بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

  4030606053 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بازگشت ظریف به دولت / روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

روایت رهبر انقلاب از مشورت پزشکیان با ایشان درباره کابینه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار رئیس جمهور و دولت چهاردهم، در بیان چگونگی مشورت رئیس جمهور با ایشان درباره کابینه گفتند: بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان توانست مجلس را قانع کند و برای همه رای اعتماد بگیرد.

ایشان افزودند: امروز همه وزیران محترمی که مورد اعتماد رئیس جمهور و مجلس قرار گرفته‌اند، مقامات عالی‌رتبه کشورند و وظیفه همه، حمایت و کمک برای موفقیت آنهاست.

 ایشان گفتند: همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه را انتخاب کنید تا گره‌ها را باز کنند و با پرورش آنها در مدیریت‌های رده‌های مختلف از پایین، بتدریج نسلی از مدیران برجسته و پرانگیزه برای فردای کشور شکل گیرد.

رهبر انقلاب به رئیس جمهور توصیه کردند: صد جوان با این خصوصیات را بکار گیرید و در پایان دولت، صد مدیر قوی و آماده تحویل دهید که این کار بسیار بزرگی خواهد بود؛ البته شهید رئیسی هم در این زمینه توفیقاتی داشتند.

ایشان در نکته بعدی با اشاره به اشارات رئیس جمهور به موضوع کارشناسان، تأکید کردند: درباره استفاده از کارشناسان عقیده راسخ دارم؛ چرا که این کار ضمن پیشبرد کشور و رضایت مردم، حکمرانی را خردمندانه و اندیشه‌ورزانه می‌کند و از دایره کار محفلی، رفاقتی و توصیه‌ای نجات می‌دهد.

رهبر انقلاب در عین حال تأکید کردند: در استفاده از کارشناسان باید مراقب بود که ته‌نشین‌های ذهنی غلط در لباس و ادبیات کارشناسی خود را تحمیل نکند.

 ایشان گفتند: همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه را انتخاب کنید تا گره‌ها را باز کنند و با پرورش آنها در مدیریت‌های رده‌های مختلف از پایین، بتدریج نسلی از مدیران برجسته و پرانگیزه برای فردای کشور شکل گیرد.

رهبر انقلاب به رئیس جمهور توصیه کردند: صد جوان با این خصوصیات را بکار گیرید و در پایان دولت، صد مدیر قوی و آماده تحویل دهید که این کار بسیار بزرگی خواهد بود؛ البته شهید رئیسی هم در این زمینه توفیقاتی داشتند.

ایشان در نکته بعدی با اشاره به اشارات رئیس جمهور به موضوع کارشناسان، تأکید کردند: درباره استفاده از کارشناسان عقیده راسخ دارم؛ چرا که این کار ضمن پیشبرد کشور و رضایت مردم، حکمرانی را خردمندانه و اندیشه‌ورزانه می‌کند و از دایره کار محفلی، رفاقتی و توصیه‌ای نجات می‌دهد.

رهبر انقلاب در عین حال تأکید کردند: در استفاده از کارشناسان باید مراقب بود که ته‌نشین‌های ذهنی غلط در لباس و ادبیات کارشناسی خود را تحمیل نکند.

***

بازگشت ظریف به دولت 

محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.

بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به 70 درصد وزرا و معاونین رئیس جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند شفاف و مشارکت‌پذیر بود. انشاءالله با رفع کاستی‌ها این روش نهادینه گردد.

پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد.

از حضور دیرهنگام در دیدار رهبری پوزش می‌خواهم.»

***

روایت طیب‌نیا از اولویت اقتصادی دولت

به گزارش برنا، علی طیب‌نیا، مشاورعالی رئیس‌جمهور در خصوص تصمیمات اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: "اولویت اصلی دولت، تحقق رشد اقتصادی بالاتر است. این رشد باید به گونه‌ای باشد که تورم را افزایش ندهد. ما به دنبال سیاست‌هایی هستیم که بتواند بدون ایجاد تورم، زمینه‌های ارتقای رشد اقتصادی را فراهم کرده و در نتیجه، بیکاری را کاهش دهد و اشتغال بیشتری ایجاد کند."

وی افزود: "در این جلسه، تصمیمات مهمی اتخاذ شد. از جمله، وزارت امور اقتصادی و دارایی مامور شد تا بسته سیاستی جامعی را تهیه کند که بتواند شرایط خروج از رکود را فراهم کند. این بسته سیاستی باید به گونه‌ای طراحی شود که ضمن تقویت رشد اقتصادی، آثار تورمی نداشته باشد."

طیب‌نیا همچنین تاکید کرد: "سازمان برنامه و بودجه نیز در حال تنظیم بودجه سال جاری است. هدف این است که بودجه به نحوی مدیریت شود که با کمترین هزینه، بهترین نتایج حاصل شود."

***

حسین‌زاده باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد با توجه به اینکه آقای حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شده است، باید ایشان استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: این استعفا در مجلس اعلام وصول شده و سپس در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: بعد از اعلام وصول استعفای آقای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و نمایندگان به آن رای می‌دهند که در صورت رای موافق مجلس، استعفای ایشان پذیرفته خواهد شد؛ این پروسه احتمالا در جلسات علنی هفته آخر شهریورماه انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه چرا این پروسه برای غلامرضا نوری و احمد دنیامالی طی نشد؟ گفت: رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی به منزله پذیرش استعفا تلقی می‌شود.

مطابق مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء دهد. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.

***

حمله رسانه اصولگرا به منتقدان مجلس در حذف ارز 4200

مشرق نوشت: «ماجرای ارز ترجیحی این روزها دوباره داغ شده و سخنان وزیر وقت سابق اقتصاد درباره تورم باعث برخی مجادلات سیاسی درباره آن شده است...

 یک جریان خاص که در حال انتقام گیری از شکست انتخاباتی است، مجلس را مقصر در این ماجرا دانسته و تا جایی پیش رفته که گویی مجلس با فشار روی دولت در صدد زمین زدن آن بوده است!...

پرونده حذف ارز ترجیحی روندی روشن و قابل تحلیل بر مبنای جزییات گزارش‌های منتشر شده دارد، اما جریانی که همچنان در فضای انتخاباتی جامانده با ادعاهایی غیر واقعی و فضایی ادعا می‌کنند که دولت هیچ مسئولیتی در قبال حذف ارز ترجیحی نداشته و صرفا تکلیف مجلس را اجرا کرده است!

این فضاسازی‌ تخریبی پس از تشکیل دولت وفاق ملی و حمایت همه گروهها از دولت چهاردهم به نحوی از سوی حلقه‌های آلوده سیاسی متصل به بیگانه طراحی شده است که انشقاق در میان جریان انقلابی و اختلاف میان قوا به بهانه‌های مختلف زنده باقی بماند. برخی اکانت‌های مشکوک و متصل به سرویس‌های عربی منطقه نیز این پروژه را پروموت کرده‌اند تا حساب تایید کابینه پزشکیان را با مجلس تسویه کنند!»

***

مخالفت کیهان با مذاکرات احیای برجام

کیهان نوشت: «در برآوردهای اولیه بیم آن می‌رود که دولت چهاردهم نیز باز در همان مسیر بن‌بست تکراری قدم گذاشته است. صحبت‌های آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی‌اش مبنی بر «احیای برجام» و «رفع تحریم با مذاکره» همان اشتیاق ناشیانه به مذاکرات و توافق را نشان می‌داد و اکنون در روزهایی که مقامات آمریکایی به صراحت اعلام می‌کنند «توافق با ایران در اولویت ما نیست.» و «تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم.» اعلام آمادگی وزیر خارجه جدید ایران برای «مذاکرات جدید» و «شکل‌های دیگر توافق» می‌تواند و بعید نیست که همان اشتیاق خسارت‌بار را برای طرف‌های غربی بازنمایی ‌کند.

در میان تیم مذاکره‌کنندگان برجام غالبا اظهارات سید عباس عراقچی از صراحت و صداقت بیشتری درباره برجام برخوردار بود و همیشه مورد استفاده ما در کیهان قرار می‌گرفت.

آقای عراقچی آذر ماه 1398 یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از برجام در گفت‌وگو با رسانه هلندي NRC این واقعیت را تأیید کرد: «يکي از درس‌هايي که ما از مسئله برجام گرفتيم، اين است که نتيجه اين توافق و پايبندي به آن، ظاهرا اعمال تحريم‌هاي جديد بود.» او حتی قبل از آن در اسفند 1396 یعنی دو ماه پیش از خروج آمریکا از برجام در اندیشکده «چتم‌هاوس» لندن گفته بود: «ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند؛ چرا که ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌‌ها برداشته نشده است.» و اکنون ما دوست نداریم حالا که آقای عراقچی سکان هدایت وزارت خارجه ایران را در دست گرفته است؛ خودش فصل جدیدی از این داستان ناموفق را به نگارش درآورد!»

***

تحلیل فارس از نامه عبدی به خاتمی در انتقاد از جبهه اصلاحات

فارس نوشت: «عباس عبدی که روزگاری طراح نظریه عبور از رئیس دولت اصلاحات بود در نامه‌ای سرگشاده به وی خواهان تغییر مشی سیاسی این جریان از رادیکالیزم و انحصارطلبی قدرت شده است.

اصلاح‌طلبان که با روی کار آمدن دولت چهاردهم به یکباره از موضع منتقد به موقعیت مجری تغییر نقش داده‌اند، ادبیات بدنه این جریان سیاسی را تند و رادیکالی خوانده و منافی فضای موجود می‌خوانند. واقعیت این است که دولت پزشکیان و اصلاح‌طلبان شعار «وفاق ملی» سر می‌دهند اما ادبیات و رویکرد اصلاح‌طلبانه خصوصا در بدنه شبکه‌های اجتماعی بسیار دور از این شعار است و تخریب و حرف‌های تند رادیکالی عادت اعضای این جریان است...

اما این موضوع امروز و دیروز اصلاح‌طلبان نیست و پشت آن افرادی چون «سعید حجاریان» تئوریسین تاکتیک‌های رادیکالی چون «فشار از پایین و چانه زنی» از بالا قرار دارند که در دولت اصلاحات نیز همین رویه ایدئولوژی رادیکال را به این جریان تزریق می‌کردند. اصلاحات نیز با همین رویکرد و دست فرمان تند تا به امروز اقدام کرده است...

موضوعی که عبدی مطرح می‌کند فراتر از یک چالش بلکه رویه انحصاری قدرت اصلاح‌طلبان و نوعی قبیله گرایی سیاسی است. اگر نگاهی به بخش هسته مرکزی قدرت در این جریان که تعیین کننده فعل و انفعلات این جناح است، بیندازیم نیز همان رادیکالیزمی را مشاهده می‌کنیم که عبدی بدان اشاره می‌کند‌. درواقع همین هسته قدرت اطراف رییس دولت اصلاحات با ایدئولوژی رادیکالی سال‌ها تعیین کننده کنش و واکنش اصلاحات و متعلقات آن بود‌ه‌اند. افرادی چون حجاریان در این حلقه نقش محوری دارند.»

***

تمجید دو رسانه اصولگرا از مواضع عراقچی

جهان‌نیوز با مرور مواضع عباس عراقچی از زمان مسئولیت وزارت خارجه نوشته است: «آنچه مشخص است ریل گذاری سیاست خارجی ایران به مسیر واقعی کشیده شده است و از سیاست تک بعدی خبری نیست. سیاست تک بعدی که روزگاری منافع کشورمان را در قبال برخی از کشورهای قدرتمند جهان تضعیف کرد و موجب ضرر و زیان کشورمان شد.

هدف گذاری راهبردی و چیدمان استراتژیک باید با ترسیم چشم انداز واقعی باشد. نگاهی به برنامه عراقچی نشان می دهد این چشم انداز واقعی در این سیاست گذاری وجود دارد و در حوزه برنامه دیپلماتیک این امیدواری در دولت چهاردهم بوجود آمده که روی ریل گذاری صحیح حرکت کند که منافع هم کوتاه مدت و هم بلند مدتی دارد که این موارد دست یافتنی است اما نکته اصلی فعالیت دیپلماتیک است تا این برنامه را محقق کند که باید در ادامه دید عراقچی با این شروع خوب به اهداف مطلوب می رسد؟»

عباس عراقچی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ایتالیا گفت: «بر خلاف رژیم صهیونیستی ایران به دنبال گسترش تنش نیست اگرچه از آن هراسی ندارد.»

مشرق درباره این سخنان نوشته است: «شجاعت و بی‌واهمه بودن در قبال معرکه‌ها؛ صفتی است که در میان تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و خاصّه در شخص مقام وزارت خارجه؛ نیاز همیشگی به آن وجود دارد.

چه اینکه لازمه صدور انقلاب و ایستادن در مقابل دشمنان ایران و اسلام همین شجاعت و دلیری و پایمردی است.

تأکید آقای عراقچی بر اینکه ایران هیچ هراسی از تنش با اسرائیل ندارد؛ یک تأکید بسیار اصولی است که پیام‌های مشخصی نیز برای دشمنان ترسوی ایران دارد.

ایران اسلامی بر اساس آنچه در مکتب شیعه و ولایت آموخته است هرگز به دنبال تنش و جنگ نیست لکن در معرکه مواجهه با دشمن و دشمنی هم دلیرانه پای کار است و این دلیری را جزو اصول مقاتله و جنگ‌های خود می‌داند.

یعنی از جمله اصول جنگ برای ایران اسلامی این است که اولا آغازگر هیچ جنگی نباشد و ثانیا اگر هم جنگی علیه امنیت ایران در بگیرد؛ با شجاعت تمام و بی‌هیچ خوف و هراسی در میدان کارزار حاضر خواهد شد و از پرداخت هیچ هزینه‌ای هم برای پیروزی و تضمین امنیت مردم ایران ابایی ندارد.

موضع شجاعانه سیدعباس عراقچی خاصه در وضعیت فعلی بسیار حائز اهمیت و امنیت‌ساز بود.»

 

 

دیدگاه کاربران

باهر۳۵۹۲۷۱۶۲۱:۴۲:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۶
اینهایی که مخالف برجام هستند نفسشان از جای گرمی بلند میشود
ناشناس۳۵۹۲۹۳۳۰۸:۱۱:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
کلاً آقای ظریف شخصیت حساسی دارند. خیلی زود رنج بوده و قهر می کنند.
ناشناس۳۵۹۳۰۲۴۰۹:۵۴:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
با دست رد میکنه با پا میکشه جلو
ناشناس۳۵۹۳۰۶۸۱۰:۲۰:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۷
آدمی که کارش را بلده و میبینه مسیر غلط داریم میریم ناراحت میشه و این اسمش حساسیت نیست اسمش تخصص و تعهده.
ناشناس۳۵۹۳۲۴۴۱۱:۴۳:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
چقدر هم سابقه خوبی در اداره کشور دارد!!
ناشناس۳۵۹۳۰۲۰۰۹:۵۳:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
مانند برجام که تحریم ها بیشتر کرد و دیگران در امور داخلی ایران دخالت داد و واگذاری منافع ملی؟!!!!!
ناشناس۳۵۹۳۳۷۴۱۲:۴۰:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۷
برجام یا هر معاهده دیگه با آمریکا و اروپا در بهترین و موفقترین حالت که منجر به رفع تحریم شود فقط منجر به واردات بیشتر و راحت تر خواهد شد و این یعنی باز هم بازگرداندن راحت پول فروش نفت به خودشان ، حل مشکلات اقتصادی ایران بیشترش در داخل است نه خارج
ناشناس۳۵۹۳۸۷۲۱۸:۱۱:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۷
با برجام جوانی ما نابود شد و قیمت‌ها تقریبا ۱۵برابر شد و امریکا هم به راحتی و بدون هیچ دردسری از ان خارج شد و دست ما هم به هیچ جا بند نیست
ناشناس۳۵۹۲۷۳۱۲۲:۰۱:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۶
دولت پزشکیان زودتر پهنای باند اینترنت را افزایش دهد و سطح فیلترینگ را کاهش دهد. حداقل بشه با فیلترشکن های رایگان کار کرد !
ناشناس۳۵۹۲۷۳۴۲۲:۰۳:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۶
برخی ها همه تلاش خود را خواهند کرد تا فیلتر و گشت ارشاد جمع نشه
ناشناس۳۵۹۲۸۲۶۰۱:۳۶:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
لازمه هر کشوری هست
طالبان۳۵۹۳۰۷۱۱۰:۲۱:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۷
صحیح است
ناشناس۳۵۹۳۱۸۰۱۱:۱۴:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۷
فقط کره شمالی این حجم از فیلترینگ را دارد . گشت ارشاد هم در سطح افعانستان .
ناشناس۳۵۹۳۲۹۲۱۲:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
مدینه فاضله محتوا را فیلتر می کند چون افسارش دستشان هست گشت هم بماند..... که قرار نیست ولنگاری مانند آنجا شود و آنجا هم گشت دارند برای حجاب!
ناشناس۳۵۹۲۷۷۷۲۳:۲۶:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۶
بانیان وضع موجود دوباره آمدن
ناشناس۳۵۹۲۷۷۸۲۳:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۶
برجام خیانت هست و موارد مشابه آن هم همین هست
ناشناس۳۵۹۲۸۳۸۰۱:۵۴:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
برای دلال‌ها برجام خیانت است اما برای مردم نعمت بود
ناشناس۳۵۹۳۲۴۶۱۱:۴۴:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۷
کاسب تحریم همایی هستند که دنبال دشمن هستند تا نان بدهند!
ناشناس۳۵۹۳۸۷۵۱۸:۱۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ما چه نفعی از برجام دیدیم؟ ما فقط ۱۰برابر شدن قیمت دلار و فقیرتر شدن مردم را دیدیم
ناشناس۳۵۹۲۸۳۹۰۱:۵۵:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
درود بر ظریف، بزرگمرد عرصه سیاسی ایران
ناشناس۳۵۹۲۹۴۶۰۸:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
آينده نه چندان دور ماهيت اين شخص را روشن خواهد كرد .
ناشناس۳۵۹۳۰۲۷۰۹:۵۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۷
اهداف غرب در ایران
ناشناس۳۵۹۲۸۵۴۰۴:۳۲:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۷
افغانی ها را بیرون کنيد
ناشناس۳۵۹۲۸۷۱۰۵:۴۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
یکی بیاد این گشت ارشاد رو جمع کنه .
ناشناس۳۵۹۲۹۲۲۰۸:۰۰:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر کسی که با برجام مخالفت می کند بتواند 6 ماه با حقوق کارگر زندگی کند بنده حرفش را در مورد برجام و توافق قبول می کنم
ناشناس۳۵۹۳۰۳۶۱۰:۰۱:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
چه ربطی داشت
ناشناس۳۵۹۳۳۸۳۱۲:۴۲:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
اگر فکر میکنی با برجام و امثالش حقوقت یا رفاهت بیشتر می شود زهی خیال باطل
ناشناس۳۵۹۲۹۲۷۰۸:۰۳:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۷
در سالهای اخیر تنها مدت زمانی که برجام وجود داشت مردم قدری روی آسایش و آرامش را دیدند.
ناشناس۳۵۹۳۰۲۸۰۹:۵۶:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۷
سرکوب ارزی و اقتصادی!!
ناشناس۳۵۹۲۹۳۹۰۸:۲۱:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
مردم بر علیه اصولگرایان بود ولی به دلیل وفاق ملی کابینه اصولگرا تشکیل شد
ناشناس۳۵۹۳۰۳۷۱۰:۰۲:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
عزیزم چند نفر فقط اصلاح طلب نیستند که آنها هم فراجناحی هستند، از الان شروع کردید به فرار رو به جلو
ناشناس۳۵۹۳۰۸۸۱۰:۲۷:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
ادم فکر میکنه این رفت وبرگشت همه نقشه بود برای رای اوردن وزرا در مجلس
ناشناس۳۵۹۳۰۹۹۱۰:۳۲:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۷
این قدر لیلی به لالاش بزارید تا خودش گم کنند .
ناشناس۳۵۹۳۲۷۱۱۲:۰۰:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۷
آقای ظریف زود قهر میکنه، بهتره این جور آدمها در تصمیم گیری های کشور نباشند خطر ناک است.
ناشناس۳۵۹۳۸۹۶۱۸:۴۷:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۷
بدون تعامل با دنیا و جذب سرمایه گذاری خارجی هیچ اتفاق میمونی نخواهد افتاد ایران با این ثروت خدادی توان تبدیل شدن به یک هاب اقتصادی جهانی را دارد بی شک در این رهگذر ملت هم معیشت بهتری را تجربه خواهند کرد
مشد حسن۳۵۹۴۶۱۲۱۵:۰۲:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۸
ما برای زنده کردن برجام که در جهت منافع ملی ایران و ایرانیان بود به پزشکیان رای دادیم.
دلسوز۳۵۹۵۱۷۶۱۲:۳۹:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۹
شما همه راه ها را رفتید وبه بن بست خوردید تحریم وباز هم تحریم ُ تورم وباز هم تورم ُگرانی وباز هم گرانی ُفلاکت مردم وباز هم فلاکت مردم ُبا برجام وFATFهم که مخالفید وخودتان هم نمی دانید چرا مخالفیدخوب چه بایدکرد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  8. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  9. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  10. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  11. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  12. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  13. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  14. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  17. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  18. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  19. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  20. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. فکرش را هم نمی کردند!

  23. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  24. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  25. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. حالا چه می گویید؟!

      2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

      3. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

      4. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

      5. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

      6. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

      7. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

      8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

      9. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

      10. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

      11. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

      12. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

      13. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

      14. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

      15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

      16. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

      17. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

      18. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

      19.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

      20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

      21. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

      22. پوتین: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم

      آخرین عناوین