ماجرای «شاهکار» برف پاک کن در خودروی سایپا چه بود؟

گروه اقتصادی الف،   4010612126 ۹۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتشار ویدئویی در مورد طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.

ماجرای «شاهکار» برف پاک کن در خودروی سایپا چه بود؟

به گزارش برنا در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.

نمایشگاه تحول صنعت خودروی تهران با هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای جدید صنعت خودرو با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره تأمین آن‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی، دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو و معرفی برنامه‌های تدوین شده برای تحول بنیادی صنعت خودرو در زمینه افزایش تولید، کیفیت، کاهش هزینه‌های تمام شده،  فناوری‌های جدید و ارتقاء رقابت ­پذیری محصولات صنعت خودروی کشور برگزار شد.

همچنین پلتفرم و خودروی اقتصادی مشترک ایران‌خودرو و سایپا، پلتفرم کلاس متوسط و خودروی برقی بومی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودروی تجاری و چند پلتفرم دیگر نیز در این نمایشگاه رونمایی شد.

همان طور که اعلام شد، در این نمایشگاه شرکت‎‌های خودروسازی فعال و مولد در حوزه تحقیق و توسعه صنعت خودرو با هدف معرفی برنامه های بلند مدت خود در راستای هدف تحول این صنعت با پلتفرم‌‎ها، خودروی‌های پروتوتایپ خود در این نمایشگاه حضور داشتند و هدف معرفی خودروهای نهایی برای عرضه در بازار نبوده است. بیشتر خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه  پروتوتایپ (پیش‌نمونه) بوده و در ماه‌های آینده و پس پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی و استاندارد به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و تا زمانی که به فرآیند تولید نهایی با تیراژ بالا برسند تغییرات عمده‌ای خواهند داشت.

اما با این حال در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدیوهایی در شبکه اجتماعی در ارتباط با کیفیت قطعات و مشکلات طراحی برخی خودروهای پروتوتایپ یا نمونه اولیه منتشر شده بود. به عنوان مثال در یک ویدیو منتشر شده از سوی یک بازدید کننده، خودرو  پروتوتایپ آریا سایپا را نشان می‌دهد، یک قطعه خودرو مشکل طراحی و عملکرد دارد (برف پاکن عقب)  این در حالی است که فرد  منتشر کننده احتمالا هیچ اطلاعاتی دقیقی در خصوص موضوع و هدف برگزاری این نمایشگاه و نوع خودرویی که از آن ویدیو منتشر کرده، ندارد.

 

پیگیری‌های انجام گرفته توسط خبرنگار خبرگزاری برنا نیز  نشان می دهد  نقص عملکرد و طراحی این قطعه در خودرو آریا که در نمایشگاه‌های دیگر معرفی و یا مراحل بالاتر آزمایش و تست نهایی را انجام می‌دهند وجود ندارد و از قطعه طراحی شده اختصاصی در تولید نهایی استفاده خواهد شد.

 

همچنین ویدیو در مورد طراحی بدنه پروژه‌ ساینا برقی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو منتشر شد که بدون توجه به فن‌آوری جدیدی که در این محصول اولیه بکارگرفته شده است، تنها با هدف سیاه نمایی تولیدات و تلاش مهندسان داخلی از طراحی یک خودرویی انتقاد می‌کنند که تنها یک دستگاه از آن برای آزمایش نحوه عملکرد سیستم پیشرانه برقی ساخته شده و حتی پیش از این نیز در نمایشگاه‌های مختلف خودرو  معرفی شده بود.

احتمالاً در بسیاری از فیلم‌ها یا اخبار با خودروهایی مواجه شده‌اید که طراحی جدید و به روز شده‌‌ دارند، در مواقع زمانی که نام خودرو را جستجو می‌کنید با عبارت خودروی  پروتوتایپ یا نمونه اولیه روبه‌رو خواهید شده. هدف از ساخت این خودروها نشان‌دادن محصولات جدید و برنامه مهندسان شرکت‌های خودروسازی است. این خودروها در واقع تصویری از آنچه در ذهن مهندسان شرکت است در قالب یک خودروی اولیه و آزمایشی تولید می شود و با توجه به وضعیت صنعت خودرو کشور طبیعی است  که ساخت پروژه‌هایی این چنینی نیاز به زمان دارد.

 خودروهای پروتوتایپ قابل خرید و فروش نیست و معمولاً چند نسخه از آنها تولید می‌شود و زمانی که این طرح‌ها یه مرحله نهایی و تولید انبوه برسند قطعات آن به صورت سفارشی و بر اساس طرح‌های کارشناسی شده تولید خواهند شد و در این مراحل تغییراتی برای بهبود عملکرد خودرو اعمال می‌شود.

 

با این حال نقدهای صحیحی هم نمایشگاه‌ها تحول صنعت خودرو وارد است به عقیده کارشناسان، برخی خودروسازان به‌جای تمرکز بر تولید محصولات داخلی و ارتقاء توانمندی، نمایشگاه‌های خودرو را به عرصه‌ای برای نمایش محصولات مونتاژی چینی درجه چندم خود تبدیل کرده‌اند و وزارت صمت نیز بهتر است به‌جای ایجاد بستر برای برگزاری پی در پی نمایشگاه‌‎های صنعت خودرو، یک برنامه دقیق و کارشناسی و به دور از سیاست‌زدگی برای سازوکار تولید و بهبود وضعیت صنعت خودرو ارائه کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۴۰۶۰۳۲۰:۵۴:۱۶ ۱۴۰۱/۶/۱۲
پس با این حال میتونستید کاپوت جلو رو از وانت نیسان و درب جلوی این خودرو را از ژیان قرض بگیرید شرم آوره
ناشناس۲۶۴۰۶۰۹۲۱:۰۰:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۱۲
پروتوتایپ نمونه وسیله ای هست که ساخته خواهد شد. این واقعا نشان از سواد و ضعف تیم طراح یا سازنده است که همچین قطعه ای بر روی ماشین قرار گرفته. مثل اینه که بگیم چون پروتوتایپ هست به در برای ماشین نزاریم و بعدا توی نمونه واقعی در رو قرار میدیم. این اشتباه توجیه ندارد، اصلاح دارد
ناشناس۲۶۴۰۶۳۵۲۱:۳۱:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۱۲
سایپایی که به جای عمل به تعهدات خود میخواهد مشتریانش دلال خودروهایش باشند، را چه به توآوری و ابتکار!!!!
ناشناس۲۶۴۰۶۴۷۲۱:۴۵:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۱۲
اون شخص معایب و نقص ها رو نشون داد،خیلی خب،اشکالی نداره،شما بفرما از کیفیت و امکاناتش بگو.
محمد۲۶۴۰۶۵۶۲۲:۰۵:۰۷ ۱۴۰۱/۶/۱۲
توجیهات بیش از اندازه مبتدی و عذر بدتر از گناه. خودروسازی که در نمونه طراحی خود چنین اشتباه فاحشی میکند، هیچ نیازی به سیاه نمایی ندارد. کما اینکه در نمونه های تولید انبوه این شرکت در سالهای طولانی فعالیت انحصاری در ایران عملکرد بیش از اندازه خراب این خودرو ساز برای همگان واضح و عیان است.
ناشناس۲۶۴۰۶۸۳۲۲:۴۱:۵۴ ۱۴۰۱/۶/۱۲
ما واقعا لگنهای تولید داخل را می بینبم و می شناسیم ارابه های مرگ صنعت مافیایی خودرو ایران
ناشناس۲۶۴۰۷۰۸۲۳:۱۶:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۱۲
عذر بدتر از گناه. یعنی چه که این شرایط خودروی در نمایش است و در نمونه اصلی و تولید نهایی اینطور نخواهد بود!؟ بفرمایید تولید نهایی هم همینطور باشد! چرا قبول نمی کنید خطا کردید!؟ همینقدر کوچک و همینقدر پیش پا افتاده. فقط یک خطا آنهم شاید از سمت کارگر نهایی خط مونتاژ.
ناشناس۲۶۴۰۷۰۹۲۳:۱۶:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۲
هدف این خبر هم فقط پاچه خواری صنایع پوسیده خودروسازی هستش!
ناشناس۲۶۴۰۷۴۲۰۰:۲۵:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
گاف صنعت خودرو که زیاد بوداز جمله روشن کردن دنا با هول دادن چندنفر
جمشید۲۶۴۰۷۴۵۰۰:۳۰:۳۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باید فرد سیاه نما به سرعت دستگیر و به اشد مجازات به جرم تشویش اذهان خصوصی گردد.
محمد۲۶۴۰۷۵۲۰۰:۳۹:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حالا هی توجیه کنید....
ناشناس۲۶۴۰۷۵۳۰۰:۴۱:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آها تازه فهمیدم اینجا ماشین نشون میدن بعد هواپیما تحویل میشه چه حرفیه که شما میگین که این نمونه اولیه س بعدا که به تولید انبوه برسه کلی تغییرات اتفاق میفته روش عجب! سنگ پای قزوین کم میاره جلوی شما
علی۲۶۴۰۷۷۳۰۲:۱۲:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ما رو ببخشید که برداشت بد کردیم، خودمم باورم نمیشد در صنعت خودرو مشکل داشته باشیم، خوشحال شدم که همه اینها سیاهنمایی بود و اشتباه از فکر خراب ما بود
:))۲۶۴۰۷۹۳۰۲:۵۹:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
عذر بدتر از گناه لطفا به شعور مخاطب توهین نکنید
خسرونوروزی۲۶۴۰۸۱۰۰۵:۱۶:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باز این دلیل نمی شود که شما علیرغم داشتن مسئول کنترل کیفیت در خط تولید خودرویی ناقص را به نمایشگاه‌هی که مختص نمایش خودروها است آورده و به دید و نظر عموم مردم بگذارید.
بهزاد۲۶۴۰۸۱۱۰۵:۳۰:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آقای محترم که زحمت نوشتن این چند سطر رابه خودتان دادید توجیه نکنید صنعت خودرو سازی ما آنقدر بی برنامه است که با تغییر یک چراغ نام جدیدی برای محصول انتخاب میکنند مثلا رانا یا سورن وامثالهم بهتر نبود یک برف پاک کن به اندازه انتخاب کنند که مسخره خاص وعام نشوند
ف۲۶۴۰۸۱۲۰۵:۴۷:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اینم یک نوع پروتوتایپ از ماست مالی کردن
زنبورک۲۶۴۰۸۱۳۰۵:۴۸:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
واقعا عجب رویی داری خجالت هم نمی کشی یه دفعه بگوماکت ماشین بوده خودتو راحت کن
سعید۲۶۴۰۸۲۲۰۶:۱۳:۱۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خوب درست گفت اون بنده خدا .واقعا ماشین های ایرانی مزخرف هستند و خیلی گرونتر از ارزش واقعی قیمت گزاری میشن . از چی دارید حمایت میکنید . وقتی یک چیز بد هست هزار سال هم که تعریفش کنید باز هم بد است
ناشناس۲۶۴۰۸۲۳۰۶:۱۶:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اگر ازمن بپرسن ماست مالی یعنی چی. ماجرای این ویدئو و مقاله شما رو براشون مثال خواهم زد.
ناشناس۲۶۴۰۸۲۶۰۶:۳۳:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
به این میگن دلیل بدتر از گناه
حمید۲۶۴۰۸۲۷۰۶:۳۴:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی ارابه های مرگ به مردم میفروشند سیاه نمایی نیست حقیقت هست بهتره مسءولین چشم را باز کنند
رضا۲۶۴۰۸۳۱۰۶:۵۸:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
توجیه نکنید.... سوتی دادید...... تمام. کار طراحان، تولیدکنندگان و نمایشگاه داران هیچ توجیهی ندارد. شما با این نحو خودروسازی آبروی مملکت را میبرید.
حامد۲۶۴۰۸۳۳۰۷:۰۱:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چه توضیحی واقعا که مردم روچی فرض کردن؟
راننده قدیمی۲۶۴۰۸۳۵۰۷:۰۴:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حتما شما درست میگی...!!!!!
س۲۶۴۰۸۳۷۰۷:۰۶:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
والا ما در صنعت خودرو سازی داخلی چندین ساله که نمونه اولیه و آخری را هم دیدیم و هیچ فرقی نکرده
احمد۲۶۴۰۸۵۰۰۷:۲۱:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ایکاش در نمونه پروتوتایپ هم دقت میشد و گزک بدست کسی داده نمیشد البته ما با تمامی ضعفهای خودرو سازان مان به ساخت خودروی باکیفیت داخلی امیدوار هستیم زیرا مردم ایران لایق بهترینها هستند.
بی نمازی۲۶۴۰۸۵۱۰۷:۲۲:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حالا ماست مالی نکنید....شما پدر مردم را با این تولیدات بی کیفیت در آوردید شما باعث گرانی و مسدود شدن واردات خودرو هستید....قیمت پراید معادل تویوتا بی انصاف.....
محمد۲۶۴۰۸۵۶۰۷:۳۰:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خدایی عجب توضیحاتی دادین.خیلی قانع کننده بود.مافهمیدیم که نمونه اولیه در نمایشگاه به معرض دید عموم می‌رسد و باید مردم ایرادهای آن را گرفته و به مهندسین خودرو ساز تذکر بدن. عجب
علی۲۶۴۰۸۵۸۰۷:۳۸:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تا زمانی که هر انتقادی در این مملکت به سیاه نمایی تعبیر شود همچنان فساد جولان میدهد
ناشناس۲۶۴۰۸۵۹۰۷:۳۹:۲۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خوبه فیلمش بود و دیدیم که برف پاک کن بزرگه!
حمیدخان۲۶۴۰۸۶۰۰۷:۳۹:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
عذر بد تر از گناه
ناشناس۲۶۴۰۸۶۲۰۷:۳۹:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
شاید اون شخص یک نفوذی بوده؟!
سید۲۶۴۰۸۶۳۰۷:۴۰:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
به شخصه قانع نشدم
م۲۶۴۰۸۶۴۰۷:۴۰:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این حرفا چیه. اولا پیش نمونه نداریم و نمایشگاه باید نمونه کامل باشه. دوما بنظر می رسه شما برای غلو کردن این حرفا رو میزنی‌ .
رضا۲۶۴۰۸۶۵۰۷:۴۱:۳۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تو بگو آره ما هم میگیم آره.
ناشناس۲۶۴۰۸۶۶۰۷:۴۲:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
صنعت خودرو کلن سیاه هستش دیگه نیازی به سیاه نمایی نیست اگر چه اصلن اول باید ببینیم میشه اسم صنعت رو روی خوردو سازی گذاشت؟
ناشناس۲۶۴۰۸۷۰۰۷:۴۶:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فن آوری کجا بود همه ماشین های تولید سایپا پراید با قطعات بی کیفیته.
ناشناس۲۶۴۰۸۷۲۰۷:۴۶:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اینقدر ماست مالی نکنید
ناشناس۲۶۴۰۸۷۷۰۷:۴۹:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
بله ما هم گوشامون مخملی هست، من خودم تاحالا کلی دستگاه پروتوتایپ ساختم اینطوری ایراد نداشته، با کلمه ها بازی نکنید!
ناشناس۲۶۴۰۸۸۸۰۸:۰۰:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اون بالای خبر مینوشتید خبر بازرگانی که بدونیم تبلیغ هست.
ناشناس۲۶۴۰۸۸۹۰۸:۰۰:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
کیفیت ساخت خودروهای داخلی و ناهمگونی قطعات در آن ها بر کسی پوشیده نیست. و ارسال آن ویدئو به همین دلیل در بین مردم اقبال پیدا کرد.
سعید۲۶۴۰۸۹۱۰۸:۰۲:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این که افرادی سعی در سیاه نمایی وضع موجود دارند قابل کتمان نیست ولی کیفیت بسیار پایین خودروهای داخل را هم نمیشه انکار کرد
ناشناس۲۶۴۰۸۹۸۰۸:۰۶:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
من که نفهمید آخرش چی شد. این همه صغرا وکبری چیدن تا اشتباه رو مخفی کردن با یه معذرت خواهی تمام می‌شد.
ناشناس۲۶۴۰۹۰۰۰۸:۰۶:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
نقل سایت اکوایران: "تارا و شاهین در مرز ایران و روسیه حول و حوش 13 هزار دلار قیمت دارند" // قیمت جدید کارخانه تارا(دستی,اتومات) ،13 شهریور 1401 ماه ، شهریور 1401 دستی 293,708,000 اتومات 415,921,000 نقل از یک سایت داخلی تخصصی ماشین
ناشناس۲۶۴۰۹۰۲۰۸:۰۷:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
و به این ترتیب بود که پس از فاجعه برف پاکن، آپشن ماله کشی هم به سایر آپشن های خودروهای داخلی اضافه شد.
حسین۲۶۴۰۹۱۰۰۸:۱۹:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
توجیه خوبی نبود احتمالا این قطعه از خودروی خارجی دیگری باز شده و اینجا بسته شده بود به اصطلاح کری اور شده بود. بدون هیچ نگاه مهندسی
محمدتقی وقاری طبری۲۶۴۰۹۱۲۰۸:۲۱:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خشت اول چونهادمعمارکج تاثریامیروددیوارکج
ناشناس۲۶۴۰۹۱۴۰۸:۲۵:۲۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مسخره ترین توجیهی که بابت این موضوع میتوان داد را ایشان بیان کردند.
سید رضا خسروشاهی۲۶۴۰۹۱۷۰۸:۲۷:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اینا همش کار امریکاست،معلومه مهندسین شریف سایپا که حقوق نجومی میگیرن روحشون هم از برف پاک کن ماشین خبر نداشته اصلا این قشر زحمت کش تولیدات خودشون روسوارهم نمیشن
حسام۲۶۴۰۹۱۸۰۸:۲۸:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سلام.توجیه غیرمنطقی نکنید لطفا،خودروساز زمانی خودروی خود را زمانی که کامل شده به نمایشگاه می برد،یعنی بدون نقص و عیب در معرض عموم قرار میگیره.لطفا توجیه بی اساس نکنید و بپذیرید این نقص واقعی بوده.
ناشناس۲۶۴۰۹۲۰۰۸:۲۸:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
پروتوتایپ بودن دلیل بر استفاده از هر قطعه و توجیه آن نیست این بی سلیقگی بوده است و اتصال آن به زحمات مهندسان ایرانی نیز بی ربط است و کمی زیاده گوئی و... ولیکن این دو موضوع از هم جداست یک بی دقتی و بی سلیقگی و کوتاهی محرز رخ داده است و تمام :)
ناشناس۲۶۴۰۹۲۱۰۸:۳۰:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
پرایدهایی که در تصادفات مثل ماکت کاغذی مچاله می شوند هم پروتوتایپ هستند ولی اغلب چند کشته به دنبال دارند .
جواد۲۶۴۰۹۲۳۰۸:۳۱:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خوب خدارو شکر سیاه نمایی بوده طبق معمول عناصر معلوم الحال و کدخداپرستان خناس پیشرفتهای شگرف و عظیم برادران خدوم ارابه مرگ ساز را سیاه نمایی نمودن
منصور۲۶۴۰۹۲۸۰۸:۳۵:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
رو که رو نیست
ناشناس۲۶۴۰۹۲۹۰۸:۳۵:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سیاه نمایی؟ صنعت خودروی ایران انچنان سیاه و خراب هستش نیاز به این چیزا نداره
شهروند۲۶۴۰۹۳۴۰۸:۳۸:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
با این توضیحات دارین ،قناری رنگ میکنین،همیشه لا پوشانی،بتونه کاری،با شعور مردم کم بازی کنید، قرن جدید آغاز شده
ناشناس۲۶۴۰۹۳۶۰۸:۳۸:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اگر اون سیاه نمایی است .کار شما ماله کشی است .
ناشناس۲۶۴۰۹۴۷۰۸:۴۷:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
واقعا به نظرتون سایپا و ایران خودرو احتیاج به سیاه نمایی دارن؟؟
احسان۲۶۴۰۹۵۹۰۸:۵۳:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
یه کلام بگو اشتباه کردیم اینهمه داستان سرایی نداره
سلمان۲۶۴۰۹۶۰۰۸:۵۴:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
واقعا جای عذر خواهی داره از شرکت سایپا احتمالا اون شخص که اگاهی نداشته برف پاک کن از خونشون اورده بسته رو ماشین...
ناشناس۲۶۴۰۹۶۴۰۹:۰۱:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
توگفتی وماهم باورکردیم
ناشناس۲۶۴۱۰۱۸۰۹:۴۶:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
یعنی فکر کردی همچین ماشینی می دهند دست تو که برف پاکنش اینطوری باشد؟!؟؟؟
عبداله منابیه۲۶۴۲۸۱۹۲۲:۵۹:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۴
بله چرا که حالا این که خوبه برف پاکن داره ولی بزرگه ولی پراید رو بدون زیوار درب ها دادن دست خلق الله
ناشناس۲۶۴۰۹۶۵۰۹:۰۲:۲۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این که ظاهر خودرو بود ببین زیر کاپوت چه خبر است .
یک دوست۲۶۴۰۹۶۶۰۹:۰۳:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتیکه سایز استاندارد یک برف پاکن رو نمی تونی بزنی چطور از صنعت نوین خودرو حرف میزنی؟
ناشناس۲۶۴۰۹۷۱۰۹:۰۶:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حالا بزرگتر از شیشه بود یا نه؟ تا امثال شما توجیه کننده ها هستید خبری از پیشرفت نیست. برف پاک کن جزو ساده ترین قسمت های خودرو است. وای به حال قسمت های پیچیده تر.
ناشناس۲۶۴۰۹۸۹۰۹:۲۳:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا چرت و پرت به خورد مردم میدین نمونه اولیه که به نمایش گذاشته میشه باید بی عیب و نقص باشه خودرویی که وارد نمایشگاه میشه یعنی رو تمام جزئیاتش کار کردن
ناشناس۲۶۴۰۹۹۰۰۹:۲۳:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
توجیه بدتراز گناه
ناشناس۲۶۴۱۰۰۱۰۹:۳۳:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
درست میگن . اما تو باور نکن
ایران ناسیونال۲۶۴۱۰۰۲۰۹:۳۴:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اگر میخواهی ببینی سیاه نمای است یا بی‌کیفیت مطلق ورود اتومبیل خارجی را آزاد کنید
ناشناس۲۶۴۱۶۴۸۱۸:۳۵:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آزاد کردن با قیمت های نجومی
ناشناس۲۶۴۱۰۰۸۰۹:۴۰:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
نمایش ماکت خودروهای خالی بندی در نمایشگاه واقعی خودرو همواره برای زدن مشت محکم به پوزه مصرف کنندگان ارابه های مرگ ! تازه گی نداشته و ندارد
حيدر۲۶۴۱۰۱۳۰۹:۴۲:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
كدوم خودرو ساز معتبر دنيا سروته دو مدلو بهم مي چسبونه ؟ نام ببريد هم قبوله تقريبا هر دو تا چهارسال طراحي خودرو هاي يك مدل يك كارخانه متحول ميشه ! زياد سخت نيست سير تحول يك مدل از خودروهاي كره اي رو داخل خيابانهاي خودمون حداقل ببينيد بعد از سياه نمايي صحبت كنيد
ناشناس۲۶۴۱۰۲۳۰۹:۴۹:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
بیخیال دنبال ماست مالی نباشید تابلو بود
سیم جو۲۶۴۱۰۲۸۰۹:۵۳:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اره بابا در دنیا همه جا همینطوره بنز هم برای نمایش اولیه خودرو هایی که ارایه میکنه با لاستیک تراکتور میاره تو نمایشگاه یعنی ادم نمیدونه چه اسمی برای شما بزاره
ناشناس۲۶۴۱۰۳۰۰۹:۵۴:۳۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اون نمونه اولیه که تولید میکنن باید بهتر باشه نه اینکه برف پاکن اونطور بزرگ بزنن..اینا هر خودرویی که تولید انبوه کردن بیشتر از این ایراد داره..برف پاکن جای خود دارد این جای توجیه نداره
ناشناس۲۶۴۱۰۳۴۰۹:۵۷:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا برای نمونه اینقدر زحمت کشیدید.خب با چوب و تخته میساختید تا ۲۰سال دیگه هم خدا بزرگه
حمید۲۶۴۱۰۳۷۰۹:۵۹:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
معمولا وقتی می خوان رونمایی ویا معرفی کنن یه محصول رو بهترین رو به نمایش میزارن ...خیلی مونده تا به نقطه شروع برسن با این دیدگاه جلو برن هیچ وقت جلو نمیافتن ...تا کی می خوان ابروی خودشون رو ببرند ...اگه نیتشون رو درست کنن خودروسازی ما پیشرفت خواهد کرد ...
عزیز۲۶۴۱۰۳۹۱۰:۰۰:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
توجیه نفرمایید.حالا یه برف پاک کن کوچکترگیرنیاورده که اینچوری آبروریزی کردن
هادی۲۶۴۱۰۴۳۱۰:۰۴:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
همیشه بجای گفتن مشکل و رفع آن میان وارونه میگن و توجیه اگه این خودرو سازان انتقاد پذیر بودن هربار سطح کیفیت بالا میبردن
ناشناس۲۶۴۱۰۵۲۱۰:۱۱:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی یه وسیله رو میخوان معرفی کنن چه تو نمایشگاه چه بازار تمام تلاششونو میکنن اون وسیله بی نقص باشه شما وسیله ای رو گذاشتین که با وجود همه تلاشهاتون یه نقص پیش وپا افتاده داره که نتونستین از بروزش جلوگیری کنین که در ظاهر خودرو مشهوده حالا کدوم آدم عاقلی به باطن خودرو اعتماد میکنه
ناشناس۲۶۴۱۰۵۳۱۰:۱۳:۲۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا سیاه نمایی میکنین؟ چرا به دروغ میگین ماشینهای سایپا و ایران خودرو سالیانه ۱۶ هزار نفر رو به کشتن میدن ووبیش از صدهزار معلول به جا میزارن؟ کدوم دفعه ماشینهاشون خود به خود آتش گرفته؟ ما تو آسیا در زمینه ساخت ماشین از همه جلو تریم. چرا نمیفهمین؟
ناشناس۲۶۴۱۰۵۶۱۰:۱۵:۴۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
واقعا خودرو برقی ترکیه رو که زمانی کسی قبولش نداشت رو ایران خودر و سایپا دیده؟
ناشناس۲۶۴۱۰۷۵۱۰:۳۶:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سیاه نمایی؟ مگه خودشون چه رنگی هستن؟
ناشناس۲۶۴۱۰۸۰۱۰:۵۲:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سیاه نمایی.....فکنم طرف تب داره...آخه سایپا ایران‌خودرو مگه جای سفیدم داره...
ناشناس۲۶۴۱۲۴۱۱۲:۳۴:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سیاه نمایی؟حتما اینایی هم که سوار میشیم پروتاتوتاپ هست هنوز ما نمیدونستیم. ممنون که روشنگری کردید و مارا ازاین گمراهی و سیاهی افکار نجات دادید.
محمد۲۶۴۱۳۲۲۱۳:۲۸:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
هرکی یه انتقادی میکنه و ایراد میگره از این مملکت میشه سیاه نما و داره افکار عمومی رو تشویش میکنه و مسئولین محترم هم سریع ماست مالی میکنن .
بهمن۲۶۴۱۳۳۶۱۳:۳۹:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا عقلتون نرسیده یه برف کن کوچبک تر نصب کنید همه کارهاتون همین طور سرهم بندی وماست مالی کردنه هیچ هم سیاه نمایی نبوده .
ناشناس۲۶۴۱۴۷۵۱۵:۵۶:۱۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اینهم شاهکار توجیه سازی!
بشیر۲۶۴۱۵۴۰۱۶:۴۳:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خیلی تابلو مطلب نوشته بودی در دفاع از خودرو سازهای داخلی ی جوری نوشته بودی طرف اطلاع نداشته فک کردم کاربرد خاصی داشته طرف نمی دونسته رسالت خبرنگاری رو حفظ کنید لطفاً
حسن۲۶۴۱۶۲۷۱۸:۱۱:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
پس مشخص شد که هر قطعه رو از ماشینای مختلف سوار هم کردن
محمدرضا۲۶۴۱۶۴۵۱۸:۳۳:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مقصر خود ما مردم هستیم چون مدل سواریم نه ماشین سوار شب تا صبح پای کامپیوتر میشینیم تا سایت باز بشه ماشین ثبت نام کنیم اون وقت توقع داریم تویوتا بسازن باید لگن سوار شیم
حامد۲۶۴۱۷۰۳۱۹:۴۷:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این خبر دیگه بدتر از طراحی داغون سایپا بود. البته با پول همین ارابه مرگ ها هزاران خبر مثل این رو تو سایت ها زدن.
بخشی۲۶۴۱۸۵۶۰۰:۱۶:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۴
شخص مورد نظر باید در محل نمایشگاه به دار مجازات آویخته بشه تا درس عبرتی برای دیگران بشه مردم کی باشن بخوان از سایپا و ایران خودرو ایراد بگیرن
داریوش۲۶۴۱۹۰۶۰۳:۳۸:۳۶ ۱۴۰۱/۶/۱۴
میتونستید بگید برفپاکن.اصلا بادست جابجا نمیشه.
عبداله منابیه۲۶۴۱۹۳۱۰۶:۱۲:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۴
خیلی راحت میخوایید بپوشونید خوبه نگفتین اون کسی که فیلم گرفته برف پاکن را کشیده و برف پاکن کش اومده . .اگر میخوای واقعیت را بدونی خودم بهت میگم برف پاک کن کمپرسی بنز 911 را گذاشته بودن پشت ماشین یا همون لگن
ناشناس۲۶۴۱۹۸۴۰۸:۲۷:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۱۴
مردم‌چی‌فرز‌کردین.حیف‌این‌اسم‌که‌روی‌این‌حلبی‌ها‌میزارید‌.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. فکرش را هم نمی کردند!

  24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

آخرین عناوین