شامی‌های سوراخ‌دار و معصومیتی که از دست رفت پاسخ خواهر «مسیح علی‌نژاد» به آخرین پست وی

گروه اجتماعی الف،   3970424152 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

من حس ناب خواهری را از معصومیت خواهر همان امام رضایی آموختم که وقتِ نگرانی و اضطراب، عزیز گریزپایم صدایش می‌زد. من معصومیت از دست رفته او را خواهانم، من اعتقادات به سخره گرفته خانه و وطنم را بازپس خواهم گرفت.

شامی‌های سوراخ‌دار و معصومیتی که از دست رفت پاسخ خواهر «مسیح علی‌نژاد» به آخرین پست وی

به گزارش فارس، مینا علینژاد خواهر مسیح علینژاد فعال رسانه‌ای ضد انقلاب با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«به نام خدای مهر و محبت و عاطفه، ما روزهای سختی داشتیم و داریم، در تفاوت‌ها زندگی کردیم، با تفاوت‌ها اندیشه‌هایمان ساخته شد، از میان تفاوت‌ها قد کشیدیم و رشد کردیم، اما هرگز رفتارهای گاها تلخ یکدیگر را به حساب اندیشه‌ها و اعتقاداتمان نگذاشتیم. ما یاد گرفتیم اگر روزی تفاوت‌هایمان را نشانه می‌گرفتیم، توهین می‌کردیم و یکدیگر را به سخره می‌گرفتیم و پای یکدیگر را وسط می‌کشیدیم، راهمان جدا می‌شد و عاطفه‌هایمان چنگ می‌شد بر دل کوچک ما.

ما عزیز جانی داریم که سال‌ها پیش درس و تحصیل را بهانه خروج از گرمای عشق‌مان دانست. طعم تلخ دلتنگی را به خاطر احترام به خواسته‌هایش به جان خریدیم، همیشه می‌گفت هر چند کنار هم متفاوتیم، اما با هم آرامیم، می‌گفت سره حرف ونه سره دله بمونه، شه شه مشکله حل هکنیم (راز خانه در خانه بماند و خودمان مشکلاتمان را حل کنیم).

اما چه شد که حرفش زیر و رو شد و تفاوت‌های ما غصه‌ای شد روی دلش که از خانه رمضونه دکتر و عمو ممدحسن هم فراتر رفت. چه شد که خنده‌های پرشورمان، آغوش‌های گرم‌مان تبدیل شد به کینه‌ها و بغض‌ها و نداشته‌ها. به سخره و دردها و کمپین‌های یواشکی و علنی.

 

چه شد که خانه بزرگ و دلباز من تبدیل شد به زیرزمین؟ هرچه هست می‌دانم دلش پر می‌کشد برای یک جرعه شربت بهار نارنج با تخم شربتی و زعفران خانه من. می‌دانم که خواهرانه‌هایم برایش گرم و بی‌ریاست. می‌دانم که می‌داند هنوز هم در کنج پیشخوان آشپزخانه‌ام جایی هست برای یک دل سیر حرف زدن و سبک شدن، هنوز روی اجاق گاز خانه‌ام غذای گرمی یا شامی سوراخ‌داری برای شتاب‌زدگی‌هایش دارم تا دلش سیر شود و خیالش جمع، او می‌داند من هنوز مینای مینایم، من حس ناب خواهری را از معصومیت خواهر همان امام رضایی آموختم که وقتِ نگرانی و اضطراب، عزیز گریزپایم صدایش می‌زد. من معصومیت از دست رفته او را خواهانم، من اعتقادات به سخره گرفته خانه و وطنم را بازپس خواهم گرفت، پس به قول خودش، بچرخ تا بچرخیم».

پ ن: کسی که باید معنی عکس را بفهمه می‌فهمه.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۵۴۲۵۱۹:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۴
عیسی به دین خود موسی به دین خود...
ناشناس۴۳۵۵۴۶۲۳:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بله البته فحاشی و لجن پراکنی و مزدور بودن و وطن فروشی دین نیست
نجیب۴۳۵۶۷۱۰۱:۴۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
دین از اول خلقت بشر یکی بیشتر نبوده است بنابراین این جمله شما اشتباه است. لذا در جهان دو راه بیشتر وجود ندارد یا راه خدا و یا راه شیطان. بنابراین جمله شما رو به اینصورت اصلاح کنم که انسان مختار است که از حیوان پست تر شود و یا به اعلا علیین برسد.
ناشناس۴۳۵۷۵۴۰۸:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
نه باید گفت شیطان ویارانش و نبی وپیروانش #وطن _فروش
ناشناس۴۳۵۸۵۲۰۹:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
اگه این جوابت در محضر الهی پذیرفته باشه پس باید به تمام احکام و دستورات الهی ایراد گرفت. ادم حسابی پس اگه اینطوره از فردا مثلا من نوعی هرطور رانندگی کردم شمای نوعی حق اعتراض نداری. چرا این دلایل رو فقط برای دستورات دینی میارین
ناشناس۴۳۶۶۱۵۱۷:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
قوانین راهنمایی و رانندگی در کل دنیا پذیرفته شده است دست بردارید از این استدلالهای نخ نما ولی حجاب در اکثر کشورهای جهان و حتی اکثر کشورهای اسلامی اجباری نیست بحث بی منطق و بی پایه ی شما بیشتر مردم را عصبانی می کنه
ناشناس۴۳۵۴۴۷۲۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
نمیدونم چه اصراریه که همه رو میخوان مجبور کنن به سبک مورد نظر .. زندگی کنن؟
ناشناس۴۳۵۵۰۶۲۲:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۴
به نام خدا باسلام اگر من درست فهمیده باشم نظر شما این است که گوینده سخنان بالا می خواهد نظرش را به طرف دیگر تحمیل کند وبه نظرم شما یک طرفه قضاوت کرده اید؛زیرا که این طرف مقابل است که ، اتفاقا، می خواهد نظر خودرا به همه ایرانی ها تحمیل و آنها را ،به گمان خود،به راه راست هدایت نماید!
ناشناس۴۳۶۶۲۱۱۷:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
برعکس وقتی اطلاعات نداری بهتره بری مطالعه کنی اجباری کردن سلیقه و پسند یک گروه خاص باعث این مشکلات شده اصل ماجرا اینه که هر کس به عنوان انسان حق داره بنا بر نوع اعتقادش لباس بپوشه و کسی حق نداره اعتقاداتش را به دیگران تحمیل کنه و بخواد به زور همه را ببره به بهشت !
ناشناس۴۳۵۵۹۴۲۳:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۴
یعنی این جمله شما هم در مورد خود مسیح علینژاد صادق است؟ یا نه هر چه او بگوید وحی منزل است و دیگران باید راه او را بروند ولی عکسش جفا در حق آزادی؟ به دعواهای موجود کاری ندارم ولی هم میدانم مسیح علینژاد به این جمله اعتقاد ندارد و هم برخی در داخل و خارج کلا خود را الگوی غیر قابل انکار میدانند. مسیحی که به دختران دستور چهارشنبه های سفید را صادر میکند واقعا به آزادی انتخاب معتقد است؟؟؟؟؟؟
بهروز۴۳۵۶۳۹۰۰:۵۵:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
یک انسا حق ندارد خواهر خودش را که فکر می‌کند مسیرش را غلط رفته، به اصلاح مسیرش دعوت کند؟ طرف که اسلحه نگذاشته بالای سرش، خواسته با یادآوری خاطرات گرمشان به خواهرش کمک کند.
ناشناس۴۳۵۶۵۱۰۱:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
البته این اصرار شاید از اون طرف بیشتره. یه نگاه به آمار شبکه های ماهواره ای یا فضای مجازی بندازی وهزینه ای که برای این کار انجام میدن دلیل اصرارشونه. این تلاشی که از این طرف میشه بیشتر حالت تدافعی داره تا تهاجمی. یه مقایسه فضای الان جامعه با 25 سی سال پیش. و این همه تغییر یهویی شاید نتیجه اصرار(تهاجم) از اون طرف به جامعه بی دفاع ما بوده.
ناشناس۴۳۵۶۷۸۰۲:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آره انصافا چرا باید همه رو مجبور به کشف حجاب بکنن چرا باید این همه هزینه بکنن تا مردم بی حجاب بشن
ناشناس۴۳۵۶۸۵۰۳:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا غرب اصرار داره بقیه کشور ها با اصول اونها زندگی کنن ، در حقیقت اصراری در کار نیست هر جبهه ای داره تبلیغ میکنه برای اصول خودش حالا تو انتخاب هر کسی میتونه راه دلخواه خودش رو بره. اجبار در عقاید غیر ممکنه ولی در رعایت قانون همه ملزم به اجرا هستیم ( البته در همه موارد ، چطور هم که رعایت میشه.)
ناشناس۴۳۵۷۳۹۰۷:۳۴:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
برعکسش هم هست اون هم میخواد بقیه مثل خودش کنه
ناشناس۴۳۵۴۵۶۲۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
خانم محترم. شما تو همایش دختران انقلاب به خانم مسیح علینژاد گفتی .. نژاد. حالا داری چی میگی؟
ناشناس۴۳۵۵۲۲۲۲:۴۲:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۴
بی سرو ته بقصد مطرح شدن اما اگر محتوای نداشته باشد همین امروز فراموش میشود .
ناشناس۴۳۵۵۳۸۲۲:۵۳:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۴
"معصومیتی که از دست رفته" چه اصراری داری که شما معصوم باشی و ایشان گناهکار. مگر شما معیار گناه و معصومیت هستی؟ خیلی ها عقیده دارند ایشان هیچ گناهی مرتکب نشده و خیلی بهتر از بسیاری ..
ناشناس۴۳۵۵۷۸۲۳:۳۲:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۴
من از مسیح علینژاد دل خوشی ندارم کلا از کسانی که بغضشان از بد عهدی ها را به شکلی خالی می کنند که قبل از همه خودشان را نابود می کنند .اما چه خوب است ببینیم چه چیز مسیح را گل شیفته را و... آنچنان دلزده و عصبانی کرده که خودزنی می کنند. قبول کنیم که در ارتباط با جوانان دافعه مان خیلی خیلی بیشتر از جاذبه مان بوده .
ناشناس۴۳۵۶۴۲۰۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
فرق جامعه انسانی با زندگی حیوانی در این است که انسان‌ها نسبت به سعادت و تباهی زندگی دیگران احساس مسئول‌یت کنند. خصوصاً که این دیگران جزء بستگان باشند. ما فقط یک بار در دنیا زندگی می‌کنیم و اگر اشتباه کنیم، راه جبرانی وجود ندارد. تلاش انسانی‌اش قابل ستایش و احترام است.
ناشناس۴۳۶۶۵۴۱۷:۳۲:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
من هلاک این سعادت و عاقبت خوبی هستم که طرز فکر و عملکرد شماها طی این چهل سال برای مردم ایران ایجاد کرده التماس می کنم ما را به حال خود رها کنید که به حال خود بدبخت باشیم با میل و اختیار خود بدبخت باشیم هزار بار بهتر است که با زور و فشار شماها به شکل کنونی خوشبخت و سعادتمند باشیم !
ساغر۴۳۵۶۶۱۰۱:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۵
نوشته پر احساسی بود. اگر من جای مسیح بودم پشت پا به هر ناکس آن ور آبی میزدم بر میگشتم و مینا را در آغوش می‌گرفتم..
ناشناس۴۳۵۶۷۰۰۱:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
خیلی راحت رتبطه ۲ تد خواهر به خاطر اعتقادهای متضاد به هم ریخت. مشکل از چه چیزیست ?
ناشناس۴۳۵۶۸۳۰۳:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
علت این که در بعضی خانوادههای مذهبی بعضی فرزندان تا این حد دین گریزند چیست ؟! دین گریزی بعضی از آنها همراه با انفجار یک بغض فرو خورده است.
ناشناس۴۳۵۶۸۸۰۳:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا می گید مسیح علینژاد اسم این خانم معصومه علینژاد قمی کلایی هست که به اختصار معصی علینژاد معروف شده حیف اسم حضرت عیسی مسیح نیست که به این اشخاص نسبت می دهید
نیما۴۳۵۷۵۳۰۷:۵۹:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
این دوستانی که میگن عیسی به دین خود و ... برن اسلام رو مطالعه کنند در اسلام به من چه و به تو چه نداریم در ضمن مشکل اینجاست که این خانم مسیح علی نژاد دقیقا بر خلاف همین جمله هم عمل میکنه یعنی خودش میخواد بی حجاب باشه ، باشه چرا میخواد فرهنگ حجاب که یه فرهنگ ایرانی بعد اسلامی هست رو از بین ببره؟
ناشناس۴۳۶۶۶۱۱۷:۳۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
من دنباله روی خانم علینژاد نیستم چون هیچ وقت اعتقادی به اجبار در پوشش نداشته ام و همیشه راه خودم را می روم ولی جسته و گریخته حرفهای ایشون را شنیده ام ایشون کسی را اجبار نکرده دنبال از بین بردن حجاب هم نیست بلکه طرفدار احترام به سلیقه و اعتقاد همه ی آد مها و اختیار در انتخاب پوششه حرف ایشان اینه که همه در کنار هم بدون تحمیل عقایدمون زندگی کنیم و وقت انرژی خود را در همراه کردن دیگران با عقیده و سلیقه ی خود هدر ندهیم و از دخالت و فضولی در زندگی دیگران دست برداریم
محمد۴۳۵۷۸۶۰۸:۳۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چقدر بده که آدم ابزار باشه
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

    2. پرخاش با چشمان بسته!

    3. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

    4. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    5. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

    8. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    9. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    13. زنگِ زور!

    14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

    15. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

    16. هنوز وقتش نرسیده؟!

    17. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    20. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

    21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

    22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

    23. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

    24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

    25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

    آخرین عناوین