واکنش واشنگتن به مجروحیت سفیر ایران در بیروت در پی اقدام تروریستی تل‌آویو

  4030628017 ۹ نظر، ۵ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی، تلاش کرد در شرایط تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: از ایران می‌خواهیم که به تنش‌ها دامن نزند.

واکنش واشنگتن به مجروحیت سفیر ایران در بیروت در پی اقدام تروریستی تل‌آویو

به گزارش ایسنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه چهارشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره مجروح شدن «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در جریان انفجار پیجرها در لبنان و اینکه آیا تهران پاسخی به آن خواهد داد؟ بدون اشاره به عامل وقوع این انفجارها، از ایران خواست تا از این حادثه برای ایجاد بی‌ثباتی بیشتر و تشدید تنش‌ها استفاده نکند.

وزارت امورخارجه لبنان روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور، رژیم صهیونیستی را عامل این اتفاق دانست و ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد به محض تکمیل اطلاعات درباره این حمله به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

متیو میلر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان مدعی شد: ما هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم و بدیهی است که معتقدیم غیرنظامیان اهداف قانونی برای هیچ نوع عملیاتی نیستند و هیچ کشوری نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهد. هیچ کشوری و هیچ سازمانی نباید غیرنظامیان را هدف بگیرد. این اصولی است که ما خودمان به آن پایبند هستیم و انتظار داریم که سایرین نیز در عملیات خود از آن پیروی کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، به‌ویژه پس از وقوع این انفجارها و احتمال گسترش درگیری در این منطقه ادعا کرد واشنگتن خواهان تشدید تنش‌ها نیست و از تلاش‌های هر کشوری که منجر به کاهش تنش‌ ‌شود، استقبال می‌کند.

میلر در ادامه ادعاهای خود افزود: ما هر کشوری را در منطقه یا خارج از منطقه تشویق می‌کنیم تا در تلاش برای تنش‌زدایی نقش مؤثری ایفا کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اظهارات روز دوشنبه «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران که از آمریکا خواسته بود به خصومت‌های خود علیه مردم ایران پایان دهد، با ادعای اینکه «ما علاقه زیادی به مردم ایران داریم» گفت: ارتباطات فوق العاده‌ای بین مردم آمریکا و مردم ایران وجود دارد. تعداد زیادی مهاجر ایرانی در داخل ایالات متحده زندگی می‌کنند و روابط نزدیک بین خانواده‌ها وجود دارد که به اعتقاد ما بسیار مهم است. اما وقتی نوبت به حکومت می‌رسد، در نهایت ما آن‌ها را بر اساس اعمالشان قضاوت خواهیم کرد، نه گفتارشان.

او در پاسخ به سوالی درباره ادعای رسانه‌ها و مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال موشک‌های کوتاه-برد ایران به روسیه تصریح کرد: من ارزیابی جدیدی در مورد استقرار آن‌ها ندارم. همان‌طور که قبلا گفته‌ایم، هنوز ارزیابی در مورد استفاده از آن‌ها در میدان جنگ نداریم.

متیو میلر همچنین درباره گزارش‌ها در رابطه با ظرفیت‌های هسته‌ای ایران با تکیه بر ادعاها علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشور گفت: سیاست ما مبنی بر اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، همچنان ادامه دارد و ما به آن متعهد هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۷۴۸۵۰۹:۱۷:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۸
عملا تمام سیاستگذاری آمریکا تحت آمریت منافع سهامداران کارخانه های اسلحه سازی ، لابی یهود و همزمان معتقدان کاهش جمعیت دنیا(overpopulation control) قراردارد و تدوین و پیاده سازی در جهت تحقق این است استراتژی ها توسط اندیشکده های تخصصی انجام میشود (حدود ۱۴۰۰اندیشکده تخصصی همکار دولت در آمریکا ) و در این بین در جهت تطهیر تامین سلاح های نسل کشی و کشتار جمعی و تعدیل اعتراضات افکار عمومی مانورهای متقلبانه ضد جنگ و کاهش تنش انجام میدهند (strategy as a trick ) عملا سیاست‌گذارها در پشت پرده قرارداشته و با تغییر دولت ها هیچ تغییر استراتژی در هدف‌گذاری ها انجام نمیشود صرفا ، افراد جابجا و نقش پلیس خوب و بد بسته به شرایط عوض میشود نه هدف‌گذاری ها .
ناشناس۳۶۰۷۴۸۷۰۹:۱۸:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۸
کشورهای کهنه استعمارگر هنوز به سیاست استعماری گاو شیرده می‌اندیشند و در راستای پیاده سازی این استراتژی ، علاوه بر فشارهای مستقیم و تخریب به عوامل نفوذی در نمک خوابانده خود دل بسته اند لورنس عربستان عامل فروپاشی عثمانی بود ... آنها در این راستا همه اهرم های عملیاتی را بکار می‌گیرند تحریم ،عوامل نفوذی با ژست مصلح ،فشارهای اقتصادی و دخالت در امور کشورها و کشورهای را که در قبال این استعمار استحمار می ایستند انگ سرکشی میزنند.
ناشناس۳۶۰۷۴۸۹۰۹:۱۹:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۸
چطور واقعا هنوز متوجه نشدید چطور با القای الفاظی ساده لوحانه به مسعولین ما نظیر آنکه با یک بمب بر سر شما ارتباطات شما را پودر میکنند ما را به سمت سناریوی از پیش تعیین شده برجام 1 سوق دادند و در همان ابتدا سناریو خیمه شب بازی غرب با ارسال صوری گروه های بازرگانی و اقتصادی مسئولان را مجاب به پذیرش توافقی کردند و تمام تاسیسات را بتون ریزی و دانشمندان ما را پراکنده کردند و سانتریفیوژها را اوراق ...توافقی ساده لوحانه با سناریوی از پیش تعیین شده که حتی غرب اینقدر امتیازدهی را درخواب نمی‌دید ... رییس جمهور بعدی امریکا هم آن را پاره کرد و دور انداخت ..
ناشناس۳۶۰۷۴۹۸۰۹:۲۲:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۸
این تنش را ایران کرده؟!
ناشناس۳۶۰۷۵۰۴۰۹:۲۳:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۲۸
معنی سخن این یانکی زبان نفهم این است : هرچه زدند شما نزنید !!
ناشناس۳۶۰۷۵۴۵۰۹:۵۳:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲۸
حملات مخفیانه به اسراییل باید شبانه روز انجام بشه
محمد۳۶۰۷۵۴۷۰۹:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۸
شیطان به سگ خود نمیگوید نکن به آسیب دیده میگوید واکنش نشان نده
ناشناس۳۶۰۷۵۷۲۱۰:۲۱:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۲۸
واقعیت آن است که تعداد زیادی از ایرانیان در امریکا زندگی می کنند در صورتی که ارتباط کنسولی در امریکا ایجاد شود ارتباط با ایرانیان مقیم آن کشور بهتر و بیشتر می شود . مگر نمی گویید ایرانیان خارج از کشور بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند خب زمینه اش را فراهم کنید. روسیه مگر در آمریکا سفارت ندارد چین مگر بزرگترین صادر کننده به امریکا نیست آنها هم با هم دشمن هستند مردم ایران دشمن مردم امریکانیستند به جای دشمن تراشی به فکر مردم ایران باشید.
ناشناس۳۶۰۷۷۷۴۱۳:۳۲:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۸
یعنی فقط تو آمریکا ایرانی داریم؟؟؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

    2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

    3. پرخاش با چشمان بسته!

    4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

    5. وقاحت غربی!

    6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    9.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

    10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

    11. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    12. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    13. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    14. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    15. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    16. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

    18. زنگِ زور!

    19. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

    20. هنوز وقتش نرسیده؟!

    21. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    22. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    23. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    24. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

    25. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

    آخرین عناوین