بدون ناهنجاری) به دعوت معاونت درمان دانشگاه که به دنبال مرگ نوزاد مریم محمدعلی زاده در مورخ ۱۴۰۳/۷/۱۰ تشکیل گردیده بود، عازم ماموریت اداری به اهواز بودند که حدود ساعت ۹:۴۳ در جاده رامهرمز به اهواز دچار سانحه(واژگونی خودرو) شدند.

همشهری در خبری نوشت:بلافاصله پس از وقوع سانحه و اعلام به مرکز اورژانس رامهرمز، سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی آن شهرستان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و همزمان بالگرد اورژانس اهواز به دستور رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه نیز به سرعت به پرواز درآمد. در این سانحه، متأسفانه دو نفر از همکاران ماما به نام خانم ها فاطمه براتی و سمیه شاامیری در صحنه جان باختند و سه مصدوم دیگر به نام های خانم ها شهناز قنبری با سطح هوشیاری ۷، مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد (راننده خودرو) پس از دریافت خدمات پزشکی حیاتی با آمبولانس‌های اعزام شده به بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز منتقل و در کمتر از ۳۰ دقیقه به بیمارستان تحویل شدند.

با هماهنگی انجام شده متخصصین جراحی عمومی، داخلی، قلب، ارتوپدی، رادیولوژی در محل اورژانس حاضر شدند. خانم شهناز قنبری پس از انجام اقدامات لازم در اوژانس نظیر تعبیه چست تیوب و...، جهت اقدامات تشخیصی به بخش CT scan منتقل شد. پس از انجام اقدامات تشخیصی، به علت وخامت وضعیت، با نظر جراح، بیمار سریعا به اتاق عمل منتقل شد تا با جراحی منشا خونریزی داخلی مشخص شود و به جهت تکمیل اقدامات تشخیصی درمانی با حضور متخصصین جراحی، قلب، داخلی اکوی قلبی نیز انجام و بیمار جهت ادامه درمان و به دستور پزشک معالج سریعا با بالگرد، به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

متأسفانه وی پس از انتقال به بالگرد اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد و بالگرد مجبور به استندبای تا وضعیت پایدارتر مصدوم شد. این مصدوم فورا به اتاق عمل منتقل و عملیات احیا بر روی وی انجام شد. با حضور نزدیک به ۳ ساعت بالگرد اورژانس اهواز در محل، بیمار مجدداً پس از دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بالگرد انتقال داده شد تا به اهواز منتقل شود اما متأسفانه در حین پرواز، بیمار دوباره دچار ایست قلبی تنفسی شد که با تلاش تیم پزشکی اورژانس هوایی، عملیات احیا انجام و بیمار به اهواز منتقل شد. آمبولانس در محل فرود بالگرد در اهواز به صورت استندبای حضور داشت و به محض رسیدن بالگرد، بیمار در ساعت ۱۴:۵۳ توسط آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شد. متأسفانه علیرغم تلاش‌های همکاران، بیمار در اورژانس بیمارستان گلستان فوت کرد.سایر مصدومان حادثه پس از انجام اقدامات اولیه با دستور جراح به جهت تحت نظر بودن و انجام سایر اقدامات درمانی در بخش جراحی بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند.

شایان ذکر است همگی سرنشینانِ یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ بودند و با توجه به همزمانی چندین جلسه در مرکز استان، واحد نقلیه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از تمام ظرفیت خودروهای استیجاری برون شهری طرف قرارداد خود جهت انجام ماموریت ها استفاده کرده بود. خودروی استیجاری پژو ۴۰۵ با مالکیت آقای فریدون حبیبی نژاد، طرف قرارداد شبکه مذکور به مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ لغایت ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ است.

به استناد گزارش پلیس راه استان، علت حادثه سرعت غیرمجاز بوده است. بنا به اظهارات مجروحین حادثه سرکار خانم مینا محمدیان و آقای فریدون حبیبی نژاد، سانحه بدین شرح رخ داده است: «یک دستگاه پراید وانت که ظاهرا از روستاهای اطراف بود به جهت عبور به صورت خلاف جاده و طی عرض جاده، وارد مسیر شد که راننده خودروپژو ۴۰۵ جهت جلوگیری از برخورد اقدام به تغییر مسیر کرد و در ادامه از جاده خارج و به علت عدم وجود گاردریل و نیز اختلاف ارتفاع زیاد جاده و شانه، خودرو واژگون شد."

به دلیل تالم همکاران ماما در بلوک زایمانی بیمارستان مادر رامهرمز و پیشگیری از بروز هرگونه خلل در ارائه خدمات به مادران باردار، فراخوان نیروی های مامایی از مراکز بهداشتی تابعه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز داده شد.

به نقل از وبدا، وزیر بهداشت روز دوشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ در پیامی با اعلام تسلیت جان باختن سه ماما شبکه بهداشت و درمان رامهرمز، تاکید کرده بود « ضروری‌ است رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ضمن رسیدگی کامل به مصدومین و بازماندگان این حادثه دلخراش؛ ابعاد موضوع را بررسی و به اینجانب گزارش دهند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  2. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  3. ما و این رویای عادی بودن!

  4. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  5. کوه اسراییل موش زایید!

  6. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  7. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  8. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

  9. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

  10. بازداشت تروریستِ حادثه‌ تفتان در کمتر از سه ساعت

  11. شهادت دو ارتشی دیگر در حمله دیشب رژیم صهیونیستی  

  12. حمله اشرار مسلح به گشت فراجا در تفتان/ ۱۰ نفر شهید شدند

  13. وطن‌فروشی مصی علینژاد را ببینید

  14. یک ارتش فدای ایران

  15. روایت شهادت سردار سیدجواد در اکانت های اسرائیلی!

  16. مقایسه حملات ایران و اسرائیل به یکدیگر

پربحث‌های هفته

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  3. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  4. پس چرا وزیر شدید؟!

  5. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  6. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  7. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  8. مصائب بنزینی پزشکیان!

  9. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  10. واقعیت های یک حمله 

  11. توطئه پنداری یک نقد !

  12. ما و این رویای عادی بودن!

  13. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  14. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  15. بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات موشکی راهبردی

  16. کوه اسراییل موش زایید!

  17. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  18. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  19. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  20. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  21. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  22. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  23. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

  24. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

  25. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین