زنگِ زور!

محمدکاظم انبارلویی،   4030624026 ۲۹ نظر، ۹ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
زنگِ زور!

1- صهیونیست‌ها مدت‌هاست در باکو خیمه زده‌اند و دنبال بازیگوشی نظامی و امنیتی برای کاهش فشار ایران و فشار جبهه مقاومت هستند.
صدایی که اخیرا در مرزهای شمالی ما در مورد زنگزور به گوش می‌رسد.
«زنگِ زور» است. این صدا را هیچ‌یک از کشورهای ذینفع جز بازیگر اصلی یعنی رژیم صهیونیستی در نیاورده است.

2- کشور مسلمان آذربایجان یک کشور شیعی است. احساسات مردم و کشور ایران و آذربایجان احساس برادری، همکاری، همیاری با تکیه بر فرهنگ غنی اسلام و تشیع در حوزه تمدنی ایران است. بازیگوشی اسرائیل در این خطه برای خود آن‌ها خطرناک است. از الهام علی‌اف نمی‌شود یک صدام ساخت.
آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تجربه این بازیگوشی نظامی را در جریان جنگ هشت‌ساله دارند. نتیجه این جنگ سقوط صدام و نزدیک شدن دو ملت ایران و عراق بود.
غرب از باب آینده‌پژوهی باید محاسبه آذربایجان پسا علی‌اف را در سپهر ژئوپلیتیک منطقه بکند. عراق پساصدام همه معادلات قدرت در غرب آسیا را به نفع ایران تغییر داد.

3- سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با احمدیان، دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی تأکید کرد روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو هیچ تغییری نکرده است. این موضع‌گیری آب پاکی را بر روی دست‌های آلوده کسانی که می‌خواهند موتور «روس‌هراسی» را در تهران برای ضربه به روابط راهبردی تهران و مسکو روشن کنند، ریخت.
رژیم صهیونیستی نمی‌تواند روی صدای روس‌ها در به صدا درآوردن زنگوله زنگِ زور حساب باز کند ابعاد و اطراف قضیه به‌ویژه دولت باکو هم نمی‌توانند در چاهی که صهیونیست‌ها کندند خود را واژگون ببینند.
لذا بازی را باید تمام‌شده فرض کرد ضمن این‌که ایران در تجربه نیم‌قرن خود با کسانی که بازی تغییر مرزها را شروع کردند ، زیان نکرده است. بازیگران باید بدانند 200 سال پیش سند خیلی از سرزمین‌هایی که الآن به نام برخی کشورها زده‌شده، جزء خاک ایران بوده است!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۴۱۷۴۰۹:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
شعار دادن و متن زیبا نوشتن راحت است. مهم نتیجه کار است. انشاالله که اینبار از پشت خنجر و نخوریم و دالان زنگزور واقعا به تاریخ بپیوندد.
ناشناس۳۶۰۴۵۱۲۱۴:۳۳:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
متاسفانه آقای انبارلویی کاملا با زبان طرفداری روسی قلم فرسایی کردند. جناب آقای انبارلویی،نمی‌توانم بپذیرم که تاریخ نمی‌دانید، چشمان خود را باز کنید و مصلحت و خیر ملت و مملکتمون رو به هر چیز دیگری ترجیح دهید
ناشناس۳۶۰۴۵۴۰۱۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نویسنده عمدا بیان نکرده که این شخص آقای پوتین بود که در سفرش به آذربایجان از راه اندازی هر چه سریعتر زنگزور حمایت کامل کرد. بعد اومده میگه چون دبیر فلان شورا تو یه مصاحبه که هیچ وزنی در هیچ یک از مطبوعات جهانی ندارد گفته ما از خواست ایران حمایت می کنیم پس صهیونیسم شکست خورد!!
ناشناس۳۶۰۴۲۱۱۰۹:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
متاسفانه روسیه در طول تاریخ اثبات شده که نه تنها دوست قابل اعتمادی نیست بلکه دشمن خطرناک ایران است برخی دلایل: روسیه همه قطعنامه های سازمان ملل را علیه ایران که منجر به تصویب محکومیت ایران در بحث هسته ای بود امضا کرد و حتی یک نمونه را هم وتو نکرد روسیه در جنگ ایران و عراق با تقدیم هواپیماهای پیشرفته به صدام هزاران نفر از ملت ایران را به کشتن داد روسیه در بحث جزایر سه گانه ایران و میدان های گازی و نفتی مشترک با اعراب جانب آنها را گرفت روسیه پس از کشته شدن هزاران ایرانی در سوریه پس از جنگ اعلام کرد که سوریه تنها هم پیمان روسیه است روسیه در جریان مذاکرات هسته هزاران کارشکنی کرد . آنچه در طول تاریخ بر اثر ظلم های فراوان روسیه تزاری بر ملت ایران آمده از جمله اشغال بخش زیادی از کشور عزیزمان ، جداکردن کشورهای متعدد از ایران و...............که خود مثنوی هزار برگ کاغذ است و عجیب است که عده ای هنوز روسیه را دوست استراتژیک ایران می نامند؟؟؟؟؟
ناشناس۳۶۰۴۴۳۱۱۳:۲۵:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
قرار نیست از ارمنستان جدا و به آذربایجان داده شود!!!
محمد۳۶۰۴۲۲۹۱۰:۱۷:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
باسلام زنگه زور خواسته کشورهایی چون چین ترکیه وکشورهای اروپاییست..
ناشناس۳۶۰۴۲۳۰۱۰:۱۷:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این بهترین فرصته که این دالان رو داخل خاک ایران بزند وقال قضیه رو برای همیشه بکنید واز دسیسه های ترکیه وآذر بایجان اسرائیل برای همیشه خلاص بشیم
ناشناس۳۶۰۴۲۳۳۱۰:۲۰:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آفرین بنازم اقتدار رهبرم را
مراد۳۶۰۴۲۵۱۱۰:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این طرز تفکر و نگاه به همسایگان موجب انزوای هرچه بیشتر کشور و اختلافات داخلی می شود.جمهوری آذربایجان برادر ماست
ناشناس۳۶۰۴۲۹۱۱۱:۲۱:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
برادر نیست فرزند گستاخ ایران است که همه اموال پدری را می خواهد به فنا دهد؟
ناشناس۳۶۰۴۵۵۳۱۵:۱۲:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
فرزند گستاخ نیست، کودکی بود که توسط روس ها ربوده و بزرگ شد و حال دگر بزرگ شده و مسئول خود است .
ناشناس۳۶۰۴۲۹۵۱۱:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بله روی چه حسابی ؟ برادری که با اسراییل همکاری داره ؟ فقط از روی نژاد پرستی حرف نزنید
ناشناس۳۶۰۴۲۹۶۱۱:۲۷:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
چرا کشور همسایه ارمنستان برادر شما نیست ؟ یا افغانستان و پاکستان مسلمان ؟
ناشناس۳۶۰۴۲۷۲۱۰:۵۹:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آقایان اگر ساختار سیاسی روسیه را نمی دانید آگاه باشید که استراتزی های کلان از جای دیگر تعیین شده و وزیر دفاع صرفا مجری است! اگر وزیر دفاع مهم بود و روسیه به توافقات خود پایبند بود الان ارمنستان که دارای قرارداد استراتزیک با روسیه بود و سربازارن روسی در این کشور حضور دارند نباید می گذاشتند بسیاری از قسمتهای ارمنستان به آذربایجان بپیوندد تا آذربایجان ادعای این گذرگاه را نماید. در جزایر سه گانه دوباره در اجلاس اخیر موضع قبلی روسیه بدون هیچ اصلاحی تکرار شده است
ناشناس۳۶۰۴۲۹۰۱۱:۲۱:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آلبته مشخص شد یاران داخلی علیف با دروغ اخبار دیدار پوتین از اذربایجان را تحریف کردند روسیه اصلا در مورد دالان زنگزور حرفی نزده بود دالان شمال جنوب دالانی است که بخش بزرگی از ان از ایران می گذرد و هند و پاکستان را از طریق ایران و اذربایجان به روسیه و اروپا متصل می کند و به سود ایران هست ربطی به زنگزور ندارد در مورد اتصال اذربایجان به نخجوان هم صحبت همان توافقات چند سال پیش از طریق خود ارمنستان و با کنترل خودش بوده مرزهای ایران با ارمنستان تغییری نمی کند. منتهی عاشقان غرب حتی نمایندگان مجلس و کل ملت ایران را بدون ارائه منبع معتبر فقط با تکرار پوتین اینطور گفت به هیجان و موضعگیری وادار می کنند به برنامه جدال در این مورد توجه کنید که با ارائه سند و بیانیه های انها مطلب را توضیح داده
ناشناس۳۶۰۴۵۳۳۱۴:۵۸:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این دالان شرقی و غربی بوده و سبب جدایی ایران از شمال میشود و چین و روسیه و کشورهای شمالی در حال ایجاد گذرگاهی هستند که چین را از طریق قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه به اروپا وصل می کند این گذرگاه برای ترکیه و چین استراتژیک می باشد و سبب کاهش زمان حمل نسبت تنگه های خطرناکی مانند باب المندب و کانال سوئز میشود
ناشناس۳۶۰۴۲۹۸۱۱:۳۰:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
این کانال یک کانال نژاد پرستانه عثمانی هست نباید اجازه داد شکل بگیره . در ایران هم هر کس حمایت کنه خائن هست
کاظم۳۶۰۴۳۳۷۱۱:۵۷:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
میتوان با احداث تونل از زیر زمین بصورت کامل یا بخشی روی زمین و بخشی زیر زمین بین جمهوری آذربایجان و نخجوان اتصال مستقل با کنترل و نظارت ارمنستان و ایران ایجاد کرد و امتیازات اقتصادی و سیاسی و حقوقی نیز بدست آورد و به این ترتیب مرز زمینی ایران و ارمنستان هم همچنان باقی میماند
محمد۳۶۰۴۸۶۲۲۱:۴۲:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
جاده و قطع ارتباط فیزیکی مشکل نیست ، آذربایجان می خواهد مسئولیت امنیتی این مرز را برعهده بگیرد تا ارتباط مستقیم بین آذربایجان و نخجوان به وجود بیاید . یعنی به جای نیروهای ارمنی با آذربایجان طرف شویم .
ناشناس۳۶۰۵۳۰۴۱۲:۴۸:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۵
تا به امروز حجم تجاری از این مسیر مگر چه اندازه بوده که الان دالان این حجم رو کم کرده ؟
ایرانی۳۶۰۴۵۸۷۱۵:۴۹:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
قطعا دالان تورانی زنگه زور یک دالان موهوم و خطرناک برای خفگی راهبردی ایران از جانب شمال و غرب و در آینده شرق و شمال شرق کشور است. اگر ترکیه بتواند به این دالان دست یابد به ایجاد امپراتوری حداقل از طریق اقتصادی و شاید در ادامه سیاسی و جغرافیایی اقدام خواهد کرد. اردوغان و سیاستگذاران ترکیه پس از شکست طرح ایجاد امپراتوری نو عثمانی در مرزهای عثمانی سابق با شکست داعش بوسیله ایران و محور مقاومت، به دنبال ایجاد امپراتوری تورانی در منطقه آسیای میانه تا مرزهای شمالی و شرقی چین و هند و جنوب روسیه است.
ناشناس۳۶۰۵۲۹۲۱۲:۳۵:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
پایه گذار روابط ایران و روسیه شهید حاج قاسم بودند حالا دروغ بزرگ به اسم زنگزو درست کردن تا روابط دو کشور را خراب کنند چرا انها از خیانت امریکا و کشورهای غربی چیزی نمیگن ؟
عمران۳۶۰۴۸۱۹۲۰:۴۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نویسنده مشخصا دارد میگوید که کشش ندهید بگذارید دالان بی سر و صدا باز شود.
هادی۳۶۰۴۸۲۱۲۰:۴۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
دولت روسیه بدنبال منافع خود است ،اعتمادصددرصدبه آنهابه ضررملت وکشوراست باید جانب احتیاط را رعایت کنیم ،تاگول سیاست بازی آنها را نخوریم.
ناشناس۳۶۰۴۸۳۶۲۱:۰۸:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
چرا در روی نقشه شهر نخجوان از ایالات های جمهوری آذربایجان رو ،جمهوری نخجوان نوشتین.
محمد۳۶۰۴۸۵۹۲۱:۴۱:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
به فرض هم که تقصیر صهیونیست ها باشد ، شما چرا منفعل مانده اید . در دو سمت مرز با ارمنستان پادگان نظامی ایجاد کرده و تاکید کنید که هر فرد مسلحی به جز نیروهای ارمنستان مورد هدف قرار خواهند گرفت .
ناشناس۳۶۰۵۲۹۵۱۲:۳۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اینقدر منافع ملی براتون مهم شده؟ چرا از خیانت امریکا و غربیها چیزی نمیگید.
علی۳۶۰۵۳۹۶۱۳:۵۸:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
این تحلیل بسیار عوام فریبانه، دور از واقعیت و مملو از نژاد پرستی و ترک ستیزیست.
محمد۳۶۰۵۴۸۷۱۶:۰۲:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
تاتوانی قوی کن خود را که درجهان طبیعت ضعیف پایمال است روس دیگر اون روس 10 سال پیش نیست چون ایران بسیار قدرتمند شده است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  3. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  4. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  5. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  6. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  8. تذکر رییس دیوان عالی کشور به رییس جمهور درباره وضع حجاب یک خبرنگار

  9. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  10. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  11. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

  12. حقوق ۱۲میلیونی با مدرک دکترا !

  13. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  14. ارزیابی روزنامه اصولگرا از نشست خبری پزشکیان/ تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ

  15. پزشکیان یک‌شنبه عازم نیویورک می‌شود

  16. صادرات زندانی در انگلستان!

  17. رئیس بانک مرکزی فهرست کارمندان دریافت کننده تسهیلات بانکی را به مجلس می‌دهد

  18. ضرغامی از سمت جدیدش کناره‌گیری کرد

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. وقاحت غربی!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  14. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  15. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  17. زنگِ زور!

  18. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  19. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  20. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  21. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  22. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  23. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  24. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  25. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

آخرین عناوین