هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  4030625004 ۳۱ نظر، ۵ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در یادداشتی با پرداختن به موضوع انتخاب افراد برای پست‌های کلیدی و نقش‌آفرین در دولت مسعود پزشکیان نسبت به انتخاب افراد زاویه‌دار با نظام هشدار داد.

هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

به گزارش خبرگزاری مهر، در یادداشت حسین شریعتمداری آمده است:

۱- در میان حقوقدانان و اهل قضاوت سخنی حکیمانه مطرح است که از آن با عنوان یک دستورالعمل و فرمول گره‌گشا یاد می‌کنند. این کلام، صرفنظر از میزان پایبندی به آن، سخنی حکیمانه است و در بررسی راستی و یا ناراستی مسائل پیش‌روی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. سخن این است؛ «نحن ابناء الدّلیل؛ نَمیل حیث یَمیل… ما فرزندان دلیل و استدلال هستیم و به همان سو میل می‌کنیم و می‌رویم که دلیل و استدلال ما را به آن سوی می‌کشاند».
۲- قرار بوده و هست که رئیس‌جمهور محترم پست‌های کلیدی و نقش‌آفرین را به افرادی که با نظام و انقلاب زاویه دارند نسپارند. چرا که افرادی از این دست نه فقط نمی‌توانند برای رئیس‌جمهور و دولت ایشان همراهان همدلی باشند، بلکه زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر به دولت و نظام و منافع ملی نیز خواهند بود. این واقعیت تلخ نمی‌تواند و نباید از نگاه جناب پزشکیان پنهان بماند ولی متأسفانه برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، شاهد حضور شماری از افراد ناشایسته و زاویه‌دار در برخی از مسئولیت‌های حساس و کلیدی هستیم. نگاهی به رخدادهای ۴۵ سال اخیر، حکایت از آن دارد که در بسیاری از موارد، افراد زاویه‌دار از سوی دشمنان بیرونی و یا دنباله‌های داخلی آنها شکار می‌شوند و در حالی که تابلوی خودی دارند، خواسته‌های دشمن را دنبال می‌کنند.

۳- این حرکت خطرناک و پلشت به بهانه - بخوانید با اسم رمز- «‌وفاق ملی‌» صورت می‌پذیرد! به بیان دیگر، در پوشش وفاق ملی که پدیده قابل تقدیری است، افراد زاویه‌دار و بدسابقه به کار گرفته می‌شوند که مفهوم دیگر آن طرد و نفی نیروهای متعهد و انقلابی است. در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی و اجتماعی، سپردن مسئولیت‌های حساس و تعیین‌کننده به افرادی که با نظام حاکم زاویه دارند، «‌وفاق ملی‌»! نامیده می‌شود؟! مفهوم و تعریف شناخته‌شده وفاق ملی در همه فرهنگ‌ها، استفاده از تمامی نیروهای وفادار به نظام صرفنظر از سلیقه‌های سیاسی متفاوت آنهاست. به بیان دیگر، وفاداری و پایبندی به مبانی و اصول نظام، خمیرمایه و اساس و مبنای وفاق ملی است و بدیهی است که سپردن مسئولیت به افراد زاویه‌دار با مبانی نظام در هیچ تعریفی نمی‌تواند «‌وفاق ملی‌» تلقی شود!

۴- نگاهی - هرچند گذرا- به سابقه و کارنامه برخی از زاویه‌دارهایی که در پست‌های کلیدی به کار گرفته شده‌اند و مقایسه دیدگاه‌ها و مواضع آنها با رئیس‌جمهور محترم به وضوح نشان می‌دهد که مواضع و عملکرد آنها با مواضع و عملکرد آقای دکتر پزشکیان فاصله‌ای پُر نشدنی دارد. بنابراین پرسش آن است که چه کسانی این افراد را معرفی کرده‌اند؟! و آیا فلان وزیر و فلان معاون رئیس‌جمهور، درباره گزینه‌های مورد اشاره با جناب پزشکیان مشورت و رایزنی کرده است؟! پاسخ، با توجه به مواضع آقای رئیس‌جمهور منفی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، آیا جناب پزشکیان می‌دانند «سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت» سابقه بازداشت از سوی دستگاه امنیتی و محکومیت ۵ سال زندان دارد؟ خودش در کلیپی می‌گوید: «من تو انتخابات (مجلس) از نظر مالی اشباع شدم. با نمایندگان بستم که بعد ورود به مجلس، مجازی‌شان دست ما باشد. من تیم دارم و باید به آنها پول بدهم. از همه پول گرفتم‌»! و… آقای رئیس‌جمهور با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید به هویت برخی از منصوبان زاویه‌دار پی ببرید! ‌...

۵- این احتمال نیز دور از ذهن نیست که برخی از مسئولان محترم با تساهل در گزینش افراد زاویه‌دار درپی جذب آنها بوده‌اند! که در این صورت باید گفت؛ تردیدی نیست برخی از خطاها با رعایت ضوابط قانونی، می‌تواند قابل گذشت باشد و تمامی مجرمان در حد و اندازه‌ای نیستند که برای همیشه از جامعه طرد شده و در هیچ جایگاهی به کار گرفته نشوند. ولی سپردن پست‌ها و مسئولیت‌های کلیدی به آنها، اقدامی خطرناک و در تقابل آشکار با منافع ملی و سلامت نظام است.

۶- در مَثَل مناقشه نیست، و مَثَل اگرچه عین مُمَثل نیست ولی به درک بهتر موضوع کمک می‌کند. گفته‌اند و حکیمانه نیز هست که «‌کفش دزد را پیشنماز نمی‌کنند»! کسی که کفش نمازگزاران را می‌دزدیده، اگر توبه کند و پشیمان شود، نباید از ورودش به مسجد جلوگیری کنند. می‌تواند به مسجد بیاید و نماز بخواند ولی، هرگز نباید از او به عنوان پیشنماز استفاده کنند

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۵۰۰۹۰۵:۱۳:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
چرا هر کس نظرش با این آقا مخالف است جایی در کشور ندارد؟ این اصلا چه کاره است که حکم صادر می کند ؟ آن از دفاع های جانانه کیهان در زمان رئیسی و این مخالفت ها. اتفاقا بیشتر مشکل ما از اینگونه افراد مثلاً دلسوز است
ناشناس۳۶۰۵۱۶۱۰۹:۳۵:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۵
همین کامنت بالا به تنهایی نشان دهنده‌ی افراطی‌گری و دیکتاتوریست کسانیکه زمانی به دروغ و برای فریب و جذب آراء مغزهای خاکستری از بستن دهان مردم به خدا پناه میبردند ، زمان دیگری خودشان به ابزاری برای بستن چشمها و دستها و دهان مردم منتقد و دلسوز تبدیل میشن
ناشناس۳۶۰۵۴۷۴۱۵:۴۶:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
ایشان که همیشه ادعای فساد ستیزی دارد چرا در ماجرای فساد چای دبش و وام بورس و باغ ازگل سکوت کرده؟! توصیه ای ندارند؟!
ناشناس۳۶۰۵۲۰۰۱۰:۱۰:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
طرف زندانی امنیتی بوده بهش مسئولیت دادن کجای دنیا به کسی که محکوم امنیتی بوده پست کلیدی بدهند
ناشناس۳۶۰۵۲۲۸۱۱:۰۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
هرکس نه و کسانی که با سیستم و نظام و حتی کشور و دین زاویه دارند نباید به کار گرفته شوند!!!
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۰۵۰۲۵۰۵:۴۵:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
آقای شریعتمداری چون نمی توانند مستقیما و بدون رودربایستی اکثریت مردمی را که به دکتر پزشکیان رای داده اند نکوهش و شماتت کنند جناب آقای رئیس جمهور منتخب همان اکثریت را مورد عنایات و الطاف خودشان قرار داده اند و انگار نه انگار که اینها همچون من امیر حسین سلطان آقای دکتر پزشکیان را برای اصلاح امور کشور و رفع مسائل و مشکلات و تغییر و تحول در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برگزیده این و اگر بنا بر ادامه وضعیت جاری بدون اینگونه تغییر و تحولات بود امکان آن را داشتیم که به دیگر کاندیداهای محترم نهایی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران رای بدهیم! آقای شریعتمداری هنوز که هنوز است انگار نه پیام به این واضحی و روشنی انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را دریافت کرده اند و نه اصولا به غیر از آنچه تا به حال خودشان را وفق داده اند فکر می کنند و بنابراین طبیعی است که با مفهوم و معنای واقعی وفاق ملی مشکل پیدا می کنند و متاسفانه آن چنان هم با این وفاق ملی نمی توانند خودشان را وفق دهند که تلویحا و یا حتی صریحا شخص رئیس جمهور منتخب را مورد انتقاد قرار می دهند و یکی نیست از مدیر مسئول کیهان بپرسد برادر جان اگر بنا بود که همان مسئولان مورد دلخواه شما و طیف شما تماما مصدر امور باقی بمانند پس اصلا فلسفه انتخابات و تغییر دولت ها برای چیست؟! متاسفانه بند ۴ یادداشت آقای شریعتمداری که بدون نام بردن از جناب آقای الیاس حضرتی صاحب امتیاز و مدیر مسئول سابق روزنامه وزین اعتماد ایشان را مورد لطف خودشان قرار داده اند!!! نشان از برنتافتن رقبای سابق خودشان در عرصه کار رسانه و مطبوعات به طرز زاید الوصفی دارد و آنچه درباره ایشان نوشته اند بیشتر برگرفته از همین رقابت رسانه ای در گذشته است. کافی است میزان محبوبیت دو روزنامه اعتماد و کیهان در میان مخاطبان با هم مقایسه شود که به وضوح این اختلاف معنادار نتیجه خواهد گردید. والله اعلم
ناشناس۳۶۰۵۰۳۴۰۶:۱۱:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
پزشکیان‌دیریازودازبکارگیری‌ مجرمان‌امنیتی‌اقتصادی‌سیاسی‌‌ اعتقادی‌فرهنگی‌پشیمان‌خواهد شد،اگه‌قصدخدمت‌به‌مردم‌ایران‌ رو‌داشته‌باشه امادوداین‌اشتباهات‌به‌چشم پزشکیان‌محدودنخواهدشد بلکه‌این‌دودبه‌چشم‌مردم‌ایران‌ خواهدرفت‌وآثاروتبعات‌این‌ خطاهاسالهای‌سال‌برگرده‌ی‌ امنیت‌واقتصادوفرهنگ‌کشور تحمیل‌خواهدشد
ناشناس۳۶۰۵۰۵۸۰۷:۱۱:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
درود بر سردار و سلطان قلم و بیان حاج حسبن شریعتمداری که بدرستی و بهنگام موارد مهمی را گوشزد نمودند
فرهاد۳۶۰۵۴۹۱۱۶:۱۲:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۲۵
سلطان قلم؟؟
ناشناس۳۶۰۵۰۶۰۰۷:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
الان تقریبا برای همه مردم، کیهان و موضعگیریهایش شده معیار سنجش حق و باطل، هر جا کیهانیها مخالفت کنند مردم مطمئن میشوند که آنجا اقدام درستی انجام شده.
ناشناس۳۶۰۵۱۶۴۰۹:۳۹:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اینی که شما میگی علامت جهل و عناده شریعتمداری هم همین تفکرات رو هدف گرفته و روی همین انحرافات زوم کرده
ناشناس۳۶۰۵۱۸۶۰۹:۵۷:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
هرکجا حرفی زد درست بود ....
ناشناس۳۶۰۵۴۷۶۱۵:۵۳:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
دقیقا
ناشناس۳۶۰۵۰۶۴۰۷:۲۷:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
با توجه به اینکه طبق قانون افرادی که خود و یا بستگان آنها دو تابعیتی باشند نمی توانند پست های کلیدی در کشور بگیرند لذا دولت در بکار گرفتن آقایان عارف و قائم پناه و دبیری تخلف بسیار بزرگی کرده است .
ناشناس۳۶۰۵۰۷۸۰۷:۴۲:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
یکی از عناصر مهم زاویه دار کردن نیروهای متخصص با نظام خود کیهانه
ناشناس۳۶۰۵۴۶۸۱۵:۴۱:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
زاویه دار ترین فرد کشور با اکثریت مردم ایران همین شریعتمداری است
ناشناس۳۶۰۵۰۷۹۰۷:۴۲:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
با نویسنده کاری ندارم ولی احسنت به این مطلب
ناشناس۳۶۰۵۰۸۹۰۸:۰۰:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۵
انگار ایشون متوجه نیست مردمی که به پزشکیان رای دادن و مردمی که رای ندادن به افکار و رفتار و عقاید این دارودسته رای منفی دادن حالا رو چه حسابی هنوز فکر میکنه که باید نظراتش را همه قبول کنن ؟
ناشناس۳۶۰۵۱۸۷۰۹:۵۸:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
امام خمینی: انقلاب را به دست نامحرمان و نااهلان نسپارید!
ناشناس۳۶۰۵۰۹۹۰۸:۰۷:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اجزاء و عناصر دولت پزشکیان ناهمگون و غیرمرتبط و ناهماهنگ هستن
ناشناس۳۶۰۵۱۰۴۰۸:۱۱:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
آقای شریعتمداری، افراط و تفریط در افکار و رفتارها هردو زاویه محسوب میشوند.دنبال چی هستی؟
ناشناس۳۶۰۵۱۰۸۰۸:۲۲:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۲۵
نمیدونم چرا این آقا دنبال جنجاله مردم به آقای پزشکیان رای دادند پس نظرات شما را قبول نکردند
ناشناس۳۶۰۵۱۰۹۰۸:۲۴:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۲۵
جناب شریعتمداری دلسوزان نظام اگر دور کار نباشند و دور کار را نگیرند نااهلان و نامحرمان سه سوته انقلاب و کشور را بباد خواهند داد.
ناشناس۳۶۰۵۱۱۵۰۸:۳۲:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۲۵
احسنت شریعتمداری همیشه دلسوز انقلاب
ناشناس۳۶۰۵۱۲۷۰۸:۵۶:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۲۵
کیهان نماینده چند درصد از مردم ایران است؟
ناشناس۳۶۰۵۱۵۷۰۹:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
آقای شریعمتداری فرمودند که نباید کفش دزد ها را پیشنماز کرد سوال اینست که فقط دزدی کفش شامل این قاعده میشود یا سایر چیز ها مثل زمین هم تابع قانون ایشان است؟
رضوان علی۳۶۰۵۲۴۸۱۱:۲۹:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
آقای شریعتمداری در جامعه شک و شبهه ایجاد می کنند
ناشناس۳۶۰۵۲۹۱۱۲:۳۵:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۵
حمایت تمام قد شریعتمداری از احمدی نژادهنوزیادمون هست.
بهرام۳۶۰۵۴۲۸۱۴:۴۲:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اقای شریعتمداری این جمله کفش دزد شما بسیار عالی بود .
رضا۳۶۰۵۴۸۲۱۵:۵۷:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اگر قرار است شریعتمداری تعیین کند چه کسانی باشند خب چرا انتخابات باشه
نام اشنا۳۶۰۵۵۲۳۱۷:۲۵:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۵
اقای حسین شریعتمداری هم مانند بقیه روزنامه نگاران در سطح کشور نظرات خودش را گفته اگر فکر میکنید در جائی اواشتباه کرده به جای توهین و تکه انداختن به اقای حسین شریعتمداری با دلیل ومنطق کاربران را مجاب کنید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  3. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  4. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  5. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  6. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  7. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  8. تذکر رییس دیوان عالی کشور به رییس جمهور درباره وضع حجاب یک خبرنگار

  9. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  10. رئیس بانک مرکزی فهرست کارمندان دریافت کننده تسهیلات بانکی را به مجلس می‌دهد

  11. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  12. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

  13. حقوق ۱۲میلیونی با مدرک دکترا !

  14. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  15. ارزیابی روزنامه اصولگرا از نشست خبری پزشکیان/ تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ

  16. پزشکیان یک‌شنبه عازم نیویورک می‌شود

  17. صادرات زندانی در انگلستان!

  18. ضرغامی از سمت جدیدش کناره‌گیری کرد

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. وقاحت غربی!

  6. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  7. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  8.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  9. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  10. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  11. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  12. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  13. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  14. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  15. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  16. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  17. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  19. زنگِ زور!

  20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  21. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  22. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  23. هنوز وقتش نرسیده؟!

  24. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  25. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. وقاحت غربی!

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  6. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  7. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  8. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  10. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  11. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  12. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  13. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  14. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  15. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  16. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  17. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  18. قمپوزسيون!

  19. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  20. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  21. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  22. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  23. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

  24. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  25.  گزارش میدانی از کریدور ارس؛ گذرگاه ایرانی برای قفقاز جنوبی

آخرین عناوین