هزاران قطعه ماهی در تالاب زیلایی ‌تلف شد

  4030707070

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تلف شدن هزاران قطعه ماهی در تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی خبر داد و گفت: دلیل ایجاد حفره های عظیمی در کف بستر تالاب بوده است.

هزاران قطعه ماهی در تالاب زیلایی ‌تلف شد

به گزارش تسنیم از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزاران قطعه ماهی در  تالاب شِرُم دِرُنگ زیلایی به دلیل ایجاد حفره‌های عظیمی در کف بستر تالاب و تخلیه آب، تلف شده است.

وی دلیل تلف شدن ماهی را کاهش شدید آب تالاب دانست و افزود: با کاهش دبی آب تالاب مور زرد از یک طرف و از طرف دیگر به‌دلیل حفره‌های عظیمی که در کف بستر تالاب شرم درنگ  بوجود آمده ، بخش اعظمی از آب تالاب از طریق این حفره‌ها فرو می‌رود و باعث  شده تالاب خشک شود و در نتیجه تعداد زیادی ماهی و زیستمند  در این موقع از سال در این تالاب تلف شوند .

جاودان‌خرد ابراز کرد مردم محلی  و ساکن اطراف تالاب معتقدند که با زلزله 5.6 ریشتری 29 بهمن ماه سال 99 سی سخت، حفره‌ها آب زیادی در کف تالاب ایجاد شده و آب زیادی تخلیه می‌شود اگرچه راست آزمایی آن نیاز به مطالعه دقیق دارد.

وی یادآور شد: در این راستا با توجه به سوابق گدشته  این موضوع، اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد به‌دنبال مطالعه و بررسی ارائه راهکارهای اجرایی جهت مدیریت و کنترل روند تخلیه آب این تالاب است.

به گزارش تسنیم، تالاب شِرُم دِرُنگ سه کیلومتر پایین دست تالاب مورد زرد در شهرستان مارگون بخش زیلایی واقع شده که سرریز آب تالاب مَور زرد وارد تالاب شرم درنگ می‌شود و در واقع تالاب 34 هکتاری و دائمی شِرُم دِرُنگ، یکی از منحصر به فردترین تالاب‌های استان بوده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد سه تالاب دایمی و یکی فصلی دارد که سه تا از آنها از جمله "مور زرد"، "برم الوان" و "شِرُم دِرُنگ" دایمی و یکی مجموعه تالاب‌های "کوه گل" فصلی است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. متولی و حرمت امامزاده!

  5. شمارش معکوس آغاز شد!

  6. هم «هو» شد، هم منزوی!

  7. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  10. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  13. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  14. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  15. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  17. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  18. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  19. حزب الله از نفس نمی افتد

  20. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  24. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  25. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

آخرین عناوین