مخبر: تمرکزی جدی برای رفع همه نقاط حادثه‌خیز درون و برون‌شهری در سال آینده انجام شود

  4021228071 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس ‌جمهور برگزار شد و آخرین وضعیت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی جهت تسهیل سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده ای مورد بررسی قرار گرفت.

مخبر: تمرکزی جدی برای رفع همه نقاط حادثه‌خیز درون و برون‌شهری در سال آینده انجام شود

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر لزوم اقدامات مؤثر در جهت رفع نقاط حادثه خیز تا پایان سال آینده گفت: لازم است از ابتدای سال جدید تمرکزی جدی برای رفع نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری انجام شود تا شاهد کاهش تدریجی تلفات تا پایان سال ۱۴۰۳ باشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درخصوص تعداد جانباختگان ناشی از حوادث ترافیکی به تفکیک استان های کشور افزود: لازم است جلسه ای را با ده استان که بیشترین حوادث رانندگی را داشته اند برگزار و ضمن آسیب شناسی این موضوع،‌ تصمیمات لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در این استان ها اتخاذ شود.

مخبر همچنین بر لزوم برگزاری جلسه ای با موضوع تأمین اتوبوس های برون شهری تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است از هم اکنون به منظور تأمین ناوگان مسافربری و اتوبوس برون شهری برنامه ریزی کنیم تا ضمن رفع کمبودهای فعلی، در ایام اربعین نیز مشکلی برای جابجایی زوار وجود نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظفند تمام امکانات برای رفاه و تسهیل سفر هموطنان را فراهم کنند، از تمامی دستگاه های مرتبط با سفرهای نوروز خواست تمامی مواردی که سال گذشته برای تسهیل سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده بود، برای سفرهای نوروزی سال جدید نیز انجام شود تا مردم سفرهایی با حداکثر ایمنی و امکانات مناسب داشته باشند.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور و رئیس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند، سردار هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه پیشین شورا ارائه کرد و به تشریح گزارش آماری وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی در یازده ماهه سال ۱۴۰۲ و مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت.

در این نشست همچنین گزارشی از اقدامات و عملکرد ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و تمهیدات و امکانات لازم برای ارتقاء سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده ای ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به رفع ۴۱۲ نقطه حادثه خیز برون شهری از مجموع ۸۸۷ نقطه شناسایی شده، اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبارت لازم بتوان مابقی نقاط را نیز در سال آینده رفع کرد.

همچنین رئیس پلیس راهور فراجا نیز گزارشی از میزان جانباختگان و مصدومین حوادث رانندگی و همچنین تعداد نیروهای بکارگیری شده توسط سازمان های مجری طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ ارائه کرد و به تشریح پیشنهاداتی جهت کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی و ارتقاء انضباط عبور و مرور پرداخت که طرح پیشنهادی ایجاد مؤسسات خدمات هوشمند ترافیکی و ایمنی و طرح رتبه بندی گواهی نامه رانندگی از جمله این پیشنهادات بود.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این نشست با بیان اینکه ۴۰۰۰ پایگاه و شعبه و ۱۳۰ هزار نفر نیرو در ایام نوروز و تا پایان ماه رمضان آماده خدمات رسانی هستند، گفت: جمعیت هلال احمر خودروهای خدمات رسان خود را در نقاط حادثه خیز مستقر کرده با تمام ظرفیت آماده خدمات رسانی به هموطنان هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۸۲۹۲۲۲:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ما سالانه به اندازه تلفات جنگ غزه در جاده ها کشته ناشی از تصادفات و بسیار بیش از آن معلول داریم و هر سال وعده داده می شود تلفات کاهش پیدا میکند تلفات هم به جاده هم عدم نظارت پلیس و هم خودروهای فاقد ایمنی بر میگردد ...میلیاردها تومان هزینه به ملت و بیمه سلامت به بهای سود مافیای خودرو تحویل میشود
ناشناس۳۴۲۸۹۹۹۱۳:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جهت اطلاع آقای مخبر : ...رئیس پلیس راهور فراجا گفت:به طور متوسط هر فوتی کشور ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد.۱۰ شهریور ۱۴۰۱خبرگزاری مهر ‌...هزینه های سنگین ناشی از عدم شایسته سالاری در انتصاب مدیران بر هر جامعه ای تحمیل خواهد شد و می شود ...خبرگزاری ایمنا: از شهيد چمران پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص؟ گفت:«می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آن را می پذیرم. اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.
ناشناس۳۴۲۹۰۳۹۱۳:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نتایج تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد ««هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر هشت درصد تولید ناخالص داخلی است»».... یکی از معضلات شبکه راه‌های کشور، عدم کیفیت جاده‌هاست که نقش پررنگی در وقوع تصادفات منجر به مرگ دارد؛ ...طبق استانداردهای موجود، یک جاده ایمن شامل شش لایه مختلف است که هر لایه مشخصات فنی خود را دارد. مصالح استفاد شده در ساخت هر لایه باید از یک سری استاندارد مشخص و معین تبعیت کند. از این حیث، نوع مصالح، مقاومت مصالح، نحوه استفاده از مصالح، شرایط اقلیمی و نظارت بر اجرای صحیح ساخت اهمیت ویژه‌­ای دارند.... در ایران نظارت بر عهده مهندسین عمرانی است که دارای مجوز نظارت از معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستند. بررسی و تایید نوع و مقاومت مصالح نیز بر عهده آزمایشگاه‌­های وزارت راه و شهرسازی است و در پایان اجرای پروژه به پیمانکاران متخصص سپرده می­‌شود. ...کوتاهی و قصور در هریک از این بخش‌­ها منجر به وقوع حوادث غیرقابل جبرانی خواهد شد...بعنوان نمونه به آقای مخبر توصیه می‌شود مسیر جاده سبزوار به اسفراین را با ماشین غیر خارجی بروند متوجه سو مدیریت راه های کشور خواهند شد....این راه یک راه «مالرو» است نه یک جاد ه شوسه کشوری ...جای تأسف است کشوری مانند ایران با قیر فراوان اینچنین جاد ه هایی را به ملت خود تحمیل کند ...تمام قطعات خودروهای ناایمن و مستهلک داخلی در گذر از اینجا جاده شل و در نهایت موجب وقوع حادثه میشوند و رانندگان برای گذر از چاله ها و ناهمواریهای متعدد این جاده مجبور به تغییر مسیر ناگهانی می‌شوند که خود عامل تصادف است ...کجایید آقایان معاون اول ،این چه وضع جاده یک کشور نفت خیز است ...جای تأسف دارد
ناشناس۳۴۲۹۰۵۲۱۳:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
وقتی سهامداران کارخانه های آسفالت جاده ها مسعولان مرتبط شهرهای نزدیک آن هستند چه کسی کیفیت آسفالت را کنترل میکند ....فقدان کیفیت آسفالت بواسطه عدم کنترل کیفیت ،براورد چندین برابر پروژه ها در محور فساد زا،روابط فساد زای بین کارفرما و پیمانکار ،..بخشی از عوامل تصادفات هستند حتی اگر از جاده های متعدد دوطرفه بین برخی شهرها که دو ماشین بزور از کنار هم عبور می‌کنند هم بگذریم که کم هم نیستند ...
ناشناس۳۴۲۹۰۶۶۱۳:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تعداد مرگ و‌ میر تصادفات در ایران برابر کل اتحادیه اروپا .... آمار‌ها می‌گوید از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ در مجموع ۳۵۱ هزار و ۹۹۶ نفر بر اثر تصادفات و حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب حدود ۲۷ هزار مرگ و میر در سال‌های ۸۳-۸۲ می‌توان گفت در دو دهه گذشته یعنی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ جمعا ۴۰۵ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته‌اند؛ عددی که تقریبا دوبرابر کل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی (۲۱۳ هزار و ۲۵۵ نفر) است.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. جابجایی مرزهای وقاحت!

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  6. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  7. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  8. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  10. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  13. درد بیمار و ناز طبیبان !

  14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  15. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  16. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

  17. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  18. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

  19. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  20. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  21. یارانه‌ها واریز شد

  22.  نماز خواندن خلبان پرواز زنجان-مشهد سوژه فضای مجازی شد

  23. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  24. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  25. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

آخرین عناوین