رسیدگی مسئولان عالی قضایی به پرونده‌های ۱۵۰ نفر در قالب میز خدمت

  4030407036 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ملاقات مردمی مسئولان قضایی به مناسبت هفته قوه قضاییه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی در چارچوب موازین قانونی برگزار شد.

به گزارش میزان در راستای دستور رییس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات قضایی بویژه رؤسای دادگستری‌های مراکز استان‌ها ناظر بر برگزاری دیداری عمومی با مردم و مراجعان به دادگستری‌ها و مراکز قضایی جهت رفع مسائل و مشکلات آن‌ها در چارچوب موازین قانونی همزمان با هفته قوه قضاییه، ملاقات مردمی تعدادی از مسئولان عالی قضایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی - رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان - رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علی القاصی - رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی - دادستان تهران، بابک ترکی - رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، یونس طرهانی - معاون قضایی در امور زندان‌های دادگستری استان تهران، سید مهدی رستگاری - معاون قضایی در امور ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران، غلامرضا جواهری - معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان تهران، سید حسین میرابراهیمی - معاون دادستان تهران و احمدعلی فیروزجایی - معاون امور زندان‌های دادستان تهران - برگزار شد.

این میز خدمت با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی برگزار شد و مسئولان قضایی به مدت بیش از سه ساعت با ۱۵۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضا و نمایندگان پرونده‌های کثیرالشاکی دیدار چهره به چهره داشتند و پس از بررسی مسائل و مشکلات مراجعان دستورات مقتضی را صادر کردند.

درخواست آزادی و عفو مشروط، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی، اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی، تقاضا مرخصی زندانیان و... از جمله بیشترین موضوعات و مسائل مطرح شده در جریان این ملاقات مردمی بود.

مسئولان قضایی در جریان این ملاقات مردمی، پس از استماع درخواست‌های متقاضیان و مطالعه پرونده‌های آن‌ها، با در نظر گرفتن جهات قانونی و تناسب میان موارد مندرج در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را صادر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی - رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه - در این ملاقات مردمی اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه برنامه ملاقات با مردم را در راستای استماع و رفع مشکلات آن‌ها به عنوان یکی از اصول اولیه راهبردهای کلی خود می‌داند ،به طوری که در سفرهای استانی و مرکز کشور ملاقات مردمی برای رئیس قوه قضاییه یک اصل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در مرکز مردمی قوه قضاییه برای مردمی که مراجعه می‌کنند، وقت تعیین می‌شود تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات‌ها صورت گیرد. 

خداییان - رئیس سازمان بازرسی کل کشور - در این ملاقات مردمی اظهار کرد: در این ملاقات مردمی اکثر مراجعه کنندگان تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به احکام صادره را داشتند همچنین متقاضیان از استان‌های مختلف در این ملاقات مردمی حضور داشتند. به همین منظور دستورات لازم به روسای کل دادگستری استان‌ها صادر شد تا ملاحظات قانونی صورت گیرد و اگر شرایط لازم را دارند نسبت به اعمال ماده مذکور اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی از درخواست متقاضیان مربوط به سازمان بازرسی بود و مراجعه‌کنندگان از دستگاه‌های اجرایی شکایت داشتند که مقرر شد همکاران سازمان بازرسی به موضوعات آن‌ها را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.

القاصی - رئیس کل دادگستری استان تهران- نیز اظهار کرد: درخواست‌هایی که مراجعان امروز در این ملاقات مردمی مطرح کردند، مربوط به پیگیری اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، اطاله دادرسی و اجرای احکام کیفری و حقوقی بود.

وی ادامه داد: معاونت حقوق شهروندی و ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان تهران وجود دارد که در قسمت مدیریت ملاقات‌های مردمی این معاونت هفت نفر از کارشناسان حضور دارند و روزانه حدود ۵۰ نفر مراجعه کننده داریم. کارشناسان دادگستری استان تهران در درجه اول راهنمایی‌ها را انجام می‌دهند و سه شنبه هر هفته هم ملاقات مردمی به همراه ۱۵ نفر از مدیران در دادگستری استان تهران برگزار می‌شود.

علی صالحی - دادستان تهران - در این ملاقات مردمی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: بیشتر درخواست‌هایی که امروز از سوی مراجعان مطرح شد، بحث عفو برای محکومین به قصاص و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بود که دستورات مقتضی را صادر کردیم.

معاون امور زندان‌های دادستان تهران در این ملاقات مردمی اظهار کرد: درخواست‌های متقاضیان در این ملاقات مردمی درخواست عفو و بخشش و مساعدت مالی از طریق ستاد دیه، خیرین و انجمن‌های حمایت از زندانیان بود که مقرر شد با کمک خیرین برای آن‌ها مساعدت مالی در نظر گرفته شود.

صالحی در پایان گفت: به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۱۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع میان خانواده‌های زندانیان نیازمند است و تعدادی از مددجویان درخواست وام داشتند که به صندوق‌های قرض الحسنه معرفی شدند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  20. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  21. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین عناوین