توضیحات ظریف درباره فرایند انتخاب کابینه/ توصیه عبدی به پزشکیان درباره استفاده از اصولگرایان در دولت

  4030424066 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات ظریف درباره فرایند انتخاب کابینه/ توصیه عبدی به پزشکیان درباره استفاده از اصولگرایان در دولت

توضیحات ظریف درباره فرایند انتخاب کابینه

به گزارش ایرنا، محمدجوادظریف با انتشار ویئویی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه ایرانی از جمله بانوان، اقوام، اقلیت‌ها، کارگران، اقشار فرودست، کارفرمایان و همه اقشار در این فرآیند باید حضور داشته باشند، تصریح کرد: ما با جدیت معتقد به حضور جامعه مدنی در فرآیند تشکیل دولت هستیم و معتقدیم که نهادهای مختلف جامعه مدنی، انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و انجمن‌های صنفی باید در این فرآیند حضور داشته باشند. به همین دلیل یک شورای راهبری تشکیل شده است.

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات و از روز یکشنبه این شورا جلسات منظمی داشته است و ابتدا سنجه‌های ضروری برای نامزدهای عضویت در هیأت دولت را تعیین کرده و برای انجمن‌های علمی، انجمن‌های صنفی، احزاب و شخصیت‌ها ارسال کرده است، اضافه کرد: جالب است اطلاع داشته باشید که این احزاب شامل احزاب مخلف هم هست و شخصیت‌ها شامل رقبای انتخاباتی آقای پزشکیان نیز می‌شود؛ چراکه این دولت معتقد به وفاق و دولت وحدت ملی و معتقد به همدلی و همبستگی برای رفتن به سوی آینده است.

ظریف تاکید کرد: برای ما مهم این است که در یک روند بسیار شفاف که به صورت مرتب به استحضار مردم بزرگ ایران رسید، این کار را پیش ببریم. پس از این‌که پیشنهادات را دریافت کردیم این پیشنهادات در کمیته‌هایی بررسی می شوند.

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم درباره ترکیب کمیته‌ها عنوان کرد: مهم است دوستان ما بدانند که در هر کمیته‌ای دو نخبه دانشگاهی و دو نخبه متخصص غیر دانشگاهی داریم. یک نفر از جبهه اصلاحات و از سایر احزاب، دو نفر از تشکل‌های تخصصی و نظام‌های صنفی و سازمان‌های مردمی، یک نماینده از بخش خصوصی، یک نفر از ستادهای مرکزی و استان‌ها حضور دارند و یک نفر از بانوان در همه کمیته‌ها باید حضور داشته باشد. همچنین یک نفر از اعضای اقوام یا اقلیت‌های مذهبی حتماً در تک تک کمیته‌ها حضور خواهند داشت. کارگروه‌های ما رؤسا و دبیرانی دارند که همه دبیران از جوانان زیر ۴۰ سال و عموماً زیر ۳۰ سال هستند. این روند را شروع کردیم و اکنون به مراحل خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به سنجه‌های لحاظ شده برای انتخاب اعضای کابینه، تصریح کرد: قرار است حاصل کار ما که به رئیس جمهور ارائه شود و شامل ۶۰ درصد افرادی خواهد بود که سن آنها از ۵۰ تا ۵۵ پایین‌تر است. ۶۰ درصد آنان برای بار اول که وارد هیأت دولت می‌شوند. حالا نه این‌که ۶۰ درصد زیر ۵۰ سال باشند و همان ۶۰ درصد نیز بار اولشان باشد. ممکن است ۶۰ درصد بار اولشان باشد و یک ۶۰ درصد دیگر یعنی اگر ۶ تا پیشنهاد می‌کنیم، سه نفر زیر ۵۰ سال باشد و سه نفر از آنان بار اولشان باشد. فراخوان‌ها ارسال شده و امید است از روز یکشنبه بررسی شرح حال‌هایی که آمده است را آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: تا به امروز هیچ مسئولیتی در دولت پزشکیان تعیین نشده است. حتی هیچ نامزدی برای هیچ مسئولیتی نهایی نشده است. همه نامزدها از درون این کمیته‌ها به دکتر پزشکیان پیشنهاد خواهد شد و در نهایت این رئیس جمهور است که حق دارد افراد مورد نظر را انتخاب و به مجلس معرفی کند.

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: من از دوستان خواهش می‌کنم اولاً گمانه‌زنی نکنند و ثانیاً اگر گروهی گمانه زنی کردند توجه داشته باشند که این احتمالاً تلاش برای خبرسازی است. هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هر تصمیمی که گرفته شود به شکل شفاف به مردم اطلاع داده خواهد شد. امیدواریم این روند رضایت مردم بزرگ ایران را فراهم کند.

***

پیشنهاد مهم یک اقتصاددان به پزشکیان

حسین راغفر، از اقتصاددانانی که در انتخابات به همراه چند چهره دیگر اقتصادی که دغدغه عدالت اجتماعی دارند از پزشکیان حمایت کرده بود. راغفر به شرق گفت: «قطعا یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌تواند بر حوزه اقتصادی و معیشتی اثرگذار باشد، مسئله دیپلماسی و سیاست خارجی است و برای خروج از وضعیت کنونی باید یک رابطه متوازن و منطقی با همه کشورهای پیرامونی و همسایگان و همچنین کشورهای فرامنطقه‌ای داشته باشیم.

اما در این بین نباید این را فراموش کنیم که به باور من دیگر برجام سال ۲۰۱۵ قابل احیا نیست؛ این واقعیتی است که هم خود آمریکایی‌ها بر آن اذعان دارند و اینکه ظرفیت‌های برجام سال ۲۰۱۵ دیگر پتانسیل لازم در جهت پاسخ‌گویی به نیازهای فعلی کشور ما را ندارد.

من پیشنهادم به دولت آقای پزشکیان این است که به‌جای موضوع مذاکره با غرب، تمرکز خود را روی تولید در داخل بگذارد که البته در آن‌ صورت مسئله اصلی دولت چهاردهم به تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برای این امر (تولید) خواهد بود. اما درصورت توفیق دولت پزشکیان در حوزه تولید داخلی، آن ‌زمان اثربخشی تحریم‌های آمریکا به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

در چنین شرایطی آمریکا بیشتر به سمت مذاکره با ایران تمایل پیدا خواهد کرد. چون با تمرکز دولت پزشکیان روی تولید داخلی و بهبود شاخص‌های اقتصادی، به‌خصوص مسئله اشتغال و تورم و همچنین کاهش اثربخشی تحریم‌ها، نهایتا آمریکا چاره‌ای جز مذاکره متوازن با ایران نخواهد داشت. یعنی آمریکا مجبور خواهد شد درخصوص سیاست‌های تحریمی ایران یک بازبینی کلی داشته باشد.

بنابراین تا آن ‌زمان به نظر من دولت آقای پزشکیان فقط باید تلاش خود را روی حل دو مشکل بگذارد؛ نخست فقدان یک برنامه‌ دقیق، منسجم، کارشناسی‌شده و منطبق با واقعیت‌های امروز ایران و دوم، ایجاد یک عزم راسخ در میان قوا و به تبع آن، شکل‌گیری وفاق عمومی برای عبور کشور از بحران فعلی.»

***

روایت روزنامه اصولگرا از شکست پروژه تحریم انتخابات

جوان نوشت: «انتشار جزئیات آمار مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نشان می‌دهد در مجموع دو مرحله ۵۵ درصد مردم (۵۵ درصد کارت ملی منفرد) شرکت کرده‌اند. درواقع ۵ درصد از کسانی که در مرحله اول مشارکت کردند، در مرحله دوم مشارکت نداشتند، اما در مرحله دوم ۱۵ درصد از کسانی که در مرحله اول نبودند، رأی دادند.

مشارکت ۵۵ درصدی از میانگین ۶۵ درصدی ادوار ۱۰ درصد کمتر است که این ۱۰ درصد به اضافه کسانی که در نظرسنجی‌ها گفته‌اند هرگز شرکت نمی‌کنیم یا به احتمال بسیار کم شرکت می‌کنیم، به دلایل متعددی از جمله احساس فساد و ناکارآمدی در انتخابات مشارکت نکرده‌اند ولی فقط یک و ۶ دهم درصد از آنان، علت غیبت خود را «قبول‌نداشتن نظام» عنوان کرده‌اند.

چنین مشارکتی با این جزئیات آن‌هم بعد از «تحریم‌دست‌ساز» دشمن که از مدت‌ها پیش کلید خورده بود، گواهی است بر اینکه برخلاف انتظار آنان، ناگهان «دست تحریم‌ساز» دشمن شکست!...

بر اساس نتایجی که مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران منتشر کرده عدم تاثیر گذاری انتخابات با حدود ۲۱ درصد و فساد و عدم صداقت مسئولان با ۲۰ درصد بیشترین تاثیر‌گذاری در عدم شرکت مردم در انتخابات داشته است. حدود ۶ درصد هم اوضاع نابسامان کشور، عدم علاقه و تمایل به شرکت در انتخابات حدود ۱۹ درصد و وضعیت نامطلوب اقتصادی و معیشتی با حدود ۵/۷ درصد از دیگر عوامل عدم شرکت مردم در انتخابات است.»

***

توصیه عباس عبدی به پزشکیان درباره استفاده از اصولگرایان در دولت

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب درباره میزان رای سعید جلیلی در انتخابات در اعتماد نوشت: «آرای این جناح همان حدود ۲۵ درصد مشارکت کنندگان دور اول است. بقيه آرا بر حسب موقعيت و عاريتي يا ناشي از امكانات مقطعي است و فاقد ماندگاري و ثبات است...

بيشتر آراي دور دوم آنها به صورت نيابتي از ساير اصولگرايان گرفته شده بود و پس از شكست و پايان انتخابات به جايگاه پيشين خود بازخواهند گشت. اين تحليل براي آقاي پزشكيان از اين جهت اهميت دارد كه مي‌تواند با ناديده گرفتن اقليت تندرو بقيه اصولگرايان را در چينش كابينه مشاركت دهد و نوعي وفاق ملي  را  به  نمايش  بگذارد.»

***

نباید انتخابات را مقدس کرد

کیومرث اشتریان، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه تهران در شرق نوشت: « در ایام انتخابات، فایلی صوتی در پیام‌رسان «ایتا» به دستم رسید که زنی با سوز و گداز از حسینی‌بودن صحنه انتخابات می‌گفت. حرارت صدا آن‌چنان بود که لرزه بر اندام دینداران می‌افکند و تا عمق جان تأثیرگذار بود.

او می‌گفت: «در این انتخابات می‌خوان تغییر بدن، یعنی چی؟ یعنی می‌خوان مسلم ابن عقیل رو ببرن بالای دارالاماره، می‌خوان بندازنش پایین. مردم! تو رو خدا، تو رو قرآن شوخی نگیرید این انتخابات رو، نمی‌خوایم دیگه زینب سیلی بخوره...»...

مسئله اصلی در عمومی‌کردن کنش سیاسی این است که چگونه این افراد در انتخابات مشارکت کنند و در عین حال آن را به امر مقدس پیوند ندهند. تقدس‌زدایی از انتخابات از هر دو سو یک مسئله مهم برای دموکراسی است. انتخاباتی که در نگاهی واقع‌بین، اغلب یک انتخاب بازاری میان منافع یا افکار افراد و گروه‌های گوناگون است. آدمیان نظرات خود را برای نحوه گذران زندگی به میدان انتخابات می‌آورند.

«بیهوده سخن ز حق و باطل چه کنی؟» که این نه انتخاب حق و باطل است و نه انتخابی بین راه سیدالشهدا و راه دشمنانش. انتخابات پیکاری برای زندگی روزمره است، همگی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند در فکر حق و باطل خون دل نخورید.»

***

انتقاد شدید از عملکرد زاکانی و تشنج در شورای شهر

به گزارش تسنیم،نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به عنوان اولین فرد تذکردهنده در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مسائل و وعده‌های داده شده از سوی شهرداری تهران تصریح کرد: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، تاکنون تغییر قابل توجهی در حوزه‌های مد نظر از جمله حوزه حمل و نقل، پسماند و ... بوجود نیامده است و کماکان مشکلات و چالش‌ها در این حوزه وجود دارد.

سلیمانی همچنین به برخی از انتصابات در درون شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: در داخل شهرداری تهران تغییرات و انتصاباتی بدون در نظر گرفتن ظرفیت و مسائل معیشتی مربوط به کارکنان انجام شده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات در این دوره از شهرداری تهران گفت: مصوبات شورای شهر تهران نیز به صورت نیم‌بند از سوی شهرداری اجرا شده است البته برخی از مصوبات نیز از سوی شهرداری تهران اجرا نشده است.

رئیس کمیسون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران در این دوره بر روی انتصاب شهردار فسادستیز داشته است، گفت: در این حوزه نیز نتایج و دستاوردهای جدی را شاهد نبوده‌ایم.

سلیمانی تصریح کرد: در پایان سال سوم شورای شهر تهران، دستاوردهای خوبی در این دوره از سوی شهرداری تهران نداشته‌ایم و این مسئله دلایل مختلفی را به همراه داشته و دارد.

وی با اشاره به پشت سرگذاشتن دوران انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد‌: اگر چه در این ایام آقای زاکانی و برخی از مدیران شهرداری در مجموعه شهرداری حضور نداشتند اما پرسنل شهرداری تهران به وظایف و تکالیف خود به خوبی عمل کردند و حتی در این ایام وضعیت شهرداری تهران به مراتب بهتر از ایامی بود که شهردار تهران حضور داشت!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به برخی از شعارهای نمایشی و تهی از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: باید شهر را به دست کسی سپرد که فردی باهوش و با دانش باشد و بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد.

آقامیری؛ رئیس کمیته عمرانی شورای شهر تهران نیز در جریان امروز با انتقاد از صحبت‌های نرجس سلیمانی درباره عدم اجرای کارها در مجموعه شهرداری تهران در سه سال گذشته گفت: بنده با توجه به صحبت‌هایی که خانم سلیمانی داشتند احساس کردم که در مورد شهرداری صحبت نمی‌کند و ایشان عضو شورا نیستند!

وی ادامه داد: توقعی که از فرزند شهید سلیمانی است این است که اقداماتی که صورت گرفته را بیان بکند و این در حالیست که حتی اصلاح‌طلبان نیز به این موارد اذعان می‌کنند و تحسین می‌کنند که در مجموعه شهرداری تهران این اقدامات صورت گرفته است.

آقامیری خطاب به نرجس سلیمانی گفت: چرا کارکرد ما را زیر سوال می‌برید؟ ناراحت می‌شوم وقتی می‌گویید سه سال کار نکرده‌ایم! یعنی ما در این سه سال زیر کولر بوده‌ایم؟ این مطالب درست نیست.

وی با انتقاد از صحبت‌های سلیمانی در خصوص عدم کارآیی در مجموعه شهرداری تهران در طی سه سال گذشته گفت: اینکه چشم خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شان فرزند شهید سلیمانی نیست. من نماینده شهردار نیستم اما عضو شورای شهر تهران هستم.

آقامیری ادامه داد: بنده منتسب به کسی نیستم و تنها می‌گویم این حرف‌ها خارج از انصاف است و شان حاج قاسم سلیمانی بالاتر از این حرفهاست.

در ادامه جلسه درگیری لفظی بین مهدی اقراریان و ناصر امانی با آقامیری و نادعلی پیش آمد و صحبت‌هایی بین اعضای شورای شهر تهران رد و بدل شد تا دقایقی از شورا به تشنج کشیده شود و در ادامه با پادرمیانی مهدی چمران، حبیب کاشانی و احمد علوی موضوع ختم به خیر شد.

***

دادگستری تهران: ادعای اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری صحت‌سنجی شود

به گزارش میزان در پی طرح ادعا‌هایی در فضای مجازی مبنی بر اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، دادگستری کل استان تهران خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعا‌های مطرح شده در این زمینه را صادر کرد.

دادگستری کل استان تهران در همین زمینه تاکید داشت تمامی ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد و در صورت احراز هر گونه قصور و یا تقصیر با عوامل آن برخورد شود.

همچنین در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه در صورتی که ادعا‌های طرح شده در این زمینه فاقد سندیت و اعتبار تشخیص داده شد، با مخلان امنیت روانی جامعه به جد برخورد شود.

***

توصیه مشرق به پزشکیان درباره درس گرفتن از دوران اصلاحات

مشرق نوشت: «محمدعلی ابطحی که روزگاری در دو ماجرای بن‌بست سازی در کشور در سال ۸۱ و راه‌اندازی فتنه تقلب در سال ۸۸ خود دستی بر آتش داشته نوشته است که تا وقتی ما تندروها (در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی) اصرار بر رودررو کردن نهادهای وابسته به رهبری و رئیس‌جمهور نداشتیم، حمایت خوبی از نهادهای انتصابی پشت سر آقای خاتمی بود.

این اعتراف گرچه دیرهنگام است اما در خود درس‌های مهمی برای رئیس‌جمهور منتخب دارد، واقعیت آن است که آغوش حاکمیت به‌سوی مسعود پزشکیان باز بوده و همه امکانات کشور برای حمایت از او آماده فعال شدن است، این آمادگی را حتی دولت‌های متخاصم و نیز دشمنان نیز درک کرده و سیگنال آن را نیز ارسال کرده‌اند.

در این وضعیت رئیس‌جمهور باید باهوش بالا ظرافت‌های سیاسی را درک کرده و مقهور عملیات رادیکال‌ها نشود. در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه عمل کند، در این بازی درخشان جریان انقلابی حامی آقای رئیس‌جمهور است.»

***

تکذیب توافق پزشکیان و رهبر انقلاب برای پس گرفتن لایحه حجاب

علی اصغر شفیعیان، از فعالان رسانه ای نزدیک به پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در دولت چهاردهم توافق های اجماع ساز مهمی میان ارکان قدرت رخ خواهد داد اما خبر منتشر شده درباره توافق رئیس جمهور مننتخب و رهبری برای بازپس گیری لایحه حجاب کذب بوده و برای اهداف ناصوابی منتشر شده است.»

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۶۷۲۴۲۳:۳۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
چپ میریم،زاکانی.راست میریم،زاکانی.بالا میریم،زاکانی،پایین میاییم،زاکانی
ناشناس۳۵۵۶۹۴۸۱۱:۵۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
چقدر پرحاشیه است.
ناشناس۳۵۵۶۷۵۵۰۰:۳۱:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
برخی انتقاد دختر شهید سلیمانی را هم بر نمی تابید چه رسد به انتقاد دیگران.
ناشناس۳۵۵۶۸۴۳۰۸:۴۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
حرف های نادرست زد
ناشناس۳۵۵۶۹۱۵۱۱:۰۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۲۵
حرف مفت که همه می توانند بزنند ....!!
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۶۸۰۹۰۵:۱۳:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
محض اطلاع مشرق و همسویان با مشرق و همچنین سایرین همانطور که قبلاً هم نوشته ام: پزشکیان پزشکیان است یعنی میبایست جدا برای دکتر پزشکیان حساب ویژه ای باز کنید و روی ایشان حسابی حساب کنید چرا که ضمن احترام به رئیس و سید اصلاحات جناب آقای خاتمی اما پزشکیان نه خاتمی است و نه مثل هیچ رئیس جمهور دیگر از اولی تا قبل از ایشان! من نمی دانم چرا همیشه عادت کرده ایم از شخصیت ها و چهره ها مشابه سازی نماییم و کاراکتر شخصیتی خود شخصیت ها را کمتر بها بدهیم؟! الان سال ۱۴۰۳ است و مقتضیات زمان امروز دارد. دیروز یک روز دیگری بود. نسل ها تغییر کرده اند و حرف اول را دیگر نسل های دهه سی، چهل یا پنجاه نمی زنند! گرچه خود جناب رئیس جمهور منتخب متعلق به دهه سی خورشیدی می باشند اما صد در صد افکارشان در آن دهه باقی نمانده است و حرف ها و ایده های شان برای ایران فردا و فرداها مجزا از خواسته ها و نیازهای دهه های اخیر همانند دهه هفتاد، هشتاد و حتی دهه نودی ها نبوده و نخواهد بود چرا که حقیقتا آینده کشور با همه فراز و نشیب های آن متعلق به متولدین همین دهه های جدید پا به عرصه حیات گذاشته می باشد هر چند هنوز بزرگترها و میانسال ها و پا به سن گذاشته ها هم هستند و حق و حقوق شان میبایست رعایت شود اما چه بخواهیم و چه نخواهیم سهم جوان ترها به مراتب از ما و امثال ما بیشتر و بیشتر است و تعارف ندارد! و برای همین است که باید با زبان صریح بگوییم موفقیت و شکست های رئیس جمهور منتخب و دولت چهاردهم در گرو نوع نگاه ایشان و دولت شان به نسل های جوان امروز و آینده ساز فردای ایران است و زیاد با هم چانه نزنیم و باور داشته باشیم که پزشکیان پزشکیان است و خوشبختانه بیش از هر چیز دیگر با اتکا به همین کاراکتر شخصیتی خاص خودشان توانسته اند حائز اکثریت آرا گردند. «و من الله التوفیق»
ناشناس۳۵۵۶۸۳۰۰۸:۱۷:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۵
خیلی عجیب است، شما که در تبلیغات انتخاباتی رابطه با غرب را در اولویت قرار می دادید. حالا میگید تکیه روی ظرفیت های داخل، آقای ظریف. پس چرا اینقدر به اقای رییسی انتقاد کردید؟
ناشناس۳۵۵۶۸۸۹۱۰:۱۰:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
متاسفانه اقتصاددانهای ما از حوزه واقعی تولید در ایران بسیار دورند. نه تنها ایران بلکه بسیاری دیگر از کشورها نمیتوانند تنها با تکیه بر ظرفیت داخلی تولید را توسعه دهند. تولید به مواد اولیه، فناوری، سرمایه گذاری و مشتری خارجی نیاز دارد.
ناشناس۳۵۵۶۸۹۵۱۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
جناب عبدی اونور قضیه که حتما میدونی ولی ترجیح میدی ندونی اینه که رای به پزشکیان مساوی رای به اصلاح طلبان نیست! اره واقعا رای جلیلی ۱۴ میلیون نبود حتما خیلی بیشتر میشد اگه اخلاق رعایت میشد
ناشناس۳۵۵۶۹۱۳۱۱:۰۳:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
تحلیل عباس عبدی مبنی بر عاریتی بودن آرای جلیلی در مورد آراء پزشکیان بیشتر صدق می کند. ۶ میلیون رأی اضافی پزشکیان نسبت به دور اول نتیجه وحشت آفرینی و ترس افکنی از رقیب و تبلیغات دروغ و در کنار آن تمایلات قوم گرایانه بود!
محمد۳۵۵۶۹۸۰۱۳:۱۴:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اصرار بر شکست خورده بودن تحریم انتخابات باعث می شود که از واقعیت های جاری جامعه دور شویم. همه ما خوب می دانیم که این 50 درصدی که در انتخابات شرکت کردند فقط به خاطر حضور نامزد اصلاح طلب و البته از ترس پیروزی نامزد اصولگرای تندرو بود ، وگرنه این انتخابات هم به سرنوشت انتخابات مجلس می شد که در اسفندماه برگذار شد .
ناشناس۳۵۵۷۰۱۳۱۴:۰۱:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
اگر ما انتقاد سازنده و در چهارچوب استانداردهای نظام دختر شهید سلیمانی رو هم بر نیابیم چگونه می‌توانیم ادعای دموکراسی داشته باشیم؟
ناشناس۳۵۵۷۰۱۸۱۴:۰۶:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
درخواست داریم عقلای نظام آورده ها و خسارات آقای زاکانی برای نظام رو محاسبه کنن اگر برایندش منفی بود ایشان رو حداقل برگردونن به پشت صحنه.
ناشناس۳۵۵۷۰۱۹۱۴:۰۸:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۵
حتما خواهند گفت دختر حاج قاسم هم مثل پسر نوحه چون از آقایون انتقاد کرده.
ناشناس۳۵۵۷۰۴۶۱۵:۱۰:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
آقای میری، واقعا برای شما و امثال شما متاسفم که نمیخواهید حقایق را ببینید و کوچکترین انتقادی از شهرداری زاکانی و شورای شهر تحمل نمیکنید. بنده خدا راست گفنه است که سه سال در شهرداری زاکانی کاری انجام نشده است.
ناشناس۳۵۵۷۱۱۲۱۷:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۵
علیرضا زاکانی شاید به درد پشت جبهه بخوره ولی قطعا به درد ویترین انقلاب نمیخوره.
ناشناس۳۵۵۷۳۱۶۰۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
کسی که دم از فساد ستیزی میزد خودش عامل فساد بود.
احمد۳۵۵۷۳۵۸۰۴:۰۴:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۶
تولید مستمر داخلی نیاز به سرمایه گذاری خارجی و داخلی دارد. سیاست داخلی امتداد سیاست خارجی است تا ان درست نشود این غیر ممکن است والسلام.
ناشناس۳۵۵۷۳۶۶۰۴:۵۰:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
حرفهایی که پزشکیان بعد از انتخابات میزند عین همان عقاید شهید رئیسی است .
ناشناس۳۵۵۷۳۷۳۰۵:۵۳:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۶
چرا برای گزیدن مقام دوم کشور انتخابات برگزار می‌شود ؟!
ناشناس۳۵۵۷۴۱۳۰۹:۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۶
بانیان وضع موجود دوباره قرار هست بیایند و کشور دیگر تحمل عقب گرد ندارد.....
ناشناس۳۵۵۷۵۱۳۱۱:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۲۶
تندروها وبی منطق ها در تمام جریان ها باید به روش های مناسب خلع سلاح شوند در این جهت حاکمیت می‌تواند نقش ارزنده داشته باشد تا دولت منتخب بتواند با توجه به واقعیات جامعه وبه دور از شعارزدگی به حل تدریجی مشکلات مردم بپردازد این می‌تواند گام سوم انقلاب باشد
ناشناس۳۵۵۷۶۴۳۱۴:۵۹:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۶
حتی تولید داخلی هم نیاز به دلار دارد مانند چین که بدون نیاز به دلار امریکا نمی تواند رشد کند
حسین قلی خان۳۵۵۷۷۰۲۱۷:۲۱:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۶
خانم سلیمانی درست گزارش کردند زاکانی نه تخصص این کارو داره نه توانایی مدیریتی.
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

    2. پلیس باید خلع سلاح شود!

    3. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

    4. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

    5. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

    6. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

    7. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

    8. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

    9. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

    10. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

    11. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

    12. فقط وقت کشی و ژست !

    13. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

    14. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

    15. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

    16. عدالت کاغذی!

    17. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

    18. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

    19. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

    20. موسسه گوته در تهران پلمب شد

    21. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

    22. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

    23. واکنش مبینا نعمت زاده به درخواستش از رئیس جمهور و قبولی در رشته پزشکی

    24. پیام موشکی حماس

    25. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. پلیس باید خلع سلاح شود!

      2. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

      3. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

      4. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

      5. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

      6. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

      7. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

      8. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

      9. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

      10. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

      11. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

      12. آقای پزشکیان! برنامه ندهید، برنامه می‌دهند!

      13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: قضاوت درباره وزرای پزشکیان باید براساس عملکرد آن‌ها باشد/ ظریف نباید اینقدر زود استعفا می‌داد

      14. توکلی: "میدری" دغدغه عدالت دارد و شایسته ترین فرد برای تصدی وزارت کار و رفاه است

      15. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

      16. باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

      17.  واکنش ظریف به رای اعتماد مجلس

      18. ابطحی: افراطیون به حاشیه رفتند

      19. سردار فدوی: ‌اسرائیل را شدیدتر از قبل تنبیه خواهیم کرد

      20. عضو هیئت رئیسه مجلس: همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفتند

      21. تقدیر و تشکر احمد توکلی از دولت و نمایندگان مجلس

      22. همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

      23. توئیت ناصر ایمانی در مورد رای اعتماد برخی نمایندگان به وزرای پیشنهادی

      24. اقتصاد امروز کشور نیازمند تلاش و همتی همگانی است

      25. قالیباف: مجلس به وظیفه خود عمل کرد

      آخرین عناوین