فایننشال‌تایمز: اوکراین مسیری برای پیروزی در جنگ ندارد

  4030525053

رسانه انگلیسی می‌نویسد اوکراین در حال حاضر فاقد مسیری برای پیروزی است و به نطر می‌رسد اروپا تمایلی برای افزایش کمک‌ها به کی‌یف ندارد.

به گزارش ایسنا، همچنان بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین می‌گذرد و نه تنها هنوز چشم‌اندازی برای صلح وجود ندارد، بلکه غرب با ارسال تسلیحات به کی‌یف آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند. علاوه بر این موارد، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید بر مسائل مربوط به جنگ اوکراین سایه افکنده است.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «کی‌یف می‌داند نه تنها فقط به خاطر پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بلکه به طور کلی نیز تحت فشار فزاینده‌ای برای جهت مذاکره برای خاتمه جنگ قرار خواهد گرفت.»

اوکراین به لحاظ دیپلماتیک تلاش کرده تا فرمول صلح خود را ترویج دهد و قصد دارد پیش از انتخابات آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر، کنفرانس صلح بین‌المللی را این بار با حضور روسیه برگزار کند.

چند هفته پیش رسانه خبری بلومبرگ از برگزاری کنفرانس صلح دیگری درباره اوکراین پیش از انتخابات نوامبر آمریکا خبر داد. اوکراین پیشتر کنفرانس صلحی را به میزبانی سوئیس در این کشور برگزار کرد که روسیه به آن دعوت نشد و در عین حال مقامات روس آن را «پوچ» خواندند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم در واکنش به این کنفرانس احتمالی درباره صلح اوکراین اظهار کرد: «ابتدا باید متوجه شویم که منظور زلنسکی از احتمال حضور روسیه در کنفرانس بعدی صلح اوکراین چیست.»

 

فایننشال‌تایمز: اوکراین مسیری برای پیروزی در جنگ ندارد
سخنرانی «دونالد ترامپ» در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه - ژوئیه ۲۰۲۴

 

نگرانی اوکراینی‌ها از «صلح ناعادلانه» ترامپ

«دونالد ترامپ» بارها ادعا کرده که اگر رئیس‌جمهور شود، در عرض ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد اما کسی نمی‌داند او چگونه چنین کاری را انجام خواهد داد. با این حال، بسیاری از مقامات رسمی و مشاوران پیشین او گمانه‌زنی می‌کنند این امر می‌تواند شامل «واگذاری غیررسمی سرزمین‌های اوکراین» در ازای تضمین‌های امنیتی معنادار غرب باشد.

فایننشال تایمز در ادامه این گزارش می‌افزاید: «کی‌یف و بسیاری از متحدان اروپایی نگرانند که ترامپ، اوکراین را با صلحی ناعادلانه و بی‌ثبات و هم‌چنین قطع ارسال تسلیحات آمریکایی به کی‌یف مواجه سازد.»

یک مقام ارشد اروپایی می‌گوید: «کی‌یف در حال حاضر فاقد مسیری برای پیروزی است و به نطر می‌رسد اروپا تمایلی برای افزایش کمک‌ها به اوکراین ندارد. اگرچه اروپایی‌ها چنین تلاشی را به رسمیت می‌شناسند اما اکنون هیچ گزینه اساسی برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین وجود ندارد.»

 

فایننشال‌تایمز: اوکراین مسیری برای پیروزی در جنگ ندارد
حمله اوکراین به «کورسک» روسیه

 

تصرف سرزمین‌های محدود با تلفات زیاد

ارتش اوکراین با وضعیت متزلزل خود هفته گذشته حمله‌ای را به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و ارتش اوکراین را بیش از پیش در معرض حملات متقابل روسیه قرار داده است.

حملات به منطقه کورسک، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

کارشناسان معتقدند این حمله با پشتیبانی کامل آمریکا و اروپا اتفاق افتاده و قطعا فرماندهان ناتو اطلاعات لازم را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه می‌گوید اوکراین در حمله به کورسک متحمل تلفات سنگینی شده و نیروهای روس به انهدام نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

«امیل کاستهلمی» تحلیلگر فنلاندی می‌گوید: «اگر اوکراین نیرو و تجهیزات بیشتری را برای تصاحب روستاهای بیشتر در امتداد کورسک خرج کند، چه چیزی عایدش می‌شود جز سرزمینی محدود برای کنترل.»

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. قدردان پلیس هستیم اما...

  5. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  6. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  7. چماق بنزین !

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  20. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  21. فکرش را هم نمی کردند!

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

آخرین عناوین