مسکو: ماکرون و شولتز با شکست در پارلمان اروپا باید استعفا کنند

  4030321105

رئیس دومای روسیه ویاچسلاو ولودین امروز (دوشنبه) تصریح کرد که رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون و صدراعظم آلمان اولاف شولتز در انتخابات پارلمان اروپا متحمل شکست سنگینی شدند و باید استعفا کنند.

مسکو: ماکرون و شولتز با شکست در پارلمان اروپا باید استعفا کنند

به گزارش فارس، ولودین در یک پیام تلگرامی به ارزیابی نتایج اولیه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا پرداخت که در آن احزاب راست‌گرا گام رو به جلوی چشمگیری برداشتند و احزاب سنتی‌تر را به لرزه درآوردند.
در فرانسه، حزب راست‌افراطی اجتماع ملی مرتبط با مارین لوپن موفق شد 32 درصد آراء را به دست آورد و این در حالی است که حزب «رنسانس» ماکرون تنها 15 درصد آراء را به دست آورد و نتایج به گونه‌ای بود که رئیس‌جمهور فرانسه مجبور شد پارلمان کشورش را منحل کند و اعلام انتخابات زودهنگام کند.در آلمان نیز، حزب سوسیال دموکرات اولاف شولتز با 14 درصد آراء، بدترین نتیجه را در چندین دهه کسب کرد و این در حالی است که حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» با کسب 16.4 درصد آرای شهروندان آلمان، در جایگاه دوم قرار گرفت و ائتلاف دو حزب دموکرات و سوسیال مسیحی آلمان (CDU/CSU) حدود ۳۰ درصد آراء را به دست آورد.در عین حال، حزب راست‌میانه مردم اروپا ظاهراً بزرگ‌ترین حزب سیاسی در پارلمان اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.رئیس کمیسیون اروپا اوزلا فن درلاین در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اروپا وعده داده که «پایگاهی در مقابل افراطیهای چپ و راست ایجاد کند».
ولودین که ماکرون و شولتز را «ننگی برای اروپا» توصیف کرد، در پیام خود گفته که این دو نفر «فرصت بزرگی را از دست دادند». رئیس دومای روسیه تصریح کرد که عملکرد ناامیدکننده ائتلاف ماکرون، نشانه «فروپاشی» سیاست‌های رئیس‌جمهور فرانسه است و انحلال پارلمان فرانسه، تأکیدی بر این امر است.ولودین همچنین ادامه داد که ائتلاف حاکم شولتز نیز، «حمایت رأ‌ی‌دهندگان آلمانی» را از دست داد و احزاب مخالف این کشور نیز خواستار رأی عدم اعتماد در دولت یا برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.ولودین ادامه داد: «ماکرون و شولتز با آخرین ذرات باقیمانده توانشان، به قدرت چسبیده‌اند. کار درست این است که استعفا کنند و قربانی کردن شهروندانشان را متوقف کنند».رئیس دومای روسیه همچنین استدلال کرد که نتایج انتخابات فرانسه و آلمان، «قابل پیش‌بینی» بود و تصریح کرد که این نتیجه از رکود اقتصادی، بحران مهاجران، مداخله بیش از حد اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین که خلاف منافع اروپا است، نشأت گرفته است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

آخرین عناوین