افشای یک نگرانی بزرگ صهیونیست ها

  4030421041 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اوج‌گیری تهدیدات امنیتی در کرانه باختری در بحبوحه تداوم یافتن کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه، به یک نگرانی بسیار بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده که این رژیم کمتر مایل است به صورت آشکار و عیان در مورد آن صحبت کند.

افشای یک نگرانی بزرگ صهیونیست ها

به گزارش الف؛ بیش از 9 ماه از کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد. در این راستا، صهیونیست ها کلکسیونی از جنایات فجیع ضدبشری را به ثبت رسانده اند که بر اساس گزارش های نهادهای معتبر بین المللی به ویژه نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، این رژیم عملا در زمره ضدانسانی‌ترین نظام های سیاسی تاریخ از نظر ضایع کردن حقوق زنان و دختران، کودکان، سالخوردگان و به طور کلی غیرنظامیان قرار گرفته و ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز به مثابه یکی از جنایتکار‌ترین ارتش های تاریخ معرفی شده است. 

با این همه، صهیونیست ها همچنان بر ماشین جنگ و تجاوز خود تکیه دارند و بر آن هستند با ارتکاب به جنایات تکان دهنده، برای خودشان امنیتی بخرند. بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از 38هزار غیرنظامی فلسطینی در نتیجه جنگ غزه به شهادت رسیده اند و ده ها هزار نفر دیگر نیز مجروح و مفقود هستند. با این همه، در بحبوحه طرح لفاظی های مقام‌های ارشد صهیونیست مبنی بر ادامه دادن به کارزار جنایت خود در نوار غزه و در عین حال، طرح تهدیدات تازه مبنی بر حمله به لبنان، شاهد آن هستیم که یک نگرانی بزرگ و قابل توجه علیه صهیونیست ها سربر آورده است. 

این نگرانی نیز چیزی جز ناامن شدن بیش از پیش کرانه باختری برای رژیم اشغالگر قدس نیست. در این رابطه، در روزهای اخیر شمار زیادی از نشریات و رسانه ای اسرائیلی گزارش داده اند که دستگاه های نظامی و اطلاعاتی اسرائیل بر این باورند که کرانه باختری نیز همچون نوار غزه، حامل تهدیدات جدی علیه رژیم صهیونیستی است و اسرائیل در وضعیت کنونی با شرایط پیچیده ای جهت مواجهه با این تهدیدات رو به رو است. اساسا به همین دلیل است که روزها و ماه های اخیر شاهد تشدید درگیریهای گروه های مقاومت فلسطینی و ارتش تجاوزگر صهیونیستی در کرانه باختری بوده ایم. حتی برخی تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که برخلاف موضع گیریهای ظاهری صهیونیست ها، هدف اصلی آن ها در شرایط کنونی نه حمله به لبنان بلکه تشدید تجاوزات خود به کرانه باختری رود اردن است. 

منطقه ای که قبل از آغاز جنگ غزه نیز شاهد تشدید تحرکات ضدصهیونیستی بود و حتی در برهه ای شاهد بودیم که از این منطقه علیه اراضی اشغالی حمله موشکی و خمپاره ای هم صورت گرفت. این حملات جدای از شمار قابل توجهی از حملات استشهادی بودند که تا حد زیادی امنیت اراضی اشغالی را به ضرر صهیونست ها به خطر انداخته اند. 

از این رو، بیراه نیست اگر بگوییم اوج گیری بحرانهای اینچنینی در کرانه باختری، نگرانی مهم و اصلی صهیونیست ها در شرایط کنونی و در بحبوحه جنگ غزه است. فلسطینی های ساکن در کرانه باختری می دانند که عزت و قدرت آن ها در همراهی با مقاومت فلسطین در نوار غزه است و اگر ملت فلسطین دچار شکاف و انشقاق شوند، صهیونیست ها از این موضوع به نفع خود استفاده می کنند و هم در نوار غزه و هم کرانه باختری، اقدامات ضدفلسطینی خود را تشدید می کنند. موضوعی که به هیچ عنوان به نفع ملت و مقاومت فلسطین نیست(در این میان باید توجه داشته باشیم که تندروهای حاضر در دولت نتانیاهو نیز به شدت به دنبال تسلط اسرائیل بر کرانه باختری به هر قیمتی هستند). 

با این همه، مطمئن بودن اسرائیل از این مساله که مردم کرانه باختری نیز حامی مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند سبب شده تا این رژیم به نحوی جدی از اوج گیری چالش های امنیتی علیه خودش در این منطقه احساس نگرانی و وحشت کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۴۵۳۳۰۹:۱۰:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۲
به زودی بحرانهای جهانی فرصتی را پدید میآورد که اسرائیل در پوشش انحراف افکار جهانی تا حد ممکن عربهای فلسطینی را حذف کند. در فضای جنگ جهانی تنها قانون قدرت است و حقوق بشر محلی از اعراب نخواهد داشت و نهادهای بین المللی نیز جمع خواهند شد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. طرح برخورد با تخلفات شیشه دودی و تخلفات پلاک آغاز شد

  2. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

  3. پلیس باید خلع سلاح شود!

  4. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

  5. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

  6. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  7. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  8. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

  9. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

  10. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

  11. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  12. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  13. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  14. فقط وقت کشی و ژست !

  15. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  16. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

  17. عدالت کاغذی!

  18. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  19. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  20. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

  21. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

  22. موسسه گوته در تهران پلمب شد

  23. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

  24. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

  25. تصمیم پوتین برای گرفتن «انتقام سخت» از اوکراین

آخرین عناوین