جشن پیروزی

  4030417044 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
جشن پیروزی

سید مسعود شهیدی در یادداشتی نوشت: اگر با دید جناحی به انتخابات نگاه کنیم، ما اصولگراها شکست خورده ایم و هر شکستی به طور طبیعی تلخ و ناگوار است اما اگر با دید منافع ملی بنگریم در همین انتخابات پیروزی های بزرگی را مشاهده خواهیم کرد که باید قدردان و شکر گزار آنها  باشیم.
۱_ بزرگترین پیروزی این انتخابات همانگونه که رهبر عزیز  هم مورد تأکید قرار دادند  افزایش چشمگیر  مشارکت مردم در دور دوم بود که امری بی سابقه و شگفتی ساز بود ، ظرف یک هفته ده در صد از واجدین شرایط که در دور اول مشارکت نکرده بودند وارد صحنه انتخابات شدند و برای ایران افتخار آفریدند و اعتبار جمهوری اسلامی را در سطح جهان افزایش دادند .آنها  با این  حضور چشمگیر  خود   سرمایه گذاری کلان رسانه های دشمن در ماه های اخیر برای تحریم انتخابات  را  خنثی و بی اعتباری آنها را اثبات کردند .

۲_ شبکه های ماهواره ای  و حتی برخی رسانه های داخل در طول این چهل و پنج سال در هر انتخاباتی که نتیجه اش مطابق میل آنها نبوده تهمت تقلب و خیانت در آراء مردم و مهندسی انتخابات را به نظام جمهوری اسلامی  زده  و انتخابات را صحنه پردازی و نمایشی  معرفی کرده اند تا جایگاه ایران در افکار عمومی جهان را مخدوش کرده و  اعتماد مردم ایران  به نظام را کاهش دهند   . در انتخابات اخیر با وجود آنکه قوه مقننه و  قوه مجریه  و قوه قضائیه و صدا و سیما و مجریان و ناظران انتخابات و  استانداران و فرمانداران و بخشداران عموما در جبهه نیروهای انقلاب بودند ،  رقیب آنها که سالها در حاشیه بود و نقشی در قدرت نداشت   پیروز  شد  ، و امین بودن و امانت دار بودن و معتمد بودن  نظام و نیروهای انقلاب به زیباترین شکل  ثابت شد  و تمام آن اتهامات ناجوانمردانه که با هزارها میلیارد هزینه و هزارها  ساعت دفاع و استدلال  مرتفع نمی شد  ظرف چند روز از ذهن ها پاک شد و حالا حتی دشمن نمی تواند چنین تهمتی را در مورد جمهوری اسلامی  تکرار کند  .

۳_ شورای نگهبان ، جایگاه حساس و رفیعی در اسلامیت نظام دارد  ولی متأسفانه در انتخابات های مختلف ، دشمنان خارجی  و ناآگاهان داخلی   حملات ناجوانمردانه ای را به این نهاد حافظ شریعت شکل داده اند و شورای نگهبان را متهم به سلیقه ای عمل کردن و  احراز صلاحیت  همفکران خود و جناحی نظر دادن  کرده اند   ، با وجود آنکه  در گذشته بارها شورای نگهبان ، نامزدهائی دارای  دیدگاه مخالف  خود را تأیید کرده و بارها نامزدهائی با دیدگاه نزدیک به خود را رد کرده اما بازهم این اتهام  تکرار می شد اما در این انتخابات عمل شورای نگهبان که عملا موجب پیروزی اصلاح طلبان و شکست اصولگرایان شد  اثبات کرد که هرگز محاسبات و مصلحت گرائی های  سیاسی  ، در شورای نگهبان جائی ندارد و به این که عملکردش به نفع کدام جناح سیاسی تمام می شود توجهی ندارد و فقط معیارهای شرع و قانون را  مد نظر قرار می دهد. 
در این انتخابات ، سلامت عمل شورای نگهبان به  دوست و دشمن ثابت شد و ماشین  تهمت و حمله و تخریب  شورای نگهبان از کار افتاد .

۴_ افزایش سرمایه اجتماعی نظام  موجب سربلندی هر ایرانی و پشتوانه اعتبار و آبروی نظام است  . آنگونه که علمای بزرگ اسلام تصریح کرده اند مشروعیت نظام اسلامی دو پایه دارد ، نصب الهی و پذیرش مردمی ، در فتنه سال ۸۸ و دروغ تقلب ، جمع زیادی از مردم  تحت تأثیر نامزدهای شکست خورده و برخی رهبران جبهه اصلاحات  از نظام  و انتخابات فاصله گرفتند و نوعی دلسردی و نا امیدی بین آنها شکل گرفت و تا مرز خروج از نظام پیش رفتند  . پیروزی آقای پزشکیان این جمعیت را و حتی رهبران آنها را دو باره به داخل نظام بازگرداند و سرمایه اجتماعی نظام افزایش بیشتری  یافت  .

۵_  حیات دوباره جبهه اصلاحات امر مهمی است . این جبهه در اثر خطای بزرگ  سال ۸۸ به حالت اغما  رفته و فقط با تنفس مصنوعی   زندگی می کرد . وجود یک جبهه اصلاحات زنده و فعال و قوی نه تنها به نفع  نظام جمهوری اسلامی  بلکه به نفع جبهه اصولگرا و انقلابی است چرا که رقابت این دو جریان اصلی ،  موجب رشد و تقویت هر دو و پیشرفت کشور  می شود . جبهه اصلاحات ، امروز تجربه های گرانبهائی از عملکرد گذشته خود دارد و بیانیه های روزنه گشائی و راهگشائی نشان می دهد که در دوره جدید دیگر به  براندازها و ساختارشکن ها که موجب افول این جبهه و خسارت ملت شدند  میدان نخواهند داد  .
وقتی دو جبهه سیاسی  فعال و قوی با سلیقه های متفاوت در کشور وجود داشته باشد هر دو جبهه برای جلب اعتماد مردم سعی می کنند عملکرد بهتر و سلامت  بیشتری  داشته باشد و مسابقه خدمت  خواهند داشت  . این رقابت دائمی باعث رشد آنها و رشد کشور و جذب  جوانان در هر دو سو خواهد شد و دیگر زمینه ای برای گرایش جوانان  به گروه های  افراطی  باقی نمی ماند .

۶_ زنده شدن و قدرت گرفتن جبهه اصلاحات فایده بزرگ دیگری هم به دنبال دارد ، همه کارشناسان  اتفاق نظر دارند  که فساد ، بزرگترین بلا و مصیبتی  است که نظام را تهدید می کند . وقتی  دو جریان رقیب قدرتمند در کشور فعال باشند ، آنها برای شکست دادن طرف مقابل در مسابقه جلب اعتماد عمومی  ، دائما مراقب یکدیگر خواهند بود  و بدون ملاحظه کوچکترین فساد و رانتخواری و اشرافیگری طرف مقابل  را برملا  خواهند کرد  و این قرار داشتن دائمی دو جناح  زیر نور افکن رقیب ، فساد را در هر دو جریان سیاسی و در دستگاه های حکومتی   کاهش خواهد داد

۷__ اقلیت های قومی ، پاره های تن ایران عزیز و حافظان مرزهای کشور اند و در دفاع مقدس بالاترین ایثارها و فداکاریها را برای حفظ نظام و حفظ سرزمین مقدسمان داشته اند  ، شادمان شدن این اقلیت های قومی به ویژه در منطقه بسیار مهم  شمال و شمال غرب  کشور  باید شادمانی همه ما باشد .در شرایطی که  آنها دائما  در معرض تبلیغات دشمنان جهانی ما و در معرض تبلیغات همسایگان ما هستند ، وقتی  رئیس جمهور را از خودشان بدانند مطمئنا با دلگرمی و امید بیشتری ، توطئه های دشمنان تجزیه طلب را خنثی و امنیت و آرامش حداکثری را در مناطق خود حاکم خواهند کرد . شادی و دلگرمی  آنها سرمایه بزرگی برای کشور ما است  .

۸_  اثبات عملی و هزار باره این حقیقت به همه سیاستمداران و مسئولان و جبهه ها و به توده مردم   که وحدت رمز پیروزی است  و تفرقه رمز شکست است . در این انتخابات  همه دیدند که اصلاح طلبان با وحدت ،پیروز شدند و اصولگرایان با تفرقه شکست خوردند . اگر در این انتخابات این حقیقت به خوبی از سوی همه ادراک شده باشد ، این آگاهی به ویژه در  میان مسئولین و خواص ،  زمینه ساز پیروزی های بزرگ آینده خواهد بود .

۹ _  اما پیروزی بزرگتر این انتخابات ،  این است که رهبر عزیز ما ، اکنون محبوب تر از همیشه  در جایگاه رفیع  پدری مهربان که  هر دو جناح را تحت مراقبت و محافظت خود دارند  و زمینه رشد و  اصلاح و پیشرفت آنها  را فراهم می کنند تا تمام  توان و ظرفیت  آنها  صرف خدمت  به کشور و تأمین سعادت مردم شود و از دام‌های دشمن مصون باشند  قرار دارند ، دل بستن و پیوستن همه اقشار به خیمه ولایت تضمین کننده پیروزی های بزرگ آینده و خود  بالاترین پیروزی است .
از خداوند بخواهیم که آقای  پزشکیان  ، بتوانند از این فرصت طلائی که ملت ایران به ایشان عطا کرده و به سرعت خواهد گذشت ، حداکثر  استفاده را برای سعادت و سربلندی این مردم شریف و برای عاقبت به خیری خود  ببرند و همچون شهید رئیسی نام نیکی از خود به یادگار گذارند .

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۹۶۲۷۱۱:۱۱:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۱۷
با بند 3 مخالفم. 5 اصولگرا و یک نفر در مقابل احراز صلاحیت کرد اون هم با معیارهایی که برای اکثریت قریب به اتفاق مردم مجهوله . پیروز اصلی انتخابات مردم هستند که صاحب اصلی کشور هستند و دوام و قوام کشور به اونها بوده و هست.
ناشناس۳۵۴۹۷۴۲۱۳:۰۶:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۷
کاملا درست است.
ناشناس۳۵۴۹۹۴۲۱۵:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۱۷
حالا ایشان کی کابینه را معرفی میکند
ناشناس۳۵۵۰۱۸۶۱۸:۳۱:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۷
شورای نگهبان دو قطبی سازی در یک جبهه درست کرد و آنها همدیگر را هم تخریب کردن و در نهایت رای آنان شکست
ناشناس۳۵۴۹۶۳۰۱۱:۱۳:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۱۷
الگوی ما در اصلاح طلبی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هست که برای اصلاح امور امت قیام کردند
ناشناس۳۵۴۹۶۳۸۱۱:۱۹:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۷
مردم متوجه شدند و می‌دانند که داغون شدن کشور در زمان اصلاح‌طلبان هم دلیلش کارشکنی های اصولگرایان و مانع تراشی های ایشان هست...
ناشناس۳۵۵۰۴۱۷۲۱:۰۰:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۱۷
عجب!!! ترامپ و بایدن و اوباما اصولگرا بودند و ما نمی دونستیم ایضت پومپپئو و بولتون خخخخ
محسن۳۵۴۹۶۵۱۱۱:۳۵:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۷
چقدر خوب نوشته
ناشناس۳۵۴۹۶۵۳۱۱:۴۱:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱۷
سلامت شورای نگهبان برای مردم وقتی محرز می شود که تعدد و تکثر عقاید را در تعداد کاندیداها ببینیم
ناشناس۳۵۴۹۶۷۷۱۲:۰۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱۷
اصولگرایان به خود رایی جلیلی باختند. قدرت طلبی از جنس احمدی نژاد. قالیباف می توانست برنده این انتخابات باشد
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۴۹۸۷۴۱۵:۰۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۱۷
نخیر لطفا به این خوش بینی های تان دل نبندید! و یا خودتان را برای عدم ائتلاف ملامت نکنید! بهیچوجه در این دوره پیروزی کاندیداهای اصولگرایان امکان پذیر نبود و اگر فرضا ائتلاف کاملی هم از جانب اصولگرایان صورت می گرفت چه بسا دکتر پزشکیان در همان دور اول رئیس جمهور می شد و اتفاقا باقی ماندن این دو کاندیدا بیشتر به نفع اصولگرایان تمام شده است و کسب آرای این دو نفر در دور اول را مغتنم بدانید. والله اعلم
ناشناس۳۵۵۰۳۰۹۱۹:۳۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۱۷
چرا آرا قالیباف که 25 درصد بود یهو شد 19 و 14 درصد؟ تخریب ستاد جلیلی دو سه روز قبل انتخابات!! قبل تر از آن هم بماند!!
65656565۳۵۴۹۷۰۸۱۲:۳۱:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۷
بیش از نیمی از مردم شرکت نکردن کدام افزایش چشمگیر مشارکت؟
ناشناس۳۵۴۹۷۶۸۱۳:۲۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۱۷
تعریضی به بند ۳ ،شورای نگهبان این بار هم اشتباه کرده بود !
ناشناس۳۵۴۹۸۱۲۱۴:۱۳:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۷
در نوشتار شما موارد متعددی هست که خلاف نظر اکثریت مردمه .
ناشناس۳۵۴۹۸۱۸۱۴:۲۰:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۱۷
مرسی متن قشنگی بود و نیمه پر لیوان رو دیده بود. با احترام
ناشناس۳۵۴۹۹۶۳۱۶:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۱۷
تا باشه از این شادیها
ناشناس۳۵۴۹۹۹۳۱۶:۳۳:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱۷
افزایش به قول شما چشمگیر دور دوم را مدیون جلیلی بزرگوار هستیم که اگر ایشان نبود قطعا پزشکیان حداکثر مانند همتی در ۱۴۰۰ رای داشت .
ناشناس۳۵۵۰۳۳۵۱۹:۵۱:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱۷
به نظر من سقف رای تمام اصولگرایان همین بود وحدت اونها باعث پیروزی اونا نمیشد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. هم «هو» شد، هم منزوی!

  3. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  4. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  5. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  6. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  7. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  8. یک پیشنهاد مساله ساز !

  9. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  10. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  11. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  12. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  13. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  14. خوابی که تعبیر نشد

  15. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  16. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  17. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  18. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  19. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  20. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  21. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  22. این بزک کرده‌ها! ...

  23. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  24. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  25. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  3. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  4. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  5. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  6. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  7. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  8. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  9. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  10. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  11. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  12. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  13. این بزک کرده‌ها! ...

  14. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  15. در رثای شجاعت

  16. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  17. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

  18. فریاد صریح انقلاب اسلامی

  19. نماینده مجلس : مسببان حادثه معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند

  20. رهبر انقلاب: امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام باید متحد باشند/ در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم

  21. پزشکیان: درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند/ فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور بشوم

  22. ادعای جنجالی ثابتی درباره عملیات انتقام شهید هنیه

  23. هشدار به طرفداران جنگ سریع با اسرائیل /لااقل وصیت نامه سیدحسن نصرالله را بخوانید

  24. پزشکیان: آمریکا و اروپا دروغ گفتند

  25. روایت عراقچی از پیام ایران به آمریکا/ درخواست روزنامه اصولگرا از جلیلی/ نظر همتی درباره مالیات‌ستانی از دهک‌های پایین

آخرین عناوین