در اداره پست چه خبر است؟!

گروه تعاملی الف،   4030501093 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
در اداره پست چه خبر است؟!

گروه تعاملی الف-

روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ یک مرسوله از یکی از شهرک های اطراف تهران به مقصد نارمک پست می شود. به گفته فرستنده، این بسته به روال معمول باید فردا تا ظهر به دست گیرنده برسد. رهگیری مرسوله نیز نشان می دهد بسته یادشده روز پنجشنبه وارد پست منطقه ۱۶ تهران شده و به نامه رسان منطقه تحویل شده. اما گیرنده تا امروز ، سه شنبه 2 مردادماه آن را دریافت نکرده است! 

اولین گمان گیرنده در روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه پس از دریافت نکردن بسته این است که شاید تعطیلات وسط هفته در تاسوعا و عاشورا روال کار پست را کند کرده باشد اما پس از برخورد اتفاقی با پستچی منطقه در روز شنبه ۳۰ مرداد متوجه می شود که بسته پستی اصلا به او تحویل داده نشده است در حالی که کد رهگیری مرسوله نشان می داد مرسوله به مامور پست منطقه تحویل شده! با این حال پس از اظهار بی اطلاعی مامور پست، گیرنده منتظر، دوباره با کد رهگیری وارد سایت پست می شود و با کمال تعجب این بار می بیند در سایت پست درج شده که بسته پستی در همان روز پنجشنبه  به نامه رسان دیگری تحویل شده است!

گیرنده با خود می گوید طبیعتا روز پنجشنبه نامه رسان تغییر کرده و احتمالا نامه رسان دوم تحویل مرسوله را به شنبه موکول کرده و با اینکه روز شنبه، پستچی اصلی اظهار بی اطلاعی کرده در روز یکشنبه بالاخره حتما نامه رسان دوم بسته را تحویل خواهد داد. اما نه فقط روز یکشنبه بلکه روز دوشنبه نیز انتظار بی فایده بود و گیرنده ظهر روز 1 مرداد، خودش به منطقه پستی ۱۶ مراجعه می کند به این گمان که شاید پستچی دوم بسته را آورده و زنگ آپارتمان کار نکرده و شاید زنگ منزل را اشتباهی زده اند و... . 

پس از مراجعه به بخش مرسوله های معطله و دادن کد رهگیری، گیرنده را به بخشی راهنمایی می کنند که بسته را از آنجا دریافت کند. گیرنده بی نوای ما هم خودش را آماده می کند که در بخش مربوطه بگوید چرا مامور محترم پست زنگ را اشتباهی زده یا چرا اصلا مامور پست تغییر کرده و.... اما همینکه اولین جمله از دهانش خارج می شود متصدی بخش مربوطه می گوید اصلا بسته پستی شما به مامور تحویل داده نشده چون مامور نداشتیم! در پاسخ به تعجب گیرنده هم می گوید کارمان زیاد است و مامور پست حاضر نشده بسته را بیاورد! 

 این شهروند سرگردان و حالا متعجب می گوید خب گناه مردم چیست که از همه جا بیخبر منتظر مرسوله هایشان هستند، مرسوله هایی که برای ارسال و رسیدن به مقصد، اداره پست پولش را هم دریافت کرده؟! می گوید به رییس مان بگویید و اضافه می کند شماره مرسوله را بدهید بروم بسته تان را بیاورم. 

شماره می گیرد و پشت دیواری می رود که پر از بسته ها و جعبه های مقوایی  پستی است. اما هر چه می گردد بسته را پیدا نمی کند! 

کم کم تعداد افرادی که حضورا به پست منطقه۱۶ برای دریافت بسته مراجعه کرده اند بیشتر می شود. «شاید همه آنها مثل من نباشند. حتما در منزل نبوده اند یا نشانی اشتباه داده شده یا... » گیرنده بلاتکلیف داستان ما این احتمالات را با خودش مرور می کند و کارمند پست هم با ابراز ناراحتی مدام از حجم کار بالا و دست تنها بودن مدام سراغ همکاری را می گیرد که معلوم نیست کجاست! 

بالاخره همکارش هم می آید اما او هم نمی تواند کمکی کند! 

گیرنده کلافه ما باب صحبت را با یکی از مراجعینی که بعد از او وارد اتاق شده است باز می کند. اما چیزی که این مراجعه کننده با خونسردی و آرامش می گوید تمام تصورات گیرنده را به هم می زند: «من الان دو ماهی می شود که خودم برای گرفتن بسته هایم مراجعه می کنم!!»
گیرنده بلاتکلیف می پرسد: یعنی چی؟ چرا؟ 
مراجعه کننده خونسرد می گوید: «می گویند، مامور نداریم!! »

با شنیدن این حرف، گیرنده معطل در مرحله مرسوله های معطله دیگر از عصبانیت نمی تواند فقط نظاره گر باشد از کارمند مربوطه سراغ رییس شان را می گیرد و به اتاق بغل می رود که چند میز وجود دارد و معلوم نیست مدیر چه کسی است! به یکی که از همه مدیرتر به نظر می رسد و مشغول یکی بدو با یک مراجعه کننده عصبانی دیگر برای دریافت کارت سوخت است می گوید:« آقا این چه وضعی است چرا بسته پستی مردم را تحویل شان نمی دهید. الان هم که  آمده ایم خودمان مرسوله را بگیریم، همکارتان دست تنهاست و بسته را پیدا نمی کند! »
بعد از رد و بدل شدن مشتی حرف های بیهوده همیشگی، شهروند بلاتکلیف به اتاق قبلی بر می گردد که ببیند مرسوله اش بالاخره پیدا شده یا نه؟! اما خبری نیست و کارمند خسته، غرولند کنان این سو و آن سو می رود. بعد از حدود 40 دقیقه  رو به چند نفری که برای دریافت بسته شان آمده اند می گوید شماره های تلفن و کد مرسوله را بدهید بعد از پیدا شدن با شما تماس می گیریم! 

ساعت تقریبا ۲ بعداز ظهر روز دوشنبه است و چند شهروند «معطله»(!)، دست از پا درازتر از اداره پست منطقه ۱۶ خارج می شوند به امید اینکه تا پایان ساعت اداری یا حتی کمی دیرتر با آن ها تماس گرفته شود. اما چنین اتفاقی نمی افتد و انتظار ارسال یک بسته پستی از یکی از ادارات پست  تهران به محله ای در نزدیکی همان اداره پست وارد ششمین روز می شود!

شهروند معطله این داستان، ناخودآگاه صحبت آقای مخبر را در روزهای گذشته به یاد می آورد که در جلسه هیات دولت می گفت مبادا در این روزهای آخر شل کنید! 

به نظر می رسد پست شل نکرده، بلکه کلا رها کرده آقای مخبر! 

امضا محفوظ

دیدگاه کاربران

رضا۳۵۶۳۰۶۴۰۰:۴۱:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲
جالب اینکه از امروز اول مردادماه بین ۲۵ تا۵۰درصد تعرفه پست افزایش داشته....
ناشناس۳۵۶۳۱۹۵۰۸:۱۰:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲
اسب زین شده و تورم زیر چهل درصد !!!
ناشناس۳۵۶۳۳۰۳۱۰:۳۹:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲
چاپ پول نشده و تورم رو به بالا نرفته!!!
ناشناس۳۵۶۳۰۶۹۰۰:۵۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲
بخاطر اینکه اعلام کنند ما توانستیم قطعی برق را از بین ببریم ادارات را تعطیل کرده اند
ناشناس۳۵۶۳۳۳۲۱۱:۲۲:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲
کارمند باید 6 صبح سر کار باشه به خاطر توهم دولت جهت صرفه جویی در مصرف برق. به این اعتراضی ندارید؟
ناشناس۳۵۶۳۴۸۶۱۴:۲۲:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲
نه اعتراض به آن مجلسی است که بدون هیچ دانش و درکی از واقعیت، تغییر ساعت را حذف کرد! درس گرفتن را هم که بلد نیستند تا اقدام اشتباه خود را اصلاح کنند و جلو ضرر را بگیرند، لذا نتیجه اشتباهشان به صورت روزانه برای حدود 4 ماه هر سال چند میلیون نفر را عذاب خواهد داد!
ناشناس۳۵۶۳۰۸۳۰۲:۰۳:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲
همه سر کارند!!
ناشناس۳۵۶۳۰۹۵۰۴:۲۵:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲
من هم روز پنجشنبه ۲۸ تیر یک بسته با پست ویژه از مشهد فرستادم تهران. گفتند شنبه ۳۰ مرداد تا ظهر به گیرنده تحویل داده میشه. امروز که گزارش شمارو خوندم ، سه شنبه ۲ مرداد هست و هنوز بسته به دست گیرنده نرسیده. هیچکس هم پاسخگو نیست. این هم بارکد مرسوله ام جهت اثبات صحبتهام و پیگیری مسئولینی که در ساعت کاری ، به جای کار سایتهای خبری رو بررسی می کنند!!!!!
ناشناس۳۵۶۳۱۰۵۰۵:۴۰:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲
بیشتر وقتها مینویسه اومدیم نبودید!!!
ناشناس۳۵۶۳۱۰۸۰۵:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
دو سال قبل همین ماجرا برای من هم اتفاق افتاد
ناشناس۳۵۶۳۱۱۸۰۶:۰۸:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲
متأسفانه پست پیشتاز از همه بدتر هست ، خیلی وقت هست که در شهرستان ها هم همینطور هست ، خدا نکنه کسی سر و کارش به پست بیفته ، به هر بهانه ای بسته توی باجه معطله میمونه
ناشناس۳۵۶۳۱۲۱۰۶:۱۰:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲
خانمم هر روز میگه بسته ها دیر میرسه برو اداره پست. من میگم توهم زده! نگو قضیه جدیه!
ناشناس۳۵۶۳۱۲۲۰۶:۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲
آقا همشون همینن دانشنامه بنده را دانشگاه تهران تحویل تیپاکس دادن پستچی نامه را برگشت داده و پشتیبانی اعلام کرد که دوباره ارسال میشود در کمال تعجب و علیرغم اعلام پشتیبانی مطابق با اعلام تیپاکس به دانشگاه برگشت داده شد وقتی به دانشگاه مراجعه کردم اعلام شد چیزی برگشت نشده هست وقتی بسیار عصبی بودم یکی از کارکنان تیپاکس گفت که برو دفتر تیپاکس وقتی به دفتر تیپاکس مراجعه کردم دانشنامه آنجا بود ولی هیچ یک از مدیران و سیستم‌های تیپاکس به ویژه پشتیبانی ناکارآمد مطلع نبودند و من با چند روز جستجو به بسته رسیدم پست و تیپاکس و... هم ناکارآمد ند چون هیچ نهاد نظارتی بالاسرشان نیست
ناشناس۳۵۶۳۱۲۸۰۶:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲
سیستم ایراد دارد. با جابجایی دولت مامور جزء که عوض نمیشود.استخدامی ها برای جاهای با آب و هوای خوب و برای پشت میز داوطلب هستند
ناشناس۳۵۶۳۱۳۴۰۶:۴۲:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲
من کارمند پست نیستم اما می خواهم موضوع را از سوی دیگر بگویم . در 6 تا 7 سال گذشته کشور ما شاهد تورمهای حتی تا 100 درصد (ممکن است بگویید نه ولی در خیلی از اقلام سبد معیشتی این اتفاق افتاده ) بوده است . و این در حالی است که در طی این مدت حقوق و مزایای کارکنان مشمول قانون تبعیض آمیز خدمات کشوری هر سال فقط بین 12 تا 20 درصد افزایش داشته . به این اضافه کنید که مالیات این کارکنان نیز بین 2 تا 3 برابر با این افزایش پیدا کرده . این یعنی کارمندان دیگر حتی خورد و خوراک خانواده خود را هم به سختی میتوانند تامین کنند و در نتیجه کارکنان این بخش دیگر هیچ انگیزه ای برای کارکردن و یا حتی ماندن در شغل خود ندارند . همین موضوع و در کنار آن قوانین بسیار پر ایراد استخدام هم باعث کمبود شدید کارمند در این بخشها شده .
ناشناس۳۵۶۳۱۸۸۰۸:۰۲:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
این موضوع گرونی و تورم اکثریت مردم رو درگیر کرده پس دلیل نمیشه کار ارباب رجوع لنگ بمونه
ناشناس۳۵۶۳۲۰۹۰۸:۲۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
بنده هم کارمندم اما پایین بودن دریافتی کارمند اصلا توجیه درستی برای انجام ندادن کار مردم نیست.
omid۳۵۶۳۲۶۴۰۹:۴۰:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲
صحبت شما در صورتی درست بود که شرکت پست یک شرکت خصوصی باشد،در اینجا شرکت پست یک شرکت دولتی است مثل سایر ارگانهای دولتی ،کارمندانش هم کارمند دولت هستند،پس شرکت آب و برق و گاز هم باید مثل پست کار رو تعطیل کنند،هرچد بدلیل مشکلات ساختاری شرکت آب و برق و گاز هم نمی توانند کارشان را درست انجام دهندو مشکلات وجود داره ولی به هر حال دارن کار می کنند ولی شرکت پست کار را عملا تعطیل کرده و مردم مجبور به استفاده از تیپاکس با هزینه های نجومی شده اند،رانتی برای تیپاکس
بازنشیته ۷۳ ساله۳۵۶۳۳۸۸۱۲:۲۱:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲
در سه سال گذشته هم وضعیت معیشتی بهتر از زمان دولت قبل نبود. باید منصف بود.
ناشناس۳۵۶۳۷۰۰۲۰:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲
بدتر هم نبود
سعید۳۵۶۳۱۴۰۰۶:۵۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲
با این حقوق و دستمزدها که بدون رضایت کارمند و کارگر توی جلساتی که نمایندگان کارگری رو اصلا به حساب نمیارن و فقط منافع سرمایه دار رو میبینند، تصویب میشه، دیگه برای کسی نمیصرفه توی ادارات و شرکتها با حقوق مصوب قانون کار ، کار کنه. ربطی به آخر دولتها نداره، اداره پست شهر ما یک و نیم ساله که اینجوریه.
محمد۳۵۶۳۱۴۴۰۶:۵۹:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲
با سلام. ممنون از انتشار این چنین مشکلی. ماه گذشته برای بنده بسته پست شد با نام گیرنده آقای د...، بعد از چند روز جهت پیگیری در سایت پیگیری مرسولات وقتی شماره محموله را وارد کردم با کمال تعجب دیدم که نوشته شده است تحویل داده شده است به خانم اص... . در صورتی که منزل بنده ویلایی است و چنین فردی وجود ندارد. که مجبور شدم به اداره پست مراجع کنم، دیدم بسته در انبار است و نکته جالبتر این است که روی بسته نوشته شده است با خانم اص... تماس گرفته شده است پاسخ ندادند. متاسفانه وقتی اعتراض کردم که روی بسته نوشته برسد به دست آقای د... ، چطور مامور شما به دنبال خانم اص... بوده است البته که هیچکس پاسخگو نبوده است.
ناشناس۳۵۶۳۱۴۹۰۷:۰۷:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲
این اتفاق دقیقا برای من هم افتاده و من مجبور شدم قید خریدی که قرار بود از طریق پست دریافت کنم بزنم. در حال حاضر هم هیچ خریدی که نحوه تحویلش پست باشه انجام نمیدم.
مرتضی۳۵۶۳۱۵۳۰۷:۱۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲
پست اسلامشهر هم همینه، چندین بار بسته من آمده و رسیده به مرکز پست، ولی تحویل به پستچی نمیدن، میگن خودتون بیایید تحویل بگیرید!!!! چند بار هم شکایت کردم به سامانه 195، بعد از شکایت من، رییس پست هم به من زنگ زدند که شکایتت را پس بگیر وگرنه جریمه از حقوق پستچی کم خواهد شد!!! من هم شکایت را پس نگرفتم، ولی فرقی هم نکرد، با وجود پرداخت جریمه، بسته من با تاخیر چند ده روزه به دستم رسید.
ناشناس۳۵۶۳۷۸۲۲۲:۲۱:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲
اتفاقا من از پست اسلامشهر بسیار راضی هستم.
ناشناس۳۵۶۳۱۵۵۰۷:۱۹:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲
چیز جدیدی نیست،کارهای کشور به این روال جلو می رود
ناشناس۳۵۶۳۱۵۹۰۷:۲۶:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲
وقتی به جای استفاده از افراد متخصص دنبال هم حزبی می روید و فقط به فکر بکار گماری سیاسی مدیران هستید نتیجه اش همین می شود .
ناشناس۳۵۶۳۱۶۰۰۷:۲۶:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲
برای من هم اتفاق مشابهی رخ داده و الان بیش از یک هفته است که دارم پیگیری می کنم مرسوله ام را که با پست پیشتاز برام فرستادن به دستم برسونن و هنوزم هیچی به هیچی خیلی بده و این باعث می شه مشتریان به کسب و کارهای آنلاینی که در شهرستان ها فعالیت دارند به همین دلیل بی اعتمادی به روند کار اداره پست دیگه مراجعه نکنن و اونها هم پس از مدتی کارشون کساد شه چون بعد تحویل مرسوله به پست اون ها هم هیچ مسولیتی قبول نمی کنن
ناشناس۳۵۶۳۱۶۱۰۷:۲۶:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲
سیاه نمایی برای کمرنگ کردن خدمات بی نظیر دولت سیزدهم
اعتدال۳۵۶۳۲۴۱۰۹:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲
دوست عزیز شهید رئیسی انسان خوب و زحمتکش بوده .خدا رحمتش کند.اما وضع ادارات اصلا خوب نیست و بسیاری از کارمندان و روسای ادارات به فکر مردم و اعتبار شهید رئیسی نیستند.
ناشناس۳۵۶۳۲۷۹۱۰:۰۱:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲
کدوم خدمت؟ وضع اسفناک سفره مردم را نمی بینی؟ اوضاع فلاکت بار اقتصادی قشر متوسط وحشتناکه
ناشناس۳۵۶۳۴۳۹۱۳:۲۶:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲
کف حقوق 100 دلار در سال 1400 به 123 دلار رسیده و ضریب جینی کاهش و در نتیجه فقر کاهش یافته و اقتصاد کلان هم بماند....!
ناشناس۳۵۶۳۹۵۵۰۷:۱۰:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۳
اصلا ربطی نداره ،پست از اول هم درست کار نکرده
ناشناس۳۵۶۳۱۶۲۰۷:۲۸:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲
بر اداره پست و سایر شرکتهای پستی مانند ماهکس و تیپاکس و... هیچ نظارتی نیست .
حسینی۳۵۶۳۱۷۰۰۷:۳۹:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲
مگه فقط پست اینجوریه؟؟ وضع اسفناک سایر ادارات رو ببینید. وضع افتضاح راه آهن و رجا ، هواپیمایی ، شهردای ها .... کلا همه چی رها شده .
محمود۳۵۶۳۱۹۲۰۸:۰۷:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
سامانه 124 اداره صمت داخلی 3 جهت رجیستر تلفن همراه برای گوشی هایی که تازه خریداری شده اند و آنتن آنها پس از ثبت نام قانونی در سایت پریده است !!!!! و با یک گوشی نو خریداری شده بی آنتن طرف هستند ! فقط میگویند چند روزی سامانه از دسترس خارجه هرچی میگیم چقدر طول میکشه ؟ فقط میگن چند روز دیگه تماس بگیرید میگم یک هفته طول میکشه ؟ میگه به این زودیها نیست !!!! واقعا رها کرده اند اساسی !
اینجا جایی برای خنده نیست۳۵۶۳۲۰۸۰۸:۲۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲
شاید اداره پست هم مثل شهرک های صنعتی دو روز در هفته برقشان قطع و با احتساب پنجشنبه و جمعه ۴ روز در هفته بدون برق هستند و عملا تعطیل!!!!!!
ناشناس۳۵۶۳۳۰۵۱۰:۴۰:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۶۳۲۱۰۰۸:۲۶:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲
سال گذشته برای گرفتن شناسنامه پسرم مجبور شدم به دفتر پست شهرک غرب برم. برای گواهینامه و کارت سوخت هم همینطور. جالبه وقتی مرسوله رو رهگیری میکنی، می بینی وارد پست منطقه شده ولی حداقل سه روز طول می کشه تا تحویل پستچی بشه
ناشناس۳۵۶۳۲۱۲۰۸:۲۹:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲
ماه قبل بسته من با 5 روز تاخیر آمد و در سایت پیگیری میگفت شما در منزل حضور نداشتید و بسته برای بار اول برگردانده شده حتی با پیگیری تلفنی هم اصرار به همین جواب داشتند. وقتی پستچی مربوطه بالاخره بسته را به ما تحویل داد گفت بسته شما به خاطر اشتباه پست گم شده بود و شما خیلی توجه به این سایت پیگیری نکنید
ناشناس۳۵۶۳۲۲۱۰۸:۴۴:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲
الان دغدغه شخصی تون نوشتین این همه مشکل تو کشور وجود داره واقعا که!!!!!!!!
ناشناس۳۵۶۳۳۶۰۱۱:۵۲:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲
مشت نمونه خرواره. پست واقعاً افتضاحه
ناشناس۳۵۶۳۵۶۳۱۶:۱۹:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲
شما حرف نزنی کسی نمی گه کجا بودی! حرف مردمه نه شخص. از همین کامنت ها هم معلومه. بنابراین با غرض و مرض حرف نزن. کمی فکر کن بعد زبان را بچرخان
65656565۳۵۶۳۲۲۸۰۸:۵۶:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
اداره پست بی در و پیکرترین و بی نظم ترین اداره کشور می باشد شک نکنید
ناشناس۳۵۶۳۲۲۹۰۸:۵۶:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲
پیامک تحویل سندملکی امد ولی تحویل نشد. مراجعه به پست هم فایده ای نداشت سه هفته بعد به نظافتچی ساختمان دادند! او هم یادش رفت! در حالیکه به اجبار باید با پست ارسال شود... و ادعای اینکه حتما موقع تحویل به صاحب سند می دهند!
ناشناس۳۵۶۳۲۳۶۰۹:۰۶:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲
در اداره برق چه خبر است برای قبض مصرف 15-20هزارتومانی، یک بیمه حوادث طبیعی همگانی(علاوه بر مبلغ بیمه عادی) به مبلغ 30 هزارتومان اضافه میشود پس از پرداخت مبلغ قبض جدیدی بدون این مبلغ صادر و در سامانه برق من قرار میگیرد! یعنی معادل 15 هزارتومان برق مصرف میکنیم ولی قبض 60هزارتومانی(ارزش افزوده وبیمه و مالیات و بیمه حوادث همگانی)می پردازیم بعد سندش تغییر میکند!
ناشناس۳۵۶۳۲۴۲۰۹:۱۴:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲
مدیریت در پست و ادارات تابعه در شهرستان ها افتضاح است واقعا جای تاسف دارد که هیچ کس نظارت بر آنها و وضع مردم را بر عهده نمی گیرد .
omid۳۵۶۳۲۶۰۰۹:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲
الان چندین سال است پست کار نمی کند،من بدلیل کارم مجبورم قطعات الکترونیکی(کوچک) را از چند فروشگاه که معتبرهستد خریداری کنم ،من درشیرازم یعنی مرکز استان (با این توضیح که سیستم پست این شکلی است که مرسوله بین مراکز استان باید خیلی زودتر برسد) تا چند سال پیش با پست پیش تاز نهایتا 48 ساعت طول می کشید یک بسته از تهران به شیراز برسد،الان پست پیشتاز تا 10 روز هم از تهران به شیراز طول میکشد،چیزی که خیلی ها خبر ندارند این است که در صورت تاخیر پست باید غرامت بدهد ،در همان سامانه رهگیری یک قسمت رسیدگی به شکایات داره ،اونجا چند بار شکایت کردم و حتی مطالبه خسارت ،فقط جوابی که شنیدم این بود که صبور باشید.
ناشناس۳۵۶۴۱۷۵۱۱:۵۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۳
پس مدارک و بسته های مارو کی میاره تو آدرس؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۶۳۲۶۲۰۹:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲
این فقط پست نیست که شل کرده یا به قول شما تعطیل. شما سر به تمام ارگانها بزنید می‌بینید که همه تعطیل کردن و همه دارند راجع به ریاست های احتمالی جدید لابی میکنند
ناشناس۳۵۶۳۲۶۳۰۹:۳۹:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲
من مشهد زندگی می کنم. تو خونه خیاطی می کنم و پارچه و نخ و .... رو از شهر های مختلف به صورت اینترنتی از سایت یا کانال ها و ... خریداری می کنم. همیشه هم بعد چند روز که مقرر بوده به دستم می رسه و معمولا مجبور شده ام برم از پست منطقه تحویل بگیرم. خیلی معدود و موقعیت هایی که منزل نبودیم ... اون هم پستچی ها گاهی تماس هم می گیرند و می پرسند که خونه نیستید بسته رو چکار کنیم؟ که شده گاهی گفتیم به همسایه تحویل بدن. نمی دونم ! شاید پست مشهد خوبه.
ناشناس۳۵۶۳۲۷۶۰۹:۵۹:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲
با این وزیر قطع ارتباطات اوضاع بدتر هم هست
ناشناس۳۵۶۳۲۷۸۱۰:۰۱:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲
من هم با دریافت نامه تاییدیه ادرس برای دریافت چک مشکل داشتم و در مرتبه سوم دریافت شد. (تهران شهرک غرب)
ناشناس۳۵۶۳۳۱۰۱۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲
مدیریت فشل و ناکارآمد شرکت پست؛ یکشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۲:۲۰ برای ارسال اظهارنامه مالیاتی که آخرین مهلتش همین ۳۱ تیر بود به پست بلوار ارم مهرشهر مراجعه کردم گفتند از دیروز حوالی ساعت ۱۱ سیستم کشوری قطع است و از فردا تعرفه ها ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند. به نظرم قطع سیستم کشوری برای لحاظ کردن این افزایش تعرفه بود که در روز تعطیل می توانستند این کار را انجام دهند . علی ایحال درخواست کردم دستی مرسوله را تحویل بگیرند و رسید کنند که گفتند امکان پذیر نیست و همه چیز سیستمی است. به عبارت دیگر ۳۱ تیر پست سراسر کشور تعطیل بوده و فقط کارمندان پست بدون انجام دادن کار فقط در محل کار خود حاضر شده اند. ای کاش افراد فاقد توان مدیریتی در کشور در مناصب عالی قرار نگیرند.
ناشناس۳۵۶۳۳۲۲۱۱:۰۴:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲
مشکل از شرکت های پیمانکاری است که اداره پست کارهای خود را بصورت کلی و یا جزیی به آنها واگذار نموده است شرکت ها هم تا توانسته اند به کارگرهایی که استخدام میکنند بخاطر سود بیشتر ظلم کرده اند. همین امر در شرکت مخابرات هم اتفاق افتاده و مثلا شرکتی بخصوص کارهای شبکه را به صورت پیمانی از مخابرات گرفته است و چند سال است این امور را در دست دارد ولی حق و حقوق کارگرانش را کامل نمی دهد و از همه بدتر بجای کارگرانی که که به علت بازنشستگی و یا هر علت دیگر از دور خارج شده اند کارگر جدید برای کار در شبکه استخدام نکرده است .نتیجه اش فشار بیشتر کاری روی کارگران شبکه با تعداد کمتر است شاید اگر سازمان بازرسی ورود میکرد این اتفاقات نمی افتاد
ناشناس۳۵۶۳۳۳۷۱۱:۲۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲
در شهر رشت در چند سال گذشته وضعیت به همین منوال است .علیرغم اینکه رسانه های محلی هم گزارشات مشابه تهیه و منتشر کرده اند ولی اداره پست بیخیال ماجراست.
ناشناس۳۵۶۳۳۴۱۱۱:۳۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲
این از وضع اینترنت این از وضع پست
ناشناس۳۵۶۳۴۲۷۱۳:۰۸:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
سایر ادارات بخصوص شهرداری ها وضعیت مشابهی دارند. فقط بلدند تعریف و تمجید کنند!!
ناشناس۳۵۶۳۴۸۵۱۴:۲۲:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲
کمبود نیرو در پست دردسرساز هست اما در قالب مواقع خطرناک نیست. سال تحصیلی آینده اما آموزش و پرورش به شدت معلم کم داره، موضوعی که هم دردسرساز هست و هم خطرناک. از اون بحرانی‌تر، بحث کادر درمان و به ویژه پرستاری است، نیرو به شدت کمه و هم دردسرساز و هم به شدت خطرناک مواردی از این دست رو هم معمولا مدیران به شکل امروز رو بگذرونیم رد می‌کنند و تاثیرات بلندمدتش رو اصلا توجه ندارند
کاظم۳۵۶۳۵۳۷۱۵:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲
پست ایران همچنان از تکنولوژی روز دنیا بسیار فاصله داشته و از سیستم عهد دقیانوس استفاده می نماید. اظهارنامه مالیاتی را به دلایلی از طریق پست سفارشی به اداره دارایی ارسال کردم و قانوناً تکلیف انجام شد و رهگیری مرسوله حاکی از تحویل آن بود پس از سه سال دارائی گفت اظهارنامه به دستش نرسیده با مراجعه به رهگیری مرسوله متوجه شدم همه اطلاعات از سایت پاک شده لذا از طریق پیگیری های ممتد از پست مرکزی گفتند که پس از شش ماه اطلاعات پاک میشود چرا؟؟ مگر در نگهداری دفاتر قانونی شرکت ها و تجار 10 سال اسناد را نگهداری نمی کنند پست به چه حقی از تکنولوژی روز و از نگهداری اطلاعات در سامانه خود امتناع می کند چرا برای موارد مهم قانونی و سرنوشت ساز ساده لوحانه اداره می شود؟؟
نسیم۳۵۶۳۹۷۵۰۷:۴۶:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۳
منم یه مشتری پست هستم که چند ساله دارم با پست کار میکنم . مردم ما عادت کردند همیشه ناله کنند . منم با پست رسالت اتفاقا کار میکنم . راست میگویید من بخاطر اینکه هزینه پست کمه با اون کار میکنم و وقتی که به آن اداره مراجعه میکنم کار منو خیلی خوب راه می اندازند و حتی در مواقع تحویل نامه هم خیلی راحت کار منو راه انداختند . منم مثل شما ارباب رجوع این اداره هستم اینقدر کوتاه فکر نباشید چطور روزهایی که نامه های شما سر موقع می‌رسید اعتراض نمی‌کردید . درک کنید شاید مشکل دیگری باشد . این بندگان خدا در زمان کرونا با تمام قوا کار کردند ولی ارگان های دیگه همه تعطیل بودند چطور اون موقع ماها هیچ یک نرفتیم و تشکر نکردیم . همه دنیا کادر درمان دیدن ولی این ارگان ها دیده نشدند همچنین روز های تعطیل من دیدم کار میکنند . اینقدر زود از زحمات این پست چی های زحمت کش نگذریم . در کل اتفاقا من با این پیام برعکس شما دوستان تشکر خودمو اعلام میکنم .
منصوره۳۵۶۳۹۹۷۰۸:۱۸:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۳
نمیشه همرو ازیک دید نگاه کرد تمام ارگانها دارای خطا هستند این دلیل براین نمیشه بگید این ارگان تعطیل کرده و... وزحمت پستچی قشر ضعیف واقعاضعیف جامعه زیرسوال برود. شماهایی که زبان چرخاندن وخوب یادگرفتید چرا دوران که اون جوانی یا پیری که یاآفتاب دست وصورتشو سوزونده یا سرما، مجبوره برای درآوردن خرجش که به دخلش هم نمیخوره بیاد تو گرما وسرماسخت بشینه روی موتور وجونش کف دستش باشه رو به اشتراک نمیزاری ؟تا یه خطا اونم نه که ازروی برنامه قبلی که انگار طرف پدرکشتگی داره باشماهاکه بسته شمارو نیاورده رو علم میکنید که چی؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  13. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  19. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  20. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  21. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  24. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

  25.  اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

آخرین عناوین