جاهای دیدنی سرعین؛ معرفی ۷ آب گرم سرعین

گزارش بازرگانی، 297420،   4030308024

سرعین یکی از معروف‌ترین شهرهای استان اردبیل است که به آب و هوای مطبوع، طبیعت بکر، چشمه‌ها و آب گرم‌های متعددش شهرت دارد.

سرعین شهری با آب و هوای خنک و ملایم و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار است که سفر به آن تجربه جالبی برایتان خواهد بود. این شهر توریستی لقب شهر چشمه‌های آبگرم را از آن خود کرده و پر از چشمه‌های آب معدنی با خواص درمانی مختلف است. البته جاهای دیدنی سرعین تنها به این چشمه‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه امکانات تفریحی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید چند روزی را در این شهر بمانید، می‌توانید برای اقامت روی هتل های سرعین حساب کرده و با رزرو آن‌ها اقامتی راحت را تجربه کنید.

در سفر به جاهای دیدنی سرعین کجا بریم؟

سرعین شهری تماشایی در 30 کیلومتری اردبیل با آب و هوای خنک است که حتی تابستان‌های ملایمی دارد. یکی از زیباترین بخش‌های سفر به این شهر رویایی، گشت و گذار در طبیعت چشم‌نواز و چشمه‌های خروشان آن است؛ هرچند که اکثر مسافران برای درمان بیماری‌ها و شنا در چشمه‌های آب گرم به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سرعین را به شما معرفی می‌کنیم.

چشمه‌های آب گرم سرعین

از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری سرعین مراکز آب‌درمانی و چشمه‌های آب گرم این شهر است. در واقع سرعین به عنوان یکی از قطب‌های آب‌درمانی در ایران به شمار می‌رود که مسافران زیادی از دور و نزدیک برای استفاده از خواص آن‌ها به این شهر می‌روند.

1- آب گرم سبلان

مرکز آب گرم سبلان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آب‌درمانی در خاورمیانه است که در سال 1375 با زیربنای 7200 متر مربع افتتاح شده است. آب این مجتمع از چشمه گاومیش گلی تامین می‌شود و دارای دو استخر مجزا برای آقایان و بانوان است. مجتمع آب گرم سبلان از معروف‌ترین جاهای دیدنی سرعین واقع در خیابان دانش است که برخی از امکاناتش عبارتند از:

  • استخرهای سرپوشیده
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • دوش‌های انفرادی
  • خدمات پزشکی و فیزیوتراپی
  • حوضچه‌های آب سرد.

2- آب گرم گاومیش گلی

در خیابان ولیعصر سرعین و در حوالی میدان گاومیش گلی یک مجتمع آب درمانی به همین نام قرار گرفته که حدود 1940 متر از سطح دریا فاصله دارد. آب گرم گاومیش گلی از قدیمی‌ترین مراکز آب گرم سرعین است که دمای آب آن به 46 درجه سانتیگراد می‌رسد. آب این مجتمع دارای مواد معدنی مختلفی است و برای درمان دردهای عضلانی، بیماری‌های قلبی و عروقی و روماتیسم مفید است.

آب گرم گاومیش گلی از بهترین مکان های دیدنی سرعین است که استخر روباز آن در تمام فصول باز است. آب موجود در این مجتمع کمی ترش، بودار و بی‌رنگ است.

3- آب گرم بش باجیلار

یکی دیگر از جاهای دیدنی سرعین در خیابان ژنرال، مرکز آب‌درمانی بش باجیلار است. چشمه بش باجیلار آب استخر این مجتمع را تامین می‌کند و دارای 5 خروجی است که به همین دلیل با نام پنج خواهران (به ترکی بش باجیلار) شناخته می‌شود. البته بهتر است بدانید که آب دوش‌های این مجموعه از چشمه آب گرم گاومیش گلی سرچشمه می‌گیرد.

دمای آب مجتمع بش باجیلار حدود 35 درجه بوده و کمی شور است. این مجموعه از لحاظ وسعت دومین مرکز آب‌درمانی سرعین به حساب می‌آید که آب آن با داشتن املاح معدنی برای تسکین دردهای عضلانی مفید است. از امکانات مجتمع بش باجیلار می‌توان به خدمات پزشکی و درمانی، سونا خشک و بخار، جکوزی و پارکینگ اشاره کرد.

4- مرکز آب درمانی دره لر سویی

آب گرم دره لر سویی از دیگر جاهای تفریحی سرعین در حوالی مرکز آب‌درمانی بش باجیلار است. این مجتمع مدرن دارای دو سانس مجزا برای آقایان و بانوان است و آب آن برای درمان مریضی‌های مفصلی و عصبی، دیسک کمر و گردن و بیماری‌های این چنینی مفید است. استخر آب‌درمانی، استخر جوانان، سالن ماساژ و اتاق نمک، حمام ترکی و حوضچه جکوزی برخی از امکانات آب گرم دره لر سویی است.

5- آب گرم قره سو

آب گرم قره سو یکی از جاذبه های دیدنی سرعین در چهارراه قهوه سوئی است که با نام اعصاب سوئی نیز شناخته می‌شود. آب این مجتمع از غربی‌ترین چشمه سرعین تامین می‌شود و دمای آن تا 44 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

6- مرکز آب درمانی ایرانیان

مجتمع ایرانیان در بلوار سبلان قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز آب‌درمانی سرعین محسوب می‌شود. از امکانات این مجموعه وسیع می‌توان به استخر کودکان و جوانان، استخر آب گرم معدنی، حوضچه جکوزی، سالن‌های ورزشی، سونای خشک و بخار و... اشاره کرد. در مجتمع آب‌درمانی ایرانیان بخش‌هایی جدا برای آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است.

7- هتل آب درمانی رویال پارک

یکی از مراکز مدرن و نوساز آب‌درمانی در سرعین رویال پارک است که در سال 1397 در 5 طبقه تاسیس شده است. این هتل 20 واحد اقامتی دارد و امکانات تفریحی متعددی در آن دیده می‌شود. استخر معمولی و آب معدنی، سونا خشک و بخار، غار آرامش، حوضچه آب سرد،فواره یخ، حمام ترکی، جکوزی و تونل مه سرد برخی از امکانات این مجموعه در طبقه همکف است. همچنین اگر با آسانسور به طبقه بالا بروید، می‌توانید در روف‌گاردن حمام آفتاب بگیرید. باشگاه ورزشی، سالن بازی کودکان، سالن ماساژ و اتاق نمک نیز در این طبقه دیده می‌شود.

جاذبه های طبیعی و تفریحی سرعین

پس از مراکز و چشمه‌های آب گرم مختلف، نوبت به مکان های تفریحی سرعین و جاذبه‌های طبیعی می‌رسد. برخی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

  • روستای ویلا دره سرعین
  • روستا و پیست اسکی آلوارس
  • دهکده صخره‌ای ویند کلخوران
  • روستای کنزق
  • آبشار ورگه سران
  • چشمه‌های بیله در
  • تپه باستانی آناهیتا

شهرهای اطراف سرعین

اگر به سرعین رفتید، علاوه بر گشت و گذار در جاهای دیدنی شهر می‌توانید از شهرهای مشگین‌شهر در شمال سرعین، اردبیل در شرق و شهر نیز در غرب سرعین نیز بازدید کنید. هر یک از این شهرها جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی را در دل خود جای داده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

بازارهای معروف سرعین

از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سرعین می‌توان به مراکز خرید مدرن و تاریخی آن اشاره کرد. در ادامه به برخی از بازارهای معروف سرعین اشاره کرده‌ایم.

  • مرکز خرید لاله جنب مرکز آب‌درمانی سبلان
  • مرکز خرید پروما با 6 شعبه در شهر برای خریدی مقرون‌به‌صرفه
  • بازار مرزی بیله سوار دارای 3 فاز و اجناسی با قیمت مناسب
  • بازار اطلس در میدان گاومیش گلی
  • مرکز خرید آدنامال در میدان سیمرغ

جمعیت سرعین در سال 1403 چقدر است؟

جمعیت سرعین بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395، 5459 نفر بوده است. در واقع در این شهر با وسعت حدودی 128 هکتار، 1582 خانوار زندگی می‌کنند که امروزه به دلیل زاد و ولد میزان آن‌ها افزایش یافته است.

سرعین در نقشه ایران

اگر نگاهی به نقشه ایران بیندازید، سرعین را در غرب اردبیل در قسمت بالایی نقشه خواهید دید. این شهر تا اردبیل حدود 30 کیلومتر فاصله دارد.

جاهای دیدنی سرعین در بهار

بهار فصل خوبی برای بازدید از دیدنی های سرعین است؛ زیرا در این فصل گل‌های رنگارنگ شکوفا می‌شوند و زمین جان تازه‌ای می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که اوایل بهار ممکن است کمی سردی هوا مشکل‌ساز شود. برخی از جاهای دیدنی سرعین که در بهار می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را در زیر آورده‌ایم.

  • مراکز خرید سرعین
  • مراکز آب‌درمانی سرعین مانند مجتمع سبلان، هتل رویال پارک، بش باجیلار، مجتمع ایرانیان و...
  • روستاهای اطراف سرعین مانند ویلا دره، روستای کنزق، آلوارس و...
  • مسجد جامع سرعین
  • تپه باستانی آناهیتا

جاهای دیدنی سرعین در تابستان

تابستان بهترین زمان برای تماشای جاهای دیدنی سرعین است. این فصل سرعین میزبان بیشترین حجم مسافران است که برای شنا در مراکز آب‌درمانی، گشت و گذار در روستاهای سرعین و طبیعت به آن سفر می‌کنند. برخی از جاذبه های گردشگری سرعین که در تابستان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، عبارتند از:

  • مراکز آب‌درمانی سبلان، گاومیش گلی، دره لرسویی، هتل رویال پارک و...
  • روستای آلوارس
  • آبشار ورگه سران
  • چشمه‌های بیله دره
  • روستای آتشگاه
  • روستای شایق
  • دره گلستان
  • دره جنگلی ایردموسی
  • دهکده توریستی سرعین.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

آخرین عناوین