حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  4030411085 ۳۳ نظر، ۹ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

حمله شریعتمداری به ظریف

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «آقای ظریف که لحن مؤدبانه و زیر‌دست‌مآبانه ایشان در گفت‌و‌گو با وزرا‌ی خارجه آمریکا و انگلیس و زانو زدن حقیرانه‌اش کنار صندلی امیر کویت در اذهان عمومی باقی است، این روزها در جمع اعضای ستاد آقای پزشکیان، کُت در می‌آورد و جیغ می‌زند که «‌چه کسی جرأت می‌کرد در زمان خاتمی به یک ایرانی توهین کند؟ رقیب پزشکیان عامل تحریم‌هاست‌»! 

آقای ظریف آیا یادتان رفته که دولت بوش در دوران خاتمی ایران را «‌محور شرارت‌»! معرفی کرد؟! جنابعالی مگر ایرانی نیستید؟! اگر اندکی شور وطن در سر داشتید باید از این اهانت بی‌شرمانه رئیس‌جمهور آمریکا به ایران یقه خود را پاره می‌کردید! نه این که برای مقابله با وطن‌دوستان ایرانی کُت در‌آورید و یقه پاره کنید! 

آقای ظریف! راستی با این سابقه مخفی‌کاری علیه ایران و مردم وطنتان باید پرسید با «جان‌کری» وزیر خارجه آمریکا چه سخن محرمانه و مخفیانه‌ای داشتید که با او در حال قدم زدن مذاکره کردید؟! حتماً می‌دانید که می‌دانیم یکی از روش‌های متداول برای مخفی ماندن متن مذاکرات و عدم شنود آن، مذاکره در حال راه رفتن است!

جناب ظریف مگر با وزیر خارجه آمریکا چه سخن مخفیانه‌ای داشتید که از افشای آن می‌ترسیدید؟! آیا افشای درخواست حقیرانه حمایت آمریکا از مدعیان اصلاحات که در شورای روابط خارجی مطرح کرده بودید به شما آموخته بود که متن مذاکراتتان با جان کری فاش نشود؟! ....

 کاش برادر عزیزمان جناب آقای دکتر جلیلی، خاطرات مستند خود از مذاکرات و شجاعت و درایتی که در پیشگیری از برباد رفتن منافع ملی کشورمان به خرج داده بود را برای اطلاع عموم منتشر می‌کرد تا همگان از خدمات برجسته‌ای که در این عرصه انجام داده است باخبر باشند و عده‌ای نابلد و خودباخته در مقابل آمریکا و متحدانش، سراب را آب قلمداد نکنند‌.»

توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت روز گذشته با انتشار توییتی از سعید جلیلی حمایت کرد. این اقدام با انتقاد برخی رسانه‌ها روبرو شد. دفتر سخنگوی دولت در توضیحاتی نوشت: «سخنگوی دولت از ابتدای آغاز رقابت‌های انتخاباتی با حفظ بی‌طرفی ضمن تبیین عملکرد دولت سیزدهم پاسخ برخی ادعاهای نادرست و طرح مطالب غیرمستند درباره دولت سیزدهم از سوی برخی کاندیداها و نمایندگان آنها را داده است...

سخنگوی دولت همواره تأکید کرده است که به هر نامزدی که اخلاق انتخاباتی و صداقت و انصاف را در تبلیغات انتخاباتی رعایت نماید و راه رییسی عزیز را ادامه دهد احترام می‌گذارد و از عملکرد او قدردانی می‌نماید که موضع اخیر ایشان نیز در همین چارچوب اعلام شده است...

سخنگوی دولت در انتشار توییت کاملاً مطابق با مواد ۶۸ و ۷۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری عمل کرده و هرگز از مسیر قانون خارج نشده است. ایشان جزو مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات قلمداد نمی‌شود و در اعلام موضع اخیر خود نیز از تریبون یا امکانات رسمی و دولتی و در ساعات اداری استفاده یا اقدام نکرده است.

این در حالی است که در ادوار گذشته و ستاد جناب آقای پزشکیان شاهد حضور رسمی مقامات مختلف و کارمندان رسمی در عرصه تبلیغات انتخاباتی بدون دریافت مرخصی یا استعفا و فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری بوده‌ایم که امیدواریم این رویه خلاف قانون سریعاً اصلاح گردد.»

پزشکیان و جلیلی به چهار سوال پاسخ صریح دهند

تابناک نوشت: «آقایان پزشکیان و جلیلی باید صراحتا اعلام کنند برنامه شان در رابطه با اینترنت و فیلترینگ چیست؟ آیا موافق افزایش سرعت اینترنت هستند یا مخالف آن ؟ ، آیا فیلترینگ را تشدید می کنند یا کاهش خواهند داد و اگر ادعای کاهش دارند صراحتا بگویند چگونه و با چه سازوکاری که در حیطه اختیارات رئیس جمهور باشد.

پزشکیان به تازگی مدعی شده که تضمین می دهد تمام قد در مقابل فیلترینگ و فیلتر شکن می ایستد، سئوال این است که چگونه؟ آیا با توئیت کردن مشکل فیلترینگ رفع می شود، دست کم سعید جلیلی تکلیف را مشخص کرده که به سمت اینترنت ملی حرکت خواهد کرد.

سئوال دیگر این است که برنامه نامزدها برای گشت ارشاد چیست؟ در این رابطه هم سعید جلیلی هنگامی که با سئوال یکی از کارشناسان مواجه شد از عمق راهبردی سخن گفت و از پاسخگویی طفره رفت در حالی که بازهم مسعود پزشکیان وعده داده جلوی گشت های اجباری خواهد ایستاد، آیا رئیس جمهور اختیار ویژه ای در برابر ارگان های دخیل در این بحث دارد؟ 

همچنین دو نامزد ریاست جمهوری نمی توانند از سئوال مردم در رابطه با مدل افزایش قیمت بنزین طفره بروند، مشخص است که وضعیت بنزین در حالت ناترازی قرار دارد و دولت آینده چالشی مهم در رابطه با مصرف بنزین در پیش رو خواهد داشت، آیا قرار است بنزین آزاد شود؟ تکلیف سهمیه چه می شود؟ آیا کارت سوخت چه خواهد شد؟

و دست آخر برنامه صریح و عملیاتی این دو نامزد در رابطه با تحریم چیست؟؛ شعارهای خنثی سازی تحریم ها و مذاکره و ... بارها گفته و شنیده شده اما سعید جلیلی سالها تجربه ناموفق در این رابطه داشته است و مسعود پزشکیان هم حرف هایی می زند که در انجام آن تردید جدی وجود دارد چون تیم سیاست خارجی او یعنی جواد ظریف طرح اقدام راهبردی را در ماه های آخر فعالیتشان مانع توافق عنوان کرده اند و این قانون همچنان وجود دارد با این تفاوت که این بار احتمالا ترامپ هم با یک طرح اقدام راهبردی برای مقابله با توافق با ایران بر سر کار خواهد آمد.»

مهمترین پیام انتخابات 8تیر چیست؟

خراسان نوشت: «در انتخابات هشتم تیر، سه انگاره مهم فرو ریخت. اول،  مشارکت 40درصدی نشان داد که این ریزش آرا به دلیل عملکرد دولت در سه سال اخیر نیز بوده است و فقط به خاطر عملکرد هشت ساله دولت روحانی نیست که 60درصد از واجدین شرایط پای صندوق نیامده اند.

دوم، بسیاری معتقد بودند که با حضور جدی و پرشور اصلاح طلبان و نقش آفرینی چهره های جبهه اصلاحات، مشارکت افزایشی خواهد شد اما نامزد اصلاح طلبان حدود 42 درصد آرا را از آن خود کرد. بماند که بسیاری از کسانی که به پزشکیان رای دادند بیش از آن که به صورت جریانی به اصلاحات یا اعتدال رای بدهند، به شخص پزشکیان و ویژگی های شخصیتی و تاکید وی بر گفتمان های مشابه اصولگرایان مثل عدالت رای دادند.

سوم، همواره این گزاره در اذهان بود که در مشارکت پایین احتمال پیروزی اصولگرایان بیشتر می شود، گزاره ای که صبح روز نهم تیر نشان داد منطبق با واقع نیست. خب پیام 8 تیر چیست؟ پیامدهای آن چه می تواند باشد؟ چه کسی یا کسانی باید درس بگیرند؟

واقعیت این است که این چهارمین انتخابات  متوالی است که بیش از نصف مردم حاضر نشده اند در آن شرکت کنند. بدین دلیل است که  باید حاکمیت همه زوایا و ابعاد و چرا‌های آن را به‌دور از فضا‌سازی‌ها بررسی و در روند اداره کشور لحاظ نماید...

اگرچه سامانه رأی‌دهی بخشی از ملت الزاماً از تکلیف یا تلفیق حق و تکلیف تبعیت نمی‌کند و همچنان پایه رأی کشور متدینین هستند که نگاه شرعی و مناسکی به رأی دارند اما سقف کسانی که در دهه ۶۰ این‌گونه رأی می‌دادند، کاهش یافته و بخش‌هایی از جامعه مانند طبقه متوسط صرفاً آن را حق می‌پندارند و شرایط زندگی و کشور در تصمیم‌شان مهم است.

درواقع آن ها رأی دادن برای نظام و مقابله با دشمن را لازم می‌دانند اما کافی نمی‌دانند و تأثیر رأی را در زندگی خود می‌خواهند ببینند و اگر نبینند انگیزه آنان فرو می‌کاهد. اکنون پایین ترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات های ریاست جمهوری نشان از سیاست‌گریزی جامعه در سطح بالا دارد؛ استقبال ضعیف جامعه از مناظرات انتخاباتی و ترجیح مسائلی همچون «همستر» و «یورو۲۴» در متن جامعه ایران برایند این سیاست‌گریزی است.

به نظر می رسد تحریم های خارجی، سه جهش ارزی که موجب  تضعیف قدرت خرید مردم شد و هیچ گونه افق معیشتی و اقتصادی مشخصی برای پنج دهک پایین جامعه نگذاشت و البته ناآرامی های پاییز1401 را  می توان از دلایل اصلی کاهش مشارکت دانست. هرچند دم دست‌ترین توجیه کاهش مشارکت می تواند برگزار نشدن همزمان انتخابات شوراها باشد که قاعدتا می توانست در ایجاد بیشتر شور انتخاباتی موثر واقع شود.»

توصیه باهنر به نامزدها درباره مناظره‌ها

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌گو با مهر، سرمایه اجتماعی را مهمترین مسئله کشور دانست و افزود: خواهش ما از کاندیداهای محترم این است که ان‌شاءالله در مناظره‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند عمدتاً به طرح مسائلی بپردازند که می‌توانند انجام دهند و توان انجام آن را دارند همچنین راهکارهایی برای اجرای آن دارند.

باهنر در ادامه گفت: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر و مسائل نظیر آن در مسیر انتخابات و مناظره‌ها اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد به سرمایه اجتماعی ضربه می‌زند. یعنی در نگاه مردم که تماشاگر و نظاره‌گر این حرف‌ها هستند، بیش از آن‌که رقیب تخریب شود، خود فرد گوینده تخریب می‌شود.

وی بار دیگر بر حفظ سرمایه اجتماعی تاکید کرد و افزود: سرمایه‌های اجتماعی برای کشور ما بسیار مهم است و ان‌شاءالله ۲ کاندیدای محترم محبت کنند و در رابطه با برنامه‌های خودشان و اقداماتی که می‌توانند به انجام دهند، و آن اقداماتی که تعهد می‌کنند و خدای ناکرده فردا شرمنده اجرای آن تعهدات در مقابل مردم نمی‌شوند، بیان کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین گفت: بهتر این است که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رزومه و کارهای خودشان و از تأثیراتی که در گذشته در جریان اداره مملکت داشتند، بگویند. داستان افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند، این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند و ظلم عظیمی به نظام جمهوری اسلامی است.

شورای نگهبان: هیچ‌ شکایت و اعتراضی از سوی نامزدها دریافت نکردیم

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «زمانه» اظهار کرد: روز شنبه ۹ تیر نتیجه نهایی مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور اعلام شد و ما بر اساس قانون در فرصتی که برای دریافت شکایات و اعتراض‌ها در نظر گرفته شده بود، به این موضوع پرداختیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته بود که هم از طریق سامانه «مردم ناظر» و هم از طریق مراجعه حضوری نمایندگان نامزدها و مردم به دبیرخانه شورای نگهبان، شکایات و اعتراض‌ها را دریافت کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: خوشبختانه با وجود اینکه پیگیری‌ها و تماس‌هایی از سوی شورای نگهبان با نامزدها و ستادهای‌شان برقرار شد، هیچ کدام شکایت و اعتراضی نسبت به روند برگزاری مرحله اول انتخابات نداشتند.

طحان‌نظیف درباره شکایات مردمی هم که به سامانه «مردم ناظر» ارسال شده بود، گفت: مواردی که در روز انتخابات گزارش شده بود، جزئی بودند و در همان روز انتخابات توسط کارگروه‌های شش‌گانه که در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مستقر بودند، مورد پیگیری قرار گرفت؛ برخی موارد رفع شد و برخی گزارش‌ها نیز فاقد اسناد و مدارک لازم نبودند.

وی عنوان کرد: بنابراین در روز یکشنبه ۱۰ تیر صحت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و به وزارت کشور نیز اعلام شد.

دیدگاه جلیلی درباره سرعت اینترنت

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی صبح امروز در نشست با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: فیبرنوری تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و یکی از مباحث مهم است که باید ادامه پیدا کند و به ۱۰۰ درصد برسد.

وی افزود: سرعت اینترنت قابل دفاع نیست. سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند و این جزو برنامه‌هایی است که برای آن بررسی‌های لازم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون به لحاظ فنی و اقتصادی برای توسعه فیبر نوری مشکلی وجود ندارد، افزود: شعار و حرفی که پشتوانه ندارد نباید مطرح شود.

جلیلی با اشاره به مشکلات بازار ارز به خاطر فاصله زمانی تخصیص و تامین ارز، گفت: به عنوان نمونه برای تامین زیرساخت و  تجهیزات، ثبت سفارشی صورت می‌گیرد و قرار است که ارز تخصیص یابد و ممکن است پس از آن در بانک مرکزی ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی مطمئن هستید که ارز به شما تخصیص داده خواهد شد از بازار آزاد ارز را تهیه می‌کنید؛ این درحالیست که اگر این موضوع اولویت دارد باید ارز به آن تخصیص داده شود تا به بازار شوک وارد نکند.

جلیلی افزود: وزارت صمت، بانک مرکزی و در برخی موارد وزارت بهداشت یا وزارت کشاورزی باید در زمینه تخصیص ارز ورود پیدا کنند.

جلیلی با بیان اینکه اصل استفاده حداکثری از فرصت اینترنت است، گفت: جاده همیشه باید باز باشد اما یک روزی هم شاید برف باشد و بگویند آهسته حرکت کنید. اصل بر این است که همه بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

پزشکیان باید بر عدالت‌خواهی تاکید کند

مشرق نوشت: «بررسی رسانه‌های اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان در تحلیل چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این انتخابات را شبیه انتخابات ۱۳۸۴ دانسته و به مسعود پزشکیان توصیه می کنند برای موفقیت در دوم انتخابات باید عدالتخواهانه‌تر رفتار کند.

رسانه‌های اصلاح طلب با بیان اینکه در انتخابات ۸ تیرماه پویایی‌ها اجتماعی از تقسیم‌بندی سنتی جناح‌های سیاسی فراتر رفته و همه حیرانند که چگونه هم مشارکت پائین است و هم نامزد اصلاح‌طلبان رای اول را آورده است، تصریح می کنندکه در غیاب طبقه متوسط در شهرهای بزرگ، طبقات محروم و حاشیه‌ای (به‌لحاظ اقتصادی و جغرافیایی) گرایش‌های مشخص عدالت‌طلبانه را انتخاب کرده‌اند.

به باور رسانه های اصلاح طلب، هر دو نامزدی که به دور دوم می‌روند از دور بسیار به هم شبیه‌اند چرا که پیامی کلی درباره بازتوزیع منابع به جامعه داده‌اند یکسان است اما وقتی نزدیک می‌شویم می‌بینیم بسیار متفاوت از یکدیگرند. این رسانه‌ها اما در ادامه با بیان اینکه مسعود پزشکیان نماینده چپ‌گرایی دموکراتیک و سعید جلیلی نماینده پوپولیسم است، تاکید می‌کنند که در هفته آینده ما باید میان این دو گزینه، یکی از انتخاب کنیم یا می‌توانیم خودمان را کنار بکشیم.

این رسانه‌ها اعتراف می‌کنند که مردم دیگر تحمل برنامه‌های بازار آزادی جناح اصلاح‌طلب و اعتدالی را که مردم را به حال خود رها می‌کنند ندارند.

این رسانه‌ها نوشته‌اند که پزشکیان باید تا حد توان در دور دوم خودش را از گفتمان «خودت بمال» دور کند و تصویر مردی مردمی و عدالت‌خواه را که در دور اول از سوی بخش مهمی از جامعه پذیرفته شده، تقویت کند.»

***

جلسه علنی مجلس لغو شد

به گزارش ایلنا، به‌نظر می‌رسد نمایندگان با توجه به دو دوره‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری قصد فعالیت در این عرصه و کمک به نامزد مدنظر خود را دارند و به همین خاطر ترجیح داده‌اند که جلسات صحن برگزار نشود!

اما نکته قابل تأمل این است که نمایندگان هفته جاری را با برگزاری تنها یک جلسه به عنوان یک هفته کاری محاسبه کرده‌اند و براساس آیین‌نامه مجلس جلسات هفته آینده هم تحت عنوان «هفته حضور در حوزه‌های انتخابیه» نیز صحن علنی برگزار نخواهد شد و با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای بعد در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه یعنی تاسوعا و عاشورای حسینی نمایندگان عملا سه هفته تعطیلات خواهند داشت.

***

می‌شد از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور 

اسماعیل نجار معاون وزیر پیشین کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دولت دوازدهم در گفتگو با تابناک معتقد است «از وقوع این حادثه می‌شد پیشگیری کرد.»

نجار می‌افزاید: از این حادثه نمی‌توان به عنوان بحران یاد کرد؛ چرا که در قانون مسئله بحران منهای حوادث اجتماعی، سیاسی و یا امنیتی است.

نجار معتقد است که در حاشیه مرز‌ها و در بخش‌هایی که احتمال خطر وجود دارد نباید مقامات سفر‌های هوایی داشته باشند.

او همچنین ادامه می‌دهد: در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور ابر‌های غلیظ، باد‌های تند و ارتفاعات صعب العبوری وجود داشته و رفت و آمد هوایی پر خطر بوده است.

نجار می‌افزاید: اگر وقت رئیس جمهور کم بود باید برخی از مراسم‌های افتتاح حذف می‌شد و نباید به خاطر کمبود وقت سفر رئیس جمهور هوایی انجام میشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دولت دوازدهم در مورد انتقاداتی که نحوه اطلاع رسانی پیرامون این حادثه مطرح می‌شود نیز می‌گوید: حادثه به حدی تلخ بود که اطلاع رسانی به هر نحوی انجام می‌شد قطعا کشور در بهت فرو می‌رفت، اینکه همزمان چندین مقام عالی رتبه در یک حادثه حضور داشتند اتفاق ساده‌ای نیست.

نجار در خاتمه می‌افزاید: به محض وقوع حادثه از فرود سخت سخن گفتند در حالیکه بهتر بود که درباره جزئیات این حادثه دقیق‌تر اطلاع رسانی شود، اما در مجموع نمی‌توان اطلاع رسانی پیرامون این حادثه را بد ارزیابی کرد.

دیدگاه کاربران

مردم۳۵۴۲۶۱۷۲۲:۰۲:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۱۱
از کیهان و اقای شریعتمداری تقاضا داریم تا مدتها هیچ نظری در رابطه با مسائل کشور ندهند. سکوت ایشان باعث پیشرفت و ارامش جامعه خواهد بود.
ناشناس۳۵۴۳۲۰۷۱۲:۱۰:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
بزرگترن کمک به ظریف و پزشکیان همینه که آقای شریعتمداری به ایشان حمله نمایند .
ناشناس۳۵۴۳۳۲۶۱۳:۲۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار و سلطان قلم و بیان که با ظرافت و ظریف جواب آقای ظریف وزیر خارجه اسبق را که مجددا زنبیل برای این پست گذاشته است داد
ناشناس۳۵۴۳۳۵۶۱۳:۳۲:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
تا کشور را بیشتر بیراهه ببرید؟!!!
محمدی۳۵۴۲۶۲۵۲۲:۱۱:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای سخنگوی دولت یا مردم را چیزی دیگری فرض کردید یا فکر می کنید در عصر دیجیتال هم می شود مخفیانه کاری کرد. شما سخنگوی دولت هستید و دولت مجری انتخابات الان من رو چطور قانع می کنید که انتخابات سالم برگزار می شود؟
ناشناس۳۵۴۳۱۰۳۱۱:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دولت سایه شنبه آفتابی خواهد شد
ناشناس۳۵۴۳۳۶۲۱۳:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ایشون در انتخابات نه کار اجرایی دارد نه کار نظارتی
ناشناس۳۵۴۲۶۲۷۲۲:۱۸:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
فقط جلیلی
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۴۲۶۴۸۲۲:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۱
متاسفانه لحن کلام آقای شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان به گونه ای است که انگار ایشان جناب آقای دکتر ظریف را با یک بچه محصل یا دانش آموز ابتدایی اشتباه گرفته اند و انگار نه انگار که شخص مخاطب شأن یک دیپلمات کارکشته ای هستند که به مراتب بیش از یک غیردیپلمات مثل خود آقای شریعتمداری می دانند آداب و عرف و ادب و نزاکت در مراودات بین المللی و ملاقات ها و مذاکرات با مقامات سایر کشورها باید به چه گونه ای باشد. اظهار اینگونه ایرادات به یکی از حامیان جدی یکی از نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران خاصه نامزدی که رای اول را در مرحله اول کسب نموده است دور از انصاف و اصل بیطرفی یک رسانه جمعی(روزنامه کثیرالانتشار) متعلق به بیت المال عمومی است و الان جای اینگونه انذار و هشدارها و یا موعظه و پند و اندرزها نیست. والله اعلم
ناشناس۳۵۴۲۹۷۹۱۰:۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ظریف اگر دیپلمات کار کشته بود ! چرا در 8 سال دولت قبل تحریم ها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۵۴۳۲۵۳۱۲:۴۶:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
منافع ملی فروشان دیگر نباید در راس بیایند
ناشناس۳۵۴۳۳۹۷۱۴:۰۴:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
امثال اقای جلیلی سنگ اندازی میکردندوفقط بفکرتخریب بودندواصلا مردم مهم نبود
ناشناس۳۵۴۳۲۵۱۱۲:۴۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
وقتی هست چرا نباید گفته شود؟ در ضمن این ادبیات شریعتمداری فقط تند هست و فحاشی هم نیست
ناشناس۳۵۴۲۶۶۱۲۳:۰۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۱
حمله شريعتمداري به ظريف ! ------------------------------- --- ميگم تعجبه ! ... خيلي هم تعجبه ! -- چي تعجبه احمد آقا ؟ -- اين تعجبه كه يك روزنامه تيراژش به ٩ ميليون نسخه در روز برسه و حتي مواقعي هم به 14 ميليون نسخه در يك روز رسيده باشد ..... روزنامه مشهور « يوميوري شيمبون » ژاپن را عرض مي كنم ! -- تعجبي هم ندارد احمد آقا ! ... حتماً كار آن جريده پرتيراژ اين نيست كه هر روز به يكي حمله كنه و به اصطلاح جريده « ًكرار » باشد و مدام اين و آن را مورد حمله قرار دهد ! بله ؟ شما چه ميگي احمد آقا ! -- نميدانم برادر ! خب اين هم يك نظري است !!
نام آشنا۳۵۴۲۶۶۲۲۳:۰۹:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۱۱
اینکه رئیس جمهور شهید احساس مسئوولیت میکردند و برای حل مشکلات مردم دائما در کل کشور در رفت و امد بودند بسیار پسندیده بود ولی بهتر بود این رفت و امد ها را بین وزرای کابینه هم تقسیم میکردند و خودشان کمتر جابجا میشدند. اصولا یکنفر که نمیتواند راسا به تمام مشکلات یک کشور 90 میلیونی رسیدگی کند!
ناشناس۳۵۴۲۶۸۶۲۳:۳۸:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۱۱
آقای شریعتمداری شما چرا با بی پروایی به همه فحاشی میکنید.
ناشناس۳۵۴۲۷۰۲۰۰:۱۴:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
«حمله شریعتمداری به...» و «حمله کیهان به ...» تیتر پرتکراری است که نشان از روحیه ای خاص در طرفداران .... دارد.
ناشناس۳۵۴۲۷۲۰۰۰:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جناب شریعتمداری وقتی شورای نگهبان جریان آمریکایی را تایید صلاحیت می کند......
ناشناس۳۵۴۲۷۹۰۰۴:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
چرا دولت از جلیلی حمایت میکنه ولی میگن خلاف قانون نیست ؟
ناشناس۳۵۴۲۸۱۱۰۶:۳۲:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شریعتمداری موجود همیشه طلبکار ،همیشه مدعی ،همیشه خود حق بین ، همیشه هتاک ،همیشه در حال حمله همیشه ....
ناشناس۳۵۴۲۸۳۹۰۷:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
عامل مهم کاهش مشارکت همین سوالات و برخی شبهات در خصوص اختیارات رئیس جمهور است. آیا رئیس جمهور در مورد فیلترینگ اختیار دارد؟ آیا در موضوع گشت ارشاد می تواند کاری بکند؟ طبیعتا مردم برای رئیس جمهور بی اختیار دست به انتخاب نمی زنند
ناشناس۳۵۴۲۹۸۴۱۰:۱۲:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث دوام و قوام نظام اسلامی می شود.
ناشناس۳۵۴۳۰۰۶۱۰:۲۷:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
حرفه های حاشیه ای که برخی می گویند و تکرار می کنید!
ناشناس۳۵۴۲۸۵۳۰۸:۴۹:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
در دوران خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت اقای ظریف کلاه خودت را بالاتر بذار .
ناشناس۳۵۴۲۸۵۵۰۸:۵۱:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
مشارکت 40 درصدی نشان داد مردم دیگه به هیچ حزب و گروهی اعتماد ندارند.
ناشناس۳۵۴۲۸۵۹۰۸:۵۳:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اقای ظریف در دولت خاتمی از سوی جرج بوش محور شرارت شدیم ! در دوران شما حتی رئیس پلیس امارات و بحرین هم برای ایران شاخ و شونه می کشیدند حالا میگی اجازه ندادیم به ایران توهین بکنند !
ناشناس۳۵۴۲۸۷۶۰۹:۰۰:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ظریف یا فراموشی دارد یا خود را به فراموشی زده. از 15 قطعنامه شورای امنیت و شورای حکام 3 تای آن ها در زمان جلیلی بوده
ناشناس۳۵۴۳۰۶۹۱۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
بازم خوبه 3 تا رو قبول کردی!
ناشناس۳۵۴۲۸۹۴۰۹:۱۳:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جناب شریعتمداری به جای عبارت فریاد میزند از عبارت جیغ می‌زند استفاده میکند تا در ذهن مخاطب تاثیر منفی بگذارد . بهتر است ایشان در خصوص مفهومی که در ذهن دارد بنویسد نه اینکه بخواهد با واژه ها بازی کند.
رضا۳۵۴۲۹۷۲۱۰:۰۶:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای سخنگو، عامل تورم میزان نقدینگی است نه سرعت رشد آن.
دخو۳۵۴۳۰۷۳۱۰:۵۷:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ادعا کرده:باید پرسید با «جان‌کری» وزیر خارجه آمریکا چه سخن محرمانه و مخفیانه‌ای داشتید که با او در حال قدم زدن مذاکره کردید؟! حتماً می‌دانید که می‌دانیم یکی از روش‌های متداول برای مخفی ماندن متن مذاکرات و عدم شنود آن، مذاکره در حال راه رفتن است! به او بگوييد دليل مذاكره در حال پياده روي با جان كري اين بود كه موساد در تمام دروديوار آن هتل شنود گذاشته بود و حتي امريكايي ها اين را مي دانستند و از آن خشمگين بودند و نمي خواستند نتانياهو از برخي صحبت ها مطلع شود.
ناشناس۳۵۴۳۲۱۶۱۲:۱۴:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
این اقای شریعتمداری چرا به خودش اجازه میده به هر کی میخواد توهین کنه نمیشه یه مدت ایشون ساکت بمونن
ناشناس۳۵۴۳۲۴۱۱۲:۳۶:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای شریعتمداری اگر می خواهی به جلیلی کمک کنی 4، 5 روز حرف نزن اینطور خیلی بهتره تا ما هم بتونیم به نفع جلیلی مردم را متقاعدکنیم.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  2. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  3. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  4. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  5. پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

  6. جلیلی در مناظره با پزشکیان: متاسفم که کشورمان را در قفس می دانید/ از ترس تحریم رو به قبله نشسته‌اید+ فیلم

  7. متهمی که جای شاکی نشسته است!

  8. یک بی اخلاقی سیاسی در مناظره انتخاباتی

  9. پزشکیان: کسانی که زندگی‌شان نمی‌چرخد مالیات پرداخت نخواهد کرد

  10. کاهش دعاوی به قیمت ناتوانی مردم در پرداخت حق الوکاله؟!

  11. مشاجره سعید جلیلی و پزشکیان بر سر مقصران حمله به سفارت عربستان

  12. پزشکیان در مناظره با جلیلی: شهید قاسم سلیمانی را خار چشم دشمنان می‌دانم+ فیلم

  13. کینه شتری جبهه اصلاحات از قالیباف/ خیمه‌شب‌بازی با عروسک‌های نوفرقانی!

  14. بانک مرکزی به ادعای چاپ پول در دولت سیزدهم پاسخ داد

  15. پزشکیان: امیدواریم کاری کنیم ۶۰ درصدی که پای صندوق رای نیامدند از ما راضی شوند

  16. تورم ۱۰۳ درصدی به کانال ۳۹ درصد رسید

  17. به ۱۷ کشور نفت صادر می‌کنیم/ تخفیف‌ها از انگشتان دست من کمتر است

  18. معاون رییس کل دادگستری استان تهران: بابک زنجانی خیانت کرد

  19. خوش و بش پایانی جلیلی و پزشکیان

  20. در صورت جنگ فراگیر با تمام امکانات از حزب‌الله حمایت‌ می‌کنیم

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  3. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  16. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  17. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  18. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  19. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  20. آرای تعیین کننده قالیباف

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  23. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  3. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  13. بازنگری کنید

  14. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  17. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  18. آرای تعیین کننده قالیباف

  19. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  20. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  23. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

آخرین عناوین