«فرد» یا «جامعه»؛ کدام یک در افزایش «زورگیری» مقصر است؟!

علی اباذری،   4010613046 ۱۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
«فرد» یا «جامعه»؛ کدام یک در افزایش «زورگیری» مقصر است؟!

 در ماجرای زورگیری های اخیر و اظهارات فرماندهی فراجا، سردار اشتری، مبنی بر افزایش سرقت ها از سال ۹۷ به بعد که تحت تاثیر وضعیت اقتصادی رخ داده  بار دیگر تحلیل جرایم و آسیب های اجتماعی  به موضوعی بحث برانگیز در افکار عمومی و فضای مجازی تبدیل شده است. 

مدافعان تحلیل اجتماعی جرایم همواره این آسیب ها را امری مرتبط با «واقعیات اجتماعی» می دانند که وقوع آن ها را نباید صرفا به ضعف تربیت اخلاقی افراد مجرم کاهش داد. بلکه مانند سایر تحلیل های اجتماعی باید آن را امری « رابطه» ای و در نوع ارتباطی که افراد با دیگران در یک نظم و سامان اجتماعی خاص دارند در نظر گرفت. از این منظر آن دسته از نظامهای اجتماعی که تایید کننده و تقویت کننده نابرابری اند، همواره نرخ های جرم بیشتری را از خود ظاهر کرده اند. 

 در مقابل، طرفداران تحلیل فردی و اخلاقی می گویند حتی در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی و در یک سامان اجتماعی تبعیض آمیر، فرد تربیت یافته هیچگاه اخلاق را زیرپا نمی گذارد چه رسد به اینکه بخواهد با زور و ارعاب دیگران از آن ها دزدی کند! به نظر آنها به عنوان مثال چنین فردی ممکن است گدایی کند اما زورگیری و ظلم آشکار به حقوق دیگران هرگز! 

حقیقت آن است که این موضوع مانند سایر مسایل پیچیده بشری پاسخ سرراست و روشنی به نفع یکی از طرفین این دعوای علمی و اجتماعی قدیمی ندارد. در حال حاضر جامعه شناسان و علمای اخلاق هر دو از موضع گیری شدید قبلی خود در طرفداری از یکی از دو قطب یادشده عقب نشسته اند و با تواضع بیشتری به ادعاهای طرف مقابل خود گوش می کنند و به همین دلیل نیز به نقطه ای مشترک و پاسخی نسبی دست یافته اند . نقطه مشترک مورد توافق  این است که در تحلیل جرایم و آسیب های اجتماعی مانند مورد زورگیری، ترکیبی از ابعاد مختلف وجود انسانی در کار است. هم تربیت/اخلاق و هم سامان اجتماعی / واقعیت اجتماعی، در بروز این جرایم موثرند و بسته به هر فرد و موقعیت اجتماعی او باید دلایل وقوع این جرایم را در آن ها تحلیل کرد. این به آن معناست که نمی شود در مورد تک تک این مجرمان حکم واحد صادر کرد و مثلا مجرم شدن همه آنان را مطلقاناشی از فقر اخلاقی یا نقطه مقابل فقر اقتصادی دانست چه بسیار از این جرم ها که به دلیل فقر اقتصادی و چه بسیار از این مجرمان به دلیل فقر اخلاقی به این ورطه کشیده شده اند.  

با این حال این مساله مانع از آن نیست که در موقعیت خاص و زمان و مکان خاص به دنبال عامل قوی تر وقوع این جرایم باشیم. و ببینیم در یک زمان و مکان خاص کدام یک از این دو عامل در رشد جرایم موثر است. یعنی این درست است که در عالم نظر و انتزاع و به صورت کلی، هم تربیت/ اخلاق و هم فقر اقتصادی/ نظام اجتماعی نادرست با هم عامل و دلیل جرم هستند اما در زمان و مکان خاص معمولا وزن یکی از این دو عامل بیشتر است که تحقیقات علمی باید آن را مستند کند. در غیر این صورت تاکید مدام بر مدخلیت هر دو عامل یاد شده سخنی «علمی» نیست بلکه بیان کلیاتی است که همیشه درست است. 

با این مقدمه باید گفت در تحلیل جرایم مربوط به زورگیری باید تحقیقات علمی و روشمند با بررسی نمونه های کافی از این جرم و مرتکبان آن روشن کند که در این مقطع زمانی در کشور ما کدام عامل در افزایش این جرایم موثر بوده است. فقر اخلاقی یا فقر اقتصادی.

 اظهارات فرمانده انتظامی کشور با تکیه بر افزایش این جرایم در این مقطع زمانی یعنی سال نود و هفت به بعد که وضعیت اقتصادی و معیشتی رو به وخامت گذاشته حاکی از مدخلیت آشکار و تعیین کننده وضعیت اجتماعی، دستکم در این برهه زمانی، در بروز بیشتر این جرایم است. امری که البته برخی جامعه شناسان  معتقدند همیشه و نه فقط در کشور ما و در این برهه زمانی و مکانی خاص صادق است و علم جامعه شناسی که مانند همه علوم دیگر به دنبال احکام و قوانین «همیشه معتبر» است به این قاعده و قانون کلی دست یافته است. 

دیدگاه کاربران

حمید۲۶۴۱۰۹۹۱۱:۰۹:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
با سلام بله بنظرم بازم کنفرانس و سمینار برگزار بشه تا مشخص بشه عاملش فردیه یا اجتماعی و پول ملتو به باد بدید لی مشکل اینه 1- وضعیت اقتصادی جامعه 2-دزدی مدیران 3- اگر در جامعه ای دزدی شد باید گردن داروغه رو زد تا درست بشه
ناشناس۲۶۴۱۳۰۴۱۳:۱۸:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
افزایش جرم ،ناشی از سقوط تقوی است. مسئولی که اختلاس و مفسده می کند و آن جوانی که زورگیری می کند، هر دو بی تقوی هستند.
ناشناس۲۶۴۱۶۱۳۱۷:۵۸:۲۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
شکم گرسنه ایمان ندارد شکم سیر هم که دزدی و اختلاس میکند دین و وجدان ندارد .
ناشناس۲۶۴۱۶۷۷۱۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ان مسئول که قطعا بی تقوی است از ناچاری و نداری نیست که میدزدد و اختلاس میکند. بلکه زیادخواه است. اما جوان از سر ناچاری و نداری ممکن است دست به دزدی بزند
احمد۲۶۴۱۶۹۹۱۹:۴۰:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اقا برا خودت ی چی میگیا داداش تو بچه داری یا نداری دوروز گشنه بمون ببین مغزت بهت چه فرمانی میده
ناشناس۲۶۴۲۱۱۲۱۰:۴۷:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۴
چی میگی واسه خودت ?بی تقوا هستن .دولت باعث این بدبختی هستش وگرنه نوجوان ۱۵ ساله واسه چی باید زورگیری کنه
ناشناس۲۶۴۱۳۰۹۱۳:۲۱:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فرمانده نیروی انتظامی: نگهداری هر سارق در زندان ماهی 10 میلیون تومان خرج دارد! مجرمین برای جرم های زیر 20 میلیون تومان زندانی نمی شوند!
بازنشسته کشوری۲۶۴۱۳۷۵۱۴:۱۴:۱۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حقوق من حتی به اندازه ی هزینه یک سارق زندانی هم نیست! آنهم خانواده سه نفری بعلاوه دو داماد و سه نوه.
ناشناس۲۶۴۱۶۸۲۱۹:۱۵:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خیر. این دو جزیره به اندازه لازم آباد شده اند. جزیره تنب کوچک، جزیره فارسی، جزیره شتوار یا مارو برای اینان مناسبترند.
ناشناس۲۶۴۲۹۴۷۰۷:۰۳:۲۱ ۱۴۰۱/۶/۱۵
برادر من مجبوری داماداتوبزاری وردلت که الان داری دردتومیگی
ناشناس۲۶۴۳۳۳۴۱۳:۳۷:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۱۵
دامادها را بیرون کن
امیری۲۶۴۱۶۹۷۱۹:۳۸:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این پول و باید هزینه کنند برای تولید و اشتغال نه نگهداری آدم گرسنه که برای خرج شکمش بدهی بالا آورده و نهایتا دزدی و جرم
ناشناس۲۶۴۱۸۱۶۲۲:۵۰:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
البته خوب است ریز این عدد ۱۰ میلیون تومان را ارائه دهند تا مشخص شود چه میزان خرج ( ضروری ) و چه میزان بَرج ( غیر ضروری ) است .
ناشناس۲۶۴۱۳۱۴۱۳:۲۵:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باید مجرمین سابقه دار به جزایر جنوب ایران برده شده و از آنها در کارهای عمرانی استفاده شود. تا هم مخارج نگهداری خود را جبران کنند و هم از جامعه دور باشند.
ناشناس۲۶۴۱۳۷۰۱۴:۱۰:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
کیش و قشم بفرستیم؟!
ناشناس۲۶۴۱۶۸۴۱۹:۱۷:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خیر. جزیره تنب بزرگ و کوچک مناسب انهاست. ونیز یک جزیره نزدیک کیش که بیشتر از سکنه مار دارد.
ناشناس۲۶۴۱۹۲۱۰۵:۲۹:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۴
ابو موسی ، تنب بزرگ و کوچک
محمد۲۶۴۱۵۷۸۱۷:۲۵:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باید مسوولان نا کار آمد و بیسواد و فاسد را به دریا بریزند تا اقتصاد کشور درست شود
کاربر۲۶۴۱۶۲۳۱۸:۰۵:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آقا فازت چیه تا الان دیدی کار عمرانی بیرون جامعه انجام بشه؟؟؟ جنوبم جزو جامعست
من۲۶۴۱۶۴۰۱۸:۲۸:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
بیابان باید ببرن، خار بکارن زمین هم دزد ها، هم قاچاقچی ها و معتادان زیر آفتاب پوستشون مثل ذغال سیاه بشه....
ناشناس۲۶۴۱۴۱۲۱۴:۵۲:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
درسته وضیعت جامعه اثرگذاراست ولی برخوردخیلی ضعیف دستگاه قضاونیروی انتظامی قطعادرافزایش زورگیری و دزدی نقش اصلی رادارد، .
سعید۲۶۴۱۴۵۴۱۵:۲۹:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
متاسفانه با ضعف دستگاه قضائی مردم و پلیس دارند این وسط فدا میشوند و ارازل و اوباش هر روز پرکارتر؟؟؟
شهروند۲۶۴۱۴۶۳۱۵:۳۷:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اگر پلیس و قاضی اجازه دفاع به مردم بدهند قطعا آمار میاد پایین. مسئولان اختلاسگر را هم بدهید دست مردم بیندازند داخل سطل آشغال!
ناشناس۲۶۴۱۶۱۹۱۸:۰۱:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
احسن بهترین راهکار و پیشنهاد همینه .
ناشناس۲۶۴۱۴۹۳۱۶:۰۵:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
هر وقت اراده ای صادقانه و واقعی برای مبارزه با 《 اختلاس ، رانت ، ارتشاء ، تبعیض ، بی عدالتی ، ....... 》خصوصاً در طبقه خودی ها در بین مسئولان به وجود آید آن زمان قطعاً آمار 《 دزدی ، فحشاء ، اعتیاد ، قتل ، زورگیری ، ..... 》 به نحو بسیار چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد !
ناشناس۲۶۴۱۸۶۳۰۰:۲۹:۰۷ ۱۴۰۱/۶/۱۴
سلام حرفتون رو باید با طلا نوشت
ب۲۶۴۲۱۶۳۱۱:۱۹:۲۲ ۱۴۰۱/۶/۱۴
سلام نیروی محترم انتظامی پلیس راهور ودیگر یکانها این عزیزان خوبه همجوره ازشون حمایت و پشتبانی ورسیدگی بشه حتی در لباس و چیزا دیکه وبروز بشه بطور مثال جادها توسعه و بهم نزدیک و استاندارد بشن وماهکارهای بروز کنترل شن در کل مسیرها و در بعث نصب دوربینم همینطور همه جا وصل شده وکلیه امکان نصب دوربین اجباری شه و در بعض شهرها قوی تر بشه و به مشگلات مردم رسیدکی شه و قوی تر باشه وبا زورگیری ها جرایم دیکه شدید برخورد وبازدارنده باشه و ریشه یابی بشه که بهترم خواهد بود در بعض شهرها نیروی محترم انتظامی ودیگر یکانها ولی دربعضی جاها ی خورده ضعیف و گاها سلیقه اس هست با توجه به کوچک بودن وآشنا بودن افراد که خوبه بررسی بشه که امنیت در تمام ابعادش خیلی مهم هست
ناشناس۲۶۴۱۱۰۶۱۱:۱۵:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی یافتن شغل با درآمدی که حداقل احتیاجات را تامین می کند، مشکل می شود، وقتی قیمتها آنچنان نجومی می شوند که خریدن خانه و ماشین آرزوهای دست نیافتنی می شوند و وقتی فرهنگ فخر فروشی و لاکچری بازی جامعه را در بر می گیرد، افکار شیطانی در مغز انسانهای بی ایمان و بی وجدان رسوخ پیدا می کنند.
ناشناس۲۶۴۱۱۰۸۱۱:۱۶:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
نه فرد نه جامعه بیکاری و اقتصاد بانی ان است
ناشناس۲۶۴۱۱۴۹۱۱:۳۹:۴۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این یعنی همون جامعه مقصره! اقتصاد، فرهنگ و سیاست همه بخش های مختلف « جامعه» اند.
ناشناس۲۶۴۱۲۳۳۱۲:۲۸:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تعداد و حجم راهزنی برخی از مسئولان و مدیران کلان بسیار بیشتر از خفت‌گیران خیابانیست _____ عمده‌ترین عامل تشدید راهزنی خیابانی همین تبعیض‌ها و حرامخواریهای کلان است
ناشناس۲۶۴۱۲۳۴۱۲:۲۹:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در مجتمع مس سرچشمه و کلا شرکت مس کارکنان با مدرک سیکل و دیپلم ماهی 30-40 میلیون حقوق میگیرند!
ناشناس۲۶۴۱۲۳۸۱۲:۳۱:۳۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فرد در جامعه همچون بشر است در اجتماع !!!
ناشناس۲۶۴۱۱۵۵۱۱:۴۵:۵۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
نبود توجه عناصر نیروی انتظامی به تذکرات مردم باعث گسترش نابسمانی در جامعه است علیرغم چندین بار تذکر به گشت در پارک روبروی مجتمع استاد فرشچیان اصفهان در فاصله صد متری از کتابخانه داخل پارک دو گروه مختلف قمار باز هر روز در این محدوده تجمع دارند و بدلیل عدم توجه نیروی انتظامی به این مسله آنها در کمال آرامش تجمع و اقدام به قمار بازی میکنند از فرماندهی محترم نیروی انتظامی در خواست میشود به بحث قمار بازی که جایش نه تنها در پارک بلکه هیج جا است ورود فرمایند و بطور ویژه به مسله قمار بازان آدرس یاد شده ورود نمایند
ناشناس۲۶۴۱۷۱۴۲۰:۰۵:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فرماندهی محترم نیروی انتظامی اصفهان لطفا بطور جدی به مسله قماربازان در پارک ها ورود نمایند و تحت هیچ عنوان اجازه ندهند بساط پاسور و قمار در پارک ها عادی باشد‌
ناشناس۲۶۴۱۱۵۶۱۱:۴۵:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
یک اختلاس کم بشه مشکل زورگیری حل می شه!
ناشناس۲۶۴۱۲۱۵۱۲:۱۹:۳۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اختلاس همیشه بوده و خواهد بود همان طوری که دزدی بوده و خواهد بود
ناشناس۲۶۴۱۷۱۹۲۰:۱۶:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
قطعاً جنابعالی از جمله هواداران سفت و سخت تئوری های مرحوم هاشمی ( دولت سازندگی و حزب کارگزاران ) هستید !
ناشناس۲۶۴۱۸۴۲۲۳:۳۶:۲۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
درجامعه ای که افرادی مانند تاج با آن سابقه درخشان در چپاول بیتالمال باید شاهد بزهکاری در انواع و اقسام آن بود .تقوا و درستکاری در چنین جامعه ای حکم کیمیا را دارد که نایافتنی است.
ناشناس۲۶۴۱۱۶۵۱۱:۵۱:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سارقان زور گیر را بدون فوت وقت اعدام و اینکار موردی نباشد استمرار داشته باشد
ناشناس۲۶۴۱۵۳۰۱۶:۳۵:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
امجازات 《ختلاس گران و رانت خواران و رشوه بگیران و ....... 》 را هم فراموش نکنید ا
ناشناس۲۶۴۱۱۶۹۱۱:۵۲:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
کلا مردم مقصرند . فقط مردم
ناشناس۲۶۴۱۳۳۰۱۳:۳۵:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
۳ هزار سال پیش که هیچ مناسبات اقتصادی‌ای هم به معنای امروزی وجود نداشت، دزدی به فطرت برمیگرده
ناشناس۲۶۴۱۵۵۶۱۷:۰۸:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
افرین
ناشناس۲۶۴۱۱۱۱۱۱:۱۷:۵۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی گوشی دست یک نفر، کم و بیش برابر 6-12 ماه حداقل حقوق باشه و حداقل حقوق ماهانه کمتر از اجاره یک خانه در شهر باشه، غیر از این انتظاری می شه داشت ؟!
ناشناس۲۶۴۱۲۱۳۱۲:۱۸:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مجبور نیستی بالا شهر خانه اجازه کنی
ناشناس۲۶۴۱۲۴۷۱۲:۴۰:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ممنونم از راهنمائی ها توح میگم ما می توانیم، می شود، باز یه عده می گویند نمی توانیم، نمی شود
ناشناس۲۶۴۱۲۷۸۱۳:۰۲:۳۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ماهی 5-6 تومن کجا اجاره می دن؟ شما هر 100 تومن پیش را هم ماهی 3 تومن حساب کن
ناشناس۲۶۴۱۱۱۲۱۱:۱۸:۰۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تا وقتی نیروی انتظامی برای برخورد با اشرار و اراذل و اوباش ماسک روی صورتش میکشد و بجای اینکه اشرار از نیروی انتظامی بترسند و وحشت داشته باشند نیروی انتظامی از آنها وحشت دارد وضع روز به روز بدتر هم خواهد شد
ناشناس۲۶۴۱۶۱۲۱۷:۵۷:۲۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
متاسفانه برخورد بااین ارازل ضعیف است دلیرش رانیروی انتظامی وقضات بایدجواب بدهند چرا برخورد محکم اجرا نمی شود تاطرف جرات پیدا کنه درروز روشن زورگیری کند
ناشناس۲۶۴۱۱۱۳۱۱:۱۸:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی قیمت گوشی دست یک نفر، کم و بیش برابر 6-12 ماه حداقل حقوق باشه و حداقل حقوق ماهانه کمتر از اجاره یک خانه در شهر باشه، غیر از این انتظاری می شه داشت ؟!
هوتن و کامبیز۲۶۴۱۲۰۶۱۲:۱۳:۴۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مفسد زور گیر و مفسد اختلاسگر از بیت المال هر دو را در ملا عام اعدام کنید هیچ فرقی ندارند بلکه جرم اختلاسگر از بیت المال به مراتب بیشتر است زیرا او عامل فقر و فاصله طبقاتی در جامعه است
ناشناس۲۶۴۳۴۱۳۱۴:۳۷:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۵
برخورد ضعیف وبی قانونی وبی تفاوتی مردم باعث دلیری این ارازل شده
علی۲۶۴۱۱۱۴۱۱:۱۸:۱۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این میزان ناامنی فشار روانی شدیدی به مردم وارد کرده و ترس از اینکه هر روز و هر ساعت ممکنه چنین حادثه وحشتناکی برای هر شخصی اتفاق بیفته عملا زندگی رو تلخ و ناخوشایند کرده
ناشناس۲۶۴۱۱۱۵۱۱:۱۸:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
من به چشم خود می بینم که فرهنگ کار و نلاش در مملکت ما نابود شده چرا ؟ چون یک عده با پارتی و وصل شدن به جاهایی یک شبه راه صد ساله رفته اند و مقابل چشم کل فامیل از فرش به عرش رسیده اند و از فخر فروشی و تحقیر دیگران چیزی کم نمی گذارند در جامعه ما این افراد شده اند نماد زرنگی و هوش مابقی هم تلاش می کنند خود را به طریقی بدون زحمت تامین کنند
ناشناس۲۶۴۱۱۱۶۱۱:۱۹:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در قضیه زورگیری مقصر اصلی نه فرد است و نه جامعه. مقصر اصلی متولیان اداره کشور هستند که در برقراری عدالت مالی و اجتماعی و نیز نظم و قانون کوتاهی کرده اند.
ناشناس۲۶۴۱۱۲۰۱۱:۲۰:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
جناب سردار شاید فقر باعث نا امنی شده به ان فکر کردید
ناشناس۲۶۴۱۲۱۹۱۲:۲۲:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فقر ارتباطی با پلیس ندارد. اون مسئولین که مسئول اقتصاد کشور هستند خود و خانواده هایشان مشکل اقتصادی ندارن در خانه های چند صد متری زندگی میکنن و با محافظ رفت و آمد می کنند.
ناشناس۲۶۴۱۲۳۲۱۲:۲۸:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
دزدان حرفه ای از این مرحله عبور کردن و با قطع انگشت یا دست کمتر خواهید دید
ناشناس۲۶۴۱۳۲۷۱۳:۳۳:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
کسی که موتور داره و پیک موتوری کار میکنه، ماهانه تا ۲۰ میلیون هم درامد خالص داره، ولی مساله اینه که روزانه ساعت ها باید کار کنه. طرف که خفت‌کن و زورگیر هست با ساعات خیلی کمتری کار خفت‌کنی و زورگیری، چنین درامدی رو کسب میکنه. مساله اصلی درامد راحت تر هست، وگرنه کار برای پیک موتوری ریخته. یک بحث هم قدرت نمایی هست، کسی که پیک موتوری هست معمولا تحت استیلا هست، ولی این خودش اعمال قدرت میکنه
ناشناس۲۶۴۱۱۲۲۱۱:۲۱:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چون از سال 97 قیمت طلا و موبایل گران شد و ارزش بالایی پیدا کرد!
ناشناس۲۶۴۱۳۷۸۱۴:۱۶:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در واقع از سال 90 ارزش دست آورد ایرانیان روز به روز کمتر شد، از مرحله اعتراض به قیمت پسته رسیدند به اعتراض به قیمت پوشک و بعد مرغ و تخم مرغ و حال نان! طبیعتا وقتی سیستم در تامین شغل و رفاه یک پیروز عاجر ماند و با تبلیغ و درخواست مقاومت روز به روز فقر بیشتر در جامعه کاشت، تن فروشی و جیب زنی و موبایل قاپی شد محصول برداشتی!
ناشناس۲۶۴۱۱۲۴۱۱:۲۱:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باید زورگیر، مانند مفسد فی العرض اعدام گردد
ناشناس۲۶۴۱۱۸۱۱۱:۵۸:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مفسد فی الارض
صمصام۲۶۴۱۴۳۱۱۵:۰۶:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خداوند رحمت کنه هیتلر فقید رو نظر جالبی داشت او معتقد بود طبقات فقیر جامعه باید حذف شوند تا جامعه یکدست و شاهد افراد تواناو ثروتمند شود من هم موافقم به نظر من دولت باید یک شبه تمام افراد ضعیف و مستمند و خلافکار اعم از زور گیر و شرور و کیف قاپ و موبایل قاپ و دزد و...و...و.... رو بگیره و بفرسته بالای دار تا جامعه دیگه یکدست و یکنواخت بشود همه ثروتمند و قدرتمند و توانا......!
ناشناس۲۶۴۲۲۰۵۱۱:۴۹:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۴
برای خودم خیلی خیلی ..... متاسف و متاثر هستم که هموطنی همانند جنابعالی دارم .
ناشناس۲۶۴۲۳۹۹۱۳:۴۳:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۴
شما متوجه کنایه امیز بودن صحبت ایشون نشدید؟
ناشناس۲۶۴۱۱۲۵۱۱:۲۲:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مقصر اصلی آنانی هستند که هزاران هزار میلیارد از بیت المال استفاده و در کشور مفسده می کنند.
ناشناس۲۶۴۱۲۲۹۱۲:۲۶:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا در گذشته این مفسده ها بوده ولی دزدی های خشونت بار باز کمتر بود؟
ناشناس۲۶۴۱۱۲۶۱۱:۲۲:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
هیچکدام نقش ندارند فقط دولت نقش دارد که فقر و بیکاری را ریشه کن نمی کند.
ناشناس۲۶۴۱۲۲۰۱۲:۲۲:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آیا در دهه 70 که تورم و گرانی بالایی رخ داد دزدان رشد قابل توجه داشتند؟ آن هم خشن؟ یا دهه 50؟
ناشناس۲۶۴۱۴۱۷۱۴:۵۶:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تورم بالای دهه 50 و دهه 70 به خاطر رشد اقتصادی بالا بود. رشد اقتصادی بالا با فراوانی کار همراه است. در دهه 50 رشد اقتصادی ایران 11 درصد بود. دایی بنده تعریف می کند در دهه 50 کارخانه ها بر سر جذب کارگر ها با هم رقابت می کردن و سرکارگر ها جرات نداشت به کارگر ها کمتر از گل بگن. چون کارگر بالافاصله قهر می کرد و به کارخانه دیگری می رفت
ناشناس۲۶۴۱۴۹۷۱۶:۰۶:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
جناب رشد اقتصادی می شود تورم بالا؟!!! جهت اطلاع در دهه 50 بالاترین آمار بیکاری و تورم بود نسبت به یک دهه قبل خودش
ناشناس۲۶۴۱۵۶۶۱۷:۱۹:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
بله. بدون تورم نمیتوان رشد اقتصادی داشت. مشکل امروز ما رکود تورمی است یعنی تورم داریم ولی کار و تولید تعطیل است. حتی در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و امریکا گاهی تورم مصنوعی درست میکنند.
ناشناس۲۶۴۱۶۶۹۱۹:۰۳:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
تورم بالای 20 درصد را نمی گویند رشد اقتصادی می گویند بیماری هلندی!
ناشناس۲۶۴۱۲۳۶۱۲:۲۹:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
این همه فقیر داریم چرا دزدی نمی کنند؟
ناشناس۲۶۴۱۴۶۹۱۵:۴۱:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
دقیقا. مگه قراره که هر کی به مشکل خورد از بقیه زورگیری کنه؟
ناشناس۲۶۴۱۱۲۸۱۱:۲۳:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی قانون اجرا نشود دزدان خرده پا فضا را مهیا می بینند و نه تنها آن را رها نمی کنند بلکه خشن تر هم می شوند!
ناشناس۲۶۴۱۱۲۹۱۱:۲۴:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
زورگیری آفتابه دزدی است. جرم های خیلی خیلی بزرگتر و فسادهای نجومی بسیار مهمتر از زورگیری هستند.
ناشناس۲۶۴۱۱۳۰۱۱:۲۵:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آن وقت چرا بی حجابی نسبت به 15 سال قبل بدتر شد؟!!!!!! و چگونه توجیه می کنید؟ فردی خانوادگی اجتماعی یا سهل انگاری خودتان؟
ناشناس۲۶۴۱۴۱۹۱۴:۵۷:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چون مردم به حقوق خود آگاه شدن
ناشناس۲۶۴۱۴۹۹۱۶:۰۷:۴۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حقوق یا در بی حیایی؟!! یا خود دستگاه در حیا زدایی؟
ناشناس۲۶۴۱۵۱۸۱۶:۲۲:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در دیگر کشورهای مسلمان که حجاب اجباری نیست همه بی حیا هستند ؟ یا محجبه ها مورد احترام هستند و بقیه عرف جامعه را رعایت می کنند؟ ابن زور و اجبار جز دو قطبی کردن جامعه و تنش و درگیری و زد و خورد بین مردم و صرف بودجه و ایجاد ارگانهای موازی و گرفتار کردن پلیس با روسری زنان و لجبازی و عناد با قانون چه نتیجه ای داشته ؟
ناشناس۲۶۴۱۶۷۰۱۹:۰۶:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آفرین که دنبال دو قطبی نیستی پس همانند 15 سال قبل برو حجابت درست کن یا قانونی کشور را سخره نگیر! در ضمن یکی از بی حیایی ها بی حجابی هست و در مورد دیگر کشورها بماند....
ناشناس۲۶۴۱۱۳۲۱۱:۲۶:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چند غارتگر بیت المال تا به حال در این مملکت اعدام شده است؟
ناشناس۲۶۴۱۱۳۵۱۱:۲۹:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آقای مجری میاد تو تلویزیون فیلم زورگیری رو نشون میده و بعد مدعی میشه چرا مردم نظاره گر هستند ! یکی نیست از این آقا یا اونی که متن رو براش نوشته بپرسه من بعنوان یکی از مردم از ماشین پیاده بشم با قفل فرمون اون زورگیر رو بزنم مثلا دستش بشکنه آیا قوه قضایه پشت من در میاد یا علاوه بر اینکه باید دیه بدم باید از زندگی هم بیفتم و هی تو دادگاه ها از این طبقه به اون طبقه برم ؟! خوب معلومه که میگم عطاش رو به لقاش میبخشم و میگم به من چه ! پس اینجا وظیفه قانون گذار هست که پشت من باشه نه اینکه سارق ناجوانمرد رو حمایت بکنه. اول برید این موارد رو درست بکنید و بعد انتظار از مردم داشته باشید. در ضمن نیروی انتظامی وظیفه اش چیه ؟
مهدی۲۶۴۲۶۵۷۱۸:۲۰:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۴
یکی از مشکلات نیرو انتظامی همین هستش که قانون بیشتر به نفع مجرم هست تا ضابط قضایی یا فرد مورد ظلم قرار گرفته شده.
مهدی۲۶۴۱۱۳۸۱۱:۳۰:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
شرایط بد اقتصادی والبته اجتماعی جامعه. متاسفانه همچین افراد شرور را احیا میکند .
ناشناس۲۶۴۱۱۵۸۱۱:۴۶:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
دولتمردان مقصرند
ناشناس۲۶۴۱۲۳۷۱۲:۳۰:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اول از همه خانواده و دوستان نقش دارند بعد دولت و فقر و شرایط جامعه
ناشناس۲۶۴۱۱۵۹۱۱:۴۷:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در زمان عباسیان زمانی که از یکی از ائمه خواسته بودند در باره مجرمی که دست بر قضا سارق هم بود قضاوت عادلانه داشته باشد امام معصوم گفته بودند اول ریشه یابی کنید چه عاملی باعث شده این فرد دست به سرقت بزند.
سفیر۲۶۴۱۷۰۴۱۹:۴۸:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سرقت و زور گیری فرق داره. دزدی و خشونت فرق داره. هرچکد موافق حرفتونم ولی حرفم اینه اینهمه ادم فقیر جرا اونها نمیفتن به جون مردم؟ یه بخشیش تقوا و وجدانه. یه بخشیش هم فقر
ناشناس۲۶۴۱۱۶۳۱۱:۴۹:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
البته رفیق بد و گرانی بیش از حد مواد مخدر باعث ازدیاد دله دزدی زیادی شده است
ناشناس۲۶۴۱۱۶۴۱۱:۵۰:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
نه فرد نه جامعه مقصر اول بیکاری و اختلاس دومین مقصز قوانینی که در صورت درگیری نه تنها حامی بیگناه و متضرر نیست بلکه پشتیبان دزد و زورگیر میشه و با درگیری با زورگیر اگر چاقو نخوردی و طرف رو زدی تازه اول بدبختیت هست باید هی بری دادگاه تا دیه دزد رو بدی
ناشناس۲۶۴۱۱۹۱۱۲:۰۵:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
الان وقت پیداکردن علت نیست. اصلا موضوع علت نیست. باید با خود پدیده برخورد جدی شود وگرنه چیزی از اعتبار نظام و امنیت اجتماعی نمیماند بعد دنبال علت و راه حل دراز مدت باشید. بیشتر زورگیران و دزدان افراد مفت خور و تن پروند. آدم آبرومند زحمت کش حاضره در فقر هم باشه هر کاری کنه اما به حقوق کسی تجاوز نکنه.
داود۲۶۴۱۲۱۸۱۲:۲۱:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
با سلام مطالعه خفت گیری ها و زور گیریها در کشور ترکیه در گذشته و ایجاد امنیت جامعه آن با پیشرفت اقتصادی ورفاه مردم و کاهش جرائم فوق پاسخ سوال ما است.
ناشناس۲۶۴۱۲۵۶۱۲:۴۸:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
جواب=اوضاع اقتصادی ترکیه بدتر از ایران نباشد بهتر قطعا نیست!
ناشناس۲۶۴۱۴۲۵۱۵:۰۰:۲۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی از چیزی اطلاع ندارید لازم نیست حتما نظر بدید. ترکیه هر چقدر تورم داره رشد اقصادی بالایی داره. صنعت و گردشگری در ترکیه بسیار رونق داره و نیروی کار به راحتی کار مناسب پیدا میکنه. صادرات ترکیه به هیچ عنوان با صادرات ایران قابل مقایسه نیست
ناشناس۲۶۴۱۳۵۷۱۳:۵۷:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
در این 100 سال اخیر رفاه ایران و ترکیه مثل هم بوده و این که اندازه اقتصاد آن بزرگتر باشد دلیلی بر رفاه بیشتر نیست
ناشناس۲۶۴۱۴۲۸۱۵:۰۴:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
شما یا نمی دونی رفاه یعنی چی یا تا حالا ترکیه نرفتی! درآمد صنعت گردشگری ترکیه از صنعت نفت ایران بیشتره. صادرات لباس و لوازم بهداشتی آرایشی و لوازم خانگی و صنعت ساختمان ترکیه اصلا با ایران قابل مقایسه است؟ مثال می زنم. در سال 1400 کل صادرات خودرو و لوازم جانبی ایران کمتر از 6 میلیون دلار بود. اما ترکیه در همین مدت روزانه بیش از 80 میلیون دلار صادرات خودرو و قطعات خودرو داشت. کشاورزی ترکیه هم بماند. اونوقت شما میگی سطح رفاه دو کشور یکی است؟
ناشناس۲۶۴۱۵۰۸۱۶:۱۲:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
جهت اطلاع کل صادرات ترکیه امسال 270 میلیارد دلار هست ولی واردات 330 میلیارد دلار آره جانم!
ناشناس۲۶۴۱۵۱۷۱۶:۲۱:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
پس معلومه ترکیه نرفتی اول از آنهایی که در ترکیه هستند و از دخل و خرجشان بپرس
ناشناس۲۶۴۱۴۶۲۱۵:۳۵:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
صف پناهندگان ایرانی در ترکیه و ترکی در ایران شاقول مناسب برای تعیین سطح رفاه است.
ناشناس۲۶۴۱۵۰۳۱۶:۰۹:۲۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
ترکیه مقصد موقت هست برای رفتن به جای دیگر زیاد اسیر تبلیغات بودن می‌شود آب رفتن سرمایه در آن کشور!
ناشناس۲۶۴۱۵۰۶۱۶:۱۱:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی چیزی نمی دانی دنبال شاقول تقلبی نباش
ناشناس۲۶۴۱۲۲۴۱۲:۲۴:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مثل همیشه تقصیر مردمه. همه مشکلات تقصیر مردمه
ناشناس۲۶۴۱۲۵۷۱۲:۵۰:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
بستگي داره كه دولت دست كدوم جناح باشه!
ناشناس۲۶۴۱۳۰۷۱۳:۲۰:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
احسنت
ناشناس۲۶۴۱۲۸۹۱۳:۰۸:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
منطق میگه اول کاروزندگی ورفاه اجتماعی وامنیت اقتصادی‌به افرادجامعه بدیدبعداونوقت هرکس پایش راکج گذاشت ودزدی کردسریع وبدون فوت وقت بزاریدش جلوی جوخه اعدام.ومهمتراینکه هیچ فرقی بین افرادجامعه دررسیدگی به جرم نباشه.
مهم نیست۲۶۴۱۳۶۸۱۴:۰۹:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وقتی دولتمردان که نه دغدغه خانه وماشین وجهیزیه دارند از زیاده خواهی دست به دزدی و اختلاس میزنند از عامه مردم چه انتظاری دارید اکثر مردم از وضع موجود رنج میبرند و هیچ کس بفکر نیست تا وقتی اوضاع اقتصادی وبیکاری حل نشود روز به روز بد تر خواهد شد
ناشناس۲۶۴۱۳۸۵۱۴:۲۲:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اقدامات دولت که منجر به فقیر شدن مردم شده
ناشناس۲۶۴۱۴۰۷۱۴:۴۷:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آیا می دانی با این همه گرانی قدرت خرید شما تازه رسیده به سال 92؟یا سال 84؟
ناشناس۲۶۴۱۵۶۳۱۷:۱۵:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
قصه نگو آمار ارائه بده
ناشناس۲۶۴۱۶۷۶۱۹:۱۰:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
آمار در اینترنت
ناشناس۲۶۴۱۳۹۳۱۴:۳۲:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
قوه قضاییه باید حکم مناسب وباز دارنده بدهد.
ناشناس۲۶۴۱۴۰۰۱۴:۳۸:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
هیچ دزدی از روز اول با قمه به مردم حمله نمی کند. شرایط بد اقتصادی با افزایش دزدی دقیقا ربط دارد. آن کارشناسانی که ادعا می کنند فرد گشنه دزدی نمی کند گشنه نبوده اند تا بفهمند مستاسل بودن یعنی چه اما بله هیچ کدام توجیح حمله به مردم و غارت اموال انها را نمی کند اما وقتی شکم گرسنه باشد و در محیط فرهنگی و خانوادگی ضعیف بزرگ شده باشی مستعد دزدی هستی. اول با دله دزدی شروع می شود و وقتی قبح قضیه شکست زورگیری شروع می شود. همین طرح بدون پشتوانه افزایش جمعیت هم در آینده به دزدان کشور اضافه خواهد کرد
ناشناس۲۶۴۱۴۵۶۱۵:۳۳:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
امام علی (ع ) : رفتار و کردار مردم یک جامعه بیشتر شبیه حاکمان آن جامعه است تا شبیه پدران ومادران خود .
ناشناس۲۶۴۱۵۴۳۱۶:۴۶:۳۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
احسنت به امام علی که اصل مطلب را بیان کرده!
ناشناس۲۶۴۱۵۱۵۱۶:۱۹:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اگر به همین اندازه که به برگزاری مراسم اربعین و مذهبی بها میدهیم به تربیت آدمها بها میدادیم اینطور که الان شدیم نمیشدیم .
دلوین۲۶۴۱۵۴۲۱۶:۴۵:۲۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
امان علی (ع ) : رفتار و کردار مردم یک جامعه شبیه حاکمان آن جامعه است تا شبیه پدران و مادران خود
ناشناس۲۶۴۱۷۱۱۱۹:۵۹:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
حرف حساب
حسام۲۶۴۱۵۴۶۱۶:۵۱:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
سوال : چرا فقط فرد و جامعه ؟ پس سهم دولت یا نهاد حاکمیت کجاست ؟
حسین۲۶۴۱۵۴۹۱۶:۵۵:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
میشه تو یک برنامه زنده از این دزدا سوال بشه و پروتدشون مطالعه شه که درسابقه های قبلی و دستگیریها چه حکمی براشون صادر و اجرا شده اونوقته مقصر اصلی این مامنیها مشخص و شاید برخوردی صورت بپذیره علی برکت ال..
ناشناس۲۶۴۱۵۵۰۱۶:۵۶:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۱۳
وضعیت اقتصادی بد جامعه گشنگی فقر بیکاری نداری وهزارتا مورد دیگه که همه ناشی از وضعیت اقتصادی بد کشوره
ناشناس۲۶۴۱۵۵۱۱۶:۵۶:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
خطاب به آن کسی گفت رفاه ترکیه بیشتر هست قیمت بک لیتر شیر در ترکیه 18 لیر گوجه کیلویی 15 لیر پیاز 9 لیر پرتقال 18 لیر پنیر تخم مرغ 12 تایی 30 لیر سیب کیلویی 16 لیر متوسط یک متر خانه 40 هزار لیر برنج 27 لیر درآمد متوسط هم 6 هزار لیر در ماه در ایران هم با متوسط درآمد ماهیانه 8 میلیون خودتان حساب کنید
ناشناس۲۶۴۱۸۷۰۰۰:۵۵:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۱۴
8 میلیون را از کجا آوردی؟ آمار بیکاری دستت هست؟
ناشناس۲۶۴۲۱۴۹۱۱:۱۲:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۱۴
حقوق پایه در ایران 5 میلیون هست و اکثر کارمندان هم بالای 10 میلیون حقوق دارند و 8 میلیون هم کم حساب کردم وگرنه متوسط بالای 9 میلیون هست
ناشناس۲۶۴۲۳۳۲۱۳:۰۲:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۱۴
علمی صحبت کنید نه کوچه و خیابانی درآمد سرانه ایرانیان در 2020 که وضع بهتر بود 3200 دلار و ترکیه 8500 دلار شاخص دسترسی به مسکن در ایران 36 سال و ترکیه 10 سال رشد جمعیت و ... هم بهتر بود بسه بیان اطلاعات اشتباه که اثری تو مردم نداره
رضا۲۶۴۲۴۴۷۱۴:۱۴:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۱۴
اقا هر کس که بواسطه قلت درامد دست به خلاف می زند را توسط پلیس و خود مردم مستقیم به ان دنیا تبعید کنید دیگه کسی از این کارها نمی کند.در برزیل قانون شده که مردم می توانند زورگیران را با خودرو زیر بگیرند یا با اسلحه بکشند.
داود۲۶۴۱۵۸۱۱۷:۲۵:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
فقط عدم تناسب برخورد با نوع جرم سبب زیاد شدن جرم است اگر به واقع نه مانور گونه برخورد قاطع و اجرای قانون درست باشد هرگز شاهد رشد اینگونه جرائم نخواهیم بود
علی۲۶۴۱۵۸۴۱۷:۲۸:۱۲ ۱۴۰۱/۶/۱۳
دولت مقصراست دونفرشنودردیدانظارعمومی داربزنید قضیه توکشورتموم میشه میگین نه امتحان کنید
ناشناس۲۶۴۱۵۸۷۱۷:۳۳:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۱۳
مگه ما فقیر هم داریم ؟! پس تلویزیون و مقامات که چیز دیگه ای میگن !
ناشناس۲۶۴۱۶۰۰۱۷:۵۰:۵۹ ۱۴۰۱/۶/۱۳
اولا دستگاه قضایی متخلف است ، چون بدنبال مو زیر بغل مار است ! دزد ، دزد خواه تنگدست ، خواه متمول ! اگر تنگ دست است شغل برایش تعریف تا با کار کنترل شود و در صورت تکرار حد شود ، تکلیف دومی معلوم حد اسلام پیاده شود ، اما مقصر دوم ! دولت که با منم ، منم حرف اشتغال را می‌زند ولی بیکاری بیداد می‌کند! و سوم مجلس و عدم نظارت بر جامعه ...!
ناشناس۲۶۴۱۶۴۳۱۸:۳۱:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
باید اردوگاههای کار اجباری ایجاد کرد و انها را به ابادانی کشور مشغول کرد از انها در جهت کاشت درخت و در پاکیزگی و رفته گری محیط شهری به کار گرفت
ارسلان۲۶۴۱۶۶۵۱۸:۵۹:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۱۳
یکی از موضوعاتی که مفسدین و مجرمین ازش سواستفاده میکنند عبارت رأفت اسلامی هست بهترین اقدام قطع عضو است باید برای هر جرمی قطع عضو در نظر بگیرند حداقل جرم از قطع انگشت کوچک شروع شود تا نهایتا برسه به زدن گردن اگر مجرم ببیند که با ادامه جرم گردن زده خواهد شد هرگز به این راه وارد نخواهد شد.
ناشناس۲۶۴۱۷۱۸۲۰:۱۶:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۱۳
دست چند تاشون رو قطع کنید درست میشه
ناشناس۲۶۴۱۷۴۶۲۰:۵۷:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۳
هردو.ولی در این اوضاع واحوال اقتصادی بیشتر از هر چیزی نقش دارد
ناشناس۲۶۴۱۷۵۵۲۱:۰۵:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا باید مردم توان خرید نداشته باشن ،منم دستم خالی باشه بخاطر زنو بچم ،همه کار میکنم ....دنبال مقصر میگردید؟
ناشناس۲۶۴۱۹۰۳۰۳:۰۱:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۱۴
بهترین شغلها درایران که هم درآمد خوبی دارد هم معاف ازمالیات هستن .کلاه برداری .دزدی زورگیری رشوه .قاچاق موادمخدر وکالا
مجید ک۲۶۴۱۹۷۴۰۸:۱۷:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۱۴
این دولت ما کاری کرده که اون آدمایی که حلال می‌خوردم تو خرج زندگی موندن کاری جز دزدی نیست
سهیل۲۶۴۲۰۸۸۱۰:۲۴:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۱۴
ی نفر از پسرم با ک بیمار اسکیزوفرنی هستش سفته گرفت سه سال دویدم وکیل گرفتم پزشکی قانونی رفتم تا تونستم محکومش کنم ب طرف ۶ماه حبس دادن ب جرم کلاه برداری بعد از ۱۲ روز با پابند آزاد شد...... قانون قانون ضعیفیه در مقابل دزد و شیاد و اختلاس و .....
ناشناس۲۶۴۲۱۱۳۱۰:۴۸:۳۴ ۱۴۰۱/۶/۱۴
با افزایش قیمت‌ها، انسان عادل و متدین هرگز دست به چنین کاری نمی‌زند مگر انسانهای پست و رزل، که برای سود جویی بیشتر جامعه ای را متشنج می کنند و با هنجار شکنی امنیت را از عموم جامعه می گیرند با اینان باید برخورد شدید شود تا هرگز دست به چنین دزدی و کارهای خلاف عرف نزنند و باید اصلاح اخلاقی و تربیتی نیز شوند
شهرام۲۶۴۲۳۳۹۱۳:۰۳:۲۳ ۱۴۰۱/۶/۱۴
سلام تاوقتی ارزش سارق وسارقین بیشتراز مامور نیروانتظامی هست وضع همینه متاسفانه نمیشه بادزد درگیربشی چون راحت تربه پول میرسه و دیه میگیره
رضا۲۶۴۲۴۳۹۱۴:۱۰:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۴
علت اصلی زورگیری انفعال نیروی انتظامی و نبودن مشت اهنین است.پلیس را به جای کلت به سلاح حای خودکار و مسلسل مجهز کنید و دستور کشتن افراد شرور،سارقان و زورگیران را صادر کنید یک ماهه همه چیز درست می شود.
سهراب۲۶۴۲۴۹۶۱۵:۲۰:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۱۴
متاسفانه جامعه یه طوری شده دزدوسارق بیشتر شده مال باخته دستش هیچ جایی بند نیست
ناشناس۲۶۴۲۵۱۲۱۵:۴۷:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۱۴
دست دوتا از مسئولان دزد قطع بشه دیگه کسی جرات دزدی نمیکنه نکه گیر دادین به این افتابه دزدا
ناشناس۲۶۴۲۵۴۶۱۶:۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۱۴
جامعه بخاطر گرونی وضع اقتصادی که الان داریم
ناشناس۲۶۴۲۵۴۹۱۶:۱۷:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۱۴
همین امروز صبح دوتا ماشین با کابل تلفن محل ساعت ۹ صبح بردن خیلی راحت
ناشناس۲۶۴۲۵۵۱۱۶:۱۹:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۱۴
بهترین راه حل که میشه انجام داد اعدام چون کسی حریف گرونی نمیشه ولی اعدام راحتر انجام میشه
A۲۶۴۲۵۶۶۱۶:۴۷:۱۶ ۱۴۰۱/۶/۱۴
۱۰۰در۱۰۰جامعه موقعیت اقتصادی
سیدامین۲۶۴۳۲۵۷۱۲:۲۸:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۱۵
چندنفرازهمینا را داربزنید باورکنید کسی دیگه نمیره جرم کنه ن باجوازکسب ازادش کنید.فقط اعدام
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. کشوری که درس عبرت شد!

  5. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  6. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  7. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  8. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  9. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  10. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  12. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  13. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  16. عددسازی چرا؟ 

  17. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  18. هنوز وقتش نرسیده؟!

  19. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  20. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  21. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  22. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  23. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  24. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  25. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

آخرین عناوین