واکنش حماس به افشای همدستی آمریکا در جنگ گرسنگی علیه غزه

  4030705038 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

حماس اعلام کرد که افشای همدستی وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا در جنگ گرسنگی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، ثابت می‌کند ایالات متحده مسئول کشتار ده‌ها هزار فلسطینی به شکل مستقیم و غیرمستقیم است و نهادهای جهانی باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهند.

واکنش حماس به افشای همدستی آمریکا در جنگ گرسنگی علیه غزه

به گزارش تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به گزارش وبسایت آمریکایی پروپاپلیکا درباره همدستی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی در گرسنگی دادن به مردم غزه، اعلام کرد که افشاگری رسانه آمریکایی پروپاپلیکا نشان می‌دهد، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، عامدانه حقیقت گرسنگی دادن به مردم فلسطین در نوار غزه توسط رژیم اشغالگر را پنهان کرده‌اند و این بیانگر همدستی دولت آمریکا و شخص بایدن در جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین است.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: گزارش منتشر شده توسط این وبسایت آمریکایی نشان می‌دهد بلینکن، حقیقت ممانعت از ورود کمک‌ها به غزه را از کنگره پنهان کرده بود و می‌ترسید که این امر بر عرضه تسلیحات به ارتش رژیم اشغالگر تاثیر بگذارد.

این جنبش افزود: این رفتار جنایتکارانه بلینکن مستلزم آن است که نمایندگان کنگره آمریکا و نهادهای قضایی این کشور، درباره این جنایت وزیر خارجه ایالات متحده که منجر به کشتار هزاران فلسطینی، چه به شکل مستقیم از طریق سلاح‌های آمریکایی و چه از خلال همدستی با صهیونیست‌ها در گرسنگی دادن به مردم فلسطین، شده است، تحقیق کنند.

حماس تاکید کرد که سیاست گرسنگی و محرومیت از حقوق ابتدایی، جنایتی است که رژیم غاصب صهیونیستی همچنان به آن ادامه می‌دهد و ابتدایی‌ترین قواعد حقوق بشری را نقض می‌کند.

این جنبش در ادامه، از نهادهای قضایی بین‌المللی به ویژه دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا این گزارش‌ها را جدی بگیرند و علیه آمریکا و شخص بلینکن، به عنوان مشارکت کننده در به راه انداختن قحطی و جنگ گرسنگی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، اقدام قانونی کنند.

پیش از این وبسایت آمریکایی پروپاپلیکا در سندی فاش کرد که آنتونی بلینکن درباره اقدامات رژیم اشغالگر در نوار غزه به کنگره دروغ می‌گفته است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا با همبستی جو بایدن به شکل عامدانه حقیقت جنگ گرسنگی رژیم اشغالگر و محاصره سنگین این رژیم علیه مردم غزه و ممانعت از انتقال کمک‌های انسانی به این منطقه توسط اسرائیل را از کنگره پنهان کرده بودند، تا این اقدام روی انتقال تسلیحات برای ارتش رژیم اشغالگر تاثیری نگذارد.

همچنین در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است که آنتونی بلینکن، یادداشتی 17 صفحه‌ای درباره جنایات اسرائیل از جمله کشتار امدادگران، بمباران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها، تخریب زمین‌های کشاورزی، ممانعت از ورود کامیون‌های حامل کمک رسانی به داخل غزه و... دریافت کرده بود که این گزارش‌ها را از کنگره پنهان کرد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین